Mitä tekisit jos saisit

Valtteri Mottas

diktaattorin valtuudet Suomessa?

Nälistäisitkö ja hieroisit käsiäsi yhteen työhuoneesi ikkunasta ihmisiä katsellen ja sanoisit "kansalaiskuria kansalaisille"* vai olisitko nöösi diktaattori?

*Hannu Hanhi eräässä Aku Ankassa teki niin.

25

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En pelastaisi pankkeja.

    • Demon

      Poistaisin diktatuurin ja jatkaisin demokratian tukemista.

      • Heh, ja saisit taas Jykän ja Juttiksen Kantamaan Vastuuta...


      • Demon
        Genio.Mente kirjoitti:

        Heh, ja saisit taas Jykän ja Juttiksen Kantamaan Vastuuta...

        Diktaattorina Jykä tai Juttis on silti pahempi ajatus.


      • Demon kirjoitti:

        Diktaattorina Jykä tai Juttis on silti pahempi ajatus.

        Diktaattorina heidät voisi pitää ojennuksessa. Ja heidät voisi helposti korvata pätevimmillä ministereillä. Heh, heidät voisi alentaa vaikkapa siivoojiksi...


      • Demon
        Genio.Mente kirjoitti:

        Diktaattorina heidät voisi pitää ojennuksessa. Ja heidät voisi helposti korvata pätevimmillä ministereillä. Heh, heidät voisi alentaa vaikkapa siivoojiksi...

        EU-jäsenenä finanssikriisissä diktatuuri lienee se pahin mahdollinen asetelma...


      • Demon kirjoitti:

        EU-jäsenenä finanssikriisissä diktatuuri lienee se pahin mahdollinen asetelma...

        Siihenhän sitä ajetaan. Eurostoliittoon. Demokratia ei voi ikinä toimia niin isossa kokonaisuudessa, se on jo niin nähty. Entinen Neukkula, Kiina, Jenkkilä...

        Heh, eihän se demokratia toimi edes Suomessa. Pitäisikö vaihtaa kansa parempaan?


    • Huutaisin näin ((( päästä se homo sisään))) varikolle!

    • määmy

      Pistäisin raiskaajat ja pedofiilit väh. 10 v. vankilaan.
      Känninen sais saman syytteen ku murhaaja.

    • Kieltäisin murteet

      Tietyt murteet kuten turun murre, jyväskylän "murre", stadin slangi kirjoitettuna, ei puhuttuna, ja pohjanmaan murre. Rikkomisista tulisi - rikesakko, korkeintaan vuosi vankeutta.

      • määmy

        Kyl sää ny tylytät murtteitten harrastajii ja tulis tylsää, ku jokane puhuu kirjakielt kute vanhanajan leffois jutskaa muksut kirjakielel.


    • N33.

      Ostaisin Ahvenanmaan ja muuttaisin sen suomalaisuuden keitaaksi.

    • Ikisinkku M

      Ihan ensimmäiseksi tekisin palkkaleikkauken yläpäähän, ne erot kun on kasvaneet jo liian suuriksi. Samoin tekisin eläkkeelle katon jonnekin kolmen tonnin pintaan, astuisi voimaan välittömästi. Perinnöille myös katto ja loput valtiolle ettei omaisuus kierrä vain samojen sukujen käsissä. Kansanedustuslaitoksen uudistaisin, ei enää julkkistyrkkyjä hölmöjä kun edustajiksi valittaisiin hyvätaustaisia taviksia vähän samaan tapaan kuin jenkkilässä valamiehet, hyvillä syillä voisi kieltäytyä mutta sen verran maksettaisiin että järki-ihmisen myös taloudellisesti olisi kannattavaa siihen lähteä muutamaksi vuodeksi, jos töissä olisi niin työnantaja velvoitettaisiin ottamaan takaisin kansanedustuskauden jälkeen. Ministerien työstä suuren osan voisi korvata kilpailuttamalla yksitysitä sektoria, tulisi tulosvastuuta ja jos oikein mokailee siitä vahingonkorvaukset kansalle.

      Näillä olisi hyvä aloittaa ja miettiä sitten lisää.

      • Komppaan! Ihan hyvä start up.


    • Pistäisin ranttaliks

      Pysyisin salaisen poliisin avulla vallassa. Kieltäisin kaiken sekä yrittäisin vallata naapurivaltoita. Sitten jos minut syrjäytettäisiin sanoisin että leikkiähän se vain oli.

    • Siivous tarpeen

      Ensimmäinen päätös olisi sosiaaliturvan lopettaminen ulkomaalaisilta. Kuten kerjäläisten käyttäytymisestä huomaamme, joutoväen tiheys riippuu suoraan jaettavan ilmaisen rahan määrästä. Sitten voidaan ruveta ratkomaan omia ongelmia, joita totisesti riittää.

    • itkisin onnesta ja alkaisin toteuttaa haaveitani

      • Joita..

        ovat?


    • 1. päätös: luovumme kellojen kääntelystä.

      • 2. päätös: perustaisin valtionpankin joka toimisi kansakunnan ja asiakkaidensa eduksi.


      • buddy-love kirjoitti:

        2. päätös: perustaisin valtionpankin joka toimisi kansakunnan ja asiakkaidensa eduksi.

        3. päätös: vaatisin symmetrisen vastuun valtion ja kansalaisten välille, eli siis jos virkamies antaa väärän ohjeen, tai väärän päätöksen, ei kansalainen ole vastuussa sen seurauksista, vaan valtio hoitaa velvollisuutensa samoin kuin kansalainen joutuu silloin kuin sählää asioissa vation suuntaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        3. päätös: vaatisin symmetrisen vastuun valtion ja kansalaisten välille, eli siis jos virkamies antaa väärän ohjeen, tai väärän päätöksen, ei kansalainen ole vastuussa sen seurauksista, vaan valtio hoitaa velvollisuutensa samoin kuin kansalainen joutuu silloin kuin sählää asioissa vation suuntaan.

        4. päätös: uusien lakien tai säädösten pitää oikeasti olla tarpeellisia ja niistä pitää olla kansakunnalle merkittävää hyötyä.
        Ja tähän liittyen: aletaan purkaa tarpeettomia määräyksiä.


      • buddy-love kirjoitti:

        4. päätös: uusien lakien tai säädösten pitää oikeasti olla tarpeellisia ja niistä pitää olla kansakunnalle merkittävää hyötyä.
        Ja tähän liittyen: aletaan purkaa tarpeettomia määräyksiä.

        5. kansanäänestyksistä sitovia.


      • Ahaa,
        buddy-love kirjoitti:

        4. päätös: uusien lakien tai säädösten pitää oikeasti olla tarpeellisia ja niistä pitää olla kansakunnalle merkittävää hyötyä.
        Ja tähän liittyen: aletaan purkaa tarpeettomia määräyksiä.

        lait ja säädökset eivät saa olla ristiriidassa kansan terveen oikeudentunnon kanssa?


      • Ahaa, kirjoitti:

        lait ja säädökset eivät saa olla ristiriidassa kansan terveen oikeudentunnon kanssa?

        Ja niiden noudattamisen valvonta pitää myös olla mahdollista (nykyisin on osassa laeista ollut jo säädettäessä tiedossa ettei niitä pysty mitenkään valvomaan).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe