Maalainen Helsingissä? Vältä nämä mokat!!

Raatikkakuski

29

1301

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tunnistanut itseäni, mutta epäilemättä nuo ovat hyviä neuvoja turkulaiselle mitättömyydelle.

      • Ilkka Kanerva

        Kui sää munt morkkaat?


    • määmy

      Mä e ny ois menos M. P:n linjoil. Ku huomioi allaolevan
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9450861

      Mut joo:
      1. puuttuu historia miks pitäis rundaa vastapäivään. Näyttää oleva stadilainen tapa, kaikkee rundaavat vastapäivään.
      2. raitsikka o Stadin vanhaa slangia noin 1910 ajalt
      3. -
      4. Hesa o vanhaa slangii myös
      5. stoget eli junat
      6. vast kolmannen polven tyyppi o stadilaine. Loput heinähattui
      7. E yritäkkään. Täs maas vapaus käyttää murret ku murret

      • vbn ngm b

        Outoja neuoja. Miksi töölönlahti pitäisi kiertää tiettyyn suuntaan? Voi elämän kevät. Olen itse kolmannen polven helsinkiläinen ja kierrän minkä tahansa lenkin juuri siihen suuntaan kuin sattuu huvittamaan.


      • määmy
        vbn ngm b kirjoitti:

        Outoja neuoja. Miksi töölönlahti pitäisi kiertää tiettyyn suuntaan? Voi elämän kevät. Olen itse kolmannen polven helsinkiläinen ja kierrän minkä tahansa lenkin juuri siihen suuntaan kuin sattuu huvittamaan.

        Jos kaikki alkais rundaa samaan suuntaan Töölönlahdel, olis koominen näky ;)
        Must o parast, et kukin tavallaan.


    • ryssisin kaikki varmasti heti kättelyssä :D parempi pysytellä ihan vaan jo ennestään tutussa ja suht turvallisessa ympäristössä.

    • Minun neuvo on, että älkää esittäkää stadilaisia, vaan olkaa rohkeasti sitä mitä olette. Kyllä se stadin meininki valkenee ajan kanssa. Siihen sitä sitten vaan sopeutuu tai sitten ei...

      • Se on

        paska neuvo. Minun mielestäni on hyvä esittää ja yrittää olla jotain muuta kuin on.


      • Se on kirjoitti:

        paska neuvo. Minun mielestäni on hyvä esittää ja yrittää olla jotain muuta kuin on.

        Onko toiminut? Siis pitemmän päälle?


      • niin?
        Genio.Mente kirjoitti:

        Onko toiminut? Siis pitemmän päälle?

        Oletko sinä genio-mamu jo pikkuhiljaa sopeutunut Helsinkiin? Entä suomalaiset sinuun? Tuleeko vielä usein turpaan ja ryssittelyä?


      • niin? kirjoitti:

        Oletko sinä genio-mamu jo pikkuhiljaa sopeutunut Helsinkiin? Entä suomalaiset sinuun? Tuleeko vielä usein turpaan ja ryssittelyä?

        Heh, ei mua ole täällä ryssitellyt kuin palstalandet...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Heh, ei mua ole täällä ryssitellyt kuin palstalandet...

        Siis Suomessa ja stadissa.

        Ja kyllä mä olen aika stadilaistunut. Jo kauan sitten...


    • ei näin
      • mikä ihmisiä vaivaa ku eivät välitä.. ainakaan silloin ku sitä tarvis.. tai ylipäätään.


      • no katsos kun
        LaRito kirjoitti:

        mikä ihmisiä vaivaa ku eivät välitä.. ainakaan silloin ku sitä tarvis.. tai ylipäätään.

        se oli hesalainen pelle.


      • no katsos kun kirjoitti:

        se oli hesalainen pelle.

        no arvatenki mutta ku sitäkään ei yleensä lue otsassa :D varmaan jokainen haluais vastaavissa tilanteissa apua.. huomioonottamatta että luulis maalaisjärjenki toimivan moisissa sama miten avuton ihminen muuten on, jos ei kerta omaa puhelinta oo niin sen ku menis jonnekki soittamaan tai muuten vaan poliisin pakeille tms. ilman että tarvis itseään mennä telomaan mitenkään.


    • Stadin tärkeilijät on aika hilpeetä porukkaa kun on nähnyt muutamia paikkoja, jotka on vielä 10 kertaa isompia kuin tsadi. Suuri osa kuitenkin on tavallisia ihmisiä, jotka juna on tuonu kenet mistäkin, sudeetiksi töiden perässä. Juurettomia on paljon. Monennen polven stadilaiset on ylpeitä kaupungistaan, ja ihan syystä. Paljon kivaa siellä onkin, vaikka en enää edes rahasta muuttais takasin.

      Eli ei ole mitään syytä millään tavalla sopeutua stadin "koodeihin" Ne on pelkkää harvojen, ton jutun kuten toimittajan, itsetehostusta.

    • Hullu ukko
      • Noit poikii tuli nähtyy lauantaina Apteekis, siel ei o alien-olo.

        Noi muute aloitukseen: kyl mua niim pal hävettäis jos joku munt helsinkiläiseks arvioittis..


    • Parasta olla vaan oma itsensä. Todellisuudessa kenelläkään ei ole aikaa, tai edes suurempaa kiinnostusta, tarkkailla tuntemattomien tekemisiä, tai sormella osoitella muita.
      Kaikilla on kova kiire "ei minnekkään", siinä puuskutetaan vaan katse eteenpäin.
      Ei ole aikaa jäädä pällistelemään mitään. Kaikki keskittyy vaan omaan "raviinsa".

      Taitaa iltiksen toimittajalla olla aiheet vähissä, tai muuten vaan hidas uutispäivä. Tyhjästä väännetty juttu.

      • tosi..patonki

        Toimittja on läskiämmä--missä urheilikentällä tai kuntradalla juostaan myöpäivään?


    • Maanantaikpl

      Maalaisena voin täydentää hiukan täydentää ohjeita:

      > 1. Töölönlahti

      Oleellista ei loppujen lopuksi ole kiertääkö töölönlahden myötä- vai vastapäivään. Tärkeintä on, että kiertää. Ja riittävän kaukaa. Porvoo-Hyvinkää-Hanko tie ei ole huono valinta.

      > 2. Raitiovaunu

      "Tämä kulkupeli löytyy vain Helsingistä, ... "

      Koko ikänsä Helsingissä viettäneelle voi tulla yllätyksenä, että näitä löytyy myös muualta kuin Helingistä. Tapa, jolla lippu ostetaan vaihtelee kaupungeittain..

      Helsingistä löytyy myös osin maan alla kulkeva juna jolla voi kätevästi matkustaa jopa kolmeen suuntaan, jos sattuu aloittamaan matkansa Itäkeskuksesta.

      > 5. Junat

      "Kaikki junat pysähtyvät Pasilassa. "

      Kaikkien junien tulisi pysähtyä myös Helsingin päärautatieasemalla. Aika ajoin kuitenkin VR unohtaa itsekin tämän ohjeen ja ajattaa junansa aseman ohi päin läheisiä rakennuksia.

      Samainen päärautatieasema on myös merkittävä kansainvälisen rautatieliikenteen keskus, josta pääsee junalla ulkomaillekin, esim. Pietariin, josta junaa vaihtamalla vaikka Vladivostokiin.

    • Not me

      Oikeesti. Who gives a shit?

    • siis Suomessa on vain joko maalaisia tai helsinkiläisiä..?
      just..

      ensinnäkin tämä hieno matkustuskorttisysteemi on kopioitu Oulusta,
      (siellä muuten on jopa saatu toimimaan se, et bussissa sisällä näytöllä näkyy mikä pysäkki on seuraavana vuorossa, mikä helpottaa matkustelua Huomattavasti.)

      toisekseen, kukaan ei ole seppä syntyessään. jokainen on joskus ensi kertaa jossain tilanteessa.. suvaitsevaisuutta rakkaat ihmiset ja helsinkiläiset,
      (kuka huomaa ensimmäisenä...)

      murkele

      • Suomessa ei ole vain maalaisia ja Helsinkiläisiä vaan ainoastaan maalaisia.

        Koko Suomi on pelkkää maaseutua ja kaupungitkin sellaisa tuppukyliä, että monia ei isossa maailmassa edes kaupungiksi kutsuttaisi.

        Ja mitä se Pääkaupunkiseutukaan muuta on kuin skutsia ja maaseutua.

        Mene Helsingin keskustasta 15 kilometriä länteen ja olet Masalassa keskellä maaseutua:)


      • Wiikissä---
        hullu_ukko kirjoitti:

        Suomessa ei ole vain maalaisia ja Helsinkiläisiä vaan ainoastaan maalaisia.

        Koko Suomi on pelkkää maaseutua ja kaupungitkin sellaisa tuppukyliä, että monia ei isossa maailmassa edes kaupungiksi kutsuttaisi.

        Ja mitä se Pääkaupunkiseutukaan muuta on kuin skutsia ja maaseutua.

        Mene Helsingin keskustasta 15 kilometriä länteen ja olet Masalassa keskellä maaseutua:)

        Muutama kilsa Wiikissä voi astua # LEHMÄN PASKAAAN #

        har-ha-rha-rh-arh-arha-rha-rha-rha-rha

        .


    • itkunauruamachoböndeille

      Mä en tsennaa tätä rehupunttien machoilukamaa Stadis. Niit ei mu kaiffarit ikin oo tehny, koska kaikki tietää ett leijumine ei kuulu Stadii ett naapuris voi olla aina snadisti erilaine meininki oiski naamaa enemmä, koulutust tai fyffee tai sukunimee mut mikään näistä ei kulje käsi kädes.

    • Minusta kaiken maailman böndet saa olla ihan sellaisia kuin he haluvat Stadissa. Ehkä Stadin keskustassa ei kannata olla pukeutunut samalla tavalla kuin landella, mutta böndiäisyys on ihan tavallista esimerkiksi Steissillä, joka ei ole kokonaan Stadin rautatieasema vaan päätepysäkkiä monille landepaukuille. Minusta Stadissa saa olla ihan vapaasti. Saa sitä käyttää esimerkiksi aivan tuttavallisesti esimerkiksi "Hesa" nimeä, jos haluaa.

      Kaikki on vapaata, minusta!

      Kliffaa Joulua myös böndeille! :)

    • rupert3

      Vielä yksi neuvo, älä kävele samalla puolen katua naisen kanssa . Hyppää ennemmin vaikka auton alle , sinua voidaan syyttää lopun elämääsi seksuaalisesta ahdistelusta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe