"Amerikkalaisten piirtämät kartat Euroopasta ovat suorastaan hilpeää katsottavaa.
Buzzfeed-sivusto testasi, miten hyvin amerikkalaiset tuntevat Euroopan maantiedettä. Vastaajat saivat eteensä Euroopan kartan, josta puuttuivat valtioiden nimet. Vastaajat yrittivät sijoittaa valtiot oikeille paikoilleen, osa menestyksekkäästi, osa vähemmän menestyksekkäästi.
Jotkut vastaajat ovat selvästi Borat-leffoja katsoneet, lopputulos on sen verran hupaisa. " IL
http://www.buzzfeed.com/summeranne/americans-try-to-place-european-countries-on-a-map
:)
Noloa! Amerikkalaisten Eurooppa-tietous testiin
41
184
Vastaukset
- maankiertäjä
Ihan OK
Helsinki on Novaja Zemljan (Uusimaa) pääkaupunki
Rooma Ratikan tropiikki - anteeksi vain
Minusta tietous oli hyvää.
Eivät suomalaiset / eurooppalaiset tiedä USA:n osavaltioita noin hyvin.Silloin, kun olin pieni ja aikuisiksi kasvavat isosiskoni kävivät EYL:llää (Espoon YhteisLyseo). Heidän piti opiskella kaikki USAn osavaltiot. Tiedä sitten mitä hyötyä siitä heille oli.
runontaja kirjoitti:
Silloin, kun olin pieni ja aikuisiksi kasvavat isosiskoni kävivät EYL:llää (Espoon YhteisLyseo). Heidän piti opiskella kaikki USAn osavaltiot. Tiedä sitten mitä hyötyä siitä heille oli.
Vain 3 miinusta, olen pettynyt
- Viola.
Yhdessä kartassa on useampaan kertaan Puola ja Toinen Puola, sekä Ranska ja Ranska 2. Myös Borat on hyvin edustettuna.
Ruotsin ja Norjan kohdalla lukee "Cold as fuck" siis uusi pohjoismaiden nimike.
"Glad to see college paid off" Jaa, että oikein yliopistoteidoilla mennään.- anteeksi vain
Minä en ainakaan halua, että amerikkalaiset edes tietäisivät Euroopasta enempää kuin nyt tietävät. Muutoin sen voisi tulkita haluksi tulla tänne tekemään Suomesta amerikkalaista valtiota.
- Viola.
anteeksi vain kirjoitti:
Minä en ainakaan halua, että amerikkalaiset edes tietäisivät Euroopasta enempää kuin nyt tietävät. Muutoin sen voisi tulkita haluksi tulla tänne tekemään Suomesta amerikkalaista valtiota.
Tehtäviin vastanneissa on monia yliopistokoulutuksen saaneita, eikä silti yleistieto tunnu olevan kohdallaa.
Yeissivistykseen kuuluu tietää myös maantieteellisiä asioita. Vastaukseksi ei riitä "IDK" ( I dont know), tai "It's so cold!". - anteeksi vain
Viola. kirjoitti:
Tehtäviin vastanneissa on monia yliopistokoulutuksen saaneita, eikä silti yleistieto tunnu olevan kohdallaa.
Yeissivistykseen kuuluu tietää myös maantieteellisiä asioita. Vastaukseksi ei riitä "IDK" ( I dont know), tai "It's so cold!".Se on eurooppalaisten häpeä, jotka kumartavat roskavaltiota - teki se mitä teki. Minä en odota amerikkalaisilta mitään.
- Viola.
anteeksi vain kirjoitti:
Se on eurooppalaisten häpeä, jotka kumartavat roskavaltiota - teki se mitä teki. Minä en odota amerikkalaisilta mitään.
Tässähän kartotetaan vaan ihmisten tietämystä. Hyvä kun et odota mitään, et tule myöskään pettymään. Win! Win!
- anteeksi vain
Viola. kirjoitti:
Tässähän kartotetaan vaan ihmisten tietämystä. Hyvä kun et odota mitään, et tule myöskään pettymään. Win! Win!
En arvosta kirjaviisautta.
- anteeksi vain
Viola. kirjoitti:
Tätä on amerikkalaisuus kiteytettynä.
http://www.youtube.com/watch?v=g8r-bdcvx8E
- .....
Enonteikön kunta on pinta-alaltaan suurempi, kuin Uudenmaan lääni
Siellä vaan törmää todenäköisesti karhuun, kuin poliisiin- Viola.
Uudenmaanläänissä törmää kaikenlaisiin omituisiin otuksiin, joita Enontekiön kunnassa ei olla ikinä edes nähty. Ei niitä otuksia kyl haluttais tännekkään.
- Astuva Härkä
Eivät natiivit amerikkalaiset l. intiaanit tienneet Europasta mitään
Pärjasivät liman digitaalirahaakin- Viola.
Niin ja opettivat valkonaamoille maissin viljelyä, etteivät kuolisi nälkään.
- Al Capone
Viola. kirjoitti:
Niin ja opettivat valkonaamoille maissin viljelyä, etteivät kuolisi nälkään.
Tuliliemeen tuli kieltolaki---tosi Räsäsmäistä---
Kun kieltolaki kumottiin, oli gangstereilla vamiit organisaatiot kaikkeen hämärbisnekseen, kun viinanmyybti ei enää tuottanut - viva zapata
Al Capone kirjoitti:
Tuliliemeen tuli kieltolaki---tosi Räsäsmäistä---
Kun kieltolaki kumottiin, oli gangstereilla vamiit organisaatiot kaikkeen hämärbisnekseen, kun viinanmyybti ei enää tuottanutMaissista tehtiin wiskiä.Tupakka ja huumeet olivat etenkin azteekkien suosiossa
vaikka conquistadorit yrittivät estää sienien pupeltamisen, kuolivat azteekit sukupuuttoon.
Seukkasin ½azteekkiämmän kanssa ja voip patriarkalliseen sukuuni kuulua varttiazteekki
"Sorry" it was my favorite ~ as.... well as people fuck goats here \ o /
Minusta vastaukset eivät olleet kovin huonoja. Eurooppa on saman kokoinen kuin Yhdysvallat yksinään ja yrittäkääpäs pistää osavaltiot paikoilleen. Niitä kun on suurin piirtein saman verran kuin maita Euroopassa. Tai Etelä- ja Väli-Amerikan tai Afrikan valtiot.
- kirpeIä
Joko olet ostanut kiitospäivän kalkkunan? :/ Olet amerikkalaisempi kuin amerikkalaiset itse! Etkä varmaan osta jollaa vaan iphonen. :/
*nauraa poskihampaat maitohapoil* kirpeIä kirjoitti:
Joko olet ostanut kiitospäivän kalkkunan? :/ Olet amerikkalaisempi kuin amerikkalaiset itse! Etkä varmaan osta jollaa vaan iphonen. :/
*nauraa poskihampaat maitohapoil*Pst. Minulla on sekä jolla, että iPhone. ;-)
- kirpeIä
Ratikkakuski kirjoitti:
Pst. Minulla on sekä jolla, että iPhone. ;-)
Oletko itse jollisti? :O
*nauraa poskihampaat maitohapoil* - P A Ratikka(kok)
kirpeIä kirjoitti:
Oletko itse jollisti? :O
*nauraa poskihampaat maitohapoil*Ratikan jolla on Töölönlahdella, iphon piti ostaa, rahay vaan meni NNC:n osakekaupoissa
Juu sinänsä ihan hyvä pointti, vaan jos vertaisi sitä tietämystä maailmasta, niin olisi ehkä reilumpaa pistää yhdysvaltaliset ja eurooppalaiset tosiian kartoittamaan Aasiaa tai vaikka Afrikkaa.
Intiassa on pirusti väkeä, eikä noiden osavaltioiden muistaminen ole kovin helppoa tai mielestäni jotain mitä pitää vaatiakaan, sillä on niillä keskusjohto joka hoitaa esim. ulkopolitiikan, niin kuin Yhdysvalloilla.- Maanantaikpl
Varsin samaa mieltä. Suomalaiset ei myöskään välttämättä saisi vastaavanlaiselle kartalle paikalleen meistä esim. n. 2000 km säteellä olevia Balkanin valtioita tai entisen NL:n valtioita. Tai miten hyvin Afrikan valtiot tai USA:n osavaltiot on on tiedossa?
Jos oikein muistani Dan Brown taisi väittää romaanissaan että suurempi osuus amerikkalisista on käynyt Pariisisa kuin omassa pääkaupungissaan Washingtonissa. - Maanantaikpl
crocuta kirjoitti:
Juu sinänsä ihan hyvä pointti, vaan jos vertaisi sitä tietämystä maailmasta, niin olisi ehkä reilumpaa pistää yhdysvaltaliset ja eurooppalaiset tosiian kartoittamaan Aasiaa tai vaikka Afrikkaa.
Intiassa on pirusti väkeä, eikä noiden osavaltioiden muistaminen ole kovin helppoa tai mielestäni jotain mitä pitää vaatiakaan, sillä on niillä keskusjohto joka hoitaa esim. ulkopolitiikan, niin kuin Yhdysvalloilla.Jep, Intiassa miljardi ihmistä ja ainakin oma maan maantiedosta rajoittuu suunnilleen siihen että muistaa millä suunnalla ovat Bombay, Delhi, Kalkutta ja Bangalore. Ja Kiinasta vastaavasti muistaa Pekingin, Shanghain ja Hong Kongin. On jotain 10 miljoonan kaupukeja, jonka nimeä on tuskin koskaan kuullut.
- Viola.
Kaipasiko joku täällä Kiitospäivän kalkkunaa?
Täs olis, pure kalkkunaa!
http://blogs.law.nyu.edu/docket/wp-content/uploads/2013/10/Thanksgiving-Dinner-2013.jpg
(yhdysvalloissa noin 46 milj. kalkkunaa päätyy Kiitospäivän juhla-ateriaksi), googleta itse jos et usko.
Happy Thanksgiving!
Thursday. Nov.28.2013. Osaatko itse sijoittaa Usan osavaltiot oikeille paikoilleen?
- Viola.
Osaan. :)
Osavaltioita on 50 1 joka ei ole osavaltio. Washington DC
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_states_and_territories_of_the_United_States Viola. kirjoitti:
Osaan. :)
Osavaltioita on 50 1 joka ei ole osavaltio. Washington DC
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_states_and_territories_of_the_United_StatesLuotatko noin paljon wikipediaan?
Laskeppa tuosta nuo viimeisen sarakkeen prosentit yhteen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailman_juutalaisyhteisöistä#Maittain- Viola.
relaxed_eyes kirjoitti:
Luotatko noin paljon wikipediaan?
Laskeppa tuosta nuo viimeisen sarakkeen prosentit yhteen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailman_juutalaisyhteisöistä#MaittainLaitoin oman Wikipedia linkin sen takia, koska puhutaan aina 50 osavaltiosta, mutta Washington DC lasketaan aina mukaan, vaikka ei ole osavaltio. Ihan hahmottamisen takia.
Enkä laske. Viola. kirjoitti:
Laitoin oman Wikipedia linkin sen takia, koska puhutaan aina 50 osavaltiosta, mutta Washington DC lasketaan aina mukaan, vaikka ei ole osavaltio. Ihan hahmottamisen takia.
Enkä laske.Okei.
Enivei, eurooppalaisista 99%:a ei osaa sijoittaa Usan osavaltioita oikeille paikoilleen, joten ei me olla sen parempia kuin amerikkalaisetkaan.- Viola.
relaxed_eyes kirjoitti:
Okei.
Enivei, eurooppalaisista 99%:a ei osaa sijoittaa Usan osavaltioita oikeille paikoilleen, joten ei me olla sen parempia kuin amerikkalaisetkaan.Joo, selvä. Ei varmaankaan osaa.
Noi kartat tuolla aloituksen linkissä on aika huvittavia. Varsinkin, kun Borat on otettu huomioon ja pohjoismaisen (fu***ng cold) kylmyys. Vaikka muuten ei maiden nimiä muistaisikaan, niin ainakin on yritystä ja huumoria pelissä.
- Nasdaq
Mä luulin lapsena, että inkkarit olivat oikeassa ja siirtotyöläiset väärässä. Nyttemmin olen (koulutuksen kautta ja avulla) korjannut ajatusvirhettäni.
(reps)- Nasdaq
Ihmislajin ehkä typerin liike tässä maailmankuvassa on se, että tuolla on jossain on jotain - jota täällä ei ole.
(reps) - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Ihmislajin ehkä typerin liike tässä maailmankuvassa on se, että tuolla on jossain on jotain - jota täällä ei ole.
(reps)On on!
(reps) - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
On on!
(reps)Ai missä?
- Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Ai missä?
Sinussa, milööv.
(punastuu) - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Sinussa, milööv.
(punastuu)Kuukausi Faceen liittymiseni jälkeen minusta on jäljellä ei mitään. Face on kadonnut. Ihmiset ymmällään, ystävät.
(nos me nostal reps)
Jokaisella sekunnilla pyri olemaan irti kaikesta. Ai miksi?
(reps)
- vain sinu eewarisi<3
Wi.
O
Olkoon Wi
wi dun nastakki joka keskustelun pilaajaa, varsinkin omien outoja analogejansa
Äijäm,pälpättää alvariinsa ns. toistaitoisten huuhaajuttuja itsems', kamnssa yökaudet
kuin dazumnaisempuutteessaan dåöiakgnoo¨sejansa tunmtemattomiin numeroihïk
Ei kukaan ole huomaavinankaan sitä, että olen subästi rakastunuy kiiånnostavaa n
merenkulkijaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221320
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä511259Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221183- 1381013
- 100879
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten325814Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602