Neuvoja viestittelyn aloittamiseen.

Avauduin ehkä liikaa

Jos nainen kirjoittaa profiiliinsa, että ovat sosiaalisia ja kannattaa laittaa rohkeasti viestiä jos on kiinnostunut ja otan tästä neuvosta vaarin ja päätän laittaa viestiä, niin usein on käynyt vain niin, että viestini ei herätä mielenkiintoa.

Viestini taso on kuitenkin muutakin kuin "hei mitä kuuluu"- tai jonkun mielenterveytensä kanssa painiskelevan henkilön tuottamaa tekstiä, jotka ovat kuulemma aika sekalaisia.

Sen myönnän, että en ole niin lahjakas tuottamaan tekstiä ja lähestymään vastakkaista sukupuolta tätä kautta, joten haluaisin saada jotain neuvoja joilla voisi aloittaa viestin ja mitä asioita kannattaisi kertoa, ottaa esille tai kysyä, kun laittaa viestiä.

Tiedän, että kun perehtyy naisen profiiliin ja kannattaa esittää kysymyksiä esim. hänestä joka personoi viestin juuri hänelle, jolloin viesti saattaisi olla toista kohdin paljon mielekkäämpi.

Mutta referoituna, miten kannattaisi aloittaa keskustelu ja mitä asioita kannttaa ottaa esille?

13

2583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi esimerkki

      Ensimmäisenä tulee mieleen, onkohan profiilissasi jotain "vikaa", jonka perusteella sinuun ei haluta tutustua. Onko profiilissasi kuva, ja jos on niin millainen? Millä ikähaarukalla haet kumppania? Poltatko, juotko paljon? Onko profiilissasi paljon tietoa sinusta, entä profiilitekstin pituus?

      Itse tykkäisin aloitusviesteistä, joissa on alussa jokin tervehdys, kommentointia mikä minussa viehättää ja pientä kerrontaa itsestä, mitä ei profiilissa ole. Ei välttämättä tarvitse olla mitään kysymyksiä alussa. Loppuun vielä ajankohtaan sopiva toivotus ja oma nimi on ehdottoman tärkeää minulle (ei siis mitään nimen alkukirjainta!!!).

      Esim. näin:

      "Moikka! :-)
      Sinullapa oli kiinnostava profiili ja vaikutat oikein ihanalta naiselta, johon ehdottomasti haluaisin tutustua! Täällä olisi tällainen komea hellyydestä ja läheisyydestä pitävä mies, joka olisi valmis sitoutumaan pysyvään parisuhteeseen. Olisi hienoa kuulla sinusta lisää, joten jään innolla odottamaan viestiäsi..

      Hyvää päivänjatkoa toivottaen

      Mika :-)"

      Aloitusviesti on siis pelkkää tunnustelua ja keskusteluun virittelyä, liika informaatio eroista, lapsista, työstä ja harrastuksista on kuivaa ja tunteita herättelemätöntä.

      • Avauduin ehkä liikaa

        Hyviä pointteja otettu esille.

        Profiilissani lukee riittävän kattavasti omista taustoistani eli en polta, alkoholin käyttö vain hyvässä seurassa (tässä tapauksessa aika harvakseltaan), profiiliteksti on riittävän kattava ja määrätietoinen, tietoisesti haettu sopivaa reippautta ja rempseyttä kirjoitukseen. Kirjoitusasuun paneuduttu, sillä olen kuitenkin korkeakoulu taustalla oleva henkilö. Tekstini on suurinpiirtein yhtä pitkä, kuin tuo viestiketjun aloitus eli mielestäni riittävän pitkä.

        Profiilikuvassani hymyilen ja kuvaustilanne oli luontainen rento tilanne hyvien ystävien kanssani (en kuitenkaan ole kuvassa humalassa vaan iloinen tilanteesta missä olin silloin). Johtuuko vain siitä, että olen vain tavallisen näköinen?

        Malliesimerkkisi on hyvin pitkälti samantyylinen, kuin mitä olen kirjoittanut paitsi sillä erolla, kuin mitä kirjoittaja Tötöötö tuossa alempana kirjoitti, että jätän nuo hellyydestä ja läheisyydestä kirjoittamisen pois, sillä ne ovat mielestäin itsestäänselvyyksiä. Olen monesti kysynyt, kun olen lukenut jonkun tykkäävän liikunnasta, että mikä on hänen lajinsa tai mitä hän tykkää harrastaa (mielestäni ok-asia?), sillä itse kun liikunnallisen taustan, niin arvostaisin tätä myös toisessa henkilössä myös.

        En tykkää kehua itseäni ainakaan ulkonäöllä, sillä se on mielestäni hieman limaista ja antaa vain sellaisen panomiehelle sopivan vaikutelman, vaikka haluaisin vain hyvää ja tavallista parisuhdetta.


      • yksi esimerkki
        Avauduin ehkä liikaa kirjoitti:

        Hyviä pointteja otettu esille.

        Profiilissani lukee riittävän kattavasti omista taustoistani eli en polta, alkoholin käyttö vain hyvässä seurassa (tässä tapauksessa aika harvakseltaan), profiiliteksti on riittävän kattava ja määrätietoinen, tietoisesti haettu sopivaa reippautta ja rempseyttä kirjoitukseen. Kirjoitusasuun paneuduttu, sillä olen kuitenkin korkeakoulu taustalla oleva henkilö. Tekstini on suurinpiirtein yhtä pitkä, kuin tuo viestiketjun aloitus eli mielestäni riittävän pitkä.

        Profiilikuvassani hymyilen ja kuvaustilanne oli luontainen rento tilanne hyvien ystävien kanssani (en kuitenkaan ole kuvassa humalassa vaan iloinen tilanteesta missä olin silloin). Johtuuko vain siitä, että olen vain tavallisen näköinen?

        Malliesimerkkisi on hyvin pitkälti samantyylinen, kuin mitä olen kirjoittanut paitsi sillä erolla, kuin mitä kirjoittaja Tötöötö tuossa alempana kirjoitti, että jätän nuo hellyydestä ja läheisyydestä kirjoittamisen pois, sillä ne ovat mielestäin itsestäänselvyyksiä. Olen monesti kysynyt, kun olen lukenut jonkun tykkäävän liikunnasta, että mikä on hänen lajinsa tai mitä hän tykkää harrastaa (mielestäni ok-asia?), sillä itse kun liikunnallisen taustan, niin arvostaisin tätä myös toisessa henkilössä myös.

        En tykkää kehua itseäni ainakaan ulkonäöllä, sillä se on mielestäni hieman limaista ja antaa vain sellaisen panomiehelle sopivan vaikutelman, vaikka haluaisin vain hyvää ja tavallista parisuhdetta.

        ".. olen kuitenkin korkeakoulu taustalla oleva henkilö."

        Tällainen ilmaus saa karvat pystyyn, ja myös perääntymään.

        ".. olen vain tavallisen näköinen"

        Tavallinen ulkonäkö ei vedä puoleensa. Ei ulkonäköään kannata manitakaan, jos se selviää kuvasta, ja jos ei itsekään pidä itseään kummoisena. Toisaalta komea ulkomuoto ja siitä kertominen on hyvän itsetunnon merkki, joka on vain eduksi. Mikset voisi kohentaa ulkonäköäsi, koska sillä ainakin saa naisten mielenkiinnon heräämään. Eläinmaailmassakin urokset houkuttelevat naaraita esittelemällä upeuttaan, turha nöyristely ja taviksena jörröttäminen jättää sinut vielä ikuiseksi poikamieheksi.


      • Avauduin ehkä liikaa
        yksi esimerkki kirjoitti:

        ".. olen kuitenkin korkeakoulu taustalla oleva henkilö."

        Tällainen ilmaus saa karvat pystyyn, ja myös perääntymään.

        ".. olen vain tavallisen näköinen"

        Tavallinen ulkonäkö ei vedä puoleensa. Ei ulkonäköään kannata manitakaan, jos se selviää kuvasta, ja jos ei itsekään pidä itseään kummoisena. Toisaalta komea ulkomuoto ja siitä kertominen on hyvän itsetunnon merkki, joka on vain eduksi. Mikset voisi kohentaa ulkonäköäsi, koska sillä ainakin saa naisten mielenkiinnon heräämään. Eläinmaailmassakin urokset houkuttelevat naaraita esittelemällä upeuttaan, turha nöyristely ja taviksena jörröttäminen jättää sinut vielä ikuiseksi poikamieheksi.

        En ota koulutustaustaani ensimmäisessä viestissä ollenkaan puheeksi, niin kuin olet tod.näköisesti käsittänyt.

        Eli otan vain itsestäni uuden kivan kuvan?


    • Tötöötö

      Itse en tuollaisesta hellyydestä ja läheisyydestä puhuvista miehistä kiinnostu, sillä kun tutustutaan, hellyys ja läheisyys kuuluvat itsestään suhteeseen. Jos nämä hellyys, läheisyys ja pahimmassa tapauksessa jopa seksi mainitaan erikseen, nin se on turn off heti. Niitä ei tarvitse erikseen mainita. Myöskin jos ilmoittaa olevansa komea, niin herää kysymys, että kenen mielestä. Sillä tssä tapauksessa kauneus on tosiaan katsojan silmässä. Sitä paitsi antaa itserakkaan kuvan ihmisestä, jos sanoo itseään komeaksi tai kauniiksi.

      • yksi esimerkki

        Läheisyys ja hellyys eivät mitenkään kuulu perisuomalaiseen suhteeseen. Kyllä siitä on hyvä mainita erikseen, kun se on niin harvinaista herkkua mieheltä saatuna. Yli 20 vuotta rakkaudettomassa suhteessa olleena olen aivan innoissani vastaamassa miehelle, joka haluaa antaa hellyyttä ja kosketuksia, ja nimenomaan erikseen mainittuna.

        Minusta on tervettä itsetuntoa pitää itseään kauniina tai komeana. Terve itsetunto antaa hyvät eväät suhteeseen, kun ei tarvitse ylentää itseään alentamalla toista.


      • 8+15

        Samaa mieltä, en vastaisi miehelle joka kirjoittaisi tuolla tavalla hellyyden ja läheisyyden tarpeestaan. Samaten itsensä kehuminen komeaksi olisi ehdoton turn-off.


      • 5+4
        yksi esimerkki kirjoitti:

        Läheisyys ja hellyys eivät mitenkään kuulu perisuomalaiseen suhteeseen. Kyllä siitä on hyvä mainita erikseen, kun se on niin harvinaista herkkua mieheltä saatuna. Yli 20 vuotta rakkaudettomassa suhteessa olleena olen aivan innoissani vastaamassa miehelle, joka haluaa antaa hellyyttä ja kosketuksia, ja nimenomaan erikseen mainittuna.

        Minusta on tervettä itsetuntoa pitää itseään kauniina tai komeana. Terve itsetunto antaa hyvät eväät suhteeseen, kun ei tarvitse ylentää itseään alentamalla toista.

        Erittäin hyvin kirjoitettu.

        Läheisyys ja hellyys eivät ole itsestäänselvyyksiä Joten sen turn-off-kategoriaan laittaminen on mielenkiintoista jos sitä päivittäistä halaamista, niskan hieromista, jalkahierontaa tai muuta vastaavaa haluaa myös kymmenen vuoden päästä. Toki tätäkin voi olla liikaa, ainakin mitä vaimoa on uskominen.

        Terve itsetunto ja omakuva on tärkeä ominaisuus niin naisilla kuin miehilläkin. Jos et rakasta itseäsi, et osaa sitä ilmaista toisellekaan.


      • 14 + 18
        8+15 kirjoitti:

        Samaa mieltä, en vastaisi miehelle joka kirjoittaisi tuolla tavalla hellyyden ja läheisyyden tarpeestaan. Samaten itsensä kehuminen komeaksi olisi ehdoton turn-off.

        No ihme harakoita, kun hellyys ja läheisyyskin saadaan jotenkin käännettyä negatiiviseksi? Eipä teiltä taida sellaista heruakaan joten ihan hyvä kun ette vastaile meidän tyyppisillemme. Tietysti jos te haette parisuhteelta jotain muuta kuin noita niin kyllä tekin vastakappaleenne löydätte, ei sen puoleen.


    • Hei,

      Avausviestin toki varmasti syytä olla persoonallinen. Viestissä pitää olla jotain, joka jää mieleen ja ylittää ärsytyskynnyksen vastaamaan.

      Joitain ohjeita hyväksi ensimmäiksi viestiksi olen kerännyt E-kontakti.fin blogiin: http://bit.ly/19Dx9Tg

      Terveisin Heli E-kontakti.fistä
      www.e-kontakti.fi

    • 19+3

      Jos profiili ei herätä spontaania halua kommentoida luontevasti jotain, niin ei kannata kirjoittaa mitään. Joku syyhän siihen pitää olla, että jotain ihmistä haluaa lähestyä, ja se syy on se mitä siihen ekaan viestiin kirjoitetaan. Jos syytä ei löydy => miksi edes lähestyä?

    • herosdpms

      " Toisaalta komea ulkomuoto ja siitä kertominen on hyvän itsetunnon merkki, joka on vain eduksi. "

      Miehet jotka kehuvat itseään ovat totaalinen turn off useammalle naiselle! Miehet helposti pitävät itseään komeina vaikkeivät sitä olisikaan.. Se on huomattu vuosien saatossa.

      Kuva riittää siis. Jätä suosiolla pois itsesi kehuminen muutenkin.

    • Avauduin ehkä liikaa

      Kiitoksia neuvoista!

      Profiilikuvan vaihtamisella on ollut merkitystä. Nyt olen saanut muutaman viestin naisilta. Eli voidaan todeta, että profiilissani oli "vikaa". :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe