Joo elikkäs mikä auttais mun selkäkipuun kun nostan penkistä ja sit yhtäkkiä alaselän oikee puoli kramppaa aika pahasti?
Penkki
14
318
Vastaukset
- raw
Yritäppä vähän kuvailla sitä penkkaus asentoo?
- Selkäkipua5kautta5
ummm.
Miten mä nyt sanoisin tän...
http://i.imgur.com/xcKYjro.png
Tommonen asento ja sit vaik ei nostakkaan ni tuntee miten selkä jännittyy ja sit kramppaa.
Olen myös kokeillut jalat tosa penkin päällä ja selka suorana ni sama asia.- Selkäkipua5kautta5
Eli siis mul on olkapäät paikoilla ja kun nostan ni se nousee tasasesti eikä sillai epätasapainossa vai miten sen sanotaan
- -.--.
Mulla on vähän samaa vikaa. Jos yritän hakea kaarta normaalisti niin juurikin oikean puolen pitkä selkälihas usein kramppaa ja nostot jää siihen.
Oon onnistunu hakee asennon silleen että menen alakautta tangon taakse istumaan ja vedän siellä lavat yhteen ja haen kaaren mennessäni takaisin alas. Asento tulee kuin itsestään eikä tarvitse kitkutella ja hieroa asentoa kuntoon.
Kokeile jos vaikka auttais sullekkin.- Selkäkipua5kautta5
Okei, koitan
Ite meen istumaa sillai et ekaks istun normaalisti, sit nostan olkapäät eteen->ylös->taakse->alas niin sit on selkä niinku kii ja sit meen makamaan tangon alle. (olkapäät edelleen paikoillaan) sit vedän itteni tangosta vähän ylemmäs ja siitä lasken alas ni tulee selkään se kaari sillai.
Ja siit jalat alas ja hiukan taakse ja nostamaan.
Mut koitan huomenna tota sun tapaa jos vaikka auttais. Ku aika ärsyttävää nostella ku yhtäkkiä vaa kramppaa selkä eikä pysty nostaa enempää vaik nousis helposti.
- spaceri
Jos pitäisi vain lopettaa tuo selän notkolle vienti, jos se kerran aiheuttaa ongelmia. Varsinkin jollet nostele kilpaillaksesi.
Minun ainakin tekee pahaa katsella tuollaista selkää, niin oikeaoppista kuin se joidenkin mielestä onkin.- Selkäkipua5kautta5
Siis ei mul oo väliä millai se selkä on ku se kramppaa silti.
- raw
Selkäkipua5kautta5 kirjoitti:
Siis ei mul oo väliä millai se selkä on ku se kramppaa silti.
Ootko kokeillu venytellä selkää jos se vaan on jumissa. Ja sit käytätkö vyötä ku penkkaat? Sekin vois auttaa.
- Selkäkipua5kautta5
raw kirjoitti:
Ootko kokeillu venytellä selkää jos se vaan on jumissa. Ja sit käytätkö vyötä ku penkkaat? Sekin vois auttaa.
Aina lämmittelen selän ja yritän hieroa sitä lihasta joka kramppaa.
Vyötä en käytä ku painot on viel sen verran pienet.
- --..--
Ei penkissä mitään vyötä käytetäkkään, ei saa merkittävää apua. Henkistä kanttia ehkä tuo.
Mitenhän mä selittäisin ton paremmin mitä yritin tossa jo aiemmin selittää.
Vähän niinkuin tämä. http://www.youtube.com/watch?v=NlQbqPuVUQI
kukin tavallaan, mulla toimii ton kaltainen asentoon meneminen. Tosin en tee niin että yhdellä hengenvedolla tekisin kaikki suoritukset vaan kyllä otan happea joka toistolla.- raw
Niin siis se vyö voi helpottaa sitä selän kramppailua, kun tukee sitä... Allanhan käyttää vyötä penkatessa ja sil on todella hyvä kaari:) itekki käytän vyötä ja kyl se siihen on mulla auttanu. Mul on myös joskus krampannu vatsa penkatessa ja siihenki autto vyö.
- Anonyymi
Minulla kramppaa selän vasenpuoli joskus molemmat, vaikka teen sotilaspenkkiä eli jalat ylhäällä. En ymmärrä mikä selässä on pinteessä, mavea voin tehdä normaalisti. Joskus reisikoukistuksessa (maaten koneesaa) samaa ongelmaa. Oisko ne takareidet sitten jotenkin jumissa?
- Anonyymi
Maastavedon 5:n sarjoja submaksimialueella kerran tai kahdesti viikossa.
Kuten myös tehokkaita vatsatreenejä. Rockia, istumaan vapain nilkoin lisäpaino niskan takana, rekillä suorien koipien nostelua nilkat rekkiin, voimapyörää päkiöillä, ei kolvilla, yms.
Välipäivinä liikkuvuuden kohentamista.
Muutaman kuukauden kuluttua voi odotella ensimmäisiä merkkejä selän paranemisesta. - Anonyymi
Usein selän kipuilu on merkki lihasten epätasapainosta. Selkään nähden vatsa on liian heikko!
Aloittelijan perustesti.
Lattialle selin makuulle jalat suorina. Purista ristiselkä kiinni lattiaan! Nosta jalat suorina kantapäät kymmenisen senttiä irti lattiasta pitäen samalla ristiselkä kiinni lattiassa. Jos selän kiinni pitämisessä on hankaluuksia niin heikko vatsa aiheuttaa selän oireilua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517073Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414814HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002728- 1442016
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321597Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171507
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231348Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111223