raskaana, mies sanoo haluavansa olla kanssani mutta käytös

onneton tuleva äiti

on jotain muuta. Mielummin hän viettää aikaansa oman perheensä parissa (vanhemmat,sisarukset) kuin minun, minusta tuntuu että olen yksin, eikä me tehdä asioita yhdessä. Jopa sisarusten asiat tuntuvat tärkeimmiltä kuin miten minä voin.
En tiedä onko minun järkeä jäädä tämmöiseen suhteeseen? Harmittaa että miten tilanne kääntyi näin, kun aiemmin niin ei olllut, mutta raskaus muutti asiat..=(

Kaiken lisäksi mies on sanonut että moni olisi hänen tilassaan lähtenyt pois,koska raskaus oli yllätys. Halusin pitää lapsen ja rakastan häntä paljon. Mutta tunnen olevani yksin koko suhteessa.

65

1049

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

Raskaus ei koskaan ole yllätys jos harrastaa intiimiä elämää vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ei ole olemassa 100% varmaa ehkäisyä (lukuunottamatta kirurgiset operaatiot).

Tuo tieto tuli sinulle nyt myohässä, lapsi on tulossa jo.

Ellei mies todellakaan halua elää sinun kanssasi nyt, asia vain pahenee lapsen synnyttyä. Pieni ihminen vaatii kaiken huomion vanhemmiltaan, hänen kehittyä riitaisessa kodissa johon hän tietää olevansa EI-tervetullut, aiheuttaa kammottavaa tuhoa hänelle. Sinun velvollisuutesi on välttää tuo.

Parasta olisi jos potkaisist tuon kelvottoman miehen pois elämästäsi. Jos haluat pitää lapsen, varmista että mies hoitaa lapsen kasvatukseen liittyvän taloudellisen puolen.
      Toisaalta voit antaa lapsen adoptioon rakastaville ja häntä haluaville vanhemmille.
      On paljon pariskuntia jotka eivät voi itse tehdä lasta. Heille tuo pienokainen olisi taivaan lahja!

• SitäSaaMitäTilaa

Nainenhan rumenee huomattavasti raskaaksi tullessaan. En yhtään ihmettele hänen toimiaan. Varsinkaan jos alunperinkin tunne on ollut vaan pano tasolla niin viimeiset innot vie koko ajan paisuva akka mennessään. Oma on vikas kun et kumppania valitse paremmin. Vastuunsa kantaviakin on suomi täynnä. Ole vastuullinen tuleva äiti äläkä syytä miehiä ja varsinkaan muita omista virheistäsi. Raskauteen tarvitaan aina kaksi jos on ehkäisy koulutus menny ohi.

• ...........

Varsinkin siltä aloittajan poikaystävältä näyttää ehkäisy koulutus menneen ohi, kun hänelle tuli yllätyksenä, että paneskelusta saattaa oikeasti syntyä uusi ihminen. Tuollaisilta miehiltä pitäisi seksin harrastaminen olla kokonaan kiellettyä.

• lisää pisteitä
        ........... kirjoitti:

Varsinkin siltä aloittajan poikaystävältä näyttää ehkäisy koulutus menneen ohi, kun hänelle tuli yllätyksenä, että paneskelusta saattaa oikeasti syntyä uusi ihminen. Tuollaisilta miehiltä pitäisi seksin harrastaminen olla kokonaan kiellettyä.

Niin että siltä joka ne haaransa levittää ei sitten pidä seksiä kieltää vai? Raiskasiko mies naisen kyseisessä tapauksessa? Muuten melko ykskantainen näkökulma sulla asiaan että vain mies on se syyllinen eikä haarojaan levittelevä akka. ...ttu mikä idiootti olet!!

• tarjoustalo
        lisää pisteitä kirjoitti:

Niin että siltä joka ne haaransa levittää ei sitten pidä seksiä kieltää vai? Raiskasiko mies naisen kyseisessä tapauksessa? Muuten melko ykskantainen näkökulma sulla asiaan että vain mies on se syyllinen eikä haarojaan levittelevä akka. ...ttu mikä idiootti olet!!

Hyvä pointti

• onneton tuleva äiti

Ehkäisykoulutus ei ollut mennyt ohi,joten se siitä. Eikä suhde ole perustunut pelkälle panotasolle. Ja ylemmälle voin kommentoida että en ole niin hullu että antaisin oman lapseni pois vaan sen takia että joku idjootti suomi24ssä sanoo niin, minä kannan vastuun lapsesta ja rakastan häntä, miehestä en ole niin varma. Olisi kiva saada fiksuja kommentteja ihmisiltä jolla on oikeasti kokemusta, eikä miehiltä jotka eivät edes tiedä vanhemmuudesta mitään.

• Katso peiliin

Totuusko kirpaisee vai mistä päättelet että kommentit tulee vain miehiltä jotka eivät tiedä vanhemmuudesta mitään? Mitään tietämättömät tuskin kommentoisivat lauseellakaan joten älä luule itsestäsi liikoja.

• 19+17

Miehesi on tehnyt valintansa: hänelle muut ovat tärkeämpiä kuin sinä ja tuleva lapsi. Mikä on sinun valintasi? Lapsen kasvattaminen yksin on helpompaa kuin lapsen kasvattaminen ja huonon parisuhteen tekohengittäminen.

Toisaalta hormonisi vaikuttavat juuri nyt siihen, kuinka koet asioita. Kerrot vain, että mies viettää enemmän aikaa lapsuudenperheensä kanssa kuin välittää siitä, miten sinä voit; oletko puhunut hänelle siitä, että haluaisit hänen kiinnittävän enemmän huomiota sinuun ja _yhteiseen_ lapseenne? Entä miten miehen perhe suhtautuu tulevaan lapseen? Onko anoppisi siitä innoissaan? Onko hän huomannut, että mies viettää enemmän aikaa lapsuudenkodissaan kuin sinun kanssasi? Oletko hyvissä väleissä hänen kanssaan, voisitko jutella hänen kanssaan ja kertoa miltä sinusta tuntuu? Entä tukeeko oma äitisi sinua?

Neuvolassa on asiantuntemusta mihin tahansa raskauteen ja äitiyteen liittyviin kysymyksiin, älä epäröi ottaa tuntojasi puheeksi siellä.

• 5+5=kymppi piikki

Turha aina puolustella asioita niin että "hormonisi vaikuttavat" Tuollaiset henkimaailman asiat eivät järki syihin vaikuta muuta kuin henkisellä ja luulo tasolla. Ihminen on se oma persoonansa ja siihen ei mitkään hormoonit vaikuta. Ellei äiti tosiaan käytä mitään laittomia aineita se on asia erikseen.

• kolme_rask
        5+5=kymppi piikki kirjoitti:

Turha aina puolustella asioita niin että "hormonisi vaikuttavat" Tuollaiset henkimaailman asiat eivät järki syihin vaikuta muuta kuin henkisellä ja luulo tasolla. Ihminen on se oma persoonansa ja siihen ei mitkään hormoonit vaikuta. Ellei äiti tosiaan käytä mitään laittomia aineita se on asia erikseen.

Tulihan taas järkevän miehen mielipide sieltä. Jos ei raskaudesta ole mitään omakohtaista kokemusta niin voi myös jättää vastaamatta. Ihan oikeasti nainen raskaana ollessaan on herkimmillään, kymmenen kertaa tunteikkaampi kuin miesten ihannoima järkevä järki-ihminen, joka on aina tasainen itsensä ja reagoi asiaan identtisesti nyt ja kymmenen vuoden kuluttua.
        Odottavaa äitiä kohtaan tulee suhtautua herrasmiesmäisen suojelevasti, jos saan arvon kaksilahkeisille huomauttaa. Kuuluu ns. sivistykseen, ehkä siihen miessukukunnan valtavaan järkeenkin, että heikoimpia ja hauraimpia suojataan.
        Aloittajalle, parempi näinkin kuin että mies ravaa kapakoissa tms. Tiedät ainakin missä on. Kun vauva syntyy, hänestä voi tulla hyvinkin omistautuva isä. Hän on nyt jonkinlaisessa identiteettikriisissä isäksitulon tiimoilla.

• Tää on niin tätä

Toinen asia, mihin naiset vetoaa on e-pillerit :D Tai PMS :D Onhan se hyvä, jos on syitä mihin vedota.

• 8+19

Hitsin hyvä uutinen tuo, ettei hormoneilla ole mitään vaikutusta! Siis miesten suurempi seksintarve, lyhyempi elinikä, korkeampi aggressiivisuus etc ovat pelkkää kuvitelmaa! Jopa lääketieteessä on tähän asti väitetty, että esim kohonnut testosteronitaso altistaa sydänsairauksille. On myös tutkittu, miksi naisten keskimääräinen elinikä on pidempi kuin miesten, ja yhdeksi merkittäväksi syyksi on todettu hormonit.

Mutta nyt on kumottu kaikki tutkimukset ja kokemukset yhden suomalaisen Suoli24-palstalaisen toimesta, yes!!

• 5+5=kymppi piikki
        8+19 kirjoitti:

Hitsin hyvä uutinen tuo, ettei hormoneilla ole mitään vaikutusta! Siis miesten suurempi seksintarve, lyhyempi elinikä, korkeampi aggressiivisuus etc ovat pelkkää kuvitelmaa! Jopa lääketieteessä on tähän asti väitetty, että esim kohonnut testosteronitaso altistaa sydänsairauksille. On myös tutkittu, miksi naisten keskimääräinen elinikä on pidempi kuin miesten, ja yhdeksi merkittäväksi syyksi on todettu hormonit.

Mutta nyt on kumottu kaikki tutkimukset ja kokemukset yhden suomalaisen Suoli24-palstalaisen toimesta, yes!!

Raskaana oleva tai kuukautisista kärsivää naistahan pidetään muka yliherkkinä ja heille jopa ohjeistetaan että siksi saat mitä haluat kun hormoonisi vaikuttavat. On tavallaan "luvalliset" päivät tehdä itsestään idiootti.
        Ei ne tunteet mihinkään siitä tavallisesta ihmisestä muutu.
        Kyllähän tuolla naiset puhelee että "siis kun mulla on menkat niin mä oon siis niin kiukkunen mut saan kiedottua Maken kyllä pikkusormeni ympärille"
        On yli mainostettua paskaa vaan siitä syystä että miehille päästäisiin sanomaan että "hei hän on raskaana ja siksi käyttäytyy noin"
        Kun kerran miehetkin on niin hormooni hirviöitä niin miksi jokainen tunteen purkaus sitten luetaan vain mielenterveydelliseksi ongelmaksi???
        Ei voida "hyvästä syystä" syödä vaikka styroksia toteamalla vain että "hei mä oon raskaana ja mulla on outoja mielitekoja"

• jes!

Raskaana oleva tai kuukautisista kärsivää naistahan pidetään muka yliherkkinä ja heille jopa ohjeistetaan että siksi saat mitä haluat kun hormoonisi vaikuttavat. On tavallaan "luvalliset" päivät tehdä itsestään idiootti.
        Kyllähän tuolla naiset puhelee että "siis kun mulla on menkat niin mä oon siis niin kiukkunen mut saan kiedottua Maken kyllä pikkusormeni ympärille"
        On yli mainostettua paskaa vaan siitä syystä että miehille päästäisiin sanomaan että "hei hän on raskaana ja siksi käyttäytyy noin"
        Kun kerran miehetkin on niin hormooni hirviöitä niin miksi jokainen tunteen purkaus sitten luetaan vain mielenterveydelliseksi ongelmaksi???
        Ei voida "hyvästä syystä" syödä vaikka styroksia toteamalla vain että "hei mä oon raskaana ja mulla on outoja mielitekoja"

Joojoojoo...
        Tuli kyllä hyvään saumaan tuo hormonien vaikutuksen kumoaminen. Hyvä tietää, ettei miehillä oikeasti mitään suurempaa seksin tarvetta ole, kunhan keksivät vain tekosyitä. Todellisuudessa pystyvät olemaan ilman ihan siinä kuin naisetkin!

• Samaihminen olenyhä

Itse naisena ihmettelen myös, mitä on PMS:n väitetyt pinnankiristykset jne., kun ei ole koskaan ollut ja miten e-pillerit voivat muka aiheuttaa erilaisia tunteita. Syönyt kuitenkin niitäkin jo useamman vuoden. Mielihalut ymmärrän kyllä. Esim. suklaata on pakko saada menkkojen aikaan, vaikka en kermaperse olekaan. Mutta, että persoonallisuus muuttuu? Sitä en usko laisinkaan.
        Kerran oli mieli pitemmän aikaa matalalla ja kysyin lääkäriltä, josko e-pillerit syynä. Lääkäri sanoi, että e-pillereiden hormonimäärä on niin matala, että syy tuskin on siinä. Söin kuitenkin markkinoiden vahvimpia niihin aikoihin. Voin kertoa, että omaa elämää tutkailemalla löysin huonoja asioita elämästäni ja niiden poistaminen palautti myös onnellisuuteni.

• fjjdlfifbnd
        Tää on niin tätä kirjoitti:

Toinen asia, mihin naiset vetoaa on e-pillerit :D Tai PMS :D Onhan se hyvä, jos on syitä mihin vedota.

Osansa on hormoneilla, mutta myös suurella elämänmuutoksella. Äiti herkistyy miettimään tulevaisuutta ja rakentaa suhdetta vielä kohdussa olevaan vauvaan. Miehet ei vaan tajua sitä myllerrystä joka äidin mielessä käy. Vauva on koko ajan äidin ajatuksissa raskausaikana, mikä valmistaa äitiä huolehtimaan uudesta perheenjäsenestä. Kun maha on vielä huomaamaton, isän voi olla hankala ymmärtää että lapsi on oikeasti tulossa. Yhteiset ultrakäynnit, vauvan tavaroiden hankkiminen ja elämän muutoksesta keskusteleminen valmistavat myös isää isyyteen. Tiedän mistä puhun. Oma mieheni ei juuri raskauksien alkuvaiheessa tajunnut olojani eikä tuntunut edes muistavan että olin raskaana. Lasten syntymien jälkeen sain kuitenkin huomata että parempaa isää saa hakea!

Hyvä ap, juttele miehesi kanssa siitä miltä sinusta tuntuu ja että tarvitset tukea. Kaikkea hyvää Sinulle ja onnea odotukseen! T. Kahden äiti

• jkgbkgkh
        Samaihminen olenyhä kirjoitti:

Itse naisena ihmettelen myös, mitä on PMS:n väitetyt pinnankiristykset jne., kun ei ole koskaan ollut ja miten e-pillerit voivat muka aiheuttaa erilaisia tunteita. Syönyt kuitenkin niitäkin jo useamman vuoden. Mielihalut ymmärrän kyllä. Esim. suklaata on pakko saada menkkojen aikaan, vaikka en kermaperse olekaan. Mutta, että persoonallisuus muuttuu? Sitä en usko laisinkaan.
        Kerran oli mieli pitemmän aikaa matalalla ja kysyin lääkäriltä, josko e-pillerit syynä. Lääkäri sanoi, että e-pillereiden hormonimäärä on niin matala, että syy tuskin on siinä. Söin kuitenkin markkinoiden vahvimpia niihin aikoihin. Voin kertoa, että omaa elämää tutkailemalla löysin huonoja asioita elämästäni ja niiden poistaminen palautti myös onnellisuuteni.

No missä muualla ja miten se persoonallisuus sijaitsee kuin ihmisessä, ja ihminen on biokemiallinen paketti. Yhtä hyvin voisit, ja ehkä sen teetkin kuka sen tietää, sanoa ettei mikään ole OIKEASTI muuttunut masennuspotilaan persoonallisuudessa kun se ei pääse ylös sängystä ollenkaan. Olet niitä jotka ilmoittaa iloisesti että et viitsisi ottaa itseäsi niskasta? Jos pääkopassa ei ole jotain välittäjäainetta niin siinä makaat ja sillä sipuli. Yhtä hyvin voisit sanoa diabeetikolle että älä nyt viiti pelleillä kun hänen haimansa ei tuota insuliinia??? Ihmisen aivot on ihan fyysistä mössöä ja valtaosan mielestä siellä tapahtuu kaikenlaista, jännä että senkin saa ihan laillisestiki sekaisin pelkällä juotavalla aineella vaikka eihän sen nyt luulisi mitenkään vaikuttavan, persoonallisuushan on jossain muualla ja jotain korkeampaa...

Jos sinulla on oikeasti joku parempi teoria missä avaruudessa se ihmisen persoonallisuus täällä leijuu kun se kerran ei ole ihmisessä itsessään niin jaa ihmeessä muillekin, olisi ihan kiinnostavaa tietää.

• sgsugsu
        jkgbkgkh kirjoitti:

No missä muualla ja miten se persoonallisuus sijaitsee kuin ihmisessä, ja ihminen on biokemiallinen paketti. Yhtä hyvin voisit, ja ehkä sen teetkin kuka sen tietää, sanoa ettei mikään ole OIKEASTI muuttunut masennuspotilaan persoonallisuudessa kun se ei pääse ylös sängystä ollenkaan. Olet niitä jotka ilmoittaa iloisesti että et viitsisi ottaa itseäsi niskasta? Jos pääkopassa ei ole jotain välittäjäainetta niin siinä makaat ja sillä sipuli. Yhtä hyvin voisit sanoa diabeetikolle että älä nyt viiti pelleillä kun hänen haimansa ei tuota insuliinia??? Ihmisen aivot on ihan fyysistä mössöä ja valtaosan mielestä siellä tapahtuu kaikenlaista, jännä että senkin saa ihan laillisestiki sekaisin pelkällä juotavalla aineella vaikka eihän sen nyt luulisi mitenkään vaikuttavan, persoonallisuushan on jossain muualla ja jotain korkeampaa...

Jos sinulla on oikeasti joku parempi teoria missä avaruudessa se ihmisen persoonallisuus täällä leijuu kun se kerran ei ole ihmisessä itsessään niin jaa ihmeessä muillekin, olisi ihan kiinnostavaa tietää.

Täytyy kyllä sanoa, että olen samaa mieltä "Samaihminen olenyhä" kanssa. Ei kaikkea voida e-pillereiden syyksi laittaa. Ja jkgbkgkh, et ymmärtänyt edellistä viestiä laisinkaan, ethän?

• Tää on niin tätä
        jkgbkgkh kirjoitti:

Kyllä masennuspotilailla, diebeetikoilla ja muilla sellaisilla on tapahtunut suurempia muutoksia kehossa, kuin mihin e-pillerit pystyy. Lume-lääkkeetkin jo todistavat että ihmisen mieli kykenee pitämään illuusioita lääkkeiden vaikutuksesta, vaikka sitä ei kehossa olisi. Miksi siis ihmisen mieli ei voisi keksi oireita, jotka johtuisivat mukamas lääkkeiden syömisestä. Ihminen on psyykkis-fyysinen-sosiaalinen -kokonaisuus.
        Tai miksi ihmiselle voi tulla haamusärkyä? Aivot voivat myös huijata ihmistä tuntemaan asioita, joita ei todella ole.

• jkgbkgkh
        sgsugsu kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa, että olen samaa mieltä "Samaihminen olenyhä" kanssa. Ei kaikkea voida e-pillereiden syyksi laittaa. Ja jkgbkgkh, et ymmärtänyt edellistä viestiä laisinkaan, ethän?

Ymmärsin että tämä ihminen ymmärtää omat muutoksensa, jonkun suklaanhimon, mutta ei sitä jos toisilla asiat vaikuttavat toisin. Jo ihan lähtöajatuksena ja perusteenakin käyttää sitä että on itse nainen eikä itsellä ole koskaan ollut joten ei voi olla mahdollista. Sanoisin että hieman suppea otanta tässä tutkimuksessa jossa ei muuten varmaan testattu edes niitä hormoonitasoja, vai kuinka?

Ymmärsitkö sinä minun viestini?

• Tää on niin tätä

Kyllä masennuspotilailla, diebeetikoilla ja muilla sellaisilla on tapahtunut suurempia muutoksia kehossa, kuin mihin e-pillerit pystyy. Lume-lääkkeetkin jo todistavat että ihmisen mieli kykenee pitämään illuusioita lääkkeiden vaikutuksesta, vaikka sitä ei kehossa olisi. Miksi siis ihmisen mieli ei voisi keksi oireita, jotka johtuisivat mukamas lääkkeiden syömisestä. Ihminen on psyykkis-fyysinen-sosiaalinen -kokonaisuus.
        Tai miksi ihmiselle voi tulla haamusärkyä? Aivot voivat myös huijata ihmistä tuntemaan asioita, joita ei todella ole.

Mitä AP:hen tulee, niin raskaudessa tapahtuu suuria muutoksia kehossa, sinulla varmasti pyörii kaikenlaisia ajatuksia mielessäsi tulevaisuutta miettien. Varmasti tunnut itsesi vastuullisemmaksi lapsen tulevaisuutta ajatellen, kuin poikaystäväsi, joka ei ilmeisesti osaa sisäistää asiaa tai ei halua. Onko hän ilmaissut haluavansa pitää lapsen? Jos poikaystäväsi ei lasta halua, niin kai ymmärrät, että et saa pidettyä häntä elämässäsi poikaystävän roolissa? Isä hän tulee aina olemaan lapselleen ja kantamaan taloudellisen vastuun, mutta et voi odottaa, että hän sinua huomioisi, jos ei aidosti lasta halua.

• sgsugsu
        jkgbkgkh kirjoitti:

Ymmärsin että tämä ihminen ymmärtää omat muutoksensa, jonkun suklaanhimon, mutta ei sitä jos toisilla asiat vaikuttavat toisin. Jo ihan lähtöajatuksena ja perusteenakin käyttää sitä että on itse nainen eikä itsellä ole koskaan ollut joten ei voi olla mahdollista. Sanoisin että hieman suppea otanta tässä tutkimuksessa jossa ei muuten varmaan testattu edes niitä hormoonitasoja, vai kuinka?

Ymmärsitkö sinä minun viestini?

Kai se on sitten harvat ja valitut, joita oireita saa e-pillereistä? Omassa tuttavapiirissänikään kukaan ei ole muuttunut persoonana, vaikka on e-pillereitä syöty.

• jkgbkgkh

Kyse oli myös PMS-oireista ja jos koko ketjua katsoo niin raskaudesta ja jos vielä sivujuonne miesten hormoneista otetaan mukaan niin kyse on jo vaikka mistä. Ovatko siis ihmiset keksineet itse kaikki hormonien vaikutukset ja vielä suuremmalla otannalla samansuuntaisia vaikutuksia useampi yksilö? Ja edelleen, missä ja mitä se persoonallisuus ja esimerkiksi tunteet sitten olikaan kun niihin ei nämä maalliset biologiset prosessit vaikuta?

• jkgbkgkh
        sgsugsu kirjoitti:

Kai se on sitten harvat ja valitut, joita oireita saa e-pillereistä? Omassa tuttavapiirissänikään kukaan ei ole muuttunut persoonana, vaikka on e-pillereitä syöty.

No hyvä että sait laajennettua otantaa ja tutkimusmenetelmiä... :-D Eiköhän se siitä...

• 16+19
        sgsugsu kirjoitti:

Pikku prinsessat on lehdistä lukeneet että menkkojen tai raskauden aikana saa tehdä itsestään marttyyrin vaan hormooneihin perustuvista syistä.
        Tavalliset naiset pysyvät tavallisina edellä mainituissa tapauksissa jos ei kertakaikkiaan ole halua heittäytyä mihinkään avuttoman prinsessan rooliin.

• Tää on niin tätä
        jkgbkgkh kirjoitti:

Kyse oli myös PMS-oireista ja jos koko ketjua katsoo niin raskaudesta ja jos vielä sivujuonne miesten hormoneista otetaan mukaan niin kyse on jo vaikka mistä. Ovatko siis ihmiset keksineet itse kaikki hormonien vaikutukset ja vielä suuremmalla otannalla samansuuntaisia vaikutuksia useampi yksilö? Ja edelleen, missä ja mitä se persoonallisuus ja esimerkiksi tunteet sitten olikaan kun niihin ei nämä maalliset biologiset prosessit vaikuta?

Siis pointtihan oli se, ETTÄ BIOLOGISET PROSESSIT VAIKUTTAVAT, MUTTA E-PILLEREIDEN HORMONIPITOISUUKSIEN EI PITÄISI VAIKUTTAA HEVONKUUSTAKAAN, KUN OVAT NIIN MATALIA. Kun on raskaana/masentunut, hormonitasot OVAT AIVAN ERI LUOKKAA. Eli on todennäköisempää, että raskaana oleva TODELLA kärsii VAIHTELEVISTA MIELIALOISTA, mutta ei sitä luokitella MUUTTUNEEKSI PERSOONALLISUUDEKSI. PERSOONALLISUUS ON JOTAIN MUUTA, kuin VÄLIAIKAISET mielialanmuutokset. Eri asia on ne ihmiset, joilla on esimerkiksi monta eri persoonaa. Joko ymmärsit, mitä ihmiset tarkoittavat?

• Draamaa draamaa
        jkgbkgkh kirjoitti:

No hyvä että sait laajennettua otantaa ja tutkimusmenetelmiä... :-D Eiköhän se siitä...

Urbaanilegendaa se on. Ei munkaan tuttavat niistä oikeasti kärsi. Draamaa hakevat teinitytöt aina näitä aiheita nostavat esiin. Kun maailma polkee alas, niin nappien vaihto auttaa.

• elämäntapamuutos
        Samaihminen olenyhä kirjoitti:

Totta, on helpompaa vaihtaa pillereitä ja uskotella itsellä olevan hormonaalista häikkää kuin myöntää, että elämä on jollain tavalla vastenmielistä tai että se vitutus kotona oikeasti johtuukin siitä, että on valinnut kusipää-miehen. Mulla ainakin auttoi! Vitutus loppui siihen paikkaan, kun mies painoi oven kiinni lähtiessään.

• jkgbkgkh
        16+19 kirjoitti:

Pikku prinsessat on lehdistä lukeneet että menkkojen tai raskauden aikana saa tehdä itsestään marttyyrin vaan hormooneihin perustuvista syistä.
        Tavalliset naiset pysyvät tavallisina edellä mainituissa tapauksissa jos ei kertakaikkiaan ole halua heittäytyä mihinkään avuttoman prinsessan rooliin.

No, en sitten tiedä mistä lehdistä mahdatte itse lueskella ja mitä. Itse ette kärsi mistään eikä tuttavanne kärsi mistään mutta jotenkin onnistutte kuitenkin tietämään ihan faktana että joukko naisia laittaa elämän mahdollisesti jopa täysin päreiksi ihan tietoisesti paskan olon valiten ja siitä iloisesti syytellen hormoneja. Että heistä on jotenkin hauskempaa olla sekaisin kuin tasapainossa ja järkkää siis draamaa ihan huvikseen. Paikallahan ette ole voineet koskaan olla koska ette edes tunne ketään sellaista ihmistä.

• tottavaitarua2

Tässä tuli jo niin paatoksellista tekstiä että täytyy olla "mielellään väitellyt" lääketieteen tai farmakologian tohtori tämä Tää on-mies.
        Kuvitteluahan vaan ja lumelääkettä on se väkivaltaisuuskin, joka ilmenee liikaa testoja käyttäneellä bodarilla?
        Syöpä itse kokeeksi naisten e-pillerejä kolme kuukautta ja tule sitten kertomaan mitkä on fiilikset!

• jkgbkgkh

Siis pointtihan oli se, ETTÄ BIOLOGISET PROSESSIT VAIKUTTAVAT, MUTTA E-PILLEREIDEN HORMONIPITOISUUKSIEN EI PITÄISI VAIKUTTAA HEVONKUUSTAKAAN, KUN OVAT NIIN MATALIA. Kun on raskaana/masentunut, hormonitasot OVAT AIVAN ERI LUOKKAA. Eli on todennäköisempää, että raskaana oleva TODELLA kärsii VAIHTELEVISTA MIELIALOISTA, mutta ei sitä luokitella MUUTTUNEEKSI PERSOONALLISUUDEKSI. PERSOONALLISUUS ON JOTAIN MUUTA, kuin VÄLIAIKAISET mielialanmuutokset. Eri asia on ne ihmiset, joilla on esimerkiksi monta eri persoonaa. Joko ymmärsit, mitä ihmiset tarkoittavat?

ÄLÄ VIITSI HUUTAA MINULLE AINAKAAN SIITÄ MUUTTUNEESTA PERSOONALLISUUDESTA KOSKA MINÄ EN KO. ILMAISUA ENSIMMÄISENÄ KÄYTTÄNYT VAAN VASTASIN VIESTIIN,

JOSSA!!!!! MUUTEN!!!!! MAINITTIIN!!!!! MUUTAKIN!!!!!! KUIN !!!!!! PILLERIT!!!!!!!

KII-TOS!

SILLÄ NYT YMMÄRRÄN ETTÄ ESIMERKIKSI

SINÄ!!!!! PUHUT!!!!!! AINOASTAAN!!!!!! PILLEREISTÄ. !!!!!!

SIIIIIIITÄÄÄÄÄÄÄÄH!!!! EN!!!!! OLE SAMAA MIELTÄ ETTEIKÖ NEKIN JOLLEKIN VOI VAIKUTTAAAAAAAAAAA!!!!!!! VAHVAAAAASTIIIIII-HUHUUUUUUU!!!!

LÄÄKÄRIT EI TODELLAKAAN OLE JUMALIA JA HEIDÄN-KINNNNNNN!!!! KANNALTAAN ALAKULO TAI RAIVARIT ON PAREMPI KUIN EPÄTOIVOTTU RASKAUS, POTILAS VIIPYY SIINÄ VARTIN JA ARVAA PALJONKO LEKURIA KIIIINNOSTAAA!!!! SAMOIN MYÖS ESIMERKIKSI EPÄTERVEELLISTEN TAPOJEN LOPETUSTA SUOSITAAN YLI SEKOAMISEN VAIKKA ENTISTEN MASENNUSLÄÄKKEIDEN AVULLA VAIKKA RISKIT NUPIN LEVIÄMISEEN ON KYLLÄ IHAN TIEDOSSA!!!!

EEEEEEN RAKKKKKAAAAAT KANSSASISARENI USKO ETTÄ SE SITÄ SADATTA LOHDUTTAA VAIKKA HÄN OLISIKIN YKSI SADASTA, MUTTA EIHÄN SEKÄÄN PIDÄ PAIKKAAAAAANSAA SILLÄ SILLOINKIN KYSEEEESSÄ OLIKIN OIKEASTI PRINZESSSSSA JOKA KEKSI KAIKEN ITSE!!!!!

KUULUUKO????????!??!??!??!?!?

• 16+19
        jkgbkgkh kirjoitti:

No, en sitten tiedä mistä lehdistä mahdatte itse lueskella ja mitä. Itse ette kärsi mistään eikä tuttavanne kärsi mistään mutta jotenkin onnistutte kuitenkin tietämään ihan faktana että joukko naisia laittaa elämän mahdollisesti jopa täysin päreiksi ihan tietoisesti paskan olon valiten ja siitä iloisesti syytellen hormoneja. Että heistä on jotenkin hauskempaa olla sekaisin kuin tasapainossa ja järkkää siis draamaa ihan huvikseen. Paikallahan ette ole voineet koskaan olla koska ette edes tunne ketään sellaista ihmistä.

Ei tarvi lukea lehdistä kun ihmiset ihan livenä ympärillä näin faktana väittävät. Jätä sinäkin lehtien luku niin ymmärrät faktan etkä tiedosta pelkkää marginaaliryhmän fiktiota.

• jkgbkgkh
        16+19 kirjoitti:

Ei tarvi lukea lehdistä kun ihmiset ihan livenä ympärillä näin faktana väittävät. Jätä sinäkin lehtien luku niin ymmärrät faktan etkä tiedosta pelkkää marginaaliryhmän fiktiota.

....Tuossa Arskan kanssa puhuttiin.... Arskalla ei ollut osuutta, koska se kerran ei maininnut....

Että ne osaakin kaikki hullut olla just sopivasti sillä etäisyydellä että itse ette tunne ketään mutta tunnette paljon ihmisiä jotka kyllä tuntee hullun henkilökohtaisesti.

• 16+19
        jkgbkgkh kirjoitti:

....Tuossa Arskan kanssa puhuttiin.... Arskalla ei ollut osuutta, koska se kerran ei maininnut....

Että ne osaakin kaikki hullut olla just sopivasti sillä etäisyydellä että itse ette tunne ketään mutta tunnette paljon ihmisiä jotka kyllä tuntee hullun henkilökohtaisesti.

Myös Annen ja Liisan kans puhuttiin eikä vain Arskan kans:)
        Eihän mies sitä totuutta muuten tietäisi jos ei naiset niitä ole faktoina kertoneet ihan henk kohtaisesti.
        Turha kääntää tätä vain miesten valitukseksi sillä naisilta kuulemaan totuuteen väittämäni esitän ja tätä kautta myöskin tiedostan että hormooni humpuuki on pelkkää teatteria ei muuta.

• Tää on niin tätä
        jkgbkgkh kirjoitti:

ÄLÄ VIITSI HUUTAA MINULLE AINAKAAN SIITÄ MUUTTUNEESTA PERSOONALLISUUDESTA KOSKA MINÄ EN KO. ILMAISUA ENSIMMÄISENÄ KÄYTTÄNYT VAAN VASTASIN VIESTIIN,

JOSSA!!!!! MUUTEN!!!!! MAINITTIIN!!!!! MUUTAKIN!!!!!! KUIN !!!!!! PILLERIT!!!!!!!

KII-TOS!

SILLÄ NYT YMMÄRRÄN ETTÄ ESIMERKIKSI

SINÄ!!!!! PUHUT!!!!!! AINOASTAAN!!!!!! PILLEREISTÄ. !!!!!!

SIIIIIIITÄÄÄÄÄÄÄÄH!!!! EN!!!!! OLE SAMAA MIELTÄ ETTEIKÖ NEKIN JOLLEKIN VOI VAIKUTTAAAAAAAAAAA!!!!!!! VAHVAAAAASTIIIIII-HUHUUUUUUU!!!!

LÄÄKÄRIT EI TODELLAKAAN OLE JUMALIA JA HEIDÄN-KINNNNNNN!!!! KANNALTAAN ALAKULO TAI RAIVARIT ON PAREMPI KUIN EPÄTOIVOTTU RASKAUS, POTILAS VIIPYY SIINÄ VARTIN JA ARVAA PALJONKO LEKURIA KIIIINNOSTAAA!!!! SAMOIN MYÖS ESIMERKIKSI EPÄTERVEELLISTEN TAPOJEN LOPETUSTA SUOSITAAN YLI SEKOAMISEN VAIKKA ENTISTEN MASENNUSLÄÄKKEIDEN AVULLA VAIKKA RISKIT NUPIN LEVIÄMISEEN ON KYLLÄ IHAN TIEDOSSA!!!!

EEEEEEN RAKKKKKAAAAAT KANSSASISARENI USKO ETTÄ SE SITÄ SADATTA LOHDUTTAA VAIKKA HÄN OLISIKIN YKSI SADASTA, MUTTA EIHÄN SEKÄÄN PIDÄ PAIKKAAAAAANSAA SILLÄ SILLOINKIN KYSEEEESSÄ OLIKIN OIKEASTI PRINZESSSSSA JOKA KEKSI KAIKEN ITSE!!!!!

KUULUUKO????????!??!??!??!?!?

Kuka sinulle on huutanut? Korostan vain asiakohtia. Nyt jos uskoisin, että PMS on olemassa, sanoisin sinulla olevan. En ole vain ketään PMS:ää omistavaa tavannut. Ikinä. Siksi en sinua siitä syytä.

• Tää on niin tätä
        tottavaitarua2 kirjoitti:

Tässä tuli jo niin paatoksellista tekstiä että täytyy olla "mielellään väitellyt" lääketieteen tai farmakologian tohtori tämä Tää on-mies.
        Kuvitteluahan vaan ja lumelääkettä on se väkivaltaisuuskin, joka ilmenee liikaa testoja käyttäneellä bodarilla?
        Syöpä itse kokeeksi naisten e-pillerejä kolme kuukautta ja tule sitten kertomaan mitkä on fiilikset!

Tuossahan juuri oli edellä kertomassa naisia, joilla ei ole mitään ongelmia kyseisten pillereiden kanssa ollut.

• Tää on niin tätä
        tottavaitarua2 kirjoitti:

Kuten sanoin edellä. E-pillereissä on alhaiset hormonimäärät. Niiden ei pitäisi vaikuttaa. Voit varmaan kuvitella, että testoja käyttäneet miehet eivät omaa samaa hormonimäärää kuin esimerkiksi naiset, jotka käyttävät e-pillereitä.

• jkgbkgkh
        16+19 kirjoitti:

Myös Annen ja Liisan kans puhuttiin eikä vain Arskan kans:)
        Eihän mies sitä totuutta muuten tietäisi jos ei naiset niitä ole faktoina kertoneet ihan henk kohtaisesti.
        Turha kääntää tätä vain miesten valitukseksi sillä naisilta kuulemaan totuuteen väittämäni esitän ja tätä kautta myöskin tiedostan että hormooni humpuuki on pelkkää teatteria ei muuta.

Kyllä täälläkin pyörii aika monta Annea ja Liisaa mutta kaikki niistä korostamalla korostaa sitä kuinka he itse ja kaikki tuttunsakin käyttäytyvät täysin samalla tavalla 24/7 kohdusta hautaan. Sanovat silti tietävänsä kuinka monet naiset laskelmoidusti käyttäisivät hormoneita syynä aiheuttaa mielipahaa ja lähinnä itsellensä. Hulluilla on halvat huvit, jo siinäkin että pysyvät sopivasti piilossa. Niitä on vaikka kuinka, kukaan ei tosin tunne ensimmäistäkään....

• omatihanathormonit

Minäkin luulin etten saa pillereistä sivuvaikutuksia, mutta kun lopetin ne, niin tiedän, että nillä oli paljon muitakin vaikutuksia kuin ehkäisy. Saman näkee jopa mies ja kielsi ehdottomasti syömästä niitä enää ikinä. Onneksi olen mieheni valinnut aikanaan jo ennen kuin söin pillereitä, muuten olisi valinta voinut mennä pieleen...

• 4+18

Eli heitit sitten oman vitutuksen e-pillereiden piikkiin ja sait näin ollen mieheltä anteeksi? Tunnen oloni huijatuksi.

• kaukaahaettua
        4+18 kirjoitti:

Eli heitit sitten oman vitutuksen e-pillereiden piikkiin ja sait näin ollen mieheltä anteeksi? Tunnen oloni huijatuksi.

Jokainen mies joka vielä haluaa mussuttaa e-pillereiden vaarattomuudesta kokeilkoon itseensä puolen vuoden päivittäistä kuuria. Ja sittenkin emotionaalisesti epäherkät ja elimistöltään simppelit miehet ovat ulalla kun naisen fiiliksistä on kysymys.
        Tässä on vain se ero, että parisuhdemiehet kunnioittavat tätä "pientä" eroa sukupuolten välillä (alkaen erilaisesta aivojen rakenteesta ja toiminnasta) ja täällä kirjoittelevat katkerat sinkkumiehet naureskelevat kaikelle naiselliselle ja tunteelliselle.
        Mitä itsessään ei voi hyväksyä ja käsitellä, se ulkoistetaan naiseen halveksittavaksi.
        Tutustukaa Jungin teoriaan Animuksesta ja Animasta jos kiinnostaa.

• vai miten se oli

On yhtäkuin: V.ittuilen. Paljon seksiä. En v.ittuile. Ei seksiä ollenkaan.
        Onneksi löysit selibaatista nauttivan miehen sillä kumillahan ei normi parisuhteissa pelata.
        Hyvä syy pitää mies otteessaan. "Jos haluat mua niin sun pitää ymmärtää että pillerit saa mut raivopäiseksi. joten valitse":)
        Vaikka sitä varjelee kuin pyhää niin ei se järvi edelleenkään soutamalla kulu!

• Kainalosta haettu
        kaukaahaettua kirjoitti:

Jokainen mies joka vielä haluaa mussuttaa e-pillereiden vaarattomuudesta kokeilkoon itseensä puolen vuoden päivittäistä kuuria. Ja sittenkin emotionaalisesti epäherkät ja elimistöltään simppelit miehet ovat ulalla kun naisen fiiliksistä on kysymys.
        Tässä on vain se ero, että parisuhdemiehet kunnioittavat tätä "pientä" eroa sukupuolten välillä (alkaen erilaisesta aivojen rakenteesta ja toiminnasta) ja täällä kirjoittelevat katkerat sinkkumiehet naureskelevat kaikelle naiselliselle ja tunteelliselle.
        Mitä itsessään ei voi hyväksyä ja käsitellä, se ulkoistetaan naiseen halveksittavaksi.

Kuules kaukaa haettu. Ennen kun pidät noita mutu luulojasi faktoina niin oma vaimoni on itse kertonut minulle että ensinnäkin kuukautiset eivät muuta persoonaa eikä myöskään raskaus. (Kaksi lasta)
        Myöskään e-pillerien syönti ei tee kenestäkään kolmatta persoonaa.
        Pillereissä on terveydelliset riskinsä veritulppien yms osalta jotka on otettava vakavasti mutta nämä paskapuheet siitä että "minulla on ne minä olen raskaana minä syön pillereitä ja koita ymmärtää kiukkuamiseni" ovat pelkkää teatteria. Jos vaimoni joka ei näin käyttäytynyt saati hänen muutama tuttunsa kun kerran asiaa pohdittiin puhuisi muutettua totuutta niin miksi he valehtelisivat. Siksikö että pikku diivat saisivat omat kivat ja helpot päivänsä tekeytymällä avuttomiksi passattaviksi vai?

• Tää on niin tätä
        kaukaahaettua kirjoitti:

Kyllä itse elän parisuhteessa. Tamponit eivä ole vieras esine miehelle. Naisten lehdet eivät ole myöskään toiselta planeetalta.
        Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että AP:täkin voisi tässä välissä neuvoa, naiset hyvät!

• valistaja
        Kainalosta haettu kirjoitti:

Kuules kaukaa haettu. Ennen kun pidät noita mutu luulojasi faktoina niin oma vaimoni on itse kertonut minulle että ensinnäkin kuukautiset eivät muuta persoonaa eikä myöskään raskaus. (Kaksi lasta)
        Pillereissä on terveydelliset riskinsä veritulppien yms osalta jotka on otettava vakavasti mutta nämä paskapuheet siitä että "minulla on ne minä olen raskaana minä syön pillereitä ja koita ymmärtää kiukkuamiseni" ovat pelkkää teatteria. Jos vaimoni joka ei näin käyttäytynyt saati hänen muutama tuttunsa kun kerran asiaa pohdittiin puhuisi muutettua totuutta niin miksi he valehtelisivat. Siksikö että pikku diivat saisivat omat kivat ja helpot päivänsä tekeytymällä avuttomiksi passattaviksi vai?

Juku, tällä gynekologian ja endokrinologian professorilla on vaikuttava referenssimateriaali: 1 kpl naisia. Itse meinasin sairastua masennus-ahdistustilaan otettuani hormonikierukan nelikymppisenä. Samassa syssyssä huomasin muutenkin liian matalan estrogeenin vaikutukset fyysiseen kehoon. Vasta tämän omakohtaisen haverin jälkeen olen halunnut valistaa kanssasisaria keinotekoisten hormonien vaikutuksesta psyykeen. Onhan ne joka purkin ja pakkauksen tuoteselosteessa pienellä painettu harvinaisina haittavaikutuksina, mutta lisää valistusta tarvitaan. Sääli että nainen luulee tarvitsevansa esim. psyykenlääkkeitä tai sairasloman burn outin takia, tai suree huonoa seurustelusuhdettaan, eikä ymmärrä että fiilikset johtuvat ehkäisyvalmisteesta jota on määrätty ehkä jo teinistä alkaen.

• Totuutta kehiin sit
        valistaja kirjoitti:

Juku, tällä gynekologian ja endokrinologian professorilla on vaikuttava referenssimateriaali: 1 kpl naisia. Itse meinasin sairastua masennus-ahdistustilaan otettuani hormonikierukan nelikymppisenä. Samassa syssyssä huomasin muutenkin liian matalan estrogeenin vaikutukset fyysiseen kehoon. Vasta tämän omakohtaisen haverin jälkeen olen halunnut valistaa kanssasisaria keinotekoisten hormonien vaikutuksesta psyykeen. Onhan ne joka purkin ja pakkauksen tuoteselosteessa pienellä painettu harvinaisina haittavaikutuksina, mutta lisää valistusta tarvitaan. Sääli että nainen luulee tarvitsevansa esim. psyykenlääkkeitä tai sairasloman burn outin takia, tai suree huonoa seurustelusuhdettaan, eikä ymmärrä että fiilikset johtuvat ehkäisyvalmisteesta jota on määrätty ehkä jo teinistä alkaen.

Mikäs sadan miehen jakorasia itse kehut olevasi? Kumma se että kanssa sisariesi puheita ei oteta vakavasti jos mies ne kertoo. Mitä jos nainen naiselle? Puheistasi ei miesvihaa kummempaa faktaa ole löydettävissä.
        Masennus ja itse luotu masennus on eri asia.
        Syyt sairaslomaan keksitään nykyään helpommin kuin koskaan ja jos nuo väitteesi vähänkään kumpuavat työmarkkina talouteen niin eikö ole oma vikasi että et saa samaa palkkaa kun miehet? Miehillä ei sentään ole juopottelua kummempaa syytä masennukseen käytettävissä ja sekin on jo potkujen peruste että eiköhän näillä yleisesti hyväksytyillä naisten paskan jauhannoilla ole myös hyväksyttävä syy sille että työnantajat katsovat teidät kakkosluokan kansalaisiksi ja syy löytyy omista puheistasi!

• 16+19
        Kainalosta haettu kirjoitti:

Halusin vaan tähän väliin mainita, että vaikka hormonilääkitys ei persoonaa toiseksi muutakaan, niin isoja muutoksia voi silti tulla.

Minulla esimerkiksi pillerimerkistä riippumatta toimi ehkäisy vallan mainiosti, koska kaikki seksihalut kertakaikkiaan katosivat. En ollut sen pahantuulisempi kuin normaalistikaan :) mutta seksi suorastaan ällötti. Ihan väkisin joutui sitä harrastamaan, kunnes päätettiin keksiä joku muu ehkäisykeino. Miehenikin oli sitä mieltä että ei enää ikinä mitään pillereitä minulle. Ilman hormonaalista ehkäisyä seksi maistuu minullekin hyvin.

• Jadette

Joillakin miehillä menee pitempään hyväksyä raskaus, koska se on eräänlainen sokki heille.
      Mies selvästi pelkää nyt vastuuta, onhan tuleva isyys aika rankka paikka. Mies ei "tunne" raskautta oman kehonsa sisällä niin kuin nainen.

En lotkauttaisi korviani miehen väitteille raskauden olleen yllätys, koska ainahan se on jokaiselle yllätys. Sellaisillekin, jotka tieten tahtoen yrittävät saada lasta ja hups, se onkin tulossa.

Miehesi haikailee lapsuuden ja nuoruuden helppa aikaa, jolloin asui vanhempiensa kodissa. Sitä se on, kuule, pelkoreaktio. Hän ei ole vielä kypsä isäksi, mutta saattaa raskauden edetessä kypsyä.

Minä antaisin hänen käydä kotonaan ihan vapaasti turvaa hakemassa, vaikkakin olo olisi itsellä yksinäinen.
      Ole rauhassa, kaikki voi vielä muuttua parhain päin.
      Voi olla, että joudut olemaan koko raskauden yksinäisenä. Onko sinulla ystäviä tai vanhempia, jotka voisivat elää kanssasi tätä raskauden aikaa?

Älä jää yksin, vaan etsi joku läheinen tueksi.
      Jotenkin minulla on sellainen tunne, että miehesi vielä sopeutuu ajatukseen ja lapsesta tulee hänelle tosi rakas.

• Väärinajattelija

Vahinkoraskaudessa on aina vaarana, että mies ei olekaan sitoutunut parisuhteeseen. Mahdollisia tulevaisuuksia on muutama: mies aikansa mietittyään saa/valitsee perheen, mies saa/valitsee vanhemmuuden muttei naista, mies katoaa kuvasta kokonaan elatusmaksua lukuun ottamatta. Viimeinen vaihtoehto on yleensä huonoin, mutta siihen helposti päädytään, koska raskaana oleva äiti haluaa joko miehen välittömän ja täydellisen rakkauden ja sitoutumisen tai osoittaa vihoissaan ovea.

Voisitko keskustella miehen kanssa kiihkotta näistä vaihtoehdoista, kertoa omat toiveesi ja antaa miehelle sen verran aikaa, kuin hän tarvitsee? Tietystä miehen pitää ymmärtää, että maailmassa on muitakin miehiä etkä aio vuosiksi jäädä häntä odottelemaan. Tärkeintä mielestäni olisi saada mies mukaan raskauteen ja vauvan hoitoon niin pitkäksi aikaa, ettei hän enää pysty hylkäämään lasta. Parisuhteet eivät aina kestä, ja paremmistakin aluista päädytään eroon, mutta vanhemmuus on ikuista, kun side vanhemman ja lapsen välille kerran syntyy. Jos pystyisitte jakamaan raskauden ja vauva-ajan riippumatta siitä, mitä sen jälkeen, voisitte molemmat jäädä voitolle.

• yksi näkökulma

Mammanpojan ollessa kyseessä kannattanee kääntyä miehen mamman puoleen. tsemppiä AP.

• Niin..

On opittava hakemaan elämässä muita asioita kuin mies.
      Miehen sitouttaminen itsekkäiden tarpeiden vuoksi herättää kauhua miehessä.
      Tiedättekö että miehen osa ei ole helppo, äiti on vastuussa vain siitä lapsesta,
      miehen kuuluisi olla vastuussa siitä naisesta JA lapsesta.
      Ja nainen on aikuinen ihminen, jolla on oma tahtonsa, ei ole niin helppoa vastata aikuisesta ihmisestä. jolla on myös vastalauseita.
      Mikään ei mahdollisesti miellytä, mies on kaikesta vastuussa mutta ratkaisut pitää "hyväksyttää "naisella.
      Sitä sanotaan orjuudeksi.
      Fiksu nainen antaa miehelle tilaa, niin mies tulee mielellään kotiin.
      Kannattaa molempien panostaa kohtaamaan toisesa kuin aikuiset. jos ei toinen halua jauhaa tunne-elämän asioista ääneen ja halata jatkuvasti, niin siitä ei pitäisi syylistää toista.

Kun aikuiset näkevät, he eivät kokoajan keskustele aiheista välittäminen, rakkaus, kehon tuntemukset.
      He haluavat kertoa kuulumisia, ei kuormittaa aina vain toisiaan. Ehkä siksi mies kertoo mitä siskoille ja äideille kuuluu: tai ehkä hän on heidän tossun alla puolestaan..kuka tietää.
      Ootko miettinyt sitä, että sun pitää itsekin aikuistua ja ottaa omista tunteista ja tekemisistä vastuu, eikä katsoa miestä mitä hän tekee. jos luotat mieheen, luotat myöskin siihen että hän tulee paikalle kun tarvitaan. Ja pakko sunkin on myöntää että se lapsi tulee sulle olemaan tärkeämpi kuin sun mies!
      joten miksi laitat nyt tärkeysjärjestykseen että kenen kanssa mies haluaa jutella ja viettää aikaa. Mies ei tuu sulle olemaan sun elämäsi tärkein ihminen enää koskaan, kerran saat lapsen nyt. Miehen täytyy niellä se. Monille miehille se on vaikeaa siirtyä kahen parisuhteesta kolmen perheeseen.

• hienotunteisuutta +

Oletpa tyly kirjoittaja. Vähän positiivisemmin olisit voinut sanottavasi muotoilla. Ap on herkässä tilassa oleva nuori äiti.

• idiootille

Kyllä luolamies lapsensa hoiti mut nää nykyajan hinttaripellet vaan työntelee munaansa mihin sattuu. Eiköhän lapsen saaminen ja nuo asiat ole naiselle vielä suurempia!!!

• Niin..
        hienotunteisuutta + kirjoitti:

Oletpa tyly kirjoittaja. Vähän positiivisemmin olisit voinut sanottavasi muotoilla. Ap on herkässä tilassa oleva nuori äiti.

En tajua miten oli muka tyly. Mist alkaen on tylyy sanoa ett kaks aikuista ihmist voikeskustella,ja se fakta ett painopiste miehesta on siirtyminnen tulevaisuudesta kohti lasta. Nainen ei voi pakottaa miest' rakastamaan, vaan joutuu etsiin konstit miten saa pidettyy perheen kuitenki kasassa, ja miehest voi olla suuri etu jos pysyy hyviss aikuisissa suhteissa mieheen, jos mies ei rakasta niin sille ei mitn voi, mutta voi kohdella miest ett naisen rakastaminen on vapaaehtoista.

• Tsemppiä!

Odottavalle äidille pitää kirjoittaa kauniisti ja rakkaudella, ei mitään ilkeitä viestejä. Toivottavasti ap. saa muualta positiivisempaa palautetta kuin täältä.

Lapsesi isä vaikuttaa melko lapselliselta. Hänen varaansa sinun ei ehkä kannata paljoa toivoa laittaa, vai mitä mieltä olet?

Näistä asioista on monia mielipiteitä. Olisi ihanaa, jos kaikilla tulevilla äideillä olisi rakastava mies rinnalla. Olen eri mieltä Niin ... kirjoittajan kanssa, kun hän kirjoittaa että lapsi tulee olemaan tärkeämpi kuin mies. Kyllä mies voi olla se tärkein lapsen synnyttyäkin, ellei mies ole erittäin lapsellinen vaan pystyy, osaa ja jaksaa tukea naista, lapsensa äitiä. Suomalaisilla miehillä on isänä olemisessa monilla ongelmia.

Äidiksi tuleminen on iso asia. Se on ihana asia, mutta paljon voimia tarvitaan. Kerää voimia itsellesi, ja etsi ympärillesi hyviä luotettavia ihmisiä, joilta saat tukea. Lapsesi isä on kysymysmerkki. Hän saattaa kasvaa isyyteen, tai sitten ei. Etsi myös muita lisäksi.

Toivon oikein paljon kaikkea hyvää matkallasi äitiyteen!

• naurattaa

Ei Mies voi koskaan kehittää kunnon parisuhdetta saati perhettä jos ei ole joutunut itsenäistymään.Syynä yleensä lellivä äiti ja munaton nösvä isä joka ei ole kasvattanut pojastaan miestä vaan luuserin.

• vai miten se on
        naurattaa kirjoitti:

Ei Mies voi koskaan kehittää kunnon parisuhdetta saati perhettä jos ei ole joutunut itsenäistymään.Syynä yleensä lellivä äiti ja munaton nösvä isä joka ei ole kasvattanut pojastaan miestä vaan luuserin.

Miksihän silti suurinosa naisista käyttää vanhempiaan niin taloudellisesti kun kodinhoidollisestikin hyödyksi? Isä korjaa autot ja äiti siivoaa kodin sekä hoitaa lapset että tytär pääsee omiin menoihinsa ja työt on harvemmin niitä menoja. Ukkokin otetaan vaan taloudellisista syistä tuomaan rahaa. Joten sulle pikkuprinsessa kädettömälle sanon että nykyajan naisista ei tässä maassa ole enään kun uusavuttomuuteen. Miehet sentään joutuu sen elämänsä kustantamaan ja suunnittelemaan itse kun ei haarovälillä hallitse maailmaa.

• kerrohan
        vai miten se on kirjoitti:

Miksihän silti suurinosa naisista käyttää vanhempiaan niin taloudellisesti kun kodinhoidollisestikin hyödyksi? Isä korjaa autot ja äiti siivoaa kodin sekä hoitaa lapset että tytär pääsee omiin menoihinsa ja työt on harvemmin niitä menoja. Ukkokin otetaan vaan taloudellisista syistä tuomaan rahaa. Joten sulle pikkuprinsessa kädettömälle sanon että nykyajan naisista ei tässä maassa ole enään kun uusavuttomuuteen. Miehet sentään joutuu sen elämänsä kustantamaan ja suunnittelemaan itse kun ei haarovälillä hallitse maailmaa.

sellaisia ne sukupuoliroolit on, mitä jos vaihtaisit sukupuoltasi naiseksi niin pääsisit sitten todella helpommalla niinkuin väität.
        en ole todellakaan pikkuprinsessa vaan ihan aikuinen nainen enkä kädetönkään onneksi, huoh! sun kannattaisi hakea paua tuohon katkeruuteesi.ei tarvitse alkaa nimittelemään muita anonyymilla palstalla.
        sori mutta en lähde väittelyysi mukaan, totesin vain faktan että jos ei ole itsenäistynyt perheestään oman perheen perustaminen voi olla todella vaikeaa.

• ainako näitä
        kerrohan kirjoitti:

sellaisia ne sukupuoliroolit on, mitä jos vaihtaisit sukupuoltasi naiseksi niin pääsisit sitten todella helpommalla niinkuin väität.
        en ole todellakaan pikkuprinsessa vaan ihan aikuinen nainen enkä kädetönkään onneksi, huoh! sun kannattaisi hakea paua tuohon katkeruuteesi.ei tarvitse alkaa nimittelemään muita anonyymilla palstalla.
        sori mutta en lähde väittelyysi mukaan, totesin vain faktan että jos ei ole itsenäistynyt perheestään oman perheen perustaminen voi olla todella vaikeaa.

Hyvä että sentään myönnät naisten olevan vanhempiensa lellikkejä. Turha sitten miehiä on syytellä kun voi tyytyä olemassa olevaan tilanteeseen ja olla hiljaa. Kun itse saa kaiken helpolla niin miksi silti toinen sukupuoli pitää lytätä? Kun menee liian hyvin on helppo katkeroitua tylsyyteen?

• Äidiksi

Tyttäret eivät totta totisesti ole vanhempiensa lellikkejä. Kyllä ne pojat sitä pikemminkin ovat, mutta pojille ei yleensä riitä mikään.

Tässä ketjussa ei keskustelu ei keskittynyt kuitenkaan sinuun, mieheen.

Äidiksi tuleminen on iso ja vaativa askel naisen elämässä, ja hän tulee tarvitsemaan läheisiltään, myös vanhemmiltaan kaiken ajateltavissa olevan tuen. Tämä ei ole lellimistä. Äitinä oleminen täysin yksin on mieltei ylivoimainen tehtävä.

Yleensä isät ovat äidin tukena. Aloittajakirjoittajan miehestä ei ole varmuudella täyttä tukea tässä vaiheessa. Mutta ehkä hänkin kasvaa. Tuleva äiti ja syntyvä lapsi eivät voi jäädä pojan kasvua mieheksi kuitenkaan opettelemaan.

• Totuus:

Tyttäret todellakin ovat niitä lellikkejä jos totta puhutaan. Nykyään on tullut muotiin taas naisten uusavuttomuus. Mennään muutama vuosikymmen taakse niin naisetkin osasivat asioita laaja alaisesti mutta nyt tekeytymällä avuttomaksi haetaan vaan jotain säälipiste avunantoja.
        Äidiksi tuleminen ei ole mikään syy tekeytyä vaan avuttomaksi passattavaksi.

• Äidiksi
        Totuus: kirjoitti:

Tyttäret todellakin ovat niitä lellikkejä jos totta puhutaan. Nykyään on tullut muotiin taas naisten uusavuttomuus. Mennään muutama vuosikymmen taakse niin naisetkin osasivat asioita laaja alaisesti mutta nyt tekeytymällä avuttomaksi haetaan vaan jotain säälipiste avunantoja.
        Äidiksi tuleminen ei ole mikään syy tekeytyä vaan avuttomaksi passattavaksi.

En tiedä oletko Totuus-nimimerkki itse synnyttänyt ja hoitanut vastasyntynyttä, ja sen jälkeen eteenpäin lasta. Minä olen. En ole uusavuton. Raskasta se oli ajoittain. Jokainen raskaus ja synnytys ovat omanlaisiaan. Synnytystä voi verrata fyysiseltä vaativuudeltaan maraton-juoksuun. Sen jälkeen alkaa vastasyntyneen hoitaminen tilanteessa, jolloin on vielä väsynyt synnytyksestä, kokee äärimmäisiä hormonaalisia muutoksia.

Ehkä nimimerkin Totuus synnytys ja vauvanhoito on sujunut siinä sivussa. En tiedä. Minusta se oli aika rankkaa kaiken kaikkiaan.

• mimimono

Voi jessus! Teille pälleille, jotka ette ymmärrä hormonien vaikutuksista: sekä miehet, että naiset ovat yksilöitä. Hormonit eivät vaikuta yhtä voimakkaasti toisiin yksilöihin tai toisilla ei tule samanlaisia ryöppyjä. Pms-oireet koskettavat vain osaa naisista, joten se, ettei juuri sinulla ole niitä ollut ei ole todiste, etteikö niitä olisi. Tosin joku aika sitten muistan lukeneeni artikkelia, jossa todettiin naisten pms oireiden johtuvan lähinnä siitä, että siihen vaikutukseen vain uskotaan niin vahvasti. Minä olen oireillut jopa masennuksella pilkereiden takia, jonka takia totesin ettei hormonaalinen ehkäisy liene minun juttuni. Minä myös raskaana ollessani olen itkuherkempi ja herkkä. Mutta kaikki eivät ole. Eikä raskaus missään tapauksessa ole oikeutus käyttäytyä kuin idiootti, johtui käytös hormoneista tai ei.

Aloittajalle: puhu miehen kanssa. Hän ei välttämättä vain ajattele asiaa samalla tavoin. Ehkä viettämällä nyt aikaa enemmän perheensä kanssa hän varautuu siihen, ettei ehdi kohta viettää aikaa heidän kanssaan niin paljon. Tai ehkä hän on hieman vielä sopeutumisvaiheessa ja kaipaa enemmän aikaa miettimiseen. Vain hän itse voi antaa sinulle vastauksen.

• nönnönnööööö

Aloittaja kirjoitti:
      "Kaiken lisäksi mies on sanonut että moni olisi hänen tilassaan lähtenyt pois,koska raskaus oli yllätys. Halusin pitää lapsen."

Sinä halusit pitää lapsen. Kysyitkö mieheltäsi koskaan hänen mielipidettään lapsen pitämiseen/haluamiseen? Itse olen nainen ja minusta on kurjaa, kun nainen pamahtaa paksuksi ja sitten yhtäkkiä miehen mielipiteellä ei olekaan mitään välliä. Yhtä lailla sitä on siihen lapsen tekemiseen tarvittu kuin naistakin. Se lapsi nyt vaan sattuu kasvamaan naisen sisällä, mutta mielestäni isällä pitäisi olla jonkinmoinen vaikuttamismahdollisuus tähän. Todellisuudessa näin ei kyllä ole.

• Äidiksi

nönnönnöö, tarkoitatko että mielestäsi miehellä pitäisi olla oikeus vaatia naista tekemään abortti, mikäli mies ei halua naisen synnyttävän lasta? Aika järkyttävä näkökulma minusta.

Minusta vaikuttaa, että aloittajan poikaystävä häilyy sen suhteen, että haluaako olla mukana lapsen elämässä vai ei ja tekee itsestään jonkinlaista marttyyri-sankaria, vaikka lapsen syntymä on luonnollinen asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2995
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1570
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1422
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1186
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      979
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      902
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      783
    Aihe