Olen vuosikaudet ostanut shamppooni kampaamosta, koska olen olettanut sen olevan laadukkaampaa kuin kaupan shampoot. MUTTA
nytpä ostin Marketista wanhaa tuttua shampoota, ja kas kas, houkseni ovat paaaaaljon ryhdikkäämmät ja kiiltävämmät kuin ennen. Shampoossa ei ole silikonia.
Mitä mieltä olette...MIKSI kampaamon shampoot ovat niin paljon kalliimpia? Petkutetaanko meitä uskomaan, että ne ovat mukamas parempia?
Olisiko siellä ehkä joku kampaaja, joka vastaisi rehellisesti?
Shampoo - kaupasta vai kampaajalta?
90
5137
Vastaukset
- ex kampaaja
Ensinnäkin niitä tehdään pienempiä eriä, kun market tuotteita, joita menee miljoonia ympäri maailmaa ja toiseksi ne pesevät osat shampoissa on melkeen samat, mutta kampaamoiden shampoissa on hoitavaa puolta enempi ja parempaa.
Sitte se kampaaja osaa suositella sulle sen oikean tuotteen hiusten kuntosi ja käsittelyjen mukaan. Marketissa sinä ostat mikä tuntuu hyvältä.
Mistään petkuttamisesta ei ole kysymys, kukin ostaa sieltä mistä tykkää ja mikä lompakolle sopii, ja ei ne kaikki market tuotteetkaan huonoja ole.
Jos sulle esim, tehdään jokin käsittely kampaamossa jollakin tietyllä aineilla niin siihen on kehitetty myös shampoot, hoidot ja viimeistelytuotteet tukemaan sitä käsittelyä, marketista ei näitä löydy.Toki sinä teet just miten haluut.
Jos minä ostan silkkipuseron niin ostan myös siihen sopivan pesuaineen, enkä pilaa kallista puseroani tavallisella pesuaineella, sama pätee myös hiuksiin.- KALLE KELLO
Uskallan olla ex-kampaajan kanssa eri mieltä, mutta eihn korppi korpin silmää noki. Samalla lailla niitä "kampaamotuotteita" menee miljoonia ympäri maailmaa. Tämä yksi nettikauppa myy tai ainakin myi vielä joku vuosi sitten kampaamotuotteita 3-10 ekeä/tuote, jotka kampaamoissa maksoi 20-40 ekee/puteli.. No katteet osataan kyllä laittaa kohdalleen.. Eikä sinun tarvitse nyt kertoa kuluista, tiedän ne ilmankin
- Noilla selittyy
KALLE KELLO kirjoitti:
Uskallan olla ex-kampaajan kanssa eri mieltä, mutta eihn korppi korpin silmää noki. Samalla lailla niitä "kampaamotuotteita" menee miljoonia ympäri maailmaa. Tämä yksi nettikauppa myy tai ainakin myi vielä joku vuosi sitten kampaamotuotteita 3-10 ekeä/tuote, jotka kampaamoissa maksoi 20-40 ekee/puteli.. No katteet osataan kyllä laittaa kohdalleen.. Eikä sinun tarvitse nyt kertoa kuluista, tiedän ne ilmankin
Muutamia nettikauppoja, jotka ostavat ns. spottimarkkinoilta eriä, ja kaupaavat ne nopeasti ja halvalla eteenpäin. Ovat poisto-, loppu-, konkka- jne. eriä. Siis sellaisia tuotteita, joita ei enää mahdollisesti tilalle saa - josko se nyt maailmaa mullistava tarve on :)
Sitten on niitä väärennöksiä, niitäkin löytyy nettikaupasta jopa hiustenhoitotuotteista. Ne sitten taas ovatkin mahdollisesti jopa epäterveellisiä.
Kaikkea on, on edullista kampaamotuotetta, kallista kampaamotuotetta, markettituotetta - hyvää ja huonoa jne.
Kunnollinen, hyvä kampaamotuote, poikkeaa yleensä riitoisuutensa suhteen, niitä tarvitaan yleisesti pienenmpiä määriä, saman lopputuloksen saavuttamiseen kuin halpaa tuotetta. Osittain kampaamotuotteissa maksaa, monimutkainen jakeluketju ja pienemmät valmistuserät.
- Kiiltotukka
Kiito sinulle vastauksestasi. Myös Googlesta kävin tietoa lisää hakemassa...joten ilta on aamua viisampi taas.
- sina1
Mielenkiintoinen keskustelu, olen itse kokeillut herkälle hiustyypilleni markettien shampoita ja nykyään ostan shampoon ja hoitoaineen apteekista. Suosikkini ovat Idea Toscanan shampoo, jossa neitsytoliiviöljyä ja Acon tuotteet. Olen sitä mieltä, että eniten ratkaisee se, että shampoo ja hoitoaine sopivat juuri omille hiuksille ja päänahalle.
- kultakutri
muistakaa myös antaa ravinteita hiuksille.viili vahvistaa hiuksia.olen itse vuosia hieronut laktoositonta viiliä päähäni.
- Mörhökarva
Kultakutri: miksi laktoositonta, onko se jotenkin parempaa kuin tavallinen laktoosia sisältävä?
- t34r43
Eikä tässä nyt varmaan kannata unohtaa sitäkään seikkaa että sen parturikampaajan myyntivolyymit on sitä luokkaa että ei ole mitään järkeä myydä samalla katteella kuin joku Prisma tms. Parturikampaaja todennäköisesti on yksinyrittäjä ja jostain se leipä on nyhdettävä.
- saunalahtinen
Äitinne sanoi että se on kalleinta mitä rahalla saa.
- Nokuitti
Ja ilman kuittia kassan ohi.
- KALLE KELLO
Nokuitti. Olet ihan oikeassa. Kuinka moni on saanut kuitin kampaajalta tai parturista mukaansa, jos on maksannut ? Ei varmaankaan kukaan. Samahan tuo on ruokakaupoissa. Maksat kortilla, niin kassaneiti kysyy "tarvitko kuittia". Kaupatkin voisivat valistaa kassaneitejään, että kuitti on annettava, eikä kysyttävä. Samalla jokainen voisi tarkistaa ostoksensa, ja huomata ettei se tarjoustuote ollutkaan tarjoustuote.
- kassaneiti
KALLE KELLO kirjoitti:
Nokuitti. Olet ihan oikeassa. Kuinka moni on saanut kuitin kampaajalta tai parturista mukaansa, jos on maksannut ? Ei varmaankaan kukaan. Samahan tuo on ruokakaupoissa. Maksat kortilla, niin kassaneiti kysyy "tarvitko kuittia". Kaupatkin voisivat valistaa kassaneitejään, että kuitti on annettava, eikä kysyttävä. Samalla jokainen voisi tarkistaa ostoksensa, ja huomata ettei se tarjoustuote ollutkaan tarjoustuote.
Hah, moni tietää varmasti että laki pakottaa kuitin antamaan AINA, mutta mikä niitä asiakkaita vaivaa kun ne puolesta tapauksissa kieltäytyy ottamasta sitä?! Tai vielä inhottavampaa - ottaa sen mutta heittää roskaksi kassalinjan päähän???!
- Tupla vai kuitti
KALLE KELLO kirjoitti:
Kauppias nimeomaan kouluttaa ne kassat kysymään asiakkaalta, haluaako hän kuittia vai ei.
Syy on se, että puolet asiakkaista EI halua sitä kuittia, tai heittää sen saman tien siihen kassahihnalle.
Kun kysytään, ei kassan tarvitse turhaan tulostaa sitä kuittia ja säästyy tuhansia euroja rahaa/vuodessa, eikä kuittipaperirullaa tarvitse vaihtaa niin montaa kertaa päivässä.
Älä siis hauku kassaa, vaan ota se kuitti lompakkoosi, jos sen haluat ja jos et, sanot "ei kiitos".
Itse toivoisin, että asiakkaat maksaisivat kortilla ostoksensa, ihan kaikkialla, sekä aina vaatisivat kauppiailta ne kuitit. Kuittien tarkoitus on ehkäistä pimeää työtä, joka rehottaa monella alalla. - minä ainakin
KALLE KELLO kirjoitti:
Itse olen ainakin saanut joka kerta kampaajalta kuitin pyytämättä!!!!
- htregse
Tupla vai kuitti kirjoitti:
Kauppias nimeomaan kouluttaa ne kassat kysymään asiakkaalta, haluaako hän kuittia vai ei.
Syy on se, että puolet asiakkaista EI halua sitä kuittia, tai heittää sen saman tien siihen kassahihnalle.
Kun kysytään, ei kassan tarvitse turhaan tulostaa sitä kuittia ja säästyy tuhansia euroja rahaa/vuodessa, eikä kuittipaperirullaa tarvitse vaihtaa niin montaa kertaa päivässä.
Älä siis hauku kassaa, vaan ota se kuitti lompakkoosi, jos sen haluat ja jos et, sanot "ei kiitos".
Itse toivoisin, että asiakkaat maksaisivat kortilla ostoksensa, ihan kaikkialla, sekä aina vaatisivat kauppiailta ne kuitit. Kuittien tarkoitus on ehkäistä pimeää työtä, joka rehottaa monella alalla.Täh? Eiköhän 99,999% nykyisistä kassajärjestelmistä tulosta sen kuitin ihan joka tapauksessa.
Jos asiakas ei sitä ota niin myyjä painaa sen jaloissaan olevaan roskikseen.
Ihan sama siis painaako se asiakas sen roskiin siellä kassalinjan päässä vai myyjä omaan roskikseensa.
Sitä paitsi vaikka sitä kuittia ei tulostettaisikaan asiakkaalle, joka ei sitä halua, niin kuinka suuren muutoksen luulet sen tekevän sen asiakkaan tuomaan katteeseen, jos se kymmenen senttiä kuittipaperia jää käyttämättä? - Kassaneiti
KALLE KELLO kirjoitti:
Itse ainakin kysyn, asiakkaalta vain silloin haluaako kuittia, kun asiakas on lähtenyt jo pakkaamaan tavaroitaan eikä ole ottanut kuittia. Yleensä varmistan asiakkaalta, ettei hän sitä oikeasti halua, ennen kuin heitän roskiin. Ja sepäs vasta on mukavaa kun sitä kuittia vaihtorahojen kanssa asiakkaalle ojentaa niin asiakas vetääkin kätensä pois alta koska ei halua sitä kuittia ja kolikot kilisee lattialle. Olisikin liian suuri vaiva jo etukäteen myyjälle sanoa, että en halua kuittia.
Kampaajalta olen saanut kuitin aina. - Että semmoista......
KALLE KELLO kirjoitti:
Itseasiassa, mikää laki ei pakota antamaan kuittia vasten asiakkaan tahtoa, ja jos asiakkaan tahdon selvittää kysymällä, haluaako kuitin. Lain kirjain tulee täytettyä.
- kassa/siivooja
htregse kirjoitti:
Täh? Eiköhän 99,999% nykyisistä kassajärjestelmistä tulosta sen kuitin ihan joka tapauksessa.
Jos asiakas ei sitä ota niin myyjä painaa sen jaloissaan olevaan roskikseen.
Ihan sama siis painaako se asiakas sen roskiin siellä kassalinjan päässä vai myyjä omaan roskikseensa.
Sitä paitsi vaikka sitä kuittia ei tulostettaisikaan asiakkaalle, joka ei sitä halua, niin kuinka suuren muutoksen luulet sen tekevän sen asiakkaan tuomaan katteeseen, jos se kymmenen senttiä kuittipaperia jää käyttämättä?Ja paskat, meillä Siwojen pihat on täynnä niitä kuitteja ja karkkipapruja, monet tarkistaa kuitin pihalla ja samalla syövät karkkia, jonka ostivat kaupasta ja roskat pihalle, vaikka roskiskin löytyy.
- visa.
minä ainakin kirjoitti:
Itse olen ainakin saanut joka kerta kampaajalta kuitin pyytämättä!!!!
Samoin, koska maksan aina ja joka paikkaan kortilla.
- point
KALLE KELLO kirjoitti:
Turhaa yleistystä, minä olen aina saanut kuitin pa-kampaajaltani ja kosmetologiltani, laki ei määrää, että pienissä putiikeissa pitää olla edes sitä kassakonetta.
Vaikka sitä kassakonetta ei ole, niin ei se sitä meinaa et kaikki olis pimeetä, eihän sellaanen putiikki pysy kauvaa pystyssä, jos kaikki menee omaan taskuun ei se verottajakaan nyt ihan tyhmä ole.
Eikä se kuitti mitään takaa, että ne tulot menis verottajalle asti.
- hinta/laatukohillaan
Ihan kokeilemallahan sen tietää,itse osti eka kerran kampaamo shampoota,kun
sain lahjakortin hiusten värjäykseen ja leikkaukseen ( 50 vuotiaana ;) )
Sen jälkeen en ole muuta shampoota ostanut,kallistahan se on ,mutta riittoisaa.
Meillä kaikki pesee sillä hiukset,vaikka se onkin värjätyille hiuksille tarkoitettu.
Hyvä shampoo,paras meidän porukan mielestä. - en luota...
Suomalaisten kampaajien tarjoamiin palveluihin ei muutenkaan kannata luottaa. Tässä on yleisin kampaus, jonka suomalaiselta kampaajalta saa käsiinsä. Ja yleensä juuri vielä tuonvärisenä.
http://www.haarforum.de/gallery/files/9626-2243548865_f2849d0070_o.jpg
Hiukset pysyvät parhaassa kunnossa vesipesulla ja kertaviikkoisella shampoopesulla. Suomalaisilla on niin ohuet hiukset, että mikä tahansa shampoo varsinkin silikonipitoinen saa tukan lässähtämään päätä nuolevaksi liuhuletiksi.- 12+5
Sitä saa mitä tilaa.
- rinkeliliisa
Älä yleistä, jos ite olet harvahapsi =)
- KultaKutri 52v
Ja 90% kampaajista painostaa pitkähiuksisia naisia (varsinkin jos ikää yli 35v), leikkaamaan hiukset Haloska-tyyliin tai muuten johonkin lepakko-siiliimalliin - värinä tuo kuvailemasi punainen tai musta :)
- rasvaletti
Jos joku haluaa tuollaiset hiukset, niin ottakoon. Lopeta se ininä.
"Hiukset pysyvät parhaassa kunnossa vesipesulla ja kertaviikkoisella shampoopesulla."
Ja tuollaiset "faktat" voi jättää julistamatta. Joillain ne hiukset vaan rasvoittuvat sitä tahtia, että shampoopesu kerran viikossa EI VAAN RIITÄ. Pelkkä vesipesu ei poista rasvaa. Mieluummin päätä nuoleva liuhuletti (ei ole pakko käyttää silikonipitoisia shampoita) kuin järkyttävä rasvapesäke. Ja ei, rasvoittuminen ei vähene sillä, ettei hiuksia pese, kokeiltu on. - niin rockia
KultaKutri 52v kirjoitti:
Ja 90% kampaajista painostaa pitkähiuksisia naisia (varsinkin jos ikää yli 35v), leikkaamaan hiukset Haloska-tyyliin tai muuten johonkin lepakko-siiliimalliin - värinä tuo kuvailemasi punainen tai musta :)
Olet oikeassa, edes puolipitkiä ei saa pitää. Yli 50 naisilla kaikilla "same look":, lyhytttä musta-punaa. Puhutaan, että nuorentaa ja on rockia! Lyhyt tukka tekee töitä kampaajille, money come.
- hohhoijaa
KultaKutri 52v kirjoitti:
Aijaa, ase ohimollako sua on pakotettu, hehee, meikä on aina saanut sitä mitä olen tilannut.
- vaihtoon
niin rockia kirjoitti:
Olet oikeassa, edes puolipitkiä ei saa pitää. Yli 50 naisilla kaikilla "same look":, lyhytttä musta-punaa. Puhutaan, että nuorentaa ja on rockia! Lyhyt tukka tekee töitä kampaajille, money come.
Höpö, höpö, kyllä asiakas määrää mitä laitetaan, sulla ihmeellinen kampaaja ,jos tekee eri kampauksen mitä haluut, vaihda hyvä ihminen kampaajaa.
- Luotan
Meilläpäin on ammattitaitoiset kampaajat,ei pidä mennä helppoheikeille!
- gliss4
Käytän markettien hiustenhoitotuotteita ja hyvin olen pärjännyt niilläkin.
Omaan pitkät (vyötärölle) ulottuvat ja hyvässä kunnossa olevat kutrit,
joten en halua maksaa älyttömiä summia jostain kampaamo tuotteesta,
kun saman asian ajaa tavalliset kaupan shampoot ym.
Tärkeää on, ettei ns. pese hiuksiaan päästä, eli hinkkaa niitä joka päivä
ja liian kuumalla vedellä. - edgs
Olen huomannut, että hiukset voivat paremmin kun shampoita ja hoitoaineita vaihtelee vähän väliä. En koskaan osta kahdesti peräkkäin samaa shampoota.
Oletko aina ostanut sitä, mitä kampaajasi suosittelee vai oletko vuosikausia ostanut samaa merkkiä, vaikka hiustesi laatu olisi muuttunut?- Noinhan se menee....
Hiuksesi eivät tiedä minkämerkkistä ainetta niille annat :) Ne joko sopivat tai eivät. Hiukset tarvitsevat myös erilaisia tuotteita eri vuoden aikoina. Lähinnä tuo vaihtelun ja sen vaikutus on omaan mieleesi. Siinä ei ole mitään vikaan, jos tuntuu hyvältä niin, se on ehdottomasti oikea tapa sinulle ja hiuksillesi.
- pääniho
Noinhan se menee.... kirjoitti:
Hiuksesi eivät tiedä minkämerkkistä ainetta niille annat :) Ne joko sopivat tai eivät. Hiukset tarvitsevat myös erilaisia tuotteita eri vuoden aikoina. Lähinnä tuo vaihtelun ja sen vaikutus on omaan mieleesi. Siinä ei ole mitään vikaan, jos tuntuu hyvältä niin, se on ehdottomasti oikea tapa sinulle ja hiuksillesi.
Tiedoksi, hiukset ovat kuolutta solukkoa päänahka pään iho on se joka rasvoittuu ei hiukset ,se päänahan tali sitte levittyy hiuksiin. Samoin kynnet ovat kuolutta.
- Noinhan se..........
pääniho kirjoitti:
Tiedoksi, hiukset ovat kuolutta solukkoa päänahka pään iho on se joka rasvoittuu ei hiukset ,se päänahan tali sitte levittyy hiuksiin. Samoin kynnet ovat kuolutta.
Ooooookay?, miten tuo itsestäänselvyys liittyy tuohon ?
- Eräs123
Merkkituotteiden mainosbudjetit ovat valtavia, ja kuluttajahan ne maksaa tuotteen hinnassa. Pirkka tai Rainbow tuotteet ovat monasti aivan samoista aineksista tehtyjä, kun ns. merkkituotteet, eli siis mahdollisimman halvoista raaka-aineista.
Laadukkaista ekologisista luonnontuotteista valmistettu kotimainen vaihtoehtokin on olemassa: http://kotitavarakauppa.fi/tuotteet.html?id=20/120
Pullot eivät kimalla, eikä mainoksissa keikistele photosopattuja malleja, mutta hiukset tykkää.- jostakin pieni hinta
Minulla Rainbow saippua ainakin aiheutti kutinaa ja iho oli kuiva kuin korppu vaikka rasvaan ihoni. Vaihdoin heti vähän kallimpaan (mutta silti markettituotteeseen) - loppui ihon kiristys.
- Näin se vaan menee..
Mahtaviahan mainosbudjetit (Pirkka ja Rainbowhan eivät mainosta :) ovat,
yleensä kauneudenhoitoaineissa Pirkat ja Rainbow;t yms. ovat edullisimmilla raakaaaineilla, pienemmillä "pitoisuuksilla" valmistettuja. Samaa tavaraa ne eivät todellakaan ole ;)
- nainen
Ei kuollut kudos mitään raviteita tarvitse, hiuksen juuri on elävä, itse hius kuollutta, joka ei hyödy mitään ravinteista. Toki hiukset voi pilata käsittelyillä ja toisaalta pitää kunnossa pitämällä mahdollisimman luonnollisena, mutta järki käteen ihmiset.
- elli
Viitaten edgsin tekstiin, onko aloittaja pessyt vuosia hiuksensa samalla shampoolla? Tällöin hiukset kyllästyvät tuotteeseen, oli se sitten kaupan tai kampaamon, joten ei ihme jos uusi shampoo tuntuu paljon paremmalta. Itsekin vaihtelen shampoita, käytän yleensä ainakin kahta pulloa rinnakkain (vuorotellen). Joskus pesen myös lapseni shampoolla, ja kiiltävää tulee aina :)
Nykyäänhän on se Tre Semme-merkki, joka mainostaa myyvänsä kampaamotuotteita halvalla. Tosi isoja pulloja saa muutamalla eurolla, ovat ihan ok, laadultaan keskitasoa minun kokemuksellani. - ulkoapäin
"Ei kuollut kudos mitään raviteita tarvitse, hiuksen juuri on elävä, itse hius kuollutta, joka ei hyödy mitään ravinteista"
Hius hyötyy juuri ulkoapäin annettavista "ravinteista". Olen tämän huomannut kun olen joskus jättänyt hoitoaineen käyttämättä. Sen sijaan suun kautta otettava ravinto ei vaikuta jo kasvaneeseen hiukseen, vaikka sitä aina tyrkytetään lääkkeeksi kaikkeen (toki pidemmän päälle kannattaa, mutta sillä ei hiuksia nopeasti korjata). Sama kynsien kanssa, liuskottuivat jatkuvasti, mutta kun ostin apteekista kosteuttavaa lakkaa (tms. mönjää), niin johan loppui. - Kyllä niitä eroja...
elli kirjoitti:
Viitaten edgsin tekstiin, onko aloittaja pessyt vuosia hiuksensa samalla shampoolla? Tällöin hiukset kyllästyvät tuotteeseen, oli se sitten kaupan tai kampaamon, joten ei ihme jos uusi shampoo tuntuu paljon paremmalta. Itsekin vaihtelen shampoita, käytän yleensä ainakin kahta pulloa rinnakkain (vuorotellen). Joskus pesen myös lapseni shampoolla, ja kiiltävää tulee aina :)
Nykyäänhän on se Tre Semme-merkki, joka mainostaa myyvänsä kampaamotuotteita halvalla. Tosi isoja pulloja saa muutamalla eurolla, ovat ihan ok, laadultaan keskitasoa minun kokemuksellani.Hiukset eivät "kyllästy" mihinkään tuotteeseen, mutta ne voidaan kyllä "kyllästää" tuotteilla. Samoilla tai eri tuotteilla, merkillä ei ole merkitystä.
Hiusten pintaan kerääntyy kaikki "sonta" jota sisä- ja ulkoilmassa on. Kaikki tuotteet joita hiuksiisi tahkot. Hiukset tarvitsevat välillä tehokkaan pudistuksen, siis tehokkaan shampoon joka todella puhdistaa välillä hiukset. Hoitoaineen, joka sulkee hiussuomut ja suojaa ulkoisilta rasitteilta.
Värjättyjen hiusten shampoot ovat yleensä "happamia", mutta mietoja persuteholtaan, jotta väri säilyy. Niissä on myös suhteellisen paljon kiiltoa antavia aineita, lähinnä hiuksen pintaan, joka suojaa väriä jne. jne. siis niitä "siliconeja", joita ei todellakaan tarvitse pelätä, vaan niitä tarvitaan ja niitä on erimuodoissa lähes kaikissa kauneudenhoitoalan tuotteissa, niitä vaan on tuhottoman montaa eri tyyppistä "siliconia". Jne. jne.
Halvalla et "hyvää" saa, mutta mahdollisesti omaan käyttöösi ja tapeeseesi riittävän. Ilmaa kyllä on, varsinkin suurien "tunnettujen" merkkien tuotehinnoissa, paremman ja tehokkaamman tuotteen löydät luultavasti tuntemattomasta merkistä (suomessa) edullisemmin.
- minun mielipiteeni
Marketista saa nykyisin aika monipuolisesti shampoita on esimerksiksi syväpuhdistavia ja on hoitavia hoitoaineita. Myös hiuspuutereita saa sieltä, lämpösuojia jne.. Kampaamoshampoot saattavat olla liian hoitavia ja latistaa hiukset (jos ohuet).
En ole huomannut mitään eroa shampoissa, kuin tuo latistuksen. Hopeashampoo kampaajalta ainakin vie viimeisetkin hiukset päästä. Ainut shampoo jossa huomasin eron oli Paul Michellin, mutta se maksaakin 30€/prk.- Kyllä niitä eroja...
Taisi osua sinulla hopeashampoon käytön ajankohtaan, luonnollisnen "hiustenlähtö" aika, sellaisia kun meille ihmisillekin tulee, vähän niinkuin eläinten turkinvaihto, mutta huomattavasti miedommassa muodossa. Toki tuossa shampoossa voisi olla jokin aineosa, joka sinulle ei yleensäkään sovi, tai ei sopinut sillä hetkellä (stressi, kuukautiset, jne).
Kun tuolla ylempänä oli juttua niistä ylihintaisista merkkituotteista, arvaapa mikä yksi ylihintaisimpia merkkejä tuotteeseen nähden(Suomessa) kuten muutkin "jenkkimerkit" :)
- elli tarkentaa vielä
Elliltä tarkennus äskeiseen: En siis pese lastani shampoolla vaan pesen joskus omat hiukseni lasten shampoolla ;)
- niinpä 66
Verot sielläkin maksaa.
- tinneri yhtä vaarall
hinnoittelu on mennyt ihan poskelleen kun parturit haistelee kemikaaleja kaiket päivät
- kumipää Vaara
esim.asetonia ei saa haistella Automaalaamossa ilman Hengityssuojaa,parturissa saa sniffata
- 20 & 12
Tästä oli kerran eräässä lehdessä testi, vastaan kampaamo/market ja marketin
tuotteet todettiin ihan hyviksi, joten ihan turhaa luottaa kampaamon shampoiden
autuaaksi tekoon.
Ulkosesti on pieni mahdollisuus vaikuttaa hiuksien kuntoon, paitsi ettei
raatele niitä kuumilla fööneillä ja muilla vempaimilla.
Perimä on avainasemassa, jos suvussa ohut hiuksisia, niin mitä teet. Silloin
on sama millä shampoolla pesee.
Yksi asia, jota itse noudatan on, että viimeistelen huuhtelun kylmällä vedellä,
se antaa kiiltoa ja sulkee hius suomut.- Kyllä niitä eroja...
Kyllähän ne "ihan hyviä" marketissa, tai osa niistä on. Kuten kaikkia, myös hiuskosmetiikkaa on todella monen laista. Kampaamoissa myös heikkotasoisia tuotteita.
Omasta kokemuksesta opin, asuessani 3 vuotta Espanjassa.
Siellä, kuten muuallakin etelä-euroopassa on runsaasti todellakin toimivia ja edullisia ns. erikoistuotteita. Niitä ei siis myydä tavarataloissa, vaan "kemikaalioissa ja parturishopeissa". Valitettavasti en juurikaan ole törmännyt Ranskaa pohjoisempana noihin merkkeihin.
- kaikessa
Mielikuvat maksavat.
- Oyutta (Specialisti)
Moi! Tn. tukkasi on niin tavallinen, että special-aineiden teho ei niissä näy. Paremmin näkyy market-aineiden.
Special-aineet on tehty special-ihmisten special hiuksille. - Ei eroja
Ne kaikki tulevat samasta tehtaasta. Vain väriainetta ja hajusteita vaihdellaan. Sitten ne laitetaan erilaisiin purkkeihin. Hinta tulee siitä, mikä on jakelutie, kampaaja ottaa rahasta puolet, kauppa 10 %
- Kyllä niitä eroja...
Osa tulee samasta tehtaastakin, mutta erilaisella koostumuksella :)
Suomen ja pohjoiseuroopan tuotteissa tuo väitteesi pitää osittain kyllä paikkaansa, täällä pohjolassa markkinat niin pienet, etteivät tehtaat saa riittävästi volyymia muuten. - oooooo.34
Ei pidä paikkaansa.
- What why?
oooooo.34 kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Mikä ei pidä paikkaansa?
- tyttöx
Oletko koskaan lukenut lehdistä juttuja sokkotesteistä? Ei niissä yleensä kallein tuote voita; halpa voide tai shampoo voi osoittautua paremmaksi. Vastikään perusnivea voitti satojen eurojen arvoisen luksusvoiteen. Ihmettelen suuresti naisia, jotka menevät kerta toisensa jälkeen helppoon ja suostuvat maksamaan kosmetiikasta järjettömiä summia.
On minullakin joitakin kalliimpia luottotuotteita, jotka olen hyväksi havainnut, mutta etupäässä käytän edullisia markettituotteita, koska ne ovat aivan yhtä hyviä kuin kalliimmat. Kokeilepa vaikkapa Lidlin Cien-sarjan kasvojenpuhdistusgeeliä. Ihan salettiin toimii yhtä hyvin ellei paremmin kuin joku Clinique tai Dior ja maksaa muistaakseni alle 2 e.
En ole kampaaja, mutta selvähän se on, että kampaamotuotteen hinta on korkeampi, koska kampaamon ylläpitökulut ovat korkeammat. Maksat tilavuokraa ja kampaajan palkkaa samalla. Ja kun tuotetta tehdään pienempiä eriä, se tulee kalliimmaksi. Kyse ei ole siis siitä, että tuote olisi laadukkaampi, se on tosiaankin vain ja ainoastaan kalliimpi.
Tosin tutkimuksissa on todettu, että mitä kalliimpi jokin esimerkiksi lääke on, sitä paremmaksi ihmiset kuvittelevat sen tehon. Ne koehenkilöt, joille kerrotaan pillerin maksavan 20e/kpl, kokevat sen toimivan paremmin kuin ne, joille kerrotaan saman pillerin maksavan 1e/kpl. Tämä ilmiö varmasti osaltaan selittää myös kalliin kosmetiikan suosiota.
Järjen ja totuuden kanssa näillä asioilla on harvoin tekemistä. Mutta se ei ole hullu joka yrittää myydä kalliilla vaan se joka ostaa!!!- näin itselläni
itse käytän ihan perus kaupan shampoota jota vaihtelen toistuvasti.
Hoitoaineena välillä kaupan jota kanssa vaihtelen eri merkkisiin ja joskus kampaamosta ostettua hoitoainetta...
(hiukset todella kyllästyy samaan shampooseen / hoitoaineeseen pidemmällä ajalla)
Viimeistely tuotteet esim. lämpösuoja, hiuksiin jätettävät hoitoaineet sun muut mitä tarvitsen niin ostan aina kampaajalta...
okei hinta on korkeampi, mutta sopivat minun päälleni ja hiuksilleni paremmin kuin marketin tuotteet. ja ovat kyllä riittoisiakin, vaikkakin omistankin pitkät ja paksut hiukset. - liik.harj. kampaaja
Paljonkohan markettien tukuissa shampoot maksavat? Tukuissa, siis niissä ketjun esiasteissa, mistä kaupat ostavat tavarat hyllyynsä.
Kampaamotukkujen shampoopullojen hinnat ovat kalliimpia, kuin kauppojen hyllyilla myytävät shampoopullot. Ei kampaamojen kannata samalla hinnalla myydä, millä se ostaa.,kuten ei markettienkaan.
Siitä tosin olen monen muun kanssa samaa mielta: samaa pa..aa eri paketissa. - Prisma.
liik.harj. kampaaja kirjoitti:
Paljonkohan markettien tukuissa shampoot maksavat? Tukuissa, siis niissä ketjun esiasteissa, mistä kaupat ostavat tavarat hyllyynsä.
Kampaamotukkujen shampoopullojen hinnat ovat kalliimpia, kuin kauppojen hyllyilla myytävät shampoopullot. Ei kampaamojen kannata samalla hinnalla myydä, millä se ostaa.,kuten ei markettienkaan.
Siitä tosin olen monen muun kanssa samaa mielta: samaa pa..aa eri paketissa.Isot kaupat ostaa isoissa erissä ja voivat jo itse määrätä mitä he tuosta läjästä maksaa ja sitte sen voi pistää tarjoukseen, mutta yksinyrittäjä kampaaja ostaa vähän ja maksaa kalliimman mukaan, eikä kukaan nyt tappiokseen myy.
- Kyllä niitä eroja...
näin itselläni kirjoitti:
itse käytän ihan perus kaupan shampoota jota vaihtelen toistuvasti.
Hoitoaineena välillä kaupan jota kanssa vaihtelen eri merkkisiin ja joskus kampaamosta ostettua hoitoainetta...
(hiukset todella kyllästyy samaan shampooseen / hoitoaineeseen pidemmällä ajalla)
Viimeistely tuotteet esim. lämpösuoja, hiuksiin jätettävät hoitoaineet sun muut mitä tarvitsen niin ostan aina kampaajalta...
okei hinta on korkeampi, mutta sopivat minun päälleni ja hiuksilleni paremmin kuin marketin tuotteet. ja ovat kyllä riittoisiakin, vaikkakin omistankin pitkät ja paksut hiukset.Hiukset eivät todellakaan "kyllästy" shampooseen tai hoitoaineeseen, vaan sinä kyllästyt, ja hiuksesi olet sinä "kyllästänyt" hoito, viimeistely, suoja yms. tuotteilla, pesemättä niitä kunnolla, siis puhdistanut kunnolla tehokkaalla pesevällä shampoolla noita jäänteitä pois. Hiukset eivät merkkejä ja tuotteita tunnista, ainoastaan niiden vaikutukset, jotka ovat AINA, vain pintaan, kun ne pinnalta hiuksiin laitetaan.
- korppu
En enää osta kampaamoista tuotteita, en myöskään kosmetologeilta "huippumerkkejä".
Ostin ohuisiin hiuksiini mukamas juuria nostavan ja kampausta tukevan pumppusprayn kamapaamokäynnin yhteydessä. Eipä toimi ei, edes lyhyissä hiuksissa - ainoastaan tämä nestemäinen tökötti valuu inhottavasti pitkin päänahkaa.
Menin myöskin ostamaan lahjaksi saamani jalkahoidon yhteydessä mukavalta kosmetologilta kuiville kantapäille tarkoitetun voiteen (40 euroa!), mutta paremmin toimii ihan tavallinen rasvainen perusvoide. Että se siitä erikoistuotteesta.
Markkinoinnin ainoa tavoite on luoda meille mielikuvia ja tarpeita, ja tietenkin edistää myyntiä. Nämä tarpeet voimme oikeastaa tyydyttää paljon edullisemmin perustuotteilla ostamalla vastaavat tuotteet apteekista tai marketista. - Laadukas :D
Hei!
Hyvin yksin kertainen vastaus, paljon, paljon paremmat , laadukkammat raaka ainet.
Mieti tätä asia vaikka vaatteihin, ostat edullisen puseron "halpiksesta" ja ostat normi hintaisen laadukkaan puseron, Miten toimi käytössä? millaiset on kuukausien jälkeen? - Mun hiukset-78
Noissa myrkky puteleissa on ties mitä pöppöjä joita olla kunnolla edes tutkittu ja kaikki on ylimääräistä. Ensin hiuksiin hierotaan lian poistamiseksi ruokasoodaa (luonnollista ei kemiallista saastetta) ja huuhdellaan hyvin vedellä jonka jälkeen sameaa omenaviinietikkaa (taas luonnollista eikä kemiallista sontaa) annetaan vaikuttaa 1 minuutti ja huuhdellaan hyvin, haju lähtee parissa minuutissa teki minun hiuksille ihmeitä yksikään teollisuusjäte pönikkä ei lopettanut hilseilyä niin tehokaasti kuin ruokasooda omenaviinietikka. Työtoverit naureskelivat kunnes kokeilivat itse nauru loppui lyhyeen.
- hui kauhia
Turhaa kemikaalikammoa. Ei ole niin paha.
- Kyllä niitä eroja...
Olisikin noin simppeli ratkaisu ;) Vaan kun ei ole, sinulla sitten hienoa, että toimii ja helpottaa oloasi. Ruokasooda lienee vaikutukseltaan aina mitätön, henkinen vaikutus suurempi. (luonnollisuudesta taas voidaan ollakin eri mieltä), mutta tuo omenaviinietikka ja sen hapan pH vaikuttavat niin, että hiuksesi ovat kiiltävät ja mahdollisesti myöskin päänahkasi saa tasapainottavan vaikutuksen tuosta pH;sta. Eli tuo on sinulle ehkä mahtavasti toimiva yhdistelmä, ja jollain voi tulla pahojakin oireita, aivan kuten teollisista kosmetiikka tuotteistakin.
- 17+8
Ei se ole sen parempaa (Toki kaupasta löydät täysin käyttökelvottomiakin tuotteita, eli keskimääräisesti ovat varmasti parempia). Kampaako tekee diilin, että myy valmistajan tuotteita ja sitten suosittelee sitä asiantuntija ominaisuudessa. Kate on kova, koska menekki on hyvä. Moni ei kieltäydy tuotteesta, kun sanotaan "Kannattaa sen verran edes omia hiuksia arvostaa, että käytät tätä juuri sinun hiuksillesi sopivaa ainetta. Hintakin vaan 700 euroa litra"...Jne.
Pizzeriat myy kokista pulloissa. Tiesitkö, että se on täysin samaa kun lähimarketissa. Vaikka hinta on yleensä 2 euroa isompi 1,5 Litran pullossa.- juhla mokka
Just, ja käyt kahvilla sen kupillisen jonka juot, niin saat kaupasta koko paketin samaan hintaan, sehän liiketoimintaa ei hyväntekeväisyyttä.
- Kaupan shampoissa
on usein silikoneja ja muita aineita, jotka ei tavallisessa shampoopesussa lähde pois, vaan kertyy hiuksiin pesuista huolimatta. Yhtäkkiä huomaat, että hiukset näyttää rasvaisilta jo heti pesun jälkeen ja tarvitsee syväpuhdistavaa shampoota, jotta hiukset saa oikeasti puhtaaksi. Kun osaa vähääkään lukea tuoteselosteita niin löytää kyllä kaupan valikoimista ne huonoimmat tuotteet mitä ei kannata ostaa, mutta kaikissa markettishampoissa noita aineita ei ole. Ja kaupan lakkapulloista saattaa kertyä sellaisia ainejäämiä hiuksiin, joita ei syväpuhdistava shampookaan hiuksesta poista. Suosin itse kampaamotuotteita, mutta käytän harkiten myös markettituotteita.
- hkhöjlä
Höpö höpö, syväpuhdistavalla puhdistetaan hiuksista mm. metallijäämät. Samaa tavaraa kuin kampaamossa.
- Wash and go
Mikä tahansa shampoo antaa hyvän tuloksen sen 2 viikkoa.
- oma kanta
Pese hiukset pää alaspäin (millä shampolla tahansa) ja anna kuivua itsestään.
Liuhulettikin saa vähän volyymiä tällä systeemillä.
Itse käytän ja vaihtelen merkkiä, ihan lähikaupan tuotteilla, koska ovat
nykyään iha laadukkaita... - reqtert
""Maksat kortilla, niin kassaneiti kysyy "tarvitko kuittia". Kaupatkin voisivat valistaa kassaneitejään, että kuitti on annettava, eikä kysyttävä. "
kauppojen kassalla kassaneidit ovat sinä vaiheessa jo kuitin tulsotaneet ja se on heidän kädessään kun kysyvät että tarviitko kuitin.. Se täyttää lainvaatimuksen kuitin antamisesta. Syy miksi asia menee näin on se että se kassaneiti osuu sillä kuitilla roskikseen.. toisin kuin valtaosa asiakkaista jotka jättävät sen kuitin sinne mistä poimivat ostoksensa kassiin tai sitten kassan takana olevan roskiksen viereen.. harvinaista on että asiakkaat osuvat sillä kuitilla roskikseen.
ja ps. kyllä parturistakin useinmiten kuitin saa.. on toki poikekuksiakin.
Ja jos se vaikuttaa hintaan niin mielusuti ilman kuittia.. kokoomus-demarit ovat ajaneet tämän maan siihen että parasta vaan itsekin hyväksyä veronkierto jos siitä on itselle etua. - Luonnollista
Kannattaa myös ottaa huomioon että sekä kampaamo että kauppatuotteet ovat täynnä luonnottomia kemikaaleja, jotka eivät sovi ihmisille. Ei ole mikään ihme että useampi joutuu ostamaan täysin luomutuotteita tai apteekkituotteita altistuttuaan vuosia näille kemikaalimyrkyille. Itse käytän luontaistuotetta: http://www.ekolo.fi/tuote/faith-merilevä-shampoo/0708002500213/
Joka on oikeasti todella hyvää eikä kuivata liikaa hiuksia tai päänahkaa.- drxrtyfdy
Öh, tuo shampoo on täynnä hajusteita ja eteerisiä öljyjä, jotka voivat ärsyttää päänahkaa.
Ei sillä, etteikö ekopuoleltakin hyviä shampoita. Käytän itse välillä Urtekramia. - Se riippuu vähän....
Taitaa olla kuitenkin, että useissa tapauksissa se "luomu" aiheuttaa pahoja allergisia oireita, ja on runsaasti ihmisiä jotka eivät "luomua" voi käyttää ollenkaan.
- kosmetologi
Kampaajat kuten me kosmetologit tiedämme, että kun purkaa tuotteen takaa INCI listan niin siitä saa aika hyvin tietoa mitä kyseinen tuote sisältää.
Jos alkupäässä listaa on kaikki hoitavat, ravitsevat, kosteuttavat ainesosat, niin tuote on luultavimmine erittäin hyvä, kun taas marketti tuotteissa listan viimeisimpänä saattaa olla noi mainitsemani ainesosat joka luonnollisesti tarkoittaa että niitä on tuotteessa hyvin vähän.
Kokeilkaapas joksus purkaa INCI ;) tosi mielenkiintoista hommaa!!- Kyllä niitä eroja...
Onhan se mielenkiintoista, mutta maallikolle aika joutavaa hommaa.
Ainoa on se, että nykyään tuoteluettelo alkaa tuotteen eniten sisältävällä aineosalla, yleensä siis vesi. - logi
Kyllä niitä eroja... kirjoitti:
Onhan se mielenkiintoista, mutta maallikolle aika joutavaa hommaa.
Ainoa on se, että nykyään tuoteluettelo alkaa tuotteen eniten sisältävällä aineosalla, yleensä siis vesi.hyvä että saatiin yks näsäviisas tänne :) ! toivottavasti ymmärsit yhtään mitä tarkoitin, vaikka kiva että ilmoitit uosta vedestä..
- 16415561
kaupasta.
- kukintavallaan
Itse ostelin ennen paljon kampaamoista shampoot ja hoitoaineet. Sitten kokeilin ihan marketista saatavaa Erittäin Hieno Suomalainen mustikkashampoota ja mustikka hoitoainetta ja yhtä hyviä aineita mitä kampaamotuotteetkin. Mustikka hoitoaine varsinkin, jopa parempaa kuin monet käyttämäni kampaamon hoitoaineet.
Eli kyllä halvallakin voi saada hyvää. Kokeilemallahan se selviää. Mulla on pitkät hiukset ja latvahoitoaineet ostan edelleen kampaamosta mutta shampoot ja pois huuhdeltavat hoitoaineet nykyään marketista. - sama idea
Miksi erikoiskaupoissa sama tuote maksaa enemmän kuin isossa marketissa?
Isot marketit tilaavat tuotteita enemmän ja pystyvät hinnoittelemaan ne halvemmin. Erikoiskaupoille tuotteet maksavat enemmän ja ne ottavat niistä isomman katteen.
Sama idea on kampaamotuotteissa.
Hoitorasvoissahan sama laatu todettiin ihan kuluttajatesteillä, että kallis rasva ei auttanut ihon kunnossa pitämiseen ollenkaan, mutta halpa yleisrasva auttoi merkittävästi. - Pilu 50
Kyla latu maksa paljon sina ole koyha.
- gggggäääk
Huomaa miten kateellista porukkaa liikeellä. Jos olet vähänkin tyytyväinen
ja vieläpä hiukset tukevasti päässä oleva, niin heti lytätään. Joten
katsokaa pi.ru parat peliin. - titii
Kyllä jos kaupan shampoita ja hoitoaineita käyttää niin rittää kuhan ostaa siihen hyvän latvasuojan kampaajalta, ainakin itse pärjänny varsin hyvin niin :)
- niid
Naisilta nyhdetään rahat pois moisilla lupauksilla. Ihan turhaa ilmaa on monissa kosmetiikkatuotteiden hinnassa, mäntysuopa on usein parempi.
- Kiiltotukka
Hupsista, sukeutuipa hyvä keskustelu aiheesta, ja rupasinpa netistä lisääkin tietoa asioista etsimään. Niinpä tuli taas todeksi allekirjoitettua Wanha Wiisaus: Mitä enemmän tiedät, sitä vähemmän tiedät. Eli uusia kysymyksiä tulvi vastaan:
Selvitettyä itselleni mitä INCI tarkoittaa (Kosmetologi eilen klo 12:13), tutkin kampaamo-shampooni ja market-shampooni INCIn (tuoteseloste?) ja olinkin uuden probleeman äärellä:
Molemmissa oli ensimmäisenä merkinnät Aqua, Sodium Laureth Sulfate jne. Siis mikä ihmeen Sodium Laureth Sulfate. Ja ohoh, jouduinkin melkoiselle tutkimusmatkalle, josta en nyt kerro enempää - ottakoon kukin itse tykönään selkoa, jos kiinnostaa. Minua kiinnosti sen verran, ettenpä enää muuta shampoota taida kutreilleni hyväksyä kiuin Sodium Laureth Sulfatettomia tuotteita. Seuraavaksi tilaankin nimimerkin "Luonnollista" (eilen klo 11:42) vinkkaamia tuotteita, kiitos.- Sodium
Melko tarpeellinen näköjään tämä Sodium-juttu, sitä on kai melkein kaikissa shampoissa. Mutta hyvinkin ristiriitaisesti sen tarpeellisuudesta Googlessa keskustellaan!
Ota nyt sitten selvää tästäkin!
- Hair
Pesen hiukseni joka päivä marketin shampoolla ja tukkani on paksu ja kiiltävä. Ostin aikanaan shampooni kampaamosta, mutta mitään eroa en tuotteiden välillä ole huomannut. Paitsi tietysti hinnan. Kampaamon shampoosta saattaa joutua pulittamaan jopa 29 €.
- bbb
Ei kai sillä väliä mistä shampoon ostaa, jos tuote on omille hiuksille sopiva. Itse löysin apteekista Idea Toscana shampoon ja olen ollut todella tyytyväinen. Viimeksi en sitä saanut lähiapteekista ja tilasin nettikaupasta www.maisonprovence.fi
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2137506- 582943
- 1932357
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101773Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1711728Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke201406- 751261
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381173Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä271165Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501029