olenko läski?

tÿttö

Terve. Elikkä tässä ois tämmöne 14v tyttö ja pituus 164cm paino n.63kg. Olenko siis ylipainoinen? Tarvisko laiduttaa ja kuinka paljon?
Olen kysymyt tätä samaa terkkarilta aikasemmin, mutta se on aina vastannut, että muista syödä hyvin. Ja joo sillä on huonosuomi eikä se varmaan oo ymmärtäny mun kysymystä.
Ja niille jotka ajattelee et oon huomion hakija niin en oo. Haluasin vaan saada vastauksen kysymykseen johon terkkari ei vastannu.

5

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elikkä vaan

      Elikkä. Entä äiti tai isä? Valita koulussa, ettei terkkari puhu suomea. Muista syödä hyvin.

    • Olet normaali

      Painoindeksisi mukaan olet täysin normaalipainoinen eli et ole ylipainoinen tai läski.

      Moni aikuinen ylipainoinen on ollut hoikka lapsi tai nuori. Jotta sinusta ei tulevaisuudessakaan tulisi lihavaa, älä laihduta, kun olet normaalipainoinen! Laihdutus hidastaa aineenvaihduntaa ja mitä nopeammin, rajummin laihduttaa, sitä enemmän läskin sijasta menettää lihaskudosta. Sitä on vaikea saada takaisin ja koska lihas on se, missä rasva palaa, laihdutuksen jälkeen lihoo entistä helpommin. Älä siis sotke aineenvaihduntaasi tarpeettomalla laihduttamisella.

      Syö hyvin, terveellisesti ja monipuolisesti. Sisällytä aterioihisi paljon kasviksia ja hedelmiä. Pidä säännöllinen ateriarytmi; ateriaväli 3-4h. Siten pidät nälän ja makean himon poissa. Kaikkea saa syödä kohtuudella, mutta karkit, limsat, sipsit, hampurilaiset, pitsat, pullat ja muut lihottavat herkut eivät kuulu jokapäiväisiin nautintoihin. Minimoi ne äläkä ota isoja annoksia aterioihin normaalisti kuuluvia perunoita, riisiä, pastaa tai valkoista leipää.

      • tÿttö

        Kiitti vastauksesta! :)


    • laihduttajaNRO462

      Itse olen 56kg ja 176cm pituudelta. Koitan saada pari kiloo pois haluun saada hoikan vartalon

      • Olet hoikka

        Olet jo hoikka. Hoikkana laihduttaminen johtaa siihen, että menetät lihaksia ja kehon lihas-rasvasuhde huononee. Rasva palaa lihaksissa. Laihdutuskuurien jälkeen alat lihoa.

        Laihdutuskuurin sijasta ota elämäntavaksi terveelliset ruokailutottumukset, johon kuuluu myös säännöllinen ateriarytmi, ja kasvata lihaskudosta kuntoilulla esim. kuntosalitreeneillä. Ulkonäkö paranee ja pysyt hoikkana vanhempanakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe