Kuten nimimerkki jo kertoo niin aina se pettymys on ennemmin tai myöhemmin tullu.
Jotkut ohjeistaa että "unohda menneisyys ja ota riemuiten vastaan tuleva"
No ensinnäkin niin dementoitunut en vielä ole että mitenkään voisin unohtaa menneitä ja ikäviäkin asioita ja toisekseen kun aina olen jäänyt kakkoseksi ja onnistumisia ei ole tullut on kynnys tulevaankin korkea edes siltä osalta että oikeasti odottaa jotain positiivista.
"Et ole päässyt irti exästäsi" sanoisi toinen. Joo en ole päässyt vaan mieleeni juolahtaa tasaisin välein se eka suhde, toisinaan se viides, välillä se viidestoista ja kaipaan tasaisin välein kaikkia mutta jos mulla on uusi suhde en mielelläni tuo heitä puheissa siihen jos ei erikseen kysytä.
Tuleekin mieleen että onko kysymys "et ole päässyt eroon exäxtäsi" tarkoitettu vain niin että kun sinulla on ollut suhde olet jo loppuelämäsi pilalla uusiin suhteisiin? Eli parasta ennen päivä käytetty vai?
No miksi kysyn tätä asiaa johtuu siitä että eräs nainen on jo pitkään osoittanut kiinnostusta minuun ja tiedän että hän haluaa enemmän.
Ainoa että vanhoista viisastuneena pelkään nyt vain omia tunteitani. Mitä jos taas kerran käy kuten aina ja olen jo 25 x jätetty?
Yleensä kun itsestäni alkaa tuntumaan suhteessa hyvältä ja varmalta on se silloin ollut aina ehtoo puolella ja nainen on alkanut etääntymään.
Se jätetyksi tuleminen vaan pelottaa niin pirusti sillä mikään asia elämässäni ei ole rikkonut minua niin paljon kun jätetyksi tuleminen. Elämäni yksinkertaisesti lamaantuu silloin ja kaikki pysähtyy niin työt kuin harrastuksetkin.
Jätetyksi tuleminen on jättänyt itseeni pahemmat arvet kun läheisen kuoleman näkeminen silmästä silmään. Se on sattunut mutta hän ei tee poistumistaan tahallaan. Jätetyksi tuleminen tehdään tahallaan ja luottamus petetään ja toisen elämä halutaan haavoittaa. Nautitaan kun toinen kärsii.
Joku ehdotti eräässä keskustelussa aiemmin että "jätä sinä seuraava naisesi joskus se kohentaa itsetuntoa"
Ei hitto siitäkö koko hommassa on kyse? Itsetunnon kohottamisesta.
Kuten olen joskus maininnut jos rakastaa jotakuta täydestä sydämestä ei häntä jätä koskaan.
24 naista ei ole koskaan mua rakastanut. Kolme exää sitten kuvittelin että elämäni rakkaus ei poistu koskaan luotani niin myötä kuin vastoinkäymisessä. No jouduttuani työttömäksi ja läheiseni sairastuttua päättikin hän jättää. Koskaan hän ei poikittaista sanaa sanonut minusta mutta uuden kumppanin tullessa kuvioon alkoi minun täydellinen haukkuminen ja suoranainen v.ittuilu. Ilmeisesti piti uudelle näyttää että tuo kpää saa ansionsa mukaan. Kiitos yh35!
No koska henkilökohtainen käyttäytymiseni ei vaikuta suhteiden pituuteen niin pitääkö minun todella lakata huomioimasta kumppaniani? Nautin yllätyksistä esim viedessäni rakkaalle kukkapuskan ja nähdä hänen hymynsä ja ilonsa. Tehdä ruokaa mitä muutenkin teen mielelläni tai antaa sohvalla vaikka jalka hieronta. Haluan vaan että kumppani nauttii mutta ilmeisesti edes nämä arjen pienet eleet ei toimi. Miten muutan itseni kylmäksi ja tunteettomaksi kun sellainen näemmä aikaansaa loppuelämän parisuhteen?
Miten pärjätä parisuhteessa?
34
852
Vastaukset
- ikisinkku.
Älä seurustele jos et kestä etä sut jätetään. Se vaan on niin että naisiin ei ole luottamusta.
- katkeruus ei auta
Kyllähän sinussa itsessäsi on myös syitä miksi sinut jätetään. Eihän se nyt sentään yksin naisten vika ole, vai etkö tosiaan näe itsessäsi muuta kehittämisen varaa, kuin veemäiseksi ryhtymisen?!
Luulitko tosiaan, että tavaralla ja muilla mielistelyillä voi ostaa naisen itselleen? Miksi ryhdyt suhteeseen naisen kanssa, joka ei sinua rakasta?- 24 x jätetty
Tuli mieleen juuri kun viesti lähti että jäi sitten laittamatta se tarkennus että ei ole tarkoitus ostaa naista vaan huomioida arkea keventävillä eleillä ohimennen. Kuvittelinkin että kukaan ei tuohon tartu heti mutta toisessa vastauksessahan se jo huomattiin. Mua ei kiinnosta tekstini lainaukset vaan kohtiin jossa minut saa lytätä tai v.ittuilla vaan lähinnä oli tarkoitus herättää keskustelua miten voisin rakentaa sen hyvän parisuhteen missä myös kumppani pysyy rinnalla. Jos jonkun itsetunto kohenee syyllistämällä ja haukkumalla minut niin antaa palaa täällähän se on nimettömänä helppoa mutta varsinaiseen asiaan se ei vastaa.
- katkeruus ei auta
24 x jätetty kirjoitti:
Tuli mieleen juuri kun viesti lähti että jäi sitten laittamatta se tarkennus että ei ole tarkoitus ostaa naista vaan huomioida arkea keventävillä eleillä ohimennen. Kuvittelinkin että kukaan ei tuohon tartu heti mutta toisessa vastauksessahan se jo huomattiin. Mua ei kiinnosta tekstini lainaukset vaan kohtiin jossa minut saa lytätä tai v.ittuilla vaan lähinnä oli tarkoitus herättää keskustelua miten voisin rakentaa sen hyvän parisuhteen missä myös kumppani pysyy rinnalla. Jos jonkun itsetunto kohenee syyllistämällä ja haukkumalla minut niin antaa palaa täällähän se on nimettömänä helppoa mutta varsinaiseen asiaan se ei vastaa.
Ahaa, et siis kestä itseesi kohdistuvaa kritiikkiä, josta olisi mahdollisuus jopa oppia jotain ja kasvaa ihmisenä.
Haluat maailman olevan sellainen kuin sinä haluat. Sinulle saa sanoa vain asioita, joita haluat kuulla, eli miten naiset saadaan muutettua, kunhan sinun itsesi ei vain tarvitsisi muuttua.
Tarkoitukseni ei ollut kirjoituksellani kohentaa omaa itsetuntoani, vaan pelkästään auttaa sinua näkemään sinun omat kipukohtasi, että voit kehittää itseäsi parisuhdemielessä. Apuahan aloituksellasi halusit..?
Ymmärrätkö, että vain itseäsi muuttamalla saat mahdollisuuden kestävään parisuhteeseen. 24 naista ei voi olla väärässä, ja heidän käytöksensä ovat osoittaneet, että et ole nykyiselläsi parisuhdekelpoinen kumppani. Siksi sinun on herättävä tajuamaan oma osuutesi päättyneissä suhteissa. - Sivusta seuraan
katkeruus ei auta kirjoitti:
Ahaa, et siis kestä itseesi kohdistuvaa kritiikkiä, josta olisi mahdollisuus jopa oppia jotain ja kasvaa ihmisenä.
Haluat maailman olevan sellainen kuin sinä haluat. Sinulle saa sanoa vain asioita, joita haluat kuulla, eli miten naiset saadaan muutettua, kunhan sinun itsesi ei vain tarvitsisi muuttua.
Tarkoitukseni ei ollut kirjoituksellani kohentaa omaa itsetuntoani, vaan pelkästään auttaa sinua näkemään sinun omat kipukohtasi, että voit kehittää itseäsi parisuhdemielessä. Apuahan aloituksellasi halusit..?
Ymmärrätkö, että vain itseäsi muuttamalla saat mahdollisuuden kestävään parisuhteeseen. 24 naista ei voi olla väärässä, ja heidän käytöksensä ovat osoittaneet, että et ole nykyiselläsi parisuhdekelpoinen kumppani. Siksi sinun on herättävä tajuamaan oma osuutesi päättyneissä suhteissa.Näkeehän sen että poimit avauksesta vain asian millä pääset haukkumaan aloittajan, etkä lue kokonaisuutta. Onko nämä avaukset aina sukupuoli roolitettuja täällä?
- kysy naisilta
Eivätkö sinut jättäneet naiset ole kertoneet syytä siihen, miksi haluavat lopettaa suhteenne?
- gouydxhreswetw6yy54d
Niin, ettekö ole keskustelleet niistä eroista?
Ja vielä sen sanoisin, että aina kaikikka suhteissa on mahdollista tulla jätetyksi. Se pitäisi tiedostaa. - kysy naisilta
gouydxhreswetw6yy54d kirjoitti:
Niin, ettekö ole keskustelleet niistä eroista?
Ja vielä sen sanoisin, että aina kaikikka suhteissa on mahdollista tulla jätetyksi. Se pitäisi tiedostaa.Mahdollisuus on, että tulee jätetyksi. Jos näin käy, siihen on joku syy. Aloittajan asemassa haluaisin sen tietää, ja keskustellakin jättäjän kanssa, oli lopputulos suhteen kannalta mikä hyvänsä. Minua jäisi ennen kaikkea vaivaamaan syy, jos minulle ei sitä kerrottaisi.
Tämä on outoa kirjoitusta: "Jätetyksi tuleminen tehdään tahallaan ja luottamus petetään ja toisen elämä halutaan haavoittaa. Nautitaan kun toinen kärsii."
- Ajatteletko ihan tosissasi noin kuin kirjoitit?! Vai onko tämä jonkinlainen provoviesti oikeastaan? Normaali ihminen ei koskaan nauti toisen kärsimisestä! Jos haluaa lopettaa seurustelun, ei sen jättämisen tarkoituksena ole aiheuttaa kärsimystä toiselle. Sinun kannattaisi keskustella näiden sinut jättäneiden naisten kanssa eropäätöksen syistä.
"Kuten olen joskus maininnut jos rakastaa jotakuta täydestä sydämestä ei häntä jätä koskaan." Olen täysin eri mieltä tässä asiassa kanssasi.
- Turtunut
Ap on turtunut kokonaan, sillä tuolla määrällä suhteita tuskin enää mitään on saatavissa.
Kukaan ei täytä enää mielikuvaasi oikeasta suhteesta ja kaiken liäksi sinua kyllä kiertäisin kaukaan, etten vahingosskaan tulisi listatuksi listaasi.- Ehkä ei kuitenkaan .
Ehkä tuo 24 kertaa jätetyksi tulemisten määränä on enemmänkin kuvaannollinen kuin ihan todellinen luku.
- 5ythgfewrf
Mitäs jos yrittäisit vähän vähemmän?
Jotenkin tulee tuosta luvusta "24" mieleen, että sinulla on mielettömän kova hinku parisuhteeseen? Olet alkanut seurustella 24 kertaa "tosissasi" vai miten tuo nyt piti ymmärtää? Tahti on ollut melkoinen, ellet sitten ole jo esim päälle 5-kymppinen? Oletko aivan varma, että vastapuolet ovat olleet alun alkaenkaan samoilla linjoilla asiasta eli että tässä oltaisiin nyt parisuhdetta rakentamassa? Ei se, että vaihdetaan puhelinnumeroita ja soitellaan ja käydään kahvilla ole vielä merkki siitä, että ollaan parisuhteessa, vaan ainakin itse ajattelen, että tässä nyt katson / haluan katsoa, olisiko vastapuolesta vaikka vakituisemmaksi seuraksi.
Parisuhde ei ole ihmisarvon mitta, vaikka toiset niin kuvittelevatkin. On väen vängällä oltava "joku", kun muuten joutuu olemaan yksin omien ajatustensa kanssa ja sepäs vasta onkin pelottavaa! Ja toiset kokevat ylemmyyttä siitä, että on se kumppani ja sitten voidaan kehuskella ja valittaa kavereille parisuhteen tilaa... Siis näin omassa tuttavapiirissäni, jossa olen nykyisin kummajainen, koska olen runsaat pari vuotta ollut sinkku. Parin pitemmän parisuhteen jälkeen en ole valmis kummoisinkaan kompromisseihin elämässäni, toki jos joku kiva mies vastaan sattuu tulemaan, mikäs siinä... Mutta sen miehen pitää olla jotain Erityistä, sillä vaikka minulla on kotona kopallinen "mukavia" ja "kivoja" sukkia, en minä parisuhdetta niiden kanssa halua!
On ihan kiva saada kukkia ja istua valmiiseen ruokapöytään silloin tällöin, mutta en jaksaisi miestä, joka urakalla "ilahduttaa" minua ja istuu vieressä orvon koiran pennun ilme silmissään. Parisuhde on nimensä mukaan kahden ihmisen "juttu" eikä se pidemmän päälle kestä, jolleivat molemmat panosta siihen yhtä paljon. Jätä siis yliyrittäminen ja anna naisenkin kantaa kortensa kekoon. Ei jatkuvan yksipuolisen huomioimisen vastakohta ole täysi piittaamattomuus, vaan se, että toinen haluaa huomioida sinut. - Amiini
Minäkin ihmettelen tuota lukua 25. Oletko tosiaan seurustellut jo 25 eri naisen kanssa ja aina tullut julmasti jätetyksi ilman mitään selitystä? Minä olen seurustellut miesten kanssa 15-45 -v ikäisenä ja siinäkin ajassa luvussa on vain kaksi avoliittoa ja muutamia nettideittejä sekä pari yhden yön juttua.
Olethan noissa suhteessa oma itsesi? On tärkeää, että paljastaa seurustelukumppanille oman todellisen itsensä jo varsin alkuvaiheessa. Siksi ei pidä liikaa mielistellä kumppania tai yrittää osoittaa olevansa jotakin sellaista, mitä ei jaksa ylläpitää. On ihanaa, jos mies jaksaa hemmotella silloin tällöin esim. hieroa hartioita tai viedä ulos syömään, mutta se on vain ekstraa eikä se kompensoi sitä, jos suhteessa on esim. poissaoleva eikä anna hellyttä puolisolle.
Itse kyllä sinun sijassa miettisin kovasti, että mikä on se yhteinen tekijä, että naiset jättävät sinut. Joskus sitä on liian sokea itsensä suhteen, ettei näe sitä, minkä tekee väärin. Eräs tuttuni tajusi vasta aikuisena ADHD-diagnoosin saatuaan, että parisuhteet olivat kaatuneet hänen hallitsemattomaan impulsiivisuuteensa ja lääkityksen saatuaan parisuhdekin on pysynyt samana. On raskasta koittaa raknetaa parisuhdetta ihmisen kanssa, jolla on jo suuret ennakkoluulot ja pelot suhteen toimivuudesta. Toisin sanoen jos menneisyys riivaa toista.
Mielummin sitä itse ottaa takapakkia ja alkaa suhteeseen ihmisen kanssa, joka on "terve" ja selvunnyt entisistä suhteista eli on valmis aloittamaan puhtaalta pöydältä.
Kenenkään uuden suhteen/suhteen alun tehtävänä ei ole saada sinut vakuuttuneeksi ja eheäksi. Jos olet muutenkin jatkuvasti varpaillasi ja epäilet suhteen onnistumista niin se varmasti paistaa sanojesi ja tekojesi lomasta. Tällaiset asiat vaikuttavat.- 24 x jätetty
Kiitoksia vastauksistanne ja kyllä lasken väh kolmen kk kestäneen suhteen jo seurusteluksi ja näinollen niitä on takana 24. Yhdenillan juttuja tai muutaman viikon tapailua en seurusteluksi lue ja ne olkoon ulkopuolella tästä. Laskentatapa olkoon kellä mikä hyvänsä.
Jostain syystä juuri tuo kolme kk on joku taianomainen rajapyykki jolloin kumppani lähtee. Outoa sattumaa mutta suurinosa suhteista päättyy liki päivälleen kolmen kuun tullessa täyteen. Suoraansanottuna hirvittää koko rajapyykki. Mutta kuitenkin näitä suhteita sitten elämään mahtuu olkoonkin että olen kerran ehtinyt avioliitossakin elämään mutta se oli se pisin suhde.
Tottakai olen halunnut syyn sille miksi jätetään kun joku sitä kysyi. Silti vastaukset on ympäripyöreitä "oli kyl ihan kivaa mutta, Oot tosi nasta tyyppi mutta" jne jne ja kadotaan olemattomiin.
Viimeistä edellinen kumppani asuu itseasiassa alle kilometrin päässä ja tapaamme kaupassa yms sillontällön mutta eipä hän ole tuntevinaankaan.
Sinänsä ihmetyttää kun toiset puhuu jäävänsä kavereiksi suhteen jälkeen mutta suurinosa ei ole enään tuntevinaankaan jos kohdataan jälkeenpäin.
Toisilla on fb kaveri listat täynnä exiä ja ollaan muka kavereita joka mielestäni on hieman arveluttavaa mutta ei tuollaista kaveruutta itselle ole vastaan tullut paria poikkeusta lukuunottamatta. Yksi tai oikeastaan kaksi exää on jäänyt mukaviksi kavereiksi ja varsinkin toinen heistä on aina tukena elämän koettelemuksissa mitä nyt haluaa jakaa jonkun kanssa.
Miksi hän jätti. No syystä että toinen on urbaani kaupunkilainen ja toinen taas täysin maalainen ja hyväksyin kyllä itse alkujärkytyksen jälkeen sen syyn.
Joku olei erimieltä asiasta että rakasta ei koskaan jätetä. Suoraansanottuna hirvittää miten tuosta voi olla erimieltä?
Jos toista rakastaa niin eihän hänestä halua luopua tapahtui mitä tahansa. Sehän tarkoittaisi sitä että jos joudun auto onnettomuuteen ja invalidisoidun olisi se kumppanille hyvä syy jättää tai jos palan vaikka onnettomuudessa vakavasti ja saan kosmeettisia arpia niin siinäkö taas pätevä syy jättää "rakas" eihän hänen kanssaan enään kehtaa liikkua missään?
Lähipiirissäni oli vakava sairastuminen hiljattain. Olisiko siinä ollut hyvä syy vaihtaa "parempaan"??
No puoliso pysyi rinnalla, sairaus on voitettu ja suhde sen kuin kukoistaa jos tuo ei ole oikeaa rakkautta niin mitä se on?
Moni täällä sanoo että et voi mennä suhteeseen kun edellinen on käsittelemättä. Onko kuitenkin todellinen mielipiteenne se että maailmassa on vain yksi suhde jokaiselle ja parastaennen päivä tuli vastaan?
Mä en ole käsitellyt edes sitä ensimmäistäkään suhdetta edes viimeisenä elinpäivänäni vaan se on ollut ja mennyt. Se on historiaa mitä ilmeisesti minulle ei sallita mutta pois sitä ei saa. Jos todella pysyn terveenä enkä dementoidu ei se suhde ja muutkaan mielestäni katoa eli kaikki on käsittelemättä hamaan tappiin.
Mielestäni jäljellä on se vaihtoehto että muuttaisin luonnettani kylmäksi koska en kelpaa huomioivana ja hellänä ihmisenä vaan ilmeisesti tunnekylmänä. Miten saan taas luonteeni muuttumaan siihen pisteeseen onkin jo toinen juttu mutta niin täällä kuin ympäsilläkin naiset valittaa huonosta kohtelusta suhteessa mutta pysyvät siinä on se ilmeisesti pitkän suhteen tae? Olemalla hellä, huomioiva, rakastava, väkivallaton en saa muuta kun tylyjä jättämisiä niin eihän mulla ole vaihtoehtona kuin kokeilla sitä toista ääripäätä.- 24 x jätetty
Niin joku mainitsi että kiertäisi minut kaukaa ettei tulisi "listoihini"
Ensinnäkin en leveile "listoillani" kenellekään mainitakseni erään seurustelu kumppanin joka kehaisi että "sä olet mun seitsemäskymmenesseitsemäs mies jonka kanssa olen harrastanut seksiä"
Just no tuohan nyt ei tuon jälkeen kovin kauaa kestänytkään. Olin todellakin vain numero listalla.
Suoraansanottuna olen kurkkua myöden täynnä sitä ainaista lepertelyä ja soidinmenoja mikä pitää sen kumppanin eteen tehdä ja olisin enemmän kuin tyytyväinen siihen ihmiseen joka pysyisi oikeasti rinnallani elämämme loppuun asti. En todellakaan halua enempää kuin yhden ja parhaan naisen jota rakastan myötä ja vastamäessäkin.
Siksi olen aina tämän uuden edessä koska haluan parisuhteen, perheen ja yhteisen elämän. Niin kaukaa viisas olen silti ollut että lapsia en näihin pikasuhteisiin ole tehnyt vaikka pari sellaistakin on tullut vastaan tyyliin "tehdään lapsi ja sun ei oo pakko ryhtyä edes isäks sille"
Eli en kaipaa lukuja listaani mikä nyt vaan on mun mielessä ei kehuna tuleville vaan sen yhden ja ainoa naisen kun saisin se riittäisi. Se haaroväli ei kummemmaksi muutu kumppania vaihtamalla vaikka runko hieman erilainen olisikin.
Ainakin mä yritän niin kauan kun vielä kelpaan jollekin. Kai se joskus tulee jo ikäkin vastaan mutta murehtimalla kotona jälkeenpäin miksi en sitä yrittänyt kun meillä oli niin hauskaa ei se mun haave ainakaan toteudu yhteisestä perhe elämästä ja loppuiän kumppanuudesta.
Onhan se kylmyys nykyajan ilmiö muutenkin ja ilmeisesti juuri ratkaiseva seikka parisuhteessa. Kylmä ja kova johtaja on työelämässäkin vahvempi ja saa paremmin voittoa kun tunteellinen ja herkkä.
Jokainen tietää mutta missään nimessä sitä ei ääneen saa sanoa että nykyajan koulukiusaajatkin on tulevaisuuden johtajia ja niitä jotka menestyy. Kai se luonto vaan ajaa näin.
Ennen kuin joku pilkkaa ajatuksiani tältä saralta niin kyllä olen itse ollut koulukiusattu ja altavastaaja. Kuitenkin hyvä kaveripiiri ylä-asteen jälkeen sai itsetuntoni kohdalleen ja ajoi minut ammattiin jossa väitän olevani todella hyvä
ja menestystä on tullut.
Mutta ilmeisesti kova luontoinen pomoni on luonnollisestikin se joka saisi entiset kumppanini onhan hän tunteeton ja kova johtaja. Siksi taas en saa pidettyä rinnallani olevaa naista eikö?
Edellisen kirjoitukseni viimeinen otsake ajaa tähän ilmeisesti ainoastaan biologian puolsesta. Siksikö olen hylkytavaraa kun olen herkkä ja tunteellinen? - anna anna anna
24 x jätetty kirjoitti:
Niin joku mainitsi että kiertäisi minut kaukaa ettei tulisi "listoihini"
Ensinnäkin en leveile "listoillani" kenellekään mainitakseni erään seurustelu kumppanin joka kehaisi että "sä olet mun seitsemäskymmenesseitsemäs mies jonka kanssa olen harrastanut seksiä"
Just no tuohan nyt ei tuon jälkeen kovin kauaa kestänytkään. Olin todellakin vain numero listalla.
Suoraansanottuna olen kurkkua myöden täynnä sitä ainaista lepertelyä ja soidinmenoja mikä pitää sen kumppanin eteen tehdä ja olisin enemmän kuin tyytyväinen siihen ihmiseen joka pysyisi oikeasti rinnallani elämämme loppuun asti. En todellakaan halua enempää kuin yhden ja parhaan naisen jota rakastan myötä ja vastamäessäkin.
Siksi olen aina tämän uuden edessä koska haluan parisuhteen, perheen ja yhteisen elämän. Niin kaukaa viisas olen silti ollut että lapsia en näihin pikasuhteisiin ole tehnyt vaikka pari sellaistakin on tullut vastaan tyyliin "tehdään lapsi ja sun ei oo pakko ryhtyä edes isäks sille"
Eli en kaipaa lukuja listaani mikä nyt vaan on mun mielessä ei kehuna tuleville vaan sen yhden ja ainoa naisen kun saisin se riittäisi. Se haaroväli ei kummemmaksi muutu kumppania vaihtamalla vaikka runko hieman erilainen olisikin.
Ainakin mä yritän niin kauan kun vielä kelpaan jollekin. Kai se joskus tulee jo ikäkin vastaan mutta murehtimalla kotona jälkeenpäin miksi en sitä yrittänyt kun meillä oli niin hauskaa ei se mun haave ainakaan toteudu yhteisestä perhe elämästä ja loppuiän kumppanuudesta.
Onhan se kylmyys nykyajan ilmiö muutenkin ja ilmeisesti juuri ratkaiseva seikka parisuhteessa. Kylmä ja kova johtaja on työelämässäkin vahvempi ja saa paremmin voittoa kun tunteellinen ja herkkä.
Jokainen tietää mutta missään nimessä sitä ei ääneen saa sanoa että nykyajan koulukiusaajatkin on tulevaisuuden johtajia ja niitä jotka menestyy. Kai se luonto vaan ajaa näin.
Ennen kuin joku pilkkaa ajatuksiani tältä saralta niin kyllä olen itse ollut koulukiusattu ja altavastaaja. Kuitenkin hyvä kaveripiiri ylä-asteen jälkeen sai itsetuntoni kohdalleen ja ajoi minut ammattiin jossa väitän olevani todella hyvä
ja menestystä on tullut.
Mutta ilmeisesti kova luontoinen pomoni on luonnollisestikin se joka saisi entiset kumppanini onhan hän tunteeton ja kova johtaja. Siksi taas en saa pidettyä rinnallani olevaa naista eikö?
Edellisen kirjoitukseni viimeinen otsake ajaa tähän ilmeisesti ainoastaan biologian puolsesta. Siksikö olen hylkytavaraa kun olen herkkä ja tunteellinen?Tuolla edenpänä joku heitti ajatuksen, että mitäs jos lakkaisit yrittämästä hampaat irvellä sitä parisuhdetta?
Sinulla on likimain pakkomielle siitä, että sinun tarvitsee löytää "joku". Jos ajattelisin omalle kohdalleni kaltaisesi ihmisen, todennäköisesti siinä määrittelemäsi 3 kk:n kohdalla häviäisin kuviosta todeten, että oot ihan kiva, mutta... Kas nääs, haistaisin sinusta tuon epätoivoisen halun saada se perhanan parisuhde! En minä ainakaan halua olla kenenkään kanssa siksi, että minun pitää elää parisuhteessa - vaan siksi, että minä haluan jakaa elämäni juuri tämän ihmisen kanssa. Ja jollen tietyt kriteerit täyttävää ihmistä tapaa, olen sitten yksin. Liian "helpoista" miehistä en kiinnostu, mikään ei ole rasittavampaa kuin perässä kulkeva "kyllä rakkaani"-tyyppi, sekin on koettu. Toisen elämän "keskipisteenä" olo on väsyttävää, kun kyse ei ole alle kouluikäisestä lapsesta, vaan aikuisesta miehestä.
Tilität katkerasti kovaluontoisten miesten menestyksestä naisten kanssa ja mietit, että pitäisikö "opetella" sellaiseksi. Miksi? Miksi et sen sijaan keskity miettimään, miten saisit herkkyytesi ja tunteellisuutesi kanavoitua niin, ettei nainen koe sinua takertuvaisena reppanana? Aidoille ja tunteensa näyttäville miehille on aina ottajia, mutta siinäkin on rajansa: en minä lämpene ajatukselle, että naisena joutuisin olemaan jatkuvasti "olkapää" miehelle. - parisuhdepakkomielle
Minä rakastan monia ex-miestuttavuuksiani, ja he minua, mutta emme siltikään sovi parisuhdemielessä toisillemme. Suhteeseen tarvitaan rakkauden lisäksi paljon muitakin asioita, että suhde olisi mahdollinen, esim. samansuuntainen elämäntilanne ja samat tulevaisuuden toiveet esim. lapsien hankinnasta. Jos minulla on jo lapsiluku täynnä, mutta toinen haluaa lapsia, niin eihän sillon suhdetta voi olla, vaikka rakkautta olisi sydän ääriä myöten molemmin puolin.
Vaikutat pakkomielteiseltä, että suhteen on ehdottomasti kestettävä elämän loppuun asti. Mites olisi elää päivä kerrallaan ilman ennakko-odotuksia ja väkipakolla vääntämistä, niin toisellakin olisi helpompi olla seurasssasi.. - Sivusta seuraan
parisuhdepakkomielle kirjoitti:
Minä rakastan monia ex-miestuttavuuksiani, ja he minua, mutta emme siltikään sovi parisuhdemielessä toisillemme. Suhteeseen tarvitaan rakkauden lisäksi paljon muitakin asioita, että suhde olisi mahdollinen, esim. samansuuntainen elämäntilanne ja samat tulevaisuuden toiveet esim. lapsien hankinnasta. Jos minulla on jo lapsiluku täynnä, mutta toinen haluaa lapsia, niin eihän sillon suhdetta voi olla, vaikka rakkautta olisi sydän ääriä myöten molemmin puolin.
Vaikutat pakkomielteiseltä, että suhteen on ehdottomasti kestettävä elämän loppuun asti. Mites olisi elää päivä kerrallaan ilman ennakko-odotuksia ja väkipakolla vääntämistä, niin toisellakin olisi helpompi olla seurasssasi..Heh:D " Minä rakastan monia ex mies tuttavuuksiani" Eli taas tulemme siihen, että naisella kyllä saa olla exiä taka-alalla varalta, mutta miehellä taas ei. Mieshän ei ole päästänyt silloin irti menneestä. V..tun idiootti aloittaja, kun laittoi avauksen tänne katkerien yksinhuoltajien ja työttömien miesvihaajien omalle femakko palstalle!
- 4tiwrekdb
Sivusta seuraan kirjoitti:
Heh:D " Minä rakastan monia ex mies tuttavuuksiani" Eli taas tulemme siihen, että naisella kyllä saa olla exiä taka-alalla varalta, mutta miehellä taas ei. Mieshän ei ole päästänyt silloin irti menneestä. V..tun idiootti aloittaja, kun laittoi avauksen tänne katkerien yksinhuoltajien ja työttömien miesvihaajien omalle femakko palstalle!
"Emme tule" yhtään mihinkään - sinulle on ilmeisesti täysin mahdoton ajatus, että exien kanssa voi olla ystävä sen jälkeen, kun on todettu, että homma ei parisuhteen tasolla toimi? Miehiäkään ei kukaan estä toimimasta samalla tavalla, mutta hyvin usein vain on niin, että miehelle ex = potentiaalinen seksikumppani siitä huolimatta, että parisuhde jäi menneisyyteen.
- Sivusta seuraan
4tiwrekdb kirjoitti:
"Emme tule" yhtään mihinkään - sinulle on ilmeisesti täysin mahdoton ajatus, että exien kanssa voi olla ystävä sen jälkeen, kun on todettu, että homma ei parisuhteen tasolla toimi? Miehiäkään ei kukaan estä toimimasta samalla tavalla, mutta hyvin usein vain on niin, että miehelle ex = potentiaalinen seksikumppani siitä huolimatta, että parisuhde jäi menneisyyteen.
Puhut itseäsi kokoajan pussiin, etkä näe peilikuvaasi. Sallit itsellesi exät, mutta näet että miehille exä on vain potentiaalinen seksikumppani. Mikä oikeus sinulla on? Olethan itsekin potentiaalinen seksikumppani koko ajan. V.ttu mikä narsistinen jargonia!
- Syyt ja seuraukset.
"Suoraansanottuna olen kurkkua myöden täynnä sitä ainaista lepertelyä ja soidinmenoja mikä pitää sen kumppanin eteen tehdä ja olisin enemmän kuin tyytyväinen siihen ihmiseen joka pysyisi oikeasti rinnallani elämämme loppuun asti."
Kyllä alkuvaiheen jälkeenkin parisuhteeseen täytyy satsata, molempien osapuolten.
Mitä itse ajattelet, mikä eroihisi on ollut syynä? Ainut yhteinen nimittäjä niissä kuitenkin on ollut sinä. Tätä ei ole syyllistämiseksi tarkoitettu. Se on mahdollisuus.- Syyt ja seuraukset
Avioliiton päättymiseen varmaan ainakin sait selkeän syyn?
- Ihmissuhde
Parisuhteeseen tarvitaan rakkaus, että se olisi rakkaussuhde. Rakkaus ei vielä riitä, niinkuin tuossa ylempänä jo pohdittiin. Tarvitaan paljon muutakin.
Mitä itse odotat suhteeltasi. Mielestäsi aika kalsea ajatus on, että "Eli en kaipaa lukuja listaani mikä nyt vaan on mun mielessä ei kehuna tuleville vaan sen yhden ja ainoa naisen kun saisin se riittäisi. Se haaroväli ei kummemmaksi muutu kumppania vaihtamalla vaikka runko hieman erilainen olisikin."
- Ei herätä ainakaan minussa naisena kovin romanttisia tunteita tuo. jos välität tällaista asennetta seurustelukumppanillesi, niin ymmärrän miksi nainen perääntyy. Nainen taitaa olla sinulle lähinnä se haaroväli. - Pahaksi on mennyt
"Se haaroväli ei kummemmaksi muutu kumppania vaihtamalla vaikka runko hieman erilainen olisikin"
Ap tämän uskon olevan totta, onhan sinulla jo näkemystä. Tosin orastavatkin suhteesi ovat lopahteneet tuon paaluun 3 kk. Samlla tuot esiin lukemattoman määrän lyhyempiä tapaamisia olleen.
Jotenkin minulle tulee nyt se kuva, että sana on kiirinyt ja kun tietä tapaa tämän kumppanisi, on suhde mahdollisuus loppu.
Nyt on hyvä pitää pitkä paussi ja kuulumaton ja näkymätön näissä paikoissa, joissa olet tämän epämääräisen kunnian itsellesi hankkinut.
en osaa oikein muuta sinulle sanoa, kuin mitipä omia pinttyneitä tapaossi, olisiko niissä muuttamisen varaa.
Toinen on että kuuntele naista, ole mies, äläkä sätkynukke. - Ymmärrän, miksi joku ei
"Se haaroväli ei kummemmaksi muutu kumppania vaihtamalla vaikka runko hieman erilainen olisikin."
Ja tämän kirjoittanut ihminen kysyy, ilmeisen tosissaan, pitäisikö hänen muuttaa itsensä kylmäksi ja tunteettomaksi? Ehkä naiset eivät oikein saa herra haaroväliltä mitään, vaikka esität romanttista viemällä kukkapuskaa haaroväleille ja rungoille. Joiden tulisi, toki, rakastaa sinun persoonallisuuttasi. - 24 x jätetty
Kiitoksia taas vastauksistanne ja etenkin 5ythgfewrf.lle ja Amiinille!
Rakentavaa ja asiapitoista tekstiä on mukava lukea ja vaikka siinä kritisoitaisiinkin joitain tekemisiäni mutta keskustelu pidetään asiallisena niin sellaista tekstiä luen todella mielelläni. Kiitos! Yritän ottaa oppia ja kehittää itseäni ja varsinkin luonnettani sellaiseksi että homma alkaisi pelaamaan pidemmälläkin juoksulla.
Näitä neuvoja kaipasinkin tekstissäni.
Näemmä tallaan ilmeisesti joidenkin palstalaisten kaiketi sisäpiiriin tullessani miehenä keskustelemaan parisuhde asioista kun tekstistäni lainataan vain asioita joilla minut saadaan teilattua mutta varsinainen kysymys unohdetaan.
Ymmärrän että joidenkin elämä on niin katkeraa että varsinkin näin nimettömänä on hyvä ja helppo teilata henkilö tässä tapauksessa mies ja olenkin pahoillani puolestanne jos olette saaneet miehiltä niin huonoa kohtelua että se pitää purkaa toisiin. Syytön minä siihen olen.
Tämä siitä syystä että viimeisestä tekstistäni lainattiin useasti vaan se "haaroväli" lauseke. Kuka ei ymmärtänyt sitä ei ymmärrä varsinaista asiaani myöskään. Perustellaan nyt sekin eli miksi kerroin että se haaroväli ei miksikään muutu vaihtamalla tarkoittaa sitä että en näe naista vaan haarovälinä vaan ihmisenä jonka kanssa haluan elää. Miehistähän ei haluta ymmärtää muuta kuin se että he juoksevat juuri sen perässä. Ja jos olen parisuhteessa en myöskään koskaan ole kaivannut sitä muutosta "haaroväliin" Eli en kaipaa ketään muuta kun sen yhden ja ainoan. Saan tähänkin kuitenkin vain negatiivista palautetta niin tarjottakoon heti lause lainausmerkkeineen "kaikki parturit on h...a mutta kaikki h....t ei oo partureita" Näette kuitenkin tuon yleisesti tunnetun "vitsin" minun tosissani ilmaisemana asiana niin siinä se olisi valmiiksi lainattuna seuraavaan minua ilkkuvaan kommenttiinne.
Nyt jatkan elämääni viikonlopun viettoon ja jätän nämä keskustelut sikseen.
Senverran vielä lisään että olen kutsunut tämän minusta kiinnostuneen naisen ensiviikonlopuksi luokseni syömään johon hän mielellään suostui.
Mitä elämä tuo tullessaan jää nähtäväksi mutta toivon parasta. Jälkimmäiset vastaajat tuskin hyvää toivottavat mutta niillä kommenteilla en päätäni vaivaa vaikka ne ilmeisesti olikin tarkoitettu vaan minua alistaviksi kommenteiksi.
Mukavaa loppu syksyä kaikille!!!- otan osaa
Huh, mikä narsisti olet!
- onnea jatkoon!!!!
otan osaa kirjoitti:
Huh, mikä narsisti olet!
Olisko noin? :) Onko jäänyt koulussa opiskelematta sanan "narsisimi" perusteet? Edellä kaava ei täyty vaikka mitkä perusteet haettaisiin.
Onnea aloittajalle!!!
- korvien väli
Miten tämän olisi voinut ymmärtää positiivisesti?
"Se haaroväli ei kummemmaksi muutu kumppania vaihtamalla vaikka runko hieman erilainen olisikin."
Mitä ajattelee mies, joka kirjoittaa näin? Onko nainen hänelle yksilö, persoona, vaikka siis mies sitoutuisikin vain tähän yhteen naiseen ja haluaisi pysyä hänen kanssaan yhdessä koko loppuelämänsä? Minua naisena ei innostaisi mies, joka lähtisi tällaisella asenteella suhteeseen. Ei vaikka ko mies hieroisi sohvalla jalkapohjiani.- Kurppax
Kyllä tuon voi nähdä ja lukea hyvinkin positiivisella tavalla. :D
Tuossahan vähän oudommalla tapaa yritetään ilmaista, ettei ole sitä tyypillistä "aina löytyy parempaa pimppaa muualta varmasti"-ajatustapaa tyypillä. Ettei ns.kyllästy helposti samaan koloon jne.. se kun monesti on ongelma uskollisena pysyäkseen joillakin.
Kun vähänkään mieheltä näyttää sopivalla tavalla niin tarjoajia tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin, erityisesti varattuna olles. Siinä kohtaa mies joko miettii "hmm, oliskoha tolla kokeiltavan arvonen tavara?" huolimatta riskistä menettää nykysuhde rakkaudesta huolimatta tai "jaaha.. tuskinpa on vaivanväärti, omakin on kotona hyvä". Ihmiset ovat eläimiä pohjimmiltaan.. osa ainakin ja itse heihin kuulun ;)
AP:lle tsemppiä.. On tainnut vähän liian hutiloiden innostua vastaantulevista naisista.. jotka eivät ole olleet kovin kiinnostuneita mutta mikäli lahjoja ja huomiointia on riittävästi saanut, ovat vaan jääneet notkumaan miehen seuraks kunnes on tullut oikea kipinää aiheuttava mies vastaan ja täten on jäänyt tämä "korvike"mies. Eikä siinä miehessä välttis itsessään muuta vikaa ole ollut kuin liian innokas ja sinisilmäinen hinku saada parisuhde.
Ja voihan miehellä olla ns.varustus kunnossa ja sitä suuremmalla syyllä on vähän hupileluna käytetty.. alapäällä kun ei parisuhdetta aikaan saada aidoilla tunteilla, edes hyvällä sellaisella!
itsekin siihen nuorena sortunut kun vielä pidin miehiä silloin suht tunteettomina yksilöinä. Tuli jokusen kerran pidettyä sellaista "sängynlämmittäjää" joka jäi sitten tietysti oikean miehen vastaantulles :(
Oikea nainen kun vastaan tulee AP:lle ja kiinnostuu aidosti, niin eiköhän se suhde pitempään kuin 3kk jatku.. (ja muistaa mies pitää turpasa kiinni niistä "24" jättäjästä). Tuo aika kun menee monilla ihan tapailun merkeissä vasta eikä tunteista aidosti osaa vielä mitään johtopäätöksiä tehdä pidemmälle.
- Mitä????
Ap., aika herkkä tunnut olevan rakentavallekin kritiikille. Mitähän odotit,kun kirjoitit aloituskirjoituksesi?
- sääliäkö?
- niksejä, miten saada parisuhde jatkumaan yli kolme kuukautta?
Tunnut olevan herkkä loukkaantumaan "Näemmä tallaan ilmeisesti ..." Ja loukkaannuttuasi hyökkäät. Ei hyvä tämä.- Hä?
Millä tavalla sinulta on ap.n onnellisuus pois???
Missä kohtaa hän oli herkkä kommenteille???
Eihän hän vetänyt hernettä nokkaan vaikka hän mainitsi muutamat kommentoijat tuoneen hänelle hyviä neuvoja, vaikka tekstissä hänen toimiaan kritisoitiinkin.
Onko itselläsi jotain ongelmia rakentavaan keskusteluun, koska oletan että olet joku ylempää kirjoittaneista henkilöistä?
Mitkä ovat omat tarkoitusperäsi? Vihapuheen lietsominenko? - No voi sentään...
Hä? kirjoitti:
Millä tavalla sinulta on ap.n onnellisuus pois???
Missä kohtaa hän oli herkkä kommenteille???
Eihän hän vetänyt hernettä nokkaan vaikka hän mainitsi muutamat kommentoijat tuoneen hänelle hyviä neuvoja, vaikka tekstissä hänen toimiaan kritisoitiinkin.
Onko itselläsi jotain ongelmia rakentavaan keskusteluun, koska oletan että olet joku ylempää kirjoittaneista henkilöistä?
Mitkä ovat omat tarkoitusperäsi? Vihapuheen lietsominenko?Eikö vihapuhe ole tässä yhteydessä hieman liioiteltua? :)
"Mitkä ovat omat tarkoitusperäsi? Vihapuheen lietsominenko?"
- Anonyymi
Tilanteeni oli toivoton, minä ja mieheni olimme avioeron partaalla. Olin kauheassa tilassa ja tunsin, etten enää jaksanut elämääni. Sain tietää pappi TAKUTAsta, jolle tulin paljon arvostelua hänen temppelistään, ja otin häneen yhteyttä. Pappi TAKUTA teki minulle jälleennäkemisen rakkausloitsun ja nyt meillä menee taas paremmin kuin koskaan ennen. Kiitos paljon pappi TAKUTA avioliittoni pelastamisesta. Voit ottaa yhteyttä pappi TAKUTAAN hänen sähköpostiinsa (egbedietakuta @ gmail . com) tai whatsappilla tähän puhelinnumeroon (+ 165 920 27 218). Hän tekee myös seuraavia: 1) Lottovoitto2) Kadonnut rakkausloitsu. 3) Avioeroloitsu. 4) Avioliittoloitsu. 5) Sitoutumisloitsu. 6) Eroloitsu. 7) Karkottaa entisen rakastajan. 8.) Haluat ylennyksen toimistossasi. Kaikki kohtaamasi ongelmat ovat 100 % turvallisia ja taattuja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1385828
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3972632- 1362584
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv102100- 141660
- 711249
Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä41094Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101072- 52948
- 83878