Avaus: Ylistys Herralle, avaajana nimimerkki Tesa.
Tuota lukiessa olin jopa hiukan kateellinen. Melko rohkeaa tuntemusten kerrontaa ja avointa nöyryyttä oman "todellisuutensa" edessä.
Kuvittelin uskomisen olevan opittavissa oleva asia, vaan ei se suinkaan ole sitä.
Ihmisyyden arvostus, toisten kunnioittaminen, yhteisön tuki, lähimmäisenrakkaus, hyvään ja oikeaan pyrkiminen: O.K. - kyllä sitä täältä löytää, jos joitakuita nimimerkkejä lukee suoraan ja joitakuita muita rivien välistä ja joitakin ei luve lainkaan.
Mainitsin joskus, että itselleni suurin ongelma ja perustavaa laatua oleva suuri merkityksellinen asia on perisynnin ymmärtämättömyys.
Olen yrittänyt päästä asiasta jyvälle, mutta monet viimeaikaiset keskustelut tuntuvat (anteeksi) hörhöilyiltä. Keskitytään pilkunnu-viilaukseen ja pienten detaljien pyörittelyyn. Ymmärrän sen niin, että nämä voivat olla teille toinentoisillenne tärkeitäkin asioita, muttei niistä ulkopuolinen saa mitään irti, koskei ole ymmärrystä siitä alkujuuresta. Koko asian laajempaa merkitystä ei näemmä ole mitään mahdollisuutta ymmärtää ilman perisynnin merkityksen ymmärtämistä.
Perisynti - onko se totta?
126
308
Vastaukset
- tee parannus
Perisyntiin tutustuminen pitää aina aloittaa siitä, mitä Jumala sanassaan vaatii.
Yksi esimerkki: T JUmala vaatii EHDOTONTA ja täydellistä anteeksiantoa sinut tuhannen kertaa raiskanneelle ihmiselle ILMAN EHTOJA. Ei onnistu langenneelle.
Ja anteeksiantamattomuus puolestaan sitoo henkilön niin ettei omia syntejään saa anteeksi. Joutuu siis helvettiin.
Henkilöt jota eivät tunnista lain hengellistä puolta joka on tuhansia kertoja Mooseksen lakia vaativampi, ei ole uudestisyntynyt. ON aivan selvää ettei uudestisyntymätön henkilö tiedä mitään itseään kohti kadotusta viesvästä perisynnistä ja sen tuottamista hedelmistä.- muuttis
Ihmisyyden ongelma on siinä, ettei hän tahdo mitään lahjaksi, vaan tahtoo aina ojentaa jotain vastineeksi. Eikä ihminen myöskään halua tunnustaa edes itselleen, että on taipumuksiltaan ja niistä juontuvilta teoiltaan Jumalan tahdon kanssa ristiriidassa.
Vaikka jokainen ihminen syvällä sisimmässään kaipaa yhteyttä Jumalaan, hän uskottelee itselleen, ettei Jumalaa ole. Hän yrittää olla ateisi-uskoinen tai hän epäilee kaikkea, mikä ei silmiin näy. Kaikkea ei kuitenkaan voi järjellään käsittää, eikä selittää.
Mutta kun Jumala kutsuu, niin silloin omatunto herää ja siitä syntyy levottomuutta ja ahdistusta. Moni pakenee kuka mihinkäkin korvikkeeseen, jotta tuo tila menisi ohi. Mutta jotkut alkavat etsiä Jumalaa ja Hänen tahtoaan oman elämänsä suhteen.
Näin se on mennyt jokaisen uskovan kohdalla. Toisilla on ollut pitkä ja vaivaloinen tie, toisilla on mennyt kerrasta poikki entinen elämä.
Keskusteluja, kriittisiäkin, syntyy, kun olemme eri kohdilla matkaa tekemässä ja lisäksi, että olemme erilaisia painotuksia korostavien yhteisöjen "kasvatteja". - Κέρβερος
"...ON aivan selvää ettei uudestisyntymätön henkilö tiedä mitään itseään kohti kadotusta viesvästä perisynnistä ja sen tuottamista hedelmistä...."
- Juuri tässä on se oleellinen taitepiste, mitä en kykene käsittämään.
Mielestäni synti käsitteenä on rikkomus Jumalan (isolla määr.) sanaa vastaan. Mutta sen synnin lähtökohta ja perusolemus ei ole itselleni riittävä, että ymmärtäisin kokonaisuutta. Jumaluuksia on maailma täynnään, meillä pohjoismaalaisilla Hän on Kr. uskon Jumala (jälleen isolla), eteläeuroopassa jumalhahmo vaihtuu ja itään mennessä taas vaihtuu. Kotosuomalaisen nykyisen jumalhahmon merkityksen ymmärtäminen on voimakkaasti riippuvainen perisynnin merkityksen sisäistämisestä.
Et arvaakaan miten paljon olen pohtinut asiaa. Ristiriidat ja ymmärtämättömyys tällä hetkellä eivät mitenkään mahdollista minulle helvetin olemassaoloa. Toisinsanoen uskoessani voisin pelätä joutuvani kadotukseen, mutta nyt tiedän, etten joudu kadotukseen, koskei sellaista ole olemassakaan.
Ehdottamasi parannuksen tekeminen voisi auttaa asiassa, mutten siihen kykene, koska en hyväksy / ymmärrä perisyntiä, mikä vaatisi näin toimimaan.
Kiitos vastauksestasi, mutta kuta enemmän asiaa tutkin, niin sen kauemmaksi ajaudun..... - Κέρβερος
muuttis kirjoitti:
Ihmisyyden ongelma on siinä, ettei hän tahdo mitään lahjaksi, vaan tahtoo aina ojentaa jotain vastineeksi. Eikä ihminen myöskään halua tunnustaa edes itselleen, että on taipumuksiltaan ja niistä juontuvilta teoiltaan Jumalan tahdon kanssa ristiriidassa.
Vaikka jokainen ihminen syvällä sisimmässään kaipaa yhteyttä Jumalaan, hän uskottelee itselleen, ettei Jumalaa ole. Hän yrittää olla ateisi-uskoinen tai hän epäilee kaikkea, mikä ei silmiin näy. Kaikkea ei kuitenkaan voi järjellään käsittää, eikä selittää.
Mutta kun Jumala kutsuu, niin silloin omatunto herää ja siitä syntyy levottomuutta ja ahdistusta. Moni pakenee kuka mihinkäkin korvikkeeseen, jotta tuo tila menisi ohi. Mutta jotkut alkavat etsiä Jumalaa ja Hänen tahtoaan oman elämänsä suhteen.
Näin se on mennyt jokaisen uskovan kohdalla. Toisilla on ollut pitkä ja vaivaloinen tie, toisilla on mennyt kerrasta poikki entinen elämä.
Keskusteluja, kriittisiäkin, syntyy, kun olemme eri kohdilla matkaa tekemässä ja lisäksi, että olemme erilaisia painotuksia korostavien yhteisöjen "kasvatteja".Hei Muuttis!
Kiva "nähdä" pitkästä aikaa Muuttis!
"...Eikä ihminen myöskään halua tunnustaa edes itselleen, että on taipumuksiltaan ja niistä juontuvilta teoiltaan Jumalan tahdon kanssa ristiriidassa...."
-Senverran voisin myöntää, että aina on ihmiset jumalaa avukseen kaivanneet. Ja arvattavasti näin tulee jatkossakin käymään.
Erään palstalaisen kanssa höpistiin vuosia siten autiosta saaresta ihmispareineen.
Kyyyllä siellä jumalkaipuu tulee esiin ennenpitkää.
Olen sitten varmaan niin paljon ateismin ryvettämä, etten ole saanut lahjaksi synnytteneeltäni äidiltäni perisynnin olemuksen ymmärtämistä mukaan, tai olen sen jostakin syystä hukannut.
Sanasi ovat rohkaisevia, mutta saatan olla ns. menetetty tapaus....
Perisynti - et arvaakaan kuinka vaikea asia se voi olla ymmärtää. - puhdas omatunto!
Κέρβερος kirjoitti:
"...ON aivan selvää ettei uudestisyntymätön henkilö tiedä mitään itseään kohti kadotusta viesvästä perisynnistä ja sen tuottamista hedelmistä...."
- Juuri tässä on se oleellinen taitepiste, mitä en kykene käsittämään.
Mielestäni synti käsitteenä on rikkomus Jumalan (isolla määr.) sanaa vastaan. Mutta sen synnin lähtökohta ja perusolemus ei ole itselleni riittävä, että ymmärtäisin kokonaisuutta. Jumaluuksia on maailma täynnään, meillä pohjoismaalaisilla Hän on Kr. uskon Jumala (jälleen isolla), eteläeuroopassa jumalhahmo vaihtuu ja itään mennessä taas vaihtuu. Kotosuomalaisen nykyisen jumalhahmon merkityksen ymmärtäminen on voimakkaasti riippuvainen perisynnin merkityksen sisäistämisestä.
Et arvaakaan miten paljon olen pohtinut asiaa. Ristiriidat ja ymmärtämättömyys tällä hetkellä eivät mitenkään mahdollista minulle helvetin olemassaoloa. Toisinsanoen uskoessani voisin pelätä joutuvani kadotukseen, mutta nyt tiedän, etten joudu kadotukseen, koskei sellaista ole olemassakaan.
Ehdottamasi parannuksen tekeminen voisi auttaa asiassa, mutten siihen kykene, koska en hyväksy / ymmärrä perisyntiä, mikä vaatisi näin toimimaan.
Kiitos vastauksestasi, mutta kuta enemmän asiaa tutkin, niin sen kauemmaksi ajaudun.....Jos vain olisit rehellinen itsellesi ja muille.
Olen varma, että syvällä sydämessäsi tiedät asioiden oikean laidan, sillä Jumala on jokaisen ihmisen sieluun luonut Hänen totuuden tuntemisen mentävän aukon.
Ihminen on niin ylpeä ja itsekäs, ettei suostu Jeesusta Herraksi ottamaan sydämeensä.
Ole nyt kerberoc rehellinen vihdoinkin jo! - muuttis
Κέρβερος kirjoitti:
Hei Muuttis!
Kiva "nähdä" pitkästä aikaa Muuttis!
"...Eikä ihminen myöskään halua tunnustaa edes itselleen, että on taipumuksiltaan ja niistä juontuvilta teoiltaan Jumalan tahdon kanssa ristiriidassa...."
-Senverran voisin myöntää, että aina on ihmiset jumalaa avukseen kaivanneet. Ja arvattavasti näin tulee jatkossakin käymään.
Erään palstalaisen kanssa höpistiin vuosia siten autiosta saaresta ihmispareineen.
Kyyyllä siellä jumalkaipuu tulee esiin ennenpitkää.
Olen sitten varmaan niin paljon ateismin ryvettämä, etten ole saanut lahjaksi synnytteneeltäni äidiltäni perisynnin olemuksen ymmärtämistä mukaan, tai olen sen jostakin syystä hukannut.
Sanasi ovat rohkaisevia, mutta saatan olla ns. menetetty tapaus....
Perisynti - et arvaakaan kuinka vaikea asia se voi olla ymmärtää.saatan olla ns. menetetty tapaus....
Perisynti - et arvaakaan kuinka vaikea asia se voi olla ymmärtää -lainaus-
Ymmärrän, oikein hyvin.
Mutta et ole menetetty tapaus, et sinne päinkään!
Usko on lahja. Sitä ei voi ottaa, se annetaan.
Hyvällä elämällä sitä ei saavuta.
Jumala sanassaan lohduttaa juuri sinua ja muita: "Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan". Sinulle Hän sen sanoo. "Huuda avuksesi Herran nimeä". Ja paljon muuta rohkaisua Hän sanoo, itse maailmankaikkeuden Luoja Jumala. Ne eivät ole tyhjiä sanoja vaan niissä on elämä.
Persyntiä parempi sana on periturmellus. "Yhden ihmisen kautta se tuli kaikkien osaksi" Siksi, "joka lihasta syntyy, on liha";kuolee syntiinlankeemuksen seurauksena ja näin koskee koko ihmiskuntaa.
Mutta Jumala rakastaa ihmisiä, myös sinua, eikä tahdo että kuolisivat, niin Hän antoi "toisen Aadamin, Jeesuksen", joka täytti Jumalan lain ihmisten puolesta.
Moni ateisti on ahkeroinut turhentaakseen Jumalan ilmoituksen vuosikymmeniä ja kun Jumala on kutsunut, he ovat huomanneet raamatun olevan totta ja saaneet uskon lahjana. Kaikki muuttui heidän kohdallaan. Heitä on pilvin pimein. Tätä tapahtuu vieläkin ja niin kauan kun aikaa on.
Älä uskottele itsellesi, ettei kutsu kuulu sinulle. Jumala ilmoittaa sanassaan, että KAIKKI on kutsuttu. Kaikki tarkoittaa kaikki, ei yhtään jää ulkopuolelle! Rukoilen puolestasi.
- 5+7#
Hei Kerperos ja terve tuloa pitkästä aikaa. Aikamoinen on ongelma ja haluaisin sinua siinä auttaa, vaan en tiedä onnistumisesta. Omalta kohdaltani muistan varmaan neljän ikäisenä tehneen jonkinlaisen päätöksen suunnasta ja silloin aloin kiroilla. Eli ei mikään kovin hyvä päätös. Mitä kaunista on kiroilemisessa?
Minusta se on ollut selvä merkki meissä taistelevista hyvästä ja pahasta. Uskoisin jo silloin olleen asiaan vaikuttamassa kotiopetuksen, vaikka en mitään varsinaista opetusta muista. Eli tulen siihen päätelmään, ettei syntisyyttä ja perisyntiä voi olla, ellei ole Jumalan sanaa, mihin vertaamme itseämme.
Eli vastaus löytyy sieltä ja olen ajatellut Jumalan ja ihmisen välisen eron jotenkin niin, että Jumala on kuin kuluttava tuli ja polttaa minut, jos minussa on vähänkin epäpuhtautta, eli jos minussa on jotain epäoikeudenmukaisuutta, tai valetta tai jotain, mikä sotii kymmentä käskyä vastaan.
Paras lääke tällä hetkellä Raamatun opiskeluun on mielestäni Norvannon opetukset, mikä on tietysti myös makuasia. Raamattua ja itseä tutkimalla perisynnin olemuskin voi selvitä, tai sitten ei, mutta usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta.- siveys ei pelasta
5 7# 30.10.2013 01:39
"... tai jotain, mikä sotii kymmentä käskyä vastaan."
Jokainen sinussa oleva geeni ja solu sotii Jumalaa vastaan.
Myös tällä lyhyellä lainaamallani lyhyellä lauseen osalla pilkkaat törkeästi Jumalaa,
Vähättelemällä syntiäsi, sinä teet hänestä valehtelijan.
Vain uskolla Kristukseen, Jeesuksen vihmontaverellä puhtaaksi vihmottuna uskon kautta, syntinen ihminen voi pelastua. Kaikki me olemme syntisiä, ei vähän, vaan kokonaan.
Room. 3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
Room. 3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Room. 3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
Room. 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Room. 3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
Room. 3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
Room. 3:15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
Room. 3:16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
Room. 3:17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
Room. 3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
Room. 3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Room. 3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
Room. 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla - älä juokse pakoon
siveys ei pelasta kirjoitti:
Myös tällä lyhyellä lainaamallani lyhyellä lauseen osalla pilkkaat törkeästi Jumalaa,
Vain uskolla Kristukseen, Jeesuksen vihmontaverellä puhtaaksi vihmottuna uskon kautta, syntinen ihminen voi pelastua. Kaikki me olemme syntisiä, ei vähän, vaan kokonaan.
Room. 3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
Room. 3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Room. 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Room. 3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
Room. 3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Room. 3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
Room. 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vaillaIhmisten autuuden esteeksi tulee se, ettei heistä tule syntisiä. On liian pelottavaa tunnustaa Pyhän JUmalan edessä, että olen syntinen, vailla Herran kirkkautta ja tarvitse apua itseni ulkopuolelta. Ylpeys estää tunnistamasta avuntarvetta ja etsiytymästä ainoan avun Jeesuksen Kristuksen luokse parannettavaksi.
He eivät päästä Jumalan sanaa sydämeensä, koska se paljastaisi heissä olevan synnin ja saastan. Paljastumista he pelkäävät ja siksi he pakenevat Jumalan kirkkautta, "mina olen riittävän hyvä" - pimeyteen - 5+7#
älä juokse pakoon kirjoitti:
Ihmisten autuuden esteeksi tulee se, ettei heistä tule syntisiä. On liian pelottavaa tunnustaa Pyhän JUmalan edessä, että olen syntinen, vailla Herran kirkkautta ja tarvitse apua itseni ulkopuolelta. Ylpeys estää tunnistamasta avuntarvetta ja etsiytymästä ainoan avun Jeesuksen Kristuksen luokse parannettavaksi.
He eivät päästä Jumalan sanaa sydämeensä, koska se paljastaisi heissä olevan synnin ja saastan. Paljastumista he pelkäävät ja siksi he pakenevat Jumalan kirkkautta, "mina olen riittävän hyvä" - pimeyteensiveys ei pelasta
30.10.2013 04:12
Seuraavalla kerralla kannattaa lukea oikein ajatuksella ja ehkä vähän enemmin, niin säästyt turhalta työltä. Tarkoitus oli selittää Jumalan olemusta ja si syntisyyttä, mikä meissä on ja jonka olen huomannut vaikuttavan meissä jo hyvin nuorena - muuttis
5+7# kirjoitti:
siveys ei pelasta
Seuraavalla kerralla kannattaa lukea oikein ajatuksella ja ehkä vähän enemmin, niin säästyt turhalta työltä. Tarkoitus oli selittää Jumalan olemusta ja si syntisyyttä, mikä meissä on ja jonka olen huomannut vaikuttavan meissä jo hyvin nuorena# tarkoitti viestillään juuri sitä, että syntisyys ei tule tunnetuksi ellei Jumalan sana sitä avaa. Raamattu on se, mihin ihmisen tulee peilata itseään ja rukoilla että sana avautuisi.
Sieltä, siis raamatusta alkaa samalla nousta esiin Kristus, joka on hätääntyneiden ja toivottomien auttaja ja pelastaja. Samoin Sanan lukeminen avaa sydämen kuulemaan Jumalan puhetta ja synnyttää uskoa. - ei yksikään
5+7# kirjoitti:
siveys ei pelasta
Seuraavalla kerralla kannattaa lukea oikein ajatuksella ja ehkä vähän enemmin, niin säästyt turhalta työltä. Tarkoitus oli selittää Jumalan olemusta ja si syntisyyttä, mikä meissä on ja jonka olen huomannut vaikuttavan meissä jo hyvin nuorena5 7# Sitähän sinä yritit, näinhän minä. Mutta sinä vähättelit syntiäsi ja se on kadottavaa epäuskoa. Sinun jkokainen solusi, ei vain jotkut tekosi ovat kokonaan synnin saastuttamat ja kadotus osottaa sinua. Eikä vain sinua vaan jokaista ihmistä.
Vain ne ihmiset pelastuvat, joilla on Kristuksen täydellinen vanhurskaus ja sen mukana täydellinen pyhyys ja täydellinen puhtaus. Jumalan luokse ei mene yksikään jota ei ole Jeesuksen ruumiin uhrilla ja verellä puhdistettu.
Syntejään vähättelevä henkilö ei ole vielä herännyt synninunesta ja lain hengellinen puoli on häneltä salattu. Niinmuodoin muoskin evankeliumin salaisuus pysyy salattuna ja hän elää kadotuksen tilassa, ilman Kristusta.
Kristusta etsivät vain ne ihmiset, jotka eivät enää kykene peittämään itseltään sitä tosiasiaa, että minä olen kokonaan syntinen, vailla Jumalan kirkkautta.
Silloin ihminen hätääntyy oikeasti ja lähtee etsimään apua. Kyllä me sen tiedämme, että viimeiseen asti taistellaan Kristusta vastaan kun omavanhurskaus ja tekopyhyys vähänkään kantavat, ei ihminen tuosta vain parannukseen taivu, se menee todella kovan tuskan kautta että ylpeyttä täynnä oleva syntinen kääntyy ja suostuu armahdukseen. - muuttis
ei yksikään kirjoitti:
5 7# Sitähän sinä yritit, näinhän minä. Mutta sinä vähättelit syntiäsi ja se on kadottavaa epäuskoa. Sinun jkokainen solusi, ei vain jotkut tekosi ovat kokonaan synnin saastuttamat ja kadotus osottaa sinua. Eikä vain sinua vaan jokaista ihmistä.
Vain ne ihmiset pelastuvat, joilla on Kristuksen täydellinen vanhurskaus ja sen mukana täydellinen pyhyys ja täydellinen puhtaus. Jumalan luokse ei mene yksikään jota ei ole Jeesuksen ruumiin uhrilla ja verellä puhdistettu.
Syntejään vähättelevä henkilö ei ole vielä herännyt synninunesta ja lain hengellinen puoli on häneltä salattu. Niinmuodoin muoskin evankeliumin salaisuus pysyy salattuna ja hän elää kadotuksen tilassa, ilman Kristusta.
Kristusta etsivät vain ne ihmiset, jotka eivät enää kykene peittämään itseltään sitä tosiasiaa, että minä olen kokonaan syntinen, vailla Jumalan kirkkautta.
Silloin ihminen hätääntyy oikeasti ja lähtee etsimään apua. Kyllä me sen tiedämme, että viimeiseen asti taistellaan Kristusta vastaan kun omavanhurskaus ja tekopyhyys vähänkään kantavat, ei ihminen tuosta vain parannukseen taivu, se menee todella kovan tuskan kautta että ylpeyttä täynnä oleva syntinen kääntyy ja suostuu armahdukseen.Kristusta etsivät vain ne ihmiset, jotka eivät enää kykene peittämään itseltään sitä tosiasiaa, että minä olen kokonaan syntinen, vailla Jumalan kirkkautta -lainaus-
Aivan, mutta mitään ei tapahtuisi, jos ei Jumala vaikuttaisi että alkaisimme etsimään, se jo on siten Jumalan työtä. Se on alkusoitto. Emmehän todellisuudessa näe kenenkään sydämeen, mutta tuo hengellisten asioiden tutkiminen ON hedelmää Hänen kutsustaan. - muuttis
muuttis kirjoitti:
Kristusta etsivät vain ne ihmiset, jotka eivät enää kykene peittämään itseltään sitä tosiasiaa, että minä olen kokonaan syntinen, vailla Jumalan kirkkautta -lainaus-
Aivan, mutta mitään ei tapahtuisi, jos ei Jumala vaikuttaisi että alkaisimme etsimään, se jo on siten Jumalan työtä. Se on alkusoitto. Emmehän todellisuudessa näe kenenkään sydämeen, mutta tuo hengellisten asioiden tutkiminen ON hedelmää Hänen kutsustaan.Ajattelen, että mitä järkevämpi ja älykkäämpi ihminen itsessään on, sen suurempi työ Jumalalla on "kalastaessaan" häntä omaksi lapsekseen. Usko kun ei ole järjen asia.
- 5+7#
ei yksikään kirjoitti:
5 7# Sitähän sinä yritit, näinhän minä. Mutta sinä vähättelit syntiäsi ja se on kadottavaa epäuskoa. Sinun jkokainen solusi, ei vain jotkut tekosi ovat kokonaan synnin saastuttamat ja kadotus osottaa sinua. Eikä vain sinua vaan jokaista ihmistä.
Silloin ihminen hätääntyy oikeasti ja lähtee etsimään apua. Kyllä me sen tiedämme, että viimeiseen asti taistellaan Kristusta vastaan kun omavanhurskaus ja tekopyhyys vähänkään kantavat, ei ihminen tuosta vain parannukseen taivu, se menee todella kovan tuskan kautta että ylpeyttä täynnä oleva syntinen kääntyy ja suostuu armahdukseen.Ei yksikään, Aadamille ja Eevalle riitti se yksi tottelemattomuus kadotukseen ja sama riittää myös sinulle ja minulle. Kaikki muut pahat tekomme ovat pelkkää kosmetiikkaa lopputuloksen kannalta, on niitä miten paljon tahansa. Yhtä paljon armoa ja uskoa me tarvitsemme jokainen.
- muuttis
Kannatan Norvannon opetuksien kuuntelua. Se pysyy tiukasti raamatussa ja on kiihkotonta ja ymmärrettävää sekä ottaa huomioon erilaiset tulkinnat.
Kristikunta on hajallaan eri kirkkokuntiin, seurakuntiin ja herätysliikkeisiin. Tämä on sielunvihollisen työtä. Juuri siksi Jeesus rukoili, että kaikki kristityt yhtä olisivat. Mutta ei pidä takertua erilaisiin tapoihin vaan yhteiseen luovuttamattomaan osaan joka on Jeesus Kristus. Uskontunnustus yhdistää kaikkia kristityitä.
Uskon, että vielä tulee aika, jolloin kristityt unohtavat kiistansa - vainon alla. Silloin viimeistään on kysymys elämästä ja kuolemasta. - 5+7#
muuttis kirjoitti:
Kannatan Norvannon opetuksien kuuntelua. Se pysyy tiukasti raamatussa ja on kiihkotonta ja ymmärrettävää sekä ottaa huomioon erilaiset tulkinnat.
Kristikunta on hajallaan eri kirkkokuntiin, seurakuntiin ja herätysliikkeisiin. Tämä on sielunvihollisen työtä. Juuri siksi Jeesus rukoili, että kaikki kristityt yhtä olisivat. Mutta ei pidä takertua erilaisiin tapoihin vaan yhteiseen luovuttamattomaan osaan joka on Jeesus Kristus. Uskontunnustus yhdistää kaikkia kristityitä.
Uskon, että vielä tulee aika, jolloin kristityt unohtavat kiistansa - vainon alla. Silloin viimeistään on kysymys elämästä ja kuolemasta.Olen muuttiksen kanssa niin samaa mieltä Norvannon opetuksista. Jos haluan opastaa ketä tahansa Raamatun tuntemiseen, ovat nämä opetukset tällä hetkellä minusta paras tie sanan ymmärtämiseen.
- Κέρβερος
siveys ei pelasta kirjoitti:
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vaillasiveys ei pelasta, 30.10.2013 04:12 Room. 3:9...3:23
-Tavallaan olen samaa mieltä, tai oikeammin -luulen- ymmärtäväni asiasi. Tuossa Paavalin kirjeessä roomalaisille asia perin selkeästi kerrotaan. Yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi, mutta kun sitä ei vaan ymmärrä, niin ei ymmärrä. Liekö aivoissa vikaa tai muuta surinaa, mutta tässähän se on konkreettisesti jälleen esillä, mitä avauksenikin koski - ymmärryksen puutetta ja ei se kovin helposti tulekaan - se ymmärrys. Ruutuhan jo täsmensi tarkoittamaansa vastausta ja kyyyyllä se oli mielestäni oikea veikkaus kaltaisieni "jumalattomien" kohdalla.
"... tai jotain, mikä sotii kymmentä käskyä vastaan................, mutta usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta...."
-Tämä siis tarkoitti uskossa olemattomien maailmankuvaa, eikä uskossa olevien! - Κέρβερος
muuttis kirjoitti:
Uskon, että vielä tulee aika, jolloin kristityt unohtavat kiistansa - vainon alla. Silloin viimeistään on kysymys elämästä ja kuolemasta.Käyttäisivätkö nykyajan kakarat sanontaa "Norvanto rules" tai jotakin?
Norvannolle hatunnosto. Lienee niitä harvoja ääneenraamatunlukijoita, kutka eivät heti karkota ulkopuolista kuulijaa. Vihjeestä olen muutamia (sori - en kaikkia) paloja kuunnellut ja rauhallinen kiihkoton kerronta pitää kriittisenkin kuulijan mukana. Pikkuvertauksena vaikkapa itsekeksityt Raamattuun itsellesopivat pseudotieteelliset hömppäjutut dinosauruksineen loihtinut Pekka Reinikainen, tai joku äänekäs herätyssaarnaaja puheensa huipennoksissa - huhhuh! Joku saattaa muistaa, kun kirjoitin tänne palstalle livenä kuunnellessani jotain kiihkosaarnaajaa :-)
Norvantoa kykenee kuuntelemaan ihan ajatuksellakin. - Κέρβερος
#: "...Aikamoinen on ongelma ja haluaisin sinua siinä auttaa, vaan en tiedä onnistumisesta..."
-Emme tietysti tiedä kukaan,mutta olen kiitollinen vastauksistasi ja kaikista muistakin kommenteista tässä avauksessa. Tällainen antaa ihan oikeasti niitä tarvittavia rakennuspalikoita eläman rakennuspakkiin. Tämän vuoksi täällä toisinaan käynkin :) - 5+7#
Κέρβερος kirjoitti:
siveys ei pelasta, 30.10.2013 04:12 Room. 3:9...3:23
-Tavallaan olen samaa mieltä, tai oikeammin -luulen- ymmärtäväni asiasi. Tuossa Paavalin kirjeessä roomalaisille asia perin selkeästi kerrotaan. Yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi, mutta kun sitä ei vaan ymmärrä, niin ei ymmärrä. Liekö aivoissa vikaa tai muuta surinaa, mutta tässähän se on konkreettisesti jälleen esillä, mitä avauksenikin koski - ymmärryksen puutetta ja ei se kovin helposti tulekaan - se ymmärrys. Ruutuhan jo täsmensi tarkoittamaansa vastausta ja kyyyyllä se oli mielestäni oikea veikkaus kaltaisieni "jumalattomien" kohdalla.
"... tai jotain, mikä sotii kymmentä käskyä vastaan................, mutta usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta...."
-Tämä siis tarkoitti uskossa olemattomien maailmankuvaa, eikä uskossa olevien!Kerperos sanoit, "Ruutuhan jo täsmensi tarkoittamaansa vastausta ja kyyyyllä se oli mielestäni oikea veikkaus kaltaisieni "jumalattomien" kohdalla.
-Tämä siis tarkoitti uskossa olemattomien maailmankuvaa, eikä uskossa olevien! "
Tuo koskee kaikkia ihmisiä, vaikka kerroinkin omista kokemuksista. Kristinusko perustuu Raamattuun ja siellä se on ilmoitettu. ei ole kellään mitään muuta tietä.
Minäkään en ole kuunnellut läheskään kaikkia, mutta jo kuunnelluista ja varmasti myös aikaisemmin seuroissa kuulemistani opetuksista johtuen, kuva selkiytyi sen verran, ettei minulle annettu mahdollisuutta väittää vastaan. Siihen ei vaikuttanut kukaan ihminen vaan ainoastaan Raamatun sanoma. - kiinnostaa...
5+7# kirjoitti:
Kerperos sanoit, "Ruutuhan jo täsmensi tarkoittamaansa vastausta ja kyyyyllä se oli mielestäni oikea veikkaus kaltaisieni "jumalattomien" kohdalla.
-Tämä siis tarkoitti uskossa olemattomien maailmankuvaa, eikä uskossa olevien! "
Tuo koskee kaikkia ihmisiä, vaikka kerroinkin omista kokemuksista. Kristinusko perustuu Raamattuun ja siellä se on ilmoitettu. ei ole kellään mitään muuta tietä.
Minäkään en ole kuunnellut läheskään kaikkia, mutta jo kuunnelluista ja varmasti myös aikaisemmin seuroissa kuulemistani opetuksista johtuen, kuva selkiytyi sen verran, ettei minulle annettu mahdollisuutta väittää vastaan. Siihen ei vaikuttanut kukaan ihminen vaan ainoastaan Raamatun sanoma.Oletko muuten lestadiolaisesta kodista lähtöisin?
Jos saa kysyä... - 5+7#
kiinnostaa... kirjoitti:
Oletko muuten lestadiolaisesta kodista lähtöisin?
Jos saa kysyä...Kiinnostaa, tottakai saa kysyä, mutta saanko kysyä vastakysymyksen? No tottakai saan. Mitä sinulle merkitsee vastaukseni, on se kumpi tahansa?
Vastaukseni on; kyllä olen lestadiolaisesta kodista lähtöisin. - Κέρβερος
älä juokse pakoon kirjoitti:
Ihmisten autuuden esteeksi tulee se, ettei heistä tule syntisiä. On liian pelottavaa tunnustaa Pyhän JUmalan edessä, että olen syntinen, vailla Herran kirkkautta ja tarvitse apua itseni ulkopuolelta. Ylpeys estää tunnistamasta avuntarvetta ja etsiytymästä ainoan avun Jeesuksen Kristuksen luokse parannettavaksi.
He eivät päästä Jumalan sanaa sydämeensä, koska se paljastaisi heissä olevan synnin ja saastan. Paljastumista he pelkäävät ja siksi he pakenevat Jumalan kirkkautta, "mina olen riittävän hyvä" - pimeyteenälä juokse pakoon:lle
Merkillepantava kommentti!
"...autuuden esteeksi tulee se, ettei heistä tule syntisiä...."
-Näin juuri koen asian olevan, kosken ymmärrä syntiä, niin ei minulla sellaista voi ollakaan. pahat teot tai väärät teot kyllä ymmärrän mielestäni oikein hyvin.
"...Ylpeys estää tunnistamasta avuntarvetta ja etsiytymästä ainoan avun Jeesuksen Kristuksen luokse ..."
-Liekö sittenkään ylpeys, mutta jotakin sen takana kuitenkin on.....
"... he pakenevat Jumalan kirkkautta, "mina olen riittävän hyvä" - pimeyteen..."
-Nyt en ole varma, että ymmärsinkö sanomasi oikein, mutta siinä mielessä lauseesi on oikein, että minulle kelpaa tuo mainitsemasi pimeys, mutta vain ja ainoastaan sentähden, että en ole saanut sellaisesta havaintoa ja uskon, että ei sellaisesta voi saadakaan havaintoa (agnostisuus).
Jos pimeyden (tarkoittanee tuonelaa) havaitsisin, niin kaiketi se olisi hyvinkin pelottavaa.
-Kiitos kommentista - antaa ajattelemisenaihetta. - Varokaa harhaoppia!
muuttis kirjoitti:
Ajattelen, että mitä järkevämpi ja älykkäämpi ihminen itsessään on, sen suurempi työ Jumalalla on "kalastaessaan" häntä omaksi lapsekseen. Usko kun ei ole järjen asia.
"Usko kun ei ole järjen asia."
Se joka epäilee minun sanaani on jumalaton ja harhaanjohdettu. Usko siis minun sanani äläkä epäile yhtään, niin autuas olet sinä ja sinun hölmö järkeilysi, jolla et mitään tee koska silloin sinä olet jo uskosta pois....
Lukematon on joukko jonka harhaoppineet ovat järkeilyn kieltämisellä harhaan johdattaneet pois Jumalan kirkkaudesta ja Herrasta Kirstuksen Vartijasta.
Älä siis anna järjen valon sokaista itsesäsi, vaan usko minun Sanaani, jonka Herra on minulle ilmoittanut.
On kirjoitettu:
Järki on heikko kuin liha ja soosi ja siksi sinun ei pidä järkeäsi totella vaan sokeasti uskoa minua ja ostaa Hengellinen Rihkama, jonka lähiaikoina sinun silmiesi eteen tuo Herran nimessä ja veressä toitottava kuvatus.
Älä usko Väärää Professoria äläkä missään tapauksessa järjen harhaanjohtavaa syntistä höperrystä, vaan usko ja luota Herran nimessä sinua lähestyvään Hölpönpölpöttäjään, niin sinä pelastut kadotuksesta ja hammastenkiristyksestä.
- oppiakin on
Perisynti on sanana harhaanjohtava ja jotenkin alkeellinen.
Eihän kukaan peri mitään syntiä keneltäkään.
Aionoa asia minkä jokainen Aadamin jälkeläinen perii, on lankeemukseen taipuvaisuuden.
Siinä kaikki.
Emme ole luonnollisen ihmisen puolesta Jumalaan takertuvia, vaan ennemmin häntä ja Sanaansa hyljeksiviä joka ikinen perimämme puolesta.
Ja tähän asiaan ei tule apua rituaaleista se on varma se.
Ainoa apu tulee evankeliumista, sen kuulemisen ja siihen Uskomisen kautta, joka johtaa uudestisyntymiseen jos kyse on aidosta halusta löytää Jumala ja pelastus.
Sen tähden ihminen ei voi ottaa vastaan evankeliumia ennekuin on kuullut ja ymmärtänyt kuulemansa, ja tuntenut piston sydämessään ja tehden sen johdosta sydämessään päätöksen, MINÄ TAHDON !- oikeaa oppia on
lisäys edelliseen...
Ja sana "kuullut" ei tarkoita yksin korvilla kuulemista, vaan kun "sydän", eli ihmisen sisin kuulee Jumalan puheen vaikkapa hengellisen kirjan tai Raamatun lukemisen kautta ja yhteydessä silloin on "kuuleminen" tapahtunut !. - Älä tahdo
oikeaa oppia on kirjoitti:
lisäys edelliseen...
Ja sana "kuullut" ei tarkoita yksin korvilla kuulemista, vaan kun "sydän", eli ihmisen sisin kuulee Jumalan puheen vaikkapa hengellisen kirjan tai Raamatun lukemisen kautta ja yhteydessä silloin on "kuuleminen" tapahtunut !.Älä vain kerbeross hyppää tämän huutelijan kelkkaan, joka neuvoo tekemään ratkaisun! Pysy niin rehellisenä kuin pystyt. Jos ei ymmärrä, ei ymmärrä, mutta jatkaa pohtimista. Tuo huutelija on paljon kauempana Jumalasta ja synnin ymmärtämisestä, kuin kerberis. Kolkuttavalle avataan.
- huutavan ääni
Älä tahdo kirjoitti:
Älä vain kerbeross hyppää tämän huutelijan kelkkaan, joka neuvoo tekemään ratkaisun! Pysy niin rehellisenä kuin pystyt. Jos ei ymmärrä, ei ymmärrä, mutta jatkaa pohtimista. Tuo huutelija on paljon kauempana Jumalasta ja synnin ymmärtämisestä, kuin kerberis. Kolkuttavalle avataan.
Juu älä tee ratkaisua, nuku vaan ruususen unta kyllä Jumala sinut uudestisynnyttää nukkuessasi kuten tämän varoitteliankin on tehnyt.
tekstistä päätellen ! - muuttis
huutavan ääni kirjoitti:
Juu älä tee ratkaisua, nuku vaan ruususen unta kyllä Jumala sinut uudestisynnyttää nukkuessasi kuten tämän varoitteliankin on tehnyt.
tekstistä päätellen !Se että Kerberos pohtii on jo osoitus siitä, että taivaan valtakunta on tullut lähelle ja kutsuu häntä. Se tarkoittaa juuri Jumalan kutsua Hänen yhteyteensä. Jos Jumala ei kutsuisi, yksikään ei alkaisi pohtimaan ja etsimään.
- Älä ratkaise
huutavan ääni kirjoitti:
tekstistä päätellen !Älämölössä piisaa. Kerberossi ei nuku, eikö sulla sevvertaa ole enää älliä? Osaakko lukia?? Nukkuva ei taida kysellä mitään. Sinä sen sijoilta nukut oikeen ikiunta ja oot niin tuuditettuna ja ihan ilman syntiä ja yhtään kysymystä ku oot varastanu ittelles armon. Luulekko ettei Jumala ota omassa pois??? Kyllä on pimiää. Kerberossit ja kaikki ateistit, jumalattomat rosvot ja muukkii menee ennen sinua taivaaseen, sen on Jeesus itte sanonu ja härski on äijä kun ei hiukkaakaa heilu itserakkauvessaan vaikka Jeesus heiluttaa. Kyllä ikuinen vaiva on eessä jos et äkkiä käänny ja nöyrry! Eikö tienny, et Jumala on ylpiää vastaan! Vai piätkö ittes kovinki nöyränä???
- Älämölössä piisaa
Älä ratkaise kirjoitti:
Älämölössä piisaa. Kerberossi ei nuku, eikö sulla sevvertaa ole enää älliä? Osaakko lukia?? Nukkuva ei taida kysellä mitään. Sinä sen sijoilta nukut oikeen ikiunta ja oot niin tuuditettuna ja ihan ilman syntiä ja yhtään kysymystä ku oot varastanu ittelles armon. Luulekko ettei Jumala ota omassa pois??? Kyllä on pimiää. Kerberossit ja kaikki ateistit, jumalattomat rosvot ja muukkii menee ennen sinua taivaaseen, sen on Jeesus itte sanonu ja härski on äijä kun ei hiukkaakaa heilu itserakkauvessaan vaikka Jeesus heiluttaa. Kyllä ikuinen vaiva on eessä jos et äkkiä käänny ja nöyrry! Eikö tienny, et Jumala on ylpiää vastaan! Vai piätkö ittes kovinki nöyränä???
Jumala on ylpiää vastaan! Vai piätkö ittes kovinki nöyränä???
- 12+11
Älämölössä piisaa kirjoitti:
Jumala on ylpiää vastaan! Vai piätkö ittes kovinki nöyränä???
"Älä ratkaise"
Totta turiset. - jännittää ihan
12+11 kirjoitti:
"Älä ratkaise"
Totta turiset.Mutta eikö se ole kamalaa lihanpyhitystä kun oikein omin jaloin alkaa mietiä Jumalan asioita !!??
En minä juuri muut auskalla kuin nukkua ja odottaa sydänkyljellä maaten koska se Jumala alkaa pyhittää ja uudestisyntymä tapahtuu!
Jännät paikat sano entinen mies kun kusiaispesään ilman housuja istui ! - aivan sontaa kylvävä
jännittää ihan kirjoitti:
Mutta eikö se ole kamalaa lihanpyhitystä kun oikein omin jaloin alkaa mietiä Jumalan asioita !!??
En minä juuri muut auskalla kuin nukkua ja odottaa sydänkyljellä maaten koska se Jumala alkaa pyhittää ja uudestisyntymä tapahtuu!
Jännät paikat sano entinen mies kun kusiaispesään ilman housuja istui !Jos tämä olisi niin kuin tekoppyhät lihanfiksaajat täällä meuhkaavat, niin miksi Jumalan piti itse inkanoitus munasolun kanssa ja ihmiseksi ja kuolla meidän syntisten puolesta.
ON törkeätä jumalanpilkkaa, höpöttää lihan pyhittymisestä, taikka lihan uudestisyntymisestä. - valehtelijat kotiin
aivan sontaa kylvävä kirjoitti:
Jos tämä olisi niin kuin tekoppyhät lihanfiksaajat täällä meuhkaavat, niin miksi Jumalan piti itse inkanoitus munasolun kanssa ja ihmiseksi ja kuolla meidän syntisten puolesta.
ON törkeätä jumalanpilkkaa, höpöttää lihan pyhittymisestä, taikka lihan uudestisyntymisestä.Selkiytetään: MIksi Jumalan siis hedelmöittää neitsyen Marian munasolun ja ihkarnoituu ihmiseksi. Siksi koska kaikki ihmiset ovat syntisiä ja syntisinä pysyvät kuolemaansa asti. Kenestäkään miehestä ja naisesta syntyneestä ei ole Jumalalle uhriksi.
- muuttis
Aionoa asia minkä jokainen Aadamin jälkeläinen perii, on lankeemukseen taipuvaisuuden -oppiakin on-
Perisyntihän on juuri sitä, olemme perineet taipumuksen kaikessa vastustamaan Jumalan tahtoa ja se on se periturmellus, joka kaikissa lihasta syntyneissä on. - muuttis
oikeaa oppia on kirjoitti:
lisäys edelliseen...
Ja sana "kuullut" ei tarkoita yksin korvilla kuulemista, vaan kun "sydän", eli ihmisen sisin kuulee Jumalan puheen vaikkapa hengellisen kirjan tai Raamatun lukemisen kautta ja yhteydessä silloin on "kuuleminen" tapahtunut !.oikeaa oppia on
30.10.2013 09:05
lisäys edelliseen...
"Ja sana "kuullut" ei tarkoita yksin korvilla kuulemista, vaan kun "sydän", eli ihmisen sisin kuulee Jumalan puheen vaikkapa hengellisen kirjan tai Raamatun lukemisen kautta ja yhteydessä silloin on "kuuleminen" tapahtunut !."
Aivan ja sama asia on kun joku puhuu, tarvitsee kuulla paitsi korvillaan, myös sydämellään.
Olen varmaan lähestulkoon ensimäistä kertaa samaa mieltä kirjoittajan kanssa. :-)
- tesa..
>Avaus: Ylistys Herralle, avaajana nimimerkki Tesa.
Tuota lukiessa olin jopa hiukan kateellinen. Melko rohkeaa tuntemusten kerrontaa ja avointa nöyryyttä oman "todellisuutensa" edessä. kirj. Κέρβερος<
Kiitän rohkaisevasta palautteestasi. Odotin ettei kukaan kommentoi sitä millään tavalla. Sydämeni ylisti ja kirjoitin sen sellaisena kun se tuli.
Perisynti sanana ei löydy raamatusta, mutta jos sillä jotain halutaan kuvata niin se kuvaa taipumusta syntiin. Tämä tekee elämästä temppuradan, jossa yritämme kaikin tavoin selviytyä ja väistellä vaaroja. Tästä Jeesus meidät vapautti.
Iloitsin Herrastani, ja siitä että Kristus minut vapautti. Hän otti pois lihani ja antoi tilalle uuden sydämen joka ei enää riko liittoa.- tesa..
Jer.
Uusi liitto
31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. 32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään." - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Jer.
Uusi liitto
31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. 32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."Hesekiel.
34:10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
"Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen."
Tämä lause kerran murrutti sydämeni niin etten kahteen päivään pysynyt muuta kuin itkemään.
Olin lähtenyt viikoksi yksin saareen rukoilemaan ja etsimään Herraa, ja sen etsimisen keskellä kuulin sanat : "Minä itse etsin lampaani".
Tuntui kun olisin harhaillut vuosia vuorilla, eksynyt monta kertaa ja hadin tuskin pysynyt hengissä. Sen keskellä Jeesus tuli ja kantoi.
Käteni ja jalkani olivat hervonneet enkä pystynyt edes puhumaan. Aina kun yritin sanoa jotain, en ehtinyt edes aloittaa kun liikutus valtasi koko ruumiini. Yritin kiittää ja ylistää mutta siitäkään ei tullut mitään. Kun olin 2 päivää vai itkenyt, jotain murtui sisälläni.
Sen jälkeen pystyin kuuntelemaan mitä Jumala halusi sanoa. Tästä tulisi kokonaan uusi aihe jota en tällä kertaa käsittele. Mutta haluan sanoa: "Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen."
Voimme keskustella ja kertoa omista uskon kokemuksistamme, ja voimme rukoilla toistemme puolesta, mutta Jeesus itse antaa sen minkä antaa. - 20+17
tesa.. kirjoitti:
Hesekiel.
34:10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
"Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen."
Tämä lause kerran murrutti sydämeni niin etten kahteen päivään pysynyt muuta kuin itkemään.
Olin lähtenyt viikoksi yksin saareen rukoilemaan ja etsimään Herraa, ja sen etsimisen keskellä kuulin sanat : "Minä itse etsin lampaani".
Tuntui kun olisin harhaillut vuosia vuorilla, eksynyt monta kertaa ja hadin tuskin pysynyt hengissä. Sen keskellä Jeesus tuli ja kantoi.
Käteni ja jalkani olivat hervonneet enkä pystynyt edes puhumaan. Aina kun yritin sanoa jotain, en ehtinyt edes aloittaa kun liikutus valtasi koko ruumiini. Yritin kiittää ja ylistää mutta siitäkään ei tullut mitään. Kun olin 2 päivää vai itkenyt, jotain murtui sisälläni.
Sen jälkeen pystyin kuuntelemaan mitä Jumala halusi sanoa. Tästä tulisi kokonaan uusi aihe jota en tällä kertaa käsittele. Mutta haluan sanoa: "Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen."
Voimme keskustella ja kertoa omista uskon kokemuksistamme, ja voimme rukoilla toistemme puolesta, mutta Jeesus itse antaa sen minkä antaa.Valitettavasti sinä vielä olet liharuumissasi. Sen jokainen tietää ja näkee.
Olet harhautunut lihanpyhitysoppiin, vaikka sen kiistät. Joka ei jaksa uskoa ja uskossa elää sellaisena kuin on, ei ole käsittänyt sen salaisuutta. Minkä kaikki kristityt tunnustavat, mutta sinä et. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Hesekiel.
Voimme keskustella ja kertoa omista uskon kokemuksistamme, ja voimme rukoilla toistemme puolesta, mutta Jeesus itse antaa sen minkä antaa.Kerron kuitenkin tästä mitä Herra puhui:
"Raha on epäjumalasi", Se antaa elämällesi huolenpidon, arvon, omaisuuden yms.
Tunsin että siksi olin kokenut kun olisin harhaillut vuorilla, elämä oli yhtä temppurataa. Vastasin Jumalalle: "En tiedä enkä ole koskaan nähnyt mitään muuta mallia elää tätä elämää. Isäni ja isoisäni eli näin ja katson minne tahansa niin pienet ja suuret ovat rahan vankina. Jos tämä on Sinusta niin opeta minua."
Jatkoimme keskustelua monta päivää, mutta vasta vähitellen aloin ymmärtämään palan kerrallaan. Ensin jouduin täyteen kaaokseen ja tuntui että olen menettänyt kyvyn hallita raha-asioita. Menot kasvoivat suuremmiksi kun tulot, ja en edes saanut päähäni numeroita joilla olin koko elämäni pysynyt temppuradalla.
Minut pakotettiin etsimään uutta tapaa elää. Osasin kyllä raamatunkohdat ulkoa:
"Katsokaa taivaan lintuja.." " Herra pitää teistä huolta nukkuessaankin" yms.
Mutta talous edelleen oli miinuksella. Sitten Herra puhui vielä velastakin: "älkää olko kenellekkään velkaa".
Nyt olin viimeistään täydellisesti epäonnistunut. On kiva puhua pois pääsemisestä elämän temppuradasta, kun voi kuitata sen Herran haltuun, mutta velan kieltäminen tarkoittaa että on pakko löytää vastaus tai joudun kerjäämään. Sekin on kielletty: "oletko koskaan nähnyt vanhurskasta kerjäämässä". "Äläkä ole kenellekkään vaivaksi".
Jäljelle ei jää enää kuin ihme, tulisko lotosta yms. Ei tullut. Mitä ihmettä tämä on, en pääse enää takaisin numeroihin ja mikään ei toimi.
Aloin pyytämään viisautta, ja viisaus opetti uskomaan Jumalan lupauksiin.
"Häneltä tulee ajatus ja tulee sen toteutus".
Eli suomeksi sanottuna en voi muutakuin luottaa. Kun koetellaan niin ylistän Herraa niin kauan että kiusaus menee ohi. Sitten tulee se ajatus joka luvattiin ja pala palalta asiat alkavat järjestymään.
Jokaisella on oma temppuratansa, omat näkynsä ja haasteensa, mutta Herraan luottaen olemme varmoja voittajia. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Hesekiel.
Voimme keskustella ja kertoa omista uskon kokemuksistamme, ja voimme rukoilla toistemme puolesta, mutta Jeesus itse antaa sen minkä antaa.Ylimmäinen Paimen etsii lampaansa. Hän etsii myös opin vuorilta, ja JOS hänet löytää, vie laumaansa. Opilliset eksytykset ovat paljon vaarallisempia vuoria kuin kadonneiden eksymiset. Tuhlaajapojan vertaus kertoo kadonneen löytymisestä. Laihan sairaan ja väsyneen lampaan Hän nostaa syliinsä. Lihavat lampaat pökkivät vesilähteeltä syrjemmäksi laihoja lampaita ja ahneuksissaan sotkevat ja tallaavat laitumet.
Niistä on tullut keitureita. - oi on se
20+17 kirjoitti:
Valitettavasti sinä vielä olet liharuumissasi. Sen jokainen tietää ja näkee.
Olet harhautunut lihanpyhitysoppiin, vaikka sen kiistät. Joka ei jaksa uskoa ja uskossa elää sellaisena kuin on, ei ole käsittänyt sen salaisuutta. Minkä kaikki kristityt tunnustavat, mutta sinä et.Juu sama täällä, keitin juuri kauriin reittä ja todella harhauduin siihen touhuun aivan vesi kielen päällä ja allakin.
aaaa se olikin lihanpyhitysoppi eikä keitto-oppia huh sorry !!
Mutta todellakaan ihmisen ei ole lupa liikauttaa mitään edes ajatustaan, muuten joutuu lihanpyhitysoppiin ja siinä ei auta kuin kunnollinen hoitokokous jossa lopuksi keitinvesi juodaan ja lihat paiskataan pihalle !
oi suuri on lestadiolaisten lihanpyhitysoppi ! - saa oppiakin ottaa
oi on se kirjoitti:
Juu sama täällä, keitin juuri kauriin reittä ja todella harhauduin siihen touhuun aivan vesi kielen päällä ja allakin.
aaaa se olikin lihanpyhitysoppi eikä keitto-oppia huh sorry !!
Mutta todellakaan ihmisen ei ole lupa liikauttaa mitään edes ajatustaan, muuten joutuu lihanpyhitysoppiin ja siinä ei auta kuin kunnollinen hoitokokous jossa lopuksi keitinvesi juodaan ja lihat paiskataan pihalle !
oi suuri on lestadiolaisten lihanpyhitysoppi !niin että kyllä sitä pyromaanin ja varkaankin pitää vaan jaksaa uskoa ja pysyä varkaana ja pyromaanina, eli ihan vaan sellaisena kuin on, muuten on joutunut kavalan ja katalan lihanpyhitysopin kiemuraisiin harhoihin selvä se !
siihen se Sakkeuskin heti joutui kun meni lupaamaan että jos on väärinlaskutanut palauttaa heti nelinkerroin takaisin eikö !! - muuttis
muuttis kirjoitti:
Ylimmäinen Paimen etsii lampaansa. Hän etsii myös opin vuorilta, ja JOS hänet löytää, vie laumaansa. Opilliset eksytykset ovat paljon vaarallisempia vuoria kuin kadonneiden eksymiset. Tuhlaajapojan vertaus kertoo kadonneen löytymisestä. Laihan sairaan ja väsyneen lampaan Hän nostaa syliinsä. Lihavat lampaat pökkivät vesilähteeltä syrjemmäksi laihoja lampaita ja ahneuksissaan sotkevat ja tallaavat laitumet.
Niistä on tullut keitureita.Monille ihmiselle on tarpeen nuokin koettelemukset mistä kerroit viestissäsi "tesa..
30.10.2013 14:36"
Ihmistä kasvatetaan luottamaan yksin Jumalaan. Olen osani saanut myöskin ja tarpeeseen. Niin helposti alamme luottaa rahaan ja omaisuuteen, vaikka kaikki on Jumalan hallinnassa. Hän voi ottaa kaiken pois, terveyden, omaisuuden ja "hyvän elämän".
Viimeinen luopuminen on omahyväisyys ja -pyhyys.
Jumala antaa mammonaa sitä varten, että sitä käytettäisiin toisten hyväksi, lähetystyöhön ja maalliseen auttamiseen.
"Hän riisuu ja pukee", kukahan muistaisi tuosta laulusta vähän enemmän kuin minä? - tesa..
muuttis kirjoitti:
Ylimmäinen Paimen etsii lampaansa. Hän etsii myös opin vuorilta, ja JOS hänet löytää, vie laumaansa. Opilliset eksytykset ovat paljon vaarallisempia vuoria kuin kadonneiden eksymiset. Tuhlaajapojan vertaus kertoo kadonneen löytymisestä. Laihan sairaan ja väsyneen lampaan Hän nostaa syliinsä. Lihavat lampaat pökkivät vesilähteeltä syrjemmäksi laihoja lampaita ja ahneuksissaan sotkevat ja tallaavat laitumet.
Niistä on tullut keitureita.>Ylimmäinen Paimen etsii lampaansa. Hän etsii myös opin vuorilta, ja JOS hänet löytää, vie laumaansa. muttis<
On monenlaisia vuoria mihin voimme eksyä.
Eri elämäntilanteissa voimme kokea olevamme eksyksissä, ja aina kun tuntuu että elämä on temppurataa on se merkkinä siitä että tarvitaan pelastajaa.
Tuhlaajapoikavertaus on siitä hieno vertaus ettei se muutu käytettyään vanhaksi.
On sitten kysymyksessä uskoon tulo tai kasvaminen uskossa, niin aina löydetystä tuntuu yhtä hyvältä.
"Minun Isäni kodissa on kyllä leipää", siellä on kaikkea mitä ikinä tarvitsen. Kun jotain puuttuu niin emme koe olevamme Isämme kodissa.
Vanha sanonta sanoo: "Jos jotain puuttuu niin se uskosta puuttuu".
Kun minulta puuttuu jotain niin sanon aina Jumalalle, "Minun Isäni kodissa on kyllä leipää". Eli tästä on tullut Jumalan ja minun välinen sanonta josta ymmärrämme toisiamme puolesta sanasta. - 16+1
tesa.. kirjoitti:
>Ylimmäinen Paimen etsii lampaansa. Hän etsii myös opin vuorilta, ja JOS hänet löytää, vie laumaansa. muttis<
On monenlaisia vuoria mihin voimme eksyä.
Eri elämäntilanteissa voimme kokea olevamme eksyksissä, ja aina kun tuntuu että elämä on temppurataa on se merkkinä siitä että tarvitaan pelastajaa.
Tuhlaajapoikavertaus on siitä hieno vertaus ettei se muutu käytettyään vanhaksi.
On sitten kysymyksessä uskoon tulo tai kasvaminen uskossa, niin aina löydetystä tuntuu yhtä hyvältä.
"Minun Isäni kodissa on kyllä leipää", siellä on kaikkea mitä ikinä tarvitsen. Kun jotain puuttuu niin emme koe olevamme Isämme kodissa.
Vanha sanonta sanoo: "Jos jotain puuttuu niin se uskosta puuttuu".
Kun minulta puuttuu jotain niin sanon aina Jumalalle, "Minun Isäni kodissa on kyllä leipää". Eli tästä on tullut Jumalan ja minun välinen sanonta josta ymmärrämme toisiamme puolesta sanasta.Tesan pinta on teflonia, ei särön säröä.
- tesa..
16+1 kirjoitti:
Tesan pinta on teflonia, ei särön säröä.
>Tesan pinta on teflonia, ei särön säröä.16 1<
Kiitos pyhittäjälleni. On muuten sen verran taitava että saa minutkin polvilleni.
Kiitos, kunia ja ylistys Jumalalle ja Karitsalle. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Kiitos pyhittäjälleni. On muuten sen verran taitava että saa minutkin polvilleni.
Kiitos, kunia ja ylistys Jumalalle ja Karitsalle.Tästä tulikin mieleeni rukouspiiri jossa olin mukana.
Meillä oli tapana siunata vuorollamme toisiamme. Yksi kerrallaan istui keskellä ja muut laskivat kädet päälle ja rukoilivat sitä mitä pyydettiin.
Jokainen pyysi sitä minkä koki sillä hetkellä tärkeäksi, ja omalla vuorollani pyysin kerta toisensa jälkeen Jumalaa laittamaan polvilleen. Muut eivät ymmärtäneet, mutta olivat niin ihania että siunasivat koska pyysin.
Jumala myös vastasi rukoukseeni kerta toisensa jälkeen. Vuoron perään rukousvastaus ja pyysin yhä enemmän. En tahtonut mitään muuta kuin taipua kaikessa Jumalan tahtoon. Ja tämä rukous on edelleen sydämessäni. - Κέρβερος
tesa.. kirjoitti:
Kerron kuitenkin tästä mitä Herra puhui:
"Raha on epäjumalasi", Se antaa elämällesi huolenpidon, arvon, omaisuuden yms.
Tunsin että siksi olin kokenut kun olisin harhaillut vuorilla, elämä oli yhtä temppurataa. Vastasin Jumalalle: "En tiedä enkä ole koskaan nähnyt mitään muuta mallia elää tätä elämää. Isäni ja isoisäni eli näin ja katson minne tahansa niin pienet ja suuret ovat rahan vankina. Jos tämä on Sinusta niin opeta minua."
Jatkoimme keskustelua monta päivää, mutta vasta vähitellen aloin ymmärtämään palan kerrallaan. Ensin jouduin täyteen kaaokseen ja tuntui että olen menettänyt kyvyn hallita raha-asioita. Menot kasvoivat suuremmiksi kun tulot, ja en edes saanut päähäni numeroita joilla olin koko elämäni pysynyt temppuradalla.
Minut pakotettiin etsimään uutta tapaa elää. Osasin kyllä raamatunkohdat ulkoa:
"Katsokaa taivaan lintuja.." " Herra pitää teistä huolta nukkuessaankin" yms.
Mutta talous edelleen oli miinuksella. Sitten Herra puhui vielä velastakin: "älkää olko kenellekkään velkaa".
Nyt olin viimeistään täydellisesti epäonnistunut. On kiva puhua pois pääsemisestä elämän temppuradasta, kun voi kuitata sen Herran haltuun, mutta velan kieltäminen tarkoittaa että on pakko löytää vastaus tai joudun kerjäämään. Sekin on kielletty: "oletko koskaan nähnyt vanhurskasta kerjäämässä". "Äläkä ole kenellekkään vaivaksi".
Jäljelle ei jää enää kuin ihme, tulisko lotosta yms. Ei tullut. Mitä ihmettä tämä on, en pääse enää takaisin numeroihin ja mikään ei toimi.
Aloin pyytämään viisautta, ja viisaus opetti uskomaan Jumalan lupauksiin.
"Häneltä tulee ajatus ja tulee sen toteutus".
Eli suomeksi sanottuna en voi muutakuin luottaa. Kun koetellaan niin ylistän Herraa niin kauan että kiusaus menee ohi. Sitten tulee se ajatus joka luvattiin ja pala palalta asiat alkavat järjestymään.
Jokaisella on oma temppuratansa, omat näkynsä ja haasteensa, mutta Herraan luottaen olemme varmoja voittajia.Tesaa lainaa...
"...Raha on epäjumalasi", Se antaa elämällesi huolenpidon, arvon, omaisuuden yms. ..."
Hes 34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
Omalla kohdallani on taloudelliset ja fyysiset asiat olleet monasti taitepisteitä ja olen pelännyt kamelin selän katkeavan. 90-luvun laman aikana perheen taloudellisen yksinhuoltajan asema ei ollut helppoa. Niinikään yksinyrittäjällä ei ollut minkäänlaista sosiaaliturvaa, eli heti sairaalareissujen jälkeen ja niiden aikanakin piti painaa duunia.
Ei siunaamaa taukoa tuossa oravanpyörässä tai temppuradalla. Jos en tehnyt työtä, mistä sai rahaa, niin maito loppui jääkaapista. Virheitäkin tuli tehtyä ja tuore leikkaushaava ratkesi töissä iltamyöhällä ja eikun perskeles uudestaan sairaalaan ja taas tuli lisää sellaisia päiviä, mistä ei saanut maitoa jääkaappiin.
Elämä on perin raadollista, mutta esimerkiksi perhe ja lapset antavat voimia jaksaa huomiseen. Teidän tapauksessa lisäpontena on myös usko. - yxnuarivaa
tesa.. kirjoitti:
Kiitos, kunia ja ylistys Jumalalle ja Karitsalle.mihnä tesa tarvii pyhittäjää, kun hällä ei ol lihaakaan riesanaan?
Häh?
Raamatussa opetetaan kyllä iha muuta.
tarviais tunnustaakses että sun omasta lihastas nousee kaikki ei se kuollu ol. Vai tuleekse ulkopuoletas jotenki ilmast eikä sun teflonissaas ol tarttumapintaa lainkan? - turmelus vaivanamme
yxnuarivaa kirjoitti:
mihnä tesa tarvii pyhittäjää, kun hällä ei ol lihaakaan riesanaan?
Häh?
tarviais tunnustaakses että sun omasta lihastas nousee kaikki ei se kuollu ol. Vai tuleekse ulkopuoletas jotenki ilmast eikä sun teflonissaas ol tarttumapintaa lainkan?Etevä valehtelemaan itselleen. Ei siinä sen kummepaa "pyhyyttä" ole.
Netissä voi kehua kuka vain itseään, - tuntemattomille ihmisille. Jos lähtisimme hänen elämäänsä tutkimaan paikan päälle, niin sieltähän se sontakasa pöllähtäisi.
Lähisuhteista sen näkee nopeasti, kuka mitäkin on todellisuudessa. Nyrkkisääntönä voi sanoa että parhaimpia ihmisiä ovat ne jotka ovat rehellisestyi sitä mitä ovat, tiedostavat turmeluksensa tunnustavat syntinsä ja ottavat vastuun tekemisistään (pyytävät anteeksi).
Tekopyhyys on pahin vamma, se osoittaa että ihminen viihtyy omassa valheessaan tyytyväisenä. Tällainen tekopyhä omavanhurskas ihminen
on kamala risti läheisilleen. Tälläkään palstalla en tykkää yhtään sellaisista jotka valehtelevat itsestään koko ajan. Heillä ei ole muille mitään annettavaa.
Kaikki tämä kipujen sairauksien ja kuoleman lisäksi on seurausta siitä synnistä joka ihmiskuntaa on rasittanut ensimmäisen ihmisparin lankeemuksesta asti.
Sitä ei voi kieltää eikä kiertää, mutta valheessa voi hyvin viihtyäkin, jos yksin elää. - tesa..
yxnuarivaa kirjoitti:
mihnä tesa tarvii pyhittäjää, kun hällä ei ol lihaakaan riesanaan?
Häh?
tarviais tunnustaakses että sun omasta lihastas nousee kaikki ei se kuollu ol. Vai tuleekse ulkopuoletas jotenki ilmast eikä sun teflonissaas ol tarttumapintaa lainkan?>mihnä tesa tarvii pyhittäjää, kun hällä ei ol lihaakaan riesanaan? kirj: yxnuarivaa<
Lihaaniko minun pitäisi pyhittää?
Jos ei ole lihaa niin ei voi sitä pyhittää, ja jos on niin pyhitys on lihan pyhitystä. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>mihnä tesa tarvii pyhittäjää, kun hällä ei ol lihaakaan riesanaan? kirj: yxnuarivaa<
Lihaaniko minun pitäisi pyhittää?
Jos ei ole lihaa niin ei voi sitä pyhittää, ja jos on niin pyhitys on lihan pyhitystä.Henkeäkö sinä tesa sitten pyhität?
Jotenkin sinun ymmärryksesi on ristiriidassa raamatun sanaan verrattuna. Ethän sinä voi Pyhää Henkeä pyhittää, Hän on pyhä ja Pyhittäjä. Uskossa Kristukseen ihmisellä on jo Pyhä Henki, joka ohjaa kaikkeen totuuteen.
lihasta nousee kaikki se, mikä saa ihmisen kiusauksiin ja lihallisiin ajatuksiin, sanoihin ja tekoihin. Kun sinulla ei omien sanojesi mukaan ole lihaa, niin ethän sinä pyhittäjää tarvitse mihinkään? - tesa..
muuttis kirjoitti:
Henkeäkö sinä tesa sitten pyhität?
Jotenkin sinun ymmärryksesi on ristiriidassa raamatun sanaan verrattuna. Ethän sinä voi Pyhää Henkeä pyhittää, Hän on pyhä ja Pyhittäjä. Uskossa Kristukseen ihmisellä on jo Pyhä Henki, joka ohjaa kaikkeen totuuteen.
lihasta nousee kaikki se, mikä saa ihmisen kiusauksiin ja lihallisiin ajatuksiin, sanoihin ja tekoihin. Kun sinulla ei omien sanojesi mukaan ole lihaa, niin ethän sinä pyhittäjää tarvitse mihinkään?Minä en pyhitä mitään, vaan Jumala pyhittää.
Erottaa yhä enemmän itselleen, eli pyhä etenee pyhyyden tiellä. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Minä en pyhitä mitään, vaan Jumala pyhittää.
Erottaa yhä enemmän itselleen, eli pyhä etenee pyhyyden tiellä.tesa..
31.10.2013 17:31
Erottaa yhä enemmän itselleen, eli pyhä etenee pyhyyden tiellä.
-lainaus, tesa-
Mitä Jumala pyhittää, kun sinulla ei ole enää lihaa? Sillä lihasta nousee kaikki pahan aivoitukset, eiväthän ne nouse Pyhästä. Ja sinä olet monin sanoin ilmoittanut riisuneesi lihan pois kokonaan?
Raamattu sanoo, että liha ja veri ei peri taivaan valtakuntaa.
Lihassa ei asu mitään hyvää. Pyhä Henki on uudestisyntyneen ja uskostaan elävän pyhittäjä juuri lihan takia.
Pyhä Henki asuu ihmisen hengellisessä sydämessä ja on se uusi ihminen, Sanan siemenestä syntynyt, joka ei voisikaan syntiä tehdä. Juuri siksi uskovan ihmisen sisimmässä on taistelu vanhan- ja uuden ihmisen välillä. Juuri siksi tarvitaan kaikki vanhurskauden sota-aseet. jos tuota taistelua ei ole, on se merkki kuolleesta tai nukkuvasta tilasta. - muuttis
muuttis kirjoitti:
tesa..
-lainaus, tesa-
Mitä Jumala pyhittää, kun sinulla ei ole enää lihaa? Sillä lihasta nousee kaikki pahan aivoitukset, eiväthän ne nouse Pyhästä. Ja sinä olet monin sanoin ilmoittanut riisuneesi lihan pois kokonaan?
Lihassa ei asu mitään hyvää. Pyhä Henki on uudestisyntyneen ja uskostaan elävän pyhittäjä juuri lihan takia.
Pyhä Henki asuu ihmisen hengellisessä sydämessä ja on se uusi ihminen, Sanan siemenestä syntynyt, joka ei voisikaan syntiä tehdä. Juuri siksi uskovan ihmisen sisimmässä on taistelu vanhan- ja uuden ihmisen välillä. Juuri siksi tarvitaan kaikki vanhurskauden sota-aseet. jos tuota taistelua ei ole, on se merkki kuolleesta tai nukkuvasta tilasta.muuttis
1.11.2013 10:49 jatkoa..
Et vastannut, kun kysyin, mistä olet imenyt tuollaista oppia, jota täällä edustat?
Sen verran olen kuunnellut vapaiden suuntien opetusta, että tiedän siellä opetettavan toisin kuin mihin sinä uskot. He tunnustavat tuon taistelun vanhan- ja uuden ihmisen välillä. Tarkoitan hellareita ja vapaakirkkolaisia tässä.
Joskus eksyin kuuntelemaan jonkun lihaa pyhittävän puhetta, kun sen huomasin lopetin heti kesken, enkä enää muista mikä joukko oli kyseessä.
Etkö ilkeä tunnustaa julkisesti oppi-isääsi? - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Erottaa yhä enemmän itselleen, eli pyhä etenee pyhyyden tiellä.Jatkoa:
Pyhä etenee pyhyyden tietä.
Vanhurskas etenee vanhurskauden tietä.
Puhdas etenee puhtauden tietä yms.
Jeesuksessa Kristuksessa uusina luomuksina olemme pyhiä, vanhurskaita ja puhtaita mutta myös etenemme tiellämme.
Ne jotka lihassa ovat myös etenevät tiellään: Saastanen tulee yhä saastasemmaksi, paha yhä pahemmaksi, syntinen tulee yhä syntisemmäksi yms.
"Jokainen joka on Kristuksessa on uusi luomus, vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut."
Lihamme on kadonnut, ja uudestisyntyminen on synnyttänyt uuden katoamattoman luomuksen tilalle. Pyhän vanhurskaan ja puhtaan joka kirkastuu kirkastumistaan, aamun sarastuksesta sydänpäivään saakka. - tesa..
muuttis kirjoitti:
muuttis
1.11.2013 10:49 jatkoa..
Et vastannut, kun kysyin, mistä olet imenyt tuollaista oppia, jota täällä edustat?
Sen verran olen kuunnellut vapaiden suuntien opetusta, että tiedän siellä opetettavan toisin kuin mihin sinä uskot. He tunnustavat tuon taistelun vanhan- ja uuden ihmisen välillä. Tarkoitan hellareita ja vapaakirkkolaisia tässä.
Joskus eksyin kuuntelemaan jonkun lihaa pyhittävän puhetta, kun sen huomasin lopetin heti kesken, enkä enää muista mikä joukko oli kyseessä.
Etkö ilkeä tunnustaa julkisesti oppi-isääsi?>Et vastannut, kun kysyin, mistä olet imenyt tuollaista oppia, jota täällä edustat?
Etkö ilkeä tunnustaa julkisesti oppi-isääsi? muuttis<
Pyhä henki opettaa ja on oppi-isäni. Joka ikinen päivä istun monta tuntia opettajani edessä, se opettaa ja myös valvoo että opetus muuttuu lihaksi.
Opin kyllä kaikkialta muualtakin, myös täällä kirjoittaessani tai kuunnellessani toisten opetuksia. Mutta Pyhä Henki on siksi rakkain opettajani, koska se myös valvoo että teen niin kuin opetetaan. Voin myös kysyä niin monta kertaa että varmasti ymmärrän, ja Pyhä Henki kärsivällisesti aloittaa vaikka miljoona kertaa alusta. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
>Et vastannut, kun kysyin, mistä olet imenyt tuollaista oppia, jota täällä edustat?
Etkö ilkeä tunnustaa julkisesti oppi-isääsi? muuttis<
Pyhä henki opettaa ja on oppi-isäni. Joka ikinen päivä istun monta tuntia opettajani edessä, se opettaa ja myös valvoo että opetus muuttuu lihaksi.
Opin kyllä kaikkialta muualtakin, myös täällä kirjoittaessani tai kuunnellessani toisten opetuksia. Mutta Pyhä Henki on siksi rakkain opettajani, koska se myös valvoo että teen niin kuin opetetaan. Voin myös kysyä niin monta kertaa että varmasti ymmärrän, ja Pyhä Henki kärsivällisesti aloittaa vaikka miljoona kertaa alusta.Jatkan vielä:
Ne ovat palvelevia enkeleitä jotka ovat yhtä vajaita kuin mekin, mutta voin valita keskustelenko jostain asiasta, tai kysynkö jotain uuttaa asiaa.
Kun palvelevat enkelitkään eivät tiedä vastausta, niin voin pyytää niitä kysymään Jumalalta. Silloin tiedän etten saa vastausta heti, vaan saan vastaukseni vasta silloin kun nämä enkelit tulevat takaisin vastauksen kanssa. Vihollinen kuitenkin yrittää estää näitä enkeleitä ja siksi joudun usein rukoilemaan monta päivää ennen kuin vastaus tulee.
Kun enkelit ovat tulleet takaisin, niin niillä on sellainen kärsivällisyys että saan kysyä ja pyytää perusteluja vaikka loputtomasti, eikä ne väsy vastaamasta vaikka en heti ymmärtäisikään.
Voin pyytää kaikkea muutakin mitä tarvitsen ja tiedän 100% varmasti että saan kaiken pyytämäni, mutta joudun odottamaan vastausta pyyntöni mukaan. Sen mukaan kuinka paljon vihollinen vastustaa pyyntöäni. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Jatkoa:
Pyhä etenee pyhyyden tietä.
Vanhurskas etenee vanhurskauden tietä.
Puhdas etenee puhtauden tietä yms.
Jeesuksessa Kristuksessa uusina luomuksina olemme pyhiä, vanhurskaita ja puhtaita mutta myös etenemme tiellämme.
Ne jotka lihassa ovat myös etenevät tiellään: Saastanen tulee yhä saastasemmaksi, paha yhä pahemmaksi, syntinen tulee yhä syntisemmäksi yms.
"Jokainen joka on Kristuksessa on uusi luomus, vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut."
Lihamme on kadonnut, ja uudestisyntyminen on synnyttänyt uuden katoamattoman luomuksen tilalle. Pyhän vanhurskaan ja puhtaan joka kirkastuu kirkastumistaan, aamun sarastuksesta sydänpäivään saakka.tesa, toisin sanoen, sinulla ei ole seurakuntayhteyttä ollenkaan. Se on huono asia ja vastoin raamatun opetusta.
Siinä ollee syy miksi ymmärrät niinkuin ymmärrät. - muuttis
muuttis kirjoitti:
tesa, toisin sanoen, sinulla ei ole seurakuntayhteyttä ollenkaan. Se on huono asia ja vastoin raamatun opetusta.
Siinä ollee syy miksi ymmärrät niinkuin ymmärrät.Pyhä Henki ei milloinkaan opeta vastoin raamatun ilmoitusta. Ei voisikaan.
Aina pitää tutkia Sanasta, onko neuvonantaja Hänestä, vai omasta mielestä ja aivoituksesta nousevaa valheen enkelin valkeutta - tesa..
muuttis kirjoitti:
tesa, toisin sanoen, sinulla ei ole seurakuntayhteyttä ollenkaan. Se on huono asia ja vastoin raamatun opetusta.
Siinä ollee syy miksi ymmärrät niinkuin ymmärrät.>tesa, toisin sanoen, sinulla ei ole seurakuntayhteyttä ollenkaan. Se on huono asia ja vastoin raamatun opetusta. muuttis<
Päinvastoin nyt minulla vasta onkin seurakuntayhteys. Yhteys maanpäällä ja taivaassa. Taivaassa juhlaaviettävä esikoisten seurakunta ja maanpäällä maailmanlaajuinen Kristuksen seurakunta.
Voin mennä mihin tahansa seurakuntaan maanpäällä ja taivaassa milloin haluan ja niin usein kun haluan. Joskus fyysisesti nauttimaan yhteydestä ja joskus olla hengessä läsnä niin kuin läsnäolevana.
Eikä tämä ole sidottu edes tähän hetkeen, vaan voin mennä yhtä hyvin menneeseen kuin tulevaan seurakuntayhteyteen. Näissäkin olen ollut monta kertaa.
Oletko koskaan miettinyt miksi profeettojen kirjat eivät ole aikajärjestyuksessä. Yksi lause kuvaa tätä hetkeä ja seuraava tulevia tapahtumia. jotkut tapahtuvat nopeasti ja jotkut vasta tuhansien vuosien kuluttua, jotkut tapahtumat vasta ajalle jolloin Kristus hallitsee pyhiensä kanssa.
Kun aika otetaan pois, niin on yhden tekevää olenko mukana menneisyydessä, tässä hetkessä tai tulevaisuudessa. Eli voin yhtä hyvin keskustella sinun kanssasi, Mooseksen kanssa tai lastenlapsieni jotka eivät ole vielä syntyneetkään.
Fyysinen seurakuntayhteys ei ole itselleni yhtään ihmeellisempää kuin hengessä saatu yhteys. Kun olen jossakin, niin tiedän että olen ollut sielä.
Tämä on sama kun joku sanoisi sinulle Jumalaa ei ole, silloin vastaisit että olet myöhässä, olisit tullut kertomaan aikaisemmin. Et voi millään perustella että Jumala on olemassa, mutta voit sanoa tunnen Jumalan, usko tai ole uskomatta. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>tesa, toisin sanoen, sinulla ei ole seurakuntayhteyttä ollenkaan. Se on huono asia ja vastoin raamatun opetusta. muuttis<
Päinvastoin nyt minulla vasta onkin seurakuntayhteys. Yhteys maanpäällä ja taivaassa. Taivaassa juhlaaviettävä esikoisten seurakunta ja maanpäällä maailmanlaajuinen Kristuksen seurakunta.
Voin mennä mihin tahansa seurakuntaan maanpäällä ja taivaassa milloin haluan ja niin usein kun haluan. Joskus fyysisesti nauttimaan yhteydestä ja joskus olla hengessä läsnä niin kuin läsnäolevana.
Eikä tämä ole sidottu edes tähän hetkeen, vaan voin mennä yhtä hyvin menneeseen kuin tulevaan seurakuntayhteyteen. Näissäkin olen ollut monta kertaa.
Oletko koskaan miettinyt miksi profeettojen kirjat eivät ole aikajärjestyuksessä. Yksi lause kuvaa tätä hetkeä ja seuraava tulevia tapahtumia. jotkut tapahtuvat nopeasti ja jotkut vasta tuhansien vuosien kuluttua, jotkut tapahtumat vasta ajalle jolloin Kristus hallitsee pyhiensä kanssa.
Kun aika otetaan pois, niin on yhden tekevää olenko mukana menneisyydessä, tässä hetkessä tai tulevaisuudessa. Eli voin yhtä hyvin keskustella sinun kanssasi, Mooseksen kanssa tai lastenlapsieni jotka eivät ole vielä syntyneetkään.
Fyysinen seurakuntayhteys ei ole itselleni yhtään ihmeellisempää kuin hengessä saatu yhteys. Kun olen jossakin, niin tiedän että olen ollut sielä.
Tämä on sama kun joku sanoisi sinulle Jumalaa ei ole, silloin vastaisit että olet myöhässä, olisit tullut kertomaan aikaisemmin. Et voi millään perustella että Jumala on olemassa, mutta voit sanoa tunnen Jumalan, usko tai ole uskomatta.Huokaus. Syvä huokaus
- tesa..
muuttis kirjoitti:
Huokaus. Syvä huokaus
Muuttis, huomaatko nyt itse, on ihan sama vastaanko kysymykseesi vai en.
Tämän takia tarvitsen myös oman seurakuntayhteyden jossa saan olla toisten samanlaisten joukossa. Täällä yhteys loppuu jo Kristuksen alun opin alkeisiin.
"Olemme uusia luomuksia Kristuksessa", joka kuuluu alkeisiin.
Silti minua kiinnostaa enemmän nähdä miten Jumala pelastaa vapaan tahdon omistavia ihmisiä, kun ihmeet ja merkit, voimateot, Jumalan kirkkaus, yms.
Ei teidän tarvitse edes lukea viestejäni, ja siksi tämä on paljon haastavampaa.
Teiltä saan oppia jotain mitä muualta en saa. - kysyväinen
tesa.. kirjoitti:
Muuttis, huomaatko nyt itse, on ihan sama vastaanko kysymykseesi vai en.
Tämän takia tarvitsen myös oman seurakuntayhteyden jossa saan olla toisten samanlaisten joukossa. Täällä yhteys loppuu jo Kristuksen alun opin alkeisiin.
"Olemme uusia luomuksia Kristuksessa", joka kuuluu alkeisiin.
Silti minua kiinnostaa enemmän nähdä miten Jumala pelastaa vapaan tahdon omistavia ihmisiä, kun ihmeet ja merkit, voimateot, Jumalan kirkkaus, yms.
Ei teidän tarvitse edes lukea viestejäni, ja siksi tämä on paljon haastavampaa.
Teiltä saan oppia jotain mitä muualta en saa.Tesa. Tunnetko tuhon ja tiedon enkeleitä? Entä oletko nähnyt lohikäärmettä vastaan taistelevan totuuden enkelien legioonan?
- tesa..
kysyväinen kirjoitti:
Tesa. Tunnetko tuhon ja tiedon enkeleitä? Entä oletko nähnyt lohikäärmettä vastaan taistelevan totuuden enkelien legioonan?
>Tesa. Tunnetko tuhon ja tiedon enkeleitä? Entä oletko nähnyt lohikäärmettä vastaan taistelevan totuuden enkelien legioonan? kysyväinen<
Nämä kaikki ovat tuttuja, ja voin kertoa niistä sitä mukaa kun näen kysymyksistä että niihin uskotaan.
Rukouksin ohjataan näitä valtavia enkeliarmeijoita, ja erikoisesti esirukoilijat saavat nähdä ja olla mukana näissä taisteluissa. - kysyväinen
tesa.. kirjoitti:
>Tesa. Tunnetko tuhon ja tiedon enkeleitä? Entä oletko nähnyt lohikäärmettä vastaan taistelevan totuuden enkelien legioonan? kysyväinen<
Nämä kaikki ovat tuttuja, ja voin kertoa niistä sitä mukaa kun näen kysymyksistä että niihin uskotaan.
Rukouksin ohjataan näitä valtavia enkeliarmeijoita, ja erikoisesti esirukoilijat saavat nähdä ja olla mukana näissä taisteluissa.Niin en ole aivan varma. Pitääkö paikkaansa että syvyyden ja korkeuden enkelien välillä käytävää sotaa käydään ajattomuuden takana ja että liharuumiissa elävien vanhurskaiden huudot tulee korkeuden sotajoukon voimaksi? Oletko tesa tietoinen tällaisista asioista enemmänkin? Onko mahdollista irtautua ruumiista ja liittyä näihin taisteluihin hyvän puolelle vanhurskauden panssariin pukeutuneena?
- 5+7#
kysyväinen kirjoitti:
Niin en ole aivan varma. Pitääkö paikkaansa että syvyyden ja korkeuden enkelien välillä käytävää sotaa käydään ajattomuuden takana ja että liharuumiissa elävien vanhurskaiden huudot tulee korkeuden sotajoukon voimaksi? Oletko tesa tietoinen tällaisista asioista enemmänkin? Onko mahdollista irtautua ruumiista ja liittyä näihin taisteluihin hyvän puolelle vanhurskauden panssariin pukeutuneena?
Mistä te näitä tietoja oikein kaivatte?
- tesa..
kysyväinen kirjoitti:
Niin en ole aivan varma. Pitääkö paikkaansa että syvyyden ja korkeuden enkelien välillä käytävää sotaa käydään ajattomuuden takana ja että liharuumiissa elävien vanhurskaiden huudot tulee korkeuden sotajoukon voimaksi? Oletko tesa tietoinen tällaisista asioista enemmänkin? Onko mahdollista irtautua ruumiista ja liittyä näihin taisteluihin hyvän puolelle vanhurskauden panssariin pukeutuneena?
Paavali oli seurakunnissaan hengessä läsnä niinkuin paikallaolevana.
Kävi taivaassa eikä tienyt oliko ruumis mukana.
Eliaa etsi Aahab ja myös lähdön jälkeen profeettakoululaiset, koska henki lennätti hänet milloin mihinkin.
On myös paljon kertomuksia joissa Jumala on lennättänyt toiselle puolelle maapalloa tekemään eri tehtäviä. "Saatte lentää niin kuin kotkat , väsymättä..."
Vastaan myöhemmin näihin muihin kysymyksiin, mutta nyt en ehdi. - 5+7#
tesa.. kirjoitti:
Paavali oli seurakunnissaan hengessä läsnä niinkuin paikallaolevana.
Kävi taivaassa eikä tienyt oliko ruumis mukana.
Eliaa etsi Aahab ja myös lähdön jälkeen profeettakoululaiset, koska henki lennätti hänet milloin mihinkin.
On myös paljon kertomuksia joissa Jumala on lennättänyt toiselle puolelle maapalloa tekemään eri tehtäviä. "Saatte lentää niin kuin kotkat , väsymättä..."
Vastaan myöhemmin näihin muihin kysymyksiin, mutta nyt en ehdi.Minkälaisena tesa näet enkelit?
- tesa..
5+7# kirjoitti:
Minkälaisena tesa näet enkelit?
>Minkälaisena tesa näet enkelit? 5 7<
Enkelit ovat palvelevia henkiä ja tulemme tuomitsemaan myös niitä.
Enkeleitä löytyy joka lähtöön niinkuin ihmisiäkin. Toiset ovat hyviä ja toiset pahoja. Toiset tuntee Kristuksen hyvin ja toiset huonosti yms.
Ulkonäöltään löytyy sama kirjavuus, voivat esiintyä ihmisen näköisinä, perinteisen enkelin tai jopa eläin hahmon näköisinä.
Joh. kirje: "Älkää jokaista henkeä uskoko". Ne jotka tunnustivat Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleena oli niitä joita piti uskoa.
Tässä Johannes opettaa menemään paljon syvemmäle kuin erottaa ainoastaan hyvät ja pahat enkelit. Jos henki opettaa miten elämä saadaan Kristuksen kuvaksi, Kristuksen tuoksuksi, kuuliaiseksi Kristukselle yms. niin silloin kuunnelkaa.
Jokaisen pitäisi kysyä Jumalalta omaa henkilökohtaista näkyä elämäänsä, koska löytyy myös villihenkiä jotka eivät itsessään ole hyviä tai pahoja. Nämä henget ovat myös raskaana näystään ja ovat valmiit tarttumaan jokaiseen ihmiseen joka ottaa ne vastaan. Esim. yhteiskunnalle tärkeät aiheet jotka voidaan antaa yhtä hyvin uskovalle ja ei uskovalle. Puhtaasti uskoville tarkoitetut aiheetkin voivat olla tarkoitettu jollekkin toiselle kuin itsellemme.
Saul meni uhraamaan Herralle, vaikka se tehtävä oli tarkoitettu Samuelille, ja sen johdosta Saul menetti kuninkuutensa. "Kuuliaisuus on parempi kuin uhri".
"Tottelemattomuus on sama kuin kotijumalan palvelus". - tesa..
kysyväinen kirjoitti:
>Niin en ole aivan varma. Pitääkö paikkaansa että syvyyden ja korkeuden enkelien välillä käytävää sotaa käydään ajattomuuden takana ja että liharuumiissa elävien vanhurskaiden huudot tulee korkeuden sotajoukon voimaksi? kysyväinen<
Voidaan sanoa että ajattomuuden takana, koska taistelut aina kohdistuvat, menneeseen, tähän hetkeen ja tulevaan. Menneisyyttä korjataan, tätä hetkeä ja tulevia aikoja luodaan.
Ruumiissa (uusi luomus Kristuksessa) elävien vanhrskasten rukoukset tulevat korkeuden sotajoukkojen hyväksi. Ei kuitenkaan liharuumiissa, sillä näitten rukoukset tulee pimeyden sotajoukkojen hyväksi.
>Onko mahdollista irtautua ruumiista ja liittyä näihin taisteluihin hyvän puolelle vanhurskauden panssariin pukeutuneena? <
Itseasiassa tämä on todellissuus silloinkin kun emme edes tiedosta irtautumistamme. Esirukoilijat saavat usein nähdä omin silmin irtautumisen ja mukanaolon taisteluissa.
Unien kautta tämä on tuttua niillekkin jotka eivät ole miettineet asiaa syvemmin. Voimme nähdä itsemme eri aikakausissa, menneisyydessä tai tulevaisuudessa. Vaikeiden aikojen keskellä näemme unia joissa olemme mukana sodassa, jossa soditaan nykyaikaisesti, menneisyyden sotilaina tai tulevaisuuden sotilaina. - teu,
muuttis kirjoitti:
tesa..
-lainaus, tesa-
Pyhä Henki asuu ihmisen hengellisessä sydämessä ja on se uusi ihminen, Sanan siemenestä syntynyt, joka ei voisikaan syntiä tehdä. Juuri siksi uskovan ihmisen sisimmässä on taistelu vanhan- ja uuden ihmisen välillä. Juuri siksi tarvitaan kaikki vanhurskauden sota-aseet. jos tuota taistelua ei ole, on se merkki kuolleesta tai nukkuvasta tilasta."MUTTIS"
Raamattu. sanoo, että liha ja veri ei peri taivaan valtakuntaa
1Kor :42-44. Jumalallisen luontonsa ja Ihmeellisen Hengensä /sielunsa puolesta Hän ei tarvinnut ylösnousemusta , Hän oli niidenm puolesta koko ajan Elävä .ollen poissa aineelliseta Ruumiista ks. 1Piet. 3:18-20.
1 Kor. 15: 45. Hän on myös kirjoittanut "Ensimmäisestä ihmisestä , Aadamista , tuli elävä siuelu ";viimeisestä Aadamista tuli eläväksi tekevä Henki ..
1Kor. 15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet , ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa , meikä katoavaisuus peri katoamattomuutta
15:51 Katso ,Minä sanon teillesalaisuuden :emme kaikki nuku kuolemaan , mutta kaikki muutumme . 55...Kuolema missä on sinun voittosi ? Kuolema , missä on sinun otasi ?"56...Mutta kuoleman ota on synti , ja synnin voima on laki .57. Mutta kiitos olkoon Jumalan , joka eantaa meille voiton Meidän Herramme Jeesuksen
Kristuksen kautta !
55-57. Kuolemalla on synnin johdosta "OTA" eli vahinkoittava piikki , sillä "synnin palkka on kuolema " SYNNILLÄ on kadottava voima siksi " että Jum,alan LAKI tuomitsee synnintekijät Kuolemaan "
Ristin kuolemasa kautta Jeesus täytti ihmisen sijassa lain rankaistusvaatimuksen ja sovitti heidän syntinsä , Kuolemalla ei siksi ole "OTAA" Jeesuksen turvassa olevien suhteen ,,EIKÄ LAKI TUOMITSE HEITÄ . Uskovat eivät Ruumiillisessa kuolemassa "näe kuolemaa " sillä SE on heille Sielun / Hengen , siirtyminen pois .
ruumiista ja mano Jeesuksen luo taivaan kotiin .
- Κέρβερος
Ikäväähän se on, että ..bw.fd.f.vd:n kommentti poistettiin, mutta vastaan silti.
-Esittämäsi asiat ovat kaikista vastaanrimpuiluista ja poistatteluista huolimatta monilta osin tärkeitä ja erittäin paikkaansapitäviä ja jopa kunnioitettavia. En kykene ja halua ottaa kantaa ns. opillisiin näkemyksiin, kosken niistä tuontaivaallista ymmärrä, mutta ihmisyyteen ja koskemattomuuteen ja moraaliin liittyvät näkemyksesi ovat kertakaikkiaan mainioita.- elä sie höpsi
Ei ole ikävää, vaan siunattu asia.
Hänet tulisi sulkea pois kristittyjen palstoilta loppuelämänsä ajaksi ja tuomita tuntuviin sakkoihin vuosia kestäneestä valhe ja herjauskampanjastaan monilla uskovien palstoilla. - teu,
elä sie höpsi kirjoitti:
Ei ole ikävää, vaan siunattu asia.
Hänet tulisi sulkea pois kristittyjen palstoilta loppuelämänsä ajaksi ja tuomita tuntuviin sakkoihin vuosia kestäneestä valhe ja herjauskampanjastaan monilla uskovien palstoilla.Sinun kai titää ymmärtää kuka on se hevostelija joka luulee tietävänsä
sellaisen pastoituksen joka menisi Enkelien terkemien enkelien
palvevelijain , Kestäneen sellaisten Jumamalan parhaimmat enkelien
sotadassa On laitettu Takaisin sellaisten perehtyniden .
Kaikkien Jumalan enkelien laittaa Enkelien kärsimyksiin
Niin että Jumalan laittama kaikki pahan tekijät tuohon tekoon .
kuin jokaisen .
saa ta nan enkelit , jotka luuli että he oli Jumalan paremmalla puolella
jotka Jumala asetti syvyyden kuiluun . - 7+17
On tärkeää pysyä Jumalan sanassa, eikä unissa ja ennustuksissa, jos raamattu niitä ei vahvista.
Tämä olkoon varoituksena tesalle, joka kylvää tänne lustetta.
Väärän evankeliumin kylvämisestä on raamatussa vakavat varoitukset. "Vaikka enkeli tulisi ja sanoisi teille, älkää uskoko".
Jos ihminen alkaa uskomaan ja elämään unimaailmassa ja henkien kanssa, hän ei ole kuuliainen Sanalle. - tesa..
7+17 kirjoitti:
On tärkeää pysyä Jumalan sanassa, eikä unissa ja ennustuksissa, jos raamattu niitä ei vahvista.
Tämä olkoon varoituksena tesalle, joka kylvää tänne lustetta.
Väärän evankeliumin kylvämisestä on raamatussa vakavat varoitukset. "Vaikka enkeli tulisi ja sanoisi teille, älkää uskoko".
Jos ihminen alkaa uskomaan ja elämään unimaailmassa ja henkien kanssa, hän ei ole kuuliainen Sanalle.>jos raamattu niitä ei vahvista. 7 17<
Tuomitsit minut lusteen kylväjäksi, vaikka voin vahvistaa joka ainoan sanani raamatusta. Siksi omistan väärän todistuksesi aarteeksi taivaassa.
1. Piet 3: 13. Ja kuka on, joka taitaa teitä vahingoittaa, jos te hyvää pyydätte?
14. Ja jos te vielä oikeudenkin tähden kärsisitte, niin te kuitenkin autuaat olette; mutta älkäät peljätkö heidän vaatimistansa, alkäät myös heitä hämmästykö.
15. Mutta pyhittäkäät Herra Jumala teidän sydämissänne. Olkaat myös aina valmiit vastaamaan jokaista, joka teidän toivonne perustusta tutkistelee, joka teissä on, hiljaisuudella ja pelvolla,
16. Ja pitäkäät hyvä omatunto, että ne, jotka teitä panettelevat niinkuin pahantekiöitä, häpeäisivät, että he ovat häväisseet teidän hyvän menonne Kristuksessa.- Olemme ihmisiä
Ennen maa repee, ennenkun hu'ora häpee.
Aikamme on nyt saavuttanut sen pisteen näissä teollistuneissa Euroopan maissa, ettei häpeätä ei enää tunneta jumalattomien joukossa. Heidät on niin hyvin aivopesty, että ainoat joiden heidän mielestään tulee hävetä tässä maailmassa, ovat tunnustavat parannusta saarnaanaavat kristityt. - 5+7#
Olemme ihmisiä kirjoitti:
Ennen maa repee, ennenkun hu'ora häpee.
Aikamme on nyt saavuttanut sen pisteen näissä teollistuneissa Euroopan maissa, ettei häpeätä ei enää tunneta jumalattomien joukossa. Heidät on niin hyvin aivopesty, että ainoat joiden heidän mielestään tulee hävetä tässä maailmassa, ovat tunnustavat parannusta saarnaanaavat kristityt.Olemme ihmisiä 1.11.2013 00:30
Olet todella törkeä ja tietämätön viisauksiesi kanssa. Jos et tiedä missä ihmiset elävät, koita pysyä sellaisissa asioissa, joista edes luulet tietäväsi jotain, vai montako huoraa olet tavannut.
- su***
Nyt on tartuttava asiaan aloittajan kyselystä perisynnistä. No onhan se periytynyt siittä kun tuhat-takaperoinen isosisämme tuli puusta alas. Hänellä oli huoli itsestään ja laumastaan. Kun oli lauman keskeisiä kahinoita matosista ja naaraista, niin siinä sitten syntiä syntyi. Johan eläimetkin ovat tavoiltaan syntisiä jos niitä verrataan meihin Luojan luomiin ihmisiin.
Me olimme entisi eläimiä...niin älkää naurako. Ei nyt aivan ahvenia, kuten tämä Alikersantti Lahtinen "tuntemattomassa" sanoi.
Mutta puusta olemme pudonneet ja sitten hieman säikähtäneet, kuka enemmän tai vähemmän. Eikö se ole sama mistä meidän syntisyys on peräisin. Syntisiä olemme kaikki tavoiltamme ja ajatuksiltamme. Toivomme vaan, että ne eivät paina selässämme, kun olemme kantamassa niitä Jumala eteen lopussa.
Emme me voi syntejämme kokonaan poistaa, vaikka helpottaaksemme elämäämme, niitä karistaisimme pois harteiltamme. Niitä voi pystyä vähentämään, mutta ei kokonaan heittämään pois. Tietysti, jos joillakin on kuvitelma niiden saamisesa anteeksi Jumalalta kesken elon, se on helpotus hänen luuloonsa. Niin se on minullakin. Jumala on tasapuolinen kaikkia meitä kohtaan armollansa.
Näin on ollut vuosi kymmmentuhansia, ja tulee olemaan. Kristillisyys on tuonut moraalia ihmiskunnalle. Mutta ei sitä saisi mielestäni käyttää keppihevosena omien syntiensä katteeksi.
Maksa kaikki hyvällä, se keventtää syntitaakkaasi. Pahan voima tuo sitä lisää. Ja nyt menen saunaan, kun Jumala on antanut suomalaistenkin se keksiä, maallisuuden puhtaudeksi.
En muistele ketään nyt pahalla, mutta toivon, että en saa näistä kirouksia ja tuomioita. Nämä ovat vain minun juttujani joita teille lukijat tarjoan.- Κέρβερος
Su:lle
"...Johan eläimetkin ovat tavoiltaan syntisiä jos niitä verrataan meihin Luojan luomiin ihmisiin...."
Kreationismin (luominen - create) mukaan ihan kaikki on luotu, niin eläimet kuin ihmisetkin.
Emme vielä kykene ymmärtämään esim toisten, nykyäänkin elävien, ihmisapinoinen yhteisöllisiä kykyjä tai psykologisia ominaisuuksia. Emme niinikään tiedä heidän ajatusmaailmassa olevia väärintekoja. Viitteitä väärän ja oikean ymmärtämisestä sosiaalisessa ympäristössä on toisaalta runsaasti. Valehtelemisen jalo taito näyttäisi olevan osa ihmisapinoiden arkipäivää. Kiinnijääneen valehtelijan käyttäytymisestä päätellen myös jonkinlainen moraalikäsitys näyttäisi heillä olevan jo olemassa ihan ilman kansiin painettuja ohjeitakin.
Jos olet seurannut dokumentteja, niin olet arvattavasti nähnyt valehtelusta kiinnijääneen yksilön saaneen sakinhivutusta oikein pontevasti. Näillä selkäsaunan antajilla on siis myös ollut tarkka käsitys yhteisön moraalista (oikein- ja väärintekemisestä). Aina ei ole hakattu aivoja pihalle, vaan kärsimyksen määrä on annettu "sopivasti" rikoksen mukaan.
Tuo rajaton kiinnostuksesi aihe lisääntymisestä yleensä antaa ankarammat rangaistukset yhteisöissä, kuin muuten olisi tilanteeseen nähden sopivaa antaa.
Tämä on sinänsä ymmärrettävä ominaisuus evoluutiossa.
Vaan sosiaalisissa yhteisöissä taistellessa vaikka susilaumaa vastaan, tarvitaan joukkovoimaa, niin silloin ei voi tappaa koko lauman miehiä lisääntymistarpeissa ja jäisi näinollen yksin taistelemaan koko laumaa vastaan (sukupuutto). Tämä lienee yksi syy isojen ihmisapinoiden rajattoman runsaaseen mielikuvitukseen ja unien näkemiseen ja aivotoiminnan kehittymiseen - ei ainoastaan yksilön, vaan myös yhteisön tarpeita ajatellen.
Merkillepantava on myös, että alfojen tapellessa fiksu kaveri tekee tuttavuutta sivummalla tyttöjen kanssa ja saatta päästä myös pukille (on myös havaintoja runsaasti) ja jatkaa fiksua / ovelaa perimäänsä yhteisössä ilman alfojen tietämistä koko asiasta . Tämä kaikki mahdollistaa laajan yhteisön hengissäpysymisen ja taistelun kilpailijoita (susilaumoja yms.) vastaan.
Ahvenajatus on oikea.
Ihmisen sukupuussa on ns. varsieväiset, eikä viuhkaeväiset. Viuhkaeväiset ovat myös nykyään kaloja, joilla on evät (ahvenen evä on viuhkamainen). Varsieväiset taas ovat sellaisia, keiden evä on ollut ikään kuin varsi tai luu. Nämä ovat kehittyneet ajan kanssa raajoiksi (kädet, jalat). Aikaa tästä on kulunut n. 380miljoonaa vuotta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gogonasus
Kertauksen vuoksi vielä ihminen:
Aitotumallinen, eläinkunnan selkäjenteisiin kuuluva selkärankainen istukasnisäkäs kädellisten lahkon isojen ihmisapinoiden heimon homo suvun viisas, viisas ihminen.
- taivaassa hiukka myö
Vaikuttaa vähän että tesalla menee hiukka lujaa nyt nää jutut ja käytännöt.
aina joskus ilmaantuu tällaisia maasta irrallaan leijuntaa, mutta aikaa kun vähän menee niin heitä ei kukaan löydä mistään.
Ei Apostolit sellaiseen antaneet mallia. - 310
Lapsi syntyy puhtaana ja viattomana.Varttuessaan hän oppii erottamaan hyvän ja pahan eron.Ihminen tekee automaattisesti vääriä valintoja elämässään,valintoja, jotka ovat Jumalan tahdon vastaisia Perisynnin alainen ihminen on siis luonnostaan taipuvainen syntiin.
Onneksi Jumalalla oli valmiina suunitelma, jonka Johannes kastaja lausui; katso, Jumalan Karitsa,joka ottaa pois maailman synnin.- aa men
Noin juuri, nyt oli taas kirkasta evankeliumia !
- *sisar*
Shalom...
Ihmeellinen on Jumala....
Lapsi on puhdas....
Runsain siunauksin...
Lapsi valitsee tiensä....kun on oikeassa iässä ja viiisaudessa...älykkyydessä..
Kaikki on Herran käd*essä....ihmeelllinen JUMALA.- TEU,
Room. 5:12-19. On yhtäkun tuota kertakaikkiaan PERISYNTI ...
Kaikki ihmiset ovat "LUONNOSTAAN " SYNNYNNÄISESTIB SYNTISIÄ Tuomion ja kadotuksen alaisia kahdestöä syystä :
1. Ensimmäisten Ihmisten langeemuksen johdosta , josta syntisyys on periytynyt kaikkiin heidän jälkeläisiinsä .
2, Koska kaikki ovat omasta halustaan tehneet syntiä ja ovat lihanmielessään Jumalan vihollisia , osoittaen sen ajatuksissaan , pyheissä ja täöissään JEESUS
ON SOVITTANYT KUMMATKIN ,PERISYNNIN JA TEKEOSYNNIT SYNNYNÄISEN LIHÄN MIELEN ja siitä johtuvat pahat ajoitukset puheet
ja teot . Joka näin valmistetun , pelastuksen ottaa parannuksessa ja evankeliumin uskolla vastaan LAHJA VANHAURKAUTTA JA PYHÄN HENGEN LAHJASTA , ARMON HALLINTAAN JA IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERILLISEKSI ..
JOKA kertoo Augustinon ja LUTHERIN myähäsyntyisista Paavaleista
kunpikin on Myöhäsyntyinen Paavali ..Augustino on n.354-430. ja
Luther 1484 - 1546. - Näin on
TEU, kirjoitti:
Kaikki ihmiset ovat "LUONNOSTAAN " SYNNYNNÄISESTIB SYNTISIÄ Tuomion ja kadotuksen alaisia kahdestöä syystä :
1. Ensimmäisten Ihmisten langeemuksen johdosta , josta syntisyys on periytynyt kaikkiin heidän jälkeläisiinsä .
2, Koska kaikki ovat omasta halustaan tehneet syntiä ja ovat lihanmielessään Jumalan vihollisia , osoittaen sen ajatuksissaan , pyheissä ja täöissään JEESUS
ON SOVITTANYT KUMMATKIN ,PERISYNNIN JA TEKEOSYNNIT SYNNYNÄISEN LIHÄN MIELEN ja siitä johtuvat pahat ajoitukset puheet
ja teot . Joka näin valmistetun , pelastuksen ottaa parannuksessa ja evankeliumin uskolla vastaan LAHJA VANHAURKAUTTA JA PYHÄN HENGEN LAHJASTA , ARMON HALLINTAAN JA IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERILLISEKSI ..
Luther 1484 - 1546.Aurelius Augustinus oli pohjois Arikkalainen piispa. Minulla on hänen kirjansa
Spritu & littera. Henki ja kirjain. - Augustinuksesta
TEU, kirjoitti:
Luther 1484 - 1546.Aurelius Augustinus (13. marraskuuta 354 – 28. elokuuta 430) oli läntisen kristillisen kirkon merkittävinlähde? kirkkoisä, joka teki huomattavaa työtä filosofian ja teologian yhteen sovittamisessa.
Hän on katolisen kirkon merkittävimpiä ja arvostetuimpia teologeja ja kirkon opettajia. Myös protestantit, erityisesti kalvinistit, pitävät häntä protestanttisuuden henkisenä isänä, sillä Martti Luther sai paljon vaikutteita hänen pelastusta ja armoa koskevista opeistaan.
Vapaa tahto oli eräs Augustinuksen käsittelemiä ongelmia. Hän pohti, voiko ihmisen tuomita helvettiin pahojen tekojen takia, jos hän ei itse toimi oman tahtonsa mukaan tai ei tunne kristillisiä opetuksia.
Erityisesti pelagiolaiskiistassa Augustinus korosti armon olevan pelastuksen edellytys. Ihmisen tahto oli Augustinuksen mukaan alun perin tehty vapaaksi, mutta synnin vuoksi sittemmin turmeltunut ja rappeutunut. Toisin kuin protestantismissa usein on tulkittu, Augustinus ei kuitenkaan kumonnut ajatusta ihmisen vapaasta tahdosta. Augustinuksen korostus oli, että sekä Jumalan suvereeni armo että ihmisen vapaa tahto täytyy hyväksyä.
Augustinuksella oli myös merkittäviä perusteluja kristillisten arvojen levittämiselle maan päällä. Vaikka hänellä olikin teologisena filosofina hyvä tarkoitus, hänen kirjoituksiaan ja niiden tulkintoja on myöhemmin käytetty etsittäessä syytä ja oikeutusta ristiretkille, noitavainoille ja kirjarovioille. Erityisesti donatolaiskiistassa Augustinus asettui kannattamaan valtiovallan puuttumista uskonnollisten kiistojen ratkaisuun. - Κέρβερος
Augustinuksesta kirjoitti:
Aurelius Augustinus (13. marraskuuta 354 – 28. elokuuta 430) oli läntisen kristillisen kirkon merkittävinlähde? kirkkoisä, joka teki huomattavaa työtä filosofian ja teologian yhteen sovittamisessa.
Hän on katolisen kirkon merkittävimpiä ja arvostetuimpia teologeja ja kirkon opettajia. Myös protestantit, erityisesti kalvinistit, pitävät häntä protestanttisuuden henkisenä isänä, sillä Martti Luther sai paljon vaikutteita hänen pelastusta ja armoa koskevista opeistaan.
Vapaa tahto oli eräs Augustinuksen käsittelemiä ongelmia. Hän pohti, voiko ihmisen tuomita helvettiin pahojen tekojen takia, jos hän ei itse toimi oman tahtonsa mukaan tai ei tunne kristillisiä opetuksia.
Erityisesti pelagiolaiskiistassa Augustinus korosti armon olevan pelastuksen edellytys. Ihmisen tahto oli Augustinuksen mukaan alun perin tehty vapaaksi, mutta synnin vuoksi sittemmin turmeltunut ja rappeutunut. Toisin kuin protestantismissa usein on tulkittu, Augustinus ei kuitenkaan kumonnut ajatusta ihmisen vapaasta tahdosta. Augustinuksen korostus oli, että sekä Jumalan suvereeni armo että ihmisen vapaa tahto täytyy hyväksyä.
Augustinuksella oli myös merkittäviä perusteluja kristillisten arvojen levittämiselle maan päällä. Vaikka hänellä olikin teologisena filosofina hyvä tarkoitus, hänen kirjoituksiaan ja niiden tulkintoja on myöhemmin käytetty etsittäessä syytä ja oikeutusta ristiretkille, noitavainoille ja kirjarovioille. Erityisesti donatolaiskiistassa Augustinus asettui kannattamaan valtiovallan puuttumista uskonnollisten kiistojen ratkaisuun.Augustinuksesta:lle
Eniten mielenkiintoista oli tuo uskonnon ja filosofian yhteen sovittaminen. Liekö osittain johtunut juuri saatavillaolevasta uusplatonismin lähteistä (kehitetty parisataa vuotta ennen hänen aikaansa) tai ajan hengestä. Uusplatonismi heijastuu nykyaikaankin filosofian kautta jopa matematiikkaan. Hyvä alku luonnontieteiden rehelliseen tutkimiseen ja syvälliseen pohdiskeluun olevaisuudesta.Augustinus kylläkin (yllätys-yllätys) rajasi perimmäisen tiedon jumaluuksiin ja Teidän tapauksessa jopa Jumalaan. Totuuden vain ihmisestä itsestään löytymiseen viitataan Augsin tapaan myös muissakin uskonnoissa. Tältä osin mielestäni erittäin fiksu kaveri.
Erittäin hauska oli tuo wikin maininta hänen ajattelustaan "skeptistä rationalismia" - aivan huisaa, sanoisiko nykyajan lapset termillä "ihkua"?
Jäätävää on agnostisesta myös Augsin kommenti (wikissä) ajasta - lukekaas, jos viitsitte.
Wikin suora lainaus "Myös pakanat pystyvät Augustinuksen mukaan tietämään mikä on hyvää ja tuntemaan Jumalan näkymättömän olemuksen, mutta heillä ei ole voimaa toimia sen mukaan. "
Olisi Augustinus varmasti leipänsä tienannut näillä käsityksillään, vaikka olisi syntynyt Japaniin tai Intiaan.
Kolminaisuusoppi on minulle se seuraava ylipääsemätön asia, mitä en ehkä koskaan tule ymmärtämään, muttei siitä enempää ennen kuin perisynti on saatu ruodittua, vaikka se voimakkaasti Augustinukseen liittyykin.
Näkemyksestään kristillisten arvojen levittämisestä ympäri maailman en painaisi ainakaan facebookissa plussaa.
Augsin perisyntikäsitykselle painaisin miinuksia.
Yhteenvetona (ensi kertaa koko sälliin tutustumalla) toteaisin filosofisen, mielestäni korkealaatuisen, ajattelun olevan perin ristiriitainen uskontoharhojen negatiivisuudesta johtuen. - ei keksinyt itse
Κέρβερος kirjoitti:
Augustinuksesta:lle
Eniten mielenkiintoista oli tuo uskonnon ja filosofian yhteen sovittaminen. Liekö osittain johtunut juuri saatavillaolevasta uusplatonismin lähteistä (kehitetty parisataa vuotta ennen hänen aikaansa) tai ajan hengestä. Uusplatonismi heijastuu nykyaikaankin filosofian kautta jopa matematiikkaan. Hyvä alku luonnontieteiden rehelliseen tutkimiseen ja syvälliseen pohdiskeluun olevaisuudesta.Augustinus kylläkin (yllätys-yllätys) rajasi perimmäisen tiedon jumaluuksiin ja Teidän tapauksessa jopa Jumalaan. Totuuden vain ihmisestä itsestään löytymiseen viitataan Augsin tapaan myös muissakin uskonnoissa. Tältä osin mielestäni erittäin fiksu kaveri.
Erittäin hauska oli tuo wikin maininta hänen ajattelustaan "skeptistä rationalismia" - aivan huisaa, sanoisiko nykyajan lapset termillä "ihkua"?
Jäätävää on agnostisesta myös Augsin kommenti (wikissä) ajasta - lukekaas, jos viitsitte.
Wikin suora lainaus "Myös pakanat pystyvät Augustinuksen mukaan tietämään mikä on hyvää ja tuntemaan Jumalan näkymättömän olemuksen, mutta heillä ei ole voimaa toimia sen mukaan. "
Olisi Augustinus varmasti leipänsä tienannut näillä käsityksillään, vaikka olisi syntynyt Japaniin tai Intiaan.
Kolminaisuusoppi on minulle se seuraava ylipääsemätön asia, mitä en ehkä koskaan tule ymmärtämään, muttei siitä enempää ennen kuin perisynti on saatu ruodittua, vaikka se voimakkaasti Augustinukseen liittyykin.
Näkemyksestään kristillisten arvojen levittämisestä ympäri maailman en painaisi ainakaan facebookissa plussaa.
Augsin perisyntikäsitykselle painaisin miinuksia.
Yhteenvetona (ensi kertaa koko sälliin tutustumalla) toteaisin filosofisen, mielestäni korkealaatuisen, ajattelun olevan perin ristiriitainen uskontoharhojen negatiivisuudesta johtuen."Myös pakanat pystyvät Augustinuksen mukaan tietämään mikä on hyvää ja tuntemaan Jumalan näkymättömän olemuksen, mutta heillä ei ole voimaa toimia sen mukaan. "
Raamatusta se on ei Augustinukselta.
Room. 2:14-15 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
***) ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
Room. 2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan. - Κέρβερος
ei keksinyt itse kirjoitti:
"Myös pakanat pystyvät Augustinuksen mukaan tietämään mikä on hyvää ja tuntemaan Jumalan näkymättömän olemuksen, mutta heillä ei ole voimaa toimia sen mukaan. "
Raamatusta se on ei Augustinukselta.
Room. 2:14-15 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
***) ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
Room. 2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.Ai niin, muuten juu - näinhän se olikin. Tästähän me puhuttiin ennenkin, vaan hatara lähimuisti (tai vaan- muisti) ei aina pelitä kunnolla.
- 14+14
Olet kokenut jo paljon, kun olet huomannut, että uskominen ei ole opittavissa oleva asia.
Moni synnin unesta (Jumalan voiman vaikutuksesta) herännyt ihminen on alkanut tekemään parannusta. Se on ihan oikein tietenkin. Monet heistä ovat tulleet tuntemaan, etteivät he sillä puhdistu. Vaikka lakkaavat kiroilemasta, luopuvat synnillisistä huvituksista, yms.
Asiaa verrataan joskus siihen, että tuollainen yritys on ikäänkuin alkaisi pukea puhtaita vaatteita likaisten päälle. Ulkoapäin näky tietysti kaunistuu, mutta sieltä alla olevista likaisista vaatteista nousee hirmuinen löyhkä.
Jumalan Sanan mukaan ei ole muuta mahdollisuutta, kun nöyrtyä siihen, että Jumalan Sana saa riisua meistä niin pyhyyden, kun pahuudenkin ja pyytää, että auta minua Herra Jeesus.
Moni tämän tunnustettuaan on tullut johdatetuksi Jumalan Sanan kuuloon ja saanut syntinsä anteeksi.
Jumalan Pyhä Henki on alkanutkin toimia hänessä. Hän on alkanut puhua tästä ihmeestä, joka hänelle on tapahtunut. Hän on kertonut näistä entisille syntikumppaneillekin, Jne.
Perisynti ei ole mitään muuta, kun ihmisen synnynnäinen taipumus valita väärin synnin puolelle. Siellä vaikuttavat itsekkyys, ahneus, kateus, kunnianhimo, yms. Näitä mm. Lestadius on tutkinut väitöskirjassaan, joka on julkaistu nimellä Hulluinhuonelainen.- Κέρβερος
14 14:lle
Latasin joskus jonkun tiedoston, Teidän vihjeistänne, hulluinhuonelaisesta kännykkään matkan päällä, mutta arvaat oikein, etten ole sitäkään vielä kerinnyt (toimertunut, viitsinyt yms.) lukemaan :( . mutta onhan minulla loppuelämä aikaa. Niin ja taitaa kännykkäkin olla jo vaihtunut.
Perisynnin käsite Pieperin mukaan:
Perisyntiin, toisin sanoen syntiin, jota ei tehdä, vaan joka Aadamin lankeemuksen jälkeen siirtyy syntymän kautta jokaiseen ihmiseen, kuuluu kaksi asiaa:
a. perisyyllisyys (culpa hereditaria), toisin sanoen Aadamin yhden ainoan synnin syyllisyys, jonka Jumala lukee kaikille ihmisille syyksi (Room. 5:18 - 19);
b. periturmelus (corruptio humanae naturae hereditaria), joka seurauksena siitä, että Aadamin syyllisyys luetaan ihmisille syyksi, luonnollisen polveutumisen välityksellä siirtyy langenneilta vanhemmilta kaikkiin jälkeläisiin (Ps. 51:7; Joh. 3:6).
Perisyntiä vastaan ihmiset ovat aivan erikoisesti esittäneet vastaväitteitä. Pelagiolaiset, socinolaiset, arminiolaiset ja uudemmat teologit väittävät, että ihmiselle voidaan lukea synniksi vain se, mitä hän itse on tehnyt (vrt. Quenst., Syst. I, 995; Vilmar, Dogm. I, 370 ss.; Nitzsch-Stephan, Dogm., s. 327 ss.).
Meidän täytyy tosin myöntää, että ihmisen tunne sen sokeuden johdosta, minkä vallassa me olemme (Ef. 4:18), nousee suorastaan kapinaan perisynnin tosiasiaa vastaan. Se ei kuitenkaan vähimmässäkään määrässä muuta miksikään perisyyllisyyden tosiasiaa, jota Raamattu opettaa (Room. 5:18 - 19).
Raamatun oppi on seuraava: Yhden ainoan ihmisen synnin kautta tuli kadotustuomio kaikkien ihmisten osaksi. Osoituksena siitä, että Aadamin synti luetaan kaikkien syyksi, on pidettävä myös periturmelusta (corruptio hereditaria), jonka vallassa Aadamin lankeemuksen jälkeen ovat kaikki ihmiset, jotka luonnollisella tavalla sikiävät ja syntyvät. Raamattu myös rinnastaa toisiinsa Aadamin synnin syyksi lukemisen ja Kristuksen vanhurskauden lukemisen koko ihmiskunnalle (Room. 5:18 - 19).
Sen, joka torjuu Aadamin synnin syyksilukemisen, täytyy myös torjua Kristuksen vanhurskauden lukeminen ja näin hyljätä evankeliumin ydin.
Lainaus: Franz Pieper, Kristillinen Dogmatiikka.
Kerberos: Paljon lisää jämäkkää tietoa löytyy Pieperistä. Uskoisin että ymmärrät jotain mitä kaveri on kirjoittanut. Kirjan voi löytää divarista alle neljällä kympillä.- teu,
tyhmelin kirjoitti:
Kerberos, kannattaa myös tutkia näitä kohtia:
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/augstunn.html#Perisynti
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/puolustus/II.html
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/yo/perisynti.htmlEhdottomasti kannataa , vaikka lukemistä riittääkin , on se sen arvoista.
Kaikki kohdat , ja toisillekin kuin Kerberossille oikein hyvät kaikille ..
Augustinus Aurelius . 354. -430. Vanhan Kirkon suurin opettaja , pyhimus , Suntynyt Numidiassa . Hänen ,isänsä , Patricius, oli pakana , mutyta Äiti , Monica oli ,Harras Kristitty Aucustinus oli sai sivistyksensä etevinmpien opettajien johdsolla Karthacossa , jossa joutui myös aistrillisuuden valtaan. - teu,
teu, kirjoitti:
Ehdottomasti kannataa , vaikka lukemistä riittääkin , on se sen arvoista.
Kaikki kohdat , ja toisillekin kuin Kerberossille oikein hyvät kaikille ..
Augustinus Aurelius . 354. -430. Vanhan Kirkon suurin opettaja , pyhimus , Suntynyt Numidiassa . Hänen ,isänsä , Patricius, oli pakana , mutyta Äiti , Monica oli ,Harras Kristitty Aucustinus oli sai sivistyksensä etevinmpien opettajien johdsolla Karthacossa , jossa joutui myös aistrillisuuden valtaan.Aucustinus. siis joutui Ciceron kirjan "Hoertennus herätämänsä rupesi rupepesi tavoittelemaan korkeampia elämän ihanteita ja joutui manicealaisen korkeampia
elämän ihanteitä ja joutui haaveilliesen uskonnollollisuuden pauloihin . Suoritettuaan loppuu opintonsa tuli kaunopuheisuuden opettajaksi Karthakossa myöhemmin Milanaoon , jossa hänellä oli valtion puhetaidon opettajan virka . Luopui siellä manikealaisista , oli jonkin aikaa oli jonkin aikaa uuspalonistisuuden kanaallas. , mutta kääntyi , osaksi piispa Amrosiuksen vaikutuksesta .. - TEU,
teu, kirjoitti:
Aucustinus. siis joutui Ciceron kirjan "Hoertennus herätämänsä rupesi rupepesi tavoittelemaan korkeampia elämän ihanteita ja joutui manicealaisen korkeampia
elämän ihanteitä ja joutui haaveilliesen uskonnollollisuuden pauloihin . Suoritettuaan loppuu opintonsa tuli kaunopuheisuuden opettajaksi Karthakossa myöhemmin Milanaoon , jossa hänellä oli valtion puhetaidon opettajan virka . Luopui siellä manikealaisista , oli jonkin aikaa oli jonkin aikaa uuspalonistisuuden kanaallas. , mutta kääntyi , osaksi piispa Amrosiuksen vaikutuksesta ..Piispa Amprosiuken vaikutuksesta ,kristityksi ja kastettiin 387 . Sen jälkeen ,palasi Afrikkaan , jossa 391 valittiin Hippoon Prespyteeriksi ja 395 Piispaksi Augustinon
kehitystä kuvaa teos "Conffesionens " 397-400. . suomennettu Augustinon tunnustuket " Kirjassa "Retraktiones" (427 pERUTUKSIA. HÄN VANHUKSENA LOI LOPPUKATSAUKSEN KIRJALLISEEN TUOTANTOON .
Muista teoksista tärkeimmät "De cviviate Dei," (JumaLAN VALTIOSTA , 22 KIRJAA 413:426, JOSSA ESITETETÄÄN jUMALAN JA mAAILMAN VALTAKUNTA RINNAKKAINEN eDELLISEN LOPULLISEEN VOITTOON PÄÄTTYTYVÄ KEHITYS , JA "DE tRINITATE " KOLMINAISUUDESTA 15 KIRJAA 399-419. JOSSA KOLMINAISUUSOPPI lÄNSIMAILLA SAATETAAN PÄÄTÖKSEENSÄ.. - Κέρβερος
tyhmelin kirjoitti:
Kerberos, kannattaa myös tutkia näitä kohtia:
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/augstunn.html#Perisynti
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/puolustus/II.html
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/yo/perisynti.html"...Kerberos, kannattaa myös tutkia näitä kohtia:..."
-Viimeisestä jotain kommenttia, koska kaikkea ei heti ensi istumalla kerkiä tutkimaan tai mieltämään siinämäärin, että kykenisi jotain sanomaan.
Status controversiae. Ensimmäisessä kappaleessa, vaikken perisyntiä ymmärrä, niin ehkä sentähden voisin luokitella sen substanssiksi, mutta en ihmisen olemista ymmärrä tai hyväksy substanssiksi.
"...Sen, joka torjuu Aadamin synnin syyksilukemisen, täytyy myös torjua Kristuksen vanhurskauden lukeminen ja näin hyljätä evankeliumin ydin...."
-Juuri näin olen ymmärtänyt asian olevan. Ei minulla ole mahdollisuutta ymmärtää evankeliumia ennekuin olen ymmärtänyt perisynnin olemuksen.
Affirmativa menee yli, ei ainoastaan siitä syystä, että se sisältää jo opittuja määreitä, mitkä pitäisi osata ja hyväksyä, mutta myös sentähden, etten ole samaa mieltä lähtökohdista.
Negativa sensijaan raottaa minulle hiukan enemmän silmiä ymmärtämään affirmativaa juurikin tämän negativan kautta ja näinollen en olekaan niin karvat pörhöllään enää kumpaankaan. Ymmärrys kasvoi ja nimenomaan perisyntiä, mistä on nyt kyse, koskien. Tai ei niinkään vielä se varsinainen ymmärrys, mutta ainakin ymmärrän huomattavasti paremmin uskovien perisyntikäsitystä.
Jotenkin miellän nämä Augsburgin asiakirjat vähän Norvannon kaltaisiksi; perin perusteellisiksi ja varsin painavaksi sanomaksi vähin sanoin ja osittain jopa kiihkottomasti esitettynä. Ei silti, kyllä joskus protestoin tätäkin vastaan, mutta lukemalla silmät raottuvat. Κέρβερος kirjoitti:
"...Kerberos, kannattaa myös tutkia näitä kohtia:..."
-Viimeisestä jotain kommenttia, koska kaikkea ei heti ensi istumalla kerkiä tutkimaan tai mieltämään siinämäärin, että kykenisi jotain sanomaan.
Status controversiae. Ensimmäisessä kappaleessa, vaikken perisyntiä ymmärrä, niin ehkä sentähden voisin luokitella sen substanssiksi, mutta en ihmisen olemista ymmärrä tai hyväksy substanssiksi.
"...Sen, joka torjuu Aadamin synnin syyksilukemisen, täytyy myös torjua Kristuksen vanhurskauden lukeminen ja näin hyljätä evankeliumin ydin...."
-Juuri näin olen ymmärtänyt asian olevan. Ei minulla ole mahdollisuutta ymmärtää evankeliumia ennekuin olen ymmärtänyt perisynnin olemuksen.
Affirmativa menee yli, ei ainoastaan siitä syystä, että se sisältää jo opittuja määreitä, mitkä pitäisi osata ja hyväksyä, mutta myös sentähden, etten ole samaa mieltä lähtökohdista.
Negativa sensijaan raottaa minulle hiukan enemmän silmiä ymmärtämään affirmativaa juurikin tämän negativan kautta ja näinollen en olekaan niin karvat pörhöllään enää kumpaankaan. Ymmärrys kasvoi ja nimenomaan perisyntiä, mistä on nyt kyse, koskien. Tai ei niinkään vielä se varsinainen ymmärrys, mutta ainakin ymmärrän huomattavasti paremmin uskovien perisyntikäsitystä.
Jotenkin miellän nämä Augsburgin asiakirjat vähän Norvannon kaltaisiksi; perin perusteellisiksi ja varsin painavaksi sanomaksi vähin sanoin ja osittain jopa kiihkottomasti esitettynä. Ei silti, kyllä joskus protestoin tätäkin vastaan, mutta lukemalla silmät raottuvat.Kerberos.. Etsintäsi muistuttaa mieleeni ajan, jolloin hiukan jo epätoivoisena etsin Jumalaa. Alkoi kuolemakin pelottaa. Olinhan kristityn kodin lapsi mutta kokonaan jo kadottanut Jumalan näköpiiristäni. Suurin vaikeus oli ensin uskoa Jumalan olemassaolo sinänsä. Vaikeutena minulla oli vääntää järjeltä niskat nurin ja vain uskoa - olinhan saanut tutkijakoulutuksen jossa järjen looginen käyttö on oleellista. Ei se lopulta sitten onnistunutkaan omalla yrittämisellä vaan apu tuli ylhäältä. Luulenpa, että voin hyvin ymmärtää pohdiskelujasi.
Olet oikeassa, että oman syntisyyden ymmärtäminen on edellytys evankeliumin sisäistämiselle. Muista, että suurin synti on epäusko. Se erottaa eniten Jumalasta.
Toinen tärkeä asia oli ainakin minulle ymmärtää, että Raamattu on Jumalan puhetta minullekin. Jumala puhuu oikeasti Raamatussa - kukaan ihminen ei olisi pystynyt noita kirjoituksia kirjoittamaan ilman Jumalan antamaa inspiraatiota.
Uskon vuorenvarmasti, että saat rauhan sydämellesi, jos rukoilet Kristusta ja pyydät häneltä uskoa ja viisautta ja sitten olet vain kärsivällinen ja odotat. Apu tulee täysin varmasti sitten kun sen aika on. Voin sen luvata.
Jumala on jo kutsunut sinua. Kun tämän havaitset, ja sen ettei kaikki elämässäsi olekaan ollut aivan sattumaa, niin huomaat yhtäkkiä että palaset alkavat loksahdella paikalleen. Kärsimykset ja vastoinkäymiset ovatkin Jumalan tapa tyhjentää ihminen omasta itseriittoisuudestaan ja valmistaa sydäntä armon vastaanottamiseen. Ole hyvässä turvassa ja kuuntele lisää Norvantoa.- Κέρβερος
tyhmelin kirjoitti:
Kerberos.. Etsintäsi muistuttaa mieleeni ajan, jolloin hiukan jo epätoivoisena etsin Jumalaa. Alkoi kuolemakin pelottaa. Olinhan kristityn kodin lapsi mutta kokonaan jo kadottanut Jumalan näköpiiristäni. Suurin vaikeus oli ensin uskoa Jumalan olemassaolo sinänsä. Vaikeutena minulla oli vääntää järjeltä niskat nurin ja vain uskoa - olinhan saanut tutkijakoulutuksen jossa järjen looginen käyttö on oleellista. Ei se lopulta sitten onnistunutkaan omalla yrittämisellä vaan apu tuli ylhäältä. Luulenpa, että voin hyvin ymmärtää pohdiskelujasi.
Olet oikeassa, että oman syntisyyden ymmärtäminen on edellytys evankeliumin sisäistämiselle. Muista, että suurin synti on epäusko. Se erottaa eniten Jumalasta.
Toinen tärkeä asia oli ainakin minulle ymmärtää, että Raamattu on Jumalan puhetta minullekin. Jumala puhuu oikeasti Raamatussa - kukaan ihminen ei olisi pystynyt noita kirjoituksia kirjoittamaan ilman Jumalan antamaa inspiraatiota.
Uskon vuorenvarmasti, että saat rauhan sydämellesi, jos rukoilet Kristusta ja pyydät häneltä uskoa ja viisautta ja sitten olet vain kärsivällinen ja odotat. Apu tulee täysin varmasti sitten kun sen aika on. Voin sen luvata.
Jumala on jo kutsunut sinua. Kun tämän havaitset, ja sen ettei kaikki elämässäsi olekaan ollut aivan sattumaa, niin huomaat yhtäkkiä että palaset alkavat loksahdella paikalleen. Kärsimykset ja vastoinkäymiset ovatkin Jumalan tapa tyhjentää ihminen omasta itseriittoisuudestaan ja valmistaa sydäntä armon vastaanottamiseen. Ole hyvässä turvassa ja kuuntele lisää Norvantoa.Kiitos kommentistasi.
Nyt taas ajatukset vaeltavat ja jää nuo loput esittämäsi kohdat lukematta ainakin toviksi.
Vaimoni lähisukulainen kuoli tänään klo iltakymmenen aivoverenvuotoon. Nuorehko lääkärismies ja on jotenkin ironista asiantuntijan kuolla sairauksiin, mitä on itse opiskellut. Näin meitä riepottelevat elämän tuulet ja tuntuu, ettei ole mitään sellaista loogisuutta tai johdonmukaisuutta, minkä varaan voisi luottaa tulevaisuutensa. Nyt pitää poistua sivummalle ja yrittää tukea perheenjäseniä. - teu,
Κέρβερος kirjoitti:
Kiitos kommentistasi.
Nyt taas ajatukset vaeltavat ja jää nuo loput esittämäsi kohdat lukematta ainakin toviksi.
Vaimoni lähisukulainen kuoli tänään klo iltakymmenen aivoverenvuotoon. Nuorehko lääkärismies ja on jotenkin ironista asiantuntijan kuolla sairauksiin, mitä on itse opiskellut. Näin meitä riepottelevat elämän tuulet ja tuntuu, ettei ole mitään sellaista loogisuutta tai johdonmukaisuutta, minkä varaan voisi luottaa tulevaisuutensa. Nyt pitää poistua sivummalle ja yrittää tukea perheenjäseniä.Vatsta ,havaitsin kommenttisi , Otan osaa suruun , sillä niin se sanotaan vaikka
vaikka onkin kulunut Fraasi , Kyllä jokainen muistaa eritavoin ,esimerkiksi vaimon lähisukulaisen , Muistan kun Äiti sai -58. hän oli 36,v, 10 kk. kotiinkutsu tuli n.parisssa
tunnissa , Kyllä se riepottelee elämän tuulet ja tunteet , ettei ole mitään sellaista Loogisuutta tai johdon mukaisuutta , minkä varassa voisi luottaa tulevaisuuteen ..
JUMALAN varassa ,ja Jeesuksen , ei meillä ole ,mitään muutakaan
se on näin , se on uskosta kiinni joka näkyy sellaisen asian luona kuin
että voi tukea perheen jäniään. . Κέρβερος kirjoitti:
Kiitos kommentistasi.
Vaimoni lähisukulainen kuoli tänään klo iltakymmenen aivoverenvuotoon. Nuorehko lääkärismies ja on jotenkin ironista asiantuntijan kuolla sairauksiin, mitä on itse opiskellut. Näin meitä riepottelevat elämän tuulet ja tuntuu, ettei ole mitään sellaista loogisuutta tai johdonmukaisuutta, minkä varaan voisi luottaa tulevaisuutensa. Nyt pitää poistua sivummalle ja yrittää tukea perheenjäseniä.Kerberos, otan osaa suruunne.
Ei liene sekään sattumaa, että kirjoitin sinulle vastoinkäymisistä ja niiden merkityksestä tietämättä yhtään mitään - siis ennen kuin vastasit yöllä että vastoinkäyminen oli juuri pari tuntia aiemmin teille tapahtunut.- teu,
teu, kirjoitti:
Vatsta ,havaitsin kommenttisi , Otan osaa suruun , sillä niin se sanotaan vaikka
vaikka onkin kulunut Fraasi , Kyllä jokainen muistaa eritavoin ,esimerkiksi vaimon lähisukulaisen , Muistan kun Äiti sai -58. hän oli 36,v, 10 kk. kotiinkutsu tuli n.parisssa
tunnissa , Kyllä se riepottelee elämän tuulet ja tunteet , ettei ole mitään sellaista Loogisuutta tai johdon mukaisuutta , minkä varassa voisi luottaa tulevaisuuteen ..
JUMALAN varassa ,ja Jeesuksen , ei meillä ole ,mitään muutakaan
se on näin , se on uskosta kiinni joka näkyy sellaisen asian luona kuin
että voi tukea perheen jäniään. .Minä kerroin vähää aikaisemmin SK äidin kuolemasta Tämä täti oli jo vanha
muistaakseni n.96 Toiset saa pitää äitinsä kauemmin toi ei .
Toisilla vaimon sukulainen ehkä pä jopa 45 vuotta nuorenpana
Minu Mökki naapuri ,myös Vaimonsa siskon mies kuoli 2-3 juhannusta
tääksepäin He oli soittaneet Ampulanssin mutta ei siinä ollut mitään
tehtävissä tämä mies saattoi olla lähellä 60 ,
Nämä asiat on nii että siksi meidän tulee olla valmiina lähtöön .
koska emme tiedä lähdön aikaa yhtää , Herra Tietää muttei sano.
Korjaa omallatavaalla satoa , mutta jos me olemme valmiit niin
meillä olisi tarkka aavistus ,milloin Noutaja tulee , Kuitenkin
nämä asiat on Kuoleman enkelin vallassa , .
- *sisar*
Shalom....
Eiköhän Jumala näe, että apu tulee Israelin Pyhältä.
Jumala ottaa sen, joka ei ole mitään ihmisten silmissä niinkuin pienen lapsen.
Jeesus on Riemuvoiton antanut meille Ristinpuulla.
Ylistys Kuninkaalle....
Me tunnustamme KUNINKUUTENSA ja saamme syödä Elämän leipää yllinkyllin.
Runsain siunauksin...- muuttis
Rukouksessa kannan sinut ja perheesi sen suuren Parantajan Jeesuksen luokse. Vain yksi Sanan siemen, Joka Herran suusta lähtee, alkaa kasvaa ja aikanaan tuottaa hedelmää. Herra ensin muokkaa sydämen maan koettelemuksilla, jotta siemen siihen voisi kiinnittyä ja alkaa kasvamaan.
Hänen kädessään on kaikki. Koko elämämme ja kuolemamme, muuta turvaa ei ihmisellä ole.
Ja niinkuin tyhmelin sanoi, mikään ei ole sattumaa. - muuttis
muuttis kirjoitti:
Rukouksessa kannan sinut ja perheesi sen suuren Parantajan Jeesuksen luokse. Vain yksi Sanan siemen, Joka Herran suusta lähtee, alkaa kasvaa ja aikanaan tuottaa hedelmää. Herra ensin muokkaa sydämen maan koettelemuksilla, jotta siemen siihen voisi kiinnittyä ja alkaa kasvamaan.
Hänen kädessään on kaikki. Koko elämämme ja kuolemamme, muuta turvaa ei ihmisellä ole.
Ja niinkuin tyhmelin sanoi, mikään ei ole sattumaa.5.11.2013 16:53 kirjoittamani viesti on Kerberossille. Herra sinua siunatkoon ja voimia antakoon. Tässä asiassa ja Tien etsinnässä.
- Κέρβερος
Kiitos osaanotosta Muuttis, Teu ja Tyhmelin.
Muistan hyvin kertomuksesi äitisi kohtalosta - Teu.
Rohkaisevia sanoja Muuttis ja Tyhmelin ja Teu - arvostan niitä.
Kiitos!- teu,
"KERPEROS "
en kerro viellä kaikkea Tuosta äitinui kuleman aikaisesta .
kuitenkin kerron joskus , ja se vaikuttaa moneen asiaan .
se että jos tästä oli jotain hyötyä , annamme kiitosen Isälle
Pojalle ja Pyhälle Hengelle ,
Meille kaikille on hyvää sanaa aina joskus sanotavana
ja siksi kiitos tälläisena hetkenä kuuluu Jumalalle .
yksin kaikkien kanssa. - Κέρβερος
teu, kirjoitti:
"KERPEROS "
en kerro viellä kaikkea Tuosta äitinui kuleman aikaisesta .
kuitenkin kerron joskus , ja se vaikuttaa moneen asiaan .
Pojalle ja Pyhälle Hengelle ,
Meille kaikille on hyvää sanaa aina joskus sanotavana
ja siksi kiitos tälläisena hetkenä kuuluu Jumalalle .
yksin kaikkien kanssa.teu:
"...kuitenkin kerron joskus , ja se vaikuttaa moneen asiaan .
Pojalle ja Pyhälle Hengelle , ..."
Kyllä tästä oli hyötyä - teu, minulle, omalla tavallaan.
Kinastelijat ja väärinymmärtäjät ovat kuitenkin niitä läheisiä ihmisiä, keiden kanssa vaihdetaan ajatuksia. Väärinymmärtäjä - kaskummaa- kulkee samalla aaltopituudella kuitenkin, koska kykenee olemaan väärinymmärtäjä. Väliinpitämätön ihminen ei lotkauta korvaansa ensinkään ja ei välitä vähääkään - ja ei siis ymmärrä väärin saatikka oikein toisen sanomaa ja kunei kiinnosta yhtään hiukkaa. Vaan jos ystäväsi sanoo sinua väärinymmärtäjäksi, niin se merkitsee silloin paljonkin. Et näinollen ole sivuuttanut ystävääsi paskanjauhajana, vaan olet todennut hänet väärinymmärtäjäksi. - 5+7#
Κέρβερος kirjoitti:
teu:
Kinastelijat ja väärinymmärtäjät ovat kuitenkin niitä läheisiä ihmisiä, keiden kanssa vaihdetaan ajatuksia. Väärinymmärtäjä - kaskummaa- kulkee samalla aaltopituudella kuitenkin, koska kykenee olemaan väärinymmärtäjä. Väliinpitämätön ihminen ei lotkauta korvaansa ensinkään ja ei välitä vähääkään - ja ei siis ymmärrä väärin saatikka oikein toisen sanomaa ja kunei kiinnosta yhtään hiukkaa. Vaan jos ystäväsi sanoo sinua väärinymmärtäjäksi, niin se merkitsee silloin paljonkin. Et näinollen ole sivuuttanut ystävääsi paskanjauhajana, vaan olet todennut hänet väärinymmärtäjäksi.Aivan, olemme laumasieluja ja tarvitsemme toisiamme vaikka riitelyyn. : )
- kuules nyt
5+7# kirjoitti:
Aivan, olemme laumasieluja ja tarvitsemme toisiamme vaikka riitelyyn. : )
5 7# Mistä tuollainen maailmankuva ja ihmiskuva on kotoisin, että eri mieltä oleminen olisi riitelyä? Lapsuuskodissasi on ollut mitä ilmeisemmin tiukka ilmapiiri, joka on teidän huushollissa määrännyt mitä mieltä saa olla?
Tärkeintä on olla aina sitä mieltä kun on, eikä veivata mielipiteitään sinne ja tänne hyljätyksi tulemisen pelossa. - teu,
Κέρβερος kirjoitti:
teu:
Kinastelijat ja väärinymmärtäjät ovat kuitenkin niitä läheisiä ihmisiä, keiden kanssa vaihdetaan ajatuksia. Väärinymmärtäjä - kaskummaa- kulkee samalla aaltopituudella kuitenkin, koska kykenee olemaan väärinymmärtäjä. Väliinpitämätön ihminen ei lotkauta korvaansa ensinkään ja ei välitä vähääkään - ja ei siis ymmärrä väärin saatikka oikein toisen sanomaa ja kunei kiinnosta yhtään hiukkaa. Vaan jos ystäväsi sanoo sinua väärinymmärtäjäksi, niin se merkitsee silloin paljonkin. Et näinollen ole sivuuttanut ystävääsi paskanjauhajana, vaan olet todennut hänet väärinymmärtäjäksi."KerberoC"
Yhdyn täysillä sinun käsitykseen , siitä että siitä pitikin olla sinulle hyötyä ,
Mutta et varmaan ollut 100 tarkastri lukenut , minun viestiäni ,jossa kerroin
Äitini kohtalosta -58 tapanin päivänä jolloin hän kuoli , rupesin kuulemaan
sivu puheita ettei kaikki olisi päästäneet häntä Taivaaseen , vaikkei se olekaan ihmistyötä , vaan se on Jumalan ja /Jeesuksen .
Ihmettelin tälläistä sivupuhetta , semminkin koska Äitini oli tosi kristitty ja aina
kallistunut Saarnaajien puolelle , Monia asioita oli hyvyyden puolella , hän oli
Hyvä laulamaan , ja päivllä oli oltu seuroissa , Koska lukkari oli Jällivaasassa
Äitini aloitti virret ne meni hyvin .
kun tulimme kotiin seuroista, Äiti meni navettaaskareille , minä menin vettä
vintaamaan ja sitten heiniä pudottamaan , hän lypsi kun hän tuli sieltä pois
sanoi että on huono olo , ja määräsi mennä siskonsa tykö hakeen sitä ja sitä
taplettia (Äiti oli 8:nella kuulla )ja kaikki ajattelimme sen johtuvan siitä . Me
veljeni kanssa lähdimme hakemaan tapuja ,
Kun tulimme takaisin ISÄ pyysi että hoidasmme minkä osaamme.hän menee
hakamaan Taxin , vaikka hän tilasisen Kyröstä se oli n.15 min. pääastä meil.
ja niin matka jakui Turun läänin sairaalaan , reitti oli tarvasjoen kautta , Isäni
kertoi sitten jälkeen päin että Kirkon kohdalla ,tai sen jäkeenheti hän ei henkittänyt enää , taxi painoi ensin kaasua että olisi vielä' ehtinyt sairaalaan virvoitukseen
siinä ei auttanut mikään , niin kuoli äiti ja vauva . Iso aivoveren vuoto "
Lääkäri oli sanonut , niin suuri suoni viottui ,,ettei jäänyt kasviksi
Vielä kerron siitä Sivupuheista kun olin hämilläni, menin vanhimman saarnaajan
Luon muissa asioissa , olin siinä kahvipöydässä ja alkoi kuulua kamarista hyppyjä
vanha kalle oli tullut Hurmoksiin löi käsiä yhteen , ja sanoi kovasti , kyllä
saara pä'äsi taivaaseen . se helpotti minuakin , ja heyti uskoin todeksi .
Vaikka Jeesuksen jälkeen kuolleet on aina menneet Paratiisiin
Tullakseen sitten viimeiselle tuomiolle .
- vanhus harmajapää
Pohdiskelin minäkin taannoin perisyntiä. Sitten kerran yöllä Herra herätti minut ja alkoi opettaa siitä. Ensimmäiseksi Hän kysyi, että keneltä luulen Aadamin ja Eevan perinneen taipumuksensa kuunnella ja uskoa käärmettä. Jos luulemme, että taipumuksemme syntiin johtuu peritystä synnistä, niin silloin Eevan ja Aatamin olisi pitänyt periä se jostakin. Muuten he eivät olisi voineet syntiin joutua. He eivät olleet sitä perinneet mistään ja silti he lankesivat.
Hän on antanut ihmiselle vapaan tahdon, jolloin ihminen on vastuussa valinnoistaan. Sitten Hän selitti, että jokainen ihminen suorittaa oman syntiinlankeemuksensa ja Hän on sen nähnyt jo ennen maailman perustamista ja siksi Hän myös jo ennen kuin oli yhtäkään ihmistä luotu, oli valmistanut ihmisille pelastusmahdollisuuden Jeesuksessa Kristuksessa. Aadamin ja Eevan lankeemuksen jälkeen Jumala ei kironnut ihmistä. Hän kirosi maan ihmisen tähden.
Kaikki lapset maailmassa ovat ns. viattomuuden tilassa ja saavat syödä "maitoa ja hunajaa" kuten Jeesuksestakin todistetaan, siihen asti kunnes oppivat erottamaan pahan hyvästä ja valitsemaan (toivottavasti) hyvän.
Eli on ihan turhaa syyttää ensimmäisiä ihmisiä omista synnillisistä taipumuksistaan ja valinnoistaan ja kuvitella, että jos he eivät olisi langenneet, käyskentelisimme illan viiletessa Jumalan kanssa paratiisissa. Jos he eivät olisi langenneet, niin viimeistään sinä ja minä olisimme.
Kuitenkin tosiasiassa me Jeesuksen omat olemme jo täällä sellaisessa ihanassa "paratiisissa", jossa Jumala pitää meistä huolta niinkuin kedon kukkasista ja taivaan linnuista antaen meille kaiken, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
Olkoon kaikki kiitos, kunnia ja ylistys yksin Hänelle meidän Kolmiyhteiselle Jumalallemme Abba-isällemme, Jeesukselle Kristukselle ja Pyhälle Hengelle!- tesa..
Aamen, näin itsekkin ajattelen.
- teu,
Pohdiskelin , minäkin tanoin perisyntiä ,,jos olikin niin ettei vielä silloin
saatu perinnöksi perisyntiä , Sanovat kuiternkin Raamatun tutkijat että
sen synnin perinnon antoi saa ta na .
Hänet oli Jumala luonut Kerubiksi joka oli niin kaunis , että häneen kaikki
ihastui , ja kun hän oli pässyt peiliseinän luo , hän ei meinannut siitä päästä irti
vaan ylpistyi ja sitä kautta sai ne pahat vaikutukset joiden piti vetää hänen
Taisteluun Jumalan enkeleitä vastaan , kun tämä kaikki oli tapahtunut ,ja hä'n
enkeleittensä kanssa hävisi sodan taivaassa , ja tuli heitettyä siltä pois , mihin
tieternkin Tellukseen , ja mitä tekemään kiusaamaan tulevia maan asukkaita .
Kun sitten Jumala oli perustanut Edenin Paratiisin , ja kaksi ihmistä eikö jo
saa ta na ollut valmis (Henkiolentona menemään käärmeeseen ) ja sitä kautta
opettamaan pahaa heille , mitä pahaa ,se oli Jumalan mielestä "kapinaa "
Ei vähenpää . Kun Jumala tuli katsomaan mitä alhaalla oli tapahtunut , niin
Saa ta na hävisi käärmeestä , ja muut sai jäädä vastaamaan tekosistaan ..
Raamatussa ei kerrota Aatamin ja Eevan anteeksipyytämisestä , mutta ei
kerrota kuin Jumalan antamisesta .
Tämä Paratiisi josta (josta Harmaapää mainitsi) On se jonka Jumala loi vähän
ennen kuin Ristin uhrin seurauksena katuva ryöväri mm,pääsi siihen sielujen
lepopaikkaan kuin on masinittu , ja jonne Jeesue toi kaikki vanhan testamentin
aikaiset sielut , se on se ihana Paratiisi josta mainitaan muutamin paikoin ..
Se kertoo että katuva ryoväri oli sen valtakunnan ensimmäine asukas , sekä
Se kertoo sen että Jeesus oli määrätty kulkemaan Sieliusena , ja pitämään
sen Evankeelisen Saarnan vanhassa paikassa , siis tuonelassa ..
ja tuomaan kaikki sielut jotka haluaa ,sieltä pois . - koittakaas nyt olla
"Herra herätti"!
Mistä näitä aina tulee?
- su***
Mitä perisynti on? Joku tuolla ylempänä mainitsi, että perisyntiään ei ymmärrä kuin vain joka on uskossa. Ehkä näitä vaivaa eniten perisynti ja oma syntisyys.
Ihminen on luotu syntiseksi. Kuvitelkaa, jos ihminen olisi ilman perisyntiä? Ihmisellä on tunteita, hyviä ja pahoja. Ne kompensoivat toisiaan. Ihminen reagoi heti jos tuntuu hyvältä tai pahalta. Ja käyttäytyy sen mukaan. Ihmisellä on aivot millä hän ajattelee asioita aina tunteittensa kanssa. Hermosto, joka tuntee ärsykkeet niin henkisellä puolella kuin kehossansakin. Käyttäytyy sen mukaan mitä nämä antavat aihetta. Ihmisiä on on monenlaisia ärsykkeineen.
Sitten mielestäni uskovaisuus joka luo ihmiselle syntiensä kaivelua. tuo esiin omia jopa toistenkin perisyntien vaikutuksia. Perisynti on ollut ja tulee olemaan meissä, sitä ei "paranneta"turhilla puheilla. Hyvät puheet hälventää niitä.
Jokaisella ihmisellä on suruja ja murheita, Toiset , osaavat vain ne peittää ulkopuolisilta. Voin sanoa, että en viitsi luetella kuikapaljon niitäkin on ollut kohdallani. Niitä on ollut. Hyvinkin mustuttavina.
Sitten näistä huonoista hetkistä. Mutta rukous auttaa. Joskus on vain niin, ettei vaan tunne rukousvoimaa itseltään. Annan esimerkin jolloin se voi auttaa sellaista jolla ei ole yhteyksiä, esimerkiksi seuroihin, missä ihmisen tunteet nostetaan pintaan.
Tuossa eilen illalla tuntui, että miten tässä saisi itsensä rauhoittumaan nukkumaan laittaessa. Menin koneelle ja luurit korviin. Hain Kari Tapiovainaan laulaman, On kultainen kaupunki tuolla. Laitoin sen soimaan. Se antaa vanhalle viimesellä suoralla taivaltavalle ukolle tunteet tuonpuoleiseen. Kun sitten rukoilin, vuoteessa. Tunsin kuinka tehokas se oli. Se rauhoitti mielen, että ei ole vielä vihoissa Herramme kirjoissa. Käytä usein tällaisia "hyviä" lauluja itseni saamiseksi hyvälle tasolle.
Lopuksi ihminen ei perisynneitään pääse koskaan. Mutta hän voi itseään opettamaan tuntemaan ne, ettei ne tuottaisi tuhoa itselleen.- teu.
"SU***"
PERI SYNTI ON , ROOM. 5:12-21, p erusteella syntynytJyrkimmassä muodossa
Augustuksen ja Luhtherin esittämä kristillinen Oppi , jonka mukaan kopko ihimissuku
on luonnollisen syntymisen nojalla osallillinen Aata´min lankeemuksen nja sewn vuoksi synnin perin pohjin turmelema ja syyllinen Jumalan edessä. .
Room. 5:12- Sen tähden , niinkuin yhden imhisen tähden synti tuli maailmaan , ja synnin kautta kuolema , niin kuolrma on tullut kaikkien ihmisten oasksi , koska kaikki
ovat syntiä tehneet. -- lue jakeeseen 21. Siitä se selviää. .
- su***
teu, lopeta tuo jatkuva luomuskertomustarina. Aatamin jatkuva syyttely syntien alkuun panijana. Ajattele järkevästi. Mikä on käytännössä totta ja mikä ei.
Me olemme synnneille alttiiksi luotuja. Kukin käyttää taitojaan olla enemmän tai vähemmän syntisiä. Niistä täydelllisesti ei päästä eroon, vaikka niitä välillä pyytelesimme anteeksi.- teu,
Tämä asia PERISYNTI ,itse sinä kysyit mitä se on LUVITKO
kaikki löytyy kunhan tarpeeksi kuluu etsimiseen aikaa.
En vielä lopeta , asia on totuudessa vasta,
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1141868Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541342Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551297- 491022
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126972Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75926Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36837- 52834
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62812- 56791