Rannekellojen viisarit pimeässä?

HOHTO967

Onko kaikissa rannekelloissa "vakiovarusteena" sitä pimeässä hohtavaa ainetta, joka auttaa viisareiden näkemisessä?

9

6019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (.)(.)

No ei tosiaankaan ole. Osassa kelloissa ei ole ollenkaan mitään hohtavaa viisareissa. Useimmissa kelloissa on pimeässä muutaman tunnin hohtavaa lumea. Harvoissa kelloissa on erittäin lievästi radioaktiivista pimeässä hohtavaa ainetta viisareissa ja kellotaulun ympärillä.

• ei ydinvoimalaa

nykyään käytetään superluminova nimistä ainetta joka parhainmillaan hohtaa jopa aamuun asti niin että se on luettava. Radioaktiivisistä aineista on luovuttu jo ajat sitten, lait ei oikein salli niitä.

• (.)(.)

Ahaa, itse olen luullut että tritiumia saa edelleen käyttää, mutta siitä pitää olla merkintä kellossa/kellotaulussa. (Esim H3), mutta olen imeisesti ollut väärässä.

• Kelloseppämestari

>Radioaktiivisistä aineista on luovuttu jo ajat sitten, lait ei oikein salli niitä.

Puaskuva, tritiumia käytetään halvoissa rymykelloissa joita ei huolleta:
        http://www.outnorth.fi/tuoteryhmän/luminox.php?gclid=CJHt4-Toh7oCFQ96cAodbjgAyA

Oikeissa kelloissa ei enää käytetä koska huollossa vaihtavat kuluneet osat (tritiumin puoliintumisaika on 12 vuotta) ja kellotaulu tulisi vaihtaa ja se laskee kellon jälleenmyyntiarvoa.
        Tästä syystä esim Pannuja ei kukaan lähetä tehtaan huoltoon koska tulee sieltä arvoa alentaneena takaisin.

• (.)(.)
        Kelloseppämestari kirjoitti:

>Radioaktiivisistä aineista on luovuttu jo ajat sitten, lait ei oikein salli niitä.

Puaskuva, tritiumia käytetään halvoissa rymykelloissa joita ei huolleta:
        http://www.outnorth.fi/tuoteryhmän/luminox.php?gclid=CJHt4-Toh7oCFQ96cAodbjgAyA

Oikeissa kelloissa ei enää käytetä koska huollossa vaihtavat kuluneet osat (tritiumin puoliintumisaika on 12 vuotta) ja kellotaulu tulisi vaihtaa ja se laskee kellon jälleenmyyntiarvoa.
        Tästä syystä esim Pannuja ei kukaan lähetä tehtaan huoltoon koska tulee sieltä arvoa alentaneena takaisin.

Anteeksi mutta en ymmärtänyt mitä yritit sanoa. Siis miksi Paneraita ei lähetetä tehtaan huoltoon? Ja miksi kellon arvo laskee jos sille tehdään tehtaalla huolto? Kuinka paljon kellon jälleenmyyntiarvo laskee jos sille tehdään tehtaalla huolto?

• Kyllä hohtaa kirkaas
        (.)(.) kirjoitti:

Anteeksi mutta en ymmärtänyt mitä yritit sanoa. Siis miksi Paneraita ei lähetetä tehtaan huoltoon? Ja miksi kellon arvo laskee jos sille tehdään tehtaalla huolto? Kuinka paljon kellon jälleenmyyntiarvo laskee jos sille tehdään tehtaalla huolto?

Panerai käyttää nykyään Superluminovaa. Tuo tarkoittaa näitä vintagemalleja jotka halotaan pitää mahdollisimman alkuperäisinä, koska niistä on tullut harvinaisia ja suosittuja keräilykelloja. Koneistoina noissa on yleensä Etaa, Unitasta ja joissa alkutaipaleen versioissa Rolexia. Varsinki noita Eta ja Unitas malleja huoltaa helposti lähes seppä kuin seppä.

• (.)(.)
        Kyllä hohtaa kirkaas kirjoitti:

Panerai käyttää nykyään Superluminovaa. Tuo tarkoittaa näitä vintagemalleja jotka halotaan pitää mahdollisimman alkuperäisinä, koska niistä on tullut harvinaisia ja suosittuja keräilykelloja. Koneistoina noissa on yleensä Etaa, Unitasta ja joissa alkutaipaleen versioissa Rolexia. Varsinki noita Eta ja Unitas malleja huoltaa helposti lähes seppä kuin seppä.

Kiitoksia vastauksesta.

• Aito kelloharrastaja

Kyllä Tritiumia käytetään vieläkin useissa kelloissa tuomaan viisareille hohdetta (lähde. Kellomies-kirja).
      Voinkin itse suositella ehdottomasti Clas Ohlsonissa myytäviä Prologue-kelloja, niiden erinomaisen hinta/laatusuhteen, mutta myös hyvän yökäytön suhteen. Todella useassa hinta-/laatusuhteeltaan erinomaisessa Prologuen analogimallista löytyy hohtavat viisarit jotka helpottavat ajan tarkastamista yöllä. Digitaalimalleissa homma on taas hoidettu taustavalopainikkeen avulla. Tämä on yksi niistä syistä, miksi Prologue on varusmiesten keskuudessa suosituin kellon.

Prologuen kunniaksi on tehty myös laulu, Oodi Prologuelle.
      Sävel tulee tästä hienosta suomalaisesta kappaleesta:
      http://www.youtube.com/watch?v=CYniRx6ETxI

Sanat kuuluvat näin:

Pohjolan kauneilla mailla on kansa
      mi aina on puolustanut Prologuetansa.
      Vannoivat näin miehet urheat siellä:
      ::roskakellot pois, taikka menköön henki,
      niinkuin mennyt on isienkin,
      kunnia taistella on Prologuen tiellä..
      Prologue on - voittamaton.::

Se vala on koetettu puhtaana pitää:
      rahat on laitettu Kiinan iitään,
      kaikki me jaksamme kelloa käyttää,
      ::ja pidetään vasta, nyt sekä aina,
      Prologue ranteessa liikoi ei paina.
      Testeillä kovilla sen tahdomme näyttää.
      Prologue on - tuhoutumaton.::

Mik ompi se kello, ei kestosta huoli,
      Clas Ohlson ja Prologuen puoli,
      tietävät mitä on todellinen laatu,
      ::Ohlsonin työ, sekä Prologue-vaihe,
      lasten lapsille laulujen aihe,
      Prologuessa on todellinen laatu.
      Sankarit vaan, Prologueta puolustaa!::

________
      Ehdottomasti kannataa siis marssia suoraan Clas Ohlsonille ja ostaa hinta-/laatusuhteeltaan erinomainen Prologue - Voittajan valinta!

• kellokoskiblues

Kappas, sieltähän se kellokosken yökastelija taas putkahti :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe