Mieheni ei tue minua missään

tanjuli911

Olemme olleet yhdessä nyt 2,5 kk. Huomaan että mieheni jonka kanssa seurustelen ei tue minua missään. Kun sanon että:"on rankkaa, tarvitsisin sinulta apua" hän tuhahtaa että hän ei auta missään, kuulema kotitöistä ja ruuan teosta puhumattakaan..Kun sanon että:"voisitko lähteä kanssani kirjakauppaan kattomaan mulle pari tenttikirjaa mun ens jaksoon?" Hän keksii nopeasti tekosyyn miksei hänen tarvitse tulla.. Jos kerron että tarvitsisin hänen apuaan pariin sisustus-asiaan kun haluaisin uusia juttuja kotiini.. hän sanoo yleensä:"Etkö sä voi itsekin noi asiat hoitaa? Mihin sä mua tarviit sinne kauppaan kun kykenet itsekin menemään?"
Yksi juttu tapahtu mulle kun olin urheilu-harrastukseni parissa, harrastan siis uintia.. käyn uimassa säännöllisesti ja se on minulle "suht" tärkeää..kerroin että selässäni tuntuu kipua, voisiko mieheni mahollisesti hieroo minua..
Mies alotti hieronnan, kului 2 minuuttia ja hän totesi että alottaa katsomaan leffaa jonka latasi...leffaa josta minä en pitänyt, ja jonka katsoin "hänen mielikseen"
Miten miehen saisi jotenkin muutettua? Vai muuttuuko kyseinen mies koskaan?

32

3913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiltti mies.

Veikkaisin että se on ihan väärä mies sulle. Kyllä minä ainakin hieroisin ja vaihtaisin lampun kattoon, tekisin ruokaa ja moppaisin lattian. Mutta tälläistä miestä naiset ei halua joten sinunkin on tyytyminen tuohon luuseri laiskaan.

• Onneton

Voi että, minulle kyllä kelpaisi mies joka arvostaa minua ja tekee kotitöitä kanssani. Minä teen meillä kaiken, mies keskittyy uraansa ja omaan koiraharrastukseensa :(. Sanominen asiasta ei auta.

• kiltti mies.

Kyllä parisuhteen säännöt pitää puhua selviksi heti alussa. Ei erolla uhkaaminenkaan ole mikään hyvä keino, se auttaminen ja välittäminen pitäis tulla omasta tahdostaan ja miehes ajattelee vain itseään.

• kasva aikuiseksi

Mitä itse teet miehen hyväksi, muuta kuin marttyrinä katsot jotain leffaa mikä sinua ei kiinnosta?

Vaikutat olevan piloille hemmoteltu minä minä minä -ihminen.

Ei miehiä kiinnosta sisustusjutut toisen kotiin jos omaankaan, ja koulunkäyntisi on sinun omalla vastuullasi, et ole alaikäinen, joka tarvitsee paapomista, ja hommaa lämpötyyny ja linimenttiä selkääsi..

Tarvitsetkin juuri tuollaisen miehen kouluttamaan sinua pois itsekkyydestäsi ja riippuvuudestasi, että oppisit seisomaan omilla jaloillasi ja olemaan vinkumatta toiselta mitättömiä palveluksia.

Kumppani valitaan sen mukaan mikä hän on, ja rakastetaan omana itsenään. Jos haluat jotain muuttaa, pystyt tekemään sen vain itsellesi, toista kun ei tosiaankaan voi muuttaa.

• oppeliini1

Mitä te sitten teette yhdessä jos ette kerran mitään?
      Mikä sinua viehättää miehissä joiden kanssa sinulla ei ole mitään yhteistä? Miksi sinun täytyy rautalangasta vääntämällä yrittää pitää miestä vierelläsi; miestä, joka ei ole kiinnostunut sinusta lainkaan? Onko hänelle ilmainen seksi kenties ainoa yhteinen ja yhdessäpitävä lanka?

Olisikohan sinun nyt hyvä aika kohottaa rimaasi PALJON, PALJON korkeammalle valitessasi ystäviä?

• hei camoon

Yritätkö auttaa vai kettuilla tuolle?ei kaikki osaa tehdä yhdessä,etenkään monet miehet.katsovat tv:tä ja juovat muutaman kaljan siinä se!;)ethän sä voi tietää haluaaksen puoliso vain välttää naisten juttuja yleensä...

• Heheheheee

"mieheni,,2,5kk."

• ......

Niimpä.
        Minun silmääni pisti vielä enemmän se, ettei mies ole kiinnostunut naisesta lähes ollenkaan, vaikka seukkailu on vasta aluillaan. Tuossa vaiheessahan normaalisti ollaan niiiiiin rakastuneita, että toista paapotaan ihan mielellään. Alkuaikoinahan melkein kilpaillaan, kumpi osaa enemmän olla toiselle mieliksi.

Tämä kyseinen suhde näyttää vetelevän viimeisiään, vaikka ei ole kunnolla vielä edes alkanutkaan.

• 7+3

Eiköhän 2,5 kuukauden seurustelunne ole osoittanut, että tämä ei ole sinulle oikea mies.

Ei pidä koskaan lähteä siitä ajatuksesta, että muuttaa toisen mieleisekseen, se ei tule onnistumaan. Jos kyseessä olisi 2,5 vuoden liitto, jossa olisi lapsia (tai lapsi tulossa) niin kannattaisi edes yrittää etsiä kultaista keskitietä, mutta te olette tapailleet 2,5 kk ja se on osoittanut, ettei suhteenne toimi. Turha jatkaa.

• ersdtfgd

Hmm... No jos tuollaisissa asioissa jo tarvitset "tukea", niin miten ihmeessä selviäisit yksin pahemmissa paikoissa?!

Etkö oikeasti osaa yksin hakea kirjoja tai käydä ostamassa uusia verhoja? Sinähän ne haluat ja tarvitset, vai..???
      Ymmärrän vallan mainiosti poikaystäväsi kantaa - jos olet reilun parin kuukauden seurustelun jälkeen tuollainen takertuja, mitä olet parin vuoden kuluttua, jos jatkat samaan tahtiin?! Sorry vaan, mutta kuulostat ikävältä ruikuttajalta. Ei poikaystäväsi kai mikään ammattihieroja ole - joten mikset mene hierojalle, jos sen tarpeessa olet, koska pitäisi sinun urheilijana tietää, ettei hieromaan pidä päästää asioita tuntematonta ihmistä!

Miten saisit hänet muutettua..? Hän on omanlaisensa, sinä omanlaisesi - joten miksi juuri hänen pitäisi muuttua? Pitäisikö sinun kenties miettiä uusiksi sitä, että oletko turhan takertuva ja avuton? Parisuhde on nimensä mukaisesti kahden ihmisen välinen "juttu" - ei niin, että toinen voi kaataa vastuun omasta onnellisuudestaan toisen niskaan ja odottaa jatkuvaa "tukea" suht mitättömissäkin asioissa.

• iiics

Ei varmaan ole kyse siitä, ettei aloittaja osaisi yksinkin, vaan hän haluaa tehdä yhdessä kumppanin kanssa asioita ja avata elämänsä tälle.

Onhan sellaisiakin ihmisiä, jotka ei koskaan päästä toista oikeasti elämäänsä, vetää minimiin yhteisen ajan, eivät osallistu toisen kiinnostuksen kohteisiin eivätkä varsinkaan pyydä koskaan apua. Ei sekään mikään parisuhteen oikea malli ole.

• Nainen.

Miehesi on kyllä varsin tyly siihen nähden, että olette tunteneet noin vähän aikaa.
      Hän ei edes yritä tehdä sinuun vaikutusta, eikä yritä näyttää parhaita puoliaan. Eikä edes yritä esittää parempaa kuin on.

Onko tuollainen käytös ihastuneen ja rakastuneen miehen käytöstä? Ei minun kokemuksestani. - Monen muun lailla ihmettelen, mikä sinua pitää kiinni tuossa miehessä? Jotakin hänessä tai hänellä on, mitä sinä halua ja tarvitset. Itse en varmaankaan lähtisi moisen tylyn tyypin kanssa edes kahville, saati kutsuisin häntä miehekseni.

• tyly nainen(?)

No miksi pitäisi ESITTÄÄ parempaa kuin onkaan? Parempi vaan, että tekee heti kättelyssä selväksi sen, että kun tässä ollaan aikuisia ihmisiä (eikö vaan?!) niin kummallakin omia juttuja - en minä ainakaan ymmärrä, mitä "tukea" nainen tarvitsee jonkin kirjan hankkimiseen tai sisustusasioihin?! Itseäni lähinnä ärsyttäisi, jos miesystävä alkaisi "tukea" minua tunkemalla mukaan verhokauppaan tai muuten shoppailemaan. Meillä on yhteistä aikaa riittävästi muutenkin enkä todellakaan tarvitse "tukea" ostoksilla ollessani.

Ratkaisu on kovin simppeli: jollei mies kelpaa sellaisena kuin on, aloittajan kannattaa katsoa itselleen sopivampi seuralainen.

• Yleensä ...
        tyly nainen(?) kirjoitti:

No miksi pitäisi ESITTÄÄ parempaa kuin onkaan? Parempi vaan, että tekee heti kättelyssä selväksi sen, että kun tässä ollaan aikuisia ihmisiä (eikö vaan?!) niin kummallakin omia juttuja - en minä ainakaan ymmärrä, mitä "tukea" nainen tarvitsee jonkin kirjan hankkimiseen tai sisustusasioihin?! Itseäni lähinnä ärsyttäisi, jos miesystävä alkaisi "tukea" minua tunkemalla mukaan verhokauppaan tai muuten shoppailemaan. Meillä on yhteistä aikaa riittävästi muutenkin enkä todellakaan tarvitse "tukea" ostoksilla ollessani.

Ratkaisu on kovin simppeli: jollei mies kelpaa sellaisena kuin on, aloittajan kannattaa katsoa itselleen sopivampi seuralainen.

"No miksi pitäisi ESITTÄÄ parempaa kuin onkaan? "

No ei pidä, mutta moni haluaisi tehdä vaikutuksen. Siksi.
        :) Ei pidäkään eikä tarviste, mutta ihastunut ja rakastunut ihminen haluaa oman kokemukseni mukaan yleensä tehdä ns vaikutuksen. Jos ei edes yritä tässä vaiheessa, kun ei vielä ole kyllästynyt, niin sitä kautta voi miettiä mitkä miehen tunteet ovat.
        Pelkistä ostosreissuistahan mies ei kieltäydy:
        "Kun sanon että:"on rankkaa, tarvitsisin sinulta apua" hän tuhahtaa että hän ei auta missään, kuulema kotitöistä ja ruuan teosta puhumattakaan.."

Rakastunut mies ei oman kokemukseni mukaan yleensä kommentoi noin tylysti, mitä ap. kuvailee. Mies ei tunnu ottavan lainkaan huomioon naisen tunteita. Ostoksissa tukeminen on minusta tässä kohdassa sivuseikka, ei pääasia. Kieltäytymisen voi tehdä monella tavalla, ystävällisemmin kuin "hän sanoo yleensä:"Etkö sä voi itsekin noi asiat hoitaa? Mihin sä mua tarviit sinne kauppaan kun kykenet itsekin menemään?""

Mutta et voi muuttaa häntä. "Miten miehen saisi jotenkin muutettua? Vai muuttuuko kyseinen mies koskaan?"

• "what you see is what you get" jos ei miellytä, niin sinuna jatkaisin elämää ilman tuota miestä.. tai poikaa,

• Hölmöläinen?

Voi luoja, oletko tosissasi? Toivottavasti et mutta jos olet: miestä ei tarvitse eikä voi muuttaa. Hän muuttuu jos itse ajattelee muutoksen olevan tarpeellinen.

Miksi olet valinnut miehen, jonka pitäisi muuttua?

• siitäs sait

2,5kk on vasta tutustumis vaihe. Kuulostaa siltä että asutte jo yhdessä ja olet löytänyt jonkun haisevan juopon itsellesi. Eli miehes on varmaan se komea unelmies poikamies jolla päässä ei ole sitten muuta kuin sahapurua. Naiset ei ajattele ennen kun antavat pimppiä ja sitten nainen luulee että mies on täydellinen.

• Fyssari

Nuo asiat jotka aloittaja luetteli, pitäisi olla asioita joita aikuinen huolehtii. Omat tenttikirjansa! En mä ainakan mitään ukkoa tarvi kirjakauppaan.
      Miehen kanssa tehdään mukavia asioita, hän ei ole mikään henkilökohtainen avustaja joka kääntää mut ja voitelee makuuhaavat, siis ihan oikeesti!
      Jos oot terve ja oikeustoimikelpoinen, sekä työkykyinen ja neliraajainen nainen,
      niin et ruikuta mieheltä mitään hoiva - ja tukipalveluita.
      jos tarvit arjessa selviytymiseen apua, sun pitäs kelalta ja lääkäriltä kysyy että saisitko hierojan tai jonku joka käyttää sua kirjakaupassa.
      Jos tollaset on sun vaatimukset, niin varmaan tuo mies ei siihen hommaan ole valmis.

• 7+17

Ap on kyllä takertuja ja ap:n" mies" ei taida edes tietää olevansa ap:n mies. Oma mies elää ihan omaa elämäänsä ja olen oppinut tässä suhteessa että mitään ei pyydetä. Edellinen mies oli mulla taksikuski, apupoika ja vaikka mikä. Kaikki pyöri mun ympärillä. Oli se kova paikka joutua itse kantamaan painavat kauppakassit ja tilaamaan taksin tai menemään bussilla jos jonnekin kauemmas halusi. Sama tunne-elämän kanssa. Edellinen oli aina mukana iloissa ja suruissa. Nykyisen kanssa saan hoitaa kaikki tunnetilani yksin. Ne ei kuulu hänen mielestä hänelle. Oppia ikä kaikki. Niin.

• Ihminen on mikä on.
        7+17 kirjoitti:

Ap on kyllä takertuja ja ap:n" mies" ei taida edes tietää olevansa ap:n mies. Oma mies elää ihan omaa elämäänsä ja olen oppinut tässä suhteessa että mitään ei pyydetä. Edellinen mies oli mulla taksikuski, apupoika ja vaikka mikä. Kaikki pyöri mun ympärillä. Oli se kova paikka joutua itse kantamaan painavat kauppakassit ja tilaamaan taksin tai menemään bussilla jos jonnekin kauemmas halusi. Sama tunne-elämän kanssa. Edellinen oli aina mukana iloissa ja suruissa. Nykyisen kanssa saan hoitaa kaikki tunnetilani yksin. Ne ei kuulu hänen mielestä hänelle. Oppia ikä kaikki. Niin.

En tiedä mitä ap tarkoitti, mutta oletan hänen olevan pahoillaan miehen asenteesta
        " hän tuhahtaa että hän ei auta missään,"
        Mutta oli syy miehen käytökseen mikä tahansa, ihmistä ei voi ulkoapäin muuttaa toiseksi. Ja miksi edes yrittää?

Oletan, etteivät tenttikirjat olleet ap:n pääpointti, vaan yksi esimerkki tuosta, että mies tuhahtelee hänen pyynnöilleen.

• Zibbari

Jotenkin kaikki tuntuvat halveksivan tuota kirjakauppapyyntöä, mutta mikä siinä on niin pahaa? Miksi ei voi mennä yhdessä kaupungille, käydä kirjakaupassa selailemassa markkinoiden uutuuksia, piipahtaa samalla kahvilassa virvokkeolla ja viettää yhdessä aikaa ihmisvilinässä. Ei se kotona kaksistaan kupottanut suhteelle pitemmän päälle hyvää tee.
      Mitä itse asiaan tulee niin kyllä puolisoaan tulee auttaa, vaikka se välillä harmittaisikin jos menee esim. Suosikki tv-sarjan päälle. Kyllä mun mies vaihtaa mun talvirenkaat, hakee mut keskustasta jos on kiire ja julkiset ei kulje kun tunnin välein. Lähtee mukaan keskustaan ja kauppoihin (poislukien IKEA) kun se on mulle tärkeetä. Ja multa saa myös pyytää apua ja sitä annetaan. Outoa että tiimityöskentelyä ja avunantoa prinsessoidaan...

• Outoa minustakin

On outoa. " Outoa että tiimityöskentelyä ja avunantoa prinsessoidaan..."

Olen kuullut, että suomalainen nainen on vahva. Siitäkö tässä on kyse? Nainen ei saa olla tarvitseva? Miehelle se sallitaan, koska silloin tulee esille miehen KYKY pyytää apua, ja herkkyys. Miksi nainen ei saisi olla tarvitseva, ja miksi sitä ei saa tuoda esille.

• Hunajainen Pupu

A. Olette olleet 2,5 kuukautta. Hän ei ole sinun "miehesi".
      B. "Mies" ei ole sinusta tarpeeksi kiinnostunut, että vaivautuisi miellyttämään sinua.
      C. "Mies" sinun takiasi - lemppaa moinen kloppi.

• tietäjä.

Se on sun kanssa vain koska annat sille pil.luu

• Anonyymi

minä luulen, ei muutu, paitsi jos olet kivestä ja jäästä, kuten minä, no niin tässä olen, hm, hyydyn, vain oikeasti, kenties iloisesti harrastan mistä pidän eniten

• Anonyymi

haha, eli kysytkö miten saat miehesi muutettua...2,5 kk seurustelun jälkeen? Joko sinä tai parisuhteesi on vitsi!?

• Anonyymi

Jos etsit kumppania, kenen kanssa voitte tehdä asioita yhdessä, joka tukee sinua ja on kiinnostunut sinusta, etsi hänet.
      Jos et osaa itse päättää mistään mitään tai tehdä mitään yksin, opettele se.
      Itsekkäisiin nahjuksiin ei kannata hukata aikaa. Puolin eikä toisin.

• Anonyymi

Ei yleensä muutu,mutta sex sillä voi säätä tota .Jos osaa yleensä vähänkauenvin olleet oppii.Kun miehen käytöstä kulli ohjaa,ei järki. täällä on vähän vanhenpi kyrvä omistaja.

• Anonyymi

Jos alkaa jo 2,5 kk:n kohdalla nyppiä, niin anna olla. Ei moista suhdetta kannata jatkaa, olivat nyppimisen syyt ihan mitkä tahansa. Tuonne yli vuoteen pitäisi homman mennä suht kivuttomasti ihan sokean rakkauden turvin ja vasta sitten aletaan kipuilla.

• Anonyymi

Ne on eronneet jo aika päiviä sitten aloitus vuodelta 2013.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on eronneet jo aika päiviä sitten aloitus vuodelta 2013.

Mitä väliä sillä on. Aina joutuu joku toinen, joka pohtii yhtä tyhmiä.

• Anonyymi

Ei toista voi muuttaa , vain itseään voi muuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      72
      3136
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2895
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2135
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1595
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1359
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1359
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1314
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1287
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1242
    Aihe