Afganistanilaiset

Mariakkkkk

Millaisia kokemuksia teillä on afganistanilaisista miehistä? Olen kiinnostunut yhdestä afgaanista, mutta haluaisin hieman kuulla teiltä millaisia he ovat..

33

1806

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teletappi 2013

      Hölmö kysymys, testaa niin tiedät.

      Ihmiset eivät ole samanlaisia joten kysymys on aivan turha. Vai ovatko kaikki afghaanit kloonattuja? En usko.

      • Mariakkkk

        Oot oikeessa, halusin vaan kuulla ihmisten mielipiteitä. :) en ajatellutkaan että kaikki olisi samanlaisia. :)


      • Grown up baby

        Maria taidat olla joku pentu

        Ihan vaan mitä näitä viestejäsi ja tuota aloitusta lukee
        uskot siis ihan siihen et kaikki ihmiset voi olla samanlaisia
        et kai ole matkustanut paljonkaan elämässäsi ja muutenkaan nähnyt paljon mitään? et kaiketi tunne myös yhtään ulkomaalaista?

        Kuule maria monissa maissa näin yleisesti on sellainen streotypia suomalaisista tytöistä ja naisista esim.välimeren maissa.Joissa suomalaisia naisia ja tyttöjä pidetään halppoina ja vitsin ja pilkan kohteina.Siis maria mitäs jos joku afgaani nyt kysyis sulta,että ootko maria sinäkin tälläinen helppo tapaus kun olen kuullut paljon miehiltä et suomalaiset naiset sitä on.Eiks toi ois aikamoista.

        Nyt tytön hupakko kasva aikuiseksi ja siitä tutustumaan ihmisiin tänne maailmaan mahtuu kaikenlaisia!


    • Azizam

      Onko kiinnostuksesi kohde shia tai sunni?

      ei sillä että tolla uskonto seikalla olisi mitään väliä mutta kun itse en tunne läheisemmin shi miehiä mutta sunneja kylläkin

      Itse tunnen jokusen afgaanin miehen sekä naisen.Ovat yleensä ystävällistä porukkaa,lähestyväisiä.Koteihinsa kun menee vierailulle niin kohtelevat todella hienosti ja erittäin vieraan varaisia.Afgaani miehet millaisia en voi yleistää koska en luonnollisesti kaikkia heitä tunne,mutta sen verran tiedän heitä,että ovat melko vakavalla pohjalla olevia jos sattuvat aloittamaan parisuhteen(toki varmasti on heitäkin jotka ei välttämättä ole hyviä tai kilttejä miehiä mut siksi kannattaakin tutustua kunnolla).hieman lapsellisiakin voivat olla(eikä tämä suinkaan aina paha asia ole riippuu toki missä määrin) mutta panostavat suhteeseensa ja tykkäävät pitää naisestaan huolen ja ett naisensa on laitetun näköisenä kauniissa vaatteissa,meikattuina jne..Sanotaan näin,että jos minun täytyisi valita parisuhde esim: vaikka afgaanin tai kurdin/turkkilaisen välillä niin ehdottomasti afgaani.

      Toki heissäkin on huonoja puolia. voivat joskus suutahtaa tai pahoittaa mielensä helpostikin riippuu kai toki myös asioiden ymmärtämisestä esim. kieli ymmärtääkö osapuolet toisiaan täysin jne..

      Tämähän ei aiheeseen mitenkään liity,kun tässä kysyttiin miehistä mutta kerronpa kuitenkin.Afgaani naiset joita tunnen ja tiedän voivat jokseenkin olla hassujakin :) mieleeni tulee eräskin kerta,kun kaksi nuorta afgaani naista tuli kotiini vierailulle ensimmäistä kertaa ja he näkivät,että kotonani ei ole kissaa eikä koiraa niin tokaisivat olen kulemma hyvä vaimo,kun ei ole mulla eläimiä kotona.hih :) ,lapsellisia ja hassujakin tokaisuja voit kuulla afgaani siskoilta,kovin tarkkoja ainakin naiset näyttävät olevan sen suhteen että millainen mies täytyy olla mm. muslimi

      Mikset vaan reippaasti tutustu siihen afgaani ystävääsi en tiedä voiko täällä palstoilta saada yhtä ainoaa oikeaa neuvoa tai mielipidettä tässä asiassa.Joten niin kuin tekisit ihan kenen miehen kanssa vaan niin tutustumista vaan peliin.Siinäpä sitten näen millainen mies on aikaa myöten.

      • Mariakkk

        Kiitos paljon vastauksestasi. :) Täytyy varmaan tutustua, oon vaan kuullut niin paljoo negatiivista afgaaneista, joten hieman pelottaa.. :S Mutta tutustumalla taitaa paremmin selvitä. :)


      • Mariakkkk
        Mariakkk kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksestasi. :) Täytyy varmaan tutustua, oon vaan kuullut niin paljoo negatiivista afgaaneista, joten hieman pelottaa.. :S Mutta tutustumalla taitaa paremmin selvitä. :)

        Ja shia tietääkseni, en voi varmaksi sanoa. Onko silläkin jotain väliä tai merkitystä vai?


    • kale1

      Etkös ole mielestäsi saanut riittävästi tietoa afgaanimiehistä, vaikka radio ja televisio raportoi niistä jokapäivä.

      • Mariakkkk

        Niinpä..


      • Anonyymi
        Mariakkkk kirjoitti:

        Niinpä..

        Minä tunnen ainoastaan hyvin symppaattisia Afgaaneja he ovat sydämmellistä kansaa .Ahkeria työssään opinnoissaan. Ja haluavat oppia asioita uudesta kotimaastaan🥰👍


    • Tutustu itse

      Kale13 taitaa tarkoittaa nyt talebaneja joita myös yleensä nämä rauhaa rakastavat afgaannit pakenevat kotimaastaan.tiesikö kale sitä,että mm. tämä ryhmittymä pakottaa miehiä ja nuoria poikia varsinkin liittymään ryhmäänsä ja tästä kieltäytyvät voivat maksaa siitä hengellään tai perheensä ovat uhan alla.Kukaan normaali ja täysipäinen ihminen ei kylläkään talebaneja puolusta,ovat kuin syöpä pakistanissa ja afghanistanissa ja haluaisivat kyseiset maat jollekin kivikauden tasolle missä ei ihmisillä ole oikeuksia ja esim: tytöillä vapautta käydä koulua.

      Maria sillä ei ole paljonkaan väliä onko shia vai sunni.Uskonoissaan voi olla eroja ja myös ulkonäöllisesti voivat erottua esim. shiat ovat yleensä näitä joiden kasvojen piirteet muistuttavat lähinnä kiinalaisia,japanilaisia.

      Onhan afgaaneissakin varmasti näitä jotka mätiä omenia kuten jokaisessa kansanryhmässä on.Voithan maria varovainen olla jos niin koet,mutta on hyvä jos tutustut ihmisiin itse henkilökohtaisesti ja näin opit tuntemaan millaisia ovat ja näin ollen teet itse arviosi heikäläisistä.Vieraanvaraisia ja ystävällisiä yleensä ovat(ainakin ne afgaanit jotka minä tiedän ja tunnen) ja onhan sullakin jotain mielenkiintoa tutustua kun tännekin tulit kyselemään afgaaneista/miehistä

      • Edelleen

        ovat talibaneja, eivät talebaneja...


      • nairaan pilkkua
        Edelleen kirjoitti:

        ovat talibaneja, eivät talebaneja...

        "ovat talibaneja, eivät talebaneja... "

        No ihan sama miten kirjoitat tai miellät tuon ryhmittymän.Ymmärsitpä ainakin mistä ryhmästä kysymys oli puhuttaessa. Pilkun n-ussia


      • 2342344243
        Edelleen kirjoitti:

        ovat talibaneja, eivät talebaneja...

        "ovat talibaneja, eivät talebaneja... "

        Kannattaa tarkistaa faktat, ennen kuin ryhtyy viisastelemaan sormi pystyssä. Tässä sinulle tietoa: http://www.kotus.fi/index.phtml?i=590&s=2762


      • 09+++2++2
        2342344243 kirjoitti:

        "ovat talibaneja, eivät talebaneja... "

        Kannattaa tarkistaa faktat, ennen kuin ryhtyy viisastelemaan sormi pystyssä. Tässä sinulle tietoa: http://www.kotus.fi/index.phtml?i=590&s=2762

        Myös talebaneiksi heitä kutsuvat afganistanilaiset

        Kannattaa pitää suunsa ja sormensa kurissa jos ei ymmärrä ja tiedä mitään.


      • Suvakkionvitsi
        Edelleen kirjoitti:

        ovat talibaneja, eivät talebaneja...

        Ne on kaikki talidomeja.


    • Kaksi puolta

      Mariakkk Kuulo puheita voit kuulla paljonkin ja monesti heiltä jotka eivät pidä erillaisista ihmisistä ulkomaalaisista tai vähemmistöistä ylipäänsä.Ja aina ei varoituksetkaan turhia ole,mutta kuitenkin kun tutustut itse ihmisiin niin saatat yllätyä positiivisesti ja niin se yleensä onkin,että kaikki ei ole välttämättä sitä mitä puhutaan. Viisas ihminen kyllä katsookin ensi itse henk.kohtaisesti mitä kukakin on tutustuu yms.. ennen kuin tuomitsee yhtään ketään.

    • pensselitäti

      Afganistanilaiset miehet ovat ihan mukavia hyvänpäiväntuttuina. Perheen sisällä on kuitenkin hyvin yleisesti väkivaltaa. Itse olen nähnyt vaimoilla mm. irronneen etuhampaan ja kuumalla öljyllä poltetut kasvot. Muutamakin afganistanilainen vaimo on pyytänyt minua puhumaan miehelleen, että tämä lopettaisi lyömisen.
      Jos kiinnostuksesi kohteella on entisiä suhteita, kannattaisi kysellä heiltä. Hehän miehen parhaiten tuntevat.

      • Mariakkkk

        Aijaa, mä oon kans kuullu että on usein väkivaltaisia... :s


      • Ihmettelen asiaa

        pensselitäti

        Ihme,kun minä en ole koskaan tälläiseen ilmiöön tormännyt vaikka aika paljon olen ollutkin tekemisissä afgaanien kanssa.Monet ovat jopa niin länsimaalaistuneita,että eivät esim: huolisi maan naistaan vaimokseen.


      • pensselitäti
        Ihmettelen asiaa kirjoitti:

        pensselitäti

        Ihme,kun minä en ole koskaan tälläiseen ilmiöön tormännyt vaikka aika paljon olen ollutkin tekemisissä afgaanien kanssa.Monet ovat jopa niin länsimaalaistuneita,että eivät esim: huolisi maan naistaan vaimokseen.

        Ihmettele vapaasti.
        Mieluummin minäkin olisin ollut moiseen törmäämättä.
        Kernaasti huolivat oman maansa naisen ja keräävät kaikin keinoin rahaa lahjoihin ja häihin.


      • Niinkö?
        pensselitäti kirjoitti:

        Ihmettele vapaasti.
        Mieluummin minäkin olisin ollut moiseen törmäämättä.
        Kernaasti huolivat oman maansa naisen ja keräävät kaikin keinoin rahaa lahjoihin ja häihin.

        Ihmettele vapaasti.
        Mieluummin minäkin olisin ollut moiseen törmäämättä.
        Kernaasti huolivat oman maansa naisen ja keräävät kaikin keinoin rahaa lahjoihin ja häihin.

        Niin eikai se pois suljettu ole,että heillä ei olisi maan naisiaankin vaimoina
        mutta paljon on heitäkin joilla ei ole.eivätkä näytä asialle edes vihreää valoa.
        Tuosta pahoinpitely systeemistä täällä suomessa,mitä kerroit juuri olet ensimmäinen ihminen jolta kuulen afgaanin tekevät tuollaista.Mutta ihmettelen sinua et ole poliisia soittanut tai muutenkaan kai yrittänyt naista auttaa jos asia on totta?! hieman särähtää tuo kun sanot,että perheen sisällä on yleensä väkivaltaa.Tunnetko kaikki afgaani perheet/miehet,naiset kun näin yleistävästi tiedät tämän kertoa? Tuskinpa.Se taas,että olipa sitä perheväkivaltaa afgaanien tai ihan supi suomalaisten keskuudessa niin se on aina tuomittavaa ja surullista ennenkaikkea.


      • pensselitäti
        Niinkö? kirjoitti:

        Ihmettele vapaasti.
        Mieluummin minäkin olisin ollut moiseen törmäämättä.
        Kernaasti huolivat oman maansa naisen ja keräävät kaikin keinoin rahaa lahjoihin ja häihin.

        Niin eikai se pois suljettu ole,että heillä ei olisi maan naisiaankin vaimoina
        mutta paljon on heitäkin joilla ei ole.eivätkä näytä asialle edes vihreää valoa.
        Tuosta pahoinpitely systeemistä täällä suomessa,mitä kerroit juuri olet ensimmäinen ihminen jolta kuulen afgaanin tekevät tuollaista.Mutta ihmettelen sinua et ole poliisia soittanut tai muutenkaan kai yrittänyt naista auttaa jos asia on totta?! hieman särähtää tuo kun sanot,että perheen sisällä on yleensä väkivaltaa.Tunnetko kaikki afgaani perheet/miehet,naiset kun näin yleistävästi tiedät tämän kertoa? Tuskinpa.Se taas,että olipa sitä perheväkivaltaa afgaanien tai ihan supi suomalaisten keskuudessa niin se on aina tuomittavaa ja surullista ennenkaikkea.

        Ei tosiaankaan "se pois suljettu ole,että heillä ei olisi maan naisiaankin vaimoina". Minäkin tiedän muutamia nuoria afgaanimiehiä, joilla on nuori vaimo kotimaassa tai lähialueilla, ja jotka tekevät kaikkensa saadakseen hänet tänne. Odotus saattaa muodostua pitkäksikin, ja jotkut seurustelevat sinä aikana täkäläisten naisten kanssa. Ehkä he eivät kerro näille vaimostaan. Täällä Suomessa kasvaneet nuoret afgaanimiehet ja naiset naitetaan hyvin nuorina, joten harva yli kaksikymppinen on poikamies.
        Voin hyvinkin olla ensimmäinen, jolta kuulet pahoinpitelyistä. Jonkunhan täytyy olla ensimmäinen. Afgaaninaiset eivät uskalla julkisesti näistä tapauksista kertoa, eivätkä miehet niillä tietenkään kerskaile.
        En tunne enkä väitä tuntevani kaikkia afgaaniperheitä, mutta sen verran kuitenkin, että olen huomannut, että heidän keskuudessaan naisiin kohdistuva perheväkivalta on hyvin yleistä.
        "Mutta ihmettelen sinua et ole poliisia soittanut tai muutenkaan kai yrittänyt naista auttaa jos asia on totta?" Mistä tuollaista päättelet? Mistä luulet tietäväsi, mitä minä olen tehnyt tai ollut tekemättä?


      • Oiskohan noin
        pensselitäti kirjoitti:

        Ei tosiaankaan "se pois suljettu ole,että heillä ei olisi maan naisiaankin vaimoina". Minäkin tiedän muutamia nuoria afgaanimiehiä, joilla on nuori vaimo kotimaassa tai lähialueilla, ja jotka tekevät kaikkensa saadakseen hänet tänne. Odotus saattaa muodostua pitkäksikin, ja jotkut seurustelevat sinä aikana täkäläisten naisten kanssa. Ehkä he eivät kerro näille vaimostaan. Täällä Suomessa kasvaneet nuoret afgaanimiehet ja naiset naitetaan hyvin nuorina, joten harva yli kaksikymppinen on poikamies.
        Voin hyvinkin olla ensimmäinen, jolta kuulet pahoinpitelyistä. Jonkunhan täytyy olla ensimmäinen. Afgaaninaiset eivät uskalla julkisesti näistä tapauksista kertoa, eivätkä miehet niillä tietenkään kerskaile.
        En tunne enkä väitä tuntevani kaikkia afgaaniperheitä, mutta sen verran kuitenkin, että olen huomannut, että heidän keskuudessaan naisiin kohdistuva perheväkivalta on hyvin yleistä.
        "Mutta ihmettelen sinua et ole poliisia soittanut tai muutenkaan kai yrittänyt naista auttaa jos asia on totta?" Mistä tuollaista päättelet? Mistä luulet tietäväsi, mitä minä olen tehnyt tai ollut tekemättä?

        Höpön höpön pensselitäti

        minäkin tunnen paljon afgaaneita,mutta en väitä kaikkia heitä tuntevani,He kenet tiedän
        todella monilla heistä on länsimainen tyttöystävä/vaimo joko suomesta,venäjältä tai ukrainasta,osalla ei vaimoa tai tyttöystävää laisinkaan vain muutaman pariskunann tiedän jossa molemmat osapuolet ovat afgaaneja jne..Eihän tuo mikään ihmetys ole jos joillain heillä onkin vaimot kotimaastaan mitä sitten?! eihän kaikilla suomalaisillakaan ole ulkomaalaista puolisoa.Itse afgaani miesten kanssa jutelleina ovat jotkut heistä olleet sitä mieltä,että eivät ottaisi maan naistaan ja HUOM! suomessakin asuu paljon myös sinkku afgaani naisia.Itsekin jokusen tyttösen ja naisen tiedän joilla ei ole puolisoa valmiiksi katsottuna.

        Ja kyllä sinä viestissäsi annat ymmärtää,että muka tuntisit kaikki afgaani perheet ja siitä syystä tiedät sanoa,että heidän keskuudessaan olisi yleistä perheväkivalta.Jos osaa sanoa ,että väkivalta on perheissään yleistä niin eikö tämä anna selvästi ymmärtää 2 asiaa joko väistämättä tunnet heidät jokaisen tai olet käynyt kiertelemässä afgaanien ovien takana tekemsäss kysely gallubbia? En luule mitään vaan uskon vahvasti pensselitäti ihan vaan kirjoutuksesi perusteella :)


      • 9+4=

        Romani naisiin tuntuu joillakin heillä olevan mielenkiintoa kovasti
        en vaan tiedä onko romani afgaani pareja?


      • pensselitäti
        Oiskohan noin kirjoitti:

        Höpön höpön pensselitäti

        minäkin tunnen paljon afgaaneita,mutta en väitä kaikkia heitä tuntevani,He kenet tiedän
        todella monilla heistä on länsimainen tyttöystävä/vaimo joko suomesta,venäjältä tai ukrainasta,osalla ei vaimoa tai tyttöystävää laisinkaan vain muutaman pariskunann tiedän jossa molemmat osapuolet ovat afgaaneja jne..Eihän tuo mikään ihmetys ole jos joillain heillä onkin vaimot kotimaastaan mitä sitten?! eihän kaikilla suomalaisillakaan ole ulkomaalaista puolisoa.Itse afgaani miesten kanssa jutelleina ovat jotkut heistä olleet sitä mieltä,että eivät ottaisi maan naistaan ja HUOM! suomessakin asuu paljon myös sinkku afgaani naisia.Itsekin jokusen tyttösen ja naisen tiedän joilla ei ole puolisoa valmiiksi katsottuna.

        Ja kyllä sinä viestissäsi annat ymmärtää,että muka tuntisit kaikki afgaani perheet ja siitä syystä tiedät sanoa,että heidän keskuudessaan olisi yleistä perheväkivalta.Jos osaa sanoa ,että väkivalta on perheissään yleistä niin eikö tämä anna selvästi ymmärtää 2 asiaa joko väistämättä tunnet heidät jokaisen tai olet käynyt kiertelemässä afgaanien ovien takana tekemsäss kysely gallubbia? En luule mitään vaan uskon vahvasti pensselitäti ihan vaan kirjoutuksesi perusteella :)

        En ole väittänyt tuntevani kaikkia afganistanilaisia. Ole hyvä ja lainaa sitä osaa viestistäni, jossa olen mielestäsi moista väittänyt.
        Emme ilmeisesti tunne samoja ihmisiä. Tosin minäkin tunnen ja olen tuntenut afganistanilaisia miehiä, joilla on suomalainen tyttöystävä tai tyttöystäviä tai naissuhteita. Muutamilla on lapsiakin suomalaisten naisten kanssa, varsinkin niillä, jotka ovat tarvinneet oleskeluluvalleen perusteita. Puhuin vakiintuneemmista suhteista, lähinnä avioliitosta. Minä puolestani en tunne enkä tiedä yhtään afganistanilais-suomalaista avioparia.
        Sellaisenkin ilmiön olen huomannut, että afgaanimiehet hakevat puolison mieluummin kotimaastaan kuin menevät naimisiin Suomessa asuvan afganistanilaisen naisen kanssa. Täällä asuvat naiset, varsinkin leskirouvat, taas hakevat miehen - usein nuoren - Afganistanista.
        Afganistanilaisten keskuudessa ei harrasteta sinkkuelämää samalla tavalla kuin Suomessa. Pyrkimyksenä on perustaa perhe, ja se tapahtuu hyvin nuorena.
        Perheväkivaltaa on enemmän kuin mitä suomalaisten keskuudessa olen havainnut.


    • kale 13 siellä?

      Olet siis mukamas nähnyt irroneita etuhampaita ja kuumalla öljyllä poltettuja kasvoja? tuskinpa olet.. olet huono provo.. jos asia olisikin totta niin et mukamas olisi ilmoittanut poliisille mitään.. just joo

      tänne tulevat afgaani miehet ovat minun nähdäkseni nuoria ja yleensä ei ole edes vaimoja heillä ja monilla heillä on eurooppalainen tyttöystävä..

      • pensselitäti

        Valitettavasti olen. Ihan täällä Suomessa.
        Tänne tulee kaiken ikäisiä afgaanimiehiä. Yleensä kaikilla täysi-ikäisillä on vaimo, täällä tai muualla.


      • ei tartte todistella
        pensselitäti kirjoitti:

        Valitettavasti olen. Ihan täällä Suomessa.
        Tänne tulee kaiken ikäisiä afgaanimiehiä. Yleensä kaikilla täysi-ikäisillä on vaimo, täällä tai muualla.

        Tuskin tuo mariakkk on itsekään niin hyvä tai erikoinen että täällä täytyy
        ruveta kenekään todistelemaan sille onko afgaanit hyviä ja huonoja

        ihan sama olisi kysyä mariakkk:lta onko kaikki suomalaiset kouluammuskelijoita ja perhesurmaajia ja vaimonsa hakkaajia juoppoja?.No eihh olisi vain turhaa yleistämistä.jos laittaisimme koko suomen kansan samaan rytäkkään
        siis tutustu itse jos sua kerta kiinnostaa.Minä vaan taidan uskao et mariakkk on perus sellainen nuori suomalainen tyttönen joka halusiai mieluusti sänky seuraa ulkkis miehestä ja tämä pelottaa kovasti tutustua heihin,mutta samalla myös kiehtoo jos asia ei näin olisi niin tuskin olisi tänne tullut asiasta kyselemään

        Taitaa olla vaan joku perus pimu.


    • olga pee

      Hei Maria koo. Minulla on afganistanilainen mies,ollut jo monta vuotta.Saanko kysyä missäpäin sinun kiinnostuksen kohde asuu?olen saanut omastani selville että joku tyttö olis kiinnostunut.Voin kertoa sinulle sen jälkeen kaiken ja pakata hänen kamat,niin saat tulla hakemaan. PS.tämä ei ole provo.O

    • tosiasioita

      Maria, kannattaisi varmaan lukea joku hyvä kirja joka kertoo Afganistanista. Saisit selville ainakin jotain siitä, miten tavalliset ihmiset siellä elävät ja millaisia tapoja heillä on.
      Voin suositella esim tätä (kirjastosta löytyy):
      Francesca Marciano: Matka kuvien taakse

    • korukiivi

      mulla ollut 2 v kyseisestä maata mies itseäni nuorempi..eipä ole mitää pahaa sanottavaa kun tekee säännöt selviksi heti aluksi eikä' muuta yhteen eikä anna komennella .mulla motto ollut se ja on edelleenkin ja se olen minä joka päätän omista asioistani ei kukaan mies mistää taholta..jos olisi mustasukkanen olisin potkassut pellolle aika päiviä sitten..jos ei luottamusta olisi se olisi finito heti alkuunsa..aikana kutakin.

    • Tiedän.tapauksen

      Tämänkin ketjun aloittaja on siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Paloi kuoliaaksi jossakin Satakunnan alueella. Pahat kielet ovat kuiskineet että afgaaniystävällä olisi ollut joku rooli siinä kuolemassa.

    • pulaassko

      hei korukiivi mita teidän seksielämään kuuluu? pakottaako se sutkin sellaisiin tekoihin mistä itse et pidä, minun on joskus pakko antaa sille tiukempaa beetä kun sille ei voi sanoa että ei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe