selkäkipu

Jeissi

mulla on nyt ollu aika kauan alaselkä kipeenä oikeelta puolelta..tuntuu vähän et se kipu vähän säteilis koko oikeeseen jalkaan ja menis jalka tunnottomaks. onkohan kyse iskiasvaivasta? ja miten siitä vois toipua? ei se kyllä lentopallon pelaamista vaivaa paljon yhtään mutta jossain asennoissa se tuntuu välillä kivuliaalta.

16

35793

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieihte

      meillä on muuten sama ongelma, välillä tuntuu ettei pääse sängystä ylös ja välillä pystyy kävelemään ihan normaalisti... toipumista en osaa arvioida, mulla ollut vaiva 5 vuotta, välillä kadonnut kokonaan ja joskus oikein vittumainen ja en ole lääkärillä käynyt kysymässä..

      • Jeissi

        joo..oon kyllä harkinnu että kävisin lääkärin luona mut ei siitä oo tullu mitään..eikä tää nyt mitenkään hirveesti satu selkään mut kuitenkin..on voinu ehkä jotenkin venähtää lentistä pelattaessa tai jotain..mulla on taitanu olla tää nyt jotain 4-5 kuukautta..


      • Mieihte
        Jeissi kirjoitti:

        joo..oon kyllä harkinnu että kävisin lääkärin luona mut ei siitä oo tullu mitään..eikä tää nyt mitenkään hirveesti satu selkään mut kuitenkin..on voinu ehkä jotenkin venähtää lentistä pelattaessa tai jotain..mulla on taitanu olla tää nyt jotain 4-5 kuukautta..

        mulla meni aikoinaan jalkapallossa, kun jouduttiin pelaamaan yhdessä turnauksessa kolme peliä vähillä tauoilla putkeen kovalla hiekka-alustalla... sen jälkeen on särky alkanut -


      • Joblin
        Mieihte kirjoitti:

        mulla meni aikoinaan jalkapallossa, kun jouduttiin pelaamaan yhdessä turnauksessa kolme peliä vähillä tauoilla putkeen kovalla hiekka-alustalla... sen jälkeen on särky alkanut -

        Itse kärsinyt noin 10 vuotta samasta. Välillä pahempi välillä ei tunnu mitään. Itsellä säteilee kanssa toiseen kannikkaan ja takareiteen. Kävin viimeksi selkäsairauksiin erikoistuneen ortopedin luona, kuvat otettiin ja tutkittiin. Tuomio: Alavatsan sisemmät lihakset huonossa kunnossa. Fysioterapeutin kanssa on nyt sitä parannettu. Eli olen salilla tehnyt väärin ja yksipuolisesti selkälihaksia. Nyt joka päivä treenaan näitä pieniä lihaksia, joita voi muuten treenata ihan tietokoneen äärellä istuenkin. Kipu hävinnyt jo lähes kokonaan, mutta tiukasti pitää jatkaa treenejä.
        Joten kannattaa miettiä voisiko olla lihaksistopohjainen kipu. Tee seuraavanlainen testi:
        -kun on kipua ja olet vaikka nousemasta sängystä, tai nostat jotain lattialta, niin...
        -jännitä vatsalihakset ennen nostoa/nousua. Vedä ikäänkuin yrittäisit saada navan vedettyä lihaksilla selkärankaan kiinni. Näin jännität ne pienet lihakset. Jos kipua ei tunnu näin nostaessa, niin avot ja treenaamaan.
        Toivottavasti oli apua...tiedän miten vittumaista tuo selkäkipu on, kun välillä ei päässyt sängystä ylös eikä saa itse sukkia jalkaan...


      • Kirkru

        samoja ongelmia. Kerro, jo saat apua. Mulla todettiin,että on SI-nikama pois paikoiltaan. a Sen manipulointi auttoi hetken... noin 3 kuukautta. Oma lekuri väitti, ettei toi nivel voi mennnä pois paikoiltaan. Nyt taas samat oireet. Kehen uskoisi?


    • samma här

      mullakin oli tossa viime kaudella selkä todella kipeenä ja se säteili molempiin jalkoihin. pahimmillaan ei saanu selkää suoraksikaan. ja tosiaan alaselkä ainoostaan kipeenä. käytiin siinä sit fysioterapeuteilla ja kaikkialla mutta eipä niitten ohjeet mitään auttanu. sit menin kiropraktikolle. hiero ja naksautti koko selän auki. sen jälkeen ei oo ollu mitään vaivoja. että ehkä se kipu johtuu siitä, ettet ole venytelly kunnolla takareisiä, pakaroita ja kylkiä..? nyt oon joka reenin jälkeen venytelly jalat kunnolla niin on pysyny kivut poissa :) mutta en siis tiiä miten venyttelet että jos venyttelet joka kerta kunnolla nii sit ei voi olla sama vaiva kun mulla :)

      • Jeissi

        no minä en kyllä oo aina venytelly huolellisesti.. vois varmaan auttaa jos venyttelis aina treenien alussa ja jälkeenkin..


      • jorkki
        Jeissi kirjoitti:

        no minä en kyllä oo aina venytelly huolellisesti.. vois varmaan auttaa jos venyttelis aina treenien alussa ja jälkeenkin..

        Hei vaan kaikille jotka tietävät mitä on selkäkipu.Itselläni se pahimmillaan aamulla kun pitäisi nousta sängystä,pelkää jo etukäteen kun ajattelee sitä kipua joka kohta tulee,muuten pystyn liikkumaan kyllä päivisin suht koht hyvin ne yöt ovat yksiä painajaisia kun ei uskalla liikahtaa.Auttaisiko jonkinlainen jumppa olen kyllä kokeillut kaikenlaista mutta tuloksetta.


      • Ripa
        jorkki kirjoitti:

        Hei vaan kaikille jotka tietävät mitä on selkäkipu.Itselläni se pahimmillaan aamulla kun pitäisi nousta sängystä,pelkää jo etukäteen kun ajattelee sitä kipua joka kohta tulee,muuten pystyn liikkumaan kyllä päivisin suht koht hyvin ne yöt ovat yksiä painajaisia kun ei uskalla liikahtaa.Auttaisiko jonkinlainen jumppa olen kyllä kokeillut kaikenlaista mutta tuloksetta.

        Olen kärsinyt samasta tilanteesta nyt jo 7 vuotta. Aamulla kun herää niin kaikki on ok. mutta kun nousen ylös ja kävelen vessaan niin kipu palaa. Päivällä kun on työn touhussa niin kipua ei "muista", mutta kun tulee kotiin ja rauhoittuu, niin muisti palaa ja uneen pääseminen ei onnistu sillä paikalleen asettuessa kipu "herää". Itse olen vuosien aikana löytänyt muutaman keinon jotka helpottavat elämää, mutta niilläkään ei kipu ole hävinnyt kokonaan.
        1. Aloin käyttämään nukahtamislääkkeitä, joilla uneenpääsy onnistuu silloin kun itse haluaa
        2. Sain erikoislääkäriltä vihjee käydä OMT-terapeutilla, joka on siis fysioterapeutti, joka on erikoistunut nikamien niksauttamiseen. Hän saa selkäni auki kun tilanne on äitynyt todella pahaksi.
        3. Eräs lääkäri suositteli selän syvien lihasten jumppaa. yhden teorian mukaan säryt johtuvat syvien lihasten passivoitumisesta. Jumppaamisen jälkeen on ollut jopa kivuttomia päiviä.
        4. Ostin Dugem sijauspatjan ja tyynyn, jonka jälkeen olen ollut töissä pirteämpi hyvin nukutun yön jälkeen. www.terveysmaailma.fi
        Suosittelen näitä juttuja, vaikka tätä kirjoittaessaki selkää särkee ja tänään on ollut taas yksi "loppipäivä" kun ei huvita tehdä mitään keskittymiskyvyn puutten vuoksi


    • #61

      Minullakin on pitkään jatkuva selkäkipu. Olen käynyt lääkärillä ja fysioterapeutilla, mutta se kuulemma johtuu vain siintä kun minulla ei ole tarpeeksi lihaksia selässä tukemaan esim. iskulyöntiä. Selkä tavallaan hötkyy --> ei hallittu liike. Minulle neuvona oli vain selkälihaksien parannusta!

    • jussi

      millä kengillä pelaat?
      mulla oli sama ongelma mutta vaihdoin koriskenkiin ja ongelma on pois suosittelen

    • semmonen että
      • kyttyräselkä

        15 vuotta selkäkipua on opettanut, että magneettikuva on ainut riittävän tarkka selän kuvaamiseen!Siitä ammatti ihminen näkee mikä on vaivan syy!!Tyrkyttävät röntgenkuvausta, josta ei näe juuri mitään, mutta on halpa.


      • justiina

        taas on tämä päivä kun juilii kunnolla oikealta alaselässä otin voltareinin tabuna ja voiteena. ja jumppasin ni helpottaa taas vähän mutta istuminen on MYRKKYÄ täytys touhuta kokoajan. mutta annan olla kun lähen koiran kanssa lenkille ni 700metriä ja kauhee särky. mulle erikoislääkäri sanoi että ylipainoa ja onhan toi maha vähän iso ja notkoselkä multa löytyy ennestään. mutta on vaikea saafda painoa pois jos ei voi kävelläkkään. kuntosalilla käyn n. kerran viikossa ja vesijuoksussa samoin mut ei nekään auta. huosin kun olin syksystä saakka kursseilla niin siellä istuminen oli myrkkyä mutta kun 2kk.työharj.alkoi nin avot ei tietoakaan särystä mutta kun nyt taas ollaan istuttu ni auta armias on tää kauheeta. onneksi alkaa työharjoittelu mutta pekään että selkäni ei aluksi kestä taas mut ajan kanssa sitten.hierojalle olen tänää menossa se aina hieman auttaa mutta ei kauaa.


    • aktiiviurheilija

      Viimesisestä kommentista on aika kauan. En voi olla kertomatta omaa tarinaa. Lyhyesti. Aktiiviurheilja. Käynyt läpi kaiken mahdollisen OMT ym. Vasta kun oma harrastus oli pakko lopettaa aloin hiljakseen miettiä ja kuulostelemaan muitakin vaihtoehtija, Niin uskomattomalta kun se tuntuu niin verikuppaus poisti paksuja veri hyytymiä jotka olivat jäännyt asumaan selkärankaan. Ne pirulaiset kun saatiin pois niin voitte kuvitella ettei ne olleet enää siellä vaivaamassa. Kukaan ei kertonut tästä vaihtoehdosta. OMT - Lääkärit ym. visaat halusi vain tuoda oman hoidonsa esille. Olen käynyt aivan turhaa fysioterapeilla. Onhan ne paikallaan kun lihaksest rasittuvat harrastuksesta mutta kun selkäpiu alkaa olemaan huippuluokkaa "vaikka olet kunnossa" on tämä varteenotettava vaihtoehto. Yksi kerta riittää. Onko teillä kanttia? Se ei satu. OK;-)) pakkohan re reijät on saatava "frakkiin" mutta kun alipainekuppi tulee välittömästi päälle. Sen kestää kuka tahansa. Ei pelkoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      629
      20583
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      103
      17356
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      393
      9610
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      106
      7874
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      24
      5307
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      235
      4724
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      135
      2513
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1575
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      115
      1520
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      39
      1330
    Aihe