laatuero usb ltä vai cdltä toistetaessa

onko eroja?

usb tikku viritinvahvistimessa/cd soitin AV:ssa. kuin iso ero korvin kuultava? mistä ero tulee? sama kappale 44khz mitä nyt onkaan normi cd..ssä. siirrert toisessa tapauksessa vain tikulle.

entäs sama auto cdsoittimessa ja tikussa

sano joku asiantuntija että cdtä on parempi ääni (lukija?)

5

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+7

Kauheeta suomea.

• .....

Äkkiseltään tuntuisi että eroa ei ole jos ja kun kyseessä on sama digitaalinen data mutta eri lähteestä. Mutta helpoitenhan sen saa selville kun kokeilet ja kuuntelet. Jos et huomaa mitään eroa niin sitten eroa ei ole. Jos joku kultakorva sattuu jotain kuulemaan niin se on sitten hänen ongelmansa.

• Compact Disc Audio

toistuuko cd mp3:na vai oikeana audiocd:nä? Ainakin tehdasvalmisteinen musiikkicd on korkealaatuisempi kuin mp3 koska mp3 on häviöllinen pakkausalgoritmi.
      Viritinvahvarissa voi olla myös laadukkaammat sisäiset piuhat cd:ltä kuin usb liittimestä.

• dgdfg

Aloituksesta voisi päätellä että kyse on samasta datasta eli ihan audio-cd -tasoista molemmista lähteistä. Piuhojen laadun merkityskin riippuu vähän siitä missä DA -muunnos tehdään, voi jopa olla että USB on siinä mielessä parempi eli sen signaalia ei kuljeteta läheskään niin pitkää matkaa analoigisena ennen vahvistusta kuin CD -soittimella. Käytännössä kuitenkin luulen että normaali multakorva ei huomaa mitään eroa.

• laatu on korvissa ;)

Ääni on periaatteessa ihan saman laatuinen jos soitat CD formaatin tasoista musiikkia joko CD soittimesta tai usb tikulta, tai kovalevyltä.

CD: 16 bittiä, näytteenottotaajuus 44,1 kHz. Tästä syystä CD:n signaalidynamiikka on korkeintaan 96 dB ja taajuusvaste ulottuu 20 kHz saakka. Suurempi bittinopeus merkitsee laadukkaampaa ääntä, mutta vastaavasti suurempaa tiedostokokoa. Stereo Cd:n bittinopeus 4.32 Mb/s.

MP3: 16-bittiä, näytteenottotaajuus 44,1 kHz: / 128 kb/s (64 kb/s mono), 160 kb/s (80 kb/s mono) tai 192 kb/s (96 kb/s mono).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1924
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1276
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      63
      1192
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe