Aika "reilua"

xcv1

Olen ollut vuokrafirman kautta nyt noin 6kk töissä eräässä firmassa. Tänään asiakasyrityksen ilmoitustaululle tuli ilmoitus pikkujouluista. Pistin nimeni listaan, kun työnjohtaja tuli sattumalta paikalle. Hän näki että laitoin nimeni listaan ja tuli juttelemaan. Sanoi että pikkujoulujen budjetti on kuulemma laskettu talon omien ihmisten mukaan. Mutta olen kuulemma tervetullut paikalle, jos maksan omat kuluni. Pyyhin samantien nimeni listalta ja painuin pois paikalta. Vaikka kyseessä on niinkin pieni juttu kun pikkujoulut, niin tuli suht paska fiilis, koska teen kuitenkin ihan samaa työtä kun muutkin ihmiset talossa ja tähän asti olen kokenut olevani tasavertainen. Mutta en enää!

10

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhkurgc gg

      Et sä kato oo tasavertainen. Sä oot lihaa. Pelkkä varamies.

    • Eri kastia

      Vuokraorja on aina vuokraorja...

    • Zen_05

      Täysin sama kokemus parissakin paikassa. Näin se vain menee, ei kannata ottaa henk koht. Tänä vuonna maksaisi 80e mutta taidan jättää menemättä, enpä nyt muutenkan ihan porukkaan kuulu.

    • Orja:8djvjj89

      Orjalla ei ole asiaa firman kemuihin ainakaan ilmaiseksi. Orjalle ei virallisesti edes kuulu henkilökunta alennuksetkaan.

    • Ei koeaikana

      Eipä tullu pikkujoutukutsua mullekaan, kun olin eräällä Shellillä töissä - en siis vuokraorjana. Syy siihen oli koeaika....

    • omat eväät

      Entä asiakasyrityksen hedelmätarjoilut ym. joulusuklaarasiat? En itse koskaan ole ottanut mitään, koska ei ole erikseen sanottu että minäkin saisin ottaa. Kysyä en viitsi, koska noloa vastapuolen olisi sanoa että ne ovat vain talon omalle väelle. Käyn päivittäin eväät syömässä niissä tiloissa, joihin näitä tarjoomuksia on tuon tuostakin laitettu. Kuulin kerran kun joku vakituinen raakkui siitä, miten joku asiaton oli ottanut talon ihmisten voipaketista. Olen pitänyt huolen että syön vain ja ainoastaan ne eväät mitä itse olen mukanani tuonut. Teetä ja kahvia olen kyllä ottanut, koska aloittaessani näytettiin mistä niitä saa ottaa. Mitenkähän yleensä on tapana? Jos vuokratyöntekijä saa ottaa näitä yleisesti tarjoiluun laitettuja juttuja, niin mielestäni se olisi kohteliasta asiakasyrityksen puolesta ilmoittaa.

      • khjkhgkg

        Tilanne 1:

        Keksipaketti / konvehtirasia avattuna keskellä taukotilan pöytää
        -> kaikki voivat ottaa

        Tilanne 2:

        Suht hintavan näköisiä herkkukoreja rivissä jossain
        -> ei kuulu ottaa, ellei erikseen kehoteta.

        Kyllä talolla on mielestäni oikeus lahjoa omia työntekijöitään (ja myös VAIN omia työntekijöitään). Mutta se nyt menee yli jos jotain avattua konvehtirasiaa aletaan vahtimaan, kuka siitä yhden karkin ottaa.


    • vuokrattuna

      Itse olen vuokramiehemäkin ottanut kaiken mikä on vaan ollut tarjolla kyselemättä, pikkujouluissakin olen ollut ja juomat ja ruuat maksattanut firmalla.
      Välillä ovat vähän nyrpeän näköisiä olleet, mutteivät ole suoraan uskaltaneet sanoa.

    • raskasraatari

      heh, pikkujoulut, mitä ne on? en ole vuokratyöläinen, mutta työpaikallamme (noin 80 työntekijää) ei koskaan ole järjestetty pikkujouluja, ei joululounaita, ei mitään illan istujaisia. Ai juu, joululahjta saatiin vuonna 2009 viimeksi...

      Vuokratyöläiset ovat joka joulu saaneet pienen lahjan vuokrafirmastaan ja vuotuiset liikuntasetelit. että mukavaa joulua vaan.

      • Harvalla niitä on

        Mulla on ollut viimeisen 15-20 vuoden aikana tasan yhdet pikkujoulut työpaikan järkkäämänä... ja vuokraorjana en ole ollut yhtä kolmen päivän keikkaa lukuunottamatta. Pätkätyöt on nykyaikaa, mutta pikkujoulut ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe