Olisiko kellään kokemuksi tunturi pure bike 4.0 kuntopyörästä. Olen ajatellut hankki sellaisen, ja kävin jo kokeilemassa sellaista, ja tuntu kohtuu hyvältä. Mutta haluaisin tietää jos jollain olisi kokemuksia kyseisestä pyörästä, uutta malliahan se taitaa olla. Kovasti olisi kiitollinen kokemuksista jos on.
TUNTURIN KUNTOPYÖRÄ!
13
6450
Vastaukset
- kuntopyörä
Huonosti näyttää kuntopyöristä olevan tietoa, ikävämpi homma kun sokkona täytyy ostaa.
- Alkup. Maantiepyöräi
- järkevä, matala ajoasento
- kunnollinen, kapea satula
- iso vauhtipyörä, magneetti jarru
- lukkikset - Sama mies
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
- järkevä, matala ajoasento
- kunnollinen, kapea satula
- iso vauhtipyörä, magneetti jarru
- lukkiksetF60 on ainoa Tunturin pyöristä, johon saa rakennettua siedettävän ajoasennon. Siinä on valmiina SPD lukot, mutta satulan laadusta on paha mennä sanomaan mitään ilman kokeilua.
Halvempaa F30 olen kokeillut. Jarru on hyvä, mutta ajoasentoa ei saa mielyttäväksi, vaikka satulan vaihtaisikin kapeaan. - pettynytnohihisti
Sama mies kirjoitti:
F60 on ainoa Tunturin pyöristä, johon saa rakennettua siedettävän ajoasennon. Siinä on valmiina SPD lukot, mutta satulan laadusta on paha mennä sanomaan mitään ilman kokeilua.
Halvempaa F30 olen kokeillut. Jarru on hyvä, mutta ajoasentoa ei saa mielyttäväksi, vaikka satulan vaihtaisikin kapeaan.ihan ok,muttei hintansa väärtti, annoin omani isoäidille, saattaa olla käyttöä hänelle
- Sama mies
pettynytnohihisti kirjoitti:
ihan ok,muttei hintansa väärtti, annoin omani isoäidille, saattaa olla käyttöä hänelle
Komppaan. Tuo F30, jota olen kokeillut, on 80-vuotiaan sukulaiseni kuntopyörä. Hänelle oikein hyvä, mutta ei oikea valinta, kun kroppa vielä toimii.
- Alkup. Maantiepyöräi
Fillarilehden foorumilla on ketjuja myös kuntopyöristä. Eniten keskustelua on ehkä Wattbikesta.
- F30 on jo hyvä
Sama mies kirjoitti:
Komppaan. Tuo F30, jota olen kokeillut, on 80-vuotiaan sukulaiseni kuntopyörä. Hänelle oikein hyvä, mutta ei oikea valinta, kun kroppa vielä toimii.
Olen täysin eri mieltä. Minulla kroppa toimii ja olen todella tyytyväinen Tunturi F30 kuntopyörääni. Siinä on mm. 230V verkkovirralla toimiva sähkömagneettinen vastus, iso vauhtipyörä ja 6 valmisohjelmaa manuaalisen lisäksi, hiljainen ja kohtuu hintainenkin. (alle 400€) Aivan toista kuin takavuosien hihnakitkuttimet. Hintahaarukka on kuntopyörissä n.100-2000€ Tuolla vajaalla 400€ saa siis jo aivan asiallisen kuntopyörän tällaiselle aktiivipolkijalle.
- Alkup. Maantiepyöräi
F30 on jo hyvä kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä. Minulla kroppa toimii ja olen todella tyytyväinen Tunturi F30 kuntopyörääni. Siinä on mm. 230V verkkovirralla toimiva sähkömagneettinen vastus, iso vauhtipyörä ja 6 valmisohjelmaa manuaalisen lisäksi, hiljainen ja kohtuu hintainenkin. (alle 400€) Aivan toista kuin takavuosien hihnakitkuttimet. Hintahaarukka on kuntopyörissä n.100-2000€ Tuolla vajaalla 400€ saa siis jo aivan asiallisen kuntopyörän tällaiselle aktiivipolkijalle.
Olet oikeassa jarrun suhteen, kuten tuossa jo totesinkin. Jarru on tasainen. Ongelma onkin muu ergonomia. Satula, jonka toki voi vaihtaa, on käsittämättömän leveä ja pehmeä eli huono.
Perus ongelma on kuitenkin geometria. F30 ei pysty saamaan järjellistä, tasapainoista ajoasentoa, jossa voisi ajaa vähääkään pidempään.
Jos F-sarja on fitness-sarja, niin F30 ei kuulu joukkoon. Sopii sellaiselle vanhukselle, joka esim. kuntouttaa polveaan leikkauksen jälkeen. Ja kuten todettu, jarru on ainakin pienillä tehoilla todella mielyttävä! - Edellinen
Olet oikeassa jarrun suhteen, kuten tuossa jo totesinkin. Jarru on tasainen. Ongelma onkin muu ergonomia. Satula, jonka toki voi vaihtaa, on käsittämättömän leveä ja pehmeä eli huono.
Perus ongelma on kuitenkin geometria. F30 ei pysty saamaan järjellistä, tasapainoista ajoasentoa, jossa voisi ajaa vähääkään pidempään.
Jos F-sarja on fitness-sarja, niin F30 ei kuulu joukkoon. Sopii sellaiselle vanhukselle, joka esim. kuntouttaa polveaan leikkauksen jälkeen. Ja kuten todettu, jarru on ainakin pienillä tehoilla todella mielyttävä!No tuo on yksi mielipide muiden joukossa. Itse vaihdoin satulan heti kapeampaan ja ajoasentokin on aivan kelvollinen, jopa tälläiselle maantiepyöräilyn harrastajalle. Toki rahalla saa, mutta tässä hintaluokassa F 30 on hyvä.
- Alkup. Maantiepyöräi
Edellinen kirjoitti:
No tuo on yksi mielipide muiden joukossa. Itse vaihdoin satulan heti kapeampaan ja ajoasentokin on aivan kelvollinen, jopa tälläiselle maantiepyöräilyn harrastajalle. Toki rahalla saa, mutta tässä hintaluokassa F 30 on hyvä.
Paljonko sinulla on pituutta ja miten ihmeessä säädit ajoasennon?
- Sama mies
Paljonko sinulla on pituutta ja miten ihmeessä säädit ajoasennon?
Ja vielä, mitä käytät polkimina?
- Se edellinen
Sama mies kirjoitti:
Ja vielä, mitä käytät polkimina?
No jo pitää selvittää. Pituus 182 ja polkimina Shimanon Spd lukkikset adapterilla (1/2" -9/16) kiinni kammissa. Ajoasennon säätö nyt on aika yksinkertaista. Persus ei puudu. Satulassa on reilu säätövara pituus -suunnassa ja tietysti normi kork. säätö. Satula (minulla Spessu) lähes vaakatasossa, kärki muutaman millin alaspäin. Ohjaustanko kallistuu eteen / ylösalas ja se on pitkä, eli useita otekohtia löytyy. Aerodynaamisesta, tuulta halkovasta ajoasennosta en näe kuntopyörässä suurta hyötyä. Näyttö on iso ja monivärinen. Siitä on mukava seurailla sykettä ym. ja rasvaprosentinkin mittauskin tuolla F30 onnistuu.
Ja nyt kyllästyin tähän kuntopyöristä keskusteluun. Se loppui osaltani tähän. Kiitos.
Ps. Taidankin lähteä ulos pyörälenkille. - Akup. Maantiepyöräi
Se edellinen kirjoitti:
No jo pitää selvittää. Pituus 182 ja polkimina Shimanon Spd lukkikset adapterilla (1/2" -9/16) kiinni kammissa. Ajoasennon säätö nyt on aika yksinkertaista. Persus ei puudu. Satulassa on reilu säätövara pituus -suunnassa ja tietysti normi kork. säätö. Satula (minulla Spessu) lähes vaakatasossa, kärki muutaman millin alaspäin. Ohjaustanko kallistuu eteen / ylösalas ja se on pitkä, eli useita otekohtia löytyy. Aerodynaamisesta, tuulta halkovasta ajoasennosta en näe kuntopyörässä suurta hyötyä. Näyttö on iso ja monivärinen. Siitä on mukava seurailla sykettä ym. ja rasvaprosentinkin mittauskin tuolla F30 onnistuu.
Ja nyt kyllästyin tähän kuntopyöristä keskusteluun. Se loppui osaltani tähän. Kiitos.
Ps. Taidankin lähteä ulos pyörälenkille.Kävin päivällä sukulaisissa ja kokeilin vähän tarkemmin tuota F30:ä. Periaatteessa asennon saisi kohtuu ok, mutta minun mitoillani nenä osuu silloin näyttöön. :D Mutta kuten aikaisemminkin useasti sanottu tässä ketjussa, on vastus mukavan tasainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1014368Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743631105- 1861032
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091002Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64871
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna82843- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10817Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64806