Miehen suhde vanhempiinsa

nasu

Olemme seurustelleet mieheni kanssa monta vuotta ja muutaman vuoden päästä hän täyttää jo 30 vuotta.Meillä menee muuten ok mutta minua ihmetyttää kun mieheni haluaa olla niin paljon tekemisissä vanhempiensa kanssa, aikuinen mies..hän haluaa melkein poikkeuksetta joka ikinen päivä vierailla vanhempiensa luona..hänen vanhemmat ovat ihan mukavia ja minäkin käyn siellä silloin tällöin mutta en niin usein kuin mieheni.ja minun vanhempien luona käydään vain noin kerran kuussa kyläilemässä..se on minusta ihan ok..Kummallakaan ei ole sisaruksia. ystäviä on jonkin verran..Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

43

8761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M36

      Joillakin on samanlaisia kokemuksia, joillakin ei ... tietenkin.

      Mikä oli oikeasti kysymyksesi tai asiasi, mikä ahdistaa tai rassaa tuossa? Koetko syyllisyyttä kun et ole yhtä kiinteästi yhteydessä omiin vanhempiisi, vai lapsellisen mustasukkainen miehesi ajasta?

      • kirjoittaja

        -en todellakaan ole mustasukkainen tuosta asiasta. liika vain on liikaa viettäisi enemmän aikaa vaikka ystäviensä kanssa.esim mun kaveripiiristä ei kukaan vietä noin paljon aikaa vanhempiensa kanssa


      • Jaa
        kirjoittaja kirjoitti:

        -en todellakaan ole mustasukkainen tuosta asiasta. liika vain on liikaa viettäisi enemmän aikaa vaikka ystäviensä kanssa.esim mun kaveripiiristä ei kukaan vietä noin paljon aikaa vanhempiensa kanssa

        Pitäisikö hänen olla kuin kaverisi?Miksei voi viettää aikaa omiensa kanssa? Sulla on hiukka outo asenne,anteeksi vaan.


      • M36
        kirjoittaja kirjoitti:

        -en todellakaan ole mustasukkainen tuosta asiasta. liika vain on liikaa viettäisi enemmän aikaa vaikka ystäviensä kanssa.esim mun kaveripiiristä ei kukaan vietä noin paljon aikaa vanhempiensa kanssa

        Jotenkin olisin voinut koettaa ymmärtää, jos olisit toivonut enemmän yhteistä aikaa. Mutta ettäkö sinua nyppii se, missä seurassa vapaa-aikaansa käyttää (vanhempinsa luona tai "omilla" kavereilla ... ei kuitenkaan huonossa seurassa) menee yli ... ei kuulu sulle, se hänen valintansa. Ihmetellähän asioita aina voi, jos siitä jotain iloa saa.


    • vaimo

      Hyvä että hänellä on välit vanhempiinsa.Onko ahkerat kyläilyt vanhempien luona sulle ongelma?

      Toivoisin että meilläkin vanhukset asuis sen verran lähellä että kyläily onnistuisi,etenkin kun on lapsia,olisi kiva että he voisivat kipaista mummolaan...

      Ite toivon myös että omat lapset aikanaan, käy "kotona" useammin kuin kerran kuukaudessa...siippa on tietty tervetullut mukaan,luonnollisesti.

      Et kai oo mustis vanhemmille?

    • Tikru

      päivittäistä vierailua vanhempien luona.
      Minut on ainakin opetettu itsenäiseksi. Mielestäni vanhempien tulee jatkaa itsenäistä elämää lasten aikuistuessa (näin meillä). Samoin eivät saisi enää roikkua vanhemmissaan aukuisiässä. Kuulostaa siltä, että miehesi on riippuvainen vanhemmistaan. Siitä tulikin mieleeni, että koskahan olen käynyt viimeksi vanhempieni luona... eivätkä he asu edes kaukana. Meillä ei ainakaan juosta puolin eikä toisin äiskän ja iskän luona kertomassa päivän tapahtumia.

    • Jennni

      Ehkä miehesi vanhemmat ovat vain hänelle niin rakkaita ja läheisiä, että hän haluaa olla heidän kanssaan tekemisissä!

      • hmpfh

        jos miehen vanhemmat odottavat joka ilta että hän tulee ja mies käy siellä päivittäin, onko hän aikuinen ja itsenäinen?... Se osoittaa että vanhemmilla ei ole omaa elämää iltaisin (ilmeisesti ei miehelläkään)


      • Äiti/vaimo
        hmpfh kirjoitti:

        jos miehen vanhemmat odottavat joka ilta että hän tulee ja mies käy siellä päivittäin, onko hän aikuinen ja itsenäinen?... Se osoittaa että vanhemmilla ei ole omaa elämää iltaisin (ilmeisesti ei miehelläkään)

        Jos vanhemmat iäkkäitä,eikö ole huomaavaista käydä usein.Mikä ongelma toi on?Itellä kova ikävä vanhempia,pääsiskin joka päivä kahvittelemaan mummelin luo!!Ja ikää mulla on jo lähemmäs 40,vaimo ja äitikin jo!!


      • Lukija
        hmpfh kirjoitti:

        jos miehen vanhemmat odottavat joka ilta että hän tulee ja mies käy siellä päivittäin, onko hän aikuinen ja itsenäinen?... Se osoittaa että vanhemmilla ei ole omaa elämää iltaisin (ilmeisesti ei miehelläkään)

        Miten se sinulta on pois jos vanhempien luona käy? Oisko parempi jos viihtyisi vaikka naapurin rouvan luona tai pubissa....


      • Jennni
        Lukija kirjoitti:

        Miten se sinulta on pois jos vanhempien luona käy? Oisko parempi jos viihtyisi vaikka naapurin rouvan luona tai pubissa....

        Mitenköhän tuo tosiaan on pois tekstin kirjoittaneelta? Todella raukkamaista. Kumma kun et pistä miestäsi valitsemaan sinun ja vanhempiensa väliltä!!!


      • kirjoittaja
        Jennni kirjoitti:

        Mitenköhän tuo tosiaan on pois tekstin kirjoittaneelta? Todella raukkamaista. Kumma kun et pistä miestäsi valitsemaan sinun ja vanhempiensa väliltä!!!

        -en tarkoita sitä että oisin miehelleni mustis tai jotain siitä et hän käy vanhempiensa luona usein. mutta kun minun mielipide tässä asiassa on et liika on liikaa.ihmettelen sitä kun hänellä kumminkin on ystäviäkin, niin viettäisi enemmän aikaa niiden kanssa, mutta kun ne vanhemmat on niin tärkeitä..:)


      • kirjoittaja
        hmpfh kirjoitti:

        jos miehen vanhemmat odottavat joka ilta että hän tulee ja mies käy siellä päivittäin, onko hän aikuinen ja itsenäinen?... Se osoittaa että vanhemmilla ei ole omaa elämää iltaisin (ilmeisesti ei miehelläkään)

        tuolla et ilmeisesti ei miehelläkään..no, jaa kyllä ainakin mun mies saa käydä missä haluaa.. kunhan ei ala luuhata kapakoissa yksin joka vkl..


      • Jaa
        kirjoittaja kirjoitti:

        tuolla et ilmeisesti ei miehelläkään..no, jaa kyllä ainakin mun mies saa käydä missä haluaa.. kunhan ei ala luuhata kapakoissa yksin joka vkl..

        Jos alkaakin viihtyä kapakassa,sen sijaan että kävisi vanhempien luona.Sittenkään et olisi tyytyväinen,vaan kaiketi toivoisit että kuitenkin kävisi vaikka "kotona".Eikö?

        Kauanko olette olleet yhdessä?
        Hyvät ja läheiset välit vanhempiin on hyvä juttu! Kaikilla ei niin ole.


      • M36
        kirjoittaja kirjoitti:

        -en tarkoita sitä että oisin miehelleni mustis tai jotain siitä et hän käy vanhempiensa luona usein. mutta kun minun mielipide tässä asiassa on et liika on liikaa.ihmettelen sitä kun hänellä kumminkin on ystäviäkin, niin viettäisi enemmän aikaa niiden kanssa, mutta kun ne vanhemmat on niin tärkeitä..:)

        Tietenkin sinulla on oikeus mielipiteeseesi, ja se nyt on tullut selväksi. Miehesi sitten tekee omalla ajallaan mitä parhaaksi katsoo ehkä kuultuaan mielipiteesi, mutta voin vakuuttaa että ukko voi vapaa-aikansa käyttää paljon huonomminkin kuin nyt. Ja minun mielipiteenin on, että tyhjästä nariset ... ilmeisesti ellei ole ihmissuhdeongelmaa sellainen täytyy keksiä.


      • kirjoittaja
        Jaa kirjoitti:

        Jos alkaakin viihtyä kapakassa,sen sijaan että kävisi vanhempien luona.Sittenkään et olisi tyytyväinen,vaan kaiketi toivoisit että kuitenkin kävisi vaikka "kotona".Eikö?

        Kauanko olette olleet yhdessä?
        Hyvät ja läheiset välit vanhempiin on hyvä juttu! Kaikilla ei niin ole.

        Onhan se tosiaan hyvä asia et on vanhempiin välit kunnossa. Mutta kyllähän sitä minun mielestä nuoren ihmisen elämässä pitää olla vapaa-ajalla muutakin kuin vanhempien luona käynti,et minä aina teen niin et kun mies menee porukoittensa luo ja milloin en itse viitsi lähteä..Niin minulla on omia harrastuksia. esim uinti,kirjastossa käynti,kaupungilla käyn shoppailee yms..Mulla menis elämä liian tylsäksi.Jos ois melkein joka päivä sama ohjelma eli kun tulen töistä laitan ruuan sit vähän aikaa lepäilyä ja anoppilaan kylään..Mut en minä ole edes maininnut miehelleni asiasta et mun mielestä liian usein käyt siellä.käyköön vaan jos haluaa...Ajattelin vain kysyä tän palstan kautta et onko muilla nuorilla pareilla samanlaista..


      • pete
        kirjoittaja kirjoitti:

        Onhan se tosiaan hyvä asia et on vanhempiin välit kunnossa. Mutta kyllähän sitä minun mielestä nuoren ihmisen elämässä pitää olla vapaa-ajalla muutakin kuin vanhempien luona käynti,et minä aina teen niin et kun mies menee porukoittensa luo ja milloin en itse viitsi lähteä..Niin minulla on omia harrastuksia. esim uinti,kirjastossa käynti,kaupungilla käyn shoppailee yms..Mulla menis elämä liian tylsäksi.Jos ois melkein joka päivä sama ohjelma eli kun tulen töistä laitan ruuan sit vähän aikaa lepäilyä ja anoppilaan kylään..Mut en minä ole edes maininnut miehelleni asiasta et mun mielestä liian usein käyt siellä.käyköön vaan jos haluaa...Ajattelin vain kysyä tän palstan kautta et onko muilla nuorilla pareilla samanlaista..

        _ joillakin on samoin ja toisille ei. yllättikö?


    • naarasleijona

      Kyllähän tuo vähän oudolta kuulostaa. Kyllä sen ymmärtää että välit ovat hyvät mutta rajansa kaikella....

      • lillukka

        Mikä ihme ettei vanhempiensa luona voi käydä?Mikä on liikaa? Kai lapsetkin sitten voi olla liikaa mummolassa,vai?

        Teidän kyljessäkö pitäisi röhnöttää aina?Joillakin nyt sattuu olemaan hyvät ja lämpimät välit omiinsa!! Ei ne vanhemmat elä ikuisesti.


      • Tosimies
        lillukka kirjoitti:

        Mikä ihme ettei vanhempiensa luona voi käydä?Mikä on liikaa? Kai lapsetkin sitten voi olla liikaa mummolassa,vai?

        Teidän kyljessäkö pitäisi röhnöttää aina?Joillakin nyt sattuu olemaan hyvät ja lämpimät välit omiinsa!! Ei ne vanhemmat elä ikuisesti.

        Nasu tarkoittaa sitä, että hän haluaisi naisena jakaa arjen ilot ja surut miehensä kanssa eli kertoa ja kuunnella päivän tapahtumista. Sitä parisuhteen pitäisi olla. Suurin parisuhteen tappaja on se, ettei kommunikoida yhdessä, haaveilla yhdessä ja suunnitella tulevaisuutta yhdessä.

        Summa summarum, jos aikapoika joka päivä keskustelee tulevaisuudesta/ongelmista vanhempiensa kanssa, eli asioista jotka koskevat nasuakin, jää hän yhteiselämän ulkopuolelle.

        Oikea toimintamalli: ensin puhutaan asioista keskenään ja jos miehen vanhemmilla olisi tietotaitoa neuvoa arjen ongelmissa eteenpäin, niin yhdessä näiden "huippuvanhempien " puheille. Kohtahan mies kysyy äidiltään ja isältään, että millon kannattaa hankkia esim. lapsia, eikä puhu asiasta nasulle mitään.


      • mummeli joskus
        Tosimies kirjoitti:

        Nasu tarkoittaa sitä, että hän haluaisi naisena jakaa arjen ilot ja surut miehensä kanssa eli kertoa ja kuunnella päivän tapahtumista. Sitä parisuhteen pitäisi olla. Suurin parisuhteen tappaja on se, ettei kommunikoida yhdessä, haaveilla yhdessä ja suunnitella tulevaisuutta yhdessä.

        Summa summarum, jos aikapoika joka päivä keskustelee tulevaisuudesta/ongelmista vanhempiensa kanssa, eli asioista jotka koskevat nasuakin, jää hän yhteiselämän ulkopuolelle.

        Oikea toimintamalli: ensin puhutaan asioista keskenään ja jos miehen vanhemmilla olisi tietotaitoa neuvoa arjen ongelmissa eteenpäin, niin yhdessä näiden "huippuvanhempien " puheille. Kohtahan mies kysyy äidiltään ja isältään, että millon kannattaa hankkia esim. lapsia, eikä puhu asiasta nasulle mitään.

        Entäs jos ne vanhemmat on vanhoja ja huonokuntoisia,tarviavat apua ja vähän perään katsomista.Joillakin vanhoilla ei edes ole muita ihmisiä kuin lapset,jos sitäkään.


    • nella

      Meillä sama juttu, että miehen pitää käydä vanhempiensa luona joka päivä ja siellä kerrotaan myös kaikki meidän henkilökohtaiset asiat.
      Etenkin, jos on riitaa ollut, niin mies kertoo sen vanhemmilleen omalta kantiltaan. Hänen vanhempansa ovat vielä niin yksinkertaisia, että lähtevät tälläiseen mukaan, eivätkä sano että olet iso mies jo (45v), selvitä itse riitasi.
      Tämä saanut aikaan sen, etten halua tavata enää miehen vanhempia.

      • ahaa

        Sinä et sitten ole näköjään oikein toivottu miniä,otan osaa...Itse en ole aikakausiin ollut tekemisissä miehen sukulaisten kanssa,heillekun ei kelpaa muukuin p....nuolija=samaa mieltä joka asiasta....


    • ÄRSYYNTYNYT!

      Minkä takia täällä on joka palstalla aina jotkut jotka syyttävät henkilöä, jolla on ongelma??? Ei kai se aina välttämättä juuri mustasukkasuudesta oo kiinni jos tollanen ärsyttää! Herätkää ihmiset!

      Aina on joku joka alkaa ärsyttää tahallaan toisia...

      Huhhuh!

      • pyh

        kun ongelmaa ei edes ole!


      • ärsyyntynyt
        pyh kirjoitti:

        kun ongelmaa ei edes ole!

        seuraappa muitakin keskusteluja! Täällä on joka palstalla jossain keskustelussa sellane henkilö joka haastaa riitaa. Ihmiset on sairaita!!! Ikinä ei voida olla muiden puolella asiassa...


      • M36
        ärsyyntynyt kirjoitti:

        seuraappa muitakin keskusteluja! Täällä on joka palstalla jossain keskustelussa sellane henkilö joka haastaa riitaa. Ihmiset on sairaita!!! Ikinä ei voida olla muiden puolella asiassa...

        Syy on siinä, että keskustelua ei synny jos ollaan samaa mieltä ... harva vaivautuu kirjoittamaan "joo, asia on just noin". Enkä ymmärrä, mitä se alkuperäistä kirjoittajaakaan auttaa tai hyödyttää.

        Jos olen jostakin kommentista tai kirjoituksesta samaa mieltä, en siihen vastaa ... ei tuo mitään lisäarvoa. Joskus, jos jollakin aivan erinomainen mielipide tai näkemys jota en ole aikaisemmin tullut ajatelleeksi, mutta ns. "osuu ja uppoo" ... niin silloin voin "kehaista" ao. kirjoittajaa ja hänen hengentuotostaan.


    • NAINEN

      Miehet ovat poikia vaikka kasvavat fyysisesti isoksi. Et ole onneksi ongelmasi kanssa yksin... Meille mieheni äiti soittaa iltaisin jos mieheni ei sinä päivänä ole ehtinyt heidän luonaan käymään. Mielestäni tuo on jo naurettavaa! Tekisivät niin paljon lapsia että aina olisi joku kotona jota paapoa.

      • Anonyymi

        Meilläkin miehen mamma ja pappa soittaa yhteensä jopa 10 krt päivässä ja antavat käskyjä joita pitäisi toteuttaa jatkuvasti vaikka asuvat 60 km päässä. Kotipalvelua eivät ota vaan ovat jatkuvasti vailla hoivaa ja se on todella raskasta koska mieheni on ainut lapsi. Siinä sitten ei juuri muuta kerkiä kuin puhelimeen vastata ja hakea sitä ja tätä. Jos olemme lomamatkalla niin matkanvarrenlta on ostettava sitä ja tätä ja tuotava heti heille kun ollaan tulossa. Mies ajaa ja kiroilee autossa mutta ei sano heille mitään. Minulla palaa päreet kun lomalla pitää kirota, huutaa saatanaa ja perkelettä, olisi mieluummin vastaamatta puhelimeen. Mies on jatkuvasti heillä tekemässä sitä ja tätä, menemässä kauppaan, pankkiin . Talvella kielsin ettei katolle mene lumia työntämään ettei putoa. Hänkin on yli 50 ja kovin kömpelö joten putoaminen ei olisi mahdotonta. Joka päivä sai talvella monta puhelua kuinka nyt pitää tulla katolta lumet työntämään alas. Sanoin että kyllä nyt saa hankkia jonkun talomiespalvelusta joilla on turvavarusteet. Heillä kun ei ole rahasta pulaa mutta ovat niin nuukia. Uusia autoja on kyllä varaa vaihtaa mutta itselleen ei apua haluta ostaa. Mies saa kyllä vielä sydänkohtauksen koska on pieni ja pönäkkä, verenpaineet koholla ja ruokailutottumukset menee ranskalaisten piikkiin. Kotonaan kun ei anoppi opettanut edes syömään tavallista kotiruokaa. Keksejä syö ateriaksi. Menee oikeesti hermot ja anoppi tietää sen ja tuntuu että tahallaan soittaa. Ellei mies vastaa puhelimeen kun on esim. moottoripyörällä liikkeellä niin anoppi soittaa vihaisena minulle että missä hän on. Aivan kuin minä häntä poikaansa piilottelisin jossain. ja mistä minä tietäisin missä ajelee, ei ole mitään seurantalaitetta päällä eikä ole aihettakaan asentaa.


    • mamma

      Moro, joko teillä on niin kivasti että kyläily ei vie liiaksi teidän yhteisestä ajasta ja sinä saat silti olla teidän perheenne "äiti" tai sitten miehesi ei vieläkään ole päässyt äidin helmoista pois. Jos jälkimmäisestä tunnistat miehesi niin kerro tunteesi avoimesti miehellesi. Suhde ei ole suhde mikäli miehesi tuntee pakonomaista tarvetta vierailla vanhempiensa luona noinkin usein ja saada sitä kautta jonkinlaista turvallisuuden tunnetta. Luulisi oma perhe kiinnostavan enemmän. Vain sinä kuitenkin voit nähdä miten asian laita on. Jos vierailut on vain vanhemmistaan suuresti välittävän pojan mieluisia jokapäiväisiä tekemisiä eikä äidin helmoissa ruokapöydässä istumista niin sitten anna asian olla ja nauti tuollaisesta asiasta. Se on hienoa!

    • kohtataassinkku

      Vanha teksti mutta voisi olla tänään minun kirjoittamani. Kyse ei ole mustasukkaisuudesta vaan siitä että onko normaalia että vapaapäivänä miehen ensimmäinen ajatus on sännätä äidin luo. Tunnen että me olemme hänelle kakkosperhe jonka kanssa vietetään se aika mikä äidin luona olemisen jälkeen jää. Kyseessä siis uusperhe missä minä, tämä mies ja minun lapset.

      • onkokotonahyväolla

        Näitä miestä mollaavia kommentteja lukiessani tuli mieleen, että ehkäpä miehellä ei ole omaa paikkaa kotonaan. Siis sellaista paikkaa missä hän voisi olla hetken rauhassa yksin ilman, että joku koko ajan on vaatimassa häneltä jotain.

        Olen sitä mieltä, että äidin luona vieraillessaan mies saa itselleen sellaista aikaa joka antaa enemmän kuin teidän kanssanne oleilu. Hän ei siis käy äitinsä luona äidin takia, vaan oman itsensä hyvinvoinnin takia.

        Sinuna pohtisin miten sinä ja lapsesi, miten aloittaja ja muut miestään moittineet, kohtelette miestänne. Sieltä se löytyy se ongelman ydin, syy miksi mies menee vanhempiensa luokse.


    • jukupää

      Väistyvä ongelma. Ne vanhemmat jossain vaiheessa kuitenkin kuolee. Siinä vaiheessa sinä oletkin jo aikuisten lasten äiti, ja niiden puolisot vaatii, ettet saa olla lastesi kanssa enää tekemisissä.

      • Anonyymi

        Taidan kuolla ennen appivanhempia koska menee hermot niihin . Mies asuu heidän luonaan työnsä vuoksi 1,5 viikkoa kuukaudessa. Käy joka lauantai ja viikolla useita kertoja. Asuvat kauempana. Tämäkään ei heille riitä vaan heti kun mies tulee kotiin niin tunnin päästä tulee puhelu että koska tulet? Kesäisin miehen pitää ajaa vanhempiansa ympäri Suomen lomailemassa vaikka anoppi ei enää jaksa autossa istua mutta asuntoautossa sitten makaa monta päivää vaikkei ulos näkisikään. Voisivat ostaa asuntovaunun pihaansa ja maata siellä. Yleensä meillä ei ole mieheni kanssa montaakaan lomapäivää yhdessä mutta juuri nuo päivät heidän pitää saada itselleen. Sattuivat ne päivät sitten kesäkuulle, heinäkuulle tai elokuulle.


    • mekkk

      Ihme miehiä koska itse käyn 1-5 kertaa vuodessa äitiäni tapaamassa jos on asiaa sinne päin koska välimatkaa 160 km. Kesällä kävin 4 kertaa ja vain kerran oli kotona kun varmistin asian. Ne välit pysyy hyvänä kun ei käy liian usein ja ainakin itse lapsena ja varsinkin teini- iässä kypsyin siihen vahtimiseen ja määräilyyn ja kun 18v täytiin niin sanoin että nyut teen niinkuin hyvittaa.

      • koiranomistaja

        Itse käyn vanhempieni luona sen takia kun koirani on vanhemmillani.
        Vaimo tiesi koirastani ensitapaamisesta saakka, ei tykkää siitä, ei halua koiraa meille, joten ainakin minulle on ihan yks hailee vaikka kuinka paljon vaimo motkottaa siitä miten vietän aikaa koiran kanssa enemmän kuin hänen. Koira on ollut minulla 10 vuotta kauemmin kuin vaimo, enkä taatusti vie tervettä, hyvin käyttäytyvää ja elämäniloista koiraani piikille vain sen takia, että vaimo ei tykkää siitä.


      • mekkk

        Sinä käytkin koiran kanssa touhuamassa kun se on vanhemmillasi ja tuo on ihan eri juttu. Kyse onsiitä että vaikka asuttais samalla paikkakunnalla niin ei joka päivä pidä vanhempia tavata ja 2-4 kertaa kuussa on sopiva määrä ja aikusilla lapsilla on yleensä muutakin tekemistä kun vanhempiaan tavata.


    • hyybbari

      Aika riippuvainen tossa iässä vanhemmistaan.. ei aikuistunut mies.., eihän teille jää sitä yhteistä aikaakaan paljoa. jos kokoajan pitää rampata anoppilassa- ei ton ikäisen vanhemmat oo missään laitoskunnossa vielä, saati tarvii apuakaan kaiketi... että jotain 50-60 vuotiata tarvii hyysätä- Mies voi osoittautua pettymykseksi vielä.

    • ckkckkc

      mustasukkaisuus on todella väärä sana tai analyysi tuohon. Kyse on siitä, että meneehän se miehen ainutkertainen elämä hukkaan, jollei pysty irtautumaan vanhemmistaan ennen kuin kuoleman erottaessa. Symbolinen "isänmurha" / "äidinmurha" on tehtävä voidakseen tulla omaksi itsekseen. Hyvät välit vanhempiin aikuisenakin on mielestäni hieno asia, esim. yhteinen harrastus krt viikossa, yhteinen mökkiloma tai joku matka silloin tällöin, mutta arjen viettäminen vanhusten sohvalla ei vastaa kyllä käsitystäni hyvästä tahi normaalista aikuiselämästä. Eikä todella vapauta miestä perustamaan omaa perhettä, miten tuollainen mies pystyy huolehtimaan omista lapsistaan? En kattelis!
      Kun vanhemmat ikääntyvät ja kunto heikkenee, voi toki auttamismielessä sitten olla enemmän tekemisissä, viedä ruokaa, siivota, käyttää kävelyllä/teatterissa/ ravintolassa tms. Se on rakkautta tietenkin. Mutta n. 30 -v mies parhaassa iässä jos käy joka päivä n. 50-60-vuotiaiden vanhempiensa sohvalla kertomassa päivän kuulumiset kuin pieni koulupoika, niin ei jatkoon! Mami keittää lihapadan ja pullakahvit siihen, YÖÖÖK

    • HuoliHuomisesta

      Voiko olla vastuun ottamisen pelko? Turvautuu vanhempiinsa ja hakee heiltä ohjeita, kuinka toimia eri tilanteissa? Aiemmin aina saanut kaiken kuin manulle illallinen? Toivottavasti ei ole näin?

    • Ässssjoki

      Olen nyt kokenut muutaman pitemmän suhteen aikana, että parasta ois jos mies ymmärtäisi, että äiti ei ole se jonka kanssa asiat puhutaan ensiksi. Ollaan miestä, mutta äitin "kainalossa" tehdään päätökset!

    • multakoura

      Tuohan kuulostaa ihan terveeltä asialta. Noinhan se pitääkin olla. Ei perhe siitä häviä mihinkään että muuttaa pois kotoa oman katon alle ja ottaa itselleen puolison. Sinä olet osa heidän perhettään ja miehesi osa sinun perhettäsi. On ihanaa lukea että hän käy kotonaan usein ja heillä on noin hyvät välit. Niin pitääkin olla. Enemmän ihmettelen miksi sinä et käy kotonasi useammin. Missä mättää? Miksi sinulla ja vanhemmillasi ei ole niin hyvät ja rakkaat välit kun ne kuuluisi. Sinun kannattaa panostaa vanhempisesi ja sinun väleihin enemmän. Sillä tehän heistä sitten huolehditte kun he ovat iäkkäitä eivätkä enää selviä omin avuin.

    • Anonyymi

      Mun mies ottaa mut mukaan aina vanhemmilleen, ja tuntuu jo vähän että seurustelen sen vanhempien kanssa myös, onhan sen vanhemmat todella mukavia, mutta en itse ole semmoinen kotona nysvääjä. Haluaisin mennä ja olla spontaani, mutta mun mies on mielummin kotona ja vanhemmilla, eikä oikeen missään ulkona käy. Tuntuu vaan pahalta käydä miehen vanhemmilla joka viikko monta kertaa, kun siellä kuitenkin aina syödään jne, niin tulee niin ”syyllinen” olo kun siellä vaan löhöilee ja syö ruoat😂

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe