Tunnekylmä mies

Tunteellinen nainen

Voiko avioliitto enää onnistua, jos ollaan täysin toistensa vastakohtia?
Mies on tunnekylmä ja empatiakyvytön. Minä taas herkkä, tunteellinen ja empaattinen.
Liitossa ei ole enää lähes ollenkaan läheisyyttä, seksiä ja sellaista mukavaa yhdessäoloa.
Kaikesta pystytään kyllä puhumaan ja tuntikausia on taas puhuttu ja mietitty vaihtoehtoja. Liiton ainoiksi plussiksi saatiin tuttuus, turvallisuus ja puitteet.
Kumpikaan ei pysty ymmärtämään toista, Mies ei esim. lainkaan ymmärrä, jos minulla on paha mieli jostain. Kuuntelee kyllä.
Taitaa olla neuvot vähissä..:( Kipeää tekee.

22

8885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet ainakin yrittän

      Riippuu ehkä siitä, että onko mies ollut aina empatiakyvytön? Onko jotain tapahtunut, miksi hän ei tunne enää empatiaa sinua kohtaan?

    • Olen (olemme) vaimoni kanssa aivan samassa tilanteessa, paitsi meillä vaimoni on se tunteettomampi osapuoli.
      Seksiä ei ole ollut 2008 maaliskuun jälkeen, eikä viimeiseen kolmeen vuoteen enää minkäänlaista kosketustakaan.

      Aloittamassani ketjussa (Tunteeton avioliitto vai ero?) olen saanut joitain ihan hyviä neuvoja ja jonkin verran erilaisia katsontakantoja asioihin. Mutta minultakin edelleen puuttuu se lopullinen päätös: tyydynkö tuttuun ja turvalliseen vai otanko riskin ja lähden etsimään sitä tunnetta ja ihmistä, joka saisi tuntemaan minut halutuksi?

      Jotkut sanoo että vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa ja että vastakohdat täydentävät toisensa.
      Itse en kyllä menisi allekirjoittamaan tuota.
      Mielestäni jokainen ihminen parisuhteessa ansaitsee tuntea itsensä halutuksi, hyväksytyksi, rakastetuksi ja saa myös antaa puolisonsa tuntea samoin.
      Ei se voi olla pelkästään toisen tehtävä.

      En oikein osaa antaa sinulle mitään neuvoa, kun en itsekään tiedä, mitä pitäisi tehdä, vaikka olen suunnilleen samanlaisessa tilanteessa.
      Ehkä sinulle tuo jotain lohtua se, että on täällä ainakin yksi, joka ymmärtää miltä sinusta tuntuu.

      • Voiei

        Mitä ihmettä? Seksiä ei siis ole ollut 5vuoteen? Mikä tekee suhteesta silloin parisuhteen? Eikö kyseessä ole silloin pelkkä kämppäkaveruus/kaveruus? Lähtekää hyvät ihmiset sellaisesta suhteesta. KAIKKI ansaitsevat tulla rakastetuksi ja kaikilla on oikeus läheisyyteen parisuhteessa. Varmasti tarjolla parempaa.. Miksi jäädä ja katkeroitua siitä ettei saanut elämältään sitä mitä halusi? Kerran täällä vain eletään, ette saa toista mahdollisuutta!


      • 1aneel

        Hei!
        Luin tuon pitkän ketjun, "tunteeton avioliitto vai ero".
        Jos todella olet edes lähelle sellainen kuin kirjoitat olevasi, niin eroa.
        Löydät varmasti sellaisen naisen joka haluaa antaa ja vastaanottaa hellyyttä.


      • 1aneel

        Ootko jo keksinyt ratkaisun tilanteesees?


      • Anonyymi
        1aneel kirjoitti:

        Hei!
        Luin tuon pitkän ketjun, "tunteeton avioliitto vai ero".
        Jos todella olet edes lähelle sellainen kuin kirjoitat olevasi, niin eroa.
        Löydät varmasti sellaisen naisen joka haluaa antaa ja vastaanottaa hellyyttä.

        Juuri näin. Jääkaapit joutaa elää yksin. Varmasti tykkäävät.


    • Tunteellinen nainen

      Kiitos vastauksestasi! Olen monesti miettinyt juuri tuota samaa, mitä sinäkin kirjoitit: Haluan haluta ja tulla halutuksi. Haluan että yhdessäolossa on lämpöä ja rakkautta.
      Välillä tuntuu, etten voi vaan sivusta katsella kun elämä menee ohi.
      Toisaalta taas tästä tutusta ja turvallisesta lähteminen tekisi kipeää. Toisesta kuitenkin välittää kovasti. Ei ole helppoa tämä pohdinta..

      • Onneton71

        Täällä on toinen nainen, joka on kanssasi ihan vastaavassa tilanteessa. Meillä ei ole ollut läheisyyttä eikä seksiä yli 8 vuoteen. Mies on kyllä ollut tunteellinen ja kyllä osittain vieläkin on, mutta minua kohtaan todella tunnekylmä. Kun asioita yrittää selvittää ja hakea syitä, ei mitään saa irti. Puhumattomuus on myös tullut ongelmaksi, ei mitään voi ratkoa eikä selvitää kun toisesta ei mitään irti saa. Itse vielä kaikesta huolimatta välitän miehestäni ja olen yrittänyt pitää kaikkea kasassa. Välillä menee jopa ihan hyvin, mutta sitten tulee ns."romahdus", ei jaksa enää. Avioerokin ollut mielessä viimeiset pari vuotta aika useastikin, mutta en vain ole uskaltanut lähteä tästä. Kaipaan läheisyyttä ja tunnetta olla rakastettu ja haluaisin sitä myös antaa miehelleni, mutta syystä tai toisesta se ei kelpaa.


      • Kyllästynyt
        Onneton71 kirjoitti:

        Täällä on toinen nainen, joka on kanssasi ihan vastaavassa tilanteessa. Meillä ei ole ollut läheisyyttä eikä seksiä yli 8 vuoteen. Mies on kyllä ollut tunteellinen ja kyllä osittain vieläkin on, mutta minua kohtaan todella tunnekylmä. Kun asioita yrittää selvittää ja hakea syitä, ei mitään saa irti. Puhumattomuus on myös tullut ongelmaksi, ei mitään voi ratkoa eikä selvitää kun toisesta ei mitään irti saa. Itse vielä kaikesta huolimatta välitän miehestäni ja olen yrittänyt pitää kaikkea kasassa. Välillä menee jopa ihan hyvin, mutta sitten tulee ns."romahdus", ei jaksa enää. Avioerokin ollut mielessä viimeiset pari vuotta aika useastikin, mutta en vain ole uskaltanut lähteä tästä. Kaipaan läheisyyttä ja tunnetta olla rakastettu ja haluaisin sitä myös antaa miehelleni, mutta syystä tai toisesta se ei kelpaa.

        Elän samanlaisessa suhteessa.. Seksi on nyt poissa ollut vuoden.. Kävin pitkän kamppailun asian kanssa, koska olen hyvin seksuaalinen ihminen. Kun luovuin intiimistä läheisyydestä, luulin tämän helpottavan painetta mieheni puolelta, joka on aivan lukossa kyseisen asian kanssa. Mutta kävikin toisin.. Enää en kelpaa edes luotettavaksi ystäväksi.. Millään ei tunnu olevan väliä, paitsi sillä, että avioliitto on uskollinen.

        Olen ollut uskollinen ja kärsivällinen. Nyt alkaa olemaan kuppi täysi. En halua erota, koska meillä on lapsia, tosin jo teini-ikäisiä. Olen kuumeisesti miettinyt, mikä tässä elämässä on oikeasti tärkeää. Minulle tärkeintä ovat lapseni. Mutta.. Voinko oikeasti uhrata oman elämäni miehen takia, joka ei selvästikään minua enää halua, saatikka kunnioita? Olen tehnyt ratkaisuni, joille ei ole kiire. En etsi epätoivoisesti lohdutusta ja tunnetta, mutta en aio myöskään olla enää asian kanssa ehdoton. En ole eläissäni miestäni pettänyt, mutta nyt annan siihen itselleni luvan. Ei tuo mies minun elämääni kokonaan vie. Teen jos teen huorin, mutta mun elämä menee mun omilla ehdoilla. Jaksamista kaikille.. itsetuntoa korjailemaan ja olemaan omia itsejämme :)


    • Fakta on näin...

      Pystytte puhumaan kaikesta ja plussaa on löytynyt suhteestanne paljon. Miksi määrittelet miehesi tunnekylmäksi? Eikö hän tunne mitään tunteita? Vai eikö hän vain ymmärrä sinun tunteitasi? Liiallinen tunteellisuus on usein keskittymistä omiin tunteisiin ja niissä märsyämistä. Jos olet itse empaattinen, ymmärtäisit miestäsi paremmin.

    • kumpi vai kampi

      Kysypäs ap siltä mieheltäsi, että onko kyseessä nyt se, ettei hänellä ole sinulle mitään lämpöa annettavaksi, vai eikö hänellä ole ylipäätään kenellekään lämpöä annettavaksi.
      Ratkaisevaa sikäli, sillä täysin kylmä ihminen kaikkia toisia kohtaan on sellainen , jonka tulee elää vain yksin juurikin siksi, ettei satuta muita. Jos teillä on kyse siitä, ettei miehellä ole vain juuri sinulle antaa lämpöä, niin eiköhän hän ole silloin kyllästynyt sinuun.
      Ei tämän asian selvittäminen ole kovin monimutkaista ja ratkaisukin löytyy siitä silmien alta kun saat vaan ensin vastauksen häneltä.

    • Tunnekylmyyden syy

      Hei te kaikki "tunnekylmien" kanssa parisuhdetta toteuttavat. Täältä tulee vähän näkökantaa laajentavaa infoa.

      Minä olen SE toinen nainen. Olen syy miehesi tunnekylmyyteen. Hän rakastaa minua ja on todella intohimoinen ja tunteellinen kanssani.
      Miksi hän ei sitten jätä sinua? No siksi, että olen kertonut hänelle että en halua asua hänen kanssaan enkä ryhtyä hänen vaimokseen.
      Olen naimisissa työni kanssa, enkä voi enempää panostaa parisuhteeseen. Enkä halua lapsia. En omia, enkä varsinkaan miehen!

      Miehesi olisi valmis jättämään sinut vuokseni. Ja se, että teillä ei ole seksiä tuli minulle itseasiassa täysin yllätyksenä erään sukupuoliteitse tarttuvan taudin yhteydessä. Kun hankin lääkityksen myös sinulle, kertoi miehesi että ei ole harrastanut seksiä kanssasi yli vuoteen.

      Vaikka jättäisin miehesi, ei hän tule enää koskaan rakastamaan sinua. Punnitse siis tarkkaan mitä haluat tehdä. Miehesi on kanssasi vain velvollisuudesta ja jos se riittää sinulle, niin onnea valitsemallesi tielle.

      • ...................?

        Melko hienosti peilailet, huurtuu koko peili.


      • ei ollu rehellinen

        Hyvä tunnekylmyyden syy tiedät kai että lähes kaikki ukkomiehet sanoo, ettei ole seksiä ollut vaimon kanssa, koska hehän eivät saamaansa seksitautia puolisisolleen paljasta itse tai ota vastuuta ja tarjoa vaimolleen lääkitystä. Sehän on suora paljastus, hei rakas vaimo mulla on toinen nainen ja öhöm nyt tippuri on ehkä sullakin.Sehän johtais eroon tai parisuhdekriisiin ellei olla vapaassa aviosuhteessa.

        Mies jää kotona sivusuhteesta kiinni, jos vaimo saa seksitaudin oireita ja menee lääkäriin ja syy paljastuu. Ei kaksoiselämää elävä ole rehellinen mihinkään suuntaan ja ei missään tilanteessa vapaaehtoisesti paljasta itseään puolisolleen. Luuletko, että on sulle sen rehellisempi. Haluaa vaan sut vaimokseen, kun saa vapaammin liidellä kukasta kukkaan. Uskoo ettei sinulle m iehen uskollisuudella ole mitään väliä. Ajatella miten kätevää vapaa suhde ei kiinnijäämisen ja minkään menettämisen pelkoa, siksi ootte niin haluttuja uusiksi vaimoiksi.


      • Anonyymi

        Höpö höpö


      • Anonyymi

        Näitä kakkosnaisten haaveilukirjoituksia tulla tupsahtaa aina silloin tällöin. KYllä täytyy naisella olla sairas itsetunto, jos kuvittelee jalkavaimona olevansa jotain miehelle, joka on naimisissa. Ja vielä uskoo kaikki selitykset.

        Tällä pikkukakkoselle tiedoksi, että aloituskirjoitus on kirjoitettu noin 8 vuotta sitten......


    • Onnellinen näin

      Olin 7 vuotta naimisissa kivipatsaan kanssa.
      Nuoruus ja tyhmyys, se ns rakkaus sokaisi silmät ja vähätteli asioita. Naimisiin piti vain ängetä!
      Alku meni jotenkuten, sitten kun arki alkoi aloin tajuta totuuden. Mies ontodella kylmä kuin kala. Ei halunnut koskettaa, ei halunnut kosketusta eikä vastannut minkäänlaisiin hellyyden osoituksiin. Jopa omaa tytärtään kohtaan oli hyvin kylmä.Vapaaehtoisesti ei koskaan ottanut syliin, ei mitenkään huomioinut lasta.
      Nykyisin tyttö onhyvin petttynyt isäänsä, vaikka on jo täysikäinen. Isä yrittää nyt hakea tukea tyttärestään kun uudessa liitossa menee huonosti. Tyttö on itse suoraan sanonut isälleen mitä tuntee.
      Meillä seksi loppui tytön syntymään. Kolme vuotta meni täysin ilman kosketusta ja hellyyttä. Ei sanoin eikä teoin. Tyttö oli 5-vuotias kun eron hain. silloin tuli miehelle hätä käteen, ei eroa ei ei!!
      Tiedän jotain hänen perhetaustastaan, joka ei ole kyllä ollut mikään A4 perhe. Se kai jotain vaikuttaa sekin. Mene tiedä, minä en jaksanut. Mutta en myöskään syöksynyt hakemaan epätoivoisesti uutta. Elimme tytön kanssa vuosia täysin kahden, ennenkuin aloin varovasti seurustella. emme muuttaneet yhteen. Olin ja olen onnellinen näin. Meillä on todella hyvä elämä, ja viihdyn näin! Tyttäreni puolesta olen pahoillani, mutta hänellä on todella hieno poikakaveri ja asuvat yhdessä. Elämä hyvmyilee :-)

    • TunnekylmyysRakkauden

      Ei tunnekylmän ihmisen kanssa kannata tuhlata elämäänsä. Itse olen sen virheen tehnyt.Elänyt 50v kylmän puolison kanssa joka on lisäksi myös väkivaltainen. Olisin kyllä aikoinaan eronnut,mutta mihin olisit lähtenyt pienten lasten kanssa siihen aikaan. Voi miks ei kohtaa toista tunnetasolla.

      • mievaantorniosta

        Sama täällä ,35vtunnekylmän miehen kanssa olen elänyt ,lapsia ja lastenlapsia on ja he pitävät mut järjissä


    • Anonyymi

      Hohohohoo

    • Anonyymi

      Haastavaa nää jutut on, en ymmärrä miten edellinen kirjoittaja näkee nämä hauskoiksi.

    • Anonyymi

      Olin avioliitossa 14 vuotta. Alkuhuuman jälkeen nämä alkuhuumat toteutti aviomies muilla mailla vierahilla. Kävin työssä ja hoidin kodin ja lapsen. Ilmapiiri oli munankuorilla kävelyä. Mies eli omaa elämäänsä. Kaikkea oli vaimo ei kelvannut kumppaniksi. Miehen vuorotyö unihäiriöt ja alkoholilla nollaaminen veivät voimat. Avioliitosta puuttui kaikki mihin se perustuu. Rakkaus loppui toistuvien pettämisten kanssa. Tuli ero. Kun ollaan toistensa vastakohtia ja mitään yhteistä ei oikein ole ei se enää onnistu. Mistään ei enää puhuttu ja toisen elämä ei enää kiinnostanut. Kumpikin etääntyi täysin. Avioliitosta puuttui toisen ihmisen kunnioitus, lämpö ja sitoutuminen. Ehkäpä olisi pitänyt erota jo aikaisemmin eli 10 vuotta aikaisemmin. Eron jälkeen olin yksinhuoltaja. Lapsen isä paineli menemään matkailugeenin voimin. Oma lapsi ei kiinnostanut. Tuli uusi nainen ja uusi perhe. Miehellä vauhti kiihtyi oli kahdeksan eri kotia ja nainen otti toisen miehen. Nyt mies muuttaa Espanjaan lopullisesti yksin. Rahalla saa kaikkea. Päämäärien erilaisuus loppujen lopuksi koitui sen eron syyksi. Tämä mies tekee aina niin kuin itse haluaa. Ei se olisi onnistunut. Vaikka miten päin palikoita yritti yhteen sovittaa eivät ne loksahtaneet kohdalleen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3075
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2431
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2227
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2005
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe