Sanotaan, laihtuakseen pitää seurata kalorimäärää, mutta olen myös kuullut paljon juttua että hiilareitakin pitäisi seurailla(?)
Mitä haittaa muuten hiilareiden syömisestä on muka, (muutakun ettei pidä niin hyvin nälkää?)?
Useissa ruisleivissä on kaloreita jopa enemmän kuin vaaleammassa versiossa, ja hiilarit kyllä ovat sitten voitolla vaaleassa...
Myös, jos tuotteessa on suhteellisen vähän kaloreita, esim joku 60 sehän ei ole paljoa, mutta kun katsoo hiilarit per annos, on luku jopa 40-50g...Lihottaako sellaisen tuotteen syöminen jotenkin, vaikka vähän kaloreita siinä onkinP
Tuollaisia tuotteita vältän, mutta olen huomannut, että saan enää syödä todella harvoja asioita. En uskalla mitään oikein syödä ja se on todella rasittavaa.
Siis: seuraanko hiilareita vai kaloreita, vai molempia?
Mitään vhh dieettejä sun muita en kuitenkaan aikonut alkaa harrastamaan...
Kalorit vai hiilihydraatit?
3
213
Vastaukset 3
- hhv-
Hiilareista ei ole muuta haittaa, mutta niiden poisjättäminen vähentää näläntunnetta, hiilarihimoa l.pullahimoa ja muita laihduttajan vihollisia. Hiilariruoka on usein köyhää muidenkin ravintoaineiden osalta ja siksi niitä kutsutaankin turhiksi kaloreiksi. Jos et halua seurata mitään numeroita, niin pienennä vain annoksia. Vaarana on kyllä nälkä ja ravintoaineiden vajaus.
- tyuhhj
Michael Mosleyn ja Mimi Spencerin 5:2 dieetti kirjasta:
"Insuliini on sokerin säätelijä. Insuliini on myös rasvan säätelijä. Se estää varastorasvan hajoamisen. Kun insuliinitaso on korkea, rasvan varastoituminen lisääntyy; kun tado on alhainen, rasvavarastot alkavat vajeta"
Itsellä laihtuminen on lähtenyt vauhdilla käyntiin, kun vältän hiilareita. - alottajaa
Kiitos vastauksista. Siitä vielä että tietääkö kulaan sellaisia suht vhh ruokia tai muuten terveellisiä?..omat ideat loppuu, laihdutuksesta tulee yksipuolista=tylsää=motivaatio katoaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa861986Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391283Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134974Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.205904- 78799
- 90784
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo213700- 68662
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,47647On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79628- 69601
- 35591
- 37541
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28452- 35444
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin13439- 33433
- 40427