Suurin osa sinkuista on kuulemma koulutettuja, naisia, siis älykkäitä ja keskivertoa paremmin tienaavia, mutta miten he käyttävät, sen joka kuukausi kertyvän ylimääräisen rahan.
Miehenä voin jo sanoa että meidän ylimääräinen rahat menee näin, vaihdetaan autoa, moottoripyörää, purjevenettä, ostetaan osuus johonkin harrastus juttuun, -kalaveteen, -metsästysalueeseen, -lomamökkiin ulkomailta, yms tms ja ostetaan sijoistus yksiötä Suomesta.
Mietin vaan minne menee näiden koulutettujen sinkkunaisten rahat.
Meneekö heillä oikeasti vaatteisiin ja matkusteluun miljoona euroa elämässä vai onko heiltä kaikilta jäämässä miljoonan perintö sukulaisille / kulkukissoille ?
Minne menee sinkku NAISTEN YLIMÄÄRÄINEN raha ??????
163
3249
Vastaukset
- naisten talous
Naiset käy lähes päivittäin trendikahviloissa, erikoiskahvi 5 euroa hienon niminen sämpylä 7 euroa.
Naiset tilaavat baarissa kalliita drinkkejä ja shampanjaa, lasillinen 12 euroa.
Naiset käyvät naamahoidoissa, joissa laitetaan 3000 kilometrin päästä tuotua mutaa naamalle, 200 euroa.
Naiset menevät matkalla trendikkääseen hotelliin, josta on otettu kuvia trendilehteen, yö 200 euroa
Ja niin edelleen...- Totta.
Työkaverini on sinkkunainen, joka saa samaa palkkaa kuin minä. Nainen on aina kuun lopussa pa. Itseltäni jää joka kuukausi yli tonni säästöön, vaikka elän ihan normaalisti eli en erityisen säästeliäästi. Nainen asuu isänsä omistamassa asunnossa, josta maksaa vain vastikkeen. Itse asun vuokralla.
- realismus
Jos pitää valita, niin totta ihmessä laitan "ylimääräiset rahani" (mikä helvetti on ylimääräinen raha? Ikinä kuullutkaan!) itseni hemmoitteluun ja arjen luksukseen kuin hankkisin osuuden jostain rupisesta kalavedestä. On teillä miehillä tosiaan ongelmallista tuo eläminen.
- rationalismus
realismus kirjoitti:
Jos pitää valita, niin totta ihmessä laitan "ylimääräiset rahani" (mikä helvetti on ylimääräinen raha? Ikinä kuullutkaan!) itseni hemmoitteluun ja arjen luksukseen kuin hankkisin osuuden jostain rupisesta kalavedestä. On teillä miehillä tosiaan ongelmallista tuo eläminen.
Ja kaupassakin käydessäsi tokaiset myyjälle, että: "Pidä loput."
- Miehet_TUHLAA_näin
realismus kirjoitti:
Juu, suomalaiset naiset eivät koskaan arvosta Suomessa mitään suomalaista :)
Omistan kaverin kanssa vesistö/maa-aluetta jota olemme aina välillä laajentaneet. Olemme omailla tahoillaa osakkaina omissa työ/yritys kuvioissa joten käytämme aluetta omien asiakkaiden viihdyttämiseen. Vaikka päätalokin on olemassa, niin vieraat poikkeuksetta haluavat asua sauna-tuvassa aivan järven rannassa, haluavat esteetömät järvinäkymät & pieni puinen purjevene on saunatuvan laiturilla heidän omassa käytössä. Osa vieraista purjehtii viereiseen (omaan) pieneen sähköttömään saareen yöpymään. Osa viihtyy saarella kokopäivän.
Asiakkaat ovat pääosin Aasiasta ja luulevat aina monimiljonääriksi kun tajuavat että kaikki ympärillä on yksityisomistuksessa. Englantilaiset tuntevat itsensä aristokraatiksi kun saavat kutsun yksityiselle metsästys retkelle.
Autotallissa on vanha ralliauto jolla vieraat voivat kokeilla sorasirkusta omilla yksityistiellä.
Se mikä meillä on ihan tavallista, saattaakin olla iso elämys Aasialaisille.
Istuin yötäntä kesäyötä Aasialaisen monimiljonäärin aikuisen tyttären kanssa ja tullessaan saunatuvalle pieneltä purjehdusretkeltä hän sanoi ettei ole koskaan nähnyt mitään näin kaunista. Hänelle yksityiskoneet yksityiskokit palvelijat ovat arkipäivää...
Minulle se oli tavallinen suomalainen kesäyö.
Eli aina pidä alirvoida kaikkea mitä meillä täällä on - joillekkin se voi olla elämys, niin uskomattomalta kuin se suomalaiselle saattaa kuulostaakkin. - yks
Miehet_TUHLAA_näin kirjoitti:
Juu, suomalaiset naiset eivät koskaan arvosta Suomessa mitään suomalaista :)
Omistan kaverin kanssa vesistö/maa-aluetta jota olemme aina välillä laajentaneet. Olemme omailla tahoillaa osakkaina omissa työ/yritys kuvioissa joten käytämme aluetta omien asiakkaiden viihdyttämiseen. Vaikka päätalokin on olemassa, niin vieraat poikkeuksetta haluavat asua sauna-tuvassa aivan järven rannassa, haluavat esteetömät järvinäkymät & pieni puinen purjevene on saunatuvan laiturilla heidän omassa käytössä. Osa vieraista purjehtii viereiseen (omaan) pieneen sähköttömään saareen yöpymään. Osa viihtyy saarella kokopäivän.
Asiakkaat ovat pääosin Aasiasta ja luulevat aina monimiljonääriksi kun tajuavat että kaikki ympärillä on yksityisomistuksessa. Englantilaiset tuntevat itsensä aristokraatiksi kun saavat kutsun yksityiselle metsästys retkelle.
Autotallissa on vanha ralliauto jolla vieraat voivat kokeilla sorasirkusta omilla yksityistiellä.
Se mikä meillä on ihan tavallista, saattaakin olla iso elämys Aasialaisille.
Istuin yötäntä kesäyötä Aasialaisen monimiljonäärin aikuisen tyttären kanssa ja tullessaan saunatuvalle pieneltä purjehdusretkeltä hän sanoi ettei ole koskaan nähnyt mitään näin kaunista. Hänelle yksityiskoneet yksityiskokit palvelijat ovat arkipäivää...
Minulle se oli tavallinen suomalainen kesäyö.
Eli aina pidä alirvoida kaikkea mitä meillä täällä on - joillekkin se voi olla elämys, niin uskomattomalta kuin se suomalaiselle saattaa kuulostaakkin.Kuru?
- yksinkertaisesti
yks kirjoitti:
Kuru?
Se sana on Guru.
- 65duyfibj
Totta. kirjoitti:
Työkaverini on sinkkunainen, joka saa samaa palkkaa kuin minä. Nainen on aina kuun lopussa pa. Itseltäni jää joka kuukausi yli tonni säästöön, vaikka elän ihan normaalisti eli en erityisen säästeliäästi. Nainen asuu isänsä omistamassa asunnossa, josta maksaa vain vastikkeen. Itse asun vuokralla.
Toinen on sitten se, että ostetaan vaattetita ja jotain sisustuskoristushimmeleitä kuukausittain sellainen vuori, että joutuu sortumaan pikavippien puolelle. Harva nainen tuntuu tajuavan, että säästäminenkin on fiksua.
- Käestäsuuhun
Totta. kirjoitti:
Tota et usko itsekään....
Tonni kuussa säästöön. Heh ja heh. Hanki elämä, äläkä satuile täällä.
Pieni laskelma: ajatellaan että tienaat 5000 e kuussa. Käteesi jää verojen jälkeen 3000 e, asut vuokralla, tuolla palkalla tykännet vähän asustella kuitenki paremmin jo asemasi johdosta, eli vuokra on 1000 e, sähkö, vesi vakuutukset 300 e kuussa, sinulle lienee auto kulut autoon 500 e, syötlkin päivittäin vähän muutaki kun hernekeittoa 15 e/pv *30 =450 e, harrastukset, baarissakänti, työmatkakulut, matkustelu... Eli satuilu sikseen. - trenditrinde
Ja miksei mentäis =) Omia ansaittuja rahojamme tuhlaamme mihin tahdomme
- kielimaisteri
yksinkertaisesti kirjoitti:
Se sana on Guru.
Kuru on Lapissa oleva tunturien välinen laakso ja Guru on intian kielen sana, joka tarkoittaa opettajaa.
- suulla jää käteen
Käestäsuuhun kirjoitti:
Pieni laskelma: ajatellaan että tienaat 5000 e kuussa. Käteesi jää verojen jälkeen 3000 e, asut vuokralla, tuolla palkalla tykännet vähän asustella kuitenki paremmin jo asemasi johdosta, eli vuokra on 1000 e, sähkö, vesi vakuutukset 300 e kuussa, sinulle lienee auto kulut autoon 500 e, syötlkin päivittäin vähän muutaki kun hernekeittoa 15 e/pv *30 =450 e, harrastukset, baarissakänti, työmatkakulut, matkustelu... Eli satuilu sikseen.Minä myyjäpahanen tienaan 4000€ brt, vaimoni opiskelee, meille jää 1000€/kk säästöön. Harrastamme kuntosalia 2 29€/kk, asumme kaksiossa ja ajamme edullisella uudella japanilaisella autolla, syömme oikeastaan pelkkää kotiruokaa, eineksiä emme hanki, kulut kahdelta 400€/kk.
Kanarianreissuun meni juuri matkoineen, hotelleineen autoineen, ruokineen/juomineen ja koirahoitoloineen 3600€, eli emme me elä edes järin säästeliäästi. Tosin matkan kulut meni käyttötilille kertyneistä roippeista eikä lokakuussa tuota tonnia ollut sitten laittaa säästöön. - Hanki hei elämä
kielimaisteri kirjoitti:
Kuru on Lapissa oleva tunturien välinen laakso ja Guru on intian kielen sana, joka tarkoittaa opettajaa.
ihan sama
- ette vaan osaa
Käestäsuuhun kirjoitti:
Pieni laskelma: ajatellaan että tienaat 5000 e kuussa. Käteesi jää verojen jälkeen 3000 e, asut vuokralla, tuolla palkalla tykännet vähän asustella kuitenki paremmin jo asemasi johdosta, eli vuokra on 1000 e, sähkö, vesi vakuutukset 300 e kuussa, sinulle lienee auto kulut autoon 500 e, syötlkin päivittäin vähän muutaki kun hernekeittoa 15 e/pv *30 =450 e, harrastukset, baarissakänti, työmatkakulut, matkustelu... Eli satuilu sikseen.Helppoa kun mikä.
Vuokra vesi: 380€
Sähkö: 30€
Ruoka: 150-200€
Vakuutukset: pyh
Auto: pyh
Harrastukset: kuluttavat korkeintaan sähköä
Baari: enintään kerran kuussa n. 20€
Työmatkakulut: minkä verran nyt kengänpohjat ja pyöränrenkaat kuluu
Matkustelu: 40€, kun jaetaan kaikki tasaisiksi kuukausieriksi
Kun tienasin 1600€ netto, niin lähemmäs tonni jäi taskuun kuukausittain. Tai siis ei se taskuun jäänyt, vaan meni sijoituksiin kasvamaan. - äikänmaikkasi
Hanki hei elämä kirjoitti:
ihan sama
Ei ole.
- tuhlarisäästäjä
suulla jää käteen kirjoitti:
Minä myyjäpahanen tienaan 4000€ brt, vaimoni opiskelee, meille jää 1000€/kk säästöön. Harrastamme kuntosalia 2 29€/kk, asumme kaksiossa ja ajamme edullisella uudella japanilaisella autolla, syömme oikeastaan pelkkää kotiruokaa, eineksiä emme hanki, kulut kahdelta 400€/kk.
Kanarianreissuun meni juuri matkoineen, hotelleineen autoineen, ruokineen/juomineen ja koirahoitoloineen 3600€, eli emme me elä edes järin säästeliäästi. Tosin matkan kulut meni käyttötilille kertyneistä roippeista eikä lokakuussa tuota tonnia ollut sitten laittaa säästöön.Itse saan kuussa nettona vain 2100 e ja siltikin minulla jää usein tonni säästöön. Enkä muuten edes mitenkään säästäväisesti pyri elämään, vaan ostan, mitä mieli tekee. Niin ja olen muuten nainen.
- 16 + 10
suulla jää käteen kirjoitti:
Minä myyjäpahanen tienaan 4000€ brt, vaimoni opiskelee, meille jää 1000€/kk säästöön. Harrastamme kuntosalia 2 29€/kk, asumme kaksiossa ja ajamme edullisella uudella japanilaisella autolla, syömme oikeastaan pelkkää kotiruokaa, eineksiä emme hanki, kulut kahdelta 400€/kk.
Kanarianreissuun meni juuri matkoineen, hotelleineen autoineen, ruokineen/juomineen ja koirahoitoloineen 3600€, eli emme me elä edes järin säästeliäästi. Tosin matkan kulut meni käyttötilille kertyneistä roippeista eikä lokakuussa tuota tonnia ollut sitten laittaa säästöön.Just joo. Vaikka ootkin vain myyjäpahanen, mutta kun satut olemaan mies (!), saat näköjään (ainakin) tuplapalkan naispuolisiin myyjäpahasiin verrattuna. Törkeetä!
- kisuli
Totta. kirjoitti:
Mitä sitten? Raha on tehty elämistä varten. Sinkkunainen huolehtii itsestään, nauttii seuraelämästä ja kokemuksista. Todennäköisesti lyhentää myös asuntolainaa ja harrastaa pienimuotoista sijoitustoimintaa samalla, kun viettää mukavaa elämää. Perus asiat kun on kohdallaan, niin voi sitten hummata loput halutessaan mihin vain.
Onko aloittaja jotenkin katkera siitä, että maailma on täynnä ihania sinkkunaisia? Kyllä varmaan sapettaa, jos elämn jännin hetki on se, kun vanha auto vaihtuu uuteen. Ei se kesämökkerön ylläpitö tai auton vaihto ole mitenkään erityisen fiksua. Elämän merkitys voi piillä muussakin ku perinnön kerryttämisessä lapsille. - et vaan tajunnut
ette vaan osaa kirjoitti:
Helppoa kun mikä.
Kun tienasin 1600€ netto, niin lähemmäs tonni jäi taskuun kuukausittain. Tai siis ei se taskuun jäänyt, vaan meni sijoituksiin kasvamaan.v-t-n köyhä :D
- aurinkotar
Käestäsuuhun kirjoitti:
Pieni laskelma: ajatellaan että tienaat 5000 e kuussa. Käteesi jää verojen jälkeen 3000 e, asut vuokralla, tuolla palkalla tykännet vähän asustella kuitenki paremmin jo asemasi johdosta, eli vuokra on 1000 e, sähkö, vesi vakuutukset 300 e kuussa, sinulle lienee auto kulut autoon 500 e, syötlkin päivittäin vähän muutaki kun hernekeittoa 15 e/pv *30 =450 e, harrastukset, baarissakänti, työmatkakulut, matkustelu... Eli satuilu sikseen.Heh.:D Mä hankin näin elämän:
Kampaaja, kasvohoidot ja hieronta! Näistä en luovu, vaikka päätoimiseksi opiskelijaksi ryhdyttyä pitäisi jostain tinkiä. (Vaikkei leipä ole ollut leveää aiemminkaan.)
Kirjoja täytyy myös saada hankkia silloin tällöin. Ja musiikkia. Toisinaan kulttuuria.
Shoopailuista (vaatteista!) voin siis tinkiä. Ostan sen vain minkä tarvii.
Tinkiä voin myös kahviloista, matkustelusta (nyt opiskellessa siis muusta kuin kotimaan - toistaiseksi. Opintolainaa en matkusteluun käytä), kodin sisustamisen kuluista. Kun omaa "hyvän silmän", kodista voi saada viihtyisän ja kodikkaan muutoinkin.
Hieno ruoka ei ole itselleni tärkeää, mutta brie-juustosta ja kirsikkahillosta en luovu iltateen (ja varrasleivän) kanssa.:)
Kuntosalikortti, Anna-lehti, lääkkeet -elämä on!
Raitis ilma ja hyvä mieli eivät sentään maksa mitään.
Rahalla ei myöskään voisi korvata/ostaa hyviä ystäviä, kullanarvoisia sisaruksia, ihania opiskelutovereita ja naapureita pienessä yhteisöllisessä taloyhtiössä (10 vuoden ajalta).
Heistä olen kiitollinen. Ja elämästä, ylipäänsä. - tonne menee helposti
tuhlarisäästäjä kirjoitti:
Itse saan kuussa nettona vain 2100 e ja siltikin minulla jää usein tonni säästöön. Enkä muuten edes mitenkään säästäväisesti pyri elämään, vaan ostan, mitä mieli tekee. Niin ja olen muuten nainen.
Www.nytlainaaluottotiedottomalle.com
- kartanon rouva
ette vaan osaa kirjoitti:
Helppoa kun mikä.
Kun tienasin 1600€ netto, niin lähemmäs tonni jäi taskuun kuukausittain. Tai siis ei se taskuun jäänyt, vaan meni sijoituksiin kasvamaan.Www.nytvippiilmanluottotietoja.com
- aurinkotar
aurinkotar kirjoitti:
Heh.:D Mä hankin näin elämän:
Kampaaja, kasvohoidot ja hieronta! Näistä en luovu, vaikka päätoimiseksi opiskelijaksi ryhdyttyä pitäisi jostain tinkiä. (Vaikkei leipä ole ollut leveää aiemminkaan.)
Kirjoja täytyy myös saada hankkia silloin tällöin. Ja musiikkia. Toisinaan kulttuuria.
Tinkiä voin myös kahviloista, matkustelusta (nyt opiskellessa siis muusta kuin kotimaan - toistaiseksi. Opintolainaa en matkusteluun käytä), kodin sisustamisen kuluista. Kun omaa "hyvän silmän", kodista voi saada viihtyisän ja kodikkaan muutoinkin.
Hieno ruoka ei ole itselleni tärkeää, mutta brie-juustosta ja kirsikkahillosta en luovu iltateen (ja varrasleivän) kanssa.:)
Rahalla ei myöskään voisi korvata/ostaa hyviä ystäviä, kullanarvoisia sisaruksia, ihania opiskelutovereita ja naapureita pienessä yhteisöllisessä taloyhtiössä (10 vuoden ajalta).
Heistä olen kiitollinen. Ja elämästä, ylipäänsä.Uskon lahjasta.
- info-osoite
äikänmaikkasi kirjoitti:
Ei ole.
Www.edullinenpikavippi.info
- pörtsä-pertsa
aurinkotar kirjoitti:
Heh.:D Mä hankin näin elämän:
Heistä olen kiitollinen. Ja elämästä, ylipäänsä.Kirjat saa kirjastosta ja siellä ne lehdetkin voi lukea. Musiikki, leffat ja pelit saa vertaisverkosta.
- mikä sun ongelma?
Asun sinkkuna, ex-miehen ostamassa asunnossa, elän edullisesti.
Käyn töissä, en paljon baareissa, irrallisia vvakimiehiä onneksi löytyy.
Harrastukseni ovat melkein kaikki ilmaisia. - yjukujki
Minun säästyvät rahani ovat sinkkunaisena menneet a) omistusasuntoon b) sijoitusyksiöön c) osakkeisiin
- aurinkotar
pörtsä-pertsa kirjoitti:
Kirjat saa kirjastosta ja siellä ne lehdetkin voi lukea. Musiikki, leffat ja pelit saa vertaisverkosta.
Kirjat on pääomaa kirjahyllyssä sitten kun ne on lukenut. Arvovalintoja nämä. Toinen satsaa designiin, toinen kirjallisuuden antiin. Mahdollisesti joku myös sekä että.
Musiikkilla ja ylipäänsä kulttuurilla tarkoitan myös menoja tuolla elämän saralla, kuten konsertit ja näyttelyt. - aurinkotar
aurinkotar kirjoitti:
Kirjat on pääomaa kirjahyllyssä sitten kun ne on lukenut. Arvovalintoja nämä. Toinen satsaa designiin, toinen kirjallisuuden antiin. Mahdollisesti joku myös sekä että.
Musiikkilla ja ylipäänsä kulttuurilla tarkoitan myös menoja tuolla elämän saralla, kuten konsertit ja näyttelyt.Vielä jatkan :D -
Toki designit, kaukomatkailu sun muut ovat myös rahakysymys. Itse olen tällä hetkellä opiskelija eli siis "köyhä". Kuitenkin vain rahallisessa mielessä, joten en häpeä. Pahintan köyhyyttä on mielestäni mielen köyhyys, jota myös pikkusieluisuudeksi kutsutaan.
Lentomatkustamisesta sen verran, että mielestäni joku meni pieleen siinä vaiheessa, kun matkoja alkoi saamaan älyttömän halvalla. Itse jonkinmoista luonnonsuojelumentaliteettia omaavana kauhistuttaa päästöt mitä tuosta kerskakulutusmatkustukesta tämän päivän meiningillä koituu. Itse matkustan mieluiten - aina kun rahaa saa sen verran kokoon - Amerikkaan tervehtimään siskon perhettä, kun se on itselleni tärkeää. Ei ole tarvetta "käydä kerran vuodessa Thaimaassa vain sen takia vaan, että koska kaikki muutkin tekee niin".
- cgjrt
Vaikea uskoa, että ainakaan nykyään koulutustaso korreloisi suurestikaan tulotasoon. Eipä sillä, että ketään pitkälle koulutettua naista tuntisin, mutta persaukisia aina väittävät olevansa. Mutta ne on ne vaatteet ja varsinkin ne "aivan mahtavat vain 150e maksavat kengät mitkä oli pakko saada".
- En tuhlaa - käytän
Minä käytän aika paljon rahaa autooni. Ostin aikoinani hyvältä paikalta tyydyttäväkuntoisen asunnon, jota ajan mittaan laittelen erittäin hyväkuntoiseksi ja pitkän ajan kuluttua myyn. Asumismukavuus on tärkeää, mitäpä sitä elämäänsä epämukavuudessa viettämään, jos toisinkin voi tehdä. Myös kirjoihin ja hyvään ruokaan menee rahaa. Perinnöksi jätän vain kirjastoni, kaikki muu menee oman elämäni sulostuttamiseen.
- kuvittelija
Nyt en vielä ole siinä tilanteessa että tienaisin hyvin, mutta vastaan silti kun tänne vastaa miehetkin jotka kuvittelevat tietävänsä.
Minä kuvittelisin että hyvin tienatessani tosiaan kyllä käyttäisin rahojani tuollaiseen "arjen luksukseen". Kävisin kahviloissa, hieronnassa, kosmetologilla ja kampaajalla. Vaatteitakin toki hankkisin paljon ja nykyaikainen puhelin pitäisi aina olla käytössä.
Suuresta omaisuudesta en niin välitä, mutta hyvä asunto on sellainen johon sijoittaisin. Elektroniikan puolelta hyvä ja tehokas tietokone, jota varmaan silti joutuisi muutamien vuosien välein vaihtamaan, suuri televisio ja laadukas äänentoistolaitteisto. Autoa en hankkisi enkä muitakaan kulkupelejä, kulkisin edelleen julkisilla ja varmaan myös taksilla silloin tällöin. Asunnon tietysti pyrkisin hankkimaan keskustan tuntumasta jotta kävelläkin voisi. Mökkeilijä en ole koskaan ollut joten tuskinpa sellaista hankkisin mutta sillon tällöin varmaan viettäisin vuokramökissä jokusen loman Lapissa.
Kävisin paljon erilaisissa minua kiinnostavissa tapahtumissa ja harrastaisin monipuolisesti - useat harrastukset syövät rahaakin sievoisen summan, vaikka toki niitä halvempiakin on. Kuitenkin esimerkiksi tanssi ja ratsastaminen ovat kalliimman puoleisia. Varmaan myös satsaisin viihtyisään kuntosaliin enkä hankkisi kausikorttia halvimpaan kolkkoon kellariin.
Matkustella haluaisin myös ja jos sitä rahaa kerran olisi niin luultavasti haluaisin yöpyä vähän tasokkaammassa hotellissa enkä siinä halvimmassa hostellissa. En kuitenkaan missään mauttoman kalliissa 200e/yö tyyppisissä paikoissa. Matkoilla rahaa menisi samoihin asioihin kuin kotimaassakin, maan hintatasosta riippuu millä mittakaavalla, mutta luultavasti lomamatkaa varten olisin säästänyt hyvän summan jota voisin surutta käyttää.
Kaikkea tällaista jos siis todella hyvin tienaisin. Silti en ikimaailmassa osaa kuvitella omalle kohdalleni tilannetta, jossa eläisin jatkuvasti yli varojeni, ja "pahan päivän varalle" pitäisi jonkinmoinen hätävara olla. Mutta suurimmilta osin minä sitä rahaa haluaisin tienata käyttämistä enkä säästämistä varten. - Kortti vinkuu
Kampaamokäynnit, manikyyrit, kasvohoidot, vahaukset, hyvät vaatteet, juuri tietyn merkkiset laukut ja kengät jne. Sinne uppoaa huikeita summia.
Naisilla on voimakas kilpailuvietti muita naisia vastaan. Ja se tulee esille juuri ulkoisella vertailulla. Mitä paremmalta ja kalliimmalta näyttää, voittaa.- huh huh
Eläissäni en ole tällaista yleistystä nähnyt!
Olen koulutettu nainen. Viimeinen kampaamokäynti puoli vuotta sitten. Vaatteet ja kengät kaikki kirppikseltä. Ei saastuttavaa autoa vaan julkinen liikenne. Rahaa ei kulu oikeastaan mihinkään muuhun kuin vuokraan, ruokaan ja lahjoituksiin hätää kärsiville. Että niin.
Työpaikkani miehet kyllä jaksavat niitä uusimpia puhelinmalleja vaihdella.
Itselläni kierrätyspuhelin vuodelta x. - e3a5h5
huh huh kirjoitti:
Olen koulutettu nainen. Viimeinen kampaamokäynti puoli vuotta sitten. Vaatteet ja kengät kaikki kirppikseltä. Ei saastuttavaa autoa vaan julkinen liikenne. Rahaa ei kulu oikeastaan mihinkään muuhun kuin vuokraan, ruokaan ja lahjoituksiin hätää kärsiville. Että niin.
Itselläni kierrätyspuhelin vuodelta x.No ei se sinun askeettinen elämäntilanteesi mitään yleistystä kumoa, haloo :D
Valtaosa naisista tuhlaa kosmetologeihin ja kampaamoihin, miten ne muuten edes pysyisivät pystyssä? Sama juttu trendikahviloissa yms. - aurinkotar
"Naisilla on voimakas kilpailuvietti toisiaan VASTAAN. Ja se tulee esiin juuri ulkoisella vertailulla. Mitä paremmalta ja KALLIIMMALTA näyttää, VOITTAA."
Ah, mä nauran! :D Makunsa kullakin, niin miehillä kuin naisilla. Itsestäni mauttominta on juuri se, että jos oikein pitäisi näyttää kalliilta vaikkei oikeasti ole.
Pääomaa on elämässä monenlaista, ja hyvä niin. Kellä se itsetunto sitten koostuu mistäkin. - aurinkotar
aurinkotar kirjoitti:
"Naisilla on voimakas kilpailuvietti toisiaan VASTAAN. Ja se tulee esiin juuri ulkoisella vertailulla. Mitä paremmalta ja KALLIIMMALTA näyttää, VOITTAA."
Ah, mä nauran! :D Makunsa kullakin, niin miehillä kuin naisilla. Itsestäni mauttominta on juuri se, että jos oikein pitäisi näyttää kalliilta vaikkei oikeasti ole.
Pääomaa on elämässä monenlaista, ja hyvä niin. Kellä se itsetunto sitten koostuu mistäkin.Itse kierrän kaukaa miehet, jotka näyttävät juoksevan juurikin krumeluurien perässä. Eli meitä naisia on myös moneksi. Näin ollen meistä ei ainakaan ole uhkaksi toisillemme.:D
- Säästöpossu
huh huh kirjoitti:
Itselläni kierrätyspuhelin vuodelta x.Aloittaja kirjoittaa: "Suurin osa sinkuista on kuulemma koulutettuja, naisia, siis älykkäitä ja keskivertoa paremmin tienaavia..." Mistä tuollainen käsitys? Suomessa on niin paljon sinkkunaisia (ja -miehiä), että joukkoon mahtuu kaikkia variaatioita. Minä olen tallainen:
Ikä 49v., lievä vamma, joten olen olen tehnyt paljon osa-aikatöitä (en kuitenkaan ole oikeutettu minkäänlaiseen eläkkeeseen). Opistotasoinen koulutus, nyt palvelualalla, nettopalkka n. 1300e/kk, vasta viimeiset 10v. rahaa on ollut muuhunkin kuin kädestä suuhun -elämiseen.
Keskikokoisen kaupungin lähiössä kaksio, 25v. laina, 198e/kk. Vastike(hoito korjausvast. tukevaa varten) 205e/kk. Kotivakuutus 97e/v.
Jos aion olla siisti, kampaajalla on käytävä kuuden-seitsemän viikon välein, 27e kerta, koska menen puhtain hiuksin. Siellä myös kulmien nyppiminen neljä kertaa vuodessa, 6e kerralta. Kosmetologilla en käy, marketkosmetiikka saa luvan riittää.Työvaatteet osin työnantajalta. Oma päällepantavat kaikkineen, jotka pidetään loppuun, alle 150e/v. Sanoisin, että on parempi pitää vuorotellen esim. kahta talvitakkia ja kaksia talvikenkiä, kestävät paremmin kun saavat välillä "levätä". Kirpputoreja en kiertele, sieltä on kokoiseni ja malliseni ihmisen vaikea mitään löytää, käytän siis aikani muuhun.
Autoilu maksaa, kas kun tuota kunnollista julkista liikennettä ei kaikkialla ole, varsinkaan, jos on hankalia työvuoroja, toisaalta minulla on myös kehitysvammainen veli ja ajokortista luopumaan joutuneet vanhemmat. Siis vanha auto: liikennevakuutus, vero, katsastus, talli yms., vuodessa 360e bensat. Kyllähän tuo kirpaisee, mutta antaa myös vapauden tulla ja mennä kuten tarvitsee. Polkupyörää käytän viikoittain.
Ruokaan ja päivittäistavaroihin hyvin vaihtelevasti, 100-220e/kk.
En matkustele, ei ole aiemmin ollut kunnolla aikaa eikä rahaa, enkä enää halua matkustuskärpäsen puremaa, niin että aina olisi päästävä jonnekin muualle. No, enpähän saastuta turismilla.
Televisio on 11v. vanha, mallia kuvaputki. Tallentava digibox, kallis hankinta, ja jo toinen menossa. Musiikkilaitteista tai dvd-levyistä en ole kiinnostunut. Oma kannettava tietokone ollut viitisen vuotta, nettiyhteys maksaa 17,90/kk Puhelin tarjouksesta neljä vuotta sitten 24e, puh.lasku n.35e kolmen kuukauden välein (älypuhelinta en tarvitse).
Tuttavilla on lemmikkieläimiä. Itse en ikinä maksaisi tuhansia euroja sellaisen hankinnasta, ja entäs sitten ne eläinlääkärin maksut! (Joskus tuo lemmikkihössötys menee tosiaan yli ymmärryksen, paitsi että maksaa älyttömästi, vielä nimitetään perheenjäseneksi ja kutsutaan "häneksi"!
Olen aina pyrkinyt elämään varojeni mukaan, sanoisin, että se säästää paljolta stressiltä. Varakas en siis ole, mutta elämä on ihan hyvää näin.
- Naiset on idiootteja
Naiset tuhlaa kaikki rahansa mitä saavat. Ei ne tiedä sellaisesta asiasta kuin säästäminen hevonp*skaa.
- 5+10
Miksi minun pitäisi säästää? Hoidan laskuni ja se, mitä teen loppurahoillani, on aivan oma asiani. Minun juttuni on matkustaminen, 4-5 ulkomaanmatkaa vuodessa, joista yksi vähän pitempi, muut lähinnä kaupunkilomia. Ei ole sinulta eikä keneltäkään muulta pois - no, ehkä kotimaisilta matkailualan yrittäjiltä, mutta en todellakaan lähtisi Lappiin tai Suomen kiertueelle vaikka ulkomaanmatkat lopettaisinkin.
Shoppailu ei vähempää voisi kiinnostaa, sen sijaan ulkona syöminen kuuluu ohjelmaan viikoittain, ja myös ne erikoiskahvit silloin tällöin. Myös ruokakauppaan menee useampi satanen kuukaudessa, koska en osta mitään einesmättöä vaan teen ruokani itse tasokkaista aineksista.
Älä sinä murehdi minun eläkesäästöistäni, en tule olemaan sinun kukkarollasi silloinkaan. Älä sinäkään minun. - g4twg4
5+10 kirjoitti:
Miksi minun pitäisi säästää? Hoidan laskuni ja se, mitä teen loppurahoillani, on aivan oma asiani. Minun juttuni on matkustaminen, 4-5 ulkomaanmatkaa vuodessa, joista yksi vähän pitempi, muut lähinnä kaupunkilomia. Ei ole sinulta eikä keneltäkään muulta pois - no, ehkä kotimaisilta matkailualan yrittäjiltä, mutta en todellakaan lähtisi Lappiin tai Suomen kiertueelle vaikka ulkomaanmatkat lopettaisinkin.
Shoppailu ei vähempää voisi kiinnostaa, sen sijaan ulkona syöminen kuuluu ohjelmaan viikoittain, ja myös ne erikoiskahvit silloin tällöin. Myös ruokakauppaan menee useampi satanen kuukaudessa, koska en osta mitään einesmättöä vaan teen ruokani itse tasokkaista aineksista.
Älä sinä murehdi minun eläkesäästöistäni, en tule olemaan sinun kukkarollasi silloinkaan. Älä sinäkään minun.Miksi pitäisi säästää? No mitäs teet, kun auto sanoo sopimuksensa irti jossain keskellä moottoritietä, kaikki laskut ja vakuutukset mätkähtävät yhdellä kertaa maksettavaksi, palkka on myöhässä ja hammaslääkärissäkin pitäisi käydä?
Näin siis esimerkkinä. Toki kenenkään rahan käyttö ei minua kiinnosta, mutta kyllä se vain vituttaisi alkaa sopimaan kaikista maksujärjestelyistä sun muista jos jotain arvaamatonta tapahtuu. - vvfvfve
5+10 kirjoitti:
Älä sinä murehdi minun eläkesäästöistäni, en tule olemaan sinun kukkarollasi silloinkaan. Älä sinäkään minun.Toi on taas sitä kuuluisaa naisen logiikkaa. Get it?
- No ei hätää
g4twg4 kirjoitti:
Miksi pitäisi säästää? No mitäs teet, kun auto sanoo sopimuksensa irti jossain keskellä moottoritietä, kaikki laskut ja vakuutukset mätkähtävät yhdellä kertaa maksettavaksi, palkka on myöhässä ja hammaslääkärissäkin pitäisi käydä?
Näin siis esimerkkinä. Toki kenenkään rahan käyttö ei minua kiinnosta, mutta kyllä se vain vituttaisi alkaa sopimaan kaikista maksujärjestelyistä sun muista jos jotain arvaamatonta tapahtuu.Nainen pikavippaa!
- 5+10
g4twg4 kirjoitti:
Miksi pitäisi säästää? No mitäs teet, kun auto sanoo sopimuksensa irti jossain keskellä moottoritietä, kaikki laskut ja vakuutukset mätkähtävät yhdellä kertaa maksettavaksi, palkka on myöhässä ja hammaslääkärissäkin pitäisi käydä?
Näin siis esimerkkinä. Toki kenenkään rahan käyttö ei minua kiinnosta, mutta kyllä se vain vituttaisi alkaa sopimaan kaikista maksujärjestelyistä sun muista jos jotain arvaamatonta tapahtuu.Otsikossa puhuttiin _ylimääräisestä_ rahasta. Kai minä tiedän milloin mikäkin lasku erääntyy ja käyn vuosittain hammaslääkärillä, gynellä jne. Ei se, että en _säästä_ tarkoita, etteikö tilille jäisi mitään kuukausittain. Voi elämä teidän yksinkertaisuuttanne...
- rsfdsfsfs
5+10 kirjoitti:
Älä sinä murehdi minun eläkesäästöistäni, en tule olemaan sinun kukkarollasi silloinkaan. Älä sinäkään minun.Tasokkaista aineksista ehkä teet ruokasi, mutta lopputulos ei liene kovin tasokas kun pitää ravintolassa rampata viikottain.
- fohkdomhik
5+10 kirjoitti:
Otsikossa puhuttiin _ylimääräisestä_ rahasta. Kai minä tiedän milloin mikäkin lasku erääntyy ja käyn vuosittain hammaslääkärillä, gynellä jne. Ei se, että en _säästä_ tarkoita, etteikö tilille jäisi mitään kuukausittain. Voi elämä teidän yksinkertaisuuttanne...
No voi elämä sinun moninkertaisuuttasi... Onko sinulla joku kristallipallo mistä näkee päivämäärän milloin moottori räjähtää konepellistä läpi? Siinä vaiheessa ei auta, että on jäänyt näiden "odotettujen" menojen jälkeen 50e kouraan...
- et varmaan tiennyt
fohkdomhik kirjoitti:
No voi elämä sinun moninkertaisuuttasi... Onko sinulla joku kristallipallo mistä näkee päivämäärän milloin moottori räjähtää konepellistä läpi? Siinä vaiheessa ei auta, että on jäänyt näiden "odotettujen" menojen jälkeen 50e kouraan...
Osan laskuista voi siirtää jos näin käy.
- et tiedä sinäkään
et varmaan tiennyt kirjoitti:
Osan laskuista voi siirtää jos näin käy.
Ja jos olisi edes kymppitonni jemmassa, ei tarvitsi puljata yhtään mitään.
- murkku&heinis
5+10 kirjoitti:
Otsikossa puhuttiin _ylimääräisestä_ rahasta. Kai minä tiedän milloin mikäkin lasku erääntyy ja käyn vuosittain hammaslääkärillä, gynellä jne. Ei se, että en _säästä_ tarkoita, etteikö tilille jäisi mitään kuukausittain. Voi elämä teidän yksinkertaisuuttanne...
tulonlähteesi voi katketa yllättäen. Olet heti pulassa kun tilisi kolisee tyhjyyttään.
Pidät kaiken yhden kortin varassa. Niinhän se monesti on että kaikki meni hyvin kunnes sitten alkoi mennä huonosti ... - kikkelis kokkelis
5+10 kirjoitti:
Mulle on se ja sama miten kukin rahansa käyttää, vaikka en sitä aina ymmärräkkään, mutta nyt en oikein ymmärrä logiikkaasi. Sanoit tuossa aiemmin, että miksi sinun pitäisi säästää, mutta nyt sanot että tilille jää jotain. Tietääkseni se on säästöön jäämistä = säästämistä.
Itsellä keskimääräinen kk kulutus menee suurinpiirtein näin:
Netto: 2300
Harrastukset: 100
Satunnaiset menot(esim.sähkö, bensa, vakuutus, netti, vaatteet muu hömppä): 250
Mitä se sulta on pois jos joku nainen tuhlaa? Vai yritätkä päästä hyviin naimisiin jonkun rikkaan naisen kanssa vai odotteletko jotain perintöä..?
Eiks ne yleensä ole miehiä, joilla pitää olla viimeistä huutoa oleva känny, tabletti, läppäri, auto, stereot yms.? Mitä miesten vaatetukseen tulee, niin miehillehän riittää yhdet farkut ja yksi pusero ja yhdet kengät..
Kaikki ei ole myöskään kiinnostuneita eräretkeilystä, metsästyksestä ja kalastuksesta. En minäkään. Niin ja mielummin annan vaikka sen ylimääräisen kympin ahkeralle myyjätädille kuin johonkin metsästykseen (yök). Mielummin käytän rahani vaikka koulutukseen kuin johonkin itseriittoisen kalastusseuran jäsenmaksuun=) - Pehmeä jänis
hoh hoijaa kirjoitti:
Mitä se sulta on pois jos joku nainen tuhlaa? Vai yritätkä päästä hyviin naimisiin jonkun rikkaan naisen kanssa vai odotteletko jotain perintöä..?
Eiks ne yleensä ole miehiä, joilla pitää olla viimeistä huutoa oleva känny, tabletti, läppäri, auto, stereot yms.? Mitä miesten vaatetukseen tulee, niin miehillehän riittää yhdet farkut ja yksi pusero ja yhdet kengät..
Kaikki ei ole myöskään kiinnostuneita eräretkeilystä, metsästyksestä ja kalastuksesta. En minäkään. Niin ja mielummin annan vaikka sen ylimääräisen kympin ahkeralle myyjätädille kuin johonkin metsästykseen (yök). Mielummin käytän rahani vaikka koulutukseen kuin johonkin itseriittoisen kalastusseuran jäsenmaksuun=)Käyt kuitenkin ravintoloissa? Nautit herkullisen pihvin? Riistasta tai pihvikarjanlihasta? Joku ne lihat on kuitenkin metsästänyt tai hengen siltä mullikalta vienyt... Ei se metsästys siis mitään turhanaikaista ole.
Naiset voivat tuhlata, sillä tiukan paikan tullen jokainen nainen löytää jonkun riittävän epätoivoisen aisurimiehen elättäjäkseen. Miehillä tuota mahdollisuutta ei ole ja siksi miehen kannattaakin säästää rahaa pahan päivän varalle.
- 5+10
Olen selvinnyt tiukemmista paikoista kuin moni muu tälle palstalle kirjoittava enkä ole tarvinnut, pyytänyt enkä saanut apua.
Voi olla, että nuori ja kaunis nainen saa koska tahansa miehen elättäjäkseen, mutta suurinta osaa meistä suomalaisista naisista tuo ei koske. Meidät on kasvatettu pärjäämään omillamme, koska se on se realiteetti, missä elämme.
Mistä niitä elättäjiä kaikille naisille edes riittäisi, kun miesten koulutustaso senkun laskee ja työttömyys nousee naisiin verrattuna? Eiköhän se ala mennä niinpäin, että te miehet joudutte miettimään, kuka elättäisi teidät, kun yhteiskunnan hanat alkavat pikkuhiljaa sulkeutua. - Viesti
5+10 kirjoitti:
Olen selvinnyt tiukemmista paikoista kuin moni muu tälle palstalle kirjoittava enkä ole tarvinnut, pyytänyt enkä saanut apua.
Voi olla, että nuori ja kaunis nainen saa koska tahansa miehen elättäjäkseen, mutta suurinta osaa meistä suomalaisista naisista tuo ei koske. Meidät on kasvatettu pärjäämään omillamme, koska se on se realiteetti, missä elämme.
Mistä niitä elättäjiä kaikille naisille edes riittäisi, kun miesten koulutustaso senkun laskee ja työttömyys nousee naisiin verrattuna? Eiköhän se ala mennä niinpäin, että te miehet joudutte miettimään, kuka elättäisi teidät, kun yhteiskunnan hanat alkavat pikkuhiljaa sulkeutua."kuka elättäisi teidät, kun yhteiskunnan hanat alkavat pikkuhiljaa sulkeutua. "
Tuota voisi naisetkin alkaa pikku hiljaa miettiä. Kunnilla esim. on 400 000 palkkalaista joista 80% on naisia. Nyt kun kunta toisensa jälkeen on menossa konkurssiin (Vantaa, Hämeenlinna, Salo, Hanko, Oulu, ...) niin on pakko pistää porukkaa pellolle kun rahaa palkkojen maksuun ei kertakaikkiaan ole. Viiden vuoden irtisanomissuojastakaan ei ole mitään hyötyä koska pakkolomalle voi aina laittaa. Silloin olisi hyvä olla säästöjä ja mielellään myös jotain oikeaa osaamista jotta voisi etsiä uusia hommia yksityiseltä puolelta tai vaikka perustaa oman firman. Julkisen sektorin päivähoitonaiset on siinä suhteessa aika heikoilla, sen tietää kaikki. - SOSKUAKKA ILMEISEST
Viesti kirjoitti:
"kuka elättäisi teidät, kun yhteiskunnan hanat alkavat pikkuhiljaa sulkeutua. "
Tuota voisi naisetkin alkaa pikku hiljaa miettiä. Kunnilla esim. on 400 000 palkkalaista joista 80% on naisia. Nyt kun kunta toisensa jälkeen on menossa konkurssiin (Vantaa, Hämeenlinna, Salo, Hanko, Oulu, ...) niin on pakko pistää porukkaa pellolle kun rahaa palkkojen maksuun ei kertakaikkiaan ole. Viiden vuoden irtisanomissuojastakaan ei ole mitään hyötyä koska pakkolomalle voi aina laittaa. Silloin olisi hyvä olla säästöjä ja mielellään myös jotain oikeaa osaamista jotta voisi etsiä uusia hommia yksityiseltä puolelta tai vaikka perustaa oman firman. Julkisen sektorin päivähoitonaiset on siinä suhteessa aika heikoilla, sen tietää kaikki.KYLLÄHÄN NE MIEHET ON NE TALOT JA KOULUT SEKÄ MAATIET TÄHÄN MAAHAAN RAKENTANEET KANNATTAISI MIETTIÄ JOSKUS OMAA NENÄÄ PITEMMÄLLE. EI NIITÄ KUNTA-ALAN PALKKOJEN MAKSAJIA ENÄÄN OLE KUN TEOLLISUUUS ON SUOMESTA VIETY JA SE EI OLE TAVALLISEN MIEHEN VAAN OSAAMATTOMIEN PÄÄTTÄJIEN VIKA!
- SILLÄLAILLA
SOSKUAKKA ILMEISEST kirjoitti:
KYLLÄHÄN NE MIEHET ON NE TALOT JA KOULUT SEKÄ MAATIET TÄHÄN MAAHAAN RAKENTANEET KANNATTAISI MIETTIÄ JOSKUS OMAA NENÄÄ PITEMMÄLLE. EI NIITÄ KUNTA-ALAN PALKKOJEN MAKSAJIA ENÄÄN OLE KUN TEOLLISUUUS ON SUOMESTA VIETY JA SE EI OLE TAVALLISEN MIEHEN VAAN OSAAMATTOMIEN PÄÄTTÄJIEN VIKA!
muistakaa kaimat kun noille hienohelmoille jotain apua annatte niin väh.1,5 hinta.
- kaarne.
.
Heh, periaatteen miehellä taisi käydä juuri päinvastoin. Hähä.
Har!
.
- 123.
Miehenä voin sanoo että olen kovin säästeliäs. En kuluta rahaa mihinkään kahviloihin ja turhuuksiin. Tienaan n 2000 euroa kuussa käteen verojen jälkeen ja siitä menee vuokra 370 sähkö 80 euroa ruoka 230 sali 50 kuussa = 730. Eli minulle jää noin 1270 euroa josta laitan 500 euroa toiselle tilille jossa on n 80 tonnia jo säästössä kun olen säästellyt vuodeesta 2004 Toisella tilillä on 30 tonnia.
En ole ajatellut mitään asuntoa edes ostaa, auto minulla on mut ajelen aika vähän. Olen haaveillut kesämökistä mutta en tiedä ostanko. Lapuudessani oltiin tosi köyhiä ja syötiin vaan jotain puuroa joten sen takia olen säästänyt kun en halu olla köyhä. En mä mikään rikaskaan ole mut tulen toimeen ja työttömyys voi iskeä koska tahansa.
Tyttöystävää minulla ei tietenkään ole kun en leveile rahoilla ja en halua alkaa elättää ketään naista. Haluaisin kyllä seurustella mutta naisella pitää olla vaki työ ja hyvä palkka että tulee toimeen. En ala soskuksi kenellekkään naiselle.- Tapansaorja
Mä taas elän seuraavasti,
Käteeni jää noin 4000 e kuussa, lyhennän asuntolainaa ja maksan yhtiövastikkeen ~ 1000 e, syön päivittiäin ravintolassa 20 e/pvä ja kahviloissa 700 e, matkustan vähintään kerran kuussa joko kotimaassa tai ulkomailla 500 e, käyn ainakin 2 kertaa kk konsertissa, kiekkopelissä, baarissa 300 e, ostan itselleni harrastevälineitä, kuten skimbailuun liittyvään yms, 500 e, loput meneekin sitte lapsen harrasteisiin, autoiluun, yms pikkusälään.
Säästöjä ei ole, eikä ole tarvetta, tilillä on rahaa seuraavaa kuuta varten ja hyvä niin. Tällä viikolla varasin alppimatkan tammikuulle ja pääsiäisen Rukalle.
Naisia saa tällä tavalla ainakunsiltä tuntuu ja elämä on ihan helvetin kivaa. Sukanvarteen jäävää hilloa en tarvitse mukaani turpeen alle. - omapa on asiasi
Tapansaorja kirjoitti:
Käteeni jää noin 4000 e kuussa, lyhennän asuntolainaa ja maksan yhtiövastikkeen ~ 1000 e, syön päivittiäin ravintolassa 20 e/pvä ja kahviloissa 700 e, matkustan vähintään kerran kuussa joko kotimaassa tai ulkomailla 500 e, käyn ainakin 2 kertaa kk konsertissa, kiekkopelissä, baarissa 300 e, ostan itselleni harrastevälineitä, kuten skimbailuun liittyvään yms, 500 e, loput meneekin sitte lapsen harrasteisiin, autoiluun, yms pikkusälään.
Säästöjä ei ole, eikä ole tarvetta, tilillä on rahaa seuraavaa kuuta varten ja hyvä niin. Tällä viikolla varasin alppimatkan tammikuulle ja pääsiäisen Rukalle.
Naisia saa tällä tavalla ainakunsiltä tuntuu ja elämä on ihan helvetin kivaa. Sukanvarteen jäävää hilloa en tarvitse mukaani turpeen alle.Et tiedä milloin tulotasosi tippuu ja milloin päädyt mullan alle. Et voi tietää edes sitä, saako ikäluokkasi ikinä eläkkeitä. Kiva se varmaan on nyt rellestää, ja sitten ottaa riski todellisesta köyhäilystä vanhana, kun siihen ei enää riitä kuntokaan. Ei huolta huomisesta ja silleen - kivaa niin kauan, kun karu todellisuus ei iske päin pläsiä.
- Juurikin näin
Tapansaorja kirjoitti:
Naisia saa tällä tavalla ainakunsiltä tuntuu ja elämä on ihan helvetin kivaa. Sukanvarteen jäävää hilloa en tarvitse mukaani turpeen alle.Just noin! Elämästä pitää nauttia. Naureskelin just tolle 123.:n kirjoitukselle. Siinäpähän kuukahtaa ja elämästä ei ole ikinä nauttinut.
- kaekennähny
oot hieno mies. toivon sulle hyvää naista. valitettavasti noilla kriteereillä niitä on todella vähän . tsemppiä.
- säästäjä mies.
Tapansaorja kirjoitti:
Naisia saa tällä tavalla ainakunsiltä tuntuu ja elämä on ihan helvetin kivaa. Sukanvarteen jäävää hilloa en tarvitse mukaani turpeen alle.Minusta on turha ostaa omaa asuntoa jos ei seurustele. Ja minä en seurustele. Vaki työ josta jää käteen 2600 verojen jälkeen. Vuokra 400 sähkä n 70-80 euroo kuussa. Ruokaan menee 300 euroo, sisältää vessapaperin ja pesuaineet. Harrastukset n 60 euroo kuussa.
ELi muuhun elämiseen jää 1760. Sillähän maksais jo asunto lainaa jos sellasen ottais mutta en ole ajatellut. Ei minulla ole mitään erillistä säästö tiliä. Yks tili jossa on 130 tonnia rahaa, ja sitä voi sanoo vaikka säästöiksi kun en minä tuhlaa. Autoakaan en omista. Olen yksin eläjä joka ei pahemmin elvistele. naiset varmana kiinnostuis heti jos kertoisin että on rahaa pankissa.
En minä paljon matkustelekkaan. Kerran paris vuoden käyn ulkomailla ja kotimaassa matkustan kesällä enemmän ja talvella käyn rukalla laskettelemassa. Veneen sentään ostin joka makso 20 tonnia. Tykkään luonnosta ja kalastuksesta ja on hienompaa omistaa vene kuin auto.
Haluan että naiset kiinnostuu minusta itsestäni eikä sen takia että on rahaa paljon. - apua hätääkärsiville
säästäjä mies. kirjoitti:
Minusta on turha ostaa omaa asuntoa jos ei seurustele. Ja minä en seurustele. Vaki työ josta jää käteen 2600 verojen jälkeen. Vuokra 400 sähkä n 70-80 euroo kuussa. Ruokaan menee 300 euroo, sisältää vessapaperin ja pesuaineet. Harrastukset n 60 euroo kuussa.
ELi muuhun elämiseen jää 1760. Sillähän maksais jo asunto lainaa jos sellasen ottais mutta en ole ajatellut. Ei minulla ole mitään erillistä säästö tiliä. Yks tili jossa on 130 tonnia rahaa, ja sitä voi sanoo vaikka säästöiksi kun en minä tuhlaa. Autoakaan en omista. Olen yksin eläjä joka ei pahemmin elvistele. naiset varmana kiinnostuis heti jos kertoisin että on rahaa pankissa.
En minä paljon matkustelekkaan. Kerran paris vuoden käyn ulkomailla ja kotimaassa matkustan kesällä enemmän ja talvella käyn rukalla laskettelemassa. Veneen sentään ostin joka makso 20 tonnia. Tykkään luonnosta ja kalastuksesta ja on hienompaa omistaa vene kuin auto.
Haluan että naiset kiinnostuu minusta itsestäni eikä sen takia että on rahaa paljon.Kyllä teille pajon jää käteen ja pankiin rahaa. Hyvin harva puhuu kuitenkin hyväntekeväisyyteen antamisesta. Toivottavasti nyt aukasette kukkaron nyörejä ja annatte rahaa Filippiinien myrskyn uhreille.
P.S. Mua ei kyllä kiinnosta pätkääkään mies joka rupeais kehumaan rahoillaan, autoillaan tai muulla omaisuudellaan. Se kertoo nousukasmaisuudesta ja leuhkinnalta. Mulla on rahaa sen verran kuin tarvin, en tarvitse elättäjää enkä ala elättäjäksi.
- 100 paria kenkiä
Ideasi oli ilmeisesti osoittaa, että miehet käyttävät rahansa järkevästi ja naiset typerästi. Voit ihan vapaasti olla tuossa luulossa, sinulle en omaisuuttani testamenttaa, enkä kenenkään miehen "sijoituksia" kustanna. Ja omillani toimeen tulen, palkastani jää säästöön puolet ja hemmotteluunkin riittää rahaa ihan yllin kyllin. Matkailu avartaa.
- yksinäinen.
Minulla on rahaa mutta en juurikaan käytä sitä kin välttämättömiin menoihin. Elämäni on aika tylsää kun ei oöe kavereita ja en käy edes baareissa joten rahat kertyy pankkiin. Voisin ostaa asunnon ja uuden auton vaikka heti ilman lainaa mutta mitä mä niillä tekisin kun olen yksin. Jos raha määrittelee miehen arvon naisen silmissä niin olen varmaan sitten yksin koko elämäni. En halua sellaista naista jolle miehen tulot on tärkein juttu joten en ainakaan aio leveillä rahoilla.
- Näkemyksiä
"Jos raha määrittelee miehen arvon naisen silmissä niin olen varmaan sitten yksin koko elämäni. En halua sellaista naista jolle miehen tulot on tärkein juttu joten en ainakaan aio leveillä rahoilla."
Itse ajattelin pitkään noin - ja olen mieheksi varmaan keskimääräistä romanttisempi, joten en halua rahan ratkaisevan mitään näissä asioissa. Kuitenkin lienee niin, että osa "miehen roolia" on kyky pitää naisesta huolta ja nainen kuin nainen haluaa mielestäni yleensä itseään menestyneemmän miehen, joka hemmottelee naista. Raha ei myöskään edusta pelkkää materiaalista hyvää, vaan miehen menestystä eli tavallaan sitä kuinka pätevä mies muutenkin on. Näin se valitettavasti on. Ei kannata siis pitää kynttilää vakan alla, jos ei halua olla yksin.
Hienoa jos et ravaa baareissa, mutta toisaalta jossakin niitä naisia pitäisi tavata. Miten olisi harrastusten parissa tms.? Jossakin missä kohtaa ihmisiä luontevasti. Tsemppiä matkaan! - Kommentoija69
Näkemyksiä kirjoitti:
"Jos raha määrittelee miehen arvon naisen silmissä niin olen varmaan sitten yksin koko elämäni. En halua sellaista naista jolle miehen tulot on tärkein juttu joten en ainakaan aio leveillä rahoilla."
Itse ajattelin pitkään noin - ja olen mieheksi varmaan keskimääräistä romanttisempi, joten en halua rahan ratkaisevan mitään näissä asioissa. Kuitenkin lienee niin, että osa "miehen roolia" on kyky pitää naisesta huolta ja nainen kuin nainen haluaa mielestäni yleensä itseään menestyneemmän miehen, joka hemmottelee naista. Raha ei myöskään edusta pelkkää materiaalista hyvää, vaan miehen menestystä eli tavallaan sitä kuinka pätevä mies muutenkin on. Näin se valitettavasti on. Ei kannata siis pitää kynttilää vakan alla, jos ei halua olla yksin.
Hienoa jos et ravaa baareissa, mutta toisaalta jossakin niitä naisia pitäisi tavata. Miten olisi harrastusten parissa tms.? Jossakin missä kohtaa ihmisiä luontevasti. Tsemppiä matkaan!Rahankäytön houkuttelemaan naiseen ryhtyminen on tuhon tie. Alkuperäisen luonteenlaadulla sellaista ei voi mitenkään suositella.
Ainoa järkevä syy yhdistää taloudet naisen kanssa on halu perustaa perhe. Yhtään ainutta syytä yhteistalouteen ei muuten ole. Jos suhteen tarkoituksena ei ole hankkia yhteisiä lapsia, ei kannata mennä saman katon alle riitelemään siivouksesta, talousmenoista ja lukemattomista muista asioista. - Joo , ihan samaa
Kommentoija69 kirjoitti:
Rahankäytön houkuttelemaan naiseen ryhtyminen on tuhon tie. Alkuperäisen luonteenlaadulla sellaista ei voi mitenkään suositella.
Ainoa järkevä syy yhdistää taloudet naisen kanssa on halu perustaa perhe. Yhtään ainutta syytä yhteistalouteen ei muuten ole. Jos suhteen tarkoituksena ei ole hankkia yhteisiä lapsia, ei kannata mennä saman katon alle riitelemään siivouksesta, talousmenoista ja lukemattomista muista asioista.mieltä. Itse olin jonkin aikaa naimissaa ( onneksi oli avioehto) ja naisen tuhlailevan elämäntyylin katseleminen kyllä otti pattiin. Ja hän ei tuhlannut vain o iaan, vaan myös minun rahojani. Oli ihan älytöntä, että meidän piti käydä ulkomaan matkalla (tietysti minun piikkiinni) 3-4 kertaa vuodessa. Jos en suostunut lähtemään, en halunnut panostaa parisuteeseen. Samoin oli, jos vastustin jotain naisen älytöntä sisustusprojektia.
- 17+8
Ketju osoittaa taas, kuinka uskomattoman pihalla palstan miehet ovat ristiriitaisissa toiveissaan.
Yhtäältä saamme jatkuvasti lukea kuinka miehekäs ja ulkonäöstään piittaamaton 'suominainen' on. Se ei osaa pukeutua naisellisesti eikä panosta itseensä kuten itäsiskot. Toisaalta suominainen ei saa käyttää _omia_ rahojaan ulkonäköönsä koska se on tuhlaavaisuutta.
Voi pojat, siinä teillä onkin työtä kun löydätte niin luonnonkauniin naisen itsellenne, että hän näyttää Victoria's Secret -mallilta Tarjoustalon vermeissä. Mutta jokainenhan saa etsiä juuri sellaista kuin haluaa.
Noista itäsiskoista puheenolleen, olette kai lukeneet HS:n jutun Anu Saagimista? Tuli vain mieleeni tässä yhteydessä. Viro 1980-luvulla oli suunnilleen samaa kuin Ukraina, Valko-Venäjä ja Venäjä 2010-luvulla; naiset haluavat sieltä pois ja käyttävät matkalippunaan sitä, mitä heillä on: kauneutta ja seksiä. Aika moni mies Suomi24:ssäkin on ilmoittanut hakevansa sieltä pitkäsäärisen rotunaisen ja mikäs siinä, sehän ei ole meiltä suomalaisilta naisilta pois koska kyse on miehistä jotka hakevat naisen ulkomailta koska eivät täällä ole meille kelvanneet.
Anyway, kuten Saagimin jutussakin mainittiin, Suomi on harvalle naiselle se unelmamaa. Kysynkin: jos te ette saa naista edes Suomesta (ja täälläkin ON myös niitä rahan perään olevia naisia vaikka sitä ei kannatakaa yleistää) niin mikä on kilpailuvalttinne itäsiskojen kohdalla? Jos heistä on kilpailemassa lontoolainen YTM, roomalainen KTM pariisilainen ATM ja suomalainen KTM, niin minkä arvelette olevan marssijärjestys? (Suomalaista ATM:ää en säälistä viitsi edes laittaa vaihtoehdoksi.)
:-DDDDD- Hyvin sanottu!
Erittäin hyvin sanottu. Valitettavasti tällaisella uskonnollisen kultin valtaamalla palstalla ihan kaikki väännetään omien uskomusten mukaiseksi, ja jollei jokin väänny millään, se jätetään huomiotta - tämän huomaa siitä, että ei tule plussaa muttei miinustakaan, kun pojat eivät jaksa lukea.
- yksinäinen.
Jaa, en mulla ole ulkonäö vaatimuksia naisille. Mutta naiset ottaa rumankin miehen vain jos sillä on rahaa. Eli nainen kestää miestä paremmin joka on ruma jos mies vaan elättää naista. Tällästä nainen pari vuotta sietää mutta naimisiin tuskin päätyvät vaan nainen ottaa miehestä mitä irti saa ja sitten jättää. Siksi en kerro naisille mitään omista tuloisani vaan elän kuin köyhä. Jos kertoisin että minulla on 150 tonnia tilillä niin pääsisin varmana heti treffeille. Naisen tulee ensin tutustua persoonaan ja kiinnostua siitä mitä ajattelen. Jos olen mielenkiintoinen vain sen takia että mulla on työ ja rahaa niin ei suhde voi onnistua.
- kaik menee
Mikä ylimääräinen?
- ennakkosuunniteltua
Eiköhän toi verotus tasaa tuloeroja aika hyvin. Nettopalkkani on noin 2300 euroa eli ei mitenkään luksusta. Sen päälle tulee satunnaisesti enemmän rahaa esim. kotimaan päivärahoja, jos on ollut reissua.
Palkastani menee asumiseen (laina, yhtiövastike, sähkö, vesi, kotivakuutus) noin 40 %. Varsinaisesti enemmän rahaa alkaa jäädä käteen siinä vaiheessa, kun asuntolaina on maksettu pois.
Jos kävisin kosmetologilla, hierojalla yms. hoidoissa kerran kuukaudessa, niin en saisi mitään säästöön, koska nuo palvelut ovat niin kalliita. Aika harvoin tulee myöskään käytyä ravintolassa tai kahvilassa, koska itsekin pystyy tekemään hyvää ruokaa leipomuksia kotioloissa. Toki kaverisuhteita tulee ylläpidettyä ja silloin tavattua frendejä esim. työpäivän jälkeen kahvilassa.
Tuntuu siltä, että aika monella miehellä rahat menee dokaamiseen ja autoon ja sitten rahat ei riitäkään esim. omistusasuntoon. Toki kaikilla ei ole näin.
Jos on kuukausi, jolloin ei ole isompia menoja, niin siirrän ylimääräisen rahan säästötilille. Kun sitten taas tulee sellainen kuukausi, jolloin menoja kerääntyy enemmän (esim. auton vuosihuolto, auton vakuutusmaksut yhdessä erässä), niin otan sitten säästötililtä rahaa. Luottokortteja on yksi ja sitä tulee vinguteltua lähinnä silloin, jos tilaa esim. lentolippuja tai ostaa jotain nettikaupasta.
Tällä hetkellä säästän 150 - 200 euroa kuukaudessa erilliselle "autosäästötilille", sillä kun auton vaihto tulee aikoinaan ajankohtaiseksi, niin pyrin siihen, ettei autolainaa tarvitse ottaa ollenkaan. Tältä säästötililtä otan kyllä rahaa myös siinä tapauksessa, jos jääkaappi hajoaa tai on muuta yllättävää isoa menoa.
Jos rahaa olisi enemmän, käyttäisin varmasti rahaa enemmän itseni hemmotteluun esim. käymällä kauneushoidoissa. Myös laadukkaampiin vaatteisiin investoisin mielelläni. Varmasti tulisi myös reissattua enemmän, jos olisi rahaa. Samoin konserteissa ja erilaisissa kulttuurijutuissa kävisin enemmänkin. Kotia myös remontoisin enemmän eikä tarvitsisi niin tarkkaan katsoa hintaa. Tällä hetkellä kaikkea tätä tulee tehtyä, mutta hyvin harvakseltaan, koska ykkösprioriteettina on tuo asuntolainan maksaminen.
Pärjään ihan kohtuullisesti, mutta se perustuu siihen, että katson hintaa oikeastaan joka asiassa. Moni asia jää hankkimatta, koska siihen ei mielestäni ole varaa. Olisi kiva ostaa esimerkiksi Iltasanomat joka päivä, mutta en halua haaskata siihen rahaa, koska esimerkiksi 10 euron viikko-ostos tarkoittaisi yli 500 euron vuosiostosta. Pienistä puroista kasvaa lopulta isoja virtoja.- 67ruyfgijkb
Lehtiä ei kannata ostaa, kaiken tarpeellisen voi lukea netistä.
- _sivukomm
67ruyfgijkb kirjoitti:
Lehtiä ei kannata ostaa, kaiken tarpeellisen voi lukea netistä.
Ilmaisissa nettiversioissa (esim. Hesari) on vain rajallinen määrä juttuja luettavissa. Jos haluaa lukea vain kohu-uutisten otsikot, niin joku Iltalehden nettisivu riittää, mutta jos haluaa lukea, että mitä maailmalla oikeasti tapahtuu (esim. Suomen Kuvalehti -tasoa), niin ilmaiset sivut eivät riitä siihen mitenkään.
- ...
No ootko nähny miten ne sisustaa? Siihen varmaan ottavat välillä velkaakin ja autojakin vaihtavat useammin kuin miehet. Sen lisäksi matkustelevat enemmän.
- Luksusta ja rauhaa
Minulla kuluu todellakin paljon rahaa vaatteisiin, keskimäärin 500-700 €/kk. En vain voi vastustaa kauniita vaatteita, väittäisin, että vaatteet ovat harrastukseni. En kuitenkaan sopisi himoshoppailija ohjelmaan, koska minulla ei ole velkoja laisinkaan, omaisuutta kylläkin esim. sijoitusasunto, merenrantamökki, metsää n. 100 hehtaaria, tilillä parin vuoden tulot, iso omakotitalo, jonka olen sisustanut juuri haluamani tavalla. Pidän hyvin paljon myös sisustamisesta, ja kausittain käytän siihen paljon rahaa, olen hyvin esteettinen, kaiken on sovitta yhteen, puhutaan sitten vaatteista tai sisustamisesta.
Pidän hienoista, ja varsinkin isoista autoista, isoilla moottoreilla. En kuitenkaan vaihda jatkuvasti autoa, nykyinen on ajettu hieman alle 50.000. Haluan kuitenkin, että autoni on ”kuin uusi”, en siedä klommoja.
Kahviloissa en vietä kovin usein aikaa, en taida olla tarpeeksi seurallinen, vietän mieluimmin aikaa luonnossa tai hyvän kirjan parissa. Ravintoloissa tulee syötyä muutaman kerran kuukaudessa, käytän muutenkin aika lailla rahaa ruoka-aineisiin, olen kulinaristi ja pidän ruoanlaitosta. Pidän kuitenkin linjoistani tarkasti huolen, en sietäisi muodotonta vartaloa, olen onnistunut pysymään hoikkana (BMI 21) ja olen tyytyväinen vartalooni, vaate kuin vaate näyttää hyvältä.
En välitä niin paljon matkustamisesta, olen toki käynyt aika monessa maassa, mutta viihdyn paremmin mökillä esim. kesälomalla. Nautin rauhasta ja hiljaisuudesta.
Kampaajalla käyn neljän viikon välein, muuten en ole hurahtanut kauneushoitoihin, pistän varmaan keskimäärin vähemmän rahaa niihin, kaupan rasvat kelpaavat minulle mainosti. Kampaamon hiustuotteet sen sijan käytän, merkkiparfyymejä rakastan, niitä myös tulee kerättyä.
Miljoonaperintöä varmaan minusta on jäämässä, kenelle? Se on salaisuus, ei ainakaan valtiolle, sukulaisille eikä kulkukissoille- Oyutta
Hei! Ihan mielenkiinnosta kysyn, mihin menee vaatteet, joita et enää käytä? Et vaikuta kirpputorin pitäjä tyyppiltä tai huutonet-ihmiseltä...=)
- mikämikämaa
Oyutta kirjoitti:
Hei! Ihan mielenkiinnosta kysyn, mihin menee vaatteet, joita et enää käytä? Et vaikuta kirpputorin pitäjä tyyppiltä tai huutonet-ihmiseltä...=)
Veikkaan että menevät kirjoittajan mielikuvitusmaailman vaatekeräyskampanjaan.
- heheh
mikämikämaa kirjoitti:
Veikkaan että menevät kirjoittajan mielikuvitusmaailman vaatekeräyskampanjaan.
onhan niitä oikeastikin rikkaita perijättäriä. Ei kai nuori sinkkunainen muuten metsää omistaisi kuin perimällä ....
- tylsää
heheh kirjoitti:
onhan niitä oikeastikin rikkaita perijättäriä. Ei kai nuori sinkkunainen muuten metsää omistaisi kuin perimällä ....
Voihan sinkkunainenkin ostaa metsää jos on pätäkkää ja kiinnostusta. Harvaa naista vaan kiinnostaa omistaa mitään metsää.
- GGGG
heheh kirjoitti:
Missä kohtaa hän sanoi olevansa nuori?
- trfdsfsdfsd
Tuhlaaminen ja omaan hyvinvointiinsa ja elämäniloonsa sijoittaminen ovat kaksi aivan eri asiaa. Elämä on nauttimista varten ja jos käyttää rahaa siihen mistä saa nautintoa ja raha riittää kuitenkin elämiseen myös vaikeina aikoina niin ei rahan käyttämisessä mielestäni silloin ole mitään vikaa.
- e56yfuigbjkl
Rahalla ei saa onnellisuutta, vai lyhytaikaista hupia. 700€/kk riittää ihan hyvin kaikkeen.
- femakkokurppa
Itse olen laittanut rahat asuntoon (maksettuna ennen kolmikymppisiä), jotain menee säästöön, ja ajoittain säästötililtä erilaisiin "rahankasvatusinvestoihin". Matkustaminen on nykymaailmassa niin edullista, että siitä ei voine menona puhua, ellei meinaa hypätä nomadiksi vuosikausiksi.
Itselleni raha ei ole itseisarvo. Tosin kotoa opittu "raha tulee rahan luo" seuraa mukana. Tässä vaiheessa en enää maksaisi lainarahasta, vaan kerään mieluummin voitot muiden lainarahan tarpeella.- Kommentoija69
Suhtautumisesi rahaan on hyvin samanlainen kuin minulla. Rahaa pankkitilillä ja järkevästi sijoitusinstrumentteihin hajautettuna tuo elämään mielenrauhaa ja vapautta. Ihmistä, jolla on rahaa, eivät pienet ikävät yllätykset (auto tai kallis kodinkone hajoaa jne.) hetkauta eikä sellaisen ihmisen ole pakko esimerkiksi jäädä vittumaiseen työpaikkaan vuosikausiksi kitumaan vain siksi, että jossain paremmassa työpaikassa työskentelemällä eivät rahat riittäisi arjen pyörittämiseen. Varakas ihminen voi myös jäädä aikaisemmin itse kustannetulle eläkkeelle nauttimaan elämästään sen sijaan, että käyttäisi terveytensä oravanpyörässä.
- vain raha merkitsee
Kommentoija69 kirjoitti:
Suhtautumisesi rahaan on hyvin samanlainen kuin minulla. Rahaa pankkitilillä ja järkevästi sijoitusinstrumentteihin hajautettuna tuo elämään mielenrauhaa ja vapautta. Ihmistä, jolla on rahaa, eivät pienet ikävät yllätykset (auto tai kallis kodinkone hajoaa jne.) hetkauta eikä sellaisen ihmisen ole pakko esimerkiksi jäädä vittumaiseen työpaikkaan vuosikausiksi kitumaan vain siksi, että jossain paremmassa työpaikassa työskentelemällä eivät rahat riittäisi arjen pyörittämiseen. Varakas ihminen voi myös jäädä aikaisemmin itse kustannetulle eläkkeelle nauttimaan elämästään sen sijaan, että käyttäisi terveytensä oravanpyörässä.
Puhut läpiä päähäsi. Rahakkaampi työpaikka on AINA PAREMPi työpaikka.
- Kommentoija69
vain raha merkitsee kirjoitti:
Puhut läpiä päähäsi. Rahakkaampi työpaikka on AINA PAREMPi työpaikka.
Mikään työpaikka ei ole terveyden menettämisen arvoinen.
- poies
aihe ei kiinnosta ,mutta kansikuvan takia piti tulla kurkisteleen tännekin
- Oyutta
Vaatteisiin. Satanen per rääsy, niin ei paljoa kassaan jää. Ja sit pidetään vaatetta vain kerran ja heti pitää saada uutta =)
- Lissu3
Hämmästyttävää kuinka miehet tuntuvat tietävän naisten rahankäytön... jaa, niinkuin omat rahat - lue peruspäiväraha - menee baariin, ei ihme että ylöspito kiinnostaa, ei ihme! Lissu3 on onneksi laittanut kengänkuvan perseeseen näille urpoille!
- kerro toki lisää
Lissu3 kirjoitti:
Hämmästyttävää kuinka miehet tuntuvat tietävän naisten rahankäytön... jaa, niinkuin omat rahat - lue peruspäiväraha - menee baariin, ei ihme että ylöspito kiinnostaa, ei ihme! Lissu3 on onneksi laittanut kengänkuvan perseeseen näille urpoille!
Minkä kengänkuvan? Sullahan on niitä popoja uusi pari jokaiselle vuoden päivälle.
- Kesäheinä
Mihinkä sinkkunainen käyttää ylimääräiset rahansa?. Mitä on ylimääräinen raha?. Sekö mikä kun olet maksanut vuokran, ruoan (kokkan itse), säkölaskun , vakuutusmaksut ,työmatkat kulut, netin ja ym muut pikkuasiat. Kun nämä on pois niin sekö on sitä ylimääräistä rahaa? Sillä jäljellä jäävällä reissataan motukalla ja tavataan samalla kavereita. Talvella säästellään jokainen ylimääräinen ropo, kesää varten. Yksin asuva ja itse kulunsa maksava sinkku saa olla eräänlainen "talous nero" että voi elää velatonta elämää. Takana upea kesä ja viellä jäi ropojakin pussin pohjalle.
- et tiedä mitään
Upean kesän voi viettää myös yksin tietokoneella istuen.
- upeaa oli
nyt kuluu satasia sukupuolitautiklinikalla.
- sinzzu66
En ole erityisen koulutettu mutta oli onnea loytaa kiva,hyya tyopaikka aikoinaan.palkka ei ole suuren suuri mutta tyo siisti ja helppo..Kolmivuoro tyo tehtaassa.eli netto palkka kateen jaa tuo 1800 euroa..josta 450 euroa asunto vastike ja 1000 lainanlyhennys..tuo tonni noin 1400 joka jaa tietty sahko kaasu..puhelin..ruoka koska mina syon kotona tavallista kotiruokaa jota vien myos tyopaikalle lounaaksi ..kylla joku tonni on tililla mutta en mina nyt hirveasti tuhlaa en kay ravitnoloissa en kauneussalongeissa tms..Harrastuksia ei ole ainakaan maksullisia..Juoksen luonnossa ja se on ilmasta..kerran vuodessa menen saksaan siskon luo lomalle kolmeksi viikoksi..Autoa ei ole moottoripyora oli mutta kun oli kalliit vakuutukset myin sen pois..Vaatteet ostan joskus kierratyskaupoista jo periaatteen vuoksi..tietty joskus osta uuttakin..en ole kenka,meikkifriikki koska en meikkaa juuri. kengat on mukavat ja sadekeleilla kumisaappaat...hiukset ovat siistit lyhyet jotka leikkaan varjaan hoidan itse..Perinto meilla sinkkuilla menee muuten sisaruksille tai sisaren tai veljen lapsille jos muita interesseja ei ole jattaa perintoa esim hyvan tekevaisyyteen. Niin itse en ole miesta loytanyt koska en ole ns kaunis ja muotimissi..yksi romanssi oli mutta se loppui edella mainitusiata syista..mies halusi kauniin missin rinnaleen ja onneksi loysi..olen onnellinen juuri nain
- ....
Hmmmm, mulla meni sinkkuna ollessa rahaa asuntolainaan, kotitalouden erinäisiin laskuihin ja auton ylläpitoon. Yksin kun kaiken maksoi, vielä useita vuosia varattunakin.
Ei kovin paljoa jäänyt mihinkään tuhlattavaksi. Joskus saatoin käydä kampaajalla tai kosmetologilla taikka ostaa uudet verhot tms. kotiin. Siistimmät vaatteet nyhryjen tilalle. Yleensäkin olen oppinut ostamaan edullista ja odottamaan tarjouksia. Harrastukset oli ilmaisia, liikuntaa kuten tanssia ja pyöräilyä. Ruokaankin kului tosi vähän rahaa, kun ei juuri mitään yksin ollessa tullut syötyä. Töissä 1 aterian ja kotona lähinnä hedelmiä tai leipää. - älä luule
mitä hittoa se sinulle kuuluu mihin sinkku rahabsa käyttää? vai teetkö kjotain typerää naistenlehti juttua, jotta saat puuroeuroja joilla syötät lapsesi eron jälkeen?
- alfauros
Ainakin muutamalla sinkkunaisella menee raha minun ylläpitoon. Joillain vähemmän muodokkaillavoi mennä tekokaluihin
- tsekkaa luokkas!
Varsinainen rupusonni, ha-haa alfauros muka!!!
- nainen50
Teen kaikkea muuta, mutta en enää ruoki vihtoria nurkissani.
- hinniemyy
Lukaseppa siitä missä meidän naisten "ylimääräinen" raha on. Siinä taitaa juurikin olla se prosentti jonka te miehet saatte säästöön siitä palkasta tai/ käytettäväksi turhiin teknisiin vempeleisiin.
http://yle.fi/uutiset/naisten_ja_miesten_palkkaero_kasvaa_koko_tyouran/6863114- EI SE OO IHME
OLEN OLLUT USEMMASSA TYÖPAIKASSA JOSSA ON MAKSETTU NAISILLE JA MIEHILLE SAMA PALKKA MUTTA KAS KUMMAA AINA ON PITÄNYT NAISIA MENNÄ JOSSAIN VÄLISSÄ AUTTAMAAN! ILMAN PILLUA NAISET EIVÄT SAISI MITÄÄN...
- heiikii tuu tjanne!
Miehet hoi, Missäs on kaljat ja snapsit, ravit ja ravivedot, Thaimaan ja Pietarin matkat ja vosut, SM-liiga ja muut rupusarjat, golfosakkeet... ja muu tommonen tarpeellinen.
- miesten raha
Mieheillähän se menee vosuihin ja raveihin=)
- Jokainen tavallaan
Aloittajan juttu on hiukan ristiriitainen... Puhutaan ylimääräisestä rahasta ja sen käyttämisestä ja toisaalta rahan tuhlaamisesta. Kai jokainen kokee rahan käyttämisen erilailla. Toiselle kasvohoito, kampaaja, shoppailu, harrastaminen, ulkona syöminen, matkailu tai baari-illat ovat rahan tuhlausta. Kun toinen ajattelee sitä oman hyvinvointinsa parantamisena ja rentoutumisena. Jokainen tehköön miten itsestä tuntuu hyvältä ja arvostelut toisen (ylimääräisen) rahan käytöstä saa jättää tekemättä.
- Nainen, sinkku, 39 v
No, minun rahani menevät omistamieni asunnon, mökin ja auton ylläpitoon. Kaikki ovat velattomia ja olen myös säästänyt etukäteen asunnon putkiremontin. Ensi vuonna alan säästää autonvaihtoa varten. Rahani siis siirtyvät tililtäni enimmäkseen remonttireiskojen, mutta myös Lapin matkaluyrittäjien taskuihin, koska matkustelen kerran tai kaksi vuodessa.
Kirsi ja hinoshoppaajat-ohjelmassa on näkynyt henkilöitä, jotka pistävät suuria summia tavaraan, kuten vaatteisiin, kosmetiikkaan, kirjoihin ja muuhun rojuun. Ohjelmaa katsoessa ajattelen, mitä he saisivat takaisin rahoistaan jos ryhtyisivät myymään. Aika vähän, epäilen. Jos ostaa jotain, kannattaa ostaa sellaista, jolla on jälleenmyyntiarvoa. Omassa paletissani auto on tietysti surkea investointi, mutta sitä yksinkertasesti tarvitsen. Jos laskee siitä aiheutuvat kulut, niin tulee pahalle tuulelle.- Jansku vaa
Pakkohan mun on ostaa sitä krääsää, kenkiä ja vaatteita, kun mulla on se materialismionnellisuuteen keskittynyt elämäntapablogi, jolla on 18 lukijaa. Jos lopettaisin, niin miltä heistä tuntuisi?!?!?!?!??
- Nainen, sinkku, 39 v
Jansku vaa kirjoitti:
Pakkohan mun on ostaa sitä krääsää, kenkiä ja vaatteita, kun mulla on se materialismionnellisuuteen keskittynyt elämäntapablogi, jolla on 18 lukijaa. Jos lopettaisin, niin miltä heistä tuntuisi?!?!?!?!??
:-)
- VANHAPIIKA YÖK
aivan sama! mul on OIKEA NAINEN! ei mikään VANHAPIIKA BIMBO!
- köyhä sinkkunainen
itse käytän rahani seuraavasti:
kotiin menee puolet palkasta lainan,vastikkeen ja laskujen yms muodossa.
Hevonen vie neljänneksen tai hieman enemmän (tämä on se ylimääräinen mihin ne rahat uppoaa, mutta pitää harrastaa tai pää hajoo, eikös?)
Viimeinen neljännes menee autoon, vakuutuksiin, ruokaan... En edes muista koska olisin työkenkiä lukuunottamatta osanut itselleni vaatteen.
En tosin mitenkää hyvätienistinen edes ole kun käteen jää n.2000€ kuussa. - VähänOnPaljon
Ken onnen omistaa, se onnen kätkeköön. Suomalaisten kanssa tulee paremmin toimeen, kun ei puhu rahasioista. Jos puhuu, niin ei pidä ainakaan kerskua menestymisellään, vaan mieluummin valittaa ongelmista. Valittajat eivät siis aina ole todellisuudessa ongelmaisia.
- täsmää
Oman asunnon lainan lyhennyksiin ja korkoihin. Hyvin vähän jää ns hemmotteluun.
- tienaava nainen
onnin verran säästän (juu, enemmänkin voisi jäädä säästöön).. mutta sit ostan laadukasta kosmetiikkaa ja sisustan kotia.. Aikas paljon maksoin just äsken esim. laadukkaista liinavaatteista (2 aluslakanaa, 2 pussilakanaa ja 2 tyynyliinaa). Auto on halpa romu :D
- Hyvinvoinnistasäästö
Sinkkumiehenä voin sanoa että raha mikä tulee menee itse elämiseen ylimäärästä jää joskus 200€ kk säästöön juurikin yllättäviin menoihin. ja siis saan 2000€ kk ja siitä menee 790€ kk vuokraan,400€ ruokaan,200€ vakuutuksiin,100€ bensaan 50€ saliin.
Lopulla käyn joko elokuvis jos on jotain mielenkiintosta menossa, taikka kaverien kanssa baariin. Joskus säästän siis leffan ja baarin osuuden kokonaan ja tyydyn olemaan vain kotona koko kk ja sekin on raastavaa säästää omasta hyvinvoinnsta. :( mutta pakko sitä säästöäkin on välillä kerrytettävä.- Ei voi olla totta
Onpa sulla "ihana" elämä. Nyt kun vielä kupsahdat niin oletpa "nauttinut" elämästäni. Säälin tollaisia ihmisiä.
- epäuskoinen
Ei voi olla totta kirjoitti:
Onpa sulla "ihana" elämä. Nyt kun vielä kupsahdat niin oletpa "nauttinut" elämästäni. Säälin tollaisia ihmisiä.
Ei nauttiminen ole käytetyn rahan määrästä kiinni. Miksi ihmiset pitävät niin tiukasti kiinni tästä hölynpölystä?
- Rockymountainoyster
TYHMÄ TYTTÖ EI RIKASTU!
- muisti pelaa..
En tunne yhtään hyvin koulutettua ja hyvin tienaavaa sinkkunaista, enkä muista sellaista tavanneenikaan.
- eri maailma
No, ehkä ne ei eksy sunlaisten miesten luo ollenkaan... Katsos, joku taso pidettävä=) Miehet Marssista, naiset Venuksesta.
- muisti pelaa...
eri maailma kirjoitti:
No, ehkä ne ei eksy sunlaisten miesten luo ollenkaan... Katsos, joku taso pidettävä=) Miehet Marssista, naiset Venuksesta.
Ok-talo maksettu velattomaksi 39-vuotiaana. Siinä iässä sinkkunaiset yleensä saa pikavippirästinsä maksetuksi, jos saa. Siinä on iso ero.
- toim. huom.
eri maailma kirjoitti:
Naiset ovat anuksesta.
- ex-sinkku
Jaa, sinkkuna maksoin kaiken yksin vakuutukset, auton, yhtiövastikkeen, lehden... ja lopuilla tein ihan mitä lystäsin.
Sitten kohtasin ihanan puolison ja monet kulut puolittuivat.Edelleen teemme lopuilla mitä lystäämme, yhdessä tai erikseen. Että miten niin sinkkuna ylimääräistä rahaa ??? - "On maamme köyhä"
Voin vain aavistaa, mutta kahvilassa sivupöytäkeskustelun aiheina kuulin:
"Viime kuussa Roomassa minä.."
"Kun taas viikko sitten New Yorkissa minä..."
"Ja Liisan kanssa Thaimaassa me tänä vuonna..."
"Portugalin asunnollamme taas..."
Kun samaa saa kuulla jo ruttuisten eläkeläistenkin suusta, niin voi pikku hiljaa vakuuttua, ettei Suomi niin hirveän köyhä maa taida ollakaan.
Roskia taloyhtiön roskiksille vietäessä alkaa epäillä naapurustossa elävän jotain morkkiksesta kärsiviä bulimikkoja, kun roskiksissa Stockan kassit on syömättömiä herkkuja täynnä.
Eli ei täällä kai nälkääkään nähdä?
Mutta köyhyyttä valittaa toki pitää. On kuulemma taantumakin, vai lamako se oli? - älykäs tyttö
Säästöön menee kaikki pennoset jotka pystyy säästämään. Minä annan rahaa myös järjestöihin ja kulkukissoille.
Ylpeästi kuljen halppisketjujen ryysyissä nimittäin en tykkää itseäni näytellä miehille enkä kilpailla naikkosten kanssa. Inhoan ihmismassoja, ennemmin patikoin metikössä.- 5+7
Kiva kuulla että olet noinkin itsenäinen, sillä tosiasia on se, että jos pukeutuisit miehiä varten, menisivät rahasi oikeasti heille. Sama pätee kyllä myös toisin päin eli kyseessä ei ole sukupuoliongelma vaan itsenäisyysongelma. Voin muuten suositella sellaista kuin "Opi kuuntelemaan itseäsi" -kirjaa, kannattaa tutustua, siitä löytyy uutta ja erilaista näkökulmaa.
- aurinkotar
5+7 kirjoitti:
Kiva kuulla että olet noinkin itsenäinen, sillä tosiasia on se, että jos pukeutuisit miehiä varten, menisivät rahasi oikeasti heille. Sama pätee kyllä myös toisin päin eli kyseessä ei ole sukupuoliongelma vaan itsenäisyysongelma. Voin muuten suositella sellaista kuin "Opi kuuntelemaan itseäsi" -kirjaa, kannattaa tutustua, siitä löytyy uutta ja erilaista näkökulmaa.
Kummallinen kommentti. Mielestäni itsenäisyys ei liity millään tavalla edellisen ajatukseen.
Mielestäni sinkkumaailmassa on juurikin kylmää ja kovaa jatkuva itsenäisyyden ja pärjäämisen eetos. Individualismi! Ah sitä itseriittoisuutta! Jota itsekin ihailin 10 vuotta sitten. Viimevuosina olen "kasvanut" siihen, että ihminen saa olla myös tarvitseva ja riippuvainen toisesta. Peilipinnat ihmisyydessä syntyvät juurikin tästä.
Elämä opettaa. Ehkä se, kun löytää oman pienuutensa, oppii katsomaan itseään ja sen myötä myös toista armollisemmin tässä suhteessa.
- Huh huh
1600€/kk käteen, asumiseen 993€/kk, säästöön 250€/kk!
Säästössä 12000€!
Putkiremontti 20000€ maksettu!
Julkisivuremontti 13000€ koko ajan maksetaan!
Nonni, sinne menevät rahat! - JMYO -92
Tähtäimessä kansainvälisen tason tehtävät, 15-vuotiaasta lähtien kaikki kesä- ja muista töistä tehdyt työt päätyneet säästötilille. Opiskelen metsäalalla ja tällä hetkellä katselen, sijoittaisinko rahani asuntoon (rahaa riittävästi n. 4-5 vuoden kuluttua, asuinalue opiskelijakaupungista jo mietittynä) vai odottaisinko ja sijoittaisin pikku säästöni lupaavaan oman alan yritykseen, kunhan riittävä tietoitaito on hankittu.
Elän säästäväisesti, mutta kun jotain ostan, niin ostan silmää miellyttävää ja kunnollista (=kallista). Paistinpannuista ja kengistä lähtien. Jonkun silmään vähäiset, kalliit ostokseni vaikuttavat tuhlailulta, mutta silti kuun lopussa käteen jää enemmän kuin monella muulla opiskelijatoverilla.
Tällaisiakin menninkäisiä löytyy. Jos oman tuttavapiirin asenteet ärsyttävät, niin kannattaa suunnata katseensa piirien ulkopuolelle. Minun lähipiirissäni ei ole yhtäkään kevytkenkäistä ihmistä, meillä kaikilla on vankat päämäärät ja komeat tavoitteet ;)- Suo, kuokka ja Jossu
Minä en ole mitenkään voinut laittaa kaikkia työtulojani säästöön, mutta se johtuneekin siitä, että pappa ei ole kustantanut elämistäni.
Sinuna en edes kauheasti kehtaisi mainostaa hienoja suunnitelmia tai sitä, ettet ole "kevytkenkäinen", kun ruokasikin on nähtävästi pureskeltu sinulle valmiiksi vanhempiesi toimesta. Ja villi veikkaus, niitä töitäkin järkätty? - JMYO -92
Suo, kuokka ja Jossu kirjoitti:
Minä en ole mitenkään voinut laittaa kaikkia työtulojani säästöön, mutta se johtuneekin siitä, että pappa ei ole kustantanut elämistäni.
Sinuna en edes kauheasti kehtaisi mainostaa hienoja suunnitelmia tai sitä, ettet ole "kevytkenkäinen", kun ruokasikin on nähtävästi pureskeltu sinulle valmiiksi vanhempiesi toimesta. Ja villi veikkaus, niitä töitäkin järkätty?Olen aina ollut kitupiikki ja myös yksineläjä. 15 ikävuoteen mennessä säästyy paljon rahaa, jos ei käy kahvilla tai ostoksilla (jopa parin euron viikkorahasta). Tämän jälkeen kuvioihin on astunut monenmoisia kesätöitä - aluksi kirkolla, sen jälkeen oman ystäväni kautta Altekilla (rikkaruohojen kitkijänä) sekä siivoojana. Hehkeätä se ei ole ollut, mutta kaikki on mennyt säästöön, koska vanhemmat, todellakin, elättivät minut kotona 18-vuotiaaksi asti. Minusta se ei ole lainkaan paha näinä laman aikoina, jolloin omista tuloistaan ei voi olla varma. Omat vanhempani ovat talonmies ja suurtalouskokki, eli keskinkertaistakin keskinkertaisempaa työväenluokkaa. Minä yritän perheen "hyvän lukupään" omaajana hypätä luokka-asteikossa ylöspäin. Vanhempani ovat tietenkin tukeneet minua täysin rinnoin.
Lukion jälkeen vietin välivuoden Islannissa. Olin ainoa, joka suostui lähtemään kyseiseen fyysisesti raskaaseen työpaikkaan niin pitkäksi aikaa. Kaikki muut halusivat mediaseksikkäisiin maihin, kuten Britteihin tai Ruotsiin. Työnantaja kustansi ruuat ja asunnon asuntolassa - jälleen kerran rahaa meni säästöön.
Ruokaa ei ole todellakaan saatu valmiiksi pureksimatta. Opiskelu on ollut todella vaikeaa, kun kaikki on pitänyt tehdä itse, ilman vanhempien apua. Onneksi minulla on ollut pari läheistä ystävää, jotka ovat auttaneet minua matkallani. Muutoin olen kadehtinut tuttuja, joilla on insinööri-isää ja suurjohtajaäitiä ja ties mitä sukulaisia.
Suomessa on ihan oikeasti keskituloisista perheistä (vanhempien tulot yhteensä n. 40 000 / v.) tulevia nuoria ihmisiä, joilla on suuret tavoitteet. Kaikki eivät ole kultalusikka suussa syntyneitä. - Suo, kuokka ja Jossu
JMYO -92 kirjoitti:
Olen aina ollut kitupiikki ja myös yksineläjä. 15 ikävuoteen mennessä säästyy paljon rahaa, jos ei käy kahvilla tai ostoksilla (jopa parin euron viikkorahasta). Tämän jälkeen kuvioihin on astunut monenmoisia kesätöitä - aluksi kirkolla, sen jälkeen oman ystäväni kautta Altekilla (rikkaruohojen kitkijänä) sekä siivoojana. Hehkeätä se ei ole ollut, mutta kaikki on mennyt säästöön, koska vanhemmat, todellakin, elättivät minut kotona 18-vuotiaaksi asti. Minusta se ei ole lainkaan paha näinä laman aikoina, jolloin omista tuloistaan ei voi olla varma. Omat vanhempani ovat talonmies ja suurtalouskokki, eli keskinkertaistakin keskinkertaisempaa työväenluokkaa. Minä yritän perheen "hyvän lukupään" omaajana hypätä luokka-asteikossa ylöspäin. Vanhempani ovat tietenkin tukeneet minua täysin rinnoin.
Lukion jälkeen vietin välivuoden Islannissa. Olin ainoa, joka suostui lähtemään kyseiseen fyysisesti raskaaseen työpaikkaan niin pitkäksi aikaa. Kaikki muut halusivat mediaseksikkäisiin maihin, kuten Britteihin tai Ruotsiin. Työnantaja kustansi ruuat ja asunnon asuntolassa - jälleen kerran rahaa meni säästöön.
Ruokaa ei ole todellakaan saatu valmiiksi pureksimatta. Opiskelu on ollut todella vaikeaa, kun kaikki on pitänyt tehdä itse, ilman vanhempien apua. Onneksi minulla on ollut pari läheistä ystävää, jotka ovat auttaneet minua matkallani. Muutoin olen kadehtinut tuttuja, joilla on insinööri-isää ja suurjohtajaäitiä ja ties mitä sukulaisia.
Suomessa on ihan oikeasti keskituloisista perheistä (vanhempien tulot yhteensä n. 40 000 / v.) tulevia nuoria ihmisiä, joilla on suuret tavoitteet. Kaikki eivät ole kultalusikka suussa syntyneitä.Nyt en ymmärrä. Mihin tarvitsisit vanhempiesi apua opintojesi aikana, kun rahaa kerran on kertynyt rutkasti säästöön jo lapsuusajan viikkorahoista lähtien ja säästöön jää edelleenkin? Samoin mihin olet tarvinnut ystäviesi apua? Oletan, että tässä on nyt kyse jostain muusta kuin siitä, että olet saanut töitä yhden ystäväsi kautta.
- JMOY -92
Nyt en ymmärrä. Mihin tarvitsisit vanhempiesi apua opintojesi aikana, kun rahaa kerran on kertynyt rutkasti säästöön jo lapsuusajan viikkorahoista lähtien ja säästöön jää edelleenkin? Samoin mihin olet tarvinnut ystäviesi apua? Oletan, että tässä on nyt kyse jostain muusta kuin siitä, että olet saanut töitä yhden ystäväsi kautta.
Ystävistä ja vanhemmista voi olla hyötyä muutenkin kuin rahallisesti. Et ilmeisesti ymmärrä henkisen tuen merkitystä ("sinusta voi tulla mitä vain, kunhan teet töitä sen eteen")? Tai ystävien merkitystä esimerkiksi opiskelussa - jokainen tarvitsee joskus toisen apua. Jos minä en tajua integraalilaskentaa, ystäväni osaa selittää sen. Samoin tiedot Nordjobbin kaltaisista työnvälitystoimistoista sekä suoranaiset työtarjoukset (kuten kaverin kautta) leviävät kaveripiirissä nopeasti. En voi hakea töihin, joiden olemassaolosta en tiedä.
Jos minulle tarjotaan apua, esimerkiksi kurssikirjojen maksamisen muodossa, niin tietenkään en siitä kieltäydy. Muu on silkkaa saivartelua. Kuten sanoin, olen ollut vanhempieni elätti välivuoteen asti.
Senkään jälkeen raha ei tuo onnea, tiedäthän? Ehkä osakesijoittamisen muodossa pikku pääomani olisi suurempi, mutten ole tutustunut aiheeseen riittävästi.
Kaikkien muiden viettäessä ylioppilasjuhlapäivänsä upeissa kampauksissaan ja kauniissa mekoissaan minä paiskoin vieraassa maassa töitä.
Ketjun kysymys oli, käyttävätkö kaikki sinkkunaiset löysän rahan huvituksiin. Minä vastasin, että eivät. Mikä ongelmasi siis on? - JMOY -92
Nyt en ymmärrä. Mihin tarvitsisit vanhempiesi apua opintojesi aikana, kun rahaa kerran on kertynyt rutkasti säästöön jo lapsuusajan viikkorahoista lähtien ja säästöön jää edelleenkin? Samoin mihin olet tarvinnut ystäviesi apua? Oletan, että tässä on nyt kyse jostain muusta kuin siitä, että olet saanut töitä yhden ystäväsi kautta.
Vai kuvittelitko "rahaa riittävästi asuntoon sijoittamiseen" tarkoittavan omakotitaloa luksusasuinalueella eli satojen tuhansien eurojen arvoista suoraostoa? Hoh. Näin ei tietenkään ole - minulla olisi rahaa riittävästi ASUNTOLAINAN hankintaan, kun kyseessä on kompakti kaksio. Tämän jälkeen olisin iloinen asuntovelallinen, joskin suunnittelemani alivuokralaistoiminta helpottaisi omaa takaisinmaksuosuutta suunnattomasti.
Selkenikö mikään? - Suo, kuokka ja Jossu
JMOY -92 kirjoitti:
Ystävistä ja vanhemmista voi olla hyötyä muutenkin kuin rahallisesti. Et ilmeisesti ymmärrä henkisen tuen merkitystä ("sinusta voi tulla mitä vain, kunhan teet töitä sen eteen")? Tai ystävien merkitystä esimerkiksi opiskelussa - jokainen tarvitsee joskus toisen apua. Jos minä en tajua integraalilaskentaa, ystäväni osaa selittää sen. Samoin tiedot Nordjobbin kaltaisista työnvälitystoimistoista sekä suoranaiset työtarjoukset (kuten kaverin kautta) leviävät kaveripiirissä nopeasti. En voi hakea töihin, joiden olemassaolosta en tiedä.
Jos minulle tarjotaan apua, esimerkiksi kurssikirjojen maksamisen muodossa, niin tietenkään en siitä kieltäydy. Muu on silkkaa saivartelua. Kuten sanoin, olen ollut vanhempieni elätti välivuoteen asti.
Senkään jälkeen raha ei tuo onnea, tiedäthän? Ehkä osakesijoittamisen muodossa pikku pääomani olisi suurempi, mutten ole tutustunut aiheeseen riittävästi.
Kaikkien muiden viettäessä ylioppilasjuhlapäivänsä upeissa kampauksissaan ja kauniissa mekoissaan minä paiskoin vieraassa maassa töitä.
Ketjun kysymys oli, käyttävätkö kaikki sinkkunaiset löysän rahan huvituksiin. Minä vastasin, että eivät. Mikä ongelmasi siis on?"Opiskelu on ollut todella vaikeaa, kun kaikki on pitänyt tehdä itse, ilman vanhempien apua. Onneksi minulla on ollut pari läheistä ystävää, jotka ovat auttaneet minua matkallani. Muutoin olen kadehtinut tuttuja, joilla on insinööri-isää ja suurjohtajaäitiä ja ties mitä sukulaisia."
Kyllä tästä sen käsityksen saa, että kyse oli nimenomaan rahasta, ei henkisestä tuesta tms. Ei kai kukaan kadehdi jonkun suurjohtajaäitiä, insinööri-isää tai niitä sukulaisiakaan, jos kyse on henkisestä tuesta tms., ja henkisestä tuestakaan sinulla ei nähtävästi ole ollut puutetta. Tai jos sitä olet lisää kaivannut, niin en ymmärrä, miksi et ole sitä apua tuttaviesi vanhemmilta kysynyt?
Ongelmani on se, että en oikein pidä harhaanjohtavan ja/tai sekavan tiedon antamisesta, muiden vähättelystä/itsensä nostamisesta jalustalle ja etenkään siitä, että esitetään "saavutukset" yksistään omina, vaikka se tosiasiallinen tilanne on mahdollisesti suurelta osin muiden avustamana saavutettu. Elämän muuttujat eivät myöskään ole kaikille samat, joten itse en lähtisi heti esim. ihmettelemään saati tuomitsemaan, jos jollakulla opiskelijatoverilla tai kellä tahansa ei ole enää kuun lopussa rahaa.
Otanpa esimerkin kaveripiiristä, kun tuli tuo opintolaina joskus puheeksi. Kaveri totesi ylpeänä, että ei tarvinnut ottaa latin latia opintolainaa, pärjäsi aina lukuvuoden kesätöistä saamillaan tuloilla. Ihmetteli silminnähden alentuvasti, kun totesin, että jouduin nostamaan opintolainan ihan tappiin. Totesin sitten tylysti, että "niin no, minä en asunutkaan ilmaiseksi vanhempien luona, vaan 400 km päässä kotoa, vaihtelevasti opiskelijasolussa tai yksityisellä, maksaen asumisesta, sähköstä, kotivakuutuksesta, ruoasta ja matkoista kotipaikkakunnalle. Minulle ei myöskään järkätty hyväpalkkaista kesätyötä 5 km päästä kotoa, vaan itse hommaamani kesätyöt, jos niitä sain, olivat toisessa kaupungissa 400 km päässä, ja elämisestä sekä asumisesta oli tietysti maksettava sielläkin."
Mutta voisin kyllä nyt samalla itsekin vastata aloittajan kysymykseen: olen maksanut opintolainani (n. 15 000 eur korkoineen) pois viidessä vuodessa, maksanut muut peruslaskut ja laittanut asuntoa, maltillisesti. Hivenen on säästössäkin. Vaatteita ostan tarvittaessa (vihaan shoppailua), ravintoloissa tai muissa huvituksissa käyn todella harvoin. Ulkomaillekaan ei ole hinkua, mökkilomat ovat enemmän mun juttu. Merkkituotteita ostan, jos hinta-laatusuhde miellyttää, mutta halpiskin menee. Kunhan olen tuotteeseen tyytyväinen. Rannekellot ovat kyllä heikkouteni, niissä ei halpis kelpaa. Kosmetologia tai ripsienlaittajaa tms. en käytä, kampaajalla kyllä käyn kerran kuussa hiukseni leikkauttamassa. - JMOY -92
"Opiskelu on ollut todella vaikeaa, kun kaikki on pitänyt tehdä itse, ilman vanhempien apua. Onneksi minulla on ollut pari läheistä ystävää, jotka ovat auttaneet minua matkallani. Muutoin olen kadehtinut tuttuja, joilla on insinööri-isää ja suurjohtajaäitiä ja ties mitä sukulaisia."
Kyllä tästä sen käsityksen saa, että kyse oli nimenomaan rahasta, ei henkisestä tuesta tms. Ei kai kukaan kadehdi jonkun suurjohtajaäitiä, insinööri-isää tai niitä sukulaisiakaan, jos kyse on henkisestä tuesta tms., ja henkisestä tuestakaan sinulla ei nähtävästi ole ollut puutetta. Tai jos sitä olet lisää kaivannut, niin en ymmärrä, miksi et ole sitä apua tuttaviesi vanhemmilta kysynyt?
Ongelmani on se, että en oikein pidä harhaanjohtavan ja/tai sekavan tiedon antamisesta, muiden vähättelystä/itsensä nostamisesta jalustalle ja etenkään siitä, että esitetään "saavutukset" yksistään omina, vaikka se tosiasiallinen tilanne on mahdollisesti suurelta osin muiden avustamana saavutettu. Elämän muuttujat eivät myöskään ole kaikille samat, joten itse en lähtisi heti esim. ihmettelemään saati tuomitsemaan, jos jollakulla opiskelijatoverilla tai kellä tahansa ei ole enää kuun lopussa rahaa.
Otanpa esimerkin kaveripiiristä, kun tuli tuo opintolaina joskus puheeksi. Kaveri totesi ylpeänä, että ei tarvinnut ottaa latin latia opintolainaa, pärjäsi aina lukuvuoden kesätöistä saamillaan tuloilla. Ihmetteli silminnähden alentuvasti, kun totesin, että jouduin nostamaan opintolainan ihan tappiin. Totesin sitten tylysti, että "niin no, minä en asunutkaan ilmaiseksi vanhempien luona, vaan 400 km päässä kotoa, vaihtelevasti opiskelijasolussa tai yksityisellä, maksaen asumisesta, sähköstä, kotivakuutuksesta, ruoasta ja matkoista kotipaikkakunnalle. Minulle ei myöskään järkätty hyväpalkkaista kesätyötä 5 km päästä kotoa, vaan itse hommaamani kesätyöt, jos niitä sain, olivat toisessa kaupungissa 400 km päässä, ja elämisestä sekä asumisesta oli tietysti maksettava sielläkin."
Mutta voisin kyllä nyt samalla itsekin vastata aloittajan kysymykseen: olen maksanut opintolainani (n. 15 000 eur korkoineen) pois viidessä vuodessa, maksanut muut peruslaskut ja laittanut asuntoa, maltillisesti. Hivenen on säästössäkin. Vaatteita ostan tarvittaessa (vihaan shoppailua), ravintoloissa tai muissa huvituksissa käyn todella harvoin. Ulkomaillekaan ei ole hinkua, mökkilomat ovat enemmän mun juttu. Merkkituotteita ostan, jos hinta-laatusuhde miellyttää, mutta halpiskin menee. Kunhan olen tuotteeseen tyytyväinen. Rannekellot ovat kyllä heikkouteni, niissä ei halpis kelpaa. Kosmetologia tai ripsienlaittajaa tms. en käytä, kampaajalla kyllä käyn kerran kuussa hiukseni leikkauttamassa.Kyllä, olen kadehtinut kavereideni paremmin koulutettuja vanhempia. He ovat kyenneet auttamaan lapsiaan matematiikassa, kielissä ja vaikkeivat ole enää täysin asioita muistaneet, niin heillä on ainakin joskus ollut mielenkiintoa ja ymmärrystä samaan aiheeseen. Itse sen sijaan olen joutunut pähkäilemään asioita itsekseni heti yläasteelta lähtien. Kavereiltakaan ei ole ihan aina kehdannut kysyä ja heidän vanhemmiltaan - ei lukioikäisenä tule edes ajatelleeksi sellaista! Isäni sanoi nasevasti, että kun laskentoon tulee kirjaimia, niin hän lopettaa auttamisensa. Ja niin siinä kävikin. Vieraita kieliä hän osaa "yesin ja noun" verran. Toisaalta hän on ollut kuulevana korvana monologeilleni ja auttanut parhaansa mukaan. Äitini taas on käynyt kansakoulun, se kertonee hänen koulutustasonsa. Hän auttoi keventämällä kotitöideni määrää koeviikolla. Sellaisilla asioilla minua on tuettu. Minun on annettu keskittyä opiskeluun sen sijaan, että oltaisiin potkaistu pihalle heti, kun ikä antaa myöten.
Ilmeisesti tekstini on ymmärretty aivan väärin - ainakin miinuksista päätellen. Tietenkin menestys elämässä luo itsearvostusta, mutta missään nimessä se ei ole pelkästään omaa ansiotani. Se, että on ollut valmis raatamaan niska limassa yhdessä otollisten olosuhteiden kanssa, on auttanut minua. Tarkoituksena ei ole ollut alleviivata omaa "erinomaisuuttani", vaan sitä, että suomalaisellakin sinkkunaisella voi olla kovat tavoitteet ja pitkäjänteistä rahankäyttöä. Suuri työmoraali on kaiketi merkittävin vanhemmiltani saamani oppi.
Opiskelijatovereiden rahankäytöstä mainitseminen oli vain reipas yleistys. Pidin sitä harmittomana. Jälleen kerran tarkoitus oli painottaa, ettei kaikkien naisten, tai opiskelijoiden, tai nuorten, tai sinkkujen, aika kulu seuraavaa kulutuskohdetta etsiessä. 470 eurosta jää vielä säästöönkin, jos miettii, miten sen käyttää. Säästin kaksi kuukautta ja ostin uuden talvitakin - edellinen oli kirpputorilta ostettu ja surukseni huonoksi mennyt. Tietenkin ymmärrän ihmisten erilaiset elämäntilanteet. Itse en voisi vierailla vanhempieni luona ilman opiskelijoiden keskenään sopimia kimppakyytejä. 300 km junamatka tekisi ison loven opiskelijabudjettiin.
Itse olen tehnyt kaikkea työtä sekä 4 km päästä kotoa että toisella mantereella, minne vain olen päässyt. Lomilla, opintojen ohessa ja välivuoden verran. Sattumalta työpaikat ovat suuntautuneet puutarhapuolelle ja siitä luontevasti metsäalalle. Rahaa minulle ei ole todellakaan jaettu lapiolla, mutta erittäin hyvät mahdollisuudet sen hankkimiseen (koulutus, uteliaisuus, työmoraali). Olen pelannut saamani korttini kuten olen halunnut.
- Sann*****
Miksi yleisesti ottaen luullaan, että me naiset ollaan kaikki jotain rahoja tuhlailevia pikku prinsessoja, jotka ei ymmärrä säästämisestä tuon taivaallista?
Itse tienaan käteen noin 2500-2600€/kk. Vuokra on 400€/kk. Lisäksi bensaan menee milloin mitäkin, ruokaan, sähkö ja vesilaskut, netti, puhelin, koirat.
Joka kuukausi laitan säästöön jonku verran rahaa.
En käy koskaan ulkona syömässä, en matkustele ulkomailla, en käy kasvohoidoissa ja kylpylöissä, en ostele kymmeniä laukkuja ja kenkiä jne.
Vaikka varaa minulla olisikin ostella sitä sun tätä, mutta miksi ostaa kaikenlaista krääsää jos ei tarvitse?
Baareissakaan en kulje, sinnekään ei mene rahaa.
Viimeksi satsasin rahaa kunnon kotiteatteripakettiin, koska tykkään katsella elokuvia paljon.
Velkaa minulla ei ole, enkä halua ottaa.- ytryrrty
Siksi, että tästä on näyttöä:
http://www.hs.fi/paivanlehti/talous/Naisilla ja miehillä on erilainen suhde rahaan/a1358137990465
- Tuhlarityttö
Miks pitäisi säästää? Mitä enemmän sitä takertuu rahaan, sitä vaikeampi siitä on päästä irti ja kohta onkin Roope Ankkana vaalimassa sitä summaa joka tilillä makaa - ja kohta huomaa olevansa vanha ja sitten kaduttaa. Minä haluan nauttia elämästäni tässä ja nyt, joka hetki, eikä joskus (epävarmaassa) tulevaisuudessa. Sikspä RAHA PALAAA
- RockyMountainOyster
Viihteellinen linkki rahan polttamiseen:
http://www.youtube.com/watch?v=Bgsi__1PfVU
Viihteen jälkeen hyvää lukemista:
http://www.tarkkamarkka.com/blogi/2009/05/kiltti-tytto-ei-rikastu-kirja-arvostelu/ - huominen tulee vielä
En koske pitkällä tikullakaan naiseen, jonka elämänarvot perustuvat "kivan maksimoimiseen juuri nyt". Todella lyhytnäköistä.
- ne etusormi
tarjoili tuhlailevasti tilaisuus tulee menee en ole kokenut tuhlanneeni mitään sinkkumiehenä, naisista tiedän hyvin vähän, joko sinkkunainen on joka lähtöön ei minulle tai sitten on sukupuoli elimistönsä kesyintä, naineet miehet/naiset sarjassa, koen sinkkunaisen tuhlailevana mielisairas linjaa asetellen nuoraa kaulaaansa tai sitten suhteellisen kesy ja hyvä, vaikka ei enää sinkku, mun työttömyyslompakko voi puolta ajatusta, sinkku on tuhlari ..
- eurot pinoon
Mun rahat meni omakotitalon maksamiseen ja nyt oon hankkimassa kesämökkiä. Jääpähän sille ainokaiselle pojalle jotain perinnöksikin, kas kun kaikki yh-äidit ei ole niitä sossuäitejä...
- alfauros
Ainakin muutamalla sinkkunaisella menee raha minun ylläpitoon. Joillain vähemmän muodokkaillavoi mennä tekokaluihin
- suomalainen tyttö
Leskinaisena rahat menevät lapsille, syntymäpäivä ja joululahjoina, mutta en ole tuhlaajatyttö. Ostan vaatteet tai saan lahjaksi myynneistä, ja sitten on mukava olla, kun maksaa joka kuukausi laskut ja Visan pois.
Pakastimeen talvet lihat, marjat, leivät ja pullat ja ei aina tarvitse hypätä shoppaamassa. Merkkipäivinä vien isomman porukan ulos ravintolaan syömään. On seuraa ja siitä nauttii itsekin.
Elämän parasta aikaa... - haloo
Ei sulla tullut mieleen, että ihan saman kaltaisiin asioihin ne rahat kaikilla menevät. Naisillakin rahat useinkin menevät juuri autoon, harrastuksiin, purjeveneeseen, sijoitusyksiöön jne. Luulitko jotenkin, että nuo yllä mainitut asiat olisivat jotain "miesten juttuja"?
- jflvngg
Niin kauan kuin naisen euro on 80 senttiä ja naisen oletetaan aina olevan kaunis ( meikit, kampaaja, kosmetologit, jumpat ), kannattaa käyttää hyväksi miehiä. Miehet taas ovat järjestelmän takana ja saavat näin tuntea olevansa tärkeitä eli heillä on perheessä jonkinlainen rooli.
- rumia äijiä
Mutta miehet saavat aina olla vaikka kuinka kurppasia, rumia, kurttuisia kaljamahoja....
- ATM:it alas!
Tää Miehet_TUHLAA_näin on vaan joku naisen puutteessa räytyvä henkinen peräkammarinpoika vaikka kuinka todistelee että piisaa maata ja bisnestä ja kesäiltoja saa istuskella aasialaisen maharadzan tyttären seurassa.
Jälkimmäinen on tietty ihan onnessaan kun saa jossain korvessa kummitella sinileväisen rutakon reunalla hyttysten ruokana ja läheisen sikalan vastatyhjennetyn sontaruuman lemuissa. - 11+5
Tienaan kuukaudessa n. 2400e netto riippuen lisien määrästä (joskus siis enemmän). Menot kk-tasolla:
- Asuntolaina vastike 550e(aso-asunto), ei erillistä vesimaksua.
- Sähköt n. 30e
- Puhelin netti 30e
- Bussikortti 50e
- Ruokakulut n. 200e
- Hygieniatuotteet n. 25e
- Vaatteet, kengät yms. n. 25e (kk-määrä viitteellinen koko vuoden ostoksista)
- "Virkistyskassa" johon lasken matkustelun, harrastukset, kampaajan, kosmetologin, ulkonasyömisen yms. n. 100e.
Yhteenlaskettuna taitanee olla n. 1100e/kk. Säästöön jää kuukaudessa vähintään se 1000e/kk. Välillä saattaa olla hieman vähemmän jos jotakin suurempia ostoksia, kuten esim. pari kuukautta sitten levinnyt pesukone. Säästötilillä on tällä hetkellä rapeat 30k. Säästää aion jatkossakin ainakin vuoden pari, koska haaveena on vielä jatko-opinnot ja se oma talo...
Olen lapseton, en tupakoi ja ainiin... Olen nainen. En kylläkään sinkku, mutta omillaan asuva ainakin toistaiseksi. Mitä itse aloitukseen tulee niin sanoisin, että jokainen tekee omalla rahllaan mitä lystää? Toiset haluaa säästää, toiset tuhlata, mitäpä se on keneltäkään toiselta pois? - masentunut.
Minulla on paljon rahaa mutta en kuluta sitä juuri mihinkään. Vuokraan menee ja ruokaan ja sähköön. En harrasta mitään ja en käy baareissa. Sain 300 tuhatta perintöö kun äiti kuoli mutta en ole jaksanut iloita rahoista. Siellä ne lojuu tilillä. Olen aika masentunut ja luulen että otan loparitkin töistä kun ei vaan jaksa elää yksin. EI minulla ole kavereita ja sukulaiset vaan vit.tuilee.
- Ingen-ongelmainen
Shoppailuhan on sinkkunaisille vain sijaistoiminto. Sillä poistetaan tyhjyyden ja tarpeettomuuden tunnetta elämästä.
Myös pariutuneet sitä voi harrastaa, että tilailee ihan hulluna kaikenlaista vaikka ei tarvitse, juoksee kaupoissa ostelemassa vaikka ei tarvitse jne. Ei sen kummempaa. Siitä voi päästä eroon niinkun tupakoinnista tai peliongelmasta - jos siis haluaa. Monet ei edes tiedosta olevansa ongelmainen. Ja jotkut ajautuu konkurssiin sen takia, ulosottokierteeseenkin jne. - Athe
Voi pojat..
Tämä ketju on kyllä hauska. Mustavalkoisuus on siis selkeästi päivän sana.
Itse niillä n. 2500 euron nettotuloilla pystyn tekemään kyllä aika monenlaista. Maksaa ihan kohtuullisesti asuntoa pois, laittamaan sijoituksiin pari sataa ja helpommalle säästötilille toiset. Syön ravintolassa, jos siltä tuntuu, en joka viikko, mutta melkein. Ja mihin rahaani palaa paljon on matkailu. On ihana kokea erilaisia asioita elämässä ja oppia tuntemaan ihmisiä ympäri maailmaa ja jotku niistä kokemuksista ovat olleet niin vahvoja, että ne vielä vuosienkin päästä nostattavat kyyneleet silmille, siis hyvällä tavalla. Miksi säästäisin 1000 euroa kuussa ja menisin hautaan tylsistyneenä pikkukaupungin asukkina, joka olisi käyttänyt koko elämänsä töitä tehden, jos voin tehdä asioita joista nautin ja jotka tekevät minusta avoimemman ja aurinkoisemman ihmisen.
Saatan joskus sanoa, etten nyt tee jotain koska olen ihan persaukinen, mutta kyse onkin niistä rahoista, joita olen päättänyt sen kuun aikana käyttää.
Ja muuten, kaikki minun tuntemat ihmiset joilla on rahaongelmia ovat miehiä :)- tulevaisuus
Citysinkkunainen, asuntolainanlyhennyksen jälkeen ylijäävän rahan sijoitan rahastoihin. Jonkun vuoden päästä asun sitten omassa velattomassa kämpässä ja rahastot myyn pois, joten on sitten mitä tuhlata.
- Repikää siitä!
Olen lapseton, sinkku ja nainen. Myönnän "tuhlaavani" kaikki rahani itseeni. Mutta ketä varten mä niitä rahoja sitten säästän? Lapsia en tule hankkimaan. Vanhana, raihnaisena ei niistä rahoista enää nauti, eihän sitä edes tiedä koska tästä kuolla kupsahtaa. En edes kuvittele että eläisin jonneki 80-vuotiaaks. Mieluummin nautin nyt, kun on vielä nuori ja terve.
Ja onko se sitten tuhlaamista, että panostaa itseensä? Mä pidän ulkonäöstäni huolta, mutta toki se vie sitten rahaakin. Miesten on ainaki ihan turha kitistä mun kohdalla että oisin plösähtänyt, ruma nainen ilman meikkiä ja kulahtaneissa verkkareissa.
Ja kun te arvon miehet rehvasteletta kuinka fiksuja olette kun sijoitatte rahanne uuteen autoon tai veneeseen, ni onko sekään niin järkevää? Mä esimerkiksi käyn kosmetologilla kerran kuussa. Tuhlaamistako?? Mä kyllä sanoisin että mä tuen suomalaista työtä! Sen sijaan että tuhlaisin rahojani johonki kusipäiden Audiin, mä annan työtä suomalaiselle työntekijälle!! Ja se lienee tän päivän taloustilanteessa aika monelle ihmiselle tärkeetä että työpaikka säilyis! - sjklfjkjgerkgje
Minä voisin laittaa halvemmalla naisten naamalle sitä mutaa, lähimmästä ojasta sitä varmasti saa ihan ilmaiseksi ettei tarvitse tuoda 3000km päästä.
- shoppailuholisti
Materialismi, inhottava jo sananakin, silti siihen sortuu. Elämästä puuttuu jotain, tai on jokin huonosti, tai molempia.. kymmenet heräteostokset - oli ne vaatteita tai muuta, tuo hetkellisesti iloa, vaikkakin sen tietää, että se tulee pitkän pennin maksamaan - jopa korkojen kera jos lainan puolelle joutuu mennä. Se on jokin aikanaan opittu tapa, huono tapa. Tiedät ja tiedostat sen, mutta silti teet sitä. Et pääse siitä tavasta eroonkaan. Haluat hoitaa asiasi kunnolla ja jättää jotain säästöönkin, paitsi pahan päivän varalle, niin myös tavoitesäästäminen, vaikka matkaa varten olisi asia, josta olisi ylpeä, jos siihen pisteeseen pääsisi. Mutta ei, kerta toisensa jälkeen kaikki raha menee taivaan tuuliin. Itseä vaan saa syyttää kun on liian höllät kukkaron nyörit eikä tee pahalle ololleen muuta kuin yritä järjettömällä shoppailiun määrällä kuitata sitä. Seurauksena vaan krapula nimeltä tyhjä tili.
- pengarna av sinkurna
Ripsenpidennysten huolto maksaa 100 euroa kuukaudessa, kampaaja ja värjäys 200, vaatteet 300-400, ruoka 300 euroa kk:ssa. Tästä vielä Helsingin vuokraan 960 e yksiöstä. Ei siitä paljoa käteen jää, yleensä ei mitään.
- Gghcgh
Ehkäpä se on naisesta kiinni...
- IsoJalmari
Miten niin sinkut tuhlareita, naimisissa olevat ämmät haaskaa omat ja äijän rahat.
- zinggumies
olen mies, ei koe naisia, sinkkuja, rahaa, mutta mulla olis upottaa tavaraa vastaavaan hieromakoneeseen, taskulämmin, koetella naisia sinkkuja onko heitä, pienelle fantastico kierrokselle ... saa minuun ainakin rahaa tuhlata ja oma sinkku rahan käyttökin näin tasapainottuu ... oletteko lukeneet uusimman # viihdetasapanon #, kerrostalokyttääjien syntisiä hyväksikäyttävästä, seurasta, minä en ole sellainen ... olenhan jo hyvin vanha niinkuin kulman takaa vanhapiikakin ja meill'ä ei ole lapsia hyväksikäyttää, niin. rahaa kuluu tässä ...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191235
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61037- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161841Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784