Olen nuori nainen joka haluaa bikinikuntoon ensi syksyksi , kun lähden turkkiin haluan olla hyvässä kunnossa. Mittani ovat nyt 165 cm 75 kg. Ensi syksynä minä haluaisin olla n. 60 kg . Onko joillain vinkkejä miten laihtuisin? :) kiitos jo etu käteen :)
Vastaukset 6
- Ki itos vielä ;)
Eikös tämä palsta ole täynnä niitä vinkkejä. Kiitos jo etukäteen, että vaivaudut lukemaan.
- salkkarifani1
Onko sinulla jotain laihdutus vinkkejä?? :)
- Näe itsekin vaivaa
Olen samaa mieltä nimerkin Kiitos vielä ;) kanssa. Miksi niin moni kirjoittaja täällä ei vaivaudu lukemaan niitä satoja neuvoja, joita täällä suomi24:n Laihdutus-osion keskusteluissa on? Kunnon ohjeiden kirjoittamiseen menee paljon aikaa, jos ei tyydy toteamukseen "syö vähemmän kuin kulutat". Samat ohjeet pitäisi kirjoittaa joka päivä uudelleen, kun päivittäin joku haluaa saada ohjeet henkilökohtaiseen ketjuunsa. Ohjeet ovat kuitenkin kaikille samat. Olisi antoisampaa käydä keskustelua rajatummasta aiheesta kuin kirjoittaa yleisohjeita kysymykseen, miten laihtuisin.
Aloittajalle: Lue aikaisempia ketjuja ja lainaa kirjastosta ravitsemus/laihdutusoppaita. Niistä löytyy myös hyviä reseptejä. Lisää hiilaritietoisuuttasi.
- 6+12
Pointsit nyt jo siitä, että aloitat projektin tarpeeksi ajoissa, etkä ole näitä "miten pääsen bikinikuntoon kuukaudessa, ylipainoa 15kg"-ihmisiä.
Sitten vinkkejä: Syö puhdasta ruokaa (eli tee ruoka itse hyvistä raaka-aineista ja välttele tuotteita, joissa on pitkä tuoteseloste). Näin varmistat sen, että ylimääräisiä kaloreita ja piilosokereita ei ruokavaliossasi ole ja myös sen, että saamasi ravintoaineet ovat laadukkaita. Katso, että syöt joka aterialla annoksen kasviksia (kukkurallinen kourallinen), vähän rasvaa (noin peukalonpään verran) ja jotain proteiinia noin kämmenellinen (lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia, heraa, rahkaa, jugurttia). Jos koet tarvitsevasi lisää hiilareita, lisää muutamalle aterialle esimerkiksi leipää, pastaa, riisiä, bataattia tai perunaa. Suosittelen kuitenkin syömään päivän alkupuolella proteiinipainotteisemmin ja säästämään hiilarin lähteet iltapuolen ruualle (eli kaurapuuro mieluummin ilta- kuin aamupalana). Tämän on todettu ainakin parantavan vireystasoa päivän aikana ja vähentävän iltanapostelua.
Liikunnan osalta suosittelen kuntosalia ja kahvakuulaa. Kuntosalilla keskittyisin vapailla painoilla tehtyihin isoihin liikkeisiin (kyykky ja maastaveto mukaan ohjelmaan). Kahvakuulalla saa tehtyä hyviä koko kehoa kuormittavia liikkeitä (etuheilautus, rinnalleveto, tempaus, työntö...), jotka parantaa liikkuvuutta, lihaskuntoa ja polttavat hyvin rasvaa.- Laihduttaja
Kiitos paljon vastauksestasi! Pitää heti kokeilla ja kiitos kannustuksesta! :)
Olen jo hyvää vauhtia menossa tavoitteeseenii. Lenkkeily on auttanut , suosittelen sitä lämpimästi ja uintia myös!
- Uiskenetelija
Kunhan ne bikinit mahtuu päälle olet bikini knnossa. Jos eivät mahdu osta uimapuku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa861966Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as381270Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134974Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.201893- 77781
- 90774
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo213688- 67657
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79628Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,46628- 64584
- 35581
- 37541
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28452- 35444
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin13439- 33433
- 40427