Viikingit ja tatuoinnit.

tyree

Teemalta tuli eilen kakkos osa hienoon Viikinki pienois-sarjaan.
Hauska osuus oli, kun Arabian vai minkä lie aikalaiskirjoittaja oli ilmentänyt viikinkejä pitkiksi, ahavoituneiksi, joilla oli tatuointeja sormenpäistä kaulaan. Vihertäviä kuvia puista, kasveista jne.

Oliskos jollakulla lähdematskua, jossa tapailtua kuvitusta viikinkien tatuointeihin?
Tämä on ainoa minkä löysin: http://www.vikinganswerlady.com/viktatoo.shtml

Etsiessäni oli hauska törmätä myös tietoon, kuinka rautakaudella Piktit, keskisen ja pohjois Skotlannin asukkaat oli myös voimakkaasti tatuoituja. Eli tatuoinnit eivät ole vain Polynesian saarilta lähtöisin.

Taitaapa siis kristinusko ja sen teennäinen elonhaju muokanneet käsitystä tatuoinneistakin.

11

807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mao Tse

      Tatuoinnit ovat olleet luultavasti samaa tyyliä kuin muukin viikinkien kuvataide. Eli haeskelet kuvia viikinkien puuleikkauksista, metalliesineiden kaiverruksista ja riimuista niin eiköhän tyyli ole sama.

      • 54414

        Juurikin samaa piti sanoa. Kuvittelisin muotokielen olleen samaa, kuin heidän muussakin taiteessa.


    • Anteeksi jos loukkaa

      Juu, nykyään näyttää taas olevan ÄO laskussa kun tatuoinnit ovat alkaneet yleistymään.

      Älykkyys näillä täyteen tatuoiduilla nykyajan "sankareilla" on samaa luokkaa mitä noilla entisajan mongoloideilla eli nyky-ihmisen edeltäjillä. Valitettavasti näillä "nykyajan sankareilla" henkinen kantti ei ole tämän degeneratiivisen prosessin seurauksena kuitenkaan lähellekään samaa luokkaa kuin näillä entisajan mongoloideilla.

      Eli aloittaja, et pääse lähemmäs näitä viikinkejä sun muita mongoloideja tatuoimalla itseäsi täyteen. Loppujen lopuksi sinun ÄO ei taida yltää edes samalle tasolle heidän kanssaan. Mutta HEI, sinullahan on tatuointeja kuten heilläkin! Voit baarissa kehua olevasi miesten mies, eli VIIKINKI. Niinhän se meidän "älykkö" Halmekin teki. Harmi että mehentyi omaan ÄO:n puutteeseensa.

      • tatte89

        Periaatteessa puhut ihan totta. Itselläni on paljon tatuointeja. Haluan näyttää pelottavalta kovalta jätkältä, vähän kuten viikinkiltä. Tuosta äö:stä oon eri mieltä, itse ainakin olen fiksu.


      • tatte89

        Periaatteessa puhut ihan totta. Itselläni on paljon tatuointeja. Haluan näyttää pelottavalta kovalta jätkältä, vähän kuten viikinkiltä. Tuosta äö:stä oon eri mieltä, itse ainakin olen fiksu.


      • tyree

        Älykkyytesi on nolla "anteeksi jos loukkaan"
        Jos osaat sisäistää lukemaasi niin huomaat, että kirjoitat itse täyttä paskaa.

        Jos et osaa niin avaan tekstini sisältöä.
        En ole ottamassa tatuointeja. Satun olemaan vain kiinnostunut asiasta, niin viikinkien tatuoinneista.

        Loppujen lopuksi, osoitit hyvin, hyvin alhaisen älykkyytesi.
        Säälin sinua, pikkuinen.
        Opettele lukemaan ennen, kuin kirjoitat.

        Osoita jälleen typeryytesi vastaamalla tähän näsäviisaasti.


    • Mao Tse.

      Kolme viimeisintä viestiä taitaa olla Tompan yksinpuhelua aamuyön synkissä tunnelmissa.

      • Hellevinty

        Moi aloittaja, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa? :)


      • tyree
        Hellevinty kirjoitti:

        Moi aloittaja, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa? :)

        Moi, minä olen aloittaja. Tahdotki kertoa jotakin esittämiini kysymyksiin viikinkien tatuoinneista. Jollet, mene takaisin kaltaistesi pariin, kiitos!


    • Hellevinty

      Tatte89, taitaa se älykkyysosamääräkin pitää paikkaansa kun et osaa sitä edes lyhentää. ÄlykkyysÖsamäärä? **tun dorka.

    • NaistenTatuointi

      Olikohan naisillakin myöhäisrautakaudella tatuointeja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe