2 Tim.4:7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
4:8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.
"Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"
Oliko tämä Paavalilta leuhkimista?
Vai tarkoittiko Paavali oikeasti mitä sanoi?
Voitko sinä sanoa omasta elämästäsi: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"?
Itse voin sanoa, "minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut," Jokainen päiväni, tuntini, minuuttini ja sekunttini olen antanut kaikkeni. Kaikesta sydämestäni, kaikesta voimastani ja kaikesta ymmärryksestäni.
Kun menen kerran viimeiselle tuomiolle, niin voin täydestä sydämestäni sanoa: Yhtään sekunttia en olisi parempaan pystynyt, en olisi mitään voinut tehdä toisin. Jokainen päiväni on ollut uskon maratooni, jokainen päiväni on juostu uskon äärirajoilla. Edes sekunnin murto-osaa en olisi kyennyt parantamaan.
Matt. 8:20 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi."
"Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"
64
283
Vastaukset
- Ihmetystä
Sinusta tesa saa sellaisen kuvan, että olet sielunelämässäsi hyvin häilyväinen. Mihin siis olet tarvinnut Jumalan kuritusta, kun olet niin täydellisen onnistunut?
- tesa..
Oletko miettinyt mihin Paavali tarvitsi Jumalan kuritusta, koska hänkin sanoo: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"
Epäonnistuminen tai onnistuminen, kaatuminen tai nouseminen ei tee kilvoituksesta hyvää. Vaan hyväksi sen tekee jos olemme kaikkemme antaneet, kaikkemme tehneet. Kaikesta sydämestä, -voimasta ja -ymmärryksestä. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Oletko miettinyt mihin Paavali tarvitsi Jumalan kuritusta, koska hänkin sanoo: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"
Epäonnistuminen tai onnistuminen, kaatuminen tai nouseminen ei tee kilvoituksesta hyvää. Vaan hyväksi sen tekee jos olemme kaikkemme antaneet, kaikkemme tehneet. Kaikesta sydämestä, -voimasta ja -ymmärryksestä.Paavalin alkutaival oli kristittyjen vainoamista, mutta senkin hän teki kaikesta sydämestä, -voimasta ja -ymmärryksestä. Hän luuli kiivaudessaan tekevänsä Jumalalle palveluksen.
Jumala katsoi tämän miehen sydämeen, ja päätti ottaa Paavalin omaan käyttöönsä. Ja elämänsä lopulla Paavali sanoo, "minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"
- su***
tesa, jos sinä vain luulet seppeleen olevan pääsi päällä. Et sitä itse näe. Mutta toiset sen näkevät ja sanovat jos sinulla on seppele pääsi päällä. Katsoppas vielä peilistä, onko se siellä?Näetkö koskaan siellä muita?
Minä olen katsellut itseäni peilistä. ja minulla ei ole seppelettä pääni päällä. Olen kilvoitellut yli kahdeksankymmentä vuotta tässä elämässä ja olen aika onnellinen ihminen. Olen siitä Herraakin kiitellyt, ja toivonut vast edeskin loppuelämälleni sen kilvoituksen riittävän.- tesa..
SU, ei minulla ole ongelmaa nähdä vanhurskauden seppelettä jonka Herrani on minulle antava.
Olen saanut syntyä Jumalalle pyhitettynä niin kuin Samuel. Ja saanut kasvaa Jumalani temppelissä koko elämäni. En tarkoita tällä ihmiskäsin tehtyä temppeliä, vaan Jumalan temppeliä Pyhän Hengen temppeliä.
Siellä olen oppinut kuulemaan Herrani ja Jumalani äänen jo lapsesta asti, eikä minun ole milloinkaan tarvinnut sieltä poistua. - voi voi voi voi
tesa.. kirjoitti:
SU, ei minulla ole ongelmaa nähdä vanhurskauden seppelettä jonka Herrani on minulle antava.
Olen saanut syntyä Jumalalle pyhitettynä niin kuin Samuel. Ja saanut kasvaa Jumalani temppelissä koko elämäni. En tarkoita tällä ihmiskäsin tehtyä temppeliä, vaan Jumalan temppeliä Pyhän Hengen temppeliä.
Siellä olen oppinut kuulemaan Herrani ja Jumalani äänen jo lapsesta asti, eikä minun ole milloinkaan tarvinnut sieltä poistua.Voi sinua reppanaa. Kunpa edes osaisit poistua sinne missä vertaisesi ovat.
Siellä sinun valheisiisi uskottaisiin ja saisit vertaistukea.
Täällä me tiedämme kuinka rikkinäinen ihminen sinä olet, ja elät vailla Kristusta.
Mistä tuollainen harhakäsitys on peräisin, että olisit syntynyt pyhitettynä Samuelin tavoin? Tällaista soopaa ei nimittäin kirjoita kukaan muu kuin hengellisesti umpisokea ihminen, jonka omatunto nukkuu syvää omanvanhursdkauden unta.
Me kasikki Jeesuksen omat näemme visesteistäsi heti, ettei sinulla ole aavistustakaan siitä mitä sanalla pyhitetty edes tarkoitetaan. - tesa..
voi voi voi voi kirjoitti:
Voi sinua reppanaa. Kunpa edes osaisit poistua sinne missä vertaisesi ovat.
Siellä sinun valheisiisi uskottaisiin ja saisit vertaistukea.
Täällä me tiedämme kuinka rikkinäinen ihminen sinä olet, ja elät vailla Kristusta.
Mistä tuollainen harhakäsitys on peräisin, että olisit syntynyt pyhitettynä Samuelin tavoin? Tällaista soopaa ei nimittäin kirjoita kukaan muu kuin hengellisesti umpisokea ihminen, jonka omatunto nukkuu syvää omanvanhursdkauden unta.
Me kasikki Jeesuksen omat näemme visesteistäsi heti, ettei sinulla ole aavistustakaan siitä mitä sanalla pyhitetty edes tarkoitetaan.Sitten heppamies ratsasti tyytyväisenä kotiinsa, laittoi kädet ristiin ja kiitti totuuden sanoista Herraa.
Siihen kehräämiseen heppamies nukahti ja herättyään päiväunilta avasi tietokoneen ja totesi: Vieläkin se tesa on täällä. Mitä ihmettä sen kanssa pitäisi tehdä?
Katso heppamies raamatusta: Et ole käyttänyt vielä uhkailua poisajamisessasi, etkä koonnut neuvostoa koolle. - 12+18
tesa.. kirjoitti:
Sitten heppamies ratsasti tyytyväisenä kotiinsa, laittoi kädet ristiin ja kiitti totuuden sanoista Herraa.
Siihen kehräämiseen heppamies nukahti ja herättyään päiväunilta avasi tietokoneen ja totesi: Vieläkin se tesa on täällä. Mitä ihmettä sen kanssa pitäisi tehdä?
Katso heppamies raamatusta: Et ole käyttänyt vielä uhkailua poisajamisessasi, etkä koonnut neuvostoa koolle.tesa, et ole vielä perillä.
- tesa..
12+18 kirjoitti:
tesa, et ole vielä perillä.
>tesa, et ole vielä perillä. 12 18<
En olekkaan perillä, mutta ei Paavalikaan ollut sanoessaan "minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut." - 16+15
tesa.. kirjoitti:
>tesa, et ole vielä perillä. 12 18<
En olekkaan perillä, mutta ei Paavalikaan ollut sanoessaan "minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut."Toivotan hyvää loppumatkaa ja sitä ettei vain ylpeys kävisi lankeemuksen edellä
- tesa..
Tiit: 2:7 "Aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi,"
Paavalilta lisää hyviä neuvoja. Oletteko mielestänne ojentautuneet tässä?- tesa..
Tiit: 2:7 "Aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi,"
Itsensä vähättely, epäonnistumisen, huonouden, syntisyyden, heikkouden julistaminen ei ole hyvien tekojen esikuvaa, vaan päinvastoin.
Heikkous ja syntisyys kyllä yhdistää, mutta se ei ole sitä yhteyttä jota Hengen tuomalla yhteydellä tarkoitetaan.
- su***
se on hyvä jos tesa todella tunnnet olevasi hyvä ja hyvien tekojen esikuva.
Kerro pari hyvää tekoa, jonka haluat olla esikuvana esimerkiksi minulle?
Minä en ole koskaan ollut mikään esimerkillinen ihminen. Mutta tänään voin olla esikuva jollekkin juopolle ja tupakalla keuhkojaan pilanneelle. Kato, en juo mitään alkoholia, en tippaakaan.(siksiköhän en käy ehtoollisellakaan?) Laitan käteni ristiin aamuin illoin.
Mitä tulee Paavalin neuvoihin, ne olivat perin huonot, siinä meni henki. Täällä voi laukoa kaikkea, kun kukaan ei voi kivittää tai katkaista päätä.
Vielä siitä esimerkillisyydestä. Kukaan ei voi olla niin hyvä, että hänessä olisi jotain pahaa. Vai oletko sinä sellainen? Ei puhuta nyt veripesusta vaan armosta.- tesa..
>Se on hyvä jos tesa todella tunnnet olevasi hyvä ja hyvien tekojen esikuva. su<
Esikuvan tarkoitus ei ole kuvata minua, vaan kertoa ympäristölleen Jumalan Sanaa ojentautumisesta. Tärkeää on myös tuntea hyvyyttä koska silloin tietää ojentautuvansa oikeaan suuntaan. Jos tunnemme huonoutta, niin se kertoo siitä että ei ole ojentauduttu.
Kerro pari hyvää tekoa, jonka haluat olla esikuvana esimerkiksi minulle?
Koko aloitus olkoon hyvien tekojen esikuvanani. Jokainen tietää miten täällä tällaiseen aiheeseen suhtaudutaan, mutta kirjoitan siitä silti koska tämä on Jumalan Sanaa.
Aloitin kysymällä:
Oliko tämä Paavalilta leuhkimista?
Vai tarkoittiko Paavali oikeasti mitä sanoi?
Olisiko se ristillisempää ja rohkaisevampaa, jos joku tunnustaisi: Olenjuopoitellut, harjoittanut haureellisia asioita, ollut putkassa, saanut sakkoja ymä. Ollut supon tarkkailussa tai jotain vastaavaa.
Arvaan, että lihasta nousisi ajatus, että löytyyipä minuakin huonompi ihminen, minullahan on pelastuksen toivoa ainakin puolipäivää!- 20+17
Kuulutko samaan koko ajan onnistujien joukkoon kuin tesa?
Allekirjotatko tesan avauksen omalle kohdallesi ent sefu?Olipa kerran maallikkosaarnaaja, joka kertoi, ettei ole riidellyt vaimonsa kanssa. Vaimo oli paikalla ja vähän hymähteli ja esitti lievän vastalauseen. Johon mies totesi, että kaikki on anteeksiannettu.
Ihmisen ja Jumalan ero on siinä, että Jumala pyyhkii synnit pois. Ihminen vain hautaa ne matalaan multaan, että on kätevää kaivaa ne ylös.
Eikö olisi ihan vilpittömästi ihanaa uskoa elävänsä sellaisen Jumalan hoidossa, joka puhdistaa jatkuvasti ja neuvoo vielä ihmissuhteissakin?
Paavali sanoi: 1.kor 4: 3. Mutta vähän minä sitä tottelen, että minä teiltä tuomitaan eli inhimilliseltä päivältä: ja en minä itsekään tuomitse minuani;
4. Sillä en minä tiedä mitään kanssani; mutta en minä sentähden vanhurskautettu ole, vaan Herra on se, joka minun tuomitsee.
- tesa..
Kirjoitin raamattuhakuun sanaksi "MINÄ", ja hakuehdolla löytyi 5304 jaetta.
Minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä.
"Minä" ei kuvaa narsismia, vaan esikuvaa jonka tarkoitus on olla meille kaikille esimerkkinä. Jos itsessämme on narsismia, niin kuulemme esikuvan narsismina, ja mitä enemmän sitä on sitä kovemmin sisimpämme huutaa narsismia narsismia narsismia.
"Usko on ojentautumista", ja silloin kun valitamme heikkoa uskoa on kysymyksessä se ettei ole ojentauduttu.
No mihin pitäisi ojentautua? Tähän tarvitaan niitä esikuvia ja esikuvina esiintyviä.- 10+9
Käy tesa tv7:n arkistosta kuuntelemassa One Wayn opetusta -Vanha vai uusi risti. Siinä on kaksi noin puolen tunnin opetusosaa numeroilla 243 ja 244
Puhujana Aki Miettinen.
Olisi hyvä kuulla arviosi ja keskustella siitä.
- su***
Vihje, Eiköpä siellä teidän joukossa tällaisia tunnustuksia entisistä juopotteluista ja muusta huonosta elämästään on ollut ja polvistuttu ne tunnustamaan.
Sinun tarkoituksena oli kehua vain hyvää oloasi, ja kuinka huippu uskova olet. Se kylläheitti minulle ainakin näkemyksen, kuinka korkealle nostat itsesi Herramme arvoasteikolla. Koska uskosi ei enää parempi voi olla se on äärirajoilla. Olet lyömäsi päätäsi taivaan kattoon.
Tällainen uskonsa narsismi on juuri sitä mitä lyö muut Jumaan uskovat mitättömyyteen tai makeaan nauruun.
su***Room. 14:17
sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Näin on kirjoitettu.
Toteutuuko tässä nyt sitten tämä:
Matt. 25:29
Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
Minä en haluaisi heikentää kenenkään uskoa, päin vastoin. Mutta en luovu omasta uskostani siksi, että sitä joku halveksii ja vaatii tulemaan jonkin toisen kaltaiseksi.
Minä suren ja säälin niin monia joiden tiedän nähneen valon pilkahduksen, mutta ei ole uskalötanut ottaa siitä valosta vaarin.vihne kirjoitti:
Room. 14:17
sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Näin on kirjoitettu.
Toteutuuko tässä nyt sitten tämä:
Matt. 25:29
Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
Minä en haluaisi heikentää kenenkään uskoa, päin vastoin. Mutta en luovu omasta uskostani siksi, että sitä joku halveksii ja vaatii tulemaan jonkin toisen kaltaiseksi.
Minä suren ja säälin niin monia joiden tiedän nähneen valon pilkahduksen, mutta ei ole uskalötanut ottaa siitä valosta vaarin.Saapi nauraa, jos naurattaa, minua se ei loukkaa. Minun uskoni on lahjaa. Lahjan antajaa voi surettaa?
- YHTEYS Kristuksessa
vihne kirjoitti:
Room. 14:17
sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Näin on kirjoitettu.
Toteutuuko tässä nyt sitten tämä:
Matt. 25:29
Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
Minä en haluaisi heikentää kenenkään uskoa, päin vastoin. Mutta en luovu omasta uskostani siksi, että sitä joku halveksii ja vaatii tulemaan jonkin toisen kaltaiseksi.
Minä suren ja säälin niin monia joiden tiedän nähneen valon pilkahduksen, mutta ei ole uskalötanut ottaa siitä valosta vaarin.Kenekään uskoa ei heikennetä jos se on YKSIN Kristuksessa, ja ilman omia töitä.
Muussa tapauksessa usko on revittävä juurineen pois, jos pelastukseen on sotkettu vaikka sormen heilautus ehdoksi, niin se ei ole oikea usko.
YKSIN uskosta
YKSIN armosta
YKSIN Kristuksen tähden
Kaikki muu opetus pelastuksesta on humpuukia. Oikea vanhurskauttamisoppi on edellytys pelastavalle uskolle. Jeesus pelastaa.
Kun usdko on YKSIN Kristuksessa, silloin HÄNELTÄ tulee kaikki (avut lahjat ja toiminta) mitä Jumalan lapi, ja koko uskovien yhteisö, elämässään tarvitsee.
- *sisar*
Shalom....
Siunausta...
Yksi on esikuva...JEESUS KRISTUS...VAPAHTAJAMME..
Täydellisen kilvoituksen kilvoitellut!
Runsain siunauksin...
Eteenpäin rukoillen katse Jeesukseen kohotettuna.
Ylistys Kuninkaalle! - omavanhurskas
tesa on pelle.
- vanhus harmajapää
Näyttäis siltä, että täällä on ainakin yksi itsensätunteva ihminen. Hän, joka on ottanut nimimerkikseen: omavanhurskas. Kiitettävää avoimmuutta :-)!
- tesa..
Esikuvia epäonnistumisesta, syntisyydestä, huonoudesta, tekemättäjättämisistä, kelvottomuudesta, ontumisesta, valvomattomuudesta, kärsimättömyydestä rakkaudettomuudesta yms. Ne kelpaa ja löytyy, mutta jos joku on raamatun opettamana esikuvana, niin se on "täysi pelle".
- yht.lasku
Tesa hyvä, kai tässä on semmoinen ongelma nyt nettikeskustelukanssakulkijoilla, että he eivät näe ja tunne sinua todellisessa elämässä!
Ei tämän kirjoittelun perusteella oikein pysty sanomaan kenenkään esikuvasta yhtään mitään. Eikö esikuva ole yhtä kuin se, mitä nähdään - ja myös koetaan elävässä elämässä?
Ehkä nämä esikuvalliset ihmiset näkyvät enemmänkin toisten silmiin kuin omiin - minusta se on niin. Niin että itse kunkin läheiset voivat olla tuomareita siinä asiassa, emme me nettikeskustelijat. - tesa..
yht.lasku kirjoitti:
Tesa hyvä, kai tässä on semmoinen ongelma nyt nettikeskustelukanssakulkijoilla, että he eivät näe ja tunne sinua todellisessa elämässä!
Ei tämän kirjoittelun perusteella oikein pysty sanomaan kenenkään esikuvasta yhtään mitään. Eikö esikuva ole yhtä kuin se, mitä nähdään - ja myös koetaan elävässä elämässä?
Ehkä nämä esikuvalliset ihmiset näkyvät enemmänkin toisten silmiin kuin omiin - minusta se on niin. Niin että itse kunkin läheiset voivat olla tuomareita siinä asiassa, emme me nettikeskustelijat.Yht. lasku, en puhu enkä kerro itsestäni, vaan raamatun kuvaamasta esikuvasta.
- yht.lasku
tesa.. kirjoitti:
Yht. lasku, en puhu enkä kerro itsestäni, vaan raamatun kuvaamasta esikuvasta.
Hmmm... Mitenkäs me muut emme sitä sitten ymmärrä niin? Osaatko sinä sitä selittää?
- tesa..
yht.lasku kirjoitti:
Hmmm... Mitenkäs me muut emme sitä sitten ymmärrä niin? Osaatko sinä sitä selittää?
"Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"
Tiit: 2:7 "Aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi,"
Molemmat ovat Paavalin lauseita, ei minun. - su***
tesa.. kirjoitti:
"Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"
Tiit: 2:7 "Aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi,"
Molemmat ovat Paavalin lauseita, ei minun.Mutta sinä ne kirjoitit.
- tesa..
su*** kirjoitti:
Mutta sinä ne kirjoitit.
Kopioin raamatusta, en edes kirjoittanut.
Yht.laskulle vielä:
>kai tässä on semmoinen ongelma nyt nettikeskustelukanssakulkijoilla, että he eivät näe ja tunne sinua todellisessa elämässä!<
Emme tunne yhtäkään raamatunkirjoittajaa sen paremmin, ja silti luemme raamattua ja yritämme saada oppia omaan elämäämme. - 14+14
tesa.. kirjoitti:
Yht. lasku, en puhu enkä kerro itsestäni, vaan raamatun kuvaamasta esikuvasta.
"Yht. lasku, en puhu enkä kerro itsestäni, vaan raamatun kuvaamasta esikuvasta"
- tesa..
14+14 kirjoitti:
"Yht. lasku, en puhu enkä kerro itsestäni, vaan raamatun kuvaamasta esikuvasta"
>"Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"
Oliko tämä Paavalilta leuhkimista?
Vai tarkoittiko Paavali oikeasti mitä sanoi?
Voitko sinä sanoa omasta elämästäsi: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"?<
Tein selkeitä kysymyksiä.
Johon itse vastasin omalla esimerkilläni, olenko itse hyvän kilvoituksen kilvoitellut.
Kysymyksiin ei vastattu, mutta senkin edestä puututtiin omaan vastaukseeni, joka ei ollut keskustelun tarkoitus. En minä itsestäni tullut kertomaan enkä puhumaan, vaan raamatun esikuvasta joita Paavali opettaa. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
>"Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"
Oliko tämä Paavalilta leuhkimista?
Vai tarkoittiko Paavali oikeasti mitä sanoi?
Voitko sinä sanoa omasta elämästäsi: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"?<
Tein selkeitä kysymyksiä.
Johon itse vastasin omalla esimerkilläni, olenko itse hyvän kilvoituksen kilvoitellut.
Kysymyksiin ei vastattu, mutta senkin edestä puututtiin omaan vastaukseeni, joka ei ollut keskustelun tarkoitus. En minä itsestäni tullut kertomaan enkä puhumaan, vaan raamatun esikuvasta joita Paavali opettaa.Kysyin kerran Jumalalta, miksi kuulemme väärin, miksi emme kuule sitä mitä toinen kysyy tai sanoo?
Kysymys lähti siitä kun olin vaimolleni kertomassa iloista asiaa, sellaista josta odotin saavamme iloita yhdessä. Kuitenkin vaimoni loukkaantui sanoistani.
Jumala vastaa kysymykseeni: "Jos itse tuomitsemme niin kuulemme toisten sanoissa tuomiota. Jos itse halveksimme niin kuulemme toisten sanoissa halveksuntaa. Jos itse rakastamme niin kuulemme toisten sanoissa rakkautta. Jos itse hyväksymme niin kuulemme toisten sanoissa hyväksyntää yms."
Tämäkin keskustelu kertoo siitä ettei kysymyksiäni kuultu, mutta epäoleellinen kuultiin. - suap sitä selitellä
tesa.. kirjoitti:
>"Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"
Oliko tämä Paavalilta leuhkimista?
Vai tarkoittiko Paavali oikeasti mitä sanoi?
Voitko sinä sanoa omasta elämästäsi: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"?<
Tein selkeitä kysymyksiä.
Johon itse vastasin omalla esimerkilläni, olenko itse hyvän kilvoituksen kilvoitellut.
Kysymyksiin ei vastattu, mutta senkin edestä puututtiin omaan vastaukseeni, joka ei ollut keskustelun tarkoitus. En minä itsestäni tullut kertomaan enkä puhumaan, vaan raamatun esikuvasta joita Paavali opettaa.Seli seli. minkä kirjoitit sen kirjoitit.
- yht.lasku
tesa.. kirjoitti:
Kysyin kerran Jumalalta, miksi kuulemme väärin, miksi emme kuule sitä mitä toinen kysyy tai sanoo?
Kysymys lähti siitä kun olin vaimolleni kertomassa iloista asiaa, sellaista josta odotin saavamme iloita yhdessä. Kuitenkin vaimoni loukkaantui sanoistani.
Jumala vastaa kysymykseeni: "Jos itse tuomitsemme niin kuulemme toisten sanoissa tuomiota. Jos itse halveksimme niin kuulemme toisten sanoissa halveksuntaa. Jos itse rakastamme niin kuulemme toisten sanoissa rakkautta. Jos itse hyväksymme niin kuulemme toisten sanoissa hyväksyntää yms."
Tämäkin keskustelu kertoo siitä ettei kysymyksiäni kuultu, mutta epäoleellinen kuultiin.Tesa, tuntui oikein mukavalta ja inhimilliseltä, kun kerroit, että vaimosi loukkaantui sanoistasi!
En ole pahantahtoinen, tuntuu vaan ihanan tavalliselta, että puolisot eivät ymmärrä toisiaan aina.
Mutta vielä tuohon edelliseen viestiisi viitaten: jos kerran rakastaessamme kuulemme toisten sanoissa rakkautta, miksi sinä et sitten kuule palstalaisten sanoissa sitä?
Vastaus kysymykseesi Paavalista on, että Paavali varmastikin puhui totta eikä se ollut leuhkimista.
Minä voin sanoa omasta elämästäni, että kilvoitus eli tie, jolla kuljen on kyllä hyvä ja täydellinen, mutta sitä en voi sanoa itsestäni. Kuljen usein harhaan, erehdyn, suutun, vihastun, olen rakastamaton ja ties mitä muuta. Joskus epäilen Jumalan olemassaoloakin ja kaikkea uskoon liittyvää - järkeni haraa vastaan sen minkä kerkiää.
Niin että siinä sinulle vastausta nyt sitten. Mutta tuntuu kivalta, että sinäkin olet tavallinen ihminen ja tavallisessa avioliitossa, missä puolisot eivät aina ymmärrä toisiaan!! - tesa..
suap sitä selitellä kirjoitti:
Seli seli. minkä kirjoitit sen kirjoitit.
On helppoa sanoa suap suap ja seli seli, mutta ei ole helppoa vastata siihen mitä kysyttiin. Sillä jokainen tietää vastatessaan saavansa samat rääpijät ja puskasta huutelijat analysoimaan sen mitä oikeasti kirjoitatat uskostasi.
On myös helppoa puhua Paavaleista ja Pietareista ja kaikesta mikä ei kerro mitään omasta elämästä. Historiat ja teoriat ei paljon uskon elämäämme auta, mutta se auttaisi jos uskallettaisiin avautua ja kertoa esimerkkejä todellisesta elämästä ( toimii tai ei toimi ).
Tiit: 2:7 "Aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi," - tesa..
yht.lasku kirjoitti:
Tesa, tuntui oikein mukavalta ja inhimilliseltä, kun kerroit, että vaimosi loukkaantui sanoistasi!
En ole pahantahtoinen, tuntuu vaan ihanan tavalliselta, että puolisot eivät ymmärrä toisiaan aina.
Mutta vielä tuohon edelliseen viestiisi viitaten: jos kerran rakastaessamme kuulemme toisten sanoissa rakkautta, miksi sinä et sitten kuule palstalaisten sanoissa sitä?
Vastaus kysymykseesi Paavalista on, että Paavali varmastikin puhui totta eikä se ollut leuhkimista.
Minä voin sanoa omasta elämästäni, että kilvoitus eli tie, jolla kuljen on kyllä hyvä ja täydellinen, mutta sitä en voi sanoa itsestäni. Kuljen usein harhaan, erehdyn, suutun, vihastun, olen rakastamaton ja ties mitä muuta. Joskus epäilen Jumalan olemassaoloakin ja kaikkea uskoon liittyvää - järkeni haraa vastaan sen minkä kerkiää.
Niin että siinä sinulle vastausta nyt sitten. Mutta tuntuu kivalta, että sinäkin olet tavallinen ihminen ja tavallisessa avioliitossa, missä puolisot eivät aina ymmärrä toisiaan!!Sanoin keskustelun alussa.
>Epäonnistuminen tai onnistuminen, kaatuminen tai nouseminen ei tee kilvoituksesta hyvää. Vaan hyväksi sen tekee jos olemme kaikkemme antaneet, kaikkemme tehneet. Kaikesta sydämestä, -voimasta ja -ymmärryksestä. tesa<
Jeesusta itseään tuli äiti ja sisarukset hakemaan huostaanotettavaksi, ne luulivat että Jeesuksella oli mennyt yli eikä järki enää toiminut niin kuin kuuluisi.
Tämä on joskus kaikkein lähimpiemme näkemys itsestämme, ja siksi emme voi kaikkea kysyä toisiltamme vaikka peilit ovatkin tärkeitä.
Vaino kuuluu yhtenä osana jokaisen kristityn elämään, mutta meidän ei kuuluisi olla niitä vainoajia. "Saatte sata kertaisesti takaisin jo tässä elämässä, mutta myös VAINOA." - seli seli
tesa.. kirjoitti:
On helppoa sanoa suap suap ja seli seli, mutta ei ole helppoa vastata siihen mitä kysyttiin. Sillä jokainen tietää vastatessaan saavansa samat rääpijät ja puskasta huutelijat analysoimaan sen mitä oikeasti kirjoitatat uskostasi.
On myös helppoa puhua Paavaleista ja Pietareista ja kaikesta mikä ei kerro mitään omasta elämästä. Historiat ja teoriat ei paljon uskon elämäämme auta, mutta se auttaisi jos uskallettaisiin avautua ja kertoa esimerkkejä todellisesta elämästä ( toimii tai ei toimi ).
Tiit: 2:7 "Aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi,"Totuus ei ole sinussa.
- tesa..
seli seli kirjoitti:
Totuus ei ole sinussa.
>Totuus ei ole sinussa. seli seli<
Ymmärrätkö että jokainen oma sanasi palaa lähettäjälleen.
Eli saat kaksinkertaisen palkan omista sanoistasi.
Kun tuomitset niin tuomitset samalla itsesi ja jonkin ajan kuluttua tuomiosi vielä palaa jonkun toisen peilin kautta elämääsi. Näin saat kaksinkertaisen palkan sanoistasi.
Jos siunaat niin saat siunauksen myös omaan elämääsi, ja toisen kerran palatessaan peili joka elämääsi lähetetään antaa uuden siunauksen. Näin saat myös kaksinkertaisen palkan sanoistasi.
Mitä ikinä tahdot omaan elämääsi, niin tee se toisille niin se tulee sinulle kaksinkertaisesti takaisin. Jos joskus tulee vahinko, niin pyydä nopeasti anteeksi sillä millään muulla sanalla et voi perua kaksinkertaista palkkaasi. - men omiesi joukkoon
tesa.. kirjoitti:
>Totuus ei ole sinussa. seli seli<
Ymmärrätkö että jokainen oma sanasi palaa lähettäjälleen.
Eli saat kaksinkertaisen palkan omista sanoistasi.
Kun tuomitset niin tuomitset samalla itsesi ja jonkin ajan kuluttua tuomiosi vielä palaa jonkun toisen peilin kautta elämääsi. Näin saat kaksinkertaisen palkan sanoistasi.
Jos siunaat niin saat siunauksen myös omaan elämääsi, ja toisen kerran palatessaan peili joka elämääsi lähetetään antaa uuden siunauksen. Näin saat myös kaksinkertaisen palkan sanoistasi.
Mitä ikinä tahdot omaan elämääsi, niin tee se toisille niin se tulee sinulle kaksinkertaisesti takaisin. Jos joskus tulee vahinko, niin pyydä nopeasti anteeksi sillä millään muulla sanalla et voi perua kaksinkertaista palkkaasi.Etkö oikeasti tiedä Esa T. ettei paikkasi ole tällä sivulla ollenkaan?
- yht.lasku
tesa.. kirjoitti:
Sanoin keskustelun alussa.
>Epäonnistuminen tai onnistuminen, kaatuminen tai nouseminen ei tee kilvoituksesta hyvää. Vaan hyväksi sen tekee jos olemme kaikkemme antaneet, kaikkemme tehneet. Kaikesta sydämestä, -voimasta ja -ymmärryksestä. tesa<
Jeesusta itseään tuli äiti ja sisarukset hakemaan huostaanotettavaksi, ne luulivat että Jeesuksella oli mennyt yli eikä järki enää toiminut niin kuin kuuluisi.
Tämä on joskus kaikkein lähimpiemme näkemys itsestämme, ja siksi emme voi kaikkea kysyä toisiltamme vaikka peilit ovatkin tärkeitä.
Vaino kuuluu yhtenä osana jokaisen kristityn elämään, mutta meidän ei kuuluisi olla niitä vainoajia. "Saatte sata kertaisesti takaisin jo tässä elämässä, mutta myös VAINOA."Tunnetko itsesi vainotuksi tällä palstalla?
Vainosta huolimatta on kutsu ainoastaan rakastamiseen.
Mutta todellakaan aina ei peili kerro totuutta.
Mutta pitäisikö peiliä sittenkin kuunnella - yrittää ymmärtää? - tesa..
men omiesi joukkoon kirjoitti:
Etkö oikeasti tiedä Esa T. ettei paikkasi ole tällä sivulla ollenkaan?
Luuletko heppamies että tämä on joku leikki, kun kerron että saat sanoistasi kaksinkertaisen palkan.
Minun ei tarvitse itsestäni todistaa, sillä Jumalan Sana lupaa: "Julistettua sanaa seuraa ihmeet ja merkit". Myös Herra sanoo: "Herra itse valvoo sanaansa, että se tekee tehtävän joka on sille annettu." - yht.lasku
tesa.. kirjoitti:
>Totuus ei ole sinussa. seli seli<
Ymmärrätkö että jokainen oma sanasi palaa lähettäjälleen.
Eli saat kaksinkertaisen palkan omista sanoistasi.
Kun tuomitset niin tuomitset samalla itsesi ja jonkin ajan kuluttua tuomiosi vielä palaa jonkun toisen peilin kautta elämääsi. Näin saat kaksinkertaisen palkan sanoistasi.
Jos siunaat niin saat siunauksen myös omaan elämääsi, ja toisen kerran palatessaan peili joka elämääsi lähetetään antaa uuden siunauksen. Näin saat myös kaksinkertaisen palkan sanoistasi.
Mitä ikinä tahdot omaan elämääsi, niin tee se toisille niin se tulee sinulle kaksinkertaisesti takaisin. Jos joskus tulee vahinko, niin pyydä nopeasti anteeksi sillä millään muulla sanalla et voi perua kaksinkertaista palkkaasi."Kun tuomitset niin tuomitset samalla itsesi ja jonkin ajan kuluttua tuomiosi vielä palaa jonkun toisen peilin kautta elämääsi. Näin saat kaksinkertaisen palkan sanoistasi.
Jos siunaat niin saat siunauksen myös omaan elämääsi, ja toisen kerran palatessaan peili joka elämääsi lähetetään antaa uuden siunauksen. Näin saat myös kaksinkertaisen palkan sanoistasi."
Tesa, tässä olen kanssasi samaa mieltä! Tosin en tiedä olisiko siunausten sanominen noin automaattina (siis ilman vilpittömyyttä ja vain "palkkion" toivossa) hyvä asia.
Mutta eihän kirouksia ja tuomioita tarvitse sanoa, vaikka ne huulilla pyörisivätkin.
Nimittäin olen todennut elämässäni todeksi juuri nuo asiat. Jos ikinä menen sanomaan jotain arvostelevaa jostakin ihmisestä takanapäin niin kyllä se toden totta tulee vastaani joskus.
Muistan miten lasten kasvettua nuoriksi huomasin yllätyksekseni, että tämän olen kuullut joskus ennenkin... Silloin ennen minä olin nuori, mutta nyt olin vanhemman roolissa. Samalla tavalla olen saanut kaiken takaisin.
Ehkä kaikki ihmiset eivät huomaa sitä elämässään. Joskus vaan hirvittää, kun kuulee kovasti armotonta tekstiä ja tuomiota milloin mistäkin asiasta - uskovaisuudesta, uskomattomuudesta, ties mistä. Tekisi mieli sanoa: voi hyvä ihminen, varo sanojasi!
Mutta kyllä se asia on vaikea oppia vanhanakin vielä. Ei sitä muista.
Olisi kiva olla oikein hyväluonteinen ja hyväntahtoinen ja kiltti ihminen. - tesa..
yht.lasku kirjoitti:
Tunnetko itsesi vainotuksi tällä palstalla?
Vainosta huolimatta on kutsu ainoastaan rakastamiseen.
Mutta todellakaan aina ei peili kerro totuutta.
Mutta pitäisikö peiliä sittenkin kuunnella - yrittää ymmärtää?Yht.laskulle.
"Saatte sata kertaisesti takaisin jo tässä elämässä, mutta myös VAINOA."
Minulla ei ole ensimmäistäkään syytä loukkaantua tai kokea tulla vainotuksi päinvastoin, sillä saan 100 kertaisesti Jumalalta palkkani silloin kun menetän jotain Jeesuksen nimen tähden. Eli jokainen kerta kun ei oteta vastaan, tuomitaan tai pilkataan saan suuremman palkan. Tämä on itselleni suuremmaksi siunaukseksi, mutta tuomitsijalle ja pilkkaajalle kiroukseksi. Aikomukseni on siunata Jumalan Sanalla josta saan itse kaksinkertaisen palkan. - tesa..
yht.lasku kirjoitti:
"Kun tuomitset niin tuomitset samalla itsesi ja jonkin ajan kuluttua tuomiosi vielä palaa jonkun toisen peilin kautta elämääsi. Näin saat kaksinkertaisen palkan sanoistasi.
Jos siunaat niin saat siunauksen myös omaan elämääsi, ja toisen kerran palatessaan peili joka elämääsi lähetetään antaa uuden siunauksen. Näin saat myös kaksinkertaisen palkan sanoistasi."
Tesa, tässä olen kanssasi samaa mieltä! Tosin en tiedä olisiko siunausten sanominen noin automaattina (siis ilman vilpittömyyttä ja vain "palkkion" toivossa) hyvä asia.
Mutta eihän kirouksia ja tuomioita tarvitse sanoa, vaikka ne huulilla pyörisivätkin.
Nimittäin olen todennut elämässäni todeksi juuri nuo asiat. Jos ikinä menen sanomaan jotain arvostelevaa jostakin ihmisestä takanapäin niin kyllä se toden totta tulee vastaani joskus.
Muistan miten lasten kasvettua nuoriksi huomasin yllätyksekseni, että tämän olen kuullut joskus ennenkin... Silloin ennen minä olin nuori, mutta nyt olin vanhemman roolissa. Samalla tavalla olen saanut kaiken takaisin.
Ehkä kaikki ihmiset eivät huomaa sitä elämässään. Joskus vaan hirvittää, kun kuulee kovasti armotonta tekstiä ja tuomiota milloin mistäkin asiasta - uskovaisuudesta, uskomattomuudesta, ties mistä. Tekisi mieli sanoa: voi hyvä ihminen, varo sanojasi!
Mutta kyllä se asia on vaikea oppia vanhanakin vielä. Ei sitä muista.
Olisi kiva olla oikein hyväluonteinen ja hyväntahtoinen ja kiltti ihminen.>Olisi kiva olla oikein hyväluonteinen ja hyväntahtoinen ja kiltti ihminen. yht lasku<
Usko on ojentautumista.
"Luja luottamus siihen mitä ei vielä näe ja ojentautumista sen mukaan".
"Joka uskoo sille kaikki on mahdollista", toisin sanoin: Joka ojentautuu sille kaikki on mahdollista".
Sinulla on hieno ja Pyhän Hengen antama toive elämästäsi, joten saat tämän jos ojentaudut sen mukaan, niin kuin kerrot vastauksessasi. Silloin se tulee elämääsi, eli se vaan annetaan sinulle. - yht.lasku
tesa.. kirjoitti:
>Olisi kiva olla oikein hyväluonteinen ja hyväntahtoinen ja kiltti ihminen. yht lasku<
Usko on ojentautumista.
"Luja luottamus siihen mitä ei vielä näe ja ojentautumista sen mukaan".
"Joka uskoo sille kaikki on mahdollista", toisin sanoin: Joka ojentautuu sille kaikki on mahdollista".
Sinulla on hieno ja Pyhän Hengen antama toive elämästäsi, joten saat tämän jos ojentaudut sen mukaan, niin kuin kerrot vastauksessasi. Silloin se tulee elämääsi, eli se vaan annetaan sinulle.No kyllä minä olen yrittänyt - vaikka ei sille nyt voikaan mitään, että täytyy tuottaa pettymys tai miten sen nyt sanoisi. En näe tuloksia itse kylläkään, en sittenkään, vaikka kuinka ajattelisin tuolla tavalla.
Voin ehkä vaikuttaa ihmisenä hieman siedettävämmältä, koska ikäkin jo tekee tehtävänsä. Ei ole mitään nuoruuden kiihkomielisyyttä enää. Ja siksi toisekseen elämäkin on rauhoittunut, koska lapset ovat maailmalla ja koti aika hiljainen, mitä nyt miehen kanssa välillä nahistellaan. Ei tällä hetkellä rahahuoletkaan ahdista kuten nuorempana. Ja ne voi ja osaa jättää omaan arvoonsa nekin, koska tulevaisuus on takanapäin.
Niin että ojentautumisen voisi näyttää tuottaneen tulosta.
Sen saa kuitenkin arvioida perheeni - minä en sitä voi tehdä. Tämä on vähän liian subjektiivinen asia... Enkä rehellisesti sanottuna tiedä, haluanko tietää.
Mutta voi elämä olla lepoa tästä omasta itsestä huolimatta. Tarkoitan lepoa Hänessä, joka on sen levon luvannut "työtätekeville ja raskautetuille", jos vain sellaiset suostuvat Hänen luokseen menemään. Minä myös.
Eikö silloin mahdoton ole tullut mahdolliseksi? - Esallen tiedoksi
tesa.. kirjoitti:
Luuletko heppamies että tämä on joku leikki, kun kerron että saat sanoistasi kaksinkertaisen palkan.
Minun ei tarvitse itsestäni todistaa, sillä Jumalan Sana lupaa: "Julistettua sanaa seuraa ihmeet ja merkit". Myös Herra sanoo: "Herra itse valvoo sanaansa, että se tekee tehtävän joka on sille annettu."En tiedä kuka on heppamies, ketä siis pilkkaat, mutta tesan sanat kyllä paljastavat kirkkaasti sen, ettei hän tunne lainkaan Jeesusta.
Jeesukseen uskovat saavat nimittäin palkkansa Jumalalta, Jeesuksen Kristuksen teon perusteella.
Rengeille maksetaan palkkaa sen mukaan mitä he tekevät, eikä rengeistä tule koskaan perillisiä, vaikka kuinka huhkisivat. Säälin ihmisparkaa.
Kristityksi tekeytyvä jehovantodistaja on todella säälittävä ilmestys.
On säälittävää seurata ihmistä (ponnisteluja ja pinnistelyjä), joka yrittää pelastua oman "kuuliaisuutensa" ja omien tekojensa avulla. Koko ajan joutuu pinnistelyistään ja ponnistelustaan huolimatta elämään valheessa ja itsepetoksessa. - 14+14
tesa.. kirjoitti:
>"Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"
Oliko tämä Paavalilta leuhkimista?
Vai tarkoittiko Paavali oikeasti mitä sanoi?
Voitko sinä sanoa omasta elämästäsi: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut,"?<
Tein selkeitä kysymyksiä.
Johon itse vastasin omalla esimerkilläni, olenko itse hyvän kilvoituksen kilvoitellut.
Kysymyksiin ei vastattu, mutta senkin edestä puututtiin omaan vastaukseeni, joka ei ollut keskustelun tarkoitus. En minä itsestäni tullut kertomaan enkä puhumaan, vaan raamatun esikuvasta joita Paavali opettaa.En minä itsestäni tullut kertomaan enkä puhumaan, vaan raamatun esikuvasta joita Paavali opettaa. < tesa
Itsestäsi ja omasta erinomaisesta kilvoituksestasi pohuit!
>Itse voin sanoa, "minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut," Jokainen päiväni, tuntini, minuuttini ja sekunttini olen antanut kaikkeni. Kaikesta sydämestäni, kaikesta voimastani ja kaikesta ymmärryksestäni.
Kun menen kerran viimeiselle tuomiolle, niin voin täydestä sydämestäni sanoa: Yhtään sekunttia en olisi parempaan pystynyt, en olisi mitään voinut tehdä toisin. Jokainen päiväni on ollut uskon maratooni, jokainen päiväni on juostu uskon äärirajoilla. Edes sekunnin murto-osaa en olisi kyennyt parantamaan."
- tesa..
Tulen vasta tiistaina takaisin jos Herra suo.
Hyvää viikonloppua kaikille. - *sisar*
Shalom...
Runsasta siunausta viikonloppuusi Tesa sinulle ja perhekunnallesi.
Herra näkee ja tuntee mekdät kaikki salatuimpaan saakka.
Rukoillen ja katse JEESUKSEEN kohotettuna eteenpäin uskossa.
Ylistys Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle.- Saanko vastauksen?
*sisar* Esa T, alias tesa ei ole puhut kaiketi perheestään, vai onko? En lue hänen viestejään kuin joitakin lauseita joistakin avauksista.
En oikein usko että noin tekopyhä ja täynnä itseään oleva ihminen kykenisi sosiaalisiin suhteisiin toisten ihmisten kanssa. - muuttis
Saanko vastauksen? kirjoitti:
*sisar* Esa T, alias tesa ei ole puhut kaiketi perheestään, vai onko? En lue hänen viestejään kuin joitakin lauseita joistakin avauksista.
En oikein usko että noin tekopyhä ja täynnä itseään oleva ihminen kykenisi sosiaalisiin suhteisiin toisten ihmisten kanssa.Jossain viestissään tesa on kertonut, että hänen vaimonsa on sotkeentunut johonkin vainaja- ja noitahenkiasioihin. Hän kertoi siitä aikana, jolloin nimim saara oli vielä mukana.
Mitään muuta hän ei ole perhesuhteistaan kertonut tietääkseni. - teu,
muuttis kirjoitti:
Jossain viestissään tesa on kertonut, että hänen vaimonsa on sotkeentunut johonkin vainaja- ja noitahenkiasioihin. Hän kertoi siitä aikana, jolloin nimim saara oli vielä mukana.
Mitään muuta hän ei ole perhesuhteistaan kertonut tietääkseni." muuttis "
Kyllä hä'n on kirjoittanut , pojasta , joka osti asetta.
- su***
Ronkkasi tuosta tesan viesteitä pari kohtaa, joihin yhdyn. Että saa kaksinkertaisen palkan sanoiltaa, ja myös teoistaan. Sanoo ja tekee sitten hyvää tai pahaa. Näin tapahtunee täälläkin. Niin minulle kuin itseään parmpana pitävälle.
Ojentautuminen, käsitän sen asiaan täysin paneutumista,eli uskomista asiaan.
No, rukoukset ovat mielestäni sitä, jos on vaikeuksia elämässään jostakin, olisi uskottava rukouksensa voimaan. Muuten se on puutä heinää. Pitäisi osata myös kiittää, eli vastata Herran tahtoon.
Mutta jos ruvetaan säveltämään omiaan valtiaamme nimissä, joka näkyy vain ulospäin suap,suap, seli,seli Herramme seuraamiselta. Se vie jalat pois todelliselta uskolta Jumalaan se on vain tiukujen helinää ja kulkusten kilinää Hänen korvissaan.
En ole ns. uskovainen, enkä siksi haluaisi tullakkaan.Pitää vain mielestäni olla vapaa tekemään ja sanomaan kaikkea, mitä oman sydän sanoo itsensä parhaaksi.
Siinä on aivan keskeisenä "realistinen usko "Jumalan olemassa oloon ja Hänen tahtoonsa, ymmärrykseensä ja armoonsa. Se sisältää kaiken, kuten talonrakennus urakka , Avaimet käteen! ugh! Olen puhunut! - ja sitten arvotaan
Et todella ole uskovainen, sitä ei sinun olisi tarvinnut sanoa, mutta sen voisit sanoa, mikä ihme olio olet kun juttusi ovat kuin lottokoneesta ?
- su***
Hevosmies, älä nyt hermostu. Lottokone arpookin aina voittajat.
On kaksi eri asiaa, uskovainen ja uskova.
Jo tuo loppupääte, -vainen, osottaa, että on sinneppäin. Mutta pääte -va on varma mitä on. Ymmärräkö?- olisi oppiakin
Jeesus sanoi Tuomakselle mm; ...äläkä ole epäuskoinen vaan uskovainen !
Kelpaisko se ässuulle? - su***
olisi oppiakin kirjoitti:
Jeesus sanoi Tuomakselle mm; ...äläkä ole epäuskoinen vaan uskovainen !
Kelpaisko se ässuulle?Ei kelpaa- Siis Jeesus sanoi. ...äläkä ole epäusko-va, vaan usko-va. Kelpaako sinulle? Kaikilla on opittavaa, lestadiolaisillakin..
- *sisar*
Shalom...
Siunausta päivään...
Kyllä tesa on aiemmissa viesteissään antanut ymmärtää, että hänellä on perhe...lapsia ja vaimo ja onhan hänellä vanhemmatkin kuten kaikilla meillä.
Siunataan runsaasti häntä ja hänen perhekuntaansa ja rukoillaan kaikkea hyvää, Herran Jeesuksen tuntemista niin heille kuin meillekin.
Itse en ryhdy sormella osoittelemaan enkä tuomitsemaan ketään, etenkään, kun en edes ole tavannut henkilökohtaisesti häntä.
Runsasta siunausta kaikille lauantaipäivään...
Herra on hyvä ja Hänen armonsa kestää iankaikkisesti.
Kiittäkäämme Hänen Pyhää nimeään.- su***
Älkäämme sormilko toisiamme!
Herra on hyvä, ja hänen armosa kestää iankaikkisesti!
Kiittäkäämme Hänen Pyhää nimeään, ja armoaan. - 14+14
su*** kirjoitti:
Älkäämme sormilko toisiamme!
Herra on hyvä, ja hänen armosa kestää iankaikkisesti!
Kiittäkäämme Hänen Pyhää nimeään, ja armoaan.su***
27.11.2013 12:00, tunnustatko Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja Paavalin apostoliksi, joka todisti Jeesuksesta?
Tunnustatko, että Saulus kohtasi Jeesuksen ristinkuolemansa jälkeen, tuli uskoon, jonka jälkeen häntä sanottiin uudella nimellä Paavali?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453136- 1082573
- 512561
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402228Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4801914- 1101871
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521855Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91694Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151617R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241472