Olen 201 cm atleettinen mies. Olin jopa Roomassa etsimässä viime elokuun 2013 Italian lomakaudella vaatteita, mutta ne sopivat vain 200-2010 cm hoikille tyypeille. Olen tullut ajatukseen, että pitäisi saada yksi kokomustapuku ja yksi tumma pikkutakki. Olen ajatellut, että kun menen työmatkalle vajaan puolen vuoden kuluttua New Yorkin Manhattanille, niin voisikohan tilanne korjaantua. Mutta voikohan Suomesta olla mieluummin apua? Käyn sen verran usein muiden tohtorikaronkoissa, etten viitsisi aina pukeutua piukkaan MariMekon JokaPoikapaitaan.
201 cm: VOI EI!
4
307
Vastaukset
- tätinen
Entä ompeluoppilaaksi hakeutuminen?Tohtoritasoiselle ei mikään ongelma oppia ompelemaan.Saat aivan mieleisesi sopivan puvun.Ja tasa arvon aikoina mies sopii hyvin käsityökursseille!
- Well sieltä
Ameriikassa kaikki on isoa, sieltä voi löytyä, Italiassa isoa ei ole kuin puheet (ovatkohan persuja?)
- 5654368..
Sanovat että Hollannissa löytyy pitkille vaatteita.
- Sannnnnnni
Heh, mieheni on tohtori eikä oikein löydä keittiössä kattiloita -akateeminen äly ei ole sama asia kuin kädentaidot tai arjen osaaminen. Ja puvun ompelu on oikeasti vaativaa -itse osaan sipaista suorat housut tai simppelin mekon ja saada napit paikoilleen; pukua en lähtisi yrittämään. Mittaileminen, raakaversion tekeminen (ettei virhe tärvelisi kallista pukukangasta) vaatisi senverran aikaa että puuha ei olisi sen arvoistakaan.
Hollantilaiset ovat pitkiä, saksalaisetkin, mutta jos kaikki muu epäonnistuu niin Aasian lomilla kannattaa käydä ompelijalla/ räätälillä: itse kävin Vietnamin Hoi Anissa ja teetätin seuraavan parin vuoden puvut, juhlapuvut ja mekot, reissu maksoi itsensä. Muuallakin kuulemma siellä suunnalla osaavat ja laadukasta kangastakin saa paljon halvemmalla. (Pitää vähän shoppailla että löytää asiantuntevan eikä turistiansaa, mutta niinhän aina).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33626Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872012Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50826- 47754
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184708Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35692- 35640
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127638