Mitenkähän tässäkin onnistuisi. Tuntuu nimittäin parin hakemisen perusteella, että jos sanot olevasi vuokratyöfirman kautta töissä jossain, niin hakemus lentää suoraan roskakoriin.
Että millainen superihminen okein työntekijän pitää olla, jotta hänet palkattaisiin joko sellaiseen firmaan omaksi työntekijäksi, missä on tehnyt vuokrafirman kautta keikkoja
tai sitten,että saisi jostain muualta töitä.
Nimimerkillä: kolmatta vuotta vuokratyöntekijänä, alan tuntea itseni jo todelliseksi epäonnistujaksi.
Vuokratyöstä "normaaliin" työhön
6
402
Vastaukset
- Mr. Indy
Moi, oletko ollut samassa firmassa tuon vajaat 3 vuotta
ja onko sinulla ollut joka päivä säännöllinen työaika?
Jos on niin voit kysyä esim. työnjohdolta/ lähimmältä pomolta
pääsisitkö vakituiseksi, koska
"Työsopimuslain mukaan työsopimuksen on oltava vakituinen,
jos työtä on tarjolla jatkuvasti.
Tämä koskee myös vuokratyötä."
Itse sain vakituisen työn 2.5 vuoden jälkeen
yhdessä firmassa vuokralla työskennelleenä.
Eli kaikki on mahdollista. - Vaihda taloa
Kokeile vaihtaa firmaa. Haet vain sellaisia paikkoja, joissa rekrytoidaan suoraan yrityksen palkkalistoille, eikä mistään puliveivausriistofirman kautta harjoitettuna ihmiskauppana. Jos nykyiseen taloon ei vuokraorja "talon kirjoille kelpaa", kyseinen työnantaja ei arvosta sua p*skan vertaa...
- Ota kokemuksena
Oikeastaan tämä toiseen ketjuun laittamani vastaus sopii tähänkin, kyllä tästä pääpointit ainakin selviää:
"Jos työ houkuttaa, niin mene tekemään tuo 4kk vuokraorjana, MUTTA muista seuraava: Jokaisessa vuokraorjalassa "motivoidaan" vuokraorjia vilauttelemalla ja väläyttelemällä jengille pääsyä "talon kirjoille". Tuo on kuitenkin vain pelkkää sananhelinää, johon suurin osa jengistä lankeaa. Siinä on syy, että vuokraorjan p*skaa palkkaa, olemattomia oikeuksia ja työsuhdeturvaa, yms siedetään jopa vuodesta toiseen.... "jos vaikka seuraavan pätkän jälkeen.."
Kun otat asenteen, että kyse on vuokraorjapaikasta, jossa olet tasan niin kauan kuin huvittaa, tai työnantajaa, tai vuokraorjafirmaa kiinnostaa sun naamaa katsella, niin ei tule mitään turhia odotuksia ja pettymyksiä, eikä sua myöskään voida "jojottaa" tuolla iänikuisella "katotaanpa ketkä pääsee talon kirjoille" -kyykytysfraasilla... Muistathan, että tuo "työsuhteen turvattomuus" on myös sun puolelta, eli jos päätät lähteä litomaan orjalasta, niin se on tasan vuokrafirman tehtävä hommata tilalle uus orja, sulla ei ole mitään velvollisuuksia asiakasyritystä kohtaan sen enempää, kuin sillä asiakasyrityksellä sua kohtaan! " - Norja
Olisi melkoinen ihme jos työnantajan ja vuokrafirman välinen sopimus ei asettaisi rajoituksia vuokratyöntekijän suoraan palkkaamiseen..
- Liiankin totta
Totta ja sitten vuokraorjia yleensä k*setetaan näillä "parhaat pääsee talon kirjoille" -porkkanoilla, vaikka käytännössä näin ei voi edes niiden soppareiden takia tehdä. Tokihan tuo porkkana motivoi monia raatamaan niska limassa olemattomalla palkalla vailla minkäänlaista "oikean työsuhteen turvaa & etuja"...
- 16+11
Rahan suhteen ois hyvä saada vakkaripaikka mutta vapaa-ajan suhteen ei......... Olen vaihatamassa alaa nimittäin ravintola-alalta ei ole kuin vuokratyötä tarjolla. Yrittäjäks ois kiva tietty ryhtyä jossain vaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569