On se tosi että tuon meän kunnanjohtajan palkkaa ollaan nostamassa reippaasti. Sammaan aikaan kunnan velkaa kasvatettaan... vai onko tämä vain ilkeä juoru?
Kunnanjohtajan palkka
18
791
Vastaukset
- Tosi on
On se näköjään tosi, Palkka nousee 6180 euroon eli reilusti yli sen, mitä tämän kokoisen kunnanjohtajan palkka on ylleensä. Alle 2000 ihmisen kunnissa kj:n palkka on Suomessa keskimäärin 5539e ja se mediaani 5511e. Eli hyvin menee.
- sopulikylän asukki
Elä hyvä tunturimustulainen aina jaksa valittaa toisten palkoista tehe jottain
eläkä aina hae sosiaaliavustuksia joita poroperheet hakee selkä vääränä
palkka maksetaan työn mukaan ja henkilön tehokkuuden mukaan joten palkkapitää reilusti kohottaaa työ vaatimustasoa vastaavasti joten sitähän kohotetaan sehän selevä jokuhan täytyy teihät laiskatkin elättää
pysy poissa kaljatuopin ja pelien äärestä ja kysele itsekin työtä jota on vaikka millä mitalla täällä siivoustyötäkin riittää kunnantiloissa vaikka kuinka ja se siivoustyö ei vaadi mitään muuta kuin harja ja rätti käteen jota osaa tehdä vaikka merkonomi
jos sekin osaa pystyt siihen joten kysele työtä ei tarvi aina nalakuttaa turhasta ja toisten palkoista näytä itsekin mihin pystyt- siivoustyö kunniaan
Kuule, merkonomi osaa tehdä paljon muutakin. Itse olen koulutukseltani merkonomi, puhun useampia kieliä ja olen tehnyt töitä tsupparista johtajaan ja olen nyt ansaitulla eläkkeellä.
Osaan myös siivota, joka on tänään muuten aika vaativaa työtä. Väitän, että ei merkonomin eikä maisterin tai insinöörin tutkinnolla osata sitä työtä tehdäkään. Jos et hallitse hommaa pilaat nopeasti kalliit pinnat etkä saa likaa irti oikein. Häpeä sinä sopulikylän asukki aliarvioimasta siivoojan työtä. Osaatko itse sitä hommaa. Jos et ole kouluttautunut tai tehnyt sitä kunnolla, et taatusti osaakaan. En muuten pestaa ammattitaidotonta siivoojaa. Ammattitaidottomat pilaavat huushollini.
- ylipalkalle
Ylen mukaan Mikko Kärnä on nykypalkallaan Lapin 21. kunnanjohtajan palkkataulukossa sijalla 16. ja kun ottaa kunnan koon huomioon, niin hyvä on palkka vielä paremmaksi muuttuu. Sopulikylän asukki voi tutustua tosiasioihin ennen mälkätystä.
- vaativa työ
Enontekiön kunnanjohtajan pitäisi olla Lapin kunnanjohtajien kärkipäässä palkkatilastoissa. Se on yksi vaativimmista kunnanjohtajan tehtävistä Lapissa. Vaatimustasokin ratkaisee ja se ei ole pelkästään kiinni väkiluvusta. Enontekiöllä on paljon enemmän ongelmia kuin monessa isommassa paikassa ja se antaa nimenomaan kunnanjohtajalle suuria haasteita.
- Timo P.
vaativa työ kirjoitti:
Enontekiön kunnanjohtajan pitäisi olla Lapin kunnanjohtajien kärkipäässä palkkatilastoissa. Se on yksi vaativimmista kunnanjohtajan tehtävistä Lapissa. Vaatimustasokin ratkaisee ja se ei ole pelkästään kiinni väkiluvusta. Enontekiöllä on paljon enemmän ongelmia kuin monessa isommassa paikassa ja se antaa nimenomaan kunnanjohtajalle suuria haasteita.
Kapteeni evp. kyllä ratkaisee kaikki ongelmat myös itse tekemänsä. Taitava kirjoittaja (myös copy-paste), puhuu hyvin ja on Somessa aktiivinen. Miksi hän tarvitsee koulutusta, kun osaa itse kaiken? Käskytystä Enonteiköllä tarvitaan ja siitä pitää myös maksaa.
- taskuraha
onko kunnanjohtajan palkka noin vähän. Oikeasti? Itse on ole kouluja käynyt enkäkä edes johtoasemassa missään. Palkkani on n.8900 e/kk:ssa. Ei ole vastuuta edes toisista ihmisistä eikä kunnanasioista. Tosi pieni palkka joku 6000e ja vielä kunnanjohtajalla. Mulla oli jo 17 v viimeksi 13500 mk enkä edes johtoasemassa silloinkaan. Lopettakaa valitus ja olkaa tyytyväisiä että joku tekee kunnassa kunnanjohtajan työt tuolla palkalla. Ihmettelen !
- miljonääri
just näin minun palkka 25000€ kuukaudessa tällä tulee just jotenkin toimeeen
- EINARIRIKAS
miljonääri kirjoitti:
just näin minun palkka 25000€ kuukaudessa tällä tulee just jotenkin toimeeen
TASKURAHA MIES NÄKEE NÄLKÄÄ NOIN PIENELLÄ LIKSALLA
- joopa joo
Ollaan saatu viime aikoina kunnalle tuon tuosta joka tuutista lähinnä negatiivista julkisuutta, ja keneköhän ansiosta.
- hesekieli29999
joopa joo kirjoitti:
Ollaan saatu viime aikoina kunnalle tuon tuosta joka tuutista lähinnä negatiivista julkisuutta, ja keneköhän ansiosta.
eipä ole näkynyt muualla kuin täällä suomi24:llä....täällä se juttu luistaa,lue lissää jatkossa ja lue tätä kuin Raamattua.
- Toimittava nopeasti!
Minua kyllä hävettää näyttää naamaani tuolla naapurikunnan puolella. Ovat siellä jo kuulleet, kuinka huonoa palkkaa täällä johtajille maksetaan. Tilanteeseen pitäisi kyllä saada nopeasti korjausta.
Onneksi tuolta kevaltakin on kuulemani mukaan vapautumassa ihan huipputason edustustaitoista johtaja-ainesta. Nyt kannattaisikin toimia nopeasti, että saamme nämäkin asiat kuntoon. Keksitään siis äkkiä jonkun tason johtajan paikka, tarjotaan tulokkaille riittävä palkka, auto- ja asuntoedut, niin meillä voi olla mahdollisuuksia, ennen kuin toiset ehtivät edelle. Kustannuksia ei nyt kannata miettiä. Ainahan voi ottaa pikkuisen lisää velkaa ja tarvittaessa apuun tulee varmaankin myös 'kansan karttuisa käsi'.
Ja jos kilpailukykyinen johtajan kuukausipalkka maallkion korvaan kuulostaa liian suurelta, niin ainahan voimme maksaa palkkaa viikoittain. Kyllä johtaja ymmärtää.
Ja johtajasopimukseen kannattaa aina kirjata kunnon pykälä ns. 'kultaisesta kädenpuristuksesta'. Tällä tavalla houkutellaan tehtäviin todellisia asiansa tuntevia huippujohtajia, kun he tietävät olevansa vastuusta (ts. riskistä) vapautettuja.
Myös joku kaukonäköinen huipputason filosofi, todellinen visionääri, voisi tulla kysymykseen? Tai yritysjohtaja, joka on parhaillaan vapautumassa kaivosalan yritystoiminnan pyörittämisestä?- Huolestunut 5
Ajattelisit kunnanjohtajalla on tarpeeksi iso palkka. Ajattelisitte vaihteeksi työttömiä ja eläkeläisiä netki täytyvät täällä elää vaikka saavat muutaman satasen kuussa täytyy pärjätä.Monestikki huipputason johtajat huijaavat loputkin kunnan rahoista vaikka on suuret palkat,Ja mitään ei saaja aikaan vain kulutetaan
- kadeko
Seuratkaapa kuinka paljon Mikko-boy haluaa matkustaa ja edustaa. Kaikki ei liene aivan välttämätöntä. Päivärahoista tulee kuitenkin toinen palkka eli tuplaksi meni ja Lapin kärkeen.
- kalevuoma
Näin se toimii hyväveli järjestö ja kielet on ruskeita.
- lops laps
varmaan juoru olis hyvä kun nostettais ompa hänellä suuri vastuu kaikkein para kunnan johtaja joka ikinä enontekiöllä ollut . mies jolle saa hattua nostaa.
- Totuuden torvi
Se, että johtajilla on korkea palkka ja hyvät edut, johtuu vain siitä, että heidän työtään arvostetaan. Ja työtä arvostetaan sen vuoksi, koska se on tuloksellista, toisin kuin jonkun duunarin tekemä työ. Tästä voimmekin vetää sen johtopäätöksen, että hommat toimivat sitä paremmin, mitä enemmän organisaatiossa on hyväpalkkaisia johtajia.
- Timo P.
Katselin netistä Enontekiön valtuuston budjettikokousta ja tulin tulokseen, että salin fiksuin henkilö on kunnanjohtaja. Oli tehnyt hyvin kotiläksynsä. Ei vaan, ikävä kyllä, ymmärrä mitään kansallispuistoista eikä pysty kompromisseihin. Muuten ihan hyvä. Ehkä liian viisas emotekiöläisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 263278
- 731597
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa801139Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1451052- 45951
- 61892
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45888Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171872- 42836
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis139775