yleisurheilun aloittaminen

helpatkaa

oon kohta 15 vuotta täyttävä tyttö, ja ajattelin aloittaa yleisurheilun. en ole tällä hetkellä kovin urheilullinen, sillä lopetin jalkapallon vuosi sittem ja kunto on ehtinyt lopahtaa. Onko aloittelijoille omaa ryhmää jossa ei olisi jotain superhyviä? ja en uskalla aloittaa yksin mutta kenelläkään kaverilla ei ole aikaa... saako ryhmästä helposti uusia kavereita ? pelkään että en saisi kavereita ryhmästä.. Ja saako muiden tason nopeasti kiinni, koska en haluaisi olla ryhmän surkein? ://

3

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna Palaa vaan!

      Helpoin vastaus on että aloita! Sit tulee vaikeempi puoli.. Valitettavaa on se et sä luultavasti tuut olemaan ryhmän surkein kun aloitat. En ole koskaan kuullu "aloittelian" ryhmästä, vaan kaikki ovat samassa. Ja jos ajattelet et noilla muilla on suurinpiirtein 8 vuoden enemmän YU harjoitusta takana, niin ymmärrät varmaan et oot jääny vähän jälkeen. Se et oot pelannu jalkapalloa ei valitettavasti auta niin paljoa.. MUTTA kovalla asenteella ja tekemällä harjoitteita kunnolla ja paljon (myöskin kotona) Voit jo vuodessa saada eroa muihin pikkasen kiinni. Ja muista, se riippuu aina miten lahjakas oot. Ja YU:ssa on sen verran paljon lajeja et kaikille ihan varmasti löytyy sopiva. Myös sulle!
      Sit noist kaverista. Sehän riippu paljon ryhmästä, ja ihmisistä jotka ovat siinä ryhmässä. Mutta myöskin sinusta itsestäsi. Jos oot muuten hyvä löytämään uusia kavereita, niin kyl sä löydät YU:ssakin. Useimissa seuroissa on sen verran hyvä ryhmähenki et kunhan haluaa, niin ystävystyy melkein sata varmasti.
      Elikka ohjeistaisin sinua liittymmään lähimpään YU-seuraan niin nopeasti kuin mahdollista. Nyt kun on talvi tulossa niin on oiva mahdollisuus treenata, niin et voisit osallistua ens kesänä kisoihin. Jokainen uusi YU:ta harrastava on loisto juttu!

    • hammar

      mitä enemmän laitat siihen harrastukseen niin sitä enemmän saat takaskin. Ei kannata hirveesti tuijotella muita, koska jokainen kehittyy omista lähtökodista.. Ainakin mua Yussa motivoi omien rajojen rikkominen ja tavoitteena on saavuttaa se oma henkilökohtanen huippu.

      Monissa lajeissa urheilijat on parhaimmillaan 20, niin siinä mielessä ihan SM-menestystäkin voi tulla, jos vaan jaksat treenailla.

    • hgullugy

      kannattaa aloittaa! itseä ei kannata verrata muihin. vaikka olisitkin "huono" alussa, sulla on kyllä mahdollisuudet kehittyä tosi hyväks jos haluat. yu:n voi aloittaa aika myöhään ja silti pääsyä vaikka suomne huipulle, varsinkin jos sulla on urheilutaustaa. kavereita luultavasti saat, mutta tärkeempää on että ite tykkäät sun harrastuksesta ja teet sitä ittees varten eikä siks että saat kavereita (siis jos haluut kehittyy mahollisimman hyväks) joissain seuroissa kyllä saattaa olla myös ns. aloittelijoiden ryhmiä, joissa kaikki on toisilleen vieraita ja luultavasti sellasessa on helpompi tutustuu ihmisiin. yu on hieno laji, suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      245
      5613
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      126
      4515
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2142
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1472
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      180
      1091
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      847
    10. 46
      813
    Aihe