Miten bikinikuntoon?

Laihduttaja

Olen nuori nainen joka haluaa bikinikuntoon ensi syksyksi , kun lähden turkkiin haluan olla hyvässä kunnossa. Mittani ovat nyt 165 cm 75 kg. Ensi syksynä minä haluaisin olla n. 60 kg . Onko joillain vinkkejä miten laihtuisin? :) kiitos jo etu käteen :)

6

250

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ki itos vielä ;)

Eikös tämä palsta ole täynnä niitä vinkkejä. Kiitos jo etukäteen, että vaivaudut lukemaan.

• salkkarifani1

Onko sinulla jotain laihdutus vinkkejä?? :)

• Näe itsekin vaivaa

Olen samaa mieltä nimerkin Kiitos vielä ;) kanssa. Miksi niin moni kirjoittaja täällä ei vaivaudu lukemaan niitä satoja neuvoja, joita täällä suomi24:n Laihdutus-osion keskusteluissa on? Kunnon ohjeiden kirjoittamiseen menee paljon aikaa, jos ei tyydy toteamukseen "syö vähemmän kuin kulutat". Samat ohjeet pitäisi kirjoittaa joka päivä uudelleen, kun päivittäin joku haluaa saada ohjeet henkilökohtaiseen ketjuunsa. Ohjeet ovat kuitenkin kaikille samat. Olisi antoisampaa käydä keskustelua rajatummasta aiheesta kuin kirjoittaa yleisohjeita kysymykseen, miten laihtuisin.

Aloittajalle: Lue aikaisempia ketjuja ja lainaa kirjastosta ravitsemus/laihdutusoppaita. Niistä löytyy myös hyviä reseptejä. Lisää hiilaritietoisuuttasi.

• 6+12

Pointsit nyt jo siitä, että aloitat projektin tarpeeksi ajoissa, etkä ole näitä "miten pääsen bikinikuntoon kuukaudessa, ylipainoa 15kg"-ihmisiä.

Sitten vinkkejä: Syö puhdasta ruokaa (eli tee ruoka itse hyvistä raaka-aineista ja välttele tuotteita, joissa on pitkä tuoteseloste). Näin varmistat sen, että ylimääräisiä kaloreita ja piilosokereita ei ruokavaliossasi ole ja myös sen, että saamasi ravintoaineet ovat laadukkaita. Katso, että syöt joka aterialla annoksen kasviksia (kukkurallinen kourallinen), vähän rasvaa (noin peukalonpään verran) ja jotain proteiinia noin kämmenellinen (lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia, heraa, rahkaa, jugurttia). Jos koet tarvitsevasi lisää hiilareita, lisää muutamalle aterialle esimerkiksi leipää, pastaa, riisiä, bataattia tai perunaa. Suosittelen kuitenkin syömään päivän alkupuolella proteiinipainotteisemmin ja säästämään hiilarin lähteet iltapuolen ruualle (eli kaurapuuro mieluummin ilta- kuin aamupalana). Tämän on todettu ainakin parantavan vireystasoa päivän aikana ja vähentävän iltanapostelua.

Liikunnan osalta suosittelen kuntosalia ja kahvakuulaa. Kuntosalilla keskittyisin vapailla painoilla tehtyihin isoihin liikkeisiin (kyykky ja maastaveto mukaan ohjelmaan). Kahvakuulalla saa tehtyä hyviä koko kehoa kuormittavia liikkeitä (etuheilautus, rinnalleveto, tempaus, työntö...), jotka parantaa liikkuvuutta, lihaskuntoa ja polttavat hyvin rasvaa.

• Laihduttaja

Kiitos paljon vastauksestasi! Pitää heti kokeilla ja kiitos kannustuksesta! :)
        Olen jo hyvää vauhtia menossa tavoitteeseenii. Lenkkeily on auttanut , suosittelen sitä lämpimästi ja uintia myös!

• Uiskenetelija

Kunhan ne bikinit mahtuu päälle olet bikini knnossa. Jos eivät mahdu osta uimapuku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      86
      1966
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      38
      1270
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      974
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      201
      893
    5. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      77
      781
    6. 90
      774
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      688
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      67
      657
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      628
    10. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      46
      628
    11. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      64
      584
    12. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      35
      581
    13. 37
      541
    14. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      467
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      452
    17. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      35
      444
    18. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      439
    19. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      433
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40