Mitä tehdä tässä tilanteessa

Jhsg

Olin treffeillä miehen kanssa. Tätä ennen oltiin tavattu kerran baarissa (ei ehditty tutustua kuin reilu tunti, siksi sovittiinkin että nähdään myöhemmin). Sovittiin että mennään treffeille viikon päästä ja nyt ne treffit sitten oli. Tähän väliin sanon että mua ärsytti todella paljon se, että hän pussas mua melko väkisin muutamaankin otteeseen, baarissa ja kotimatkalla (kotimatka oli valitettavasti sama, yritti myös luokseni yöksi, en todellakaan päästänyt. Jos olisin etsinyt pelkkää yhden yön juttua olisin voinut kotiin päästtääkkin. Mutta tyyppi vaikutti mukavalta niin en halunnut hoppuilla). Pistin nää suuteluhyökkäykset kuitenkin humalan piikkiin vaikka ärsyttikin. Ja mies olis todella mukava ja fiksu joten annoin hänelle vielä mahdollisuuden myöhempiä treffejä ajatellen. Tämän jälkeen mies lisäs mut heti fb-kaverikseen. Pistänyt sielä joka helvetin päivä viestiä vaikken olisi edes online-tilassa. Jo tämä sai mut tuntemaan lievää ahdistusta. Mä oon aika kova ahdistumaan jo tosi nopeasti miesten suhteen, kuten ehkä huomaatte, siihen ei paljoa tarvita. Etenkin yli-innokkaat miehet ei tuu mun kiinnostusta kauaa pitämään yllä..

No me nyt sitten käytiin treffeillä syömässä ja meillä oli mukavaa. Ei ollut kaukana etten tapaamista perunut, sillä oli alkanut ko ahdistaa miehen yli-innokkuus. Juttu treffeillä luisti ja hauskaa oli. Mies oli tosi fiksu ja olin onnellinen että lähdin treffeille. Mä oon kuitenkin sen ikäinen ja siinä elämäntilanteessa että etsin jo vakavampaa suhdetta ja mitä keskusteluista ymmärsin on mies samoilla linjoilla. Sen takia itse ainakin haluan treffailla ja tapailla rauhassa enkä kiirehtiä.

Sitten kun treffit alkoivat olla lopuillaan halasimme toisiamme (tätä teen kaikkien ihmisten kanssa) ennen kuin tiet erkanivat. Mies teki kuitenkin sen mitä en olisi halunnut, eli suuteli mua. Poistuin tilanteesta omille teilleni melko nopeasti sillä vitutti niin lujaa. En todellakaan käyttäytynyt halaustilanteessa niin että olisin sen halunnut johtaa pussailuun. En vaan todellakaan pidä siitä että mua suudellaan keskellä kirkasta päivää ihmisten ilmoilla, jos en vielä itsekään tiedä mitä mun ja kyseisen miehen jutusta vois tulla. Harmittaa todella paljon että nyt tuo mies ei mitään muuta kuin vituta mua. Mä oon sen sortin nainen että tarvin todella paljon aikaa ja tilaa kaiken suhteen. Eihän toi mies sitä voinut tietää mutta ei mulla oo tapana ensi-treffeillä alkaa jo jotain sääntöjä ja ohjeita latelemaan. Eri asia jos tilanne ja halailu olis edennyt niin että se olis johtanut suuteluun mutta sitä se ei todellakaan ollut. En antanut mitään eleitä tai lirkutuksia sen suhteen että olisin halunnut tulla pussatuksi. Mua nyt vaan raivostuttaa että mikä helvetin hoppu pitää oikeesti olla. Löytyykö nykymaailmasta edes ihmisiä joiden kanssa voi edetä rauhassa ja käydä lukuisilla treffeillä aidosti tutustumassa ennen ku tarvii kiirehtiä yhtään minnekään?!
Jos ja kun mies nyt varmaan hyvinkin pian ottaa taas yhteyttä ajattelin sanoa suoraan että kiitos ja hei, ei kiinnosta enää. Jos vaatii selitystä, sanon hänelle suoraan missä vaiheessa meni maku.
Pitkä ja sekava kirjoitus mutta jos vielä joskus treffeille eksyn (jonku uuden tyypin kanssa) niin kertokaa miten välttyä tämmöiseltä? Jos siis ei halua tulla pussatuksi. On se nyt jotenki aika noloa vaan yrittää väistää ja sitte vaan paeta paikalta.

31

3271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äaöaldhdjjsks

En nyt osaa vastata kysymykseesi mutta ajankohtainen aihe muuten itselleni. Oon menossa ensi-treffeille huomenna ja mietin tässä juuri miten välttyä suudelluksi tulemiselta. Mies on kaverin kaveri, tiedämme toisemme mutta emme ole koskaan tainneet edes jutella. Mietin asiaa ihan vaan siksi, että niin on käynyt melki aina kun olen treffeillä käynyt, eli on siis yllätetty suutelemalla vaikken olisi halunnut. En ole koskaan vihjaillut tai tehnyt mitään muitakaan eleitä jotka viittaisi siihen, että haluaisin tulla suudelluksi. Osaan kyllä toimia ja elehtiä jos haluan tulla pussatuksi. Treffit ei ole kenenkään miehen kohdalla saanut jatkoa juuri tämän vuoksi. En ymmärrä mikä kiire. Ärsyttää suoraan sanoen. Luulevatko kaikki miehet että naiset haluavat vaihdella suudelmia jo ensi-treffeillä?

• en haluu kuolla

Olen itsekin syyllistynyt siihen, että olen suudellut naista, vaikka tämä ei ole 100 % valmis. Tosin, olen tällöin aina kysynyt lupaa, eikä neidit ole kehdanneet kieltäytyä, että mistään väkisin suutelemisesta ei sinällään ole ollut kyse, mutta olen kuiteskin kiirehtinyt asioita.

Mutta minkäs teet, tässä aika tuore uutinen aiheesta. Kun altistetaan naaraille, eikä synny mitään tulosta, niin kyllähän se turhauttaa. Miehet osoittavat kiintymystä ja kiinnostusta läheisyydellä, ei sillä, että pölistään tuntikausia, vaikka se olisikin sitten, kuinka tahansa mukavaa.

"Banaanikärpästen koiraille seksi voi olla avain pitkään ja terveeseen elämään.

Michiganin yliopiston tutkimuksessa koiraiden seksivietti aktivoitiin altistamalla ne naaraiden feromoneille. Tämän jälkeen osa koiraista sai paritella ja osa ei. Ilman seksiä jääneet koiraat vanhenivat nopeammin ja kuolivat paritelleita koiraita varhemmin."

http://www.hs.fi/tiede/Tutkimus Seksuaalisesti turhautunut k%C3%A4rp%C3%A4nen kuolee nuorempana/a1385694191785

• löysin rantein
        en haluu kuolla kirjoitti:

Olen itsekin syyllistynyt siihen, että olen suudellut naista, vaikka tämä ei ole 100 % valmis. Tosin, olen tällöin aina kysynyt lupaa, eikä neidit ole kehdanneet kieltäytyä, että mistään väkisin suutelemisesta ei sinällään ole ollut kyse, mutta olen kuiteskin kiirehtinyt asioita.

Mutta minkäs teet, tässä aika tuore uutinen aiheesta. Kun altistetaan naaraille, eikä synny mitään tulosta, niin kyllähän se turhauttaa. Miehet osoittavat kiintymystä ja kiinnostusta läheisyydellä, ei sillä, että pölistään tuntikausia, vaikka se olisikin sitten, kuinka tahansa mukavaa.

"Banaanikärpästen koiraille seksi voi olla avain pitkään ja terveeseen elämään.

Michiganin yliopiston tutkimuksessa koiraiden seksivietti aktivoitiin altistamalla ne naaraiden feromoneille. Tämän jälkeen osa koiraista sai paritella ja osa ei. Ilman seksiä jääneet koiraat vanhenivat nopeammin ja kuolivat paritelleita koiraita varhemmin."

http://www.hs.fi/tiede/Tutkimus Seksuaalisesti turhautunut k%C3%A4rp%C3%A4nen kuolee nuorempana/a1385694191785

Johtunee stressistä. Vedä käteen niin ei tarvi olla jatkuvassa tyydyttämättömässä paineessa. Elät pidempään.

• en haluu kuolla
        löysin rantein kirjoitti:

Johtunee stressistä. Vedä käteen niin ei tarvi olla jatkuvassa tyydyttämättömässä paineessa. Elät pidempään.

Ei nyt millään pahalla, mutta jos on oikeaa naista tarjolla tai edes jollain tavalla potentiaalisesti saatavana, kuten aloittajan ja sitä seuraavan vastaajan tilanteessa, niin käteenveto ei tyydytä.

Eikä käteenveto tyydytä millään tavalla läheisyyden tarvetta, eikä siitä nyt mitään onnistumisen tunnettakaan tule. Ei naista voi korvata käteenvedolla.

• monikko osaaja

Olen mies ja kommentoin asiaa meidän miesten näkökulmasta. Pari pointtia:

1. "Tämän jälkeen mies lisäs mut heti fb-kaverikseen" -käsittääkseni kukaan ei voi lisätä sinua kaverikseen ilman sinun hyväksyntääsi? Hyväksyntäsi antoi miehelle vihreää valoa lähestyä sinua.

Mies noudattaa vaan kulttuurissamme yleisesti vallalla olevaa etikettiä.Suurin osa ihmisistä suhtautuu positiivisesti suukotteluun baarissa ja päivänvalossa. Lisäksi suuri osa naisista odottaa mieheltä aloitteellisuutta näissä asioissa ja kavahtaa jos mies alkaa kyselemään lupaa pusuun.

Mies ei tiedä että sinulla on tuollaisia rajoitteita ja ahdistut helposti. Mistä ihmeestä mies voisi arvata että sinulla on tuollaisia ongelmia ellet ole niistä hänelle erikseen maininnut. Pitäisikö sinun nostaa kissa pöydälle ja kertoa tuntemuksistasi miehelle eikä roikottaa häntä "varalla"? Minusta tuntuu että olet aika kaukana normaalista naisesta (mikä nyt ikinä onkin normaalia) ja reiluinta olisi kertoa heti miehelle tuntemuksistasi.

• Ketjun aloittaja

Tein virheen että hyväksyin kaveripyynnön, tiedetään.. Enkä todellakaan pidä miestä "varalla" tai mitään. Jos me vielä pidetään yhteyttä tai tavataan aion todellakin kertoa hänelle että sori mutta en halua mitään vakavaa nyt. Enkä mitään muutakaan. Ja täytyy myöntää että itse myös pidän spontaaneista ja suoraselkäisistä miehistä. En tiedä, mutta ehkä musta on vuosien varrella tullut jotenki sitoutumiskammoinen tai jotain. Mutta sekin tuli selväksi että tämä tyyppi nyt on ainakin itselleni ihan jotain muuta kuin "se oikea" joten juttua on ihan turha jatkaa millään tasolla jos muutaman kerran tapaamisen tuntuu tältä.

• asdgasdg

Kuulostat helvetin raivostuttavalta akalta. Ja kyllä. Mies on ripustautuja urpo.

Next case!

• 1+19

"Löytyykö nykymaailmasta edes ihmisiä joiden kanssa voi edetä rauhassa ja käydä lukuisilla treffeillä aidosti tutustumassa ennen ku tarvii kiirehtiä yhtään minnekään?!"

Tätä minäkin ihmettelen. Oman kokemukseni mukaan ei todellakaan löydy ja tämä on iso ongelma. Yhtä hyvin sitä voisi suudella jokaisen vastaan tulevan miehen kanssa, eikä tunnu miltään!

• en haluu kuolla

Mikä on muuten "lukuisilla treffeillä" teidän mielestänne? Tilastollisestihan seksiä harrastetaan eniten muistaakseni 3-5 treffien kohdalla (per vaikka 100 deittaajaa).

Ymmärrän kyllä huolen, mutta näin miehenä siihen on vaikea yhtyä. Yhdyn mieluummin vaikka siinä 3 treffien paikkeilla (ei mikään sääntö, yhdyn vaikka ensimmäisillä, jos niikseen). Onhan se seksikin osa tutustumista. Kuinka hyvin sitä toinen pitää oikein tuntea, että sitä seksiä voi harrastaa? Jo toisten-kolmansien treffien kohdalla, olettaen, että treffit ovat jotain 2 tunnin mittaisia, niin alkaa olla perusjutut käyty jo aika läpi, jos keskustelulle on vain annettu aikaa ja tilaisuus.

Lisäksi, jos tykkää toisesta, niin näin miehenä sitä alkaa tulla ihastuksen tynkää viimeistään toisilla treffeillä, ainaskin, jos sille antaa mahdollisuuden, eikä paaduta itseään, jotta voi "tutustua aidosti" (sitäkin kokeiltu). Ja sitten, kun sitä on ihastunut, niin sitä haluaa tehdä vähän muutakin, kuin vain jutella. Alkaa tehdä mieli sitä läheisyyttä, jne.

Homma ei tietenkään tule ikinä täysin kohtaamaan naisten ja miesten osalta. Naiset varjelevat sukusolujaan tiukasti ja miehillä päinvastoin, mutta kyllä se kysyntä ja tarjonta on ainaskin tähän mennessä kohdannut, kun kerran tässä ollaan ja oletan, että 99,99 % palstalaisista on kuiteskin siitetty ihan perinteisin menetelmin, eikä koeputkessa.

• 1+19

Mikä on muuten "lukuisilla treffeillä" teidän mielestänne? Tilastollisestihan seksiä harrastetaan eniten muistaakseni 3-5 treffien kohdalla (per vaikka 100 deittaajaa).

Ymmärrän kyllä huolen, mutta näin miehenä siihen on vaikea yhtyä. Yhdyn mieluummin vaikka siinä 3 treffien paikkeilla (ei mikään sääntö, yhdyn vaikka ensimmäisillä, jos niikseen). Onhan se seksikin osa tutustumista. Kuinka hyvin sitä toinen pitää oikein tuntea, että sitä seksiä voi harrastaa? Jo toisten-kolmansien treffien kohdalla, olettaen, että treffit ovat jotain 2 tunnin mittaisia, niin alkaa olla perusjutut käyty jo aika läpi, jos keskustelulle on vain annettu aikaa ja tilaisuus.

Lisäksi, jos tykkää toisesta, niin näin miehenä sitä alkaa tulla ihastuksen tynkää viimeistään toisilla treffeillä, ainaskin, jos sille antaa mahdollisuuden, eikä paaduta itseään, jotta voi "tutustua aidosti" (sitäkin kokeiltu). Ja sitten, kun sitä on ihastunut, niin sitä haluaa tehdä vähän muutakin, kuin vain jutella. Alkaa tehdä mieli sitä läheisyyttä, jne.

Homma ei tietenkään tule ikinä täysin kohtaamaan naisten ja miesten osalta. Naiset varjelevat sukusolujaan tiukasti ja miehillä päinvastoin, mutta kyllä se kysyntä ja tarjonta on ainaskin tähän mennessä kohdannut, kun kerran tässä ollaan ja oletan, että 99,99 % palstalaisista on kuiteskin siitetty ihan perinteisin menetelmin, eikä koeputkessa.

Itse harrastan seksiä vasta kun tunnen toisen tarpeeksi hyvin, jotta tiedän tyypissä olevan potentiaalia suhteeseen. Ja ehdottomasti täytyy olla tunteita toista kohtaan, vahintäänkin vahvaa ihastumista. Se, että on nähty 2-3 x 2 h ja perusasiat on käyty läpi, ei todellakaan ole avain intiimiin suhteeseen. Jos tarkoitus on vain saada yhden kerran hoito, ei tarvitse toisesta tietää juurikaan mitään. Itse etsin kuitenkin pidempiaikaista kumppania. Jos jokaisen deitin kanssa parien treffien jälkeen harrastaisin seksiä, olisin aika "kokenut" nainen. Totuus kun kuitenkin on, että aika monta miestä täytyy treffata ennen kuin tapaa sen oikealta tuntuvan kaverin. Ja seksi tuntemattoman kanssa ilman tunteita ei tunnu hyvältä, päin vastoin. Siitäkin kokemusta on.

• en haluu kuolla
        1+19 kirjoitti:

Itse harrastan seksiä vasta kun tunnen toisen tarpeeksi hyvin, jotta tiedän tyypissä olevan potentiaalia suhteeseen. Ja ehdottomasti täytyy olla tunteita toista kohtaan, vahintäänkin vahvaa ihastumista. Se, että on nähty 2-3 x 2 h ja perusasiat on käyty läpi, ei todellakaan ole avain intiimiin suhteeseen. Jos tarkoitus on vain saada yhden kerran hoito, ei tarvitse toisesta tietää juurikaan mitään. Itse etsin kuitenkin pidempiaikaista kumppania. Jos jokaisen deitin kanssa parien treffien jälkeen harrastaisin seksiä, olisin aika "kokenut" nainen. Totuus kun kuitenkin on, että aika monta miestä täytyy treffata ennen kuin tapaa sen oikealta tuntuvan kaverin. Ja seksi tuntemattoman kanssa ilman tunteita ei tunnu hyvältä, päin vastoin. Siitäkin kokemusta on.

Kyse ei ollut siitä, että harrastaa seksiä jokaisen miehen kanssa, jota treffailee, vaan kyse oli siitä, että milloin harrastetaan seksiä henkilön kanssa, josta on kiinnostunut (ihastunut ja sen sellaista), tai oikeastaan nyt oli kyse suutelusta.

Mitä tulee intiimiin suhteeseen, niin mitäs se nyt sitten oikeastaan tarkoittaa tässä sinun tekstissäsi? Seksihän lasketaan intiimiksi, mutta varmaankin tarkoitat jotain muuta tässä yhteydessä, koska muutenhan seksi on nimenomaan avain intiimiin suhteeseen.

Naiset ovat tietysti tarkempia sukusoluistaan, kuten sanottua, mutta jotenkin tuntuu siltä, että asioista tehdään nykyään liian vaikeita. Meillä on vaistonvarainen menetelmä kumppanin valitsemiseksi ja sitä on ylipäätään aika vaikea ohittaakaan, vaikka kuinka yrittäisi.

Minä ainakin pystyn sanomaan toisesta 10 sekunnin sisällä, että kiinnostaako vai ei, edes jollain järkevällä tasolla. Sitä kiinnostusta ei pysty aikaansaamaan, vaikka kuinka pälistäisiin ja pulistaisiin. Toiseen tutustuminen on ikäänkuin alkuhavaintojen vahvistamista tai hylkäämistä, siis näin parinvalinnan kannalta. Ja nämä alkuhavainnot pystyy aikalailla vahvistamaan tai hylkäämään kahdella-kolmella treffillä.

Mikäli treffit on sovittu livenä, niin ei sitä edes tule sovittua treffejä semmoisten kanssa, jotka eivät kiinnosta. Nettitreffailu on sitten asia erikseen. Jos ei 2-3 treffien jälkeen kiinnosta, niin tuskin kiinnostaa ikinä.

• 1+19

Kyse ei ollut siitä, että harrastaa seksiä jokaisen miehen kanssa, jota treffailee, vaan kyse oli siitä, että milloin harrastetaan seksiä henkilön kanssa, josta on kiinnostunut (ihastunut ja sen sellaista), tai oikeastaan nyt oli kyse suutelusta.

Mitä tulee intiimiin suhteeseen, niin mitäs se nyt sitten oikeastaan tarkoittaa tässä sinun tekstissäsi? Seksihän lasketaan intiimiksi, mutta varmaankin tarkoitat jotain muuta tässä yhteydessä, koska muutenhan seksi on nimenomaan avain intiimiin suhteeseen.

Naiset ovat tietysti tarkempia sukusoluistaan, kuten sanottua, mutta jotenkin tuntuu siltä, että asioista tehdään nykyään liian vaikeita. Meillä on vaistonvarainen menetelmä kumppanin valitsemiseksi ja sitä on ylipäätään aika vaikea ohittaakaan, vaikka kuinka yrittäisi.

Minä ainakin pystyn sanomaan toisesta 10 sekunnin sisällä, että kiinnostaako vai ei, edes jollain järkevällä tasolla. Sitä kiinnostusta ei pysty aikaansaamaan, vaikka kuinka pälistäisiin ja pulistaisiin. Toiseen tutustuminen on ikäänkuin alkuhavaintojen vahvistamista tai hylkäämistä, siis näin parinvalinnan kannalta. Ja nämä alkuhavainnot pystyy aikalailla vahvistamaan tai hylkäämään kahdella-kolmella treffillä.

Mikäli treffit on sovittu livenä, niin ei sitä edes tule sovittua treffejä semmoisten kanssa, jotka eivät kiinnosta. Nettitreffailu on sitten asia erikseen. Jos ei 2-3 treffien jälkeen kiinnosta, niin tuskin kiinnostaa ikinä.

Alunperin kyse oli, kuten aloittaja kirjoitti, siitä että "en vaan todellakaan pidä siitä että mua suudellaan keskellä kirkasta päivää ihmisten ilmoilla, jos en vielä itsekään tiedä mitä mun ja kyseisen miehen jutusta vois tulla" ja "haluan treffailla ja tapailla rauhassa enkä kiirehtiä".

Ja me ihmiset olemme erilaisia. Kaikki eivät tiedä vielä kymmenen sekunnin (tai kymmenen tunnin tai päivän) jälkeen, että kiinnostaako. Kymmenen sekunnin jälkeen kun ei vielä tunne toista tarpeeksi hyvin.

• Ketjun aloittaja

"Lukuisilla treffeillä", tällä viittaisin vähintään viisiin treffeihin. Ihannoisin sitä että voisin tavata miestä ainakin viisi (mieluummin enemmänkin) kertaa oikeasti treffeillä tutustuen ja että ei tarvis hoppuilla tai edes vielä tietää onko tästä nyt tulossa jotain vaiko ei. Sitten ku on tapailtu ja tutustuttu tarpeeks, alkaa varmaati itsekin tietää voisko juttu muuttua vakavammaksi. Kyllä sen vaan huomaa ja tuntee. Eihän toista ihmistä varmaan opi koskaan tuntemaan täysin, mutta mulle treffailu ja aito tutustuminen on tärkeää juuri siksi, ettei tuu pettymyksiä jos mennäänkin vaan suinpäinsuhteeseen. Kokemusta tälläsistä hoppuiluista ja pettymyksistä nimittäin on ja varmaan siks en haluakkaan kiirehtiä nykyään mihinkään. Mulle itselle treffeillä käynti on ainakin tärkeää juuri siksi että tiedän voisko meistä sitten ihan tosissaan tulla jotain. Seksin suhteen en myöskään nykyään hoppuile, mutta ei mulla mitään sääntöä sille oo että monensienko treffien jälkeen voi mennä sänkyyn. Seksiä harrastan sitten kun aika tuntuu oikealta, mutta sitä ennen todellakin haluan tuntea miehen jo melko hyvin. Itse en ainakaan voi vaan hypätä sänkyyn, kyllä sitä toista kohtaan pitää olla jo aika vahvoja ihastuksen tunteita ennen ku sänkyhommiin ruvetaan.

• Ketjun aloittaja
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

"Lukuisilla treffeillä", tällä viittaisin vähintään viisiin treffeihin. Ihannoisin sitä että voisin tavata miestä ainakin viisi (mieluummin enemmänkin) kertaa oikeasti treffeillä tutustuen ja että ei tarvis hoppuilla tai edes vielä tietää onko tästä nyt tulossa jotain vaiko ei. Sitten ku on tapailtu ja tutustuttu tarpeeks, alkaa varmaati itsekin tietää voisko juttu muuttua vakavammaksi. Kyllä sen vaan huomaa ja tuntee. Eihän toista ihmistä varmaan opi koskaan tuntemaan täysin, mutta mulle treffailu ja aito tutustuminen on tärkeää juuri siksi, ettei tuu pettymyksiä jos mennäänkin vaan suinpäinsuhteeseen. Kokemusta tälläsistä hoppuiluista ja pettymyksistä nimittäin on ja varmaan siks en haluakkaan kiirehtiä nykyään mihinkään. Mulle itselle treffeillä käynti on ainakin tärkeää juuri siksi että tiedän voisko meistä sitten ihan tosissaan tulla jotain. Seksin suhteen en myöskään nykyään hoppuile, mutta ei mulla mitään sääntöä sille oo että monensienko treffien jälkeen voi mennä sänkyyn. Seksiä harrastan sitten kun aika tuntuu oikealta, mutta sitä ennen todellakin haluan tuntea miehen jo melko hyvin. Itse en ainakaan voi vaan hypätä sänkyyn, kyllä sitä toista kohtaan pitää olla jo aika vahvoja ihastuksen tunteita ennen ku sänkyhommiin ruvetaan.

Treffien määrä voi olla enemmänkin ku toi viiis. Tää nyt oli vaan heitto, koska en tosiaan oo päässyt koskaan tähän tilanteeseen että tapailtaisiin rauhassa jne. Joten vaikea sanoa mikä se hyvä luku olis. Mutta joku viiski kertaa on loppupeleissä aika vähän ku alkaa miettimään.

• En haluu kuolla
        1+19 kirjoitti:

Alunperin kyse oli, kuten aloittaja kirjoitti, siitä että "en vaan todellakaan pidä siitä että mua suudellaan keskellä kirkasta päivää ihmisten ilmoilla, jos en vielä itsekään tiedä mitä mun ja kyseisen miehen jutusta vois tulla" ja "haluan treffailla ja tapailla rauhassa enkä kiirehtiä".

Ja me ihmiset olemme erilaisia. Kaikki eivät tiedä vielä kymmenen sekunnin (tai kymmenen tunnin tai päivän) jälkeen, että kiinnostaako. Kymmenen sekunnin jälkeen kun ei vielä tunne toista tarpeeksi hyvin.

Miksi ennen suutelua pitäisi tietää mitä jutusta voi tulla? Johan sekin on jo tullut todistettua, että hajusta ja mausta voi päätellä toisesta. Ei ihmekkään, jos ei vielä tiedä, mitä jutusta voi tulla, jos on koko haistelu ja maistelu jätetty väliin. :)

Niin ja kymmenen sekunnin jälkeen ei tarvitse tuntea toista hyvin, vaan osata kertoa, että kiinnostaako vai ei. 10 sekunnissa kerkeää näkemään kuitenkin toisen fyysisen olemuksen, ilmeet, eleet ja kehonkielen, sekä mahdollisesti kuulee hänen puhuvankin.

Lisääntymisestähän tässä on kyse. Jos ei vielä vaikkapa kymmenen tapaamispäivän jälkeen osaa sanoa kiinnostaako toinen, niin se tarkoittaa vain sitä, että toinen ei kiinnosta. Tämä on aika yksiselitteistä, joko kiinnostaa tai sitten ei.

• En haluu kuolla

Treffien määrä voi olla enemmänkin ku toi viiis. Tää nyt oli vaan heitto, koska en tosiaan oo päässyt koskaan tähän tilanteeseen että tapailtaisiin rauhassa jne. Joten vaikea sanoa mikä se hyvä luku olis. Mutta joku viiski kertaa on loppupeleissä aika vähän ku alkaa miettimään.

Ei pettymyksiltä pysty suojautumaan pomminvarmasti mitenkään.

Jos ei vielä viidensilläkään treffeillä ole edes suudeltu, niin ainakin minä mietin vakavasti homman dumppaamista, rehellisesti sanoen jo aikaisemminkin, jos on ollut ihan nunna-meininki. Johan ainaskin se suutelu on osa tutustumista. Muutenkin, niin sitä tulee mieleen, että nyt on kyseessä joku tosi nunna ja tulee väkisinkin mieleen seksitön parisuhde, jossa harrastetaan seksiä pimeässä peiton alla ehkä kerran vuodessa.

En näe mitään lisäarvoa siinä, että ollaan treffeillä treffin perään vain tutustumassa, näin pariutumisen sijaan. Ei tämä asia puhumalla selviä. Kyllä ne detaljit toisesta selviää myöhemminkin. Kyse on kuitenkin siitä, että onko toinen kelpo lisääntymis-/elinkumppani vai ei. Sitä voi kartoittaa vain niin ja niin paljon puhumalla. Ei sitä tarvitse tietää toisen elämänkertaa, kun fokus on kuitenkin tulevaisuudessa.

• Pusuilija
        En haluu kuolla kirjoitti:

Miksi ennen suutelua pitäisi tietää mitä jutusta voi tulla? Johan sekin on jo tullut todistettua, että hajusta ja mausta voi päätellä toisesta. Ei ihmekkään, jos ei vielä tiedä, mitä jutusta voi tulla, jos on koko haistelu ja maistelu jätetty väliin. :)

Niin ja kymmenen sekunnin jälkeen ei tarvitse tuntea toista hyvin, vaan osata kertoa, että kiinnostaako vai ei. 10 sekunnissa kerkeää näkemään kuitenkin toisen fyysisen olemuksen, ilmeet, eleet ja kehonkielen, sekä mahdollisesti kuulee hänen puhuvankin.

Lisääntymisestähän tässä on kyse. Jos ei vielä vaikkapa kymmenen tapaamispäivän jälkeen osaa sanoa kiinnostaako toinen, niin se tarkoittaa vain sitä, että toinen ei kiinnosta. Tämä on aika yksiselitteistä, joko kiinnostaa tai sitten ei.

Joku maksullinen nainen on joskus sanonut, että seksi, siis itse akti, on helppo homma asiakkaan kanssa, mutta suuteleminen on sellainen asia, jota ei vieraan/tuntemattoman kanssa suostu tekemään. Suutelemiseen mielletään näet tunteita, joita täysin vierasta kohtaan ei useinkaan ole. Siinä mielessä suuteleminen on intiimimpää kuin itse seksi.

• En haluu kuolla
        Pusuilija kirjoitti:

Joku maksullinen nainen on joskus sanonut, että seksi, siis itse akti, on helppo homma asiakkaan kanssa, mutta suuteleminen on sellainen asia, jota ei vieraan/tuntemattoman kanssa suostu tekemään. Suutelemiseen mielletään näet tunteita, joita täysin vierasta kohtaan ei useinkaan ole. Siinä mielessä suuteleminen on intiimimpää kuin itse seksi.

Joo, sen kyllä ymmärrän, mutta nythän oli kyse treffikumppanin suutelemisesta, jota ihan omasta vapaasta tahdosta ja kiinnostuksesta suudellaan, tai ainaskin, jonka kanssa ollaan vapaaehtoisesti treffeillä. Ei kai tätä nyt ihan huoraan voi verrata?

Jos täysin vieraalta tuntuvien ihmisten kanssa käy treffeillä, niin ehkäpä ne treffit pitäisi valita paremmin näin alun alkaen? Ainakin minun kirjoissani treffeille mennään, kun ollaan kiinnostuneita toisistaan, eli ollaan jollain tavalla jo tutustuttu. Näin siis ensimmäisillä treffeillä, puhumattakaan useammista.

• Pusuilija

Joo, sen kyllä ymmärrän, mutta nythän oli kyse treffikumppanin suutelemisesta, jota ihan omasta vapaasta tahdosta ja kiinnostuksesta suudellaan, tai ainaskin, jonka kanssa ollaan vapaaehtoisesti treffeillä. Ei kai tätä nyt ihan huoraan voi verrata?

Jos täysin vieraalta tuntuvien ihmisten kanssa käy treffeillä, niin ehkäpä ne treffit pitäisi valita paremmin näin alun alkaen? Ainakin minun kirjoissani treffeille mennään, kun ollaan kiinnostuneita toisistaan, eli ollaan jollain tavalla jo tutustuttu. Näin siis ensimmäisillä treffeillä, puhumattakaan useammista.

No ei huo.raan verrata ei, mutta kyse on sillä tavoin samasta asiasta, että ihmistä ei vielä tunne ekoilla treffeillä, eikä ehkä toisillakaan. Kyllä molempien pitäis tajuta, koska on se oikea hetki suudelmaan. Miehet ikävä kyllä käy turhan nopeasti ihokontaktiin ja tunkevat kielensä naisen kurkkuun. Aivan kuin se, että on päästy treffeille olis ilman muuta oikeutus imutteluun.

• Ketjun aloittaja

Ei pettymyksiltä pysty suojautumaan pomminvarmasti mitenkään.

Jos ei vielä viidensilläkään treffeillä ole edes suudeltu, niin ainakin minä mietin vakavasti homman dumppaamista, rehellisesti sanoen jo aikaisemminkin, jos on ollut ihan nunna-meininki. Johan ainaskin se suutelu on osa tutustumista. Muutenkin, niin sitä tulee mieleen, että nyt on kyseessä joku tosi nunna ja tulee väkisinkin mieleen seksitön parisuhde, jossa harrastetaan seksiä pimeässä peiton alla ehkä kerran vuodessa.

En näe mitään lisäarvoa siinä, että ollaan treffeillä treffin perään vain tutustumassa, näin pariutumisen sijaan. Ei tämä asia puhumalla selviä. Kyllä ne detaljit toisesta selviää myöhemminkin. Kyse on kuitenkin siitä, että onko toinen kelpo lisääntymis-/elinkumppani vai ei. Sitä voi kartoittaa vain niin ja niin paljon puhumalla. Ei sitä tarvitse tietää toisen elämänkertaa, kun fokus on kuitenkin tulevaisuudessa.

En kyllä mielestäni ole missään vaiheessa sanonut että viisien treffien aikana ei oltaisi pussattu. Enkä myöskään noin monia treffejä saman henkilön kanssa sopisi jollei hän minua millään lailla kiinnostaisi. Kyllähän sen kiinnostamisen tietää varmaan jo ekojen treffien jälkeen. Ja jos kiinnostaa niin mennään uusille treffeille. toisten treffien päätteeksi voidaankin jo suudella jos siltä tuntuu. Tässä nyt edelleenkin oli kyse siitä että miten välttyä väkisin suutelulta heti ekoilla treffeillä tai etenkin jos siihen ei ole vielä valmis tai ei ole varma mitä tuntee (mikä voi olla vielä epävarmaa ensitreffien jälkeen). Mun ensitreffit edelleenkin pilattiin tolla helvetin hoppuilulla ja ongelma oli se että miten välttyä tuolta! Ja toinen ongelma se, että missä on miehet jotka jaksais käydä oikeilla treffeillä (enkä nyt puhu että pitää kymmenet treffit viettää ennen ensi-suudelmaa) ilman että heti pitää olla jonkin sortin fyysisessä kontaktissa. Onko 2-3 tapailukertaa liikaa ennen ku aletaan fyysisiin kontakteihin (kysymys miehille)??? Jos mä ihastun tyyppiin korviani myöten jo ekoilla treffeillä niin luultavasti pusut vaihdetaan jo toisilla treffeillä. Joku nyt taisi ymmärtää että reilu 5 treffikertaa pitäis vetää nunnameiningillä. Ei todellakaan. Kyse oli siitä että ei tarvi hoppuilla ekoilla treffeillä. Mä en edelleenkään tähän mitään lukuja sulle osaa antaa treffeihin liittyen. Kyse nyt oli vaan siitä et mikä hoppu? Jos haluan tulla pussatuksi osaan kyllä toimia sen mukaan että mieskin tajuaa että nyt saa käydä kiinni. Mutta edelleen, tätä ei tarvis väkisin tehdä etenkään niillä ekoilla treffeillä.

• En haluu kuolla

En kyllä mielestäni ole missään vaiheessa sanonut että viisien treffien aikana ei oltaisi pussattu. Enkä myöskään noin monia treffejä saman henkilön kanssa sopisi jollei hän minua millään lailla kiinnostaisi. Kyllähän sen kiinnostamisen tietää varmaan jo ekojen treffien jälkeen. Ja jos kiinnostaa niin mennään uusille treffeille. toisten treffien päätteeksi voidaankin jo suudella jos siltä tuntuu. Tässä nyt edelleenkin oli kyse siitä että miten välttyä väkisin suutelulta heti ekoilla treffeillä tai etenkin jos siihen ei ole vielä valmis tai ei ole varma mitä tuntee (mikä voi olla vielä epävarmaa ensitreffien jälkeen). Mun ensitreffit edelleenkin pilattiin tolla helvetin hoppuilulla ja ongelma oli se että miten välttyä tuolta! Ja toinen ongelma se, että missä on miehet jotka jaksais käydä oikeilla treffeillä (enkä nyt puhu että pitää kymmenet treffit viettää ennen ensi-suudelmaa) ilman että heti pitää olla jonkin sortin fyysisessä kontaktissa. Onko 2-3 tapailukertaa liikaa ennen ku aletaan fyysisiin kontakteihin (kysymys miehille)??? Jos mä ihastun tyyppiin korviani myöten jo ekoilla treffeillä niin luultavasti pusut vaihdetaan jo toisilla treffeillä. Joku nyt taisi ymmärtää että reilu 5 treffikertaa pitäis vetää nunnameiningillä. Ei todellakaan. Kyse oli siitä että ei tarvi hoppuilla ekoilla treffeillä. Mä en edelleenkään tähän mitään lukuja sulle osaa antaa treffeihin liittyen. Kyse nyt oli vaan siitä et mikä hoppu? Jos haluan tulla pussatuksi osaan kyllä toimia sen mukaan että mieskin tajuaa että nyt saa käydä kiinni. Mutta edelleen, tätä ei tarvis väkisin tehdä etenkään niillä ekoilla treffeillä.

Vähän vaikea puhua kaikkien miesten puolesta, kun ei me kaikki samanlaisia olla, mutta suuteluasteelle pitäisi kyllä päästä 2 treffeillä. Olettaen siis, että kiinnostusta löytyy. Jos homma tuntuu luontevalta, niin ensimmäisellä kerralla mieluiten, mutta ei sitä pakollakaan passaa alkaa pussailemaan.

Luin kerran yhden aika hyvän artikkelin, joka oli suunnattu naisille ja sen voin allekirjoittaa. Se koski tätä fyysistä etenemistä. Miehet tykkäävät nähdä edistystä, eikä takapakeista tykätä. Jotain edistystä pitäisi tapahtua joka treffeillä koskien tätä fyysistä etenemistä, koska se on meille aikalailla mittari siitä miten se homma etenee. Me nyt vaan ollaan fyysisiä, koska pointtinahan on päästä lisääntymään, vaikka harvemmin näin ehkäisyn aikakaudella sitä tapahtuukaan ihan vain seksiä harrastettaessa. Hommassa pitää siis vähintäänkin olla jonkinlainen selkeä eteneminen kohti sitä lisääntymishommaa tai muuten käy turhauttamaan. Terveillä miehillä on polte päästä lisääntymään, se on nyt vaan evoluution tulosta tämä tämmöinen.

• lady in black

Olen samoilla linjoilla, kyllä treffikaveri täytyy jo aika hyvin tuntea ja vahva ihastus olla ilmassa, ennen kuin päästää lähelle. Arvostan myös itseäni niin paljon, että en antaudu intiimiin suhteeseen kevyin perustein, vaikka kroppa sitä huutaiskin. Se, joka niin pitkälle pääsee, on luottamukseni ansainnut. Pidä vaan sinäkin kiinni periaatteistasi ja luota siihen miltä tuntuu. Vaikka kroppa sanois joo, mut mieli sanoo ei, niin luota siihen ei-tuntemukseen. Se sopiva hetki voi tulla myöhemmin jos on tullakseen.
        Toisaalta, harva pääsee yllättäen suutelemaan, minä ainakin olen nopea väistämään, jos ei tunnu siltä, ettei vielä ole sen aika. Jos pidät tyypistä muuten, kerro hänelle, että sinua ahdistaa liika viestittely ja päällekäyvä käyttäytyminen, haluat ottaa rauhallisesti. Jos ei hän sitä ymmärrä, ei hän ole sinua varten. Antaisin kuitenkin mahdollisuuden rauhoittaa tilannetta.

• suutelu on kivaa

Olen käynyt nyt pari kertaa treffeillä mukavan miehen kanssa...
      ensimmäisellä kerralla halattiin erotessa ja myös seuraavan kerran tavatessa. Toisten treffien jälkeen mies kysyi kohteliaasti voiko suudella ja myös antoi "tilaa" vetäytyä tilanteesta...mielestäni suutelu hänen kanssaan tuntui mukavalta ja jatkettiin sitä jonkin aikaa yhteisestä sopimuksesta....

Kyllä minustakin on ihan hyvä testata miltä toinen tuntuu ja "maistuu" melko alkuvaiheessa...

Olen tässä kuluneen syksyn aikana käynyt treffeillä muutaman eri miehen kanssa ja eräs heistä ei millään tavoin vihjaissut haluaan suudella tai edes halata toisten treffien jälkeen...siitä tuli vähän sellainen olo etten oikeasti häntä kiinnostakaan, jotenkin puheenaiheetkin hävisivät tokien treffien jälkeen ja puhelut olivat melko väkinäisiä...eipä siitä sitten mitään sen kummempaa tullutkaan...yksi taas "hyökkäsi" varoittamatta kimppuun heti ensimmäisen mutkan jälkeen kun oltiin kävelyllä...ei sekään ollut paras mahdollisnen tapa edetä :-)

• Ketjun aloittaja

Kertomasi ensimmäisen treffikumppani kuulostaa juuri siltä mitä minä nyt etsin. Hänellä ainakin oli ymmärrystä ja tilanne-tajua. Kaikki ei oo täydellisiä, en minäkään, mutta väkisinkin alkaa tuntua siltä että kaikki miehet hyökkii ja hoppuilee ku vaan tämmöisiä löytyy omien treffikumppanien kohtdalta.

• joskuspitääpuhua

Miehen näkökulma. Pidän itse myös hitaammasta lähestymisestä: suutelu mielellään jossain toisen-kolmannen treffin kohdalla ja seksiä lähempänä kahdeksia treffejä. Tuo suuteleminen vaan on miehen kannalta kovin ongelmallinne: jos ei suutele, niin ei ole miehinen mies tai ei osoita tarpeeksi kiinnostusta, ja jos suutelee, ottaa aina riskin väärintulkinnasta.

Miehen vinkkelistä alkuperäisen kirjoittajan tilanne voi näyttäytyä hieman erilaiselta. Ehkä hän koki, että koska ensimmäisellä tapaamisella jo suudeltiin muutamaan otteeseen, niin se on ihan ok myös ensimmäisillä treffeillä. Et kirjoituksessasi kertonut, että mainitsitko miehelle suutelun olevan ei-toivottua, eli oletan ettet sitä tehnyt. Oletan myös, että baarissa tavatessanne olitte molemmat juoneet ainakin hieman, eli sinun ei-verbaalisesti ilmaistu ärsyyntymisesi saattoi mennä helposti ohi.

Painotan vielä lopuksi, että täysin tuntemattoman ihmisen "todella paljon ärsyttäminen" ei ole kovin helppoa lukea, eli joudut todennäköisesti aivan sanallisesti ilmaisemaan suhteesi suuteluun. Tulevaisuudessa siis vältyt tilanteelta, kun puhut. Yksinkertaista. :)

• Kissing

"suuteluhyökkäykset "
      Näitä itsekin kokeneena ymmärrän ärtymyksen aloittajalla. Mies voi olla oikein mukava muuten, ja tilanteen yrittää ajatella positiivisesti. Selittää parhain päin mielessään. Kun ei vielä kunnolla tunneta, on kiusallista alkaa puhua tästä niin, ettei vaikuta tylyltä ja torjuvalta. Miehen toivoisi jotenkin seuraavan kehonkieltä ja sanatonta viestintää. Hyökkäävyys on vastenmielistä suutelemisessakin. Vaatii tilannetajua ja hienotunteisuutta. Itse en nauti suutelusta, jos mies hyökkää.

Oman Hyökkääjäsuutelijani kanssa itselläni suhde ei jatkunut, kun yritin keskustella näistä asioista ja omista tuntemuksistani. Loukkaantui ilmeisesti minuun verisesti, ja lähti läiskimään.

• ^ ed

"jos vielä joskus treffeille eksyn (jonku uuden tyypin kanssa) niin kertokaa miten välttyä tämmöiseltä? Jos siis ei halua tulla pussatuksi. On se nyt jotenki aika noloa vaan yrittää väistää ja sitte vaan paeta paikalta."
        - Halaamista ehkä pitää välttää?
        - pitää etäisyyttä?
        - löytää oikeampi kumppani?
        - en tiedä itsekään, miten tällaisen voisi välttää.

Ovatkohan hyokkääjäpussaajat sillä mielellä liikkeellä, että aika nopeasti pitäisi siirtyä fyysiselle puolelle kaiken kaikkiaan? Eli eivät ehkä ole vakavalla mielellä liikkeellä ollenkaan?

• hupsista vaan
        ^ ed kirjoitti:

"jos vielä joskus treffeille eksyn (jonku uuden tyypin kanssa) niin kertokaa miten välttyä tämmöiseltä? Jos siis ei halua tulla pussatuksi. On se nyt jotenki aika noloa vaan yrittää väistää ja sitte vaan paeta paikalta."
        - Halaamista ehkä pitää välttää?
        - pitää etäisyyttä?
        - löytää oikeampi kumppani?
        - en tiedä itsekään, miten tällaisen voisi välttää.

Ovatkohan hyokkääjäpussaajat sillä mielellä liikkeellä, että aika nopeasti pitäisi siirtyä fyysiselle puolelle kaiken kaikkiaan? Eli eivät ehkä ole vakavalla mielellä liikkeellä ollenkaan?

No meitä on moneksi...kirjoitin just tuonne toiseen ketjuun...
        muutamilla treffeillä kävin syksyn aikana eikä kenenkään kanssa edes tehnyt mieli suudella...yllättäen viimeisin treffikumppani "vei jalat alta" ja ekoilla treffeillä suutelun jälkeen päädyttiin harrastamaan seksiä ...se vaan tuntui sopivalta sillä hetkellä hänen kanssaan...ja pikkuhiljaa ollaan rakentamassa suhdetta eteenpäin...mutta tulipa heti "testattua"

• liekkinen

sitä jäin mietimään naisena, että miten ihmeessä te naiset sanotte ei, jos sisällä huutaa kyllä? Minä en siihen pysty. Jonkun kanssa synkkaa, jonkun kanssa ei. Ja jos löytyy kipinä, niin minä en sitä kyllä osaa pysäyttää vaikka järki sanois mitä.

Toi suutelun aloitus kyllä on hyvä olla luontevaa. Ei se hyökkäys ole ikinä hyvä tapa. Mutta se on hienoa kun ikäänkuin vahingossa tai tahallaankin vaan pikkuhiljaa lähenee toisiaan ja kosketetaan ja suudellaan, eikä tungeta kieltä toisen kurkkuun!

• nii-in

Jos mies on mukava ja treffit on sujuneet niin miksi ei pussailla vaikka sitte eka treffeillä? Minä ainakin olisin utelias kokeilemaan. Tosin onhan se kutkuttava odotuksen tunnekin kiva, kun pussailu ei tapahtu ihan heti vaikka sitä haluaiskin. Mutta tosiaan parastahan se on sanoa heti, kun tulee yllätetyksi että haluaa edetä rauhallisemmin eikä yleensä harrasta pussailua eka treffeillä. Ei kait siitä sen isompaa numeroo tarvi tehä.

• Treffimimmi

PUHUMALLA. Eli kertomalla avoimesti, että tarviit aikaa tutustumiseen, et halua heti suudella jne ja haluut välillä olla myös itse aloitteellinen. Eli avoimuutta peliin.

Kun ei kukaan meistä oo ajatustenlukija ja kaikki ei lue hyvin sitä kehonkieltäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      42
      2116
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      170
      1888
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1140
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      95
      914
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      889
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      839
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe