Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minun tarina ja miten entiseen?

Fit.to.fatFat.to.fit

Olen ollut koko ikäni normalipainoinen ja siinä 20-vuotiaana saavutin terveellisellä elämätyylillä (liikuntaa ja terveellistä syömistä säännölliset ruoka-ajat ja se yksi karkkipäivä vain kerran kuussa!) upean kropan josta olin todella iloinen ja ylpeä.

Sitten elämä heitti eteen ikäviä asioita joiden seurauksena sairastuin vakavaan masennukseen. Yritin kuitekin pitää elämäntavoistani kiinni ja se onnistuikin, kunnes minulle määrättiin masennuslääkkeet!
Masennuslääkkeiden sivuvaikutuksena oli painonnousu, mutta ajattelin korkeintaan painonnousun tarkoittavan kahta tai enintään neljää kiloa. Totuus oli aivan toinen.
Lääke tuntui hidastavan omaa aineenvaihduntaa ja lisäävän karkinnälkää. Siinä sitten kehittyi sokeririippuvuus, joka ei laantunut lääkkeiden lopetuksen jälkeenkään. tänäpäivänä on sellaiset 12kg ja olo on surullinen, koska aineenvaihdunta ei vilkastu ja vaikka välillä onnistun olemaan pitkään ilman karkkia, niin laihtuminen ei lähde käyntiin entisilläkään hyväksi todetuilla rutiineilla.
Onko kellään tälläistä kokemusta? Lääkkeet? Yms?

Kuitenkin päätin etten luovuta, koska viikko sitten tuntui, että liikunnan lisääminen teki edes pienen vaikutuksen. Kahden kuukauden aikana sain jopa kaksi kiloa pois, mutta nyt tuntuu, että suklaa hyllyt huutelee joulun aikaan :/
Päätin, että jouluaattona ja joulupäivänä saan syödä mitä mieli tekee (kohtuudella)
ja lisäksi tahdon entisen kropan takaisin ensikesäksi!!

Tästä olisi nyt siis käynnistettävä 10 kilon tiputus.
Saa nähdä ryssinkö taas!! Toivomma en.Viikonpäästä katsotaan missä mennään. :D

2

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+4

      Sun kannaisi kävellä. Pitkiä lenkkejä. Se auttaa mielialoihin ja sen jälkeen on helpompi puuttua syömisiin.

    • HiiwatOn

      Itse söin sellaisia masennuslääkkeitä, joilla oli ihan päinvastainen vaikutus. Ei ollut nälkä ollenkaan ja olisin jaksanut tehdä vaikka mitä, ihan huippua, mutta eihän niitä loppuelämäänsä voinut syödää... No, ilman lääkkeitä tietty masentaa toisinaan ja sit sitä masennusta yrittää parantaa syömällä karkkia ja suklaata jne.

      Noh, karkin yms. p*askan syömisen seurauksenahan syntyy ihkuihana HIIWA, joka sitten huutaa lisää sokeria. Itse pääsin jo tossa välillä hiivasyndroomasta eroon, kun vähensin karkin syömistä ja vaaleat leivät, perunat, riisit, pastat pois kokonaan. Lisäksi söin Dida-nimistä yrttivalmistetta, joka auttaa poistamaan hiivaa elimistöstä. Myös Candida Fortea kokeilin, mut Dida on osoittautunut tehokkaammaksi.

      Eritoten aerobinen pitkäkestoinen liikunta on varmasti hyvä painonpudotukseen, mutta ilman ruokavalion muutoksia se ei auta. Voin puhua kokemuksesta, koska oon liikkunut vuosien ajan 5-6 kertaa viikossa, mutta heti jos alkaa ruokavaliosta lipsumaan, niin tulee joku 2 kiloa viikossa lisää vaikka liikunnan määrä pysyisi samassa.

      Jos siis epäilet että salakavala hiiwa on hiipinyt elimistöösi, niin se kannattaisi sieltä jollain keinolla häätää pois ihan ensimmäiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe