Mihin pääsee töihin...??

Toivoton..

Haluan päästä töihin, mennyt melkein vuosi työttömänä ja pää hajoo oikeasti...
Perhekkin pitäisi elättää... ei jaksa kohta laittaa hakemuksia, kun mistään ei irtoa mitään..
Kaupan-alalta yli 5 vuoden kokemus ja logistiikka-alaa opiskelen tällä hetkellä.
Yhteen haastatteluun olen päässyt viimeisen vuoden aikana.. ja kyllä olen muuttanut hakemusta moneen kertaan, ei pitäisi siitä olla kiinni.
Ainoa vaatimus palkankin suhteen, on se että saa enemmän kuin kotona ollessaan...
Kysyin välissä työkkäristä oisko mahdollista päästä jollekkin kurssille, vaikka kynttilöitä tekemään, että olisi saanut jotain tekemistä. Ei kuulemma resursseja.
Todella kiva että 30kympin iässä syrjäytetään työelämästä..

37

3002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+15

itse olen ollut nyt yli 2 kuukautta työttömänä (ilman tukia), 4 työhaastattelua tämän aikana käytynä mutta vielä ei ole tärpännyt...

• ap.

Mulla on jo mennyt päivät lähes loppuun.. kertaakaan työkkäri ei ole välissä tarjonnut yhtään mitään ja tosiaan pelkkä haastatteluun pääseminen on vaikeaa..

• muuta tietä EI OLE

Etkö sinä vieläkään ymmärrä, että työttömän AINUT keino palata työmarkkinoille on välityömarkkinoiden kautta? Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että menet työkokeiluun, työharjoitteluun, työelämävalmennukseen, työssäoppimaan tai kuntouttavaan työtoimintaan.

Muuten voit unohtaa kaiken.

• ap.

Etkö sä idiootti voi lukea viestejä ennen kuin vastaat!!
        Mä kerroin että kysyin työkkäristä, että pääsenkö tekemään ihan mitä vain, niin vastaus oli että tällä hetkellä ei ole resursseja järjestää mitään.
        Tämä varmaan koski vain ansiosidonnaisia tms. koska kyllä nuo muut työttömät ovat kursseille päässeet..
        Oma ehtoisesti sitten hain kouluun, että saisi ainakin lisää koulutusta.

• Ohi on

Työttömien työharjoittelusta ja työelämävalmennus on kaltaistesi systeemin vedättäjien harmiksi lopetettu. Vain työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta on enää käytössä.

Työpaikat menevät usein suhteilla. Niitä saa esimerkiksi harrastusten kautta.

• ap..
        Ohi on kirjoitti:

Työttömien työharjoittelusta ja työelämävalmennus on kaltaistesi systeemin vedättäjien harmiksi lopetettu. Vain työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta on enää käytössä.

Niin ja näihin jälkimmäisiin en käsittääkseni ollut oikeutettu tai ne ei ollut minua varten...
        On tää turhauttavaa, mut kaipa tää jossain vaiheessa helpottaa..

• ????
        Ohi on kirjoitti:

Niin tota anteeksi minkä vedättäjien?

• Järkevintä muuttaa
      • kuukkeloi

Onko tietoa minkä verran saa tienata ettei vaikuta peruspäivärahaan??

• Byro B
        kuukkeloi kirjoitti:

Onko tietoa minkä verran saa tienata ettei vaikuta peruspäivärahaan??

Et tänä vuonna 2013 euroakaan.
        Ensi vuonna ehkä 300/kk

• Kuukelin
        Byro B kirjoitti:

Et tänä vuonna 2013 euroakaan.
        Ensi vuonna ehkä 300/kk

Oikeesti? Tää maahan kannustaa tosi hyin työntekoon.. eli en saa mennä tienaamaan rahaa ja hankkimaan työkokemusta, ilman että se vaikuttaa jo valmiiksi surkeaan tukeen..? ei vittu.

• Mihin ollaan menossa
        Kuukelin kirjoitti:

Oikeesti? Tää maahan kannustaa tosi hyin työntekoon.. eli en saa mennä tienaamaan rahaa ja hankkimaan työkokemusta, ilman että se vaikuttaa jo valmiiksi surkeaan tukeen..? ei vittu.

Mä ainakin oon jo täysin luovuttanut töiden etsinnän kokonaan, ei niitä mistään löydä ja aikaa ja vaivaa vaan kun lähettelee hakemuksia kirjallisena tai sähköisesti :( Mihin tämä maa on menossa ja miten täällä riittää pian ostovoimaa? Eihän pian kukaan ns normaali tuloinen tai työtön pysty mitään kallista hankkimaan? Rikkaat on sitten asia ihan erikseen, heillähän on taipumus vaan entisestään rikastua jos maa huokuu lamaa.

• Itella on puhtoinen

Tuossa hommassa on se pieni mutta.
        Jos työtön oikeasti lähtee siihen, ja suostuu noihin uudistettuihin orjaehtoihin, niin kuinkas sitten suu pannaan, jos haluaa lopettaa homman ja ryhtyä uudestaan työttömäksi.

Niin, miten mahtaa olla? Taitaapa pientä raippaa pukata, karenssi 90 päivää, olkaa hyvä.

Mutta ne, jotka ovat olleet tuossa jo kauemmin ja joiden ehdot on törkeästi muutettu. Mitäs niille tapahtuu, jos ne haluavat lopettaa.? JOS karenssi paukahtaa, on tilanne verrattavissa orjuuteen (työnantaja muuttaa ehdot => työntekijä ei voi lähteä karenssin takia => palkka ei riitä, ulosottoon laskut, häätö asunnosta uhkaa).

Minä tunnen henkiökoht. yhden tällaisen lehdenjakajan, hän miettii itsemurhaa joka päivä. Näin on jatkunut noin kolme vuotta, siitä viimeisimmästä palkanalennuksesta lähtien.

Hän myös toivoo jokaiselle suomalaiselle 40 % palkanalennusta, jonka alkamista ei kerrota etukäteen, vaan käytännössä vasta kun se on jo voimassa.

• Itella on puhtoinen

Piti laittaa vastaus nimimerkille "Järkevintä muuttaa" mutta se siis meni väärään paikkaan tuonne alas.

Ja orjuudellahan tarkoitin tuolla sitä tilannetta, että vanha työntekijä (lehdenjakaja) ei voi lopettaa sitä orjatyötään, vaan hän on työpaikkansa vanki. Jos haluaa välttää karenssin.

JOS siis karenssi seuraa. Tietääkö joku? Itellahan on puhtoinen, se on selvä. Asia on todettu eduskunnassakin. Kirjallinen kysymys jakajien palkanalennuksista pari vuotta sitten.

• työkyvyt paperille
        Itella on puhtoinen kirjoitti:

Piti laittaa vastaus nimimerkille "Järkevintä muuttaa" mutta se siis meni väärään paikkaan tuonne alas.

Ja orjuudellahan tarkoitin tuolla sitä tilannetta, että vanha työntekijä (lehdenjakaja) ei voi lopettaa sitä orjatyötään, vaan hän on työpaikkansa vanki. Jos haluaa välttää karenssin.

JOS siis karenssi seuraa. Tietääkö joku? Itellahan on puhtoinen, se on selvä. Asia on todettu eduskunnassakin. Kirjallinen kysymys jakajien palkanalennuksista pari vuotta sitten.

Lääkärintodistus auttaa, eli ei voi enää tehdä sitä lehdenjakotyötä. Neuvo tai mene ystäväsi kanssa yhdessä sinne lääkäriin.

• persnettoa
        Kuukelin kirjoitti:

Ei täällä Suomessa niin vaan töitä tehdä. Työttömän jokaisesta tienatusta eurosta häviää 50% Kelan liiveihin.

• Itella on puhtoinen
        työkyvyt paperille kirjoitti:

Lääkärintodistus auttaa, eli ei voi enää tehdä sitä lehdenjakotyötä. Neuvo tai mene ystäväsi kanssa yhdessä sinne lääkäriin.

Kiitos

• ....
        Itella on puhtoinen kirjoitti:

Kiitos

Ei kai Suomessa voida ketään pakkaseen häätää?

• en suostu orjaksi.

Valitsen karenssin ilman muuta mielummin kuin orjatyön josta ei saa rahaa kuin 9 euroa. Turha tehdä mitään kun ne orjahommat ei lasketa edes työkokemuksesi

• hankalaa

Niin mutta et valitse siinä vaiheessa kun pitää elättää muitakin kuin itsensä..

• ....................
        hankalaa kirjoitti:

Niin mutta et valitse siinä vaiheessa kun pitää elättää muitakin kuin itsensä..

Eipä noista orjatöistä noin vain voi kieltäytyä tai paukahtaa karenssi päälle ja saa vaikean tapauksen leiman otsaan. Mullekin nasahti pakko haku työkokeiluun . Saa nähdä miten tästä paskasta selviää. Kiva muuten kun virkailija ja soskun täti olivat sitä mieltä ettei mulla ole mitään mahdollisuuksia työllistyä enää mihinkään. Soskun muija jopa vittuili päin naamaa, kun puheeksi tuli mun terveyteen liittyvät asiat, antoi ymmärtää, että teeskentelen vaan kun en muka pysty tiettyä työtä enää tekemään. Sanoi ettei mun kannata töitä hakiessa ensimmäiseksi mainita sitä terveyteen liittyvää asiaa, ett kuulema sitten menee siihen ettei mitään työtä pysty ottamaan vastaan. Mulla kiehahti pahasti sen koppavan, ylimielisen ämmän asenne, sanoin sille etten ole missään työpaikkahaastattelussa heti kättelyssä paukauttanut vaivojani. Jos se vitun lehmä on sitä mieltä että teeskentelen, niin perkele haen sitten sen tietyn alan koulutukseen ja jos jotain terveyteen liittyvää häikkää tulee, niin sanon ett soskun täti sanoi ett mä pystyn siihen hommaan. En mä ennen tiennytkään että soskun täditkin on terveysalan asiantuntijoita, onneks tuli tuokin asia selväksi, voi sitten kertoa lääkärille että se oli sanonut noin.

• töissä itsekkin
        .................... kirjoitti:

Eipä noista orjatöistä noin vain voi kieltäytyä tai paukahtaa karenssi päälle ja saa vaikean tapauksen leiman otsaan. Mullekin nasahti pakko haku työkokeiluun . Saa nähdä miten tästä paskasta selviää. Kiva muuten kun virkailija ja soskun täti olivat sitä mieltä ettei mulla ole mitään mahdollisuuksia työllistyä enää mihinkään. Soskun muija jopa vittuili päin naamaa, kun puheeksi tuli mun terveyteen liittyvät asiat, antoi ymmärtää, että teeskentelen vaan kun en muka pysty tiettyä työtä enää tekemään. Sanoi ettei mun kannata töitä hakiessa ensimmäiseksi mainita sitä terveyteen liittyvää asiaa, ett kuulema sitten menee siihen ettei mitään työtä pysty ottamaan vastaan. Mulla kiehahti pahasti sen koppavan, ylimielisen ämmän asenne, sanoin sille etten ole missään työpaikkahaastattelussa heti kättelyssä paukauttanut vaivojani. Jos se vitun lehmä on sitä mieltä että teeskentelen, niin perkele haen sitten sen tietyn alan koulutukseen ja jos jotain terveyteen liittyvää häikkää tulee, niin sanon ett soskun täti sanoi ett mä pystyn siihen hommaan. En mä ennen tiennytkään että soskun täditkin on terveysalan asiantuntijoita, onneks tuli tuokin asia selväksi, voi sitten kertoa lääkärille että se oli sanonut noin.

Se vika on korvien välissä jos ei saa töitä.

Saahan muutkin.

• ölmölm
        töissä itsekkin kirjoitti:

Se vika on korvien välissä jos ei saa töitä.

Saahan muutkin.

Ketkä muut ?suomessa on.9% työttömyys ja tähän ei ole laskettu mukaan kassan rahoilla olevia, työharjoittelu, työpajalla, ja kaikki muitakaan te-toimiston määrämiä kursseja.. laske siitä mikä on todellisuus. Ei kaikille ole töitä, vaikka niin haluat ajatella.

• t: demariduunari

Kyllä EU:ssa aina työpaikkoja on tarjolla !!

• KYLLÄ

Orjatöitä,

• kndavönav

EU:ssa on vielä korkeampi työttömyys kuin suomessa.. ei niitä töitä valitettavasti kaikille ole tarjolla.
        Esim. juuri nyt mol.fi tarjolla olevat avoimet paikat, ovat pääasiassa, vuokrafirman, osa-aikaisen, määräaikaisen, tarvittaessa töihin kutsuttavan paikkoja.
        Ymmärrät varmaan että monelle työttömyysrahalla elävälle, ei ole mitään hyötyä tehdä töitä 0-20h vk.
        Eli kukaan ei oikein tarjoa tällä hetkellä kokoaikaista työpaikkaa, millä pystyisi vetäytymään pois kassojen rahoilta..

• missä??
        kndavönav kirjoitti:

EU:ssa on vielä korkeampi työttömyys kuin suomessa.. ei niitä töitä valitettavasti kaikille ole tarjolla.
        Esim. juuri nyt mol.fi tarjolla olevat avoimet paikat, ovat pääasiassa, vuokrafirman, osa-aikaisen, määräaikaisen, tarvittaessa töihin kutsuttavan paikkoja.
        Ymmärrät varmaan että monelle työttömyysrahalla elävälle, ei ole mitään hyötyä tehdä töitä 0-20h vk.
        Eli kukaan ei oikein tarjoa tällä hetkellä kokoaikaista työpaikkaa, millä pystyisi vetäytymään pois kassojen rahoilta..

Missä witussa ovat vakituiset työpaikat ilman mitään vuokratyöfirman humppaa välissä??

• iuytfvbnj

Laita vaan oikea palkkapyyntö, jos sitä vaaditaan. Jos et vaadi mitään pidetään vempulana. Kai siitä saa plussaa, jos tietää oikean palkkatason.

• lopullisesti väsynyt

Olen 24v nuori ja 7 vuotta hakenut kaiken näkösiin kouluihin ja töihin mutta mihinkään en ole päässyt.. työkkäristä ainoostaan päässyt työharjoittelemaan orja palkalla eli se 500e kuukaudessa mikä on -0 rahallisesti. työharjoittelu kokemusta löytyy se melkein 2v eri aloista mutta mihinkään se ei ole auttanut..

Hakemuksia lähettänyt 1-2 joka viikko eri paikkoihin ja 1 helvetin kerran ainoastaan päässyt haastatteluun ja siitäkään kuulunut mitään sen jälkeen.
      Kouluihinkin on nykyään niin hirveä tungos että ei edes sinnekkään pääse vaikka kuinka yrittää..

Ei hemmetti pääse edes lumitöitä talvella tekemään. Kaikkeen tuntuu vaativan 10 vuoden koulutuksen 20 vuoden kokemuksella..

Vituttaa, väsyttää, raivostuttaa ja VITUTTAA

Enää en jaksa edes yrittää, ollaan sitte työttömänä ja eletään muitten vero rahoilla jos ei kelpaa..

• motissa

Itse 25v ja työkokemusta vajaat 4 vuotta, nyt viimeiset pari vuotta oltu ansiosidonnaisella, kun firma pisti toimipisteen kiinni ja nyt tipahdin Kelan rahoille. Olen tänä aikana päässyt vain 2 kk kesätöihin, syksyllä kävin myös muutamassa työpaikkahaastattelussa, jotka sujuivat aika hyvin, mutta nyt kun soittelin perään niin sanoivat että tilanne on nyt tämmöinen, että yt-neuvottelut alkavat tuossa vuodenvaihteessa että ei voida palkata. Lisäkouluttautumiseenkaan ei ole varaa Kelan rahoilla, kun aikuiskoulutuskeskukseen on matkaa 60 km.

• mdslvds
        motissa kirjoitti:

Itse 25v ja työkokemusta vajaat 4 vuotta, nyt viimeiset pari vuotta oltu ansiosidonnaisella, kun firma pisti toimipisteen kiinni ja nyt tipahdin Kelan rahoille. Olen tänä aikana päässyt vain 2 kk kesätöihin, syksyllä kävin myös muutamassa työpaikkahaastattelussa, jotka sujuivat aika hyvin, mutta nyt kun soittelin perään niin sanoivat että tilanne on nyt tämmöinen, että yt-neuvottelut alkavat tuossa vuodenvaihteessa että ei voida palkata. Lisäkouluttautumiseenkaan ei ole varaa Kelan rahoilla, kun aikuiskoulutuskeskukseen on matkaa 60 km.

Saako kelan päivärahalla tienata mitään, ilman että se vähenee tuesta?

• valitettavasti
        mdslvds kirjoitti:

Saako kelan päivärahalla tienata mitään, ilman että se vähenee tuesta?

Ei saa Kelan, eikä liiton päivärahoilla, jokaisesta eurosta katoaa 50% Kelan liiveihin. Tienaat esim. satkun ja Kela vähentää maksettavia tukia 50 euron edestä.

• pekkap2

Mutta kyllähän se kannattaa tehdä lisätienestiä, pysyy työelämässä kiinni. Työssä ollessa työpaikan löytäminen on helpompaa.

• Ei töitä

Niinhän sitä luulisi... edellisessä paikassa missä olin, niin oli tosi kova vaihto työntekijöillä, ajattelin että varmaan omallekkin kohdalle se sattuu jossain vaiheessa. Kyseessä siis vuokrausfirma,..puolivuotta etsin töitä siinä samalla ja mihinkään en päässyt ja samassa tilanteessa edelleen.
        Ei auttanut vaikka oli jo työpaikka ja ihan kohtuullisesti tuntejakin..

• pari vinkkiä vaan

Tota kyllä niitä töitä on kaupan alalla jos ette muuta keksi sitten menette vaikka vuokratyöntekijäksi alkuun ja samaan aikaan kannattaa tietenkin hakea niihin avoimiin työpaikkoihin varmasti aukeaa jossain vaiheessa. Ja sitten hakea laajemmin kuin yhdeltä paikkakunnalta niitä.

Toinen ala missä on paikkoja todella paljon ravintolapuoli, tarjoilijoita ym. etsitään useastakin joskin niihin voi olla vaikeampi päästä jos ei ole koulutusta aina kannattaa yrittää eli hakemuksia sisään. ja 1-2 hakemusta viikossa ei riitä. niitä hakemuksia pitää mennä kerran tunnissa 1 vähintään eli työttömänä haet töitä aktiivisesti 7.5tuntia ja laitat hakemuksia. Kannattaa pitää kirjaa paikoista minne on hakenut.

Jos pääsee sinne työhaastettuun työhaastattelussa pitää osata kertoa millainen on eli ahkera, juostava ja nopea oppimaan uusia asioita. Tälläiset pääsee varmasti töihin. Niissäkin on tosin sitten se sopimus jonka teette on todennököisesti 0tuntia viikossa mutta sehän sitten riippuu itsestäni miten paljon teet niitä eli kannattaa joka päivä herätä 6.00 katsomaan onko niitä paikkoja auki sille päivälle, nolla sopimus on siis todennököisesti vuokratyöpaikoissa. mutta jos teet viikossa 5 päivää töitä eli joka viikkoa on 5 päivää töitä tulee kuukaudessa VARMASTI enemmän rahaa mitä saat kelasta.

Jos ei irtoa koulutusta työkkäristä oletka mahdollisesti kokeillut jotain toista työkkäriä jos omassa asuinpaikassasi on enemmän kuin yksi niitä sinne vaan kyselemään. todennököisesti näin joulun alla on kysyiset koulutuspaikat jo "joululomalla".

Jos sinne haastatteluun pääsee ei kannatta niistä palkoista hirveästä ainakaan itse vaatia eivät ne vuokrafirmat kuitenkaan maksa sen enempään kuin mitä TES lukee.

• näi o

suomen työttömyys johtuu tasan 3 asiasta. 1. vuokrafirmat 2.ulkomaalaiset halpis työläiset 3. nämä vanhat jäärät jotka ei uskalla jäädä eläkkeelle.

• helppoa työtä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe