kokemuksia avioliitosta arabi muslimin kanssa

arabin vaimo

hei millaista on ollut avioliitto ja elämä arabi puolison kanssa.mitkä yleisimmät riidan aiheet.kunnioittaako mies teitä naisena..rajoittaako vapautta,kontroloiko liikaa.suhteet molempien sukulaisiin..onko puoliso muuttunut avioliittoon mentyään..

14

3020

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syksyy

Itsellä takana suhdetta arabin kanssa 23-vuotta ja erottu 8-vuotta sitten, mutta silti oman kokemukseni pohjalta voin sanoa,että "kerran arabin vaimo, aina arabin vaimo" .

Toki tällainen yleistys on lähinnä huvittavaa, mutta omalla kohdallani se on arkipäivää. Ja uskon,että tällaisia kokemuksia myös muillakin, varsinkin jos on yhteisiä lapsia :)

• Exxexx

Erosin vuosikymmenen jälkeen arabimuslimista, yhteisiä lapsiakin on. Mies kyllä kunnioitti minua, ei kontrolloinut, ei kysellyt, ei ollut mustasukkainen. Eikä ole edelleenkään, eron jälkeen. Mies on sanonut ääneenkin, että minä teen mitä haluan kenen kanssa haluan, enkä ole hänelle tilivelvollinen muuten kuin lapsista. Suhteet sukulaisiin ihan ok kummallakin. Tarkoitatko kysymykselläsi, onko mies rajoittanut yhteydenpitoa omaan sukuun tms.? Eniten riideltiin vapaa-ajan vietosta ja rahasta, hirveän eksoottista. ;) Naimisiinmeno ei muuttanut mitään, lasten syntymä muutti. Ei kuitenkaan miestä siinä mielessä, että olisi muuttanut käytöstään, mutta siinä vaiheessa huomasi selvemmin erilaiset odotukset parisuhteelta ja perhe-elämältä.

• Arabin eksä

Mun arabimies muuttui naimisiinmenon jälkeen, hitaasti ja huonompaan suuntaan. Oltiin naimisissa melkein 20 vuotta. Kuvioihin tuli rahapelit, eli rahaa ei ollut muuhunkuin kolikkopeleihin ja lottoon, itse sain sitten venyttää penniä. Sitten tuli naiskuviot varsinkin nettien treffipalstat ja FB. Siihen se sitten kaatuikin koko liitto. Jälkeenpäin olen huomannut, miten härski valehtelija ex-mieheni oli eikä koskaan pahoitellut eikä ole pyytänyt anteeksi. Miettikää kahdesti, ennenkuin menette naimisiin noinkin erilaisen kulttuurin edustajan kanssa, niistä ei seuraa yleensä kuin ongelmia.

• arabin vaimo

just toi asenne,olen mies saan tehdä mitä haluaa.aina löytyy selitys kaikkeen..mutta jos minulla on jotain ...minulla on vähintään joku toinen.....paljon olen ottanut yhteen mieheni kanssa naisen oikeuksista ja vapaudesta tehdä asioita..tällä hetkellä ollaan eri maissa..mutta lähestyy aika mies tulisi suomeen..ollaan asuttu täällä ja hänen kotimaassaan myös..tiedän kyllä kulttuurierot ym mutta aina on riskinsä ihmissuhteissa ei voi tietää kuinka tulee käymään..

• Näinkävi

No, afgaanimies muuttui avioliiton jälkeen aika paljon. Alkoi kontrollointi, lapsille olisin halunnut esimerkiksi antaa kauniit suomalaiset nimet ja olen nyt pahoillani että annoin miehen painostuksesta heille musliminimet. Oma sukunimeni oli myös kaunis mutta mies pakotti sen vaihtamaan. Lapsille toki miehen sukunimi... No, olin nuori, menköön sen piikkiin.

Sittemmin olen eronnut, lapsilla minun tyttönimeni (hirveän taistelun kävin sen muuttamiseksi) ja nykyään tasaarvoinen suomalainen puoliso.

Ennen naimisiin menoa mies oli ihan tavallinen ihana mies joka ei kovasti eronnut länsimaisesta miehestä paitsi ettei syönyt sikaa jne...

• *muslima*

Pahoillani sinun kokemuksistasi.
        En kuitenkaan voi olla kommentoimatta, afgaani ei ole arabi.

• onnellinen18

Olen ollut vasta reilun vuoden naimisissa arabi miehen kanssa.Mieheni kunnioittaa minua todella paljon eikä yritä millään tavalla kontrolloida minua.Hän rakastaa sukulaisiani ja tuleekin heidän kanssa hyvin juttuun.Riitaa ei meille tule mistään.Mieheni on todella rauhallinen ja siksi meillä ei riidellä.Hän on rauhoittanut minua todella paljon.Itse aikaisemmin hermoilin paljon.Yhteisiä lapsia meillä ei ole.

• reilu vuosi

....vielä.

• käymme yhdessä ain

Alku oli yhta h****ttiä ja intohimon räiskettä.

Kun menimme yhteen, sitä tunteiden räiskettä ei voi edes sanoin kuvailla. Räiskettä oli, ja on vieläkin rakkauden saralla. Olemme molemmat temperamenttisia ja intohimoisia ihmisiä. Vaikeuksista olemme onneksi päässeet eroon.

Vaikeudet alussa liittyivät rahaan, työttömyyteen ja kielitaidottomuuteen. Arabimiehelleni oli suunnaton häpeä, että hän joutui elämään minun rahoilla ja olemaan kotona tekemättä mitään perheen hyväksi.

Kun kielitaito karttui ja hän sai töitä koulutustaan vastaavalta alalta, tilanne rauhoittui.

Jos emme olisi rakastaneet toisiamme niin vahvasti, ei liittomme olisi kestänyt kaikkia niitä koettelemuksia joita alussa oli.

Tänäpäivänä meillä menee hyvin. Mieheni osaa puhua suomea sujuvasti, on töissä ja hän viihtyy suomessa.

Litossamme vallitsee molemminpuolinen kunnioitus. Riitelemme harvoin, mutta riidan sattuessa se onkin sitten maanjäristys, hirmumyrsky ja salamointia molemmin puolin.

Kyllä, mieheni kontrolloi. Siitä tavasta ei arabimiestä vieroita mikään. Ja naiset, jotka sanovat, ettei arabimies kontroilloi, valehtelevat. Vai onko niin, että miehet aina kontrolloivat? En osaa sanoa kun ei ole kokemusta muista.

Esim. kun puhelimeni soi ja puhun jonkun kanssa, hän kysyy kuka soitti.
      Mieheni tekee reissu hommia ja soittaa minulle monta kertaa päivässa ikäväänsä, mutta myös kysyäkseen mitä teen tai olen sen päivän aikan tehnyt.
      Olen sairaalassa töissä, hän kysyy kenen kanssa tein töitä eli kuka oli työkaverini. Minulla on myöskin miespuolisia työkavereita.
      Jos menen ulos syömään tai viettämään iltaa ystävieni kanssa, hän haluaa tietää minne ja kenen kanssa ja kauanko viivyn. Jos viivyn pidempään kuin olen sanonut viipyväni, hän soittaa minulle.
      Kun olemme menossa ulos, vaikka vain markettiin, ei hameeni saa olla liian lyhyt. Esim. shortsit ei ole sopiva vaatetus julkisilla paikoilla. Muuten hän ei kontrolloi vaatetustani ja kuta seksikkäämmin pukeudun häntä varten kotona, sitä tyytyväisempi hän on. Esim. jos puen päälleni topin joka korostaa poveani jne. En siis tarkoita mitään seksiasuja.

Siis, kyllä, hän kontrolloi, mutta minä hyväksyn sen. Koska teen ihan samaa itsekin.
      Vapauttani pukeutua, likkua, työskennellä, tavata ystäviäni jne. hän ei rajoita. En käytä muslimeille tyypillisä asuja, vaan ihan minihameita, farkkuja, toppeja ja korkkareita. Esim. kun matkustan yksin tai lasten kanssa ulkomaille ilman häntä, se on ihan ok.

Sukulaisiimme meillä on erittäin lämpimät valit molemmin puolin. Myös hänen sukulaisiinsa siellä kotimaassa.

Avioliittoon menon jälkeen hänestä tuli vielä enemmän intohimoinen ja rakastava. Se on oikeastaan ainoa muutos.

En vaihtaisi elettyjä vuosia tai puolisoani mihinkään muuhun.

• ........

"Olen sairaalassa töissä, hän kysyy kenen kanssa tein töitä eli kuka oli työkaverini. "

Ei ihan tervettä. Mutta hyvä jos sulle sopii.

• käymme yhdessä ain
        ........ kirjoitti:

"Olen sairaalassa töissä, hän kysyy kenen kanssa tein töitä eli kuka oli työkaverini. "

Ei ihan tervettä. Mutta hyvä jos sulle sopii.

Kyllä se minulle sopii. Se lienee kuitenkin jonkinlaista kontrolloimista. Sitähän täällä kysyttiin.
        Eli jos sinä kysyt puolisoltasi kenen kanssa hän oli työvuorossa, kontrolloit.
        Kysymys on yleensä ohimennen sivulauseessa heitetty esim. "Miten päiväsi meni, oliko raskas päivä? Kuka oli kaverina tänään"
        Eli näin. En tarkoittanut, että hän tivaa otsa hessä työkavereistani.

Sairasta tai ei.

Samoin sinä kontrolloit jos kysyt puolisoltasi kuka soitti, keneltä sait kirjeen/kortin. En tiedä tekeekö suomalainen mies samoin, mutta itseäni ei haittaa vaikka mieheni noita kysymyksiä esittääkin, koska minulla ei ole mitään häneltä salattavaa.

• ana
        käymme yhdessä ain kirjoitti:

Kyllä se minulle sopii. Se lienee kuitenkin jonkinlaista kontrolloimista. Sitähän täällä kysyttiin.
        Eli jos sinä kysyt puolisoltasi kenen kanssa hän oli työvuorossa, kontrolloit.
        Kysymys on yleensä ohimennen sivulauseessa heitetty esim. "Miten päiväsi meni, oliko raskas päivä? Kuka oli kaverina tänään"
        Eli näin. En tarkoittanut, että hän tivaa otsa hessä työkavereistani.

Sairasta tai ei.

Samoin sinä kontrolloit jos kysyt puolisoltasi kuka soitti, keneltä sait kirjeen/kortin. En tiedä tekeekö suomalainen mies samoin, mutta itseäni ei haittaa vaikka mieheni noita kysymyksiä esittääkin, koska minulla ei ole mitään häneltä salattavaa.

Joo meidän liitto kans kariutui juuri noihin naiskuvioihin ja Facebookiin. noilla miehillä kun naisia riittää joka sormelle ja enemmänkin. Perheen perustaminen on heidän kanssa venäläistä rulettia.

• arabin vaimo

suomessa asuessamme miehellä aina sinkkuprofiilt fb ym.korosti meidän avioliiton tärkeyttä..mutta sinkkuna oli sivustoilla..riideltiin monesti tästä..suuttui jos soittelin,kun hän kahvilla ulkomaalaisten miesten kanssa..mutta jouduttuaan kotimaahan ei saanut ole-lupaa...fb ollaan kavereita ja nyt lukee naimissa molemmilla ja kuvat myös.mitäpä tämä kertoo...luottaminen on ongelma..

• kale12

Ei voi sanoa muuta kuin, Voi hel...ti.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      152
      14476
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      39
      8320
    3. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      48
      6072
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      168
      5670
    5. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      312
      4447
    6. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      67
      4308
    7. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      45
      4049
    8. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      24
      3960
    9. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      115
      3730
    10. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      29
      3627
    Aihe