Avoliitto + sukujuhlat

ei_kutsuvieraana

Olen 22v, poikaystäväni 25v. Olemme olleet yhdessä kohta neljä vuotta ja melkein koko suhteemme ajan myöskin asuneet yhdessä samassa taloudessa.
Kerrottakoon, että poikakaveri on myös kihlannut minut ja meillä on yhteisiä vakaita tulevaisuudensuunnitelmia (oma talo, häät, lapsi).

Noh mutta asiaan. Olen kokenut vähän koko suhteen aikana olevani jostain syystä "syrjitty" poikakaverin suvun keskuudessa.
Kun olimme olleet yhdessä vähän yli 2v, ja asuneet yhdessä 2v, poikakaverin eno piti isot juhlat kun meni naimisiin naisystävänsä kanssa.
Poikakaverillani on todella iso suku ja juhlat olivat valtavat. Poikakaveri sai kutsun mutta ei käynyt mitenkään ilmi, että kutsu olisi koskenut myös minua. Poikakaveri soitti vielä ja erikseen tiedusteli, että kai "Minnakin" sisältyi kutsuun niin vastaus oli että ei. Että Minnaa ei tunneta hyvin eikä olla montaa kertaa tavattu joten häntä ei olla kutsuttu.
Minulle tuli toki paha mieli siittä, varsinkin kun poikakaverin sisarukset oltiin kutsuttu niihin hääjuhliin ja näiden seurustelukumppanit. Ehkä jotenkin sitten vertasin, että poikakaverin veli oli seurustellut 8kk tyttökaverinsa kanssa, eivätkä he edes asuneet yhdessä, mutta molemmat saivat silti kutsun ja me olimme kuitenkin asuneet jo yhdessäkin parisen vuotta.
Poikakaveriani toki harmitti tuolloin että en ollut tervetullut juhliin mutta sanoi että tahtoo itse mennä silti ja että en kai vaadi häntä olemaan menemättä.
Toki päästin hänet vaikka ilmaisin että tuntuu pahalta kun hän "hyväksyy sukunsa törpön käytöksen" menemällä ilman minua ja jotenkin antaa suvulleen olettaa että on ihan ok vaikka mua ei huolittaisi juhliin.
Juhlissa monet vieraat olivat poikakaveriltani kyselleet kummastuneena että miksi ihmeessä minä en tullut juhlini ja olinko ken ties kipeä vai mikä syy oli minulla jättäytyä pois. Poikakaveri oli vastannut kyselijöille että en saanut kutsua/kutsu ei koskenut minua, joten en tullut paikallekaan.

Tuon tapauksen jälkeen on sattunut muutama vastaavanlainen juttu. Yksi oli se, kun poikakaverin serkku pyysi poikakaverin veljeä, tämän tyttökaveria, oman muijansa ja poikakaverin 1viikon ulkomaanreissulle. Minua ei pyydetty mukaan ja poikkaverin ihmetellessä asiaa serkultaan serkku totesi ettei mahdu enempää porukkaa mukaan tällä kertaa. Poikakaverini sitten lähti kuitenkin reissuun mun jäädessä pahalla mielellä kotiin. Siittäkin saimme kinan aikaan - poikakaverin mielestä olisi olltu kohtuutonta kieltää häntä lähtemästä vaan sen takia että minuaa ei huolittu mukaan.
Itselleni kyse oli taas pikemminkni siittä, että menemällä yksin hymyssä suin hän antaa ihmisille kuvan että on ok jättää minut yksin ja on ok ettei kukaan kutsu minua koskaan minnekään. Minusta oli vain kamalan epäreilua että aina muiden tyttökaverit pyydetään mukaan, mutta minua ei. Toki jos olisimme oleet yhdessä vasta joitakin kuukausia/emme asuisi yhdessä tilanne olisi eri, mutta olemme nytkin sentään olleet yhdessä pian 4v ja asuneet melkein 4v yhdessä niin jotenkin luulisi että kutsu koskisi myös molempia.

Noh tänään saatiin tietää että poikakaverin kaukaisemmalla serkulla on pian yhdistetyt häät miehensä kanssa ja ristiäisjuhlat samalla kertaa.
Poikakaverin äiti kertoi asiasta ja antoi ymmärtää että kutsu tulisi lähiaikoina ja koskisi vain poikakaveriani ja taas koska "minua ei hyvin tunneta, niin ei kutsuta".
Tämä serkku on sellainen, jota poikakavrinikaan ei ole nähnyt elämässään kovin montaa kertaa ja näkivät viimeksi 2010 vuoden alussa.
Minua alkoi siinä kohtaa ärsyttää todenteolla. Taaskaan minua ei kutsuta, edes kohteliaisuutta, ja taas poikakaverini nostaa metelin jos ilmaisen että minua harmittaa jos hän lähtee ilman minua.
Mielestäni poikakaverin pitäisi jotenkin osoittaa omalla käytöksellään suvulleen etteivät nämä voi lopunikää syrjiä minua ja jättää minua aina kutsumatta. Ja nimenomaan mielestäni poikakaverin pitäisi itsekin olla menemättä. Toki ymmärrän ettei kaikkai voi aina kutsua joka kissanristiäiseen mutta kyllä minunkin kaikki sukulaiseni ovat aina kutsuneet meidät pariskuntana ja perheenä juhliin. Myös sellaiset sukulaiset jotka eivät ole ennen tavanneet poikakaveriani. Tänäänkin on isäinpäivä ja minun isäni kutsui myös poikakaverin isäinpäivälounaalle eikä vain minua, omaa tytärtään.

19

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihainen mies.

      Jaa, mitä vi.tun väliä on jollakin sukulaisilla. Mun tyttöystävän sukulaiset väitti mun olevan huumeiden käyttäjä ja rikollinen. Lähettivät mulle sähköpostin että jos en eroa niin ne rupeaa toimeenpiteisiin, uhkailivat ja kertoivat suoraan että tietävät minun käyttävän humeita. Haastoin tyttöystävän isän ja äidin oikeuteen ja menin niiden kotiin riehumaan ja uhkasin vetää turpaan sellasista väitteistä. Lopulta ne makso mulle 11000 euroa korvauksia kun en haastanut niitä oikeuteen. Halusivat siis sopia jutun mut mä vihaan niitä siltin yli kaiken enkä halua koskaan nähdä niitä enään. Mä olisin todellakin hakannut jos ne ei olis maksanut mulle. On törkeää väittää että käytän huumeita. En ole edes röökiä ikinä vetänyt.

      • ...............

        Väkivaltainen kuitenkin tunnut olevan.


    • yukjhfg

      Poikaystäväsi on varsinainen "nysvä" kirjoittamassasi asiassa! Miten voi olla niin vaikeaa avata suunsa näille sukulaisille ja sanoa, että hän on kihloissa kanssasi ja olette muutenkin olleet yhdessä jo 4 v ?! Jossei suku ole kartalla suhteenne vakavuudesta, se pitää heille kertoa ja nimenomaan poikaystäväsi toimesta ja NYT!
      Poikaystäväsi on aivan turhaa sinulle mullitella siitä, että tuollainen touhu pahoittaa mielesi. Hänen hommansa on nostaa kissa pöydälle ja kertoa, että kuulkaas nyt, "Minna" ei ole mikään tuore tuttavuus eikä hetkellinen heila, vaan nainen, jonka kanssa hän haluaa jakaa elämänsä tulevaisuudessakin. Kaikki suvut eivät ole kovin "avoimia" uuden ihmisten tulla - ja silloin on aiheellista kertoa asiat suoraan ja lyhetämättä, että niistä ollaan tietoisia.

    • Minnan puolesta vihainen

      No mielestäni aika törkeää käytöstä poikakaveris sukulaisilta (ja poikakaveriltas). Oot ihan syystä loukkaantunu.

    • johannes654

      Kyllä yleensä etikettisääntöihin kuuluu, että jos kutsutaan esim. häihin, niin kutsu koskee myös sitä kumppania. Minäkin olen saanut avec -kutsuja vaikka en ole edes ollut seurustelusuhteessa (en ainakaan julkistetussa sellaisessa). Eli minulle on annettu mahdollisuus tuoda seuralainen, jotta ei tarvitsisi yksin mennä ja tuppautua muiden vieraiden sekaan (vaikka ystäviähän sielläkin on ollut ihan tarpeeksi). Puhumattakaan sitten että olisin kihloissa ja avoliitossa!

      Joko pojan suku on jähmeää ja sisäpiiritietoista tai sinua ei tosiaankaan vain tunneta kovin hyvín tai sitten sinut tunnetaan hyvin ja sinusta ei pidetä.

      Muista nuo kutsumattajättämiset sitten omissa juhlissanne... Aina voit sanoa että "ei tunneta niin hyvin".

    • ap_vastaa

      "Joko pojan suku on jähmeää ja sisäpiiritietoista tai sinua ei tosiaankaan vain tunneta kovin hyvín tai sitten sinut tunnetaan hyvin ja sinusta ei pidetä."

      Ei oikeen vaikuta kummaltakaan koska poikaystäväni veljen tyttöystävä kuitenkin ollaan kutsuttu joka juhliin, niihinkin joihin minua ei ja ollaan jopa sanottu suoraan että kutsu ei koske minua. Minua ei kauhean hyvin ehkä tunnetta, ainakaan kaikkien sukulaisten kesken, mutta veljen tyttökaveria vielä huonommin. He eivät asu yhdessä ja heillä seurustelu on pikemmin sellasta huoletonta hengailua ja ajanviettoa, ei niinkään vakavamielistä suhdetta jossa olisi vakaita tulevaisuudensuunnitelmia. Siksi vähän ihmettelen asiaa.
      En usko että se voisi johtua mitenkään siittä että kenet tunnetaan hyvin ja kenet ei. Mutta en suoraan sanottuna kyllä tiedä mistä se voi johtua, että minua ei kutsuta ja muiden nuorempien sukulaismiesten tyttökaverit kutsutaan. Osa tunnetaan paremmin, osa huonommin.

    • 2+4

      Tuli ihan pahamieli kun luin viestisi :( tosi junttia käytöstä, toivottavasti poikakaverisi herää pitämään sinun puoliasi

    • ei sukulainen

      No joo, eikä opita tuntemaan kun ei juhliin kutsuta. Kyllä poikaystävänkin pitäisi ymmärtää olla menemättä, kun ei kihlattuakaan kutsuttu.

    • tökerökäytös

      Poikakaverisi pitäisi suoraan kysyä, että miksi sinua ei kutsuta. Jotenkin vaikuttaa siltä, ettei sinusta vain jostakin syystä pidetä, mutta vaikka ei pidettäisikään niin kyllä silti pitäisi kohteliaisuussyistä kutsua, kun muutkin on kutsuttu, pitäisihän sen nyt hölmönkin ymmärtää että moinen loukkaa sinua ja avopuolisoasi.

      Kyllä meillä heti suhteen alusta asti on molemmat menneet molempien sukujen juhliin ilman, että olisi pitänyt edes miettiä että onko toinen kutsuttu vai ei... ei tuollaista pitäisi joutua edes miettimään. Hyvin outoa käytöstä hänen sukunva puolelta, ei tuollainen kuulu sivistyneeseen käytökseen. Luulisi hänen sukulaistensa olevan kiinnostuneita tutustumaan sinuun, kun kerran valittelevat etteivät tunne eivätkä siksi halua juhliin. Juhlathan on juuri hyvä tilaisuus vielä näytille ja tutustumaan uuteen kumppaniin.

      Poikaystäväsi homma siis ottaa asia puheille jonkun sukulaisen kanssa, vaikka vanhempiensa kanssa. He kyllä varmasti tietävät mikä tuossa on syynä... Toki on ihmiset erilaisia ja varmasti on niitäkin jotka ei tuntemattomia halua juhliin... mutta yleensä juhlat on juuri hyvä tutustumisen paikka...

    • anna olla

      Anna olla eipä tartte mennä sinne vitun häihin ollenkaan, mutta pidä vähän mekkalaa asiasta. Ei hääkutsut nykyään aina ole avec, vaan pari todella saa itse päättää kenelle ruoat maksaa. Suvussanne on varmaan joku narsisti joka määräilee muita ja levittelee spekuloituja juttuja. Poikaystäväsi on vähän nössö, mutta mitä väliä. Ehkä hänkin jättää menemästä tms.

    • oppeliini1

      Turhaan mieltäsi pahittelet!
      Kutsujen pitäjillä on kaikki valta ja kunnia valita kutsuihinsa keitä haluavat. Sinä et kuulu kutsuttujen joukkoon - poikaystäväsi kuuluu. Poikaystäväsi voi mennä jos haluaa tai olla menemättä, sillä ei ole kovin paljon väliä. Se on VAIN hänen päätoksensä.

      Sinä et voi muuttaa noita ihmisiä! Ainoa mitä sinä VOIT muuttaa, on asenteesi.

      Tietenkin voit paisutella sitä ja märehtiä negatiivisesti - yrittää rikkoa poikaystäväsi välit perheeseensä. Ketä SE hyodyttää? Ei ainakaan sinua! Saattaa hyvinkin olla että poikaystäväsi valitse perheensä sinun sijasta suhtautumisesi takia (eikä tääsä sinun mutku mutku mukut yhtään muuta asiaa).

      Joten vain yksinkertaisesti hyväksy tosiasia että sinua EI kutsuta miehen perheeseen. Ehkä tuo muuttuu naimisiin mentyänne. Tosin varaudu siihen että se EI muutu.

      Oletko valmis elämään tuosta suvusta erillään ja mustamaalaamatta sitä miehellesi?
      Oletko valmis tyytymään siihenkin että miehen vanhemmat eivät halua tavata lapsianne, sen enempää kuin sinuakaan?

      Nämä ovat tärkeitä kysymyksiä jotka sinun täytyy selvittää itsellesi ennen avioliiton solmimista.Muuten sinä tulet tekemään miehesi (ja omasi) elämän sietämättomäksi ja hän tulee jättämään sinut kuin nallin kalliolle, oli teillä lapsia tai ei.

      Päätoksen teko on nyt sinun käsissäsi.
      Jos jäät mehen kanssa, muista ikäsi että ET MUSTAMALAA hänen perhettään koskaan tulevaisuudessa. Et miehellesi, et ystävillesi, et omalle perheellesi, et kenellekään.

      Miksi?!

      Koska sinä tiedät NYT JO edeltäpäin 100% varmasti, siis aivan tarkkaan mihin olet sitoutumassa!

    • ,,,,,,,,,,,,,,,

      Kyllähän tuo tosi oudolta kuulostaa ja ymmärrän todellakin että pahoitit mielesi. Itse olen ollut kutsuttu useisiin silloisen avomiehen sukulaisten häihin, sellaisiinkin etten ole koko paria ikinä ennen nähnyt. Lestadiolaisen mummon synttäreillekin kutsuttiin, vaikka mummo aiemmin tavatessa oli vihjaissut että missäs sormukset on. :) Tämä Pohjanmaalla, missä käsittääkseni on aika vanhoillista ja luutunutta verrattuna moneen muuhun Suomen nurkkaan.

    • syytä selvittää

      Vaikuttaa siltä että sukulaiset eivät tiedä, miten vakituista ja kiinteää seurustelunne on, ihan kuin luulisivat että olet vain tilapäinen tuttu. On poikakaverisi asia tehdä sukulaisille selväksi, kuinka vakiintunut pari olette, ja on hänen asiansa pitää puoliasi ja ilmoittaa jämäkästi että te tulette parina niin kuin toisetkin tulevat. Jos toiset kutsutut tulevat avekin kanssa niin tietysti myös hän! Mene rohkeasti mukaan ilman erillistä kutsua tai älkää menkö kumpikaan jos sinun tulosi asiaa kysyttäessäkin kielletään.

      Yleensähän toimitaan niin, että jos kutsuja ei tiedä avecin olemassaolosta, kutsuttu ilmoittaa että on myös tyttöystävä jonka haluan mukaan, ja kutsu korjataan molempia koskevaksi.

      Entä oletko varma, ettei poikaystäväsi sittenkin itse halua mennä ilman sinua sinkkuna, ja selittää asian sinulle niin ettei sinua ole kutsuttu...

      • oho5

        Eikös uudet kumppanit haluta mukaan juhliin juuri siksi että halutaan nähdä ja tutustua heihinkin. Ala itse tehdä aktiivisemmin tuttavuutta uuteen sukuun, kyläile ja kutsu heitä, ja vaadi poikaystävääsi tukemaan sinua. Epäilen että poikaystäväsi ei halua sinua mukaan, kun ei pidä puoliasi.


    • ……….

      Eiköhän tuo liene juuri poikaystäväsi asia puuttua tilanteeseen ja kysyä sukulaisiltaan tarkemmin, miksi siippa ei saa kutsua. Muutenhan olette vielä kymmenenkin vuoden kuluttua samassa pisteessä: sinua ei tunneta eikä kutsuta.

    • ap_vastaa

      "Vaikuttaa siltä että sukulaiset eivät tiedä, miten vakituista ja kiinteää seurustelunne on, ihan kuin luulisivat että olet vain tilapäinen tuttu."

      - Kyllä joka ikinen poikakaverin sukulainen tietää, että olemme asuneet yhdessä pian 4v ja olemme olleet kihloissakin jo pari vuotta. Että vaikka kaikkia sukulaisia en ole montaa kertaa tavannut, kyllä kaikki sen tietävät.


      "Ala itse tehdä aktiivisemmin tuttavuutta uuteen sukuun, kyläile ja kutsu heitä,"
      Hieman hankalaa se on, koska välimatkaa on satoja kilometrejä. Käymme kyllä kerran kuussa poikaystäväni ex kotikaupungissa, jossa kaikki sukulaiset asuvat, mutta kerran kuussa olevalla reissulla ei yleensä ehdi kovin montaa sukulaista morjestamaan kun poikakaverin vanhempia ja sisaruksiakin pitää tavata. Joten ehkä siksi ei ole ihme, miksen kaikenmaailman sukulaisia ole kovin paljoa tavannut ja joitakin sukulaisia ei en ole 4v aikana nähnyt kovin montaa kerttaa.

    • 16 + 2

      Itsepä olet poikakaverisi valinnut. Sitä paitsi tuollaisista mulkeroistahan naiset pitävät, joten mitä valitat? Taidat oikeasti nauttia vaan kun on niin ihanan röyhkeä sika.

    • JuanJesus

      " Minnaa ei tunneta hyvin eikä olla montaa kertaa tavattu joten häntä ei olla kutsuttu. "
      Kyllä toi nyt musta vaikuttaa siltä että niiden muutaman tapaamisen perusteella susta ei todellakaan ole pidetty, ja siksi ei kutsuta.

    • Anonyymi

      Sykujuhlat märkien alushousujen 112 jahtuu juhlat pitää valita Ruotonen Pihtipudas yksi uhri väkivalta osio Kurvinen.
      S myynti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe