Apua vastakkaiselta sukupuolelta?!

Freebird79

Mies: missä asioissa pyydät naiselta apua taikka neuvoja??
Nainen: missä asioissa pyydät mieheltä apua taikka neuvoja?
ja keneltä kysyt neuvoa?? :)

53

163

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määmy

      Kaikes, mis elektroniikkaa, rakentamisee, autohuoltoo, pesukoneiden liittämisiin.

    • Viimeisimmät asiat joissa olen kääntynyt miesten puoleen ovat olleet autoon liittyviä kuten oikean öljyn valitseminen, palohälytinten paristojen vaihto, taulunkoukkujen poraaminen (en omista porakonetta)...

      Eniten stressaa autoon liittyvät asiat kun en tiedä autoista juurikaan mitään tekniseltä kantilta ja exä hoiti ennen lähes kaiken autoihin liittyvän. Nytkin pitäisi etuvalon lamppu vaihtaa ja kai niissä jotain määräaikaishuoltojakin pitäisi tehdä... Ärsyttävää puuhaa.

      • Määräaikaishuolto on helppo. Teetä vaan huolto säännöllisin väliajoin :>


      • määmy
        bravo.bravi kirjoitti:

        Määräaikaishuolto on helppo. Teetä vaan huolto säännöllisin väliajoin :>

        Neki o vähä asentajast kii. 100 000 km määris voi ol tehty kk enne katsastust ja silti ei mee katastuksest läpi jarruje kohalt. Mones paikas jarruhuolto o jarrudynamos käynti.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Määräaikaishuolto on helppo. Teetä vaan huolto säännöllisin väliajoin :>

        No mikä se säännöllinen väliaika on? :) Vuosi, kaks vuotta... Viisi vuottakin on säännöllinen jos sen tekee viiden vuoden välein... :p


      • Voisiko joku
        määmy kirjoitti:

        Neki o vähä asentajast kii. 100 000 km määris voi ol tehty kk enne katsastust ja silti ei mee katastuksest läpi jarruje kohalt. Mones paikas jarruhuolto o jarrudynamos käynti.

        linkittää minulle määmy-suomi sanakirjan :(


      • määmy kirjoitti:

        Neki o vähä asentajast kii. 100 000 km määris voi ol tehty kk enne katsastust ja silti ei mee katastuksest läpi jarruje kohalt. Mones paikas jarruhuolto o jarrudynamos käynti.

        Auton jälleenmyyntiarvon kannalta kannattaa yksinkertaisesti teettää määräaikaishuolto kerran vuodessa tai 20 000 km välein valtuutella huoltajalla. Jos on uusi tai uudehko auto. Menee läpi katsastuksesta aina.


      • oasis79 kirjoitti:

        No mikä se säännöllinen väliaika on? :) Vuosi, kaks vuotta... Viisi vuottakin on säännöllinen jos sen tekee viiden vuoden välein... :p

        Kts. edellä :) Huolto-ohjelman mukaan, mikä löytyy huoltokirjasta. Kerta vuodessa on oikein hyvä. Öljyt esimerkiksi kannattaa vaihtaa niin.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Kts. edellä :) Huolto-ohjelman mukaan, mikä löytyy huoltokirjasta. Kerta vuodessa on oikein hyvä. Öljyt esimerkiksi kannattaa vaihtaa niin.

        Ok eli ehkä kohta pitäis viedä...

        Huoltokirjat, rekisteriotteet yms on jotenkin niin epämiellyttäviä dokumentteja. Alkaa nukuttamaan, kun sellaisen saa käteen... :)


      • määmy
        bravo.bravi kirjoitti:

        Auton jälleenmyyntiarvon kannalta kannattaa yksinkertaisesti teettää määräaikaishuolto kerran vuodessa tai 20 000 km välein valtuutella huoltajalla. Jos on uusi tai uudehko auto. Menee läpi katsastuksesta aina.

        Mä ostan ain äidilt hänen bilikansa eurol ja kun hän ostaa uudemman, hän ostaa mun auton 0,50 eurol, eli äiti ostaa hänen mulle myymänsä autonsa ja myy mulle hänen silloisensa autonsa ja vaihdos käyttää autoo, minkä osti multa ja jonka aikaisemmin myi mulle.

        .


      • määmy
        Voisiko joku kirjoitti:

        linkittää minulle määmy-suomi sanakirjan :(

        Niit saa hyvinvarustetuist kirjakaupoist.


      • määmy kirjoitti:

        Mä ostan ain äidilt hänen bilikansa eurol ja kun hän ostaa uudemman, hän ostaa mun auton 0,50 eurol, eli äiti ostaa hänen mulle myymänsä autonsa ja myy mulle hänen silloisensa autonsa ja vaihdos käyttää autoo, minkä osti multa ja jonka aikaisemmin myi mulle.

        .

        No teillä tehdään edullista autokauppaa. Mulla menee välirahaan aina ainakin kymppitonni.


      • oasis79 kirjoitti:

        Ok eli ehkä kohta pitäis viedä...

        Huoltokirjat, rekisteriotteet yms on jotenkin niin epämiellyttäviä dokumentteja. Alkaa nukuttamaan, kun sellaisen saa käteen... :)

        Unilukemistoksi sitte vaan yöpöydälle, jos uni ei muuten tuu :>


      • määmy
        bravo.bravi kirjoitti:

        No teillä tehdään edullista autokauppaa. Mulla menee välirahaan aina ainakin kymppitonni.

        Jup, mulle kuiteski tappiota 25 %, kun huomioidaan auton ikääntymine.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Unilukemistoksi sitte vaan yöpöydälle, jos uni ei muuten tuu :>

        Loistoidea! :)

        Oikeasti nukutti kun yritin löytää jostain käyttöoppaasta millaista öljyä mun autoon tarttee laittaa enkä edes löytänyt, vaan siellä sanottiin "käytä valmistajan suosittelemaa öljyä". Eli mitä? Kaupassa on kymmeniä erilaisia pöniköitä öljyjä. Siinä vaiheessa rimpautin kaverille :)

        Miksei voi olla vain yhtä öljyä, mikä menee kaikkiin autoihin?


      • Ahaa,
        oasis79 kirjoitti:

        Loistoidea! :)

        Oikeasti nukutti kun yritin löytää jostain käyttöoppaasta millaista öljyä mun autoon tarttee laittaa enkä edes löytänyt, vaan siellä sanottiin "käytä valmistajan suosittelemaa öljyä". Eli mitä? Kaupassa on kymmeniä erilaisia pöniköitä öljyjä. Siinä vaiheessa rimpautin kaverille :)

        Miksei voi olla vain yhtä öljyä, mikä menee kaikkiin autoihin?

        kiukuttelusi johtuu siis auton huoltamisen vaikeudesta...


      • määmy
        oasis79 kirjoitti:

        Loistoidea! :)

        Oikeasti nukutti kun yritin löytää jostain käyttöoppaasta millaista öljyä mun autoon tarttee laittaa enkä edes löytänyt, vaan siellä sanottiin "käytä valmistajan suosittelemaa öljyä". Eli mitä? Kaupassa on kymmeniä erilaisia pöniköitä öljyjä. Siinä vaiheessa rimpautin kaverille :)

        Miksei voi olla vain yhtä öljyä, mikä menee kaikkiin autoihin?

        Eiks siin ohjekirjast löyvy "Öljy- ja nestesuositukset" kohtaa?
        Voi hittaa myös tilavuusmitoist


      • Ahaa, kirjoitti:

        kiukuttelusi johtuu siis auton huoltamisen vaikeudesta...

        Koska mä oon muka kiukutellut? Pelkkää hymyä ;)

        Mutta auton huoltaminen on mukavuusalueeni ulkopuolella, sen myönnän. Pakko se on tehdä, mutta teen sen pienellä vastahakoisuudella...


      • määmy kirjoitti:

        Eiks siin ohjekirjast löyvy "Öljy- ja nestesuositukset" kohtaa?
        Voi hittaa myös tilavuusmitoist

        Joo löyty ja siinä luki tuo "käytä valmistajan suosittelemaa" :)

        Kirjanen lensi auton lattialle ja soitin mua viisaammille...


      • oasis79 kirjoitti:

        Koska mä oon muka kiukutellut? Pelkkää hymyä ;)

        Mutta auton huoltaminen on mukavuusalueeni ulkopuolella, sen myönnän. Pakko se on tehdä, mutta teen sen pienellä vastahakoisuudella...

        Helpoimmalla siis pääsee kun soittaa ko. merkkiä myyvän liikkeen huoltoon 1 krt/vuosi, varaa ajan määräaikaishuoltoon, ajaa auto ko ajankohtana sinne liikkeeseen ja hakee huollettuna muutaman tunnin päästä pois :p Ei tarvi ite tietää mistään mitään. Pissapojan kun osaa täyttää, öljytikusta katsoa öljyn määrän ja ilmanpaineet katsoa renkaista, hyvin pärjää.


      • määmy
        oasis79 kirjoitti:

        Joo löyty ja siinä luki tuo "käytä valmistajan suosittelemaa" :)

        Kirjanen lensi auton lattialle ja soitin mua viisaammille...

        Me käytetään täyssynteettist, pitäis sopii useampaan moottoriin.

        Joku joskus o sanonu, ettei sovi kuplaan, eli Volsuun.


      • Sitten ei
        määmy kirjoitti:

        Me käytetään täyssynteettist, pitäis sopii useampaan moottoriin.

        Joku joskus o sanonu, ettei sovi kuplaan, eli Volsuun.

        sovi oasiksen autoon kun sillä on kupla.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Helpoimmalla siis pääsee kun soittaa ko. merkkiä myyvän liikkeen huoltoon 1 krt/vuosi, varaa ajan määräaikaishuoltoon, ajaa auto ko ajankohtana sinne liikkeeseen ja hakee huollettuna muutaman tunnin päästä pois :p Ei tarvi ite tietää mistään mitään. Pissapojan kun osaa täyttää, öljytikusta katsoa öljyn määrän ja ilmanpaineet katsoa renkaista, hyvin pärjää.

        Joo, mä soitan heti maanantaina... :p

        Muun osaan, paitsi ilmanpaineiden tarkistusta... Ei kai se nyt kuitenkaan niin vaikeaa voi olla, eikös ne paineetkin lue jossain kohdin autoa... vai renkaissako....

        En jatka enää, eiköhän tullut jo selväksi, että olen täysi tollo autojen suhteen :)


      • määmy kirjoitti:

        Me käytetään täyssynteettist, pitäis sopii useampaan moottoriin.

        Joku joskus o sanonu, ettei sovi kuplaan, eli Volsuun.

        Täyssynteettistä lopulta ostin. Sain kyllä hyvät neuvot kaverilta ja toistaseks auto on pelittänyt :)


      • Sitten ei kirjoitti:

        sovi oasiksen autoon kun sillä on kupla.

        Niin juu, pinkki kukkakupla ;) Kattoikkunaan olen taiteillut vielä pilviä...


      • oasis79 kirjoitti:

        Joo, mä soitan heti maanantaina... :p

        Muun osaan, paitsi ilmanpaineiden tarkistusta... Ei kai se nyt kuitenkaan niin vaikeaa voi olla, eikös ne paineetkin lue jossain kohdin autoa... vai renkaissako....

        En jatka enää, eiköhän tullut jo selväksi, että olen täysi tollo autojen suhteen :)

        2,2 baria joka renkaaseen niin hyvin matka joutuu..


      • bravo.bravi kirjoitti:

        2,2 baria joka renkaaseen niin hyvin matka joutuu..

        Kiitti, pidän mielessä :)

        Kunnes mä reippaana menen jonnekin ja unohdan oliko se 2 vai 22... ;)


      • oasis79 kirjoitti:

        Kiitti, pidän mielessä :)

        Kunnes mä reippaana menen jonnekin ja unohdan oliko se 2 vai 22... ;)

        Rengas pamahtaa kauan ennen 22 baria, se on helppo muistisääntö :s


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Rengas pamahtaa kauan ennen 22 baria, se on helppo muistisääntö :s

        Noin mulla varmaan kävis :p

        Ei mun nyt onneks tarvi käydä tarkistuttamassa, kun juuri sai ne talvirenkaat alle. Ja kesärenkaistakin tuli hetki sitten tarkistettua, kun jouduin käydä paikkauttamassa vuotavan renkaan. Pärjää siis ensi kevääseen tarkistamatta paineita ;)


      • Ikisinkku M
        bravo.bravi kirjoitti:

        2,2 baria joka renkaaseen niin hyvin matka joutuu..

        2,2 on liian vähän, 2,5 saa olla ja kestää sinne 3,0:aan asti laittaa talvirenkaisiin. Ihmiset ajaa liian pienillä paineilla ja siksi niillä renkaiden rungot pehmenee ja kuluu nopsaan. Mutta tehkääpä niinkuin tykkäätte.


      • Ikisinkku M
        oasis79 kirjoitti:

        Täyssynteettistä lopulta ostin. Sain kyllä hyvät neuvot kaverilta ja toistaseks auto on pelittänyt :)

        Uudempaan autoon mobilin 0W-40 on paras ja vanhempaan kotteroon mobilin 5W-50, on kuumana jäykempää niin pysyy paremmin sisällä. Muut öljyt kuin mobil on halpoja kopioita mutta kai nekin jotenkin pelittää.


      • miesvm1967
        Ikisinkku M kirjoitti:

        2,2 on liian vähän, 2,5 saa olla ja kestää sinne 3,0:aan asti laittaa talvirenkaisiin. Ihmiset ajaa liian pienillä paineilla ja siksi niillä renkaiden rungot pehmenee ja kuluu nopsaan. Mutta tehkääpä niinkuin tykkäätte.

        Rengaspaine riippuu kyllä kotteron painosta eli masssastakin mutta 2,2 on yleensä minimipaine, mitä olen noiden kotteroiden kanssa puljannut.

        Mulla on hallitunkki ja pneuma pulttipyssy ja yleensä kyllä tarkistan ohjekirjasta rengaspaineet jos on ajoneuvo jota en entuudestaan tunne.

        Lisäksi kuormaus vaatisi erilaisen rengaspaineen mutta harva taitaa niitä paineita muutella riippumatta kuinka paljon matkustajia ja kamaa on kyydissä. En minä ainakaan viitsi.


      • Ikisinkku M
        miesvm1967 kirjoitti:

        Rengaspaine riippuu kyllä kotteron painosta eli masssastakin mutta 2,2 on yleensä minimipaine, mitä olen noiden kotteroiden kanssa puljannut.

        Mulla on hallitunkki ja pneuma pulttipyssy ja yleensä kyllä tarkistan ohjekirjasta rengaspaineet jos on ajoneuvo jota en entuudestaan tunne.

        Lisäksi kuormaus vaatisi erilaisen rengaspaineen mutta harva taitaa niitä paineita muutella riippumatta kuinka paljon matkustajia ja kamaa on kyydissä. En minä ainakaan viitsi.

        Niinhän se riippuu ja saahan sitä saivarrella mutta kun siihen vaikuttaa niin monta muutakin asiaa, lämpötila, mittarin kalibrointi jne. niin nyrkkisääntönä voi pitää pikkuautoonkin tuon 2,5 vähintään talvirenkaisiin allelaittessa ilman mitään ohjekirjoja (niissä se paine on jonkun 20 asteen mukaan). Itse tuuppaan semmoisen 3 jokaiseen renkaaseen enkä ole vielä koskaan saanut renkaita keskeltä enemmän kulumaan kuin laidoilta ja on jämy ajaa (ohjekirjassa saattaa olla jotain 2,3 eteen ja 2,0 taakse jos ei matkustajia, en tiedä kun en ole katsonut). Reippaasti vaan sitä ilmaa sisään niin ei tule turhia päästöjä ja kulutuksen nousuja. Rengasfirmat muuten laittaa vaihdon yhteydessä poikkeuksetta liian vähän, äidin autoon kun tuossa jokunen päivä sitten vaihdoin oli liikkeen jäljiltä talvirenkaissa 2,0 jokaisessa, lisäsin semmoiseen 2,6:seen siinä ja enempikin olisi kestänyt laittaa.


      • miesvm1967
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Niinhän se riippuu ja saahan sitä saivarrella mutta kun siihen vaikuttaa niin monta muutakin asiaa, lämpötila, mittarin kalibrointi jne. niin nyrkkisääntönä voi pitää pikkuautoonkin tuon 2,5 vähintään talvirenkaisiin allelaittessa ilman mitään ohjekirjoja (niissä se paine on jonkun 20 asteen mukaan). Itse tuuppaan semmoisen 3 jokaiseen renkaaseen enkä ole vielä koskaan saanut renkaita keskeltä enemmän kulumaan kuin laidoilta ja on jämy ajaa (ohjekirjassa saattaa olla jotain 2,3 eteen ja 2,0 taakse jos ei matkustajia, en tiedä kun en ole katsonut). Reippaasti vaan sitä ilmaa sisään niin ei tule turhia päästöjä ja kulutuksen nousuja. Rengasfirmat muuten laittaa vaihdon yhteydessä poikkeuksetta liian vähän, äidin autoon kun tuossa jokunen päivä sitten vaihdoin oli liikkeen jäljiltä talvirenkaissa 2,0 jokaisessa, lisäsin semmoiseen 2,6:seen siinä ja enempikin olisi kestänyt laittaa.

        Toi mittarin kalibrointi onkin aika hyvä pointti kun esim. läheisen Nesteen mittarin ja mun oman heitto oli liki 0,5 baria :O Huomasin sattumoisin mutta suoritin vertailuja ja totesin että mun mittari näytti oikein. Se on se kun ne paiskoo niitä paineilmamittareita asfalttiin noilla huoltsikoilla niin menevät joko rikki tai sekaisin.

        Eli suhtautukaa huoltoasemien mittareihin varauksella.

        Rengasliikkeet tietty pistää paineet lämpöisessä hallissa joten kun auton kaahaa sieltä ulos kylmään niin toki ilma kutistuu ja paine saataa laskea dramaattisestikin. Olen havainnut saman. Muuten en keksi syytä miksei ne pistäis oikeita paineita, ammatti-ihmiset kuitenkin asialla, kait? Ei kait se puuttuva 0,5 baria ilmaa maksa juurikaan mitään joten yrityksen kulujen karsinnasta tuskin on kyse tai edes toiminnan tehostamisesta (säästäähän siinä 2 sekuntia jos ei tuuppaa täysille paineille heeh).


      • Ikisinkku M
        miesvm1967 kirjoitti:

        Toi mittarin kalibrointi onkin aika hyvä pointti kun esim. läheisen Nesteen mittarin ja mun oman heitto oli liki 0,5 baria :O Huomasin sattumoisin mutta suoritin vertailuja ja totesin että mun mittari näytti oikein. Se on se kun ne paiskoo niitä paineilmamittareita asfalttiin noilla huoltsikoilla niin menevät joko rikki tai sekaisin.

        Eli suhtautukaa huoltoasemien mittareihin varauksella.

        Rengasliikkeet tietty pistää paineet lämpöisessä hallissa joten kun auton kaahaa sieltä ulos kylmään niin toki ilma kutistuu ja paine saataa laskea dramaattisestikin. Olen havainnut saman. Muuten en keksi syytä miksei ne pistäis oikeita paineita, ammatti-ihmiset kuitenkin asialla, kait? Ei kait se puuttuva 0,5 baria ilmaa maksa juurikaan mitään joten yrityksen kulujen karsinnasta tuskin on kyse tai edes toiminnan tehostamisesta (säästäähän siinä 2 sekuntia jos ei tuuppaa täysille paineille heeh).

        Täällähän oli muuten joskus hauska ketju renkaiden ilmanvaihdosta mutta ilmeisesti on poistettu, ei löytynyt enää kuin tuo kakkososa joka ei enää niin hauska:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11371386


      • kysyvä M
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Täällähän oli muuten joskus hauska ketju renkaiden ilmanvaihdosta mutta ilmeisesti on poistettu, ei löytynyt enää kuin tuo kakkososa joka ei enää niin hauska:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11371386

        Mutta, pitääks barbaraan vaihtaa välillä ilmat, et kimmoisuus säilyy?


      • miesvm1967
        kysyvä M kirjoitti:

        Mutta, pitääks barbaraan vaihtaa välillä ilmat, et kimmoisuus säilyy?

        Tottakai pitää, ootko jotenkin vajakki? Ja talveksi sinne vaginaan on pistettävä nastat myös ettei oo liian liukasta.

        Hohhoijaa, kaikkea noi uusavuttomat jakssakin kysellä :(


      • Ikisinkku M
        kysyvä M kirjoitti:

        Mutta, pitääks barbaraan vaihtaa välillä ilmat, et kimmoisuus säilyy?

        Muuta en tiedä mutta muistelisin että siinä rengasketjussa juurikin oli oleellista se että vanha ilma paakkuuntuu ja alkaa pahalta haisemaan niin varmaan ne barbaraankin olisi hyvä vaihtaa välillä.


      • miesvm1967
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Muuta en tiedä mutta muistelisin että siinä rengasketjussa juurikin oli oleellista se että vanha ilma paakkuuntuu ja alkaa pahalta haisemaan niin varmaan ne barbaraankin olisi hyvä vaihtaa välillä.

        Joo, oon huomannu että itessäkin on välillä kovastikin paakkuuntunutta ja pahanhajuista ilmaa jota täytyy poistella ja syödä purukumia ja hernerokkaa että saa tuoreet ilmat taas sisälle. Painekin on välillä aika kova mutta hankala mitata :(

        Kyllä se sisäinen paine vaikuttaa suuresti siihen miten varpaankynnet pureutuvat jäiseen pintaan joten sitä pitäis jotenkin kanssa tarkkailla ja mitata.


      • miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

        Joo, oon huomannu että itessäkin on välillä kovastikin paakkuuntunutta ja pahanhajuista ilmaa jota täytyy poistella ja syödä purukumia ja hernerokkaa että saa tuoreet ilmat taas sisälle. Painekin on välillä aika kova mutta hankala mitata :(

        Kyllä se sisäinen paine vaikuttaa suuresti siihen miten varpaankynnet pureutuvat jäiseen pintaan joten sitä pitäis jotenkin kanssa tarkkailla ja mitata.

        Jos joku nyt ihmettelee että miten varpaankynsien pito ja jäinen tie soveltuu yhteen niin siihen on hyvin hellpo vastaus: vihanen muija :D


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Uudempaan autoon mobilin 0W-40 on paras ja vanhempaan kotteroon mobilin 5W-50, on kuumana jäykempää niin pysyy paremmin sisällä. Muut öljyt kuin mobil on halpoja kopioita mutta kai nekin jotenkin pelittää.

        Jotain Mobilin ostin joo... Nuo numeroyhdistelmät on vain tällaselle asiasta mitään tietämättömälle jotensakin mysteerisiä.


    • riippuu miten vastenmieliseltä mies vaikuttaa, esim. kaikkitietävä, minäminä -asenne tms.. mutta noin yleisesti ottaen kaikessa mitä mieleen joskus tulee, en oo niin nuuka.. enemmän pistää mietityttään miksei ne osaa vastata.

      • Ikisinkku M

        Tuossahan on ristiriita jos kaikkitietävyys ärsyttää mutta jos ei osaa vastata sekin mietityttää :)


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Tuossahan on ristiriita jos kaikkitietävyys ärsyttää mutta jos ei osaa vastata sekin mietityttää :)

        höh no eipä nyt taas pilkkuilla siellä! ei sellaisilta mitään kysytä jotka on niitä kaikkitietäviä ja samalla jotenki ylimielisiä.


      • Ikisinkku M
        LaRito kirjoitti:

        höh no eipä nyt taas pilkkuilla siellä! ei sellaisilta mitään kysytä jotka on niitä kaikkitietäviä ja samalla jotenki ylimielisiä.

        Niin no useinhan ne kaikkitietävää esittävät ylimieliset eivät sitten oikeasti tiedäkään mutta toisaalta taas jokuhan saattaa olla kaikkitietävä ihan luonnostaan niin kuin minä :D


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Niin no useinhan ne kaikkitietävää esittävät ylimieliset eivät sitten oikeasti tiedäkään mutta toisaalta taas jokuhan saattaa olla kaikkitietävä ihan luonnostaan niin kuin minä :D

        no ihmekös se sitten että tähänki tekstiin huomios niin kiinnitit :D


    • miesvm1967

      Ja minähän en apua tarvi, palakoon pohjaan ihan vaan rauhassa, en aikonutkaan syödä sitä!

    • Hullu ukko

      En koskaan kysy akoilta mitään olen vaan sen sortin sovinisti.

      • aattelikohan jeesus joskus samalla tavalla.


      • LaRito kirjoitti:

        aattelikohan jeesus joskus samalla tavalla.

        ja kuinkas kävi :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      138
      1920
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1173
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      935
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      884
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      809
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      744
    8. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      50
      730
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      730
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe