Veli yhteydessä vain persaukisena

tuhlaaja veli

Huomaan, kun koitan hänelle soittaa, että ei vastaa. Mietin, että miksihän ei? Ainiin, hänellähän on ollut juuri palkkapäivä, joten hän ei tarvitse minulta nyt mitään. Tämä kuvio toistuu kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Puhelin soi ja siellä soittaa veljeni. Mietin, että miksi se nyt soittaa, kun ei itse ole vastannut puhelimeen viime viikkoina. Ainiin hänen palkkapäivästään on kulunut kolme viikkoa eli hän on persaukinen. Kuitenkin vastaan ja sit mennään jotain tekemään ja tarjoan hänelle lounaan mistä hän ei koskaan kieltäydy eli tyhjin mahoin aina. No päivän päätteeksi, kun molemmat suuntaamme kotiin ja sanotaan moikat niin aina kuuluu se sama loppu lause: hei voitko vipata muutaman kympin, kun nyt on rahat ihan lopussa.

Tämä yllä kuvattu kuvio alkaa ärsyttää todenteolla. En tiedä pitäiskö vaan jättää itekki vastaamatta. Vastailisin vaan silloin, kun tietäisin hänen juuri saaneen palkan niin ei ainakaan rahan takia silloin soittelis.

11

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • money for nothing

      Jos mulla olisi rahaa ja veljellä ei ja veli pyytäisi rahaa, niin antaisin kyselemättä vaikka sata kertaa. Eikä ärsyttäisi pätkääkään, vaikkei muuten soittaisikaan kun pulassa kerran kuussa.

      Raha on rahaa ja ellei itse kuole nälkään ja on hyväosainen niin tottahelskutissa auttaisin ja veisin syömäänkin rahattoman veljen pitkän kaavan kautta. Kuoleissa ei fyrkkaa kukaan mukaan saa, hittoako sitä pihtailla eläessään tai alkaa niuhottamaan jos sitä kerran on.

      • semmottia niin

        Vois kai se rahatonkin pitää yhteyttä muutenkin kuin vain silloin kun haluaa vipata.


      • afafafafa

        Jos asenteesi on tuo, niin voithan sä toki antaa rahaa jo etukäteen, ilman että veljesi pyytää. Onhan se kauheaa, jos veljesi joutuu ihan soittamaan sulle, kun voit avata säästötilin hänelle, ja siirrät siihen 100 euroa joka kuukausi. Muista myös muut sukulaisesi ja kaverisi. Heille kelpaisi varmaan sama summa.

        Mitä turhaan mietit, toimi jo tänään:)

        Me muut voimme sitten tällä palstalla vain ihmetellä, kuinka ihana ihminen olet. Muuta jossittelu todeksi: "Jos mulla olisi rahaa ja veljellä ei ja veli pyytäisi rahaa, niin antaisin kyselemättä vaikka sata kertaa. Eikä ärsyttäisi pätkääkään, vaikkei muuten soittaisikaan kun pulassa kerran kuussa."

        Jos et ole kokeillut, et voi tietää, ärsyttääkö.


      • ring ring...
        afafafafa kirjoitti:

        Jos asenteesi on tuo, niin voithan sä toki antaa rahaa jo etukäteen, ilman että veljesi pyytää. Onhan se kauheaa, jos veljesi joutuu ihan soittamaan sulle, kun voit avata säästötilin hänelle, ja siirrät siihen 100 euroa joka kuukausi. Muista myös muut sukulaisesi ja kaverisi. Heille kelpaisi varmaan sama summa.

        Mitä turhaan mietit, toimi jo tänään:)

        Me muut voimme sitten tällä palstalla vain ihmetellä, kuinka ihana ihminen olet. Muuta jossittelu todeksi: "Jos mulla olisi rahaa ja veljellä ei ja veli pyytäisi rahaa, niin antaisin kyselemättä vaikka sata kertaa. Eikä ärsyttäisi pätkääkään, vaikkei muuten soittaisikaan kun pulassa kerran kuussa."

        Jos et ole kokeillut, et voi tietää, ärsyttääkö.

        Joo, jokainen taaplaa tyylillään.

        Antaisin itse kyllä rahaa jos ei veljellä olisi.

        Jonain päivänä voi itse olla pulassa, varsinkin nykyajan arvaamattomissa käänteissä, uskoisin että sitten voisi puolestaan olla helpompaa pirauttaa sille veljelle että kuule autatko mua.


      • affafafa
        ring ring... kirjoitti:

        Joo, jokainen taaplaa tyylillään.

        Antaisin itse kyllä rahaa jos ei veljellä olisi.

        Jonain päivänä voi itse olla pulassa, varsinkin nykyajan arvaamattomissa käänteissä, uskoisin että sitten voisi puolestaan olla helpompaa pirauttaa sille veljelle että kuule autatko mua.

        Eikö kannattaisi ottaa se budjetti haltuun jo aiemmin, ettei käy niin kuin useimmilla tuolla "lainat ja velka" palstalla.

        Minun perheessäni on vain kaksi henkilöä, eikä tule mieleenkään, että meidän pitäisi elättää myös miehen veljeä tai omaa. ei ole mitään velvollisuutta toimia vippikassana.


      • NjuuNjuuuu
        ring ring... kirjoitti:

        Joo, jokainen taaplaa tyylillään.

        Antaisin itse kyllä rahaa jos ei veljellä olisi.

        Jonain päivänä voi itse olla pulassa, varsinkin nykyajan arvaamattomissa käänteissä, uskoisin että sitten voisi puolestaan olla helpompaa pirauttaa sille veljelle että kuule autatko mua.

        On eri asia pyytää joskus apua kun on tiukkaa, kuin että pyytää ihan säännönmukaisesti rahaa kuukaudesta toiseen. Ja kuten muutama jo sanoikin: Jos yhteyttä pidetään vain silloin kun tarvitaan rahaa, niin ei se kovin mukavalta tunnu. Kyllä kai sitä voisi välillä soittaa ihan muuten vaan veljelle, eikä aina vain rahan takia?

        Sitten on sellainenkin juttu, että rahaongelmia ei yleensä lainalla saa ratkaistua. Jos aina vaan lainaa ja pummaa, niin mikään ei muutu. Täytyisi oppia myös pitämään niitä omia kuluja paremmin kurissa, jottei taas seuraavassa kuussa ole saman tilanteen edessä.

        Olen itse lainannut veljilleni ja he ovat lainanneet minulle, mutta vain harvoin kun siihen on oikeasti tarvetta. En kehtaisi joka kuukausi pyytää.


      • aaffaffa
        NjuuNjuuuu kirjoitti:

        On eri asia pyytää joskus apua kun on tiukkaa, kuin että pyytää ihan säännönmukaisesti rahaa kuukaudesta toiseen. Ja kuten muutama jo sanoikin: Jos yhteyttä pidetään vain silloin kun tarvitaan rahaa, niin ei se kovin mukavalta tunnu. Kyllä kai sitä voisi välillä soittaa ihan muuten vaan veljelle, eikä aina vain rahan takia?

        Sitten on sellainenkin juttu, että rahaongelmia ei yleensä lainalla saa ratkaistua. Jos aina vaan lainaa ja pummaa, niin mikään ei muutu. Täytyisi oppia myös pitämään niitä omia kuluja paremmin kurissa, jottei taas seuraavassa kuussa ole saman tilanteen edessä.

        Olen itse lainannut veljilleni ja he ovat lainanneet minulle, mutta vain harvoin kun siihen on oikeasti tarvetta. En kehtaisi joka kuukausi pyytää.

        Kun se on aina se sama ihminen, jolla on "tiukkaa", tai muuten vaan haluaa rahaa, niin minulle on aivan sama, kuinka usein pyytää, kerran viikossa tai kerran kuukaudessa.

        Viimeksi ei edes vastattu, sitä edellisellä kerralla vastattiin, mutta ei annettu rahaa. Sitten tämä 40 v tyyppi menikin parkumaan äidille ja isälle, että auttakaa, kun rahat loppu. Ajoi niiden pihalle omalla autolla, ja kehtaa vaan valittaa omista ongelmista. Vanhemmillaan on pienet eläkkeet....


    • opettele laskemaan

      Tarkan markan talous, pitää miehen tiellä koko kuukauden.

      Hullu mies huittisista syö kaiken minkä tienaa.

    • _______

      Luonnonlaki?
      Laita oma soittoääni veljellesi, ja et sitten vastaa muutoin kuin hänen palkkapäivänään.
      Käytte lounaalla, ota joku mukaan ja jätätte hänet yksin selviytymään laskusta, kiva kohtaus Melanie Griffitin elokuvasta, "et voi mitään".

    • öhöm..

      Sanot suoraan että et lainaa enää latin latia jos touhu noin paljon haittaa että pitää netissä vinkua.
      Itse kyllä lainaisin jos olisin rahoissani ja veljellä ei rahaa, enkä jälkeen päin vonkuisi takana päin vaan sanoisin suoraan etten haluu olla sun lompakko jos alkais letuttamaan.

    • Anonyymi

      Itellä sama tilanne. Veli ottaa yhteyttä vain ollessaan jälleen rahan tarpeessa. Tätä on jatkunut nyt yli vuoden ja tänään päätin, että nyt saa riittää.

      Olen itse vähävarainen, asun huonolla alueella ja elän nuukasti. Minulla on enemmän pakollisia menoja, kuin veljelläni. Asun pk-seudulla ja täällä eläminen jopa työssäkäyvänä tekee monella tiukkaa. Sen sijaan veli ei ole vuosiin käynyt töissä ja pelailee vain kotona.

      Mielelläni auttaisin jos olisi oikeasti tilanne, ettei oma elämä olisi sitten sitä kun menee kaikki vaivalla hankitut ja säästetyt eurot veljen käyttöön. Eli jos olisin esimerkiksi todella varakas, olisi tilanteessa edes jokin järki.

      Tässä on vielä sekin vastenmielistä, että jokin aika sitten sairastuttuani vakavasti ei veljestä kuulunut mitään moneen viikkoon. Hän ei kysellyt voinnistani mitään ja vaikutti täysin välinpitämättömältä. Hän on myös usein todella töykeä ja ylimielinen minua kohtaan.

      Nyt on aika siirtyä kohti inhimillisempää arkea ja panostettava niihin asioihin, jotka aidosti ovat sen arvoisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe