olenko läski?

tÿttö

Terve. Elikkä tässä ois tämmöne 14v tyttö ja pituus 164cm paino n.63kg. Olenko siis ylipainoinen? Tarvisko laiduttaa ja kuinka paljon?
Olen kysymyt tätä samaa terkkarilta aikasemmin, mutta se on aina vastannut, että muista syödä hyvin. Ja joo sillä on huonosuomi eikä se varmaan oo ymmärtäny mun kysymystä.
Ja niille jotka ajattelee et oon huomion hakija niin en oo. Haluasin vaan saada vastauksen kysymykseen johon terkkari ei vastannu.

5

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elikkä vaan

Elikkä. Entä äiti tai isä? Valita koulussa, ettei terkkari puhu suomea. Muista syödä hyvin.

• Olet normaali

Painoindeksisi mukaan olet täysin normaalipainoinen eli et ole ylipainoinen tai läski.

Moni aikuinen ylipainoinen on ollut hoikka lapsi tai nuori. Jotta sinusta ei tulevaisuudessakaan tulisi lihavaa, älä laihduta, kun olet normaalipainoinen! Laihdutus hidastaa aineenvaihduntaa ja mitä nopeammin, rajummin laihduttaa, sitä enemmän läskin sijasta menettää lihaskudosta. Sitä on vaikea saada takaisin ja koska lihas on se, missä rasva palaa, laihdutuksen jälkeen lihoo entistä helpommin. Älä siis sotke aineenvaihduntaasi tarpeettomalla laihduttamisella.

Syö hyvin, terveellisesti ja monipuolisesti. Sisällytä aterioihisi paljon kasviksia ja hedelmiä. Pidä säännöllinen ateriarytmi; ateriaväli 3-4h. Siten pidät nälän ja makean himon poissa. Kaikkea saa syödä kohtuudella, mutta karkit, limsat, sipsit, hampurilaiset, pitsat, pullat ja muut lihottavat herkut eivät kuulu jokapäiväisiin nautintoihin. Minimoi ne äläkä ota isoja annoksia aterioihin normaalisti kuuluvia perunoita, riisiä, pastaa tai valkoista leipää.

• tÿttö

Kiitti vastauksesta! :)

• laihduttajaNRO462

Itse olen 56kg ja 176cm pituudelta. Koitan saada pari kiloo pois haluun saada hoikan vartalon

• Olet hoikka

Olet jo hoikka. Hoikkana laihduttaminen johtaa siihen, että menetät lihaksia ja kehon lihas-rasvasuhde huononee. Rasva palaa lihaksissa. Laihdutuskuurien jälkeen alat lihoa.

Laihdutuskuurin sijasta ota elämäntavaksi terveelliset ruokailutottumukset, johon kuuluu myös säännöllinen ateriarytmi, ja kasvata lihaskudosta kuntoilulla esim. kuntosalitreeneillä. Ulkonäkö paranee ja pysyt hoikkana vanhempanakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7605
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4193
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      60
      2534
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51