apua kaipauksen/läheisyyden tarpeen tukahduttamiseen.

JJL2013

Moi.

Ajattelin täältäkin kysäistä.. tietäisikö kukaan mitä lääkettä voisin uskaltaa lääkäriltä kysyä, jolla saisi läheisyyden/seuran kaipuun poistettua/vähennettyä. Olen kuullut, että joillakin mielialalääkkeillä saattaisi myös kyseinen asia hoitua.

Elän omasta mielestä ihan hyvää elämää ja tekemistä riittää. Ikää alkaa kohta olla 40 mittarissa ja en ole koskaan saanut oikein muodostettua suhdetta. Tämänikäiselle miehelle muutenkin jos ei ole kokemuksia suhteista, niin mahdoton löytää naista seuraksi.

Treffeillä olen käynyt aikaisemmin suhteellisen aktiivisesti ja olen omasta mielestä aika avoin ja sosiaalinen persoona. Tosin en omista kovinkaan kummoista ulkonäköä ja olen siitä suoraankin saanut kritiikkiä. Esim. ei kukaan nainen voi rakastaa rumaa miestä tai saisin heti paremman ovat treffikumppanit todenneet.

Voisihan se olla mielenkiintoista löytää nainen joka kestäisi seuraani ja olisi jopa onnellinen. Mutta käytännössä en usko moista tapahtuvan. Kokemusta on kuitenkin n. 100 treffitapaamista vuosien varsilta.

Ihmisellä nyt on kuitenkin myös tunteensa ja omat oikkunsa. Jostain syystä viime viikkoina ollut raastavan voimakas tarve saada halata ja koskettaa kauniimpaa sukupuolta. Voisin puhua melkein pakkomielteen omaisista ajatuksista toisinaan. Mutta voihan se olla, että nämä tunteet ja tuntemukset menevät ohi myös itsekseen ajan kanssa. Aikaisemmin ei tosin ole ihan tälläistä sisältä raastavaa tunnetta ollut.

24

776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähdet aivan väärästä päästä liikkeelle. Mielialalääkkeet eivät ole se parantava resepti. Sinun tulee tiedostaa, että tuollainen pakonomainen läheisyyden kaipuu on syntynyt omassa ehdollistuneessa mielessäsi, ja niistä tuntemuksista, jotka haittaavat elämääsi, pääset eroon sillä, että et samastu mieleesi. Tarkkaile mieltäsi; juuri näin se toimii ja hallitsee elämääsi ja ajatuksiasi. Kun pysyttelet valppaana ja tietoisena etkä samastu mieleesi, nuo ylimääräiset tuntemukset menevät aika nopeasti ohi. Niille ei tarvitse antaa enää enempää energiaa, jolloin ne menettävät voimansa ja väistyvät.

• lottamari<3

Pakonomainen läheisyyden kaipuu syntyy yksinäisyydestä, eikä mistään mielen samaistumisesta.

• lottamari<3 kirjoitti:

Pakonomainen läheisyyden kaipuu syntyy yksinäisyydestä, eikä mistään mielen samaistumisesta.

Ja yksinäisyys johtuu mieleen samastumisesta, niin juuri.

• lottamari<3
        aparaatti kirjoitti:

Ja yksinäisyys johtuu mieleen samastumisesta, niin juuri.

Yksinäisyys johtuu ihmisen läheisyyden puutteesta..mieli tietää milloin sen ei ole hyvä olla..miksi mieltä ei pitäisi kuunnella..miksi kieltää siltä halu tai tarve...eikö se ole epäinhimillisyyden merkki, kun tukahdutat itseltäsi halut..Tiedätkö mihin tuo johtaa...Katolilaiset papit eivät saa mennä avioon, he joutuvat kieltäytymään seksistä...heillä kuitenkin säilyy luonnolliset halut, koska luonto on sen niin ajatellut..no..siinpä sitten on käynyt niin kuin on käynyt, kun papitkaan eivät voi luontoa vastaan taistella...Kun ihminen kääntyy luontoa vastaan astuu luonnottomuus kuvioon mukaan...

• aparaatti
        lottamari<3 kirjoitti:

Yksinäisyys johtuu ihmisen läheisyyden puutteesta..mieli tietää milloin sen ei ole hyvä olla..miksi mieltä ei pitäisi kuunnella..miksi kieltää siltä halu tai tarve...eikö se ole epäinhimillisyyden merkki, kun tukahdutat itseltäsi halut..Tiedätkö mihin tuo johtaa...Katolilaiset papit eivät saa mennä avioon, he joutuvat kieltäytymään seksistä...heillä kuitenkin säilyy luonnolliset halut, koska luonto on sen niin ajatellut..no..siinpä sitten on käynyt niin kuin on käynyt, kun papitkaan eivät voi luontoa vastaan taistella...Kun ihminen kääntyy luontoa vastaan astuu luonnottomuus kuvioon mukaan...

Hohhoh. Mieli tekee läheisyyden puutteesta ongelman, kuten olen sanonut. Voi haaveilla ja haluta terveesti sekä tehdä asioiden eteen jotakin, mutta vaikka yrittämisestä huolimatta ei ketään saisi vierelleen, ei siitä kannata tehdä itselleen ongelmaa. En missään vaiheessa ole puhunut terveen halun tukahduttamisesta, vaan sairaalloisen pakkomielteen, joka johtuu mielestä. Jos sinulla ei ole hyvä olla juuri nyt, se johtuu nimenomaan siitä, että olet kuunnellut mieltäsi, joka esittää pakonomaisia vaatimuksia onnellisuuden edellytykseksi. Kuuntele rinnassa pumppaavaa sydäntäsi eli toisin sanoen hiljaisuutta, joka nousee mielen tuolta puolen; silloin helpottaa. Voit olla tasapainoinen ja rento aina näin tehdessäsi, eikä sinun tarvitse potea ahdistusta, koska ainoa ahdistuksen aiheuttaja on mieli.

• lottamari<3

Muuten hyvää elämää ei kannata alkaa pilaamaan mielialalääkkeillä, eikä naisella :)

No..joo..

..olen aina ollut sitä mieltä, että samankaltaiset vetävät toisia puoleensa. Jos koet olevasi ruma, niin ei kai kannata uneksia ja katsella niitä kauniita naisia. Ehkä pitää ottaa vaan se pullukka tai ruma nainen, joka sekin kaipaa laillasi hellyyttä ja halausta.

• apujaj

en myöskään saa naisen kosketusta arkielämässä, mutta ole löytänyt helpotuksen hieronnasta. Eli käyn naishierojilla ja valitsen sellaisen paikan jonka hieroja miellyttää silmää. Siitä saa vähän helpotusta, tosin kannattaa tyhjentää kassit ennen sitä, itselläni rupes kerran seisomaan ja oli hieman nolo tilanne

• Ei lääkkeille

En kannata mielialalääkkeitä, ellei ole ihan välttämätön tarvis. Ne aihauttavat monenlaisia sivuvaikutuksia, joilla on yleensä negatiivinen vaikutus omaan elämään: hitautta, aloitekyvyttömyyttä, toimintatarmon laskua, lihomista jne. Eivät kaikki lääkkeet tietenkään tee kaikkia noita, eivätkä kaikille, mutta riskit on olemassa.

Oma ratkaisuni on ollut maksullinen läheisyys seksi sen jälkeen, kun täytin 40. Nyt en tarkoita mitään ihmiskauppatoreja Thaimaassa enkä puolen tunnin pikaseksiä liukuhihnatyöläisiltä. Mutta on naisia, jotka haluavat elämäänsä luksusta ja jotka ovat niin avomielisiä, suvaitsevaisia ja uskaltavat katsoa miestä pintaa syvemmälle, että antavat mahdollisuuden maksaa rumuus pois.

Ei tuo se ihan halpaa lystiä ole, mutta toisaalta, ei läheisyydelle ja seksille voi määrittää hintaa. Voihan sitä joku käyttää rahansa vaikka ryyppäämiseen. Eikä siitä todellakaan tule sen onnellisemmaksi, päinvastoin.

• JJL2013

Maksullisella olen käynyt muutaman kerran. Tosin varsinkin viimeisen kerran jälkeen olin entistä yksinäisempi sisäisesti. Ihastuin hieman kun oli niin ystävällinen ja hymyilevä nainen, jonka kosketus myös oli todella miellyttävä.

Maksullisiin menee äkkiä hieman liikaa myös rahaa ja monesti hieman kolkko olo maksullisen seurassa.

Olen kokeillut myös jonkinasteista meditaatiota ja hiljentymistä, joka tuntuukin antavan sisäisesti hyvää oloa ja rentoutta. Silti sekään ei ole poistanut tietynlaista kosketuksen tarvetta. Toisen ihmisen kanssa yhteys voi parhaimmillaan olla niin monenlaista.

Ahdistaa lähinnä kun töissä on, niin päivän mittaan se irrallisuuden tunne iskee enemmän. Silti työ kyllä osaltaan tuo myös sisältöä ja ajateltavaa pitkin päivää.

Osaksi voi olla myös tämä syksyinen aika joka lisää jollain tavalla myös tälläisiä fiiliksiä.

• ätmien ätmi

Mistä ihmeestä löydät seksityöläisiä, joilta saa muutakin kuin liukuhihnatyötä?

• vanha ätmi

Olen aika samanlaisessa tilanteessa. En kyllä missään nimessä lähtisi mitään mielialalääkkeitä käyttämään. Täytyy vaan yrittää paeta noita kaipuun tunteita muihin mielenkiintoisiin asioihin.

• ....

Tuntuu pahalta tajuta, miten kamalalta ihmisestä täytyy tuntua kun haluaa poistattaa tunteensa ja ihmisen kaipuunsa jopa lääkkeillä. Tuntuu niin häijyltä, ettei oikein löydä nyt edes sanoja. Harvoin mikään niin sanattomaksi laittaa.

Jotenkin tuntuu vaikealle uskoa, että niin rumaa miestä on etteikö kukaan tykkää. Toisaalta ihmiset on kyllä tosi julmia ja raakoja tässä ulkonäkö asiassakin.

Millä sä olet tähän saakka selvinnyt?

• JJL2013

Itsekkin ihmetellyt toisinaan jaksamista.

Olen yrittänyt ja toiminutkin niinkuin jotkut ihmiset ovat neuvoneet, että hanki harrasteita.

Myöskin terapioissa olen käynyt, jopa niin, että velkaannuin jonkun verran kun hain apua useammalta terapeutilta keskustelujen kautta.

Jotain vinkkejä ja välineitä olenkin saanut noista terapiajutuista. Mutta ei se poista sitä fysikaalista totuutta yksinolosta ja elämisestä. Mikä ei sinänsä ole ongelma kunhan ei psyyke ala ahdistumaan jatkuvasta yksinolemisesta.

Kyllähän tässä on jo kohta 40 ja elämä mahdollisesti jo yli puolenvälin joten siinä mielessä ehkä sen jotenkin jaksaa loppuun asti tai sitten ei. Itsemurha ajatukset olen jättänyt taakse ainakin nyt Niitäkin oli nuorempana.

• Sama edessä

Ei tuo ole mitenkään harvinaista. Suomessa on kymmeniä tuhansia ihan tavallisia miehiä, jotka eivät koskaan saa osakseen läheisyyttä, tai ylipäätään toisen ihmisen kosketusta. Kyllä tuossa tilanteessa elämä olisi helpompaa jos pääsisi kokonaan eroon siitä läheisyydenkaipuusta.

Harva nainen osaa tuollaiseen samaistua, koska äärimmäisen harva nainen joutuu itse samanlaiseen tilanteeseen vasoin omaa tahtoaan.

• ....
        JJL2013 kirjoitti:

Itsekkin ihmetellyt toisinaan jaksamista.

Olen yrittänyt ja toiminutkin niinkuin jotkut ihmiset ovat neuvoneet, että hanki harrasteita.

Myöskin terapioissa olen käynyt, jopa niin, että velkaannuin jonkun verran kun hain apua useammalta terapeutilta keskustelujen kautta.

Jotain vinkkejä ja välineitä olenkin saanut noista terapiajutuista. Mutta ei se poista sitä fysikaalista totuutta yksinolosta ja elämisestä. Mikä ei sinänsä ole ongelma kunhan ei psyyke ala ahdistumaan jatkuvasta yksinolemisesta.

Kyllähän tässä on jo kohta 40 ja elämä mahdollisesti jo yli puolenvälin joten siinä mielessä ehkä sen jotenkin jaksaa loppuun asti tai sitten ei. Itsemurha ajatukset olen jättänyt taakse ainakin nyt Niitäkin oli nuorempana.

Mä toivon, että saat joskus vielä vastinetta kaipuullesi. Että joku katsoo pintaa syvemmälle, et vaikuta ollenkaan huonolle ihmiselle. Mä tiedän, että sanat ei paljon lämmitä, mutta tältä musta tuntuu lukiessani sinun kirjoituksia.

• ....
        Sama edessä kirjoitti:

Ei tuo ole mitenkään harvinaista. Suomessa on kymmeniä tuhansia ihan tavallisia miehiä, jotka eivät koskaan saa osakseen läheisyyttä, tai ylipäätään toisen ihmisen kosketusta. Kyllä tuossa tilanteessa elämä olisi helpompaa jos pääsisi kokonaan eroon siitä läheisyydenkaipuusta.

Harva nainen osaa tuollaiseen samaistua, koska äärimmäisen harva nainen joutuu itse samanlaiseen tilanteeseen vasoin omaa tahtoaan.

Ei varmaan ole niin. Uskon kyllä, että läheisyyden ja kosketuksen kaipuu raastaa sisintä. Mielummin olisi tunteeton, kuin "pakkopaidassa tunteineen".

Tuntuu olevan hyvin tavallista nykyään. Tuntuu, että arvomaailma on nykyään hyvin egoistinen muutenkin.

• Jess jess

Hanki seksinukke. Ovat nykyään yllättävän aidon näköisiä.

• "apua kaipauksen/läheisyyden tarpeen tukahduttamiseen."

Koko otsikkokin on aivan kummallinen. Ei noita asioita pidä tukahduttaa, vaan oivaltaa, että niiden ei tarvitse hallita elämää. Siihen ei tarvita lääkkeitä, että ymmärtää mielen temppuja ja oivaltaa, että niille ei tarvitse antaa energiaa.

• JJL2013

Aika oudon kuuloista tuo sinun ajattelusi aparaatti.

Kyllä minusta ihminen voi kaivata asioita ja tuntea myös surua. On tietysti totta, että kannattaa miettiä asioiden arvoa ja erilaisia tapoja ajatella asioista.

Kyllähän ihmisen mieli haluaa monenmoista erilaisista syistä. Ehkä joskus pitää elää myös sen mukaan mitä haluaa.

En tiedä ajatteletko, että kaikki on eräällä tavalla harhaa? vai ainoastaan haitallisia ajattelumalleja?

Varmasti myös se toisen läheisyys ei ole sitä mitå siitä hakee, mutta hyvältä se o tuntunut mitä olen ihan pikkaisen sitä kokenut. Varmaan siinäkn kohtuus niinkuin monessa asiassa.

En tiedä auttaisiko minua alkaa kuuntelemaan vaan sydämen lyöntejä ainakaan pitemmän päälle.

• JJL2013 kirjoitti:

Aika oudon kuuloista tuo sinun ajattelusi aparaatti.

Kyllä minusta ihminen voi kaivata asioita ja tuntea myös surua. On tietysti totta, että kannattaa miettiä asioiden arvoa ja erilaisia tapoja ajatella asioista.

Kyllähän ihmisen mieli haluaa monenmoista erilaisista syistä. Ehkä joskus pitää elää myös sen mukaan mitä haluaa.

En tiedä ajatteletko, että kaikki on eräällä tavalla harhaa? vai ainoastaan haitallisia ajattelumalleja?

Varmasti myös se toisen läheisyys ei ole sitä mitå siitä hakee, mutta hyvältä se o tuntunut mitä olen ihan pikkaisen sitä kokenut. Varmaan siinäkn kohtuus niinkuin monessa asiassa.

En tiedä auttaisiko minua alkaa kuuntelemaan vaan sydämen lyöntejä ainakaan pitemmän päälle.

Terve asioiden haluaminen on sallittua, kuten myös siltä pohjalta asioiden eteen toimiminen. Terveellä tarkoitan sitä, että se ei ole haitallista, pakonomaista eikä hallitse elämää tai aiheuta surua. Jos haitallisia merkkejä on näkyvissä ja ihminen tuntee surua, silloin on peiliin katsomisen paikka. Ihminen voi olla koko elämänsä tyyni, tasapainoinen ja onnellinen, tuntematta surua tai pakonomaisia ajatuksia jostakin asiasta. Tämä edellyttää ainoastaan selittämieni yksinkertaisten asioiden oivaltamista.

Jos sinulla on paha olla, kuuntele sydäntäsi, älä mieltäsi. Toisin sanoen, haluan ilmaista tällä sen, että älä anna energiaa ahdistaville tuntemuksille, joita siis mieli kehittää, vaan kuuntele ja katsele hiljaisuutta, ongelmista vapaata tätä hetkeä ja rentoudu. Silloin huomaat, että negatiiviset tunteet ovat loppujen lopuksi niin hauraita aaveita, etteivät ne kestä huomiosi kohdistamista läsnäolon voimaan, ja negatiiviset tunteet katoavat. Silloin kun mielessäsi myrskyää, voit aina kääntyä todelliseen sisimpääsi, joka on ongelmista ja kärsimyksestä vapaa tila.

• JJL2013
        aparaatti kirjoitti:

Terve asioiden haluaminen on sallittua, kuten myös siltä pohjalta asioiden eteen toimiminen. Terveellä tarkoitan sitä, että se ei ole haitallista, pakonomaista eikä hallitse elämää tai aiheuta surua. Jos haitallisia merkkejä on näkyvissä ja ihminen tuntee surua, silloin on peiliin katsomisen paikka. Ihminen voi olla koko elämänsä tyyni, tasapainoinen ja onnellinen, tuntematta surua tai pakonomaisia ajatuksia jostakin asiasta. Tämä edellyttää ainoastaan selittämieni yksinkertaisten asioiden oivaltamista.

Jos sinulla on paha olla, kuuntele sydäntäsi, älä mieltäsi. Toisin sanoen, haluan ilmaista tällä sen, että älä anna energiaa ahdistaville tuntemuksille, joita siis mieli kehittää, vaan kuuntele ja katsele hiljaisuutta, ongelmista vapaata tätä hetkeä ja rentoudu. Silloin huomaat, että negatiiviset tunteet ovat loppujen lopuksi niin hauraita aaveita, etteivät ne kestä huomiosi kohdistamista läsnäolon voimaan, ja negatiiviset tunteet katoavat. Silloin kun mielessäsi myrskyää, voit aina kääntyä todelliseen sisimpääsi, joka on ongelmista ja kärsimyksestä vapaa tila.

Täytynee harjaantua ajatusten kanssa ja keskittymään muuhun kuin piinaavaan kaipuuseen kun se iskee. Tällä hetkellä ei ole kaipuuta, on päänsärky :p
        Pitänee myös miettiä mitä katselee ja ajattelee. Viime aikoina olen pohdiskellut rakkautta yleensä ja senn yhteydessä on syntynyt halu kokea altruistista ehdotonta rakkautta ja sellaista nyt on turha toivoa ihmisiltä.

• JJL2013
        JJL2013 kirjoitti:

Täytynee harjaantua ajatusten kanssa ja keskittymään muuhun kuin piinaavaan kaipuuseen kun se iskee. Tällä hetkellä ei ole kaipuuta, on päänsärky :p
        Pitänee myös miettiä mitä katselee ja ajattelee. Viime aikoina olen pohdiskellut rakkautta yleensä ja senn yhteydessä on syntynyt halu kokea altruistista ehdotonta rakkautta ja sellaista nyt on turha toivoa ihmisiltä.

Toimisiko sama ajattelutapojen muutos kun seksuaaluset halut ahdistaa ja synnyttää tarvetta? seksuaalisuudessa on aika voimakkaasti läsnä keholliset tuntemukset.

• JJL2013 kirjoitti:

Toimisiko sama ajattelutapojen muutos kun seksuaaluset halut ahdistaa ja synnyttää tarvetta? seksuaalisuudessa on aika voimakkaasti läsnä keholliset tuntemukset.

Kertomani asiat auttavat kaikenlaisessa ahdistuksessa, niin myös seksuaalisten halujen yhteydessä ilmenevässä. Terveitä seksuaalisia haluja ei pidä tukahduttaa, kuten olen aiemminkin sanonut, mutta mielessä syntyvästä ahdistuksesta, joka ilmenee joskus myös emootioina eli tuntemuksina kehossa, on mahdollista päästä helposti eroon. Sen sijaan, että kylvet ahdistuksessa, kohdista huomiosi tähän hetkeen, joka nousee mielen tuolta puolen ja on vailla ylimääräisiä ajatuksia ja kärsimystä. Se tila, eli oleminen ilman mitään negatiivisia ajatuksia ja tuntemuksia, on tie mielenrauhaan. Muista, että Descartes ei tosiaankaan ollut oikeassa sanoessaan: "Ajattelen, siis olen." Miksi samaistaa ajattelu olemiseen? Jos ahdistus tulee kohdallesi, rentoudu ja ole vain. Älä ruoki ahdistustasi niihin kuuluvilla ajatuksilla. Pian huomaat, että ahdistus on kaikelta osin tiessään, niin ajatusten kuin emootioidenkin osalta.

• yksinelävä mies

Itse olen nuorempi, mutta kuitenkin yli kolmekymppinen mies. Minäkään en ole koskaan ollut missään intiimissä kanssakäymisessä naisten kanssa. En kuitenkaan ole koskaan tuntenut pakonomaista kaipuuta läheisyyteen. Käsittääkseni en ole vars. ruma, mutta olen itse ulkonäkökompleksinen ja en kykene pariutumaan ja pidän tietoisesti mahdollisimman suurta etäisyyttä naisiin.

Vietän erittäin suuren osan vapaa-ajastani yksin, enkä ole koskaan kokenut tätä mitenkään ongelmallisena. Tosin olen aina pitänyt tietokoneista ja niiden parissa voi viettää helposti lähes rajattomasti aikaa. Lisäksi muut harrastukset tuovat sisältöä elämään. Taloudellinen tilanteeni on ihan hyvä, joten voin sen puolesta melko vapaasti harrastaa ja lomailla itseäni miellyttävissä paikoissa. Lopuksi on myönnettävä, että työura on erittäin tärkeä asia, ilman sitä elämässä ei olisi läheskään riittävästi sisältöä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3436
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3206
    3. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3024
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      79
      2991
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2901
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2678
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2490
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2351
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2225
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      88
      1992
    Aihe