Olen ollut koko ikäni normalipainoinen ja siinä 20-vuotiaana saavutin terveellisellä elämätyylillä (liikuntaa ja terveellistä syömistä säännölliset ruoka-ajat ja se yksi karkkipäivä vain kerran kuussa!) upean kropan josta olin todella iloinen ja ylpeä.
Sitten elämä heitti eteen ikäviä asioita joiden seurauksena sairastuin vakavaan masennukseen. Yritin kuitekin pitää elämäntavoistani kiinni ja se onnistuikin, kunnes minulle määrättiin masennuslääkkeet!
Masennuslääkkeiden sivuvaikutuksena oli painonnousu, mutta ajattelin korkeintaan painonnousun tarkoittavan kahta tai enintään neljää kiloa. Totuus oli aivan toinen.
Lääke tuntui hidastavan omaa aineenvaihduntaa ja lisäävän karkinnälkää. Siinä sitten kehittyi sokeririippuvuus, joka ei laantunut lääkkeiden lopetuksen jälkeenkään. tänäpäivänä on sellaiset 12kg ja olo on surullinen, koska aineenvaihdunta ei vilkastu ja vaikka välillä onnistun olemaan pitkään ilman karkkia, niin laihtuminen ei lähde käyntiin entisilläkään hyväksi todetuilla rutiineilla.
Onko kellään tälläistä kokemusta? Lääkkeet? Yms?
Kuitenkin päätin etten luovuta, koska viikko sitten tuntui, että liikunnan lisääminen teki edes pienen vaikutuksen. Kahden kuukauden aikana sain jopa kaksi kiloa pois, mutta nyt tuntuu, että suklaa hyllyt huutelee joulun aikaan :/
Päätin, että jouluaattona ja joulupäivänä saan syödä mitä mieli tekee (kohtuudella)
ja lisäksi tahdon entisen kropan takaisin ensikesäksi!!
Tästä olisi nyt siis käynnistettävä 10 kilon tiputus.
Saa nähdä ryssinkö taas!! Toivomma en.Viikonpäästä katsotaan missä mennään. :D
Minun tarina ja miten entiseen?
2
153
Vastaukset
- 17+4
Sun kannaisi kävellä. Pitkiä lenkkejä. Se auttaa mielialoihin ja sen jälkeen on helpompi puuttua syömisiin.
- HiiwatOn
Itse söin sellaisia masennuslääkkeitä, joilla oli ihan päinvastainen vaikutus. Ei ollut nälkä ollenkaan ja olisin jaksanut tehdä vaikka mitä, ihan huippua, mutta eihän niitä loppuelämäänsä voinut syödää... No, ilman lääkkeitä tietty masentaa toisinaan ja sit sitä masennusta yrittää parantaa syömällä karkkia ja suklaata jne.
Noh, karkin yms. p*askan syömisen seurauksenahan syntyy ihkuihana HIIWA, joka sitten huutaa lisää sokeria. Itse pääsin jo tossa välillä hiivasyndroomasta eroon, kun vähensin karkin syömistä ja vaaleat leivät, perunat, riisit, pastat pois kokonaan. Lisäksi söin Dida-nimistä yrttivalmistetta, joka auttaa poistamaan hiivaa elimistöstä. Myös Candida Fortea kokeilin, mut Dida on osoittautunut tehokkaammaksi.
Eritoten aerobinen pitkäkestoinen liikunta on varmasti hyvä painonpudotukseen, mutta ilman ruokavalion muutoksia se ei auta. Voin puhua kokemuksesta, koska oon liikkunut vuosien ajan 5-6 kertaa viikossa, mutta heti jos alkaa ruokavaliosta lipsumaan, niin tulee joku 2 kiloa viikossa lisää vaikka liikunnan määrä pysyisi samassa.
Jos siis epäilet että salakavala hiiwa on hiipinyt elimistöösi, niin se kannattaisi sieltä jollain keinolla häätää pois ihan ensimmäiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338536Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1581172Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17806Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42686
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637