Helluntailainen Arto Merisalo on vankilasta käsin aloittanut yhteistyön juutalaisvastaisia kirjoituksia suoltavan lestadiolaistaustaisen Juha Kärkkäisen Magneettimedian kanssa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288613991442.html
Juha Kärkkäinen sai juuri tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan juutalaisvihaa lietsovilla kirjoituksillaan ja hän ei aio muutaa linjaansa ja on jo tuomion jälkeen jatkanut samalla asenteella kirjoittamista.
Merisalo ja Kärkkäinen aloittavat yhteistyön
35
350
Vastaukset 35
- likainen hell.raha
Olemme todella ällistyneitä.
* No mitäs sitten ? Tuskin h-herätys mukaan lähtee ! Mutta hyvä, että uutisointisi toimii edelleen !
Kiitos kehuistasi.
On hyvä kirjoittaa päivän tapahtumista neutraalisti, kun kaikki ei välttämättä itse kehtaa etsiä uskoaan koskevia asioita uutisvirrasta.Pe.ku kirjoitti:
Kiitos kehuistasi.
On hyvä kirjoittaa päivän tapahtumista neutraalisti, kun kaikki ei välttämättä itse kehtaa etsiä uskoaan koskevia asioita uutisvirrasta.* No, uskoni ei kyllä tervitse tuollaista uutisointia, ketä se rakentaa, tai muuten uskoa herättää !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* No, uskoni ei kyllä tervitse tuollaista uutisointia, ketä se rakentaa, tai muuten uskoa herättää !
Kyllä sinulla Mohikaani on kirjoituksiesi perusteella paljon yhteisiä piirteitä Merisalon kanssa.
Molemmat kuljette helluntailaisina omia polkuja, piittaamatta yleisestä helluntailaisesta opista tai Raamatun opetuksista, toinen kuitenkin tietämättömyyttään.Pe.ku kirjoitti:
Kyllä sinulla Mohikaani on kirjoituksiesi perusteella paljon yhteisiä piirteitä Merisalon kanssa.
Molemmat kuljette helluntailaisina omia polkuja, piittaamatta yleisestä helluntailaisesta opista tai Raamatun opetuksista, toinen kuitenkin tietämättömyyttään.* Nyt sinä Pe.ku taas valehtelet. Minulla ei ole mitään yhtenevää näiden juutalaisvihaajien kansaa, minä rakastan Israelia, ja rukoilen Israelin puolesta ja siunaan sitä kansaa. Mistä lie taas olet väärät tietosi saanut, tai vääristänyt minun kirjoituksiani, joka on todennäköisin syy valehteluusi !
, hölmökö olet kun et tätä voi ymmärtää sanomattakin !
* Ymmäärrä nyt, että Jeesus Ihmisen Poikana, on juutalainen, Daavidin sukukunnasta, juutalaiset on Jeesuksen sisaria ja veljiä lihan puolesta. Jos siis kiroan heitä, kiroan myös Jeesuksen !
* Mutta kun rakastan Vapahtahaani, rakastan myös Hänen " perhettään"!- KTS (Ei kirj.)
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Nyt sinä Pe.ku taas valehtelet. Minulla ei ole mitään yhtenevää näiden juutalaisvihaajien kansaa, minä rakastan Israelia, ja rukoilen Israelin puolesta ja siunaan sitä kansaa. Mistä lie taas olet väärät tietosi saanut, tai vääristänyt minun kirjoituksiani, joka on todennäköisin syy valehteluusi !
, hölmökö olet kun et tätä voi ymmärtää sanomattakin !
* Ymmäärrä nyt, että Jeesus Ihmisen Poikana, on juutalainen, Daavidin sukukunnasta, juutalaiset on Jeesuksen sisaria ja veljiä lihan puolesta. Jos siis kiroan heitä, kiroan myös Jeesuksen !
* Mutta kun rakastan Vapahtahaani, rakastan myös Hänen " perhettään"!Taas epäraamatullista oppia Mohkaanilta.,
Tässä raamatullista:
Ketkä ovat Jeesuksen perhettä?
Markuksen evankeliumi:
3:33 Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
3:34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
Luukkaan evankeliumi:
8:21 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Minun äitini ja veljeni ovat nämä, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sen mukaan tekevät.
Tuolla on paljon kirjoituksia suomalaisten rasismista ja suhteellisesti turhan paljon siellä vilisee helluntailaisia nimiä.
http://www.migranttales.net/
Tuoreimmassa tapauksessa huomaa, että oma uskonoppikin voidaan kääntää päälaelleen kun kyseessä on omien pisnesten etu.
Merisalo ja Kärkkäinen liikemiehinä lyöttäytyivät yhteen, koska kumpasellakin on niin huono maine, että muualta on vaikeaa löytää tukea.* Uskovaisten, oikeasti uudestisyntyneiden tehtävä ei ole olla maailmanparantja, vaan Kristuksen todistaja siihen saakka, kunnes tulee Hän, eikä sitten enää viivyttele !
* Rasistikin tarvitsee evankeliumia, ja voi pelastua Jeesuksen veressä ja Pyhän Hengen osallisuudessa. Uskovaisten yhdyskunta on taivaassa, täällä ei ole pysyväistä kaupunkia , kaikki kerran palaa poroksi, ja viimeisenä , tiedän Lunastajani seisovan multien päällä !- 5+16
Minkälainen maine sinulla tänä päivänä on, Leo Salmela?
Olet varmaankin maksanut omat, tuomioistuimen sinulle langettamat sakot, sekä kärsinyt ehdonalaisesi. Kunnianloukkaus ja herjaamisasiathan ovat sinulle niin perin tuttuja omastakin takaa, eikö niin.
Kuusi vai seitsemänkö vuotta siitä on, kun sait tuomiosi. Niin se aika rientää. Herra istutti sinun uudelleen pyörätuoliisi niskurointisi ja katumattomuutesi vuoksi, tiedäthän sen.
- Osin tahatontakin
"...ja on jo tuomion jälkeen jatkanut samalla asenteella kirjoittamista."
Minä kun muistelen, ettei se Juha Kärkkäinen itse ole kirjoittanut yhtään niistä Magneetti-lehden jutuista.
Kun tällainen, täysin journalismin suhteen harrastelija ryhtyy edustamansa liikeyrityksen tuotteita mainostavan ilmaisjakelulehden päätoimittajaksi, siinä saattaa virhearvioita tulla.
Päätoimittaja kuitenkin vastaa juttujen sisällöstä, vaikka ei niitä itse ymmärtäisikään.Pääosin Kärkkäinen on tosiaan kirjoitellut toisten juttuja käännettyinä ja omiin mieltymyksiinsä sopiviksi.
Se ei tietenkään poista Kärkkäistä rikosoikeudellisesta vastuusta.- Totuus ei pala
Pe.ku kirjoitti:
Pääosin Kärkkäinen on tosiaan kirjoitellut toisten juttuja käännettyinä ja omiin mieltymyksiinsä sopiviksi.
Se ei tietenkään poista Kärkkäistä rikosoikeudellisesta vastuusta.Totuus ja vain totuus on hyväksi kirjoittaa sen sitten kuka tahansa,kyllähän rabbien synnit voi julkituoda.
- ei pala totuus
Totuus ei pala kirjoitti:
Totuus ja vain totuus on hyväksi kirjoittaa sen sitten kuka tahansa,kyllähän rabbien synnit voi julkituoda.
SEhän outoa onkin kun Rooman kirkon asiat ovat julkisuudessa hyvinkin esillä mutta kun joku tuo rabbien asioita samalla tavalla esielle niin heti saa syytteen.
Tuomas Hännisen tiedotustilaisuuden jälkeen on monet vanhoillislestadiolaiset alkaneet kirjoitella eri palstoilla (tälläkin), vastoin aiempia tapojaan.
Sen huomaa selkeästi viestien sisällön lisäksi, tottumattomista mielipiteenilmaisuista, käytöstavoista ja usein myös tietämättömyydestä uskoon liittyvissä asioissa.- O.P.
Israel on Jumalan silmäterä. Se joka siunaa Israelia, tulee itsekin siunatuksi. Se joka kiroaa Israelia, tulee itsekin kirouksen alaiseksi.
- Nän on marjat
Jumala on totuuden Jumala. Myös rabbien pitää tehdä parannus synneistään. Ja rabbien synnit saa tuoda valoon lehdissä kuten katolilaisten pappien synnit.
Jumala ei siunaile israelilaisten syntejä eikä kenenkään muunkaan syntejä. - KTS (Ei kirj.)
Tää on joo pelkkää poliittista propagandaa jolla teijän lössi yrittää kieltää oikeudenmukaisen kritiikin Israelia ja juutalaisia kohtaan mutta ei onnistu. Jumala on ennekaikkea vanhurskauden Jumala eikä mikään huutasakkilössin cheerleaderi ja kaikki Hänen valintansa ovat ehdollisia.
Kyllä JÄMPTI on NIIN!
HYVÄ!
- Tietoksi paku
Tiedoksi pekulle, että Arto Merisalo ei ole enää helluntailainen. Hänet on yhteisöstä erotettu jo aikaasitten syntinsä takia!
Merisalo on helluntailainen ja vielä sitä aktiivisinta ryhmää helluntailaisista.
"Merisalo on helluntailainen, hän tutkii vankilassa tarkasti lakipykäliä, on lapsesta asti ihaillut Mannerheimia ja seuraa tarkasti Suomen sisäpolitiikkaa."
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1368242749299- tiedoksi paku
Pe.ku kirjoitti:
Merisalo on helluntailainen ja vielä sitä aktiivisinta ryhmää helluntailaisista.
"Merisalo on helluntailainen, hän tutkii vankilassa tarkasti lakipykäliä, on lapsesta asti ihaillut Mannerheimia ja seuraa tarkasti Suomen sisäpolitiikkaa."
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1368242749299Tietosi on peku uutisankka, sillä olen varmalta taholta (sukulaisiltaan siis) saanut tietää, että Merisalo on ollut helluntailainen, mutta on rötöstelyjensä takia erotettu helluntailaisten joukosta! Eikä siis ole näin ollen mukana niissä kuvioissa. Kannattaa ottaa selvää tarkemmin asioista, eikä heittää läppää luulojensa ja huhujen perusteella!
- Mazdels (ei kirj.)
tiedoksi paku kirjoitti:
Tietosi on peku uutisankka, sillä olen varmalta taholta (sukulaisiltaan siis) saanut tietää, että Merisalo on ollut helluntailainen, mutta on rötöstelyjensä takia erotettu helluntailaisten joukosta! Eikä siis ole näin ollen mukana niissä kuvioissa. Kannattaa ottaa selvää tarkemmin asioista, eikä heittää läppää luulojensa ja huhujen perusteella!
Hyvä, että edes jossakin helluntaiseurakunnassa toimitaan, kuten he itse opettavat.
- KTS (Ei kirj.)
Mazdels (ei kirj.) kirjoitti:
Hyvä, että edes jossakin helluntaiseurakunnassa toimitaan, kuten he itse opettavat.
Erotettiinhan myös Breiviik vapaamuurareista mutta ei tää lössi sitä puolta asiassa koskaan huomioon ottanut
Nyt saavat maistaa omaa lääkettään.
- Tulee tulee
No, odotetaanhan vähän, mitä alkaa löytyä helluntailaisuus piireistä. Samaa kuin kaikista muistaki, pedofiliaa, raiskauksia, kavalluksia, rahanpesua jne... kyllä ne sieltä tulee....
- oletko sinä
Herra siunatkoon sinua Israel.
Herra valistakoon kasvonsa sinun puoleesi ja olkoon sinulle armollinen.
Merisalot ja jotkut lestadiolaiset ovat tämän unohtaneet ja siksi he eivät myöskään ole siunattuja.- Olette väärässä
Merisalo on luvannut, ettei juutalaisvastaisia juttuja uuteen lehteen tule, sillä hän itse on Israelin ystävä.
Ohessa Iltalehden juttu asiasta:
"Tähän loppuu juutalaisvastainen kirjoittelu"
Maanantai 4.11.2013 klo 14.15 (päivitetty klo 15.45)
Vankilassa istuva kohuliikemies palkattiin hautaamaan kaverinsa tuomittu kohulehti. Kiihotus kansanryhmää vastaan loppuu. Arto Merisalon tehtävä on käynnistää täysin uusi lehti tuomitun Magneettimedian tilalle.
Tavaratalotyhtiö J. Kärkkäisen Magneettimedia-lehti tuomittiin sakkoihin juutalaisvastaisista kirjoituksista.
Liikemies Arto Merisalo sai vankeustuomion vaalirahakohun yhteydessä.
Artikkeli on julkaistu alunperin Iltalehdessä 2.11.2013
Pitkää talousrikostuomiotaan nyt Ojoisten avovankilassa kärsivä Arto Merisalo istuu päivisin toimistossaan Kärkkäisen tavaratalossa Lahdessa.
Mies sai runsas kuukausi sitten luvan työskennellä vankilan ulkopuolella.
Merisalo rakentaa tiiminsä kanssa totaalista lehtiuudistusta, jossa juutalaisvastaisista kirjoituksistaan kohuttu, kiistelty ja tuomittu lehti lopetetaan. Hän lupaa, että uudessa lehdessä ei ole mitään entisestä.
"Puhtaalta pöydältä"
Kärkkäisen tavarataloketjun takana oleva kohuliikemies, Magneettimedian päätoimittaja Juha Kärkkäinen palkkasi kohuliikemieskaverinsa siivoamaan sotkun.
- Soitin Juhalle kysyäkseni, olisiko hänellä käyttöä minulle. Juha kertoi, että hän oli päättänyt lopettaa Magneettimedian. Hän kysyi, lähtisinkö minä rakentamaan uutta lehteä puhtaalta pöydältä, Merisalo kertoo.
Merisalo oli ehtinyt neuvotella muistakin, kiinteistö- ja rakennusalaa sivuavista työpaikoista. Vanhan kaverin tarjous tuntui kuitenkin sopivimmalta.
- Itsekin halusin aloittaa puhtaalta pöydältä, hän viittaa Nova-sotkuihin ja niistä seuranneeseen tuomioon.
Merisalon tiimi on saanut vapaat kädet rakentaa uuden lehtikonseptin. Vanha ehti ryvettyä pahasti. Sen juutalaisvastaiset kirjoitukset toivat hiljattain firmalle 45 000 euron yhteisösakot ja Kärkkäiselle itselleen 90 päiväsakon rangaistuksen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
Juutalaiset rauhaan
Israel-myönteiset uskovaiset olivat jo ehtineet tuomita Kärkkäisen lehtineen moneen kertaan. Keskustelupalstoilla yllytettiin boikotoimaan ketjun tavarataloja.
Arto Merisalo sanoo, ettei hän ole lukenut yhtäkään lehden kiistellyistä juutalaiskirjoituksista.
- En ole missään tekemisissä Magneettimedian kanssa. Siksi en myöskään voi sanoutua niistä irti.
Merisalo kuitenkin huomauttaa, että uskovaisen taustansa ja Israel-myönteisyytensä vuoksi jokainen voi päätellä, mitä mieltä hän aiheesta on.
- Sen voin luvata, että yhtään juutalaisvastaista kirjoitusta ei uuteen lehteen tule.
- Muutoinkin sen jutut tulevat käsittelemään eri teemoja. Ne tehdään journalistiselta pohjalta ja journalistisin perustein. Ei enää ulkomaisia käännösjuttuja, Merisalo toteaa.
Yöksi vankilaan
Uuden lehden markkinointipäällikkönä toimivan Arto Merisalon vankeustuomio päättyy ensi kesäkuussa. Joulukuun lopussa hän voi päästä koevapauteen, jolloin vankilasta muistuttamassa olisi pelkkä valvontapuhelin. Ehtona on, että vankeusaika sujuu rikkeettä.
Toistaiseksi se on sujunut. Ja toistaiseksi Merisalo on startannut autonsa aamuseitsemältä Ojoisten avovankilasta Hämeenlinnasta ja suunnannut työpaikalleen Lahden Kärkkäiselle.
Vankilanjälkeisestä ajastaan ja suunnitelmistaan hän ei vielä tiedä.
- Tämä on kiehtova projekti.
- Olen luvannut hoitaa työni niin, että lehti saadaan ainakin käyntiin ja kunnolla toimimaan. Moneen tehtävään on minua kysytty. En kuitenkaan ole vielä lyönyt mitään lukkoon. Elän toistaiseksi päivän kerrallaan, Merisalo sanoo.
ILTALEHTI
RISTO KUNNAS
Kärkkäinen on perustanut uuden "KauppaSuomi-lehden".
http://www.marmai.fi/uutiset/tavaratalo j karkkaiselta uusi lehti/a2213679
Voi jo ennalta olettaa, että lehti pysyy samalla kärkkäisen juutalaisvihalinjalla ja helluntailaisen Arto Merisalo on mukana touhussa ja hän kulkee jo päivittäin Kärkkäisellä töissä vankilasta käsin.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/arto-merisalo-sai-toita-magneettimedian-seuraajalta/2376172- Jos vaikka
Missä helluntaiseurakunnassa Merisalo on kirjoilla?
- ei hellari
Jos vaikka kirjoitti:
Missä helluntaiseurakunnassa Merisalo on kirjoilla?
Kun peku on noin tietoviisas, niin kerropas missä helluntaiseurakunnassa Merisalo on kirjoilla? Ja mikä häneestä tekee aktiivi helluntailaisen? Nämä pitää nyt pekun selvittää perusteellisesti tällä palstalla! Väittämäthän pitää todistaa todeksi!
- talvea odo...
Joko olet hiihdelly?
- siitä se selviää
Peku katsoo asiaa poronsarvijauheesta, kestää muutaman ajan se selvitys!
kaffinporot on varalähteenä ilmeisesti. - KTS (Ei kirj.)
Osa helluntaiherätyksestä hännystelee omituisen lähellä myös perussuomalaisia ja sitä kautta hämäriä liivijengejä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013110617689685_uu.shtml
Leidi Linduxliinin määritelmä helluntaimafiasta taitaa olla jopa liian lievä ilmaus...
Täst lössist ei tiijä mitä se kulloinkin päähänsä saa...- Lady L.*
Liivijengi "Diablos", eli "Paholaiset", "Saatanat".
Siellä nuo hömötiaiset ja helluntaiherra Hakkaraiset iloisesti kippailevat paholaisen kanssa.
Tätähän mä olen aina toitottanut. Nää ei hämää mua hetkeäkään.
Tulee vain aina katsoa tosiasioita.
Tuo valokuva ja teksti ovat taatusti tosiasia.
Joka selittelee tosiasioita vastaan, on valehtelija.
- KTS (Ei kirj.)
Lainaan jälleen uskonpuhdistajaamme Martti Lutheria:
"Ei ole mitään muuta kuin pirunpesä, jossa
harjoitetaan pelkkää itsensäylistämistä, ylpeyttä, valehtelemista
ja paheita, Jumalan ja kaikkien ihmisten häpäisemistä, mitä
myrkyllisimmin ja katkerimmin, kuten perkeleet itse tekevät. "- 1414141
Epsanjaksi Diablos.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231182
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71557
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398