Viikingit ja tatuoinnit.

tyree

Teemalta tuli eilen kakkos osa hienoon Viikinki pienois-sarjaan.
Hauska osuus oli, kun Arabian vai minkä lie aikalaiskirjoittaja oli ilmentänyt viikinkejä pitkiksi, ahavoituneiksi, joilla oli tatuointeja sormenpäistä kaulaan. Vihertäviä kuvia puista, kasveista jne.

Oliskos jollakulla lähdematskua, jossa tapailtua kuvitusta viikinkien tatuointeihin?
Tämä on ainoa minkä löysin: http://www.vikinganswerlady.com/viktatoo.shtml

Etsiessäni oli hauska törmätä myös tietoon, kuinka rautakaudella Piktit, keskisen ja pohjois Skotlannin asukkaat oli myös voimakkaasti tatuoituja. Eli tatuoinnit eivät ole vain Polynesian saarilta lähtöisin.

Taitaapa siis kristinusko ja sen teennäinen elonhaju muokanneet käsitystä tatuoinneistakin.

11

910

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mao Tse

Tatuoinnit ovat olleet luultavasti samaa tyyliä kuin muukin viikinkien kuvataide. Eli haeskelet kuvia viikinkien puuleikkauksista, metalliesineiden kaiverruksista ja riimuista niin eiköhän tyyli ole sama.

• 54414

Juurikin samaa piti sanoa. Kuvittelisin muotokielen olleen samaa, kuin heidän muussakin taiteessa.

• Anteeksi jos loukkaa

Juu, nykyään näyttää taas olevan ÄO laskussa kun tatuoinnit ovat alkaneet yleistymään.

Älykkyys näillä täyteen tatuoiduilla nykyajan "sankareilla" on samaa luokkaa mitä noilla entisajan mongoloideilla eli nyky-ihmisen edeltäjillä. Valitettavasti näillä "nykyajan sankareilla" henkinen kantti ei ole tämän degeneratiivisen prosessin seurauksena kuitenkaan lähellekään samaa luokkaa kuin näillä entisajan mongoloideilla.

Eli aloittaja, et pääse lähemmäs näitä viikinkejä sun muita mongoloideja tatuoimalla itseäsi täyteen. Loppujen lopuksi sinun ÄO ei taida yltää edes samalle tasolle heidän kanssaan. Mutta HEI, sinullahan on tatuointeja kuten heilläkin! Voit baarissa kehua olevasi miesten mies, eli VIIKINKI. Niinhän se meidän "älykkö" Halmekin teki. Harmi että mehentyi omaan ÄO:n puutteeseensa.

• tatte89

Periaatteessa puhut ihan totta. Itselläni on paljon tatuointeja. Haluan näyttää pelottavalta kovalta jätkältä, vähän kuten viikinkiltä. Tuosta äö:stä oon eri mieltä, itse ainakin olen fiksu.

• tatte89

Periaatteessa puhut ihan totta. Itselläni on paljon tatuointeja. Haluan näyttää pelottavalta kovalta jätkältä, vähän kuten viikinkiltä. Tuosta äö:stä oon eri mieltä, itse ainakin olen fiksu.

• tyree

Älykkyytesi on nolla "anteeksi jos loukkaan"
        Jos osaat sisäistää lukemaasi niin huomaat, että kirjoitat itse täyttä paskaa.

Jos et osaa niin avaan tekstini sisältöä.
        En ole ottamassa tatuointeja. Satun olemaan vain kiinnostunut asiasta, niin viikinkien tatuoinneista.

Loppujen lopuksi, osoitit hyvin, hyvin alhaisen älykkyytesi.
        Säälin sinua, pikkuinen.
        Opettele lukemaan ennen, kuin kirjoitat.

Osoita jälleen typeryytesi vastaamalla tähän näsäviisaasti.

• Mao Tse.

Kolme viimeisintä viestiä taitaa olla Tompan yksinpuhelua aamuyön synkissä tunnelmissa.

• Hellevinty

Moi aloittaja, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa? :)

• tyree
        Hellevinty kirjoitti:

Moi aloittaja, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa? :)

Moi, minä olen aloittaja. Tahdotki kertoa jotakin esittämiini kysymyksiin viikinkien tatuoinneista. Jollet, mene takaisin kaltaistesi pariin, kiitos!

• Hellevinty

Tatte89, taitaa se älykkyysosamääräkin pitää paikkaansa kun et osaa sitä edes lyhentää. ÄlykkyysÖsamäärä? **tun dorka.

• NaistenTatuointi

Olikohan naisillakin myöhäisrautakaudella tatuointeja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      2453
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      110
      1067
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53