Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Haaste ennen joulua!

Innokas:)

Hei! Löytyisikö täältä joku, joka haluaisi haastaa itsensä minun kanssani ja tiputtaa kiloja pois ennen joulua? Joulun viettoonkin olisi kiva ryhtyä vähän kevyempänä. Itselläni mitat 164/63, oma tavoitteeni on -6kg.

60

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • okkonen

      Olen messissä! :) Mulla ei ole ylipainoa, mutta ihan vaan pari kiloa ois kiva saada pois jouluksi. Tavoite vois olla sellanen 2-3 kg~
      Ja tsemppii sulle :3

    • Voi vee

      Taas näitä uuden harrastuksen keksineitä.

      • Innokas:)

        Mitä mahdat tarkoittaa Voi vee?

        Ja okkonen, tervetuloa mukaan vaan. Meinaatko tiputtaa noi pari kiloa ihan vain liikkumalla enemmän vai miten?

        Mä kävin tänään 45minuutin kävelylenkillä ja kaloreita söin n. 1000. Mulla on joulun jälkeen tulossa ulkomaanmatkakin, eli on todellakin jotain mikä motivoi.


    • miinusneljä

      Hei! Jes, vihdoinkin joku jolla samat aikatähtäimet kuin minulla!

      Normaalipainon sisällä haluan pudottaa 3-4 kiloa ennen joulua. Paino nyt 60,5 kg, jouluna toivoisin sen siis olevan ainakin 57. Pituutta sen 178 cm :)

      Yritän syödä ja liikkua säännöllisemmin, lisäksi poistan ruokavaliostani kaiken ns "turhan". Kaloreita lasken jos tuntuu tarpeelliselta, pääasiassa koitan pitää annoskoot kurissa. Olen näitä lupauksia tehnyt itselleni jo varmaankin 10000, mutta aina sortunut - johtunee huonosta itsetunnosta. Sen takia ihan mahtavaa, että täällä on tälläinen just mullekin sopiva tsemppiryhmä!!

      Saanko kysellä, minkä ikäisiä olette? :)

      • InnokaS:)

        Miinusneljä, mä olen vasta parikymppinen. Painoin reilu vuosi sitten 54 kg jolloin olin tyytyväinen kroppaani. Nyt olen syksyn aikana tiputtanut 5kg ja nyt ennen joulua tavoite olisi se -6kg. Minkä ikäinen sä olet? Hirmu hoikalta kuulostat jo nyt, mutta ruumiinrakenne ratkaisee paljon. :)

        Eilen paino oli 63,1kg, tänä aamuna 62,6kg. Kivasti lähtee nesteitä liikkeelle. Koska laihdutan normaalipainon sisällä ja tavoite on melko iso lyhyessä ajassa, olen tehnyt päätöksen, että liikun joka päivä (lenkki, sali, jumppa) ja syön sen n. 1000 kaloria.

        Tänään kävin 30 min juoksulenkillä. :)


      • miinusneljä
        InnokaS:) kirjoitti:

        Miinusneljä, mä olen vasta parikymppinen. Painoin reilu vuosi sitten 54 kg jolloin olin tyytyväinen kroppaani. Nyt olen syksyn aikana tiputtanut 5kg ja nyt ennen joulua tavoite olisi se -6kg. Minkä ikäinen sä olet? Hirmu hoikalta kuulostat jo nyt, mutta ruumiinrakenne ratkaisee paljon. :)

        Eilen paino oli 63,1kg, tänä aamuna 62,6kg. Kivasti lähtee nesteitä liikkeelle. Koska laihdutan normaalipainon sisällä ja tavoite on melko iso lyhyessä ajassa, olen tehnyt päätöksen, että liikun joka päivä (lenkki, sali, jumppa) ja syön sen n. 1000 kaloria.

        Tänään kävin 30 min juoksulenkillä. :)

        Ollaan siis aikalailla samaa ikäluokkaa; itse täytän huhtikuussa 20 :)

        Juu toki, ruuminrakenteesta on pitkälti kyse. Olen aina ollut melkoisen hoikka, itseasiassa paino pysyi aikanaan tosi hyvin siinä 57 paikkeilla (ihan luonnostaan). Muutaman vastoinkäymisen myötä kuitenkin kertyivät nuo viitisen lisäkiloa. Nyt kun asiat alkavat taas olla kunnossa jaksan antaa aikaa pienelle laihduttamiselle.

        Ja nytt joudunkin heti korjaamaan sanomaani, vaakahan näytti sitä 61,5 kiloa (päivällä tosin, ja nestetasapaino jne vaikuttavat, tiedän). Mutta pistän sen nyt kuitenkin aloituspainoksi 60,5 kg:n sijaan.

        Kaikki liikunta on aina megaplussaa, hatunnostot sille että olet sateessa käynyt juoksemassa (tai täälläpäin sataa ainakin ihan kaatamalla :D).

        Itselläni tiedossa jumppa salilla tuossa illemmalla :)

        Tosi ihanaa, että kerrankin tällainen "laihdutusryhmä", jossa kaikki (ainakin tähän mennessä "liittyneet") pudottavat painoa normaalipainon sisällä. Yleensä saa aina kuulla kettuilua siitä, ihan kuin se ei olisi sallittua.


      • anu
        miinusneljä kirjoitti:

        Ollaan siis aikalailla samaa ikäluokkaa; itse täytän huhtikuussa 20 :)

        Juu toki, ruuminrakenteesta on pitkälti kyse. Olen aina ollut melkoisen hoikka, itseasiassa paino pysyi aikanaan tosi hyvin siinä 57 paikkeilla (ihan luonnostaan). Muutaman vastoinkäymisen myötä kuitenkin kertyivät nuo viitisen lisäkiloa. Nyt kun asiat alkavat taas olla kunnossa jaksan antaa aikaa pienelle laihduttamiselle.

        Ja nytt joudunkin heti korjaamaan sanomaani, vaakahan näytti sitä 61,5 kiloa (päivällä tosin, ja nestetasapaino jne vaikuttavat, tiedän). Mutta pistän sen nyt kuitenkin aloituspainoksi 60,5 kg:n sijaan.

        Kaikki liikunta on aina megaplussaa, hatunnostot sille että olet sateessa käynyt juoksemassa (tai täälläpäin sataa ainakin ihan kaatamalla :D).

        Itselläni tiedossa jumppa salilla tuossa illemmalla :)

        Tosi ihanaa, että kerrankin tällainen "laihdutusryhmä", jossa kaikki (ainakin tähän mennessä "liittyneet") pudottavat painoa normaalipainon sisällä. Yleensä saa aina kuulla kettuilua siitä, ihan kuin se ei olisi sallittua.

        Moikka! Sulla on ainakin asenne kohdallaan ja tunnut ymmärtävän tuon liikunnankin tärkeyden,itselläni on polvi niin kipee(leikattu nivel 3:sti) ei tahdo kestää lenkkeilyä.Toivotan sinulla tsemppiä:)


    • okkonen

      Olen tässä vähentänyt yleistä herkutteluani paljon, eikä se niin paha pala nyt ollutkaan kuin mitä kuvittelin :D Liikuntaa olen myös lisännyt, lenkkeilyä melkein joka päivä ja joinain päivinä tanssia, hyötyliikuntaa toki myös.

      • Innokas:)

        Okkonen, saako sun ikää udella?

        Hei millasia välipaloja suositte? Tarvisin hyviä ja yksinkertaisia välipalavinkkejä, sillä tuntuu että syön pelkkiä hiilareita. Tänäänkin tarkoituksena syödä välipalaksi banaani ja riisikakku.

        Miinusneljä, kiva että meillä on siis jotain yhteistä! Joo, oon ylpeä että tuli lähdettyä lenkille sateesta huolimatta. Nyt kaikki tekosyyt nurkkaan! :P


    • miinusneljä

      Omia välipalalemppareitani ovat seuraavat (vähän päivän muista syömisistä riippuen):

      - omena / päärynä / muu kämmeneen mahtuva hedelmä
      - mantelit, n. 10 kpl
      - raakaruokapatukat (esim. punnitse ja säästä -myymälöistä, harvinaista herkkua tosin, sillä melko kalliita sinänsä välipalaksi...)
      - soijajogurtti 100-150 g (tai tavallinen naturel jogurtti :))
      - itse tehty smoothie, tähän voi heittää melkein mitä tahansa kasvista/hedelmää, yleensä laitan pellavansiemeniä ja soijaproteiinijauhetta sekaan niin pitää paremmin kylläisenä :). Kannattaa säästää esim. chiquita -smoothie purkki ja tehdä aina siihen, pysyy hyvin mukana laukussa.

      tuossa nyt mitä päällimmäisenä tuli mieleen.

      Ja Okkonen, tosiaan, minäkin pohdin ikääsi :) Ei tietenkään mikään pakko ole kertoa! Ja mainitsit tanssivasi, millaista tanssia harrastat?

      • okkonen

        15-vuotias olen :3 Älkääkä nyt säikähtäkö, mistään syömishäiriöstä ei ole kysymys vaikka näin nuori oonkin, tarkoituksena on tosiaan vain parin kertyneen kilon pudotus ja samalla jos sais paremman kunnon niin ois hyvä :D Pituuskasvukin mulla tosiaan loppunut ajat sitten, niin tiedän ettei ole ne tulleet kilot oo siitä kiinni :)

        Tossa olikin jo hyviä välipalaehdotuksia, mäkin suosin hedelmiä ja syön niitä päivittäin yhden-kaksi kappaletta välipalaksi. Tai sitten vaikka (pieni) porkkana-ananas-salaatti, näkkäri tomaatilla, kevyt jogurtti... :)

        Siitä tanssimisesta, yleensä musiikki päälle ja sitten vaan vetämään joko hatusta tempaistuja tai aiemmin opeteltuja koreografioita niin että hiki tulee :D Liikunnan lisäksi tanssin senkin vuoksi, että se on vaan mielestäni hauskaa!


    • anu

      Moikka!
      Minä olisin innokas lähtemään sinun kanssasi pudottamaan painoa.
      Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta ja sen vuoksi ei paino tahdo millään tippua.
      Vastaatko minulle jos kelpaa kaveriksesi.

      • Innokas:)

        Anu, tervetuloa mukaan. Mitkä on lähtömittasi ja mikä tavoitteesi ennen joulua? :)


      • Innokas:)
        Innokas:) kirjoitti:

        Anu, tervetuloa mukaan. Mitkä on lähtömittasi ja mikä tavoitteesi ennen joulua? :)

        Tänään meinasi silmät tippua päästä kun astuin vaa'alle. Maanantaina aloituspaino oli siis 63,1 ja nyt keskiviikkoaamuna vaaka näytti 61,9kg. Siirtelin vaakaa ja kävin 5 kertaa ja aina tulos oli sama. Miten tämä on käytännössäedes mahdollista, kun olen vasta 2 päivää mennyt n. 1000kcal päiväsaldolla? Lähteekö nestettä noin nopeesti tässä alussa pois.


    • Miinusneljä

      Anu tosiaan, tervetuloa minunkin puolestani!! :)

      Innokas, ihan mieletöntä! Ja kyllä, nesteet lähtevät kokemukseni mukaan melkoisen nopsaan. Onnea! Pienemmät luvut vaa'alla boostaavat aina.

      Nesteistä puheenollen, itse olin tänä aamuna aivan turvoksissa. Tai ainakin olo oli sellainen. Johtunee eilisillan BodyAttack tunnista; itselläni liikunta, jossa on (minulle, näin alkuun) suht kovat lihaskunto-osuudet, saa lihakset keräämään nesteitä. Osasyynä saattaa olla laiskat palautukset ja huonosti nukuttu yö. Vaaka näytti aamulla 61 kg, suhtkoht tasan. Meillä kun on sellainen uusi "wanha" viisarivaaka> hankala sanoa tarkkoja desimaaleja.

      Tämä aamu aukesi 30 min venyttelyillä ja 30 min uinnilla. Nyt koulun jälkeen kävelin parisen kilometriä reipasta vauhtia äidin työpaikalle, jotta saisin kyydin kotiin. Ruokailu ollut kasvispainotteista.

      Miten teidän muiden päivä on sujunut, aamupunnituksien jälkeen? :)

      • Innokas:)

        Hyvin on päivä sujunut täälläkin. Mitään nälkää en ole potenut ja juuri tulin 45 minuutin kävelylenkiltä. Huomenna olisi tarkoitus mennä taas juoksulenkille ja perjantaina sitten jumppaan. Vettä on tullut muuten litkittyä nyt todella paljon ja hyvä niin, tuntuu että se auttaa hyvin tässä painonpudotuksessa.

        Aiotteko sallia itsellenne mitään herkkuja? Itse pidän kerran viikossa herkkupäivän, jolloin kuitenkin syön karkkia kohtuudella. Toivottavasti ei ole este nopeahkolle laihtumiselle. :/


      • miinusneljä
        Innokas:) kirjoitti:

        Hyvin on päivä sujunut täälläkin. Mitään nälkää en ole potenut ja juuri tulin 45 minuutin kävelylenkiltä. Huomenna olisi tarkoitus mennä taas juoksulenkille ja perjantaina sitten jumppaan. Vettä on tullut muuten litkittyä nyt todella paljon ja hyvä niin, tuntuu että se auttaa hyvin tässä painonpudotuksessa.

        Aiotteko sallia itsellenne mitään herkkuja? Itse pidän kerran viikossa herkkupäivän, jolloin kuitenkin syön karkkia kohtuudella. Toivottavasti ei ole este nopeahkolle laihtumiselle. :/

        Itsellänikään ei ole ollut nälkä! Ihan mahtia :) Sen sijaan vatsa kyllä pömpöttää, ruoka ei oikein tunnu sulavan?

        Koitan välttää herkkuja, mutta jos syön niitä, syön kohtuudella. Sen sijaan pyrin syömään vähäkalorista ruokaa, josta oikeasti PIDÄN. Näin tuntuu, ettei tarvitse herkutella.

        Kohtuudella herkkuja kerran viikossa tuskin haittaa. Tai sitten esim. pieni pala tummaa suklaata joka päivä. Mutta tosiaan, kohtuudella, silloin se ei haittaa. Ja jos "mokaa", ei pidä jäädä siihen roikkumaan. Se on sillä hetkellä jo menneisyyttä. Itse ainakin koen positiivisen ajattelun ja stressittömyyden edesauttavan laihtumista.


      • Innokas:)
        miinusneljä kirjoitti:

        Itsellänikään ei ole ollut nälkä! Ihan mahtia :) Sen sijaan vatsa kyllä pömpöttää, ruoka ei oikein tunnu sulavan?

        Koitan välttää herkkuja, mutta jos syön niitä, syön kohtuudella. Sen sijaan pyrin syömään vähäkalorista ruokaa, josta oikeasti PIDÄN. Näin tuntuu, ettei tarvitse herkutella.

        Kohtuudella herkkuja kerran viikossa tuskin haittaa. Tai sitten esim. pieni pala tummaa suklaata joka päivä. Mutta tosiaan, kohtuudella, silloin se ei haittaa. Ja jos "mokaa", ei pidä jäädä siihen roikkumaan. Se on sillä hetkellä jo menneisyyttä. Itse ainakin koen positiivisen ajattelun ja stressittömyyden edesauttavan laihtumista.

        Miinusneljä, juotko sä paljon vettä? Mietin vaan, mistä toi sun vatsan pömpötys voisi johtua. Mulla taas koko ajan hoikempi olo, mitä normaalisti!

        Tänään paino 61,8kg eli alaspäin mennään. Joka päivä vaa'alla käynti ei kyllä ole hyväksi, sillä kuten tokaisit niin stressittömyys ja positiivinen ajattelu edesauttavat laihdutusta...

        Mulla on maanantaina taas punnituspäivä ja mun tavoitteeni on 61,2kg. Toivottavasti pääsen siihen, sillä huomena tosiaan tulossa toi päivä, kun annan itselleni luvan vähän herkutellakin.


    • miinusneljä

      Itseasiassa kyllä, juon tosi paljon vettä. Johtuisiko sitten siitä, en tiedä. Tai sitten pitää ostaa jotain kuituvalmistetta, joka potkaisisi vatsan toimimaan.

      Kiireinen päivä, siksi huonot päivittelyt :( ja tehtävää nytkin, olisi nimittäin vihdoin päivän venyjen aika ja sitten ainakin kävelylenkki... :)

    • miinusneljä

      Ai niin, tuli muuten mieleen, kun äsken itse vetelin vitamiini- hivenaine- ja e-epa tablettejani: olen sen verran biologiahullu ja terveystietointoilija (koulussa ainakin :D) että pidän TOSI tärkeänä vetää niitä, kun on niukalla dieetillä tai vähillä kaloreilla. Rasvakapseleita otan kaksi.

      Mutta kukin taplaa tyylillään, ei ollut tarkoitus mitenkään saarnata! :)

      • Innokas:)

        Huomenta. Taas näytti vaaka tasan sata grammaa vähemmän kuin eilen, eli nesteitä lähtenyt 4 päivässä huimat 1,4 kiloa!

        Miinusneljä, mä en oo ottanut mitään vitamiineja vaikka ehkä pitäis. Ootteko muuten lukeneet niistä pillereistä, joiden pitäis edesauttaa laihtumista? Esim. Konjak tai sitten se less fat vai mikä se nyt onkaan, mitä Juttakin aina Superdieteissä suosittelee. Mietin vaan, että toimiiko ne oikeesti?

        Tänään hemmottelen itseäni kampaajalla ja illalla on se tyttöjen ilta. Koska tulee syötyä herkkuja niin aion juoda vettä vieläkin enemmän kuin aiemmin. Mittasko kukaan muu muuten ympärysmittoja aloitettuamme vai luotatteko pelkkään vaakaan? Mä mittasin tiistaina ja ensi tiistaina uudiks.


      • miinusneljä
        Innokas:) kirjoitti:

        Huomenta. Taas näytti vaaka tasan sata grammaa vähemmän kuin eilen, eli nesteitä lähtenyt 4 päivässä huimat 1,4 kiloa!

        Miinusneljä, mä en oo ottanut mitään vitamiineja vaikka ehkä pitäis. Ootteko muuten lukeneet niistä pillereistä, joiden pitäis edesauttaa laihtumista? Esim. Konjak tai sitten se less fat vai mikä se nyt onkaan, mitä Juttakin aina Superdieteissä suosittelee. Mietin vaan, että toimiiko ne oikeesti?

        Tänään hemmottelen itseäni kampaajalla ja illalla on se tyttöjen ilta. Koska tulee syötyä herkkuja niin aion juoda vettä vieläkin enemmän kuin aiemmin. Mittasko kukaan muu muuten ympärysmittoja aloitettuamme vai luotatteko pelkkään vaakaan? Mä mittasin tiistaina ja ensi tiistaina uudiks.

        Huomenta, huomenta!

        Wouu, onnea!! Ja eiköhän sulta kohta ala liikkumaan muukin kuin nesteet, kun tsempataan! Jes!

        Pillereistä olen lukenut, olen ehkä vähän skeptinen, kun just esim. täällä Suomi24 sivulla niin moni puhuu niistä huonohkossa valossa.. En ole varma tosin, onko kyse ollut juuri noista tableteista. Mutta jos Jutta suosittelee, niin luulisi niissä olevan jotakin perää. Ainakin ylipainoisille (mitä emme kuitenkaan ole, toisin kuin suurinosa Superdiietit -ohjelmassa), hmm.

        En ole mittaillut, hitsi, olis varmaan pitänyt. Varsinkin lantionseutu ja maha, pienirintainen kun olen missä painossa tahansa. Paino oli tänä aamulla reilu 60, mahapöhö on laskenut, vaikuttanee.

        Vielä vähän liikunnoista: eilen n. 40 min kävelylenkki ja jotain hyötyliikuntaa, ja sit ne venytteyt. Tänä aamunakin stretchailin, minkä jälkeen kävely 20-25 min pysäkiltä koululle. Illemmalla tiedossa sali, luultavasti pyöräilyä, pilatesliikkeitä ja vähän ylävartaloa. Jos tämä kuuluisa tietokoneryhti pikkuhiljaa paranisi... :p

        Ihanaa tyttöjeniltaa teille! Pitäkää hauskaa! :)


      • okkonen
        miinusneljä kirjoitti:

        Huomenta, huomenta!

        Wouu, onnea!! Ja eiköhän sulta kohta ala liikkumaan muukin kuin nesteet, kun tsempataan! Jes!

        Pillereistä olen lukenut, olen ehkä vähän skeptinen, kun just esim. täällä Suomi24 sivulla niin moni puhuu niistä huonohkossa valossa.. En ole varma tosin, onko kyse ollut juuri noista tableteista. Mutta jos Jutta suosittelee, niin luulisi niissä olevan jotakin perää. Ainakin ylipainoisille (mitä emme kuitenkaan ole, toisin kuin suurinosa Superdiietit -ohjelmassa), hmm.

        En ole mittaillut, hitsi, olis varmaan pitänyt. Varsinkin lantionseutu ja maha, pienirintainen kun olen missä painossa tahansa. Paino oli tänä aamulla reilu 60, mahapöhö on laskenut, vaikuttanee.

        Vielä vähän liikunnoista: eilen n. 40 min kävelylenkki ja jotain hyötyliikuntaa, ja sit ne venytteyt. Tänä aamunakin stretchailin, minkä jälkeen kävely 20-25 min pysäkiltä koululle. Illemmalla tiedossa sali, luultavasti pyöräilyä, pilatesliikkeitä ja vähän ylävartaloa. Jos tämä kuuluisa tietokoneryhti pikkuhiljaa paranisi... :p

        Ihanaa tyttöjeniltaa teille! Pitäkää hauskaa! :)

        En tiiä meneekö meitsillä tällä hetkellä kauheen hääppösesti, vähän on parin viime päivän aikana jäänyt toi liikkuminen ja pullaakin tuli vähä vedettyä...! Mutta karkki/sipsi/suklaa/limulakko on ainakin loistavasti pitänyt jos ei muuta. Vaikka kiusaus onkin suuri kun perheenjäsenillä tapana ostella hirmu usein karkkia ja muuta hyvää ;/


      • Innokas:)
        okkonen kirjoitti:

        En tiiä meneekö meitsillä tällä hetkellä kauheen hääppösesti, vähän on parin viime päivän aikana jäänyt toi liikkuminen ja pullaakin tuli vähä vedettyä...! Mutta karkki/sipsi/suklaa/limulakko on ainakin loistavasti pitänyt jos ei muuta. Vaikka kiusaus onkin suuri kun perheenjäsenillä tapana ostella hirmu usein karkkia ja muuta hyvää ;/

        Eilinen ilta tuli ja meni ja oli kiva viettää aikaa kavereiden kanssa. Join kaakaon ja söin karkkipussin, tänään en uskaltanut käydä edes vaa'alla. Nyt lauantai ja sunnuntai eletään kurissa ja maanantaina onkin punnituspäivä.

        Tänään ajattelin mennä joko 45 minuutin kävelylenkille tai puolentunnin juoksulenkille. Miten muilla meni eilinen?


      • miinusneljä
        Innokas:) kirjoitti:

        Eilinen ilta tuli ja meni ja oli kiva viettää aikaa kavereiden kanssa. Join kaakaon ja söin karkkipussin, tänään en uskaltanut käydä edes vaa'alla. Nyt lauantai ja sunnuntai eletään kurissa ja maanantaina onkin punnituspäivä.

        Tänään ajattelin mennä joko 45 minuutin kävelylenkille tai puolentunnin juoksulenkille. Miten muilla meni eilinen?

        okkonen, jo se, että olet pidättäytynyt osasta herkkuja, on saavutus! Onnea! Mulla vähän sama ongelma perheenjäsenten suhteen... Tai no, ei oikeastaan muiden kuin veljen. Höttöleipää ja eineksiä sipsit ja suklaat, niitä se vetää jos vanhemmat eivät ole kotona laittamassa sille ravinteikasta ruokaa. Ja sillähän on varaa, kun on kasvava 16-vuotias joka liikkuu aktiivisesti. Epistä :D Yleensä pysyn kuitenkin poissa noista ruuista :) On muuten tosi kiva ainakin mun mielestä, että säkin tulit päivittämään tilannetta! Muutenkin kiva kun ryhmä pysyy kasassa, yleensä näistä kaikkoaa kaikki parin päivän päästä...

        Innokas:), pääasia että sulla oli hauskaa! Voinko kysyä, minkä kokoinen karkkipussi oli?

        Itselläni meni eilinen sen kaikkein syntisimmän eli alkoholin pauloissa. Hirveästi kaloreita siis. En juhli / juo kovin usein (keskimäärin 1 per 2 kk, näin pikkujoulujen tullessa saattaa tosin määrä lisääntyä), mutta silloin kun juhlin, tulee alkmahoolia käytettyä suht uskaliaasti. Tosin nyt ainakin lähtivät ne nesteet massusta; tänä aamuna vaaka näytti n, 59,5! Oli mitä hyvänsä mitä lähti niin ainakin pienempi luku, ja se piristää!

        Liikunnat eilen aika hyötyliikuntapainotteiset; 20-25 min kävely, valokuvaamista koulujuttuun, lisää kävelyä kaupungilla asioita hoidellessa jne.

        Tästä lauantaista taas olen melko ylpeä itsestäni. En valvonut juhlimisesta huolimatta kovinkaan pitkään, ja se taisi vaikuttaa krapulattomuuteen. Olen syönyt tasaiseen tahtiin pieniä terveellisiä "annoksia", pääasiassa kasviksia ja kasvilähteistä proteiinia. Lisäksi kävin ratsastastustunnilla aamupäivällä (sis. hevosen hoito ennen ja jälkeen tunnin), venyttelin ja ah ihanaa, saunoin. Nyt voikin mennä nukkumaan mukavin mielin!


        Hohhoh, tuleepas näistä joskus pitkiä... Jaksaako näitä edes lukea, haha? :D


      • Innokas:)
        miinusneljä kirjoitti:

        okkonen, jo se, että olet pidättäytynyt osasta herkkuja, on saavutus! Onnea! Mulla vähän sama ongelma perheenjäsenten suhteen... Tai no, ei oikeastaan muiden kuin veljen. Höttöleipää ja eineksiä sipsit ja suklaat, niitä se vetää jos vanhemmat eivät ole kotona laittamassa sille ravinteikasta ruokaa. Ja sillähän on varaa, kun on kasvava 16-vuotias joka liikkuu aktiivisesti. Epistä :D Yleensä pysyn kuitenkin poissa noista ruuista :) On muuten tosi kiva ainakin mun mielestä, että säkin tulit päivittämään tilannetta! Muutenkin kiva kun ryhmä pysyy kasassa, yleensä näistä kaikkoaa kaikki parin päivän päästä...

        Innokas:), pääasia että sulla oli hauskaa! Voinko kysyä, minkä kokoinen karkkipussi oli?

        Itselläni meni eilinen sen kaikkein syntisimmän eli alkoholin pauloissa. Hirveästi kaloreita siis. En juhli / juo kovin usein (keskimäärin 1 per 2 kk, näin pikkujoulujen tullessa saattaa tosin määrä lisääntyä), mutta silloin kun juhlin, tulee alkmahoolia käytettyä suht uskaliaasti. Tosin nyt ainakin lähtivät ne nesteet massusta; tänä aamuna vaaka näytti n, 59,5! Oli mitä hyvänsä mitä lähti niin ainakin pienempi luku, ja se piristää!

        Liikunnat eilen aika hyötyliikuntapainotteiset; 20-25 min kävely, valokuvaamista koulujuttuun, lisää kävelyä kaupungilla asioita hoidellessa jne.

        Tästä lauantaista taas olen melko ylpeä itsestäni. En valvonut juhlimisesta huolimatta kovinkaan pitkään, ja se taisi vaikuttaa krapulattomuuteen. Olen syönyt tasaiseen tahtiin pieniä terveellisiä "annoksia", pääasiassa kasviksia ja kasvilähteistä proteiinia. Lisäksi kävin ratsastastustunnilla aamupäivällä (sis. hevosen hoito ennen ja jälkeen tunnin), venyttelin ja ah ihanaa, saunoin. Nyt voikin mennä nukkumaan mukavin mielin!


        Hohhoh, tuleepas näistä joskus pitkiä... Jaksaako näitä edes lukea, haha? :D

        Ei haittaa, vaikka kirjoitat pitkästi. Mä ainakin jaksan lukea. Toivon myös, että tää ryhmä pysyy nyt kasassa ja kukaan ei luovuta vaikka kuinka tekis mieli! :)

        Kiva, että sulla vaaka näyttää jo tulosta! Mulla näytti vaaka tänä aamuna kilon enemmän kuin ennen viikonloppua, että kyllä ne karkit vaan teki tehtävänsä. En tiedä tarkkaa määrää paljonko söin, oli irtokarkkeja enkä katsonut grammoja. En kumminkaan mitään ämpärillistä tai vetänyt itseäni mitenkään ähkyyn.

        Tänään oon koittanut taas juoda tosi paljon vettä. Mulla on huomenna se punnituspäivä ja pahoin pelkään, etten pääse siihen tavoitteeseeni eli 61,2kg tän viikonlopun takia. Se on lähestulkoon mahdoton tehtävä tällä hetkellä, mutta katsotaan mitä se vaaka huomenna näyttääpi.

        Nyt lähden tästä juoksulenkille. Mukavaa sunnuntaita kaikille.


    • miinusneljä

      Nestetasapainohan vaikuttaa todella paljon, jonkinverran varmaan siitäkin kiinni painonnoususi? Toivotaan tosiaan kumminkin parasta huomiselle!

      Itse en tänä aamuna käynyt vaa'alla. Liikunnan puolesta tuli pyöräiltyä n. 45 min, syvävenyttelytunti salilla. Oli muuten aika pyllystä tuo pyöräily "Eino-myrskyn" tuulista johtuen! Välillä tuntui kuin olisi polkenut paikoillaan. Ainakin tehot täysillä, hahah :D

      Mukavaa sunnuntaita sinnekinpäin! (vaikka aika myöhä jo onkin)

      • Innokas:)

        Tänään oli punnituspäivä ja noh, aika vaikeahan sitä ylimääräistä kiloa oli saada pois mutta jotenkuten se onnistui. Paino oli 61,9kg eli viikon aikana -1,2kg. Kai siihen pitää tyytyväinen nyt sitten olla. Tässä meinaa vaan tulla liian ahneeks! Huomenna on mittauspäivä ja silloin näkee, onko senttejä lähtenyt ollenkaan.

        Ensi viikon tiistain tavoite on sitten 60,7kg. Saa nähdä, miten käy nyt. Sanoin alussa, että aion liikkua joka päivä. Joka päivä hyötyliikuntaa on tullut harrastettua vähintään 20minuuttia, mutta vain 4 päivänä viikossa olen käynyt lenkillä. Tällä viikolla asia muuttuu ja maanantai aloitetaan heti jumpalla illalla!


    • okkonen

      Paino ei nyt oo viikkoon liikahtanut mihinkään suuntaan, on kyllä aika lailla liikaa tullut syötyä :/ Tästä viikosta tuleekin sitten tehokkaampi! :)

      • okkonen

        Niin ja Innokas, pitää vielä kehua tulostasi! 1,2 kg viikossa on tosi hyvin! :)
        miinusneljä, kiitos tsemppauksesta :) oon niin samaa mieltä tuosta kuinka epistä on ku kasvavat pojat voi syödä mitä huvittaa... näin myös meidän perheessä :--D


      • Innokas:)
        okkonen kirjoitti:

        Niin ja Innokas, pitää vielä kehua tulostasi! 1,2 kg viikossa on tosi hyvin! :)
        miinusneljä, kiitos tsemppauksesta :) oon niin samaa mieltä tuosta kuinka epistä on ku kasvavat pojat voi syödä mitä huvittaa... näin myös meidän perheessä :--D

        Mitat ei ehkä pienentynyt niin paljon kuin toivoin mutta pienetkin muutokset parempia kuin ei mitkään. Tänään oli siis mittauspäivä ja tässä viikon tulokset:

        Vasen reisi 57,5cm (-0,5cm)
        Oikea reisi 58,5 (-0,5cm)
        Vyötärö kapeimmasta kohtaa 71,5cm (-1cm)
        Pohkeet: 37,5cm (-0,5cm)
        Käsivarsi 29cm (-1cm)


    • miinusneljä

      Onhan tuossa jo jotakin tulosta! Hienoa! Ja painoahan sulta on tippunut reilu kilo viikossa, mikä on mielestäni tosi hyvin.

      okkonen, onneksi painosi ei sentään ole noussut. Nyt vaan tosiaan tsemppaamaan, ihan sen mukaan/niin suurella panoksella mikä tuntuu hyvältä :)

      Itselläni meni eilinen niin kiiren kanssa, etten ehtinyt liikuntaa sinänsä harrastaa (paitsi klassiset aamuvenyt jtn hyötyliikuntaa).

      Tänä aamuna paino oli kuitenkin n. 60 kiloa! Ei siis yhtä vähän kuin, öö, oliko se nyt lauantaina, mutta en odottanutkaan sen olevan yhtä vähän sillä suurinosa lauantain painonpudotuksesta oli kuitenkin alkoholin viemiä nesteitä.

      Tähän mennessä olen tänään venytellyt ja kävellyt 20 min koululle bussilta. Illalla tiedossa BodyAttack. Syömiset menneet hyvin eilen ja tänään.

      Lyhyt nopsa postaus mutta kiire tunnille! Tsemppiä kaikille tähän sateiseen maanantaihin!

      • Innokas:)

        Heipparallaa,

        nyt ottaa päähän ja ihan kunnolla. Menkat päättivät alkaa ja mulla menkat kerää nestettä aina 1-1,5 kiloa viikossa joten saa nähdä miten käy tällä viikolla. En usko ainakaan painonpudotukseen, mutta todellakin yritän sitä. Harmittaa mielettömästi, kun just oli hyvä draivi päällä! Katsotaan, miten käy.

        Eilen tuli syötyä ehkä parisataa kaloria liikaa mitä olen itselleni sallinut, joten tänään taas palataan tiukkaan ruotuun ja mennään sillä tasan tuhannella kalorilla.


    • Innokas:)

      Siitä huolimatta että on nyt se aika kuusta, niin paino oli humpsahtanut alaspäin. Tänään vaaka näytti 61,4kg. I'm happy!!!! Mites muilla sujuu?

      Onko kukaan muu huomannut univaikeuksia tässä laihduttaessa? Nimittäin tuntuu, että mä en saa unta ikinä ennen kolmea yöllä ja se todella on ongelma. Varmaan johtuu siitä, että syön liian vähän ja ajattelen vaan koko ajan ruokaa. :D

    • miinusneljä

      Heippahei!!

      Oh you so should be happy!! Onnea taas kerran painosta! Myötätuntoa ja harmittelua puolestasi menkoista; pain in the ass kun ne tulee sanon minä, tai oikeastaan pain in the lower back...

      Itselläni on jo muutaman vuoden ollut univaikeuksia, ja syönkin niihin nykyään Melatoniina. Itse saan reseptillä 3 mg tabletteja, mutta nykyään niitä saanee ilman reseptiäkin apteekista, 1 mg tabuina. Suosittelen; auttavat nukahtamaan! Heräilen tosin edelleen kesken yön ja joskus ihan liian aikaisin aamulla... Mutta jo pieni apu on tärkeä. Laihduttaminenkin lienee helpompaa, kun nukkuu kunnolla :)

      Eilen jäi se BodyAttack välistä, kun mulla ei ole ajokorttia ja en saanut kyytiä :( ja meidän salin ryhmäliikunnat siis järjestetään eri paikassa kuin itse salilla, ja sinne ei ole ihan lyhyt matka (kävellen tai pyörällä, vaikka motaria meneekin vain 15-20 min). Argh, enkä edes korvannut sitä muulla liikunnalla. Vaikkei tämä itsensä sättiminen kauheasti asiaa edesauta, niin harmittaaaaa.

      Tänään tiedossa salia, hyötyliikunnat taas ne perinteiset bussilta koululle -hommat :)

      Ja hei muuten! Tänä aamuna paino oli nyt oikeasti suunnilleen sen 59,5!! Me is happy, too! Kävin ihan huvin vuoksi äskenkin vaa'alla, pväpaino 60 kieppeillä :)

      • Innokas:)

        Onnea sullekin painonlaskusta!! :) Sullahan ei ole enää paljoa tavoitteeseen edes matkaa. Hyvin ehtii ennen joulua!

        Tämä päivä on taas mennyt tosi hyvin. Ruokailut sujuneet hyvin ja kävin myös 30 minuutin spinningissä. Huomenna vielä tiukkana ruokavalion suhteen ja perjantaina taas höllään vähäsen ja sallin itselleni jotain hyvää! Oon muuten huomannut, että toi perjantain karkkipäivä auttaa mua tosi hyvin näin viikolla jaksamaan.


      • miinusneljä
        Innokas:) kirjoitti:

        Onnea sullekin painonlaskusta!! :) Sullahan ei ole enää paljoa tavoitteeseen edes matkaa. Hyvin ehtii ennen joulua!

        Tämä päivä on taas mennyt tosi hyvin. Ruokailut sujuneet hyvin ja kävin myös 30 minuutin spinningissä. Huomenna vielä tiukkana ruokavalion suhteen ja perjantaina taas höllään vähäsen ja sallin itselleni jotain hyvää! Oon muuten huomannut, että toi perjantain karkkipäivä auttaa mua tosi hyvin näin viikolla jaksamaan.

        Hahah hope so! Ja kiitos!

        Uskon tuon perjantaihölläilyn tosiaan auttavan, tuonee sellasen kickin ja voimaa taas tsempata täysillä? :) Välitavoitteet ylipäätään ovat tosi palkitsevia - esim. ostaa itselleen jonkun uuden vaatteen kun vaaka näyttää tiettyä lukua, käy manikyyrissä kun taas pari kiloa vähemmän jne... (Itselläni nyt ei mihkään maniin tai pediin yms. hoitoihin ole varaa, mutta esimerkkeinä).

        Ruokailut olleet mullakin tänään buenobueno. Salilla tein reilun tunnin treenin, pääasiassa tosi aerobista ( vähän lihaskuntoa ylläpitävää hommaa ja pilatesliikkeitä). MUTTA. Oikein tunnen kuinka turvotus tekee tuloaan. Siis mikä mua oikein vaivaa, kun aina lihakset ja VATSA kerää törkeesti nesteitä, kun vähänkin kovempaa treenaa? Huomenna jäänee punnitus välistä, ettei itsetunto droppaa. Kestän nesteet kyllä, nimenomaan kun tiedän niiden olevan vain nesteitä jotka johtuvat hyvästä treenistä.

        Tilailin muuten tuossa viime viikon lopulla mm. kuituvalmisteita ja vähäkalorisia elintarvikkeita osoitteesta fitnesstukku.fi. Siellä on kaikenlaista, suosittelen tsekkaamaan! Tilaukseni ei vielä ole saapunut, joten en sinänsä tuotteita voi suositella. Epäilyttää varsinkin joku ihmeen kaloriton siirappi, jota sorruin tilaamaan. Saattaa olla jopa aika pahaa... Muutenkin menee koko touhu vastoin kaikkia ekologisia ja "puhdasta ruokaa" -prinsiippejäni, mutta hei, nyt laihdutetaan! :D

        Hyvää yötä kaikille!


    • Kalevi

      Että sellasta hommaa täälä.. Mieki laihutin saasta kaheksastakymmenestä alle saattan sehtemään kymmentä, ko jätin viinan juonnin vähemmälle ja muijan hakkaamisenki melekkeen kokonnaan. Nyt vuan ei tiiä oikkee jottain muuta hyötyliikunttaa ku ei viihti ennä selevin päiten mennä muijaa kurmoottaa.

      Olisko hyvvää neuvoo antoo?

      • Innokas:)

        miinusneljä, sitten kun se tilaus saapuu niin tuu ihmeessä kertomaan, oletko tyytyväinen tuotteisiin! Mullakin kertyy kivan treenin (ihan pelkän aerobisenkin) päätteeksi nestettä kroppaan, mutta se häviää kumminkin äkkiä. Esim eilen illalla spinningin jälkeen oli paino paljon enemmän taas, mutta yön aikana neste oli hävinnyt ja tänä aamuna paino oli sama kun eilen aamulla. Uskon, että se neste sultakin häviää yhtä nopeasti kun tulikin.

        Katsoin aamulla itseäni peilistä ja huomasin, että nopeiten mulla lähtee vyötäröstä rasvaa. Ongelmaalueeni taitaa olla alavatsa ja jenkkikset. Kun seison sivuttain ja katson itseäni peilistä, niin ylävatsa on hoikahko mutta alavatsa pömpöttää. Mikä teillä on ongelmaalue, vai onko rasva jakautunut tasaisesti joka paikkaan?

        Mulla on huomenna aamulla taas spinning: tällä viikolla spinningiä neljä kertaa. Se on niin tehokas liikuntamuoto ja samalla niin hauska!!


      • miinusneljä
        Innokas:) kirjoitti:

        miinusneljä, sitten kun se tilaus saapuu niin tuu ihmeessä kertomaan, oletko tyytyväinen tuotteisiin! Mullakin kertyy kivan treenin (ihan pelkän aerobisenkin) päätteeksi nestettä kroppaan, mutta se häviää kumminkin äkkiä. Esim eilen illalla spinningin jälkeen oli paino paljon enemmän taas, mutta yön aikana neste oli hävinnyt ja tänä aamuna paino oli sama kun eilen aamulla. Uskon, että se neste sultakin häviää yhtä nopeasti kun tulikin.

        Katsoin aamulla itseäni peilistä ja huomasin, että nopeiten mulla lähtee vyötäröstä rasvaa. Ongelmaalueeni taitaa olla alavatsa ja jenkkikset. Kun seison sivuttain ja katson itseäni peilistä, niin ylävatsa on hoikahko mutta alavatsa pömpöttää. Mikä teillä on ongelmaalue, vai onko rasva jakautunut tasaisesti joka paikkaan?

        Mulla on huomenna aamulla taas spinning: tällä viikolla spinningiä neljä kertaa. Se on niin tehokas liikuntamuoto ja samalla niin hauska!!

        Joo! Kerron toki! Odotan itsekin innolla, että pääsen kokeilemaan :)

        Se on ihanaa kun huomaa jo ihan peilin kautta kaventuneensa. Itselläni taitavat kilot kertyä pakaroihin ja reisiin, mutta toisaalta myös vatsan alueelle, sillä olen aika "tasapaksu" / lauta rakenteeltani. Rintani eivät koskaan ole tuottaneet ongelmia koon suhteen ;p pikkuiset.

        Hurjaa spinnailua! Itse en koskaan ole edes uskaltautunt kokeilemaan! Jotenkin kuvittelen, ettei se oikein olisi lajini. Pidän sellaisesta suht. rauhallisesta, tai vain kevyehkön rasitteen antavasta, pyöräilystä luonnossa. Mutta on kiva kuulla, että spinning iskee suhun, sillä sehän on nimenomaan TEHOKASTA! :D


      • Innokas:)
        miinusneljä kirjoitti:

        Joo! Kerron toki! Odotan itsekin innolla, että pääsen kokeilemaan :)

        Se on ihanaa kun huomaa jo ihan peilin kautta kaventuneensa. Itselläni taitavat kilot kertyä pakaroihin ja reisiin, mutta toisaalta myös vatsan alueelle, sillä olen aika "tasapaksu" / lauta rakenteeltani. Rintani eivät koskaan ole tuottaneet ongelmia koon suhteen ;p pikkuiset.

        Hurjaa spinnailua! Itse en koskaan ole edes uskaltautunt kokeilemaan! Jotenkin kuvittelen, ettei se oikein olisi lajini. Pidän sellaisesta suht. rauhallisesta, tai vain kevyehkön rasitteen antavasta, pyöräilystä luonnossa. Mutta on kiva kuulla, että spinning iskee suhun, sillä sehän on nimenomaan TEHOKASTA! :D

        Aamuinen spinning-tunti jäi välistä kun mut hälytettiin töihin. Ajattelin töiden jälkeen mennä sitten lenkille: 30min juoksua ja 15min kävelyä. Illalla ostan jotain pientä herkkua, mutta jotenkin nyt kun tuntee olonsa koko ajan kevyemmäksi niin ei edes tee mieli mässätä liikaa ja pilata tuloksia.

        Huomenna ajattelin myöskin vetäistä juoksulenkin ja sunnuntaina viikon viimeinen spinning. Onko teillä jotain viikonloppusuunnitelmia?


      • Innokas:)
        Innokas:) kirjoitti:

        Aamuinen spinning-tunti jäi välistä kun mut hälytettiin töihin. Ajattelin töiden jälkeen mennä sitten lenkille: 30min juoksua ja 15min kävelyä. Illalla ostan jotain pientä herkkua, mutta jotenkin nyt kun tuntee olonsa koko ajan kevyemmäksi niin ei edes tee mieli mässätä liikaa ja pilata tuloksia.

        Huomenna ajattelin myöskin vetäistä juoksulenkin ja sunnuntaina viikon viimeinen spinning. Onko teillä jotain viikonloppusuunnitelmia?

        Ainiin piti vielä kirjottaa, että latasin uusia treenibiisejä puhelimeen niin nyt on kivempi lenkkeillä!! Suosittelen muillekin, antaa kivaa motivaatiota ja fiilistä.


    • Innokas:)

      Eilen oli tosiaan se mun herkkupäivä ja kauppaan mennessä ajattelin, että en osaa päättää mitä ostan. Mietin, että ostan jäätelöä, suklaapatukan ja jotain suolaista. Onneksi mä lenkkeilin sinne kauppaan ja juostessani tajusin, että herranjumala en mä noin paljon voi herkkuja ostaa. Mukaan lähtikin vaan jäätelöä, jota eilen söin. Tänä aamuna paino sitten olikin vähän enempi mutta toivottavasti lähtee takasin laskuun ÄKKIÄ. Eilen tosiaan ton lenkin lisäksi (25min juoksua ja 15min kävelyä) siivosin 1,5 tuntia. En nyt tiedä voiko sitä liikunnaksi laskea, mutta hyötyliikuntaa se ainakin oli!

      Tämän päivän alotin lenkillä: juoksin 25min ja kävelin 15 minuuttia. Tajusin, että aamulenkki tyhjällä vatsalla ei ole mun juttu. Tuntuu, että jalat ei vaan liiku mihinkään ja juoksu ei oo yhtään sulavaa. Mulle juoksu on parasta iltaisin n. 1,5 tuntia ruuan jälkeen.

      Tänään joululahjaostoksille, jee!

    • okkonen

      Nyt on menny laihdutuksen saralla tosi hyvin! Tiedättekö, ihastumisesta koituva stressi on joskus hyvä juttu, ku ruokahalu lähtee kokonaan :D Mua yököttää ajatuskin kaikista herkuista...! Mut ei se kyl toisaalt kauheen kivaakaa oo, ku ruoka pitää väkisin työntää kurkusta alas, ja sit tulee myös syötyy iha liian vähän, vaan parisataa kaloria päivässä jos oikein laskin... ups!
      Ja vaaka meni rikki, nyt häiritsee ku en yhtään tiiä paljon painan ja onko kiloja karissut! :/

      • Innokas:)

        Okkonen, äkkiä vaan ostamaan uusi vaaka. Sillä se hoituu! Kiva kuulla että sulla menee laihdutuksen suhteen hyvin.

        Mulla meni eilinen lauantai aivan pipariksi. Tarkoitus olu, että vain perkantaina herkuttelen mutta tuli sitten syötyä eilenkin karkkia. Oon kyllä niin epätyytyväinen nyt itseeni, mutta tämä päivä onkin sitten eletty kurinalaisesti. Miten miinusneljällä sujuu?


      • hoitsuneiti

        Nyt herätys siellä! Tuolla 200 kalorin päiväkohtaisella määrällä aiheutat vaan hallaa painon hallinnallesi. Peruselintoimintoihin(verenkierto, hengitys, lämmönsäätely) pelkästään menee kaloreita sellainen määrä, että energian saannin tulisi olla tasaista.
        http://www.kuntovinkki.com/tag/perusaineenvaihdunta/
        Laske tuolta omasi!:)

        Kehohan varastoi rasvaa jos perusaineenvaihdunta liikunnan aiheuttama energian tarve on pienempi kuin ruuasta saamasi energia. Ihmiskeho sisältää energiavarastoja, joista yksi on varastoitunut rasva. Rasva siis ei ole ainut mistä keho ottaa tarvitsemansa energian. Keho hyödyntää veren sokeria ja lihaksien sisältämiä energiavarastoja ennen rasvavarastoihin kajoamista. Että saat turvallisesti poltettua kehon varjelemia rasvavarastoja, tulee laihdutuksen olla pitkä projekti. Liian rankoilla energiamäärien kertarysäyksillä tiputat vain verensokerisi alas ja uuvutat itsesi. Silloin tulee myös helpommin herkuteltua kun on väsynyt.

        Aiemmin jo mainitsit sanan syömishäiriö. Yksi päivä tuollaisilla kaloreilla ei sitä vielä tietenkään aiheuta, mutta suosittelen olemaan tarkkana. Siihen on helppo sortua. Pitkällä ajalla jos paino putoaa todella alas, alkaa keho syödä peruselintoimintojen ylläpitämiseksi mitä saa vielä irti. Jos energiaa ei ole tullut syödystä ravinnosta tai sitä ei saa kehon varastoista, alkavat vastustuskyvyn lasku, elimien väsyminen ym. koska ne eivät voi toteuttaa tehtäviää täysmittaisesti.

        Painon hallinta ja läskeistä pääsy vaatii energiavajeen, mutta kohtuullisen. Siksi puhutaan yleisesti tietystä kilojen pudotus vauhdista per viikko, jopa pahasti ylipainoisten kohdalla. Myös heillä elimistö käy tietyt kierrokset, jonka päälle tulee muu energiaa vievä toiminta. Liian isot painon pudotukset ovat siis rankkoja, koska silloin ollaan liian vähissä kaloreissa elintoimintojen tarpeisiin nähden.

        Toivon teidän projekteillenne hyvää jatkoa:) Tartuin aiheeseen melko hanakasti varmaan sairaanhoitajataustani vuoksi;) Ja Okkonen, iloitse ihastumisesta! Se tunne voittaa kaikki herkut ja mieliteot;D


    • Innokas:)

      Aloituspaino: 63,1kg
      2 viikon jälkeen: 61,0kg
      Tiputus: -2,1kg

      En voi olla muuta kun tyytyväinen tähän tulokseen sen lauantain repsahduksen jälkeen!! Tässä vielä muut mitat:

      Vasen reisi 57cm (-1cm)
      Oikea reisi 58cm (-1cm)
      Vyötärö kapeimmasta kohtaa 70,0cm (-2,5cm)
      Pohkeet: 37cm (-0,1cm)
      Käsivarsi 28cm (-2cm)
      Jenkkakahvat ja pömmis 86cm (-4cm)

      En muista koska mulla olis ollut näin kapea vyötärö! Ei se nyt siis kapea kapea vielä ole, mutta kapea mulle. Hassua, miten mulla oikeesti kilot tuntuu ekana lähtevän juuri vyötäröstä. Nimittäin kun paino oli 65, niin vyötärö oli 78cm!!

      Tän meidän keskustelun aikana paino tosiaan pudonnut 2,1kg, mutta syyskuun alusta lähtien paino tippunut -6kg!

    • miinusneljä

      Hei kaikki, anteeksi etten ole kirjoittanut tänne niin pitkään aikaan.

      Syy epäaktiivisuuteeni on perhetutun kuolema, joka siis "tapahtui" 22.11. Ajatukset siis pyörineet täysin toisaalla kuin täällä / laihdutuksessa, mitä nyt olen vaa'alla käynyt.

      Päivitän vaan nopeasti painotilanteen: nestetasapainon mukaan taas vaihteeksi heitellyt 61-59 kg. Tänään oli 59, eli vähän lienee laskenut.

      Tsemppiä edelleen kaikille! Aktivoidun varmaan taas pikkuhiljaa, eihän suruun kannata jäädä rypemään.

      Hieman vaan viimepäivinä ollut masis/vaisuhko mieli...

    • Innokas:)

      Miinusneljä, aavistelinkin että jotain on sattunut, kun susta ei kuulunut mitään. Otan osaa, ymmärrän hyvin että ajatukset pyörivät jossain ihan muualla nyt kuin laihdutuksessa. Toivon kaikkea hyvää sulle ja toivon, että jaksat jatkaa täällä meidän keskuudessa myös!

    • okkonen

      hoitsuneiti, kiitos huolenpidosta, kyllä huomaa tiedon määrästä että sulla on taustoja terveydenhoitajana! :'') ymmärrän kyllä syömisen tärkeyden, mutta joskus tunteet vain vievät niin ettei tahdo edes muistaa sellaisen asian kuin 'ruoka' olemassaoloa, heh :D Olen nyt kuitenkin taas onnistunut saamaan paremmin terveestä ateriarytmistä kiinni!

      miinusneljä, iso hali sinne ja paljon tsemppiä! kaikki tapahtumat, niin iloiset kuin ikävätkin, kuuluvat elämään ja uskon vastoinkäymisten kasvattavan itse kutakin ihmisenä :) koeta jaksaa! ♥

      Innokas:), vauu! sullahan menee loistavasti! oot saanu selvästi tsempattuu ittees tosi hyvin, viis yhdestä tai kahdesta repsahduksesta ;) herkutkin kuuluu elämään!

      • Innokas:)

        Okkonen, kiitos kannustuksesta! Tää keskustelukin todella motivoi mua, kun voi keskustella sellaisten ihmisten kanssa, joilla sama projekti käynnissä.

        Mulla sujuu aina nää viikot tosi hyvin ruokailujen ja liikuntojen suhteen. Viikonloput on sitten asia erikseen ja pelottaa, miten taas tulevasta viikonlopusta selviydyn, kun lauantaina on pikkujoulut. Alkoholia en aio nauttia, mutta glögiä ja vähän herkkuja kyllä.

        Tän päivän liikunnat: 30min kävelylenkki ja 30min spinning.


      • Innokas:)
        Innokas:) kirjoitti:

        Okkonen, kiitos kannustuksesta! Tää keskustelukin todella motivoi mua, kun voi keskustella sellaisten ihmisten kanssa, joilla sama projekti käynnissä.

        Mulla sujuu aina nää viikot tosi hyvin ruokailujen ja liikuntojen suhteen. Viikonloput on sitten asia erikseen ja pelottaa, miten taas tulevasta viikonlopusta selviydyn, kun lauantaina on pikkujoulut. Alkoholia en aio nauttia, mutta glögiä ja vähän herkkuja kyllä.

        Tän päivän liikunnat: 30min kävelylenkki ja 30min spinning.

        Paino on nyt pari päivää ollut jo alle 61kg, tänään vaaka näytti 60,7kg. Muistan, että oon viimeks painanut tän verran tämän vuoden tammikuussa. Oon niin happy, että oon onnistunut tässä. Vielä on kyllä tavotteeseen matkaa ja joulu lähestyy uhkaavaa vauhtia!!


    • okkonen

      Vaaka on kunnossa, jee jee! Näyttääpä siltä että paino on pudonnut tässä marraskuun aikana jopa 3.5 kiloa :o Iso osa taatusti nesteitä, mutta olen kuitenkin tyytyväinen tulokseen! Kuukausi sitten otetuissa kuvissani vatsa näyttää jotenkin turvonneelta. Nyt se ei enää sitä ole ^^
      Sitten kun herkkulakkoni loppuu, ajattelin siirtyä karkkipäivään. Toivottavasti se on toimiva ratkaisu. :)

    • Innokas:)

      okkonen, onnea!! TODELLA iso tulos. :) Vau! Ole ylpeä itsestäs. Mä odotan toisaalta innolla ja toisaalta kauhulla punnituspäivää-olin nimittäin eilen baarissa ja kaikesta huolimatta tuli juotua 2 lasia viiniä ja skumppaa syötyä pipareita ja muita pikkujouluherkkuja. Luojan kiitos tänään ei ole ollut yhtään nälkä: vähän yritin saada ruokaa alas mutta ei maistunut. Ei johdu siis krapulasta tms, ei vaan tee mieli :D

      • lokki_1_

        Olen 20.12 lähös lomalle. Painan 49kg, haluaisin painaa 39 kiloo, olen myös 161,2mitkä. Autakaa minua kiltit. Kun yhtenä päivänä katsoin peiliin bikinit päällä, tulin surulliseksi, en pitänyt. Tostaina mulla on terveys tarkastus, en haluaisi kuulla sanoja painat 49 kiloa, olet yli painoinen. Kiltit auttakaa.


      • okkonen
        lokki_1_ kirjoitti:

        Olen 20.12 lähös lomalle. Painan 49kg, haluaisin painaa 39 kiloo, olen myös 161,2mitkä. Autakaa minua kiltit. Kun yhtenä päivänä katsoin peiliin bikinit päällä, tulin surulliseksi, en pitänyt. Tostaina mulla on terveys tarkastus, en haluaisi kuulla sanoja painat 49 kiloa, olet yli painoinen. Kiltit auttakaa.

        Ylempään viestiin viitaten; toivottavasti tuo on vain provosointia. :/

        Voi ei, en osaa vastustaa sitten mitään suklaisia asioita! Nyt kun kuukauden karkkilakko päättyy, pelkään syöväni taas liikaa suklaata, ja sitten menetetyt kilot tulevat takaisin :/ Mutta en kyllä kauempaakaan voi täyskieltäytyä, rupeaa oikeasti tekemään jo tosi pahaa kun ei voi herkutella :D
        Toivottavasti pystyn sitten vaikka väkipakolla pidättäytymään siinä karkkipäivässä, eikä silloinkaan mitään yli rajojen napostelua...


    • Innokas:)

      Tulin vaa ilmottamaan, et hengissä ollaan! On vaan niin kiire, että tuun kirjottamaan pitemmät kuulumiset huomenna!!! Hauskaa keskiviikkoa. :)

    • Innokas:)

      Viime viikko meni vähän huonosti painonpudotuksen suhteen. Ei vaan paino tippunut. Täsäs kumminkin tulokset: Aloituspaino: 63,1. 3 viikon jälkeen: 60,7kg. Kiloja tippunut siis -2,4kg.

      Muut mitat:

      Vyötärö: 69cm (-3,5cm)
      Vasen reisi: 56,5cm (-1,5cm)
      Oikea reisi: 57,5cm (-1,5cm)
      Pohkeet: 37cm (-1cm)
      Jenkkikset: 85cm (-5cm)
      Käsivarsi: 28cm (-2cm)

      • okkonen

        Hyvä hyvä, Innokas:)! Tuloksiahan ne on pienemmätkin tulokset! Pääasia ettei ainakaan oo tullu painoa enempää :D
        Mä päätin nyt sitten virallisesti sallia itselleni herkkupäivän kerran viikossa, kunhan se ei silloinkaan mene överiksi. Kyllä olikin jo suklaata ikävä!


    • Innokas:)

      okkonen: Joo, pitää olla tyytyväinen tuloksiin. Vaikka kiloja ei ole lähtenyt nyt niin nopeasti kun alkusyksystä, niin senttejä on silti lähtenyt kivasti etenkin tosta vyötäröltä ja jenkkiksistä. Miten sulla muuten sujuu?

      Mulla menee hyvin. Tänään kävin taas puolen tunnin spinningissä ja teki kyllä hyvää. Viime viikonloppuna oli kavereita kylässä, mutta ei ollut onneksi tullut mitään lisää. Kohta pääsee taas mittaamaan ja punnitsemaan, jee. :D

      Enää pari viikkoa jouluun. Pitää vähän tahtia kiristää, jos meinaan päästä siihen alkuperäiseen suunnitelmaani eli 57 kiloon.

      Harmi, että miinunneljä tuntuu olevan kadonnut kokonaan :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      92
      2412
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2164
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1993
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1702
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1476
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      74
      1419
    10. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    Aihe