järjestetäänkö avoimia kisoja

uintikoira

järjestetäänkö uinnista avoimia tapahtumia kuten juoksussa tai hiihdossa? Sellaisia johin kuntoilijat voivat osallistua omaksi ilokseen?
Millainen palkintojenjako noissa on, eli onko mitään "mitalit kaikille" kisoja olemassa? Olisi kiva joskus osallistua..

2

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monet seurat pitävät pieniä harjoittelukisoja jäsenilleen, joilla ei ole kilpailulisenssiä. Nämä "karkkikisat" ja vastaavat on tosin yleensä suunnattu lapsille, mutta joskus näissä on ollut kuntouimareitakin mukana. Mikäli paikallisella seuralla on kuntouintiryhmä, voinee sitä kautta kysellä, pääseekö näihin kilpailuihin mukaan. Virallisiin kilpailuihin rekisteröimättömät uimarit eivät saa osallistua, joskin tätä voi kiertää järjestämällä ikään kuin kilpailutauolla kuntosarjan lähdön.

      Puhtaasti kuntouimareille suunnattuja kaupunkikilpailuita en muista nähneeni, joskin TUL:n piirin kilpailut, koululaisten kilpailut tai tietyn ammattiryhmän kilpailut, jos näitä järjestetään, vertautuvat virallisten sääntöjen "muihin kilpailuihin" (erotuksena virallisista kilpailuista). Toisaalta, koska näitä kilpailuja ei merkitä liiton kilpailukalenteriin, niin näistä ei saane tietoa muuten, kuin järjestävän tahon kautta.

      Poikkeus sääntöön on avovesiuinti eli järvissä tai meressä uitavat kilpailut. Tosin matkat ovat avovesiuinnissa tyypillisesti pitempiä kuin altaassa; viime avovesiuinnin mestaruuskilpailuissa SM-matka oli 3000 metriä, jota ennen uitiin kuntosarjan kilpailut 250 metrin vesijuoksussa sekä 500 ja 1000 metrin uinnissa. (Avovesiuinnin aikoja ei kai tilastoida ollenkaan Suomessa, joten näiden kanssa ei ole niin suurta väliä; joskin viralliselle SM-matkalle vaaditaan tyypillisesti uinti- tai triathlonlisenssi.)

      • BUMMILLA BUMMI

        Mitä turhaan järjestät uintikisoja mee BUMMILLA BUMMI


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe