Isä lapsestaan pappia toivoi vai kuinka

isäs toivoi

se omalla kohdallasi meni?

40

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedä häntä, ei kertonut. Kaiketi toivoi sellaiseksi, johon saattoi purkaa kaiken pettymyksen vihalla

    • duunarijari

      insinööriä, mutta tuli työmies

    • Vitut se noin

      mennyt paskiainen, vaan "äiti pojastaan pappia toivoi"

    • -Palstan Miehet-

      Emme tulleet kysyneeksi, meistä tuli se mitä meistä sattui tulemaan. Sattumalla on ollut suuri rooli. Olemme elävä esimerkki ajopuuteoriasta.

    • Hullu ukko

      Isä ei koskaan ilmaissut mitä minusta tahtoo, äiti halusi korkeakoulutetun mutta duunariksi jäin eikä asia minua vaivaa.

      Isääkään se ei vaivaa, isäukkoa vaivaa vain se, että yleensä olen elossa.

      Ne sanat siinä laulussa menee muuten niin että äiti pojasta pappia toivoi, äiti toivoi ja poika joi jne.

    • Risto

      Poliisia toivottiin mut pojasta tulikin atk-vastaava.
      Ei mene tasan onnenlahjat.

    • määmy

      Isäst e tiiä, iti toivo, korkee koulutus ja rakastava puoliso. Kumpiki toteutu, eka hiukka viiveel, ku ekaks opiskelin pukuompelijaks. Sit kävin toist keskiasteen koulutust pari vuot, duunivaatimuste vuoks piti käydä korkee koulutus.
      Viis vuot men omal taval harakoil, tai sit ei... eiku kaks tai kol, oisin käyny lukion ja sielt korkkiin.
      Duunarina itseäni piän.

    • duunari-arska

      Minusta tuli betoniraudoittaja, sitä dipl. insinööri isä ei ole koskaan hyväksynyt.

    • Nasdaq

      Faija ajoi mua samaan karsinaan kuin hänen faijansa ennen mua. Ainoa ero tässä säädyllisessä murhenäytelmässä on se linkki, että mä tunsin faffan paremmin kuin mun faija.

      Selaista on sukupolvien sokeus.



      (reps)

    • Eine pettymys

      Faijan toivetta ei ole olemassakaan.
      Mutsi toivoi minusta mykkää ja kuuliaista orjatarta jollekin. En tiiä, eikö hän uskonut minun pystyvän muuhun vai noudattiko hän opittua kaavaa?

      Minpä en perustanut perhettä vaan opiskelin, matkustin, elin ja tein ihan kaikkea muuta. Olen häpeäksi vanhusten silmissä. Naisen ei ole sopivaa olla luova eikä insinööri.

      Eikö lapselle pidä kasvattaa hyvät arvot, vahvat siivet ja päästää hänet itse luomaan omaa elämäänsä? Onhan ajan saatossa syntynyt pari uutta, ihan hyvää ammattia pappeuden lisäksi...vai? JA ihmisähän me ollaan. Luova johtajuus ja komentotalous ovat eri asioita.

      • Nasdaq

        Sä oot ihan oikeasti huono kirjoittaja. Kirjoittamiseen tarvitaan kahta asiaa: Ensin on A & B, sitten tulee C.


        (reps)


      • Nasdaq

      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Tiellä jos toisella.

        (reps)



        http://www.youtube.com/watch?v=3BZHI_r4aBM

        Kaikenlaisia teitä.

        Se mua hämmästyttää, että vaikka aika naksuttaa taustalla, niin kyvyt eivät kumuloidu.



        (naurua)


      • Eine pettymys
        Nasdaq kirjoitti:

        Kaikenlaisia teitä.

        Se mua hämmästyttää, että vaikka aika naksuttaa taustalla, niin kyvyt eivät kumuloidu.



        (naurua)

        Sä olet haaska.

        Itsevarmuutta ei todella puutu ja kehut olevasi kylän fiksuin, mutta sitten sä tulet tänne aukomaan ihan joutavasta viestistä henkilökohtaista loukkausta. Tuiko hyvä mieli? Oletko sä nyt suurempi kuin ennen tuota kommenttiasi?

        Luuletko sä toope että mä tipun tosta sun surkeasta kommentista? Sä olet yhtä surkea loppujen lopuksi kuin kaikki muutkin.

        Mitä vatun väliä sillä mitä mieltä sä olet mun kirjoittamisesta? En minäkään pidä sinua juuri minään.

        Ja mä en sentään leuhki täällä millään rynkyillä.


      • sxth
        Eine pettymys kirjoitti:

        Sä olet haaska.

        Itsevarmuutta ei todella puutu ja kehut olevasi kylän fiksuin, mutta sitten sä tulet tänne aukomaan ihan joutavasta viestistä henkilökohtaista loukkausta. Tuiko hyvä mieli? Oletko sä nyt suurempi kuin ennen tuota kommenttiasi?

        Luuletko sä toope että mä tipun tosta sun surkeasta kommentista? Sä olet yhtä surkea loppujen lopuksi kuin kaikki muutkin.

        Mitä vatun väliä sillä mitä mieltä sä olet mun kirjoittamisesta? En minäkään pidä sinua juuri minään.

        Ja mä en sentään leuhki täällä millään rynkyillä.

        Nasdaq on luuseri, never mind.


      • Nasdaq
        Eine pettymys kirjoitti:

        Sä olet haaska.

        Itsevarmuutta ei todella puutu ja kehut olevasi kylän fiksuin, mutta sitten sä tulet tänne aukomaan ihan joutavasta viestistä henkilökohtaista loukkausta. Tuiko hyvä mieli? Oletko sä nyt suurempi kuin ennen tuota kommenttiasi?

        Luuletko sä toope että mä tipun tosta sun surkeasta kommentista? Sä olet yhtä surkea loppujen lopuksi kuin kaikki muutkin.

        Mitä vatun väliä sillä mitä mieltä sä olet mun kirjoittamisesta? En minäkään pidä sinua juuri minään.

        Ja mä en sentään leuhki täällä millään rynkyillä.

        Be my quest.


        (reps)


        http://www.youtube.com/watch?v=3BZHI_r4aBM


      • Tuuli virkistää

      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Be my quest.


        (reps)


        http://www.youtube.com/watch?v=3BZHI_r4aBM

        Kunnes itse (in person) tsekkasin, mistä Daft Punk on ottanut nimensä, niin joku stnan toimittajan planttuhan se siellä oli luuraamassa.

        En minä etsi. Minä löydän.


        (Picasso)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Kunnes itse (in person) tsekkasin, mistä Daft Punk on ottanut nimensä, niin joku stnan toimittajan planttuhan se siellä oli luuraamassa.

        En minä etsi. Minä löydän.


        (Picasso)

        Toinen yhtä hyvä veto oli tässä: Jokainen maalaus on kasa peiteltyjä virheitä.

        En tiedä (kukaan ei tiedä) kuka sen lanseerasi.


        (reps)


      • neurokirurgi
        Nasdaq kirjoitti:

        Toinen yhtä hyvä veto oli tässä: Jokainen maalaus on kasa peiteltyjä virheitä.

        En tiedä (kukaan ei tiedä) kuka sen lanseerasi.


        (reps)

        Paleltunut punatulkku oksalla.

        [huoh]


      • Eine pettymys kirjoitti:

        Sä olet haaska.

        Itsevarmuutta ei todella puutu ja kehut olevasi kylän fiksuin, mutta sitten sä tulet tänne aukomaan ihan joutavasta viestistä henkilökohtaista loukkausta. Tuiko hyvä mieli? Oletko sä nyt suurempi kuin ennen tuota kommenttiasi?

        Luuletko sä toope että mä tipun tosta sun surkeasta kommentista? Sä olet yhtä surkea loppujen lopuksi kuin kaikki muutkin.

        Mitä vatun väliä sillä mitä mieltä sä olet mun kirjoittamisesta? En minäkään pidä sinua juuri minään.

        Ja mä en sentään leuhki täällä millään rynkyillä.

        Sinua sentään yritetään trollata.
        Minulla on valtava trollautumattomuusanemia.
        (tavattoman kateellinen)


      • Nasdaq
        buddy-love kirjoitti:

        Sinua sentään yritetään trollata.
        Minulla on valtava trollautumattomuusanemia.
        (tavattoman kateellinen)

        No worries.

        Riittää kun on vähän "daft". Se on oikeasti 'niin' helppoa. Erona sinun päämäärääsi on se että minä en pyri sinne. Se jos mikä on kumuloivaa, kun kukaan ei ymmärrä, mihin sinä pyrit.


        (reps)


    • Miesvm_1666

      Mulla ei oo enää isää eikä äitiä. Vapaus, ah, se on niin lennättävä tunne.

    • korkealla kuitenkin

      Palomiestä toivottiin, mutta ikkunanpesijä tuli.

    • pöllipoika

      Autokauppaa piti jatkamani mutku retkahdin muijaan joka perii paljon metsää. Tulikin appiukon metsänhoitaja.

      • Pentti PA

        Oot onnenpoika.


    • Mistä sen tietää miksi on tullut.

    • Isä lapsestaan pappia toivoi, mutta päähän tulikin vain klappia.

    • En tiedä mitä isä minusta toivoi, täysin itsenäisesti moiset päätökset olen tehnyt. Ei meillä muutenkaan vanhemmat puuttuneet koulutukseen sen kummemmin.

    • Isä toivoi musta itsenäisesti selviytyvää ihmistä. Sai mitä halusi.

      • miesvm_1967

        Samma här, ja rehellistä myös. Minunkin isäni sai mitä halusi :)


    • Isä ei toivonut kuin että voisin toteuttaa omat haaveeni. Sen sijaan mummo toivoi minusta aina pappia. Niinpä sitten sovittiin, että se pysyy hengissä niin pitkään, että pääsee kuuntelemaan ensimmäistä saarnaani.

      Noh, ajattelin tehdä mummosta kuolemattoman hakeutumalla toisenlaisten opintojen pariin. Silti se petti lupauksensa ja meni kuolemaan. ***kele, suosikkisukulaiseni. :-(

    • Isäni toiveilla ei ollut painoarvoa, joten tietysti valitsin senkin homman, minkä edustajia vihasi eniten. Äitini taas ei lepäisi rauhassa koskaan, jos minusta pappi olisi tullut, mutta pettymystä siitä, mitä minusta ei tullut, ei malttanut olla kertomatta. Puhumattakaan siitä, miten moni yritti tyrkyttää mitä älyttömimpiä vaihtoehtoja tulevaisuudelle.

      Monet aikuiset osaavat olla tosi rasittavia ja useimmiten väärässä siinä mikä kellekin nuorelle alaksi sopii ja mikä ei.

    • Vanhemmat antoi tulla mitä tulee, ja tällääne siitä sitte tuli.

    • Vaikea sanoa:.

      .

      "Isä ei nimittäin koskaan esittäytynyt meille lapsille"

      Har!

      .

    • ei oo näkyny

      Mun isä katosi heti syntymäni jälkeen

    • Emmä oikein tiedä mitä se minusta toivoi, mutta ei se nyt mitenkään pahoillaankaan näyttänyt kesällä olevan nähdessään mitä pojasta on tullut...

      • Äiti taas taisi toivoa pojasta jotain isokenkäistä tai vähintäänkin insinööriä, mutta pojasta tuli sellainen ketku... Tosin kyllä se äitikin alkaa pikkuhiljaa poikansa ketkumaisuuden hyväksymään ja ymmärtämään, ettei hänen poikansa voi olla mitään muuta kuin ketkumainen ketku. Sellaiseksi hän on minut synnyttänyt...


    • Ei koskaan sanonut mitään, mitä toivoisi. Eikä äitikään ole sanonut. Jotain hommaa missä viihtyy. En muista, että koskaan olis puhuttu aiheesta muuten kuin että koulu pitää hoitaa kunnolla, että on sitten mistä valita mitä alkaa lukea.

      En itsekään ole koskaan oikein tiennyt miksikä haluan. Luontaisesti maalaan taivaanrantaa, mutta sillä ei elätä itseään saati lapsia. Joku ala yliopistossa-jotain duuneja. Niin se on menny, ja nyt vähän ihmetyttää että mitäs sitten...

    • Kyöstix

      Sekatyömies tuli, vaikka rasvanäppi kaivurikuski piti tulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1588
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1238
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      839
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe