Olen lukenut tätä palstaa, ja monet teistä jopa pitävät kiinalaisista naisista/miehistä. Voisitko siis ajatella vakinaista kumppania tuosta maasta?
Ottaisitko kiinalaisen?
59
6673
Vastaukset
- Tian Li
Minulla on kiinalainen vaimo ja olen suomalainen mies. Puhun Kiinaa ja tunen kulttuurin ja olen asunut kiinassa vuosia.
Taytyy sanoa etta en tieda monia suhteita kiinalaisen ja lansimaalaisen valilla jotka eivat ole ennemmin tai myohemmin johtaneet avioeroon. En suosittelisi kiinalaista vaimoa kenellekkaan joka ei tunne kulttuuria.
Kiinalainen mies taasen ei taida erityisen hyvin sopia suomalaiselle itsenaiselle naiselle.
Mielipiteita vain.- matkamies
Moi,
Väität olevasi suomalainen mutta kirjoitusvirheesi kyllä palajstavat sinun olevan kiinalainen. Vai oletko ollut juovuksissa? Rehellisyyttä peliin. Kirjoita uusi kommentti ja kieliopillisesti oikein niin voin todeta oletko suomalainen mies vaiko keltainen koira. - Tian Li
matkamies kirjoitti:
Moi,
Väität olevasi suomalainen mutta kirjoitusvirheesi kyllä palajstavat sinun olevan kiinalainen. Vai oletko ollut juovuksissa? Rehellisyyttä peliin. Kirjoita uusi kommentti ja kieliopillisesti oikein niin voin todeta oletko suomalainen mies vaiko keltainen koira.Katsos kun on asunut maailmalla jonkusen aikaa, niin tahtoo nuo ä:t ja ö:t unohtua. Jopa Suomen kielen grammatiikka jossain määrin. Ekaa kertaa tänne kirjoitin. Mutta kiinalainen vaimo on ja monta suhdetta olen nähnyt johtavan avioeroon. Halusin vain kertoa mielipiteeni että ei se aina niin helppoa ehkä ole kuin kuvittelee. Eikä tuo oikein sovi kiinattareen tuo nöyrä palvelija.
Voisinhan senkin sanoa että oma suhde toimii. Tosin vaimoni on aika länsimaalaistyyppinen kiinatar. Oma firmakin löytyy ja nalkutus on aika harvinaista mutta tapahtuu kyllä aina kun vaimon omat intressit eivät ole toteutuneet. Yleensä tuo nalkutus loppuu kun lähdetään vaateostoksille. Vaimo lähettää omasta pussistaan rahaa vanhemmilleen Kiinaan, tuohon en ole itse mennyt mukaan. Voi suomalainen mies toki tuohonkin varautua, että siellä odottaa kaiketi vaimon vanhemmat jossain kylässä että saisi hieman länsivaluutta. - tu zi
Tian Li kirjoitti:
Katsos kun on asunut maailmalla jonkusen aikaa, niin tahtoo nuo ä:t ja ö:t unohtua. Jopa Suomen kielen grammatiikka jossain määrin. Ekaa kertaa tänne kirjoitin. Mutta kiinalainen vaimo on ja monta suhdetta olen nähnyt johtavan avioeroon. Halusin vain kertoa mielipiteeni että ei se aina niin helppoa ehkä ole kuin kuvittelee. Eikä tuo oikein sovi kiinattareen tuo nöyrä palvelija.
Voisinhan senkin sanoa että oma suhde toimii. Tosin vaimoni on aika länsimaalaistyyppinen kiinatar. Oma firmakin löytyy ja nalkutus on aika harvinaista mutta tapahtuu kyllä aina kun vaimon omat intressit eivät ole toteutuneet. Yleensä tuo nalkutus loppuu kun lähdetään vaateostoksille. Vaimo lähettää omasta pussistaan rahaa vanhemmilleen Kiinaan, tuohon en ole itse mennyt mukaan. Voi suomalainen mies toki tuohonkin varautua, että siellä odottaa kaiketi vaimon vanhemmat jossain kylässä että saisi hieman länsivaluutta.Voisin naisena lisätä tuohon, että kiinalaisten miesten velvollisuus on elättää vanhempansa, joten on täysin varmaa että rahaa Suomesta lähetetään. Eikä tarvitse edes kylässä asua, Kiinassa kun on aika olematon eläkesysteemi. Sen takia monet hinkuvatkin ulkomaille, paremmille palkoille, jotta voisi vanhempansa ym. sukulaiset elättää.
Ja kyllä, vaikeata on myös miesten kanssa. - Kiinatarta harkitseva
Tian Li kirjoitti:
Katsos kun on asunut maailmalla jonkusen aikaa, niin tahtoo nuo ä:t ja ö:t unohtua. Jopa Suomen kielen grammatiikka jossain määrin. Ekaa kertaa tänne kirjoitin. Mutta kiinalainen vaimo on ja monta suhdetta olen nähnyt johtavan avioeroon. Halusin vain kertoa mielipiteeni että ei se aina niin helppoa ehkä ole kuin kuvittelee. Eikä tuo oikein sovi kiinattareen tuo nöyrä palvelija.
Voisinhan senkin sanoa että oma suhde toimii. Tosin vaimoni on aika länsimaalaistyyppinen kiinatar. Oma firmakin löytyy ja nalkutus on aika harvinaista mutta tapahtuu kyllä aina kun vaimon omat intressit eivät ole toteutuneet. Yleensä tuo nalkutus loppuu kun lähdetään vaateostoksille. Vaimo lähettää omasta pussistaan rahaa vanhemmilleen Kiinaan, tuohon en ole itse mennyt mukaan. Voi suomalainen mies toki tuohonkin varautua, että siellä odottaa kaiketi vaimon vanhemmat jossain kylässä että saisi hieman länsivaluutta.Varmasti tiedät mistä puhut, mutta lisäisin, että suomalaistenkin avioliitoista yli puolet päätyy eroon. Niistä alle puolesta liitoista, jotka eivät päädy eroon, suuri osa on suhteellisen onnettomia.
Se on minusta luonnollista, että kiinalainen huolehtii vanhemmistaan. Ei sen pitäisi parisuhdetta syödä, jos alusta asti on tietoinen että niin tulee käymään. Kiinatar, joka kunnioittaa vanhempiaan niin paljon, että huolehtii heistä myös avustamalla rahallisesti, osoittaa olevansa hyväsydäminen ihminen. Hän vaikuttaa minusta paljon luotettavammalta ihmiseltä kuin ihminen joka ei kanna huolta vanhemmistaan. 50-100 euroa kuussa ei ole paljon pois suomalaiselta taloudelta, mutta Kiinassa se on melkoinen leivänjatke.
Itse käyn nyt ajatustenvaihtoa http://linkstochina.com/dating -sivustolta bongaamani kuvankauniin kiinattaren kanssa. Vielä ei voi puhua suhteesta, juttu on niin tuore, mutta tietyin toivein olen liikkeellä - Tian Li
Kiinatarta harkitseva kirjoitti:
Varmasti tiedät mistä puhut, mutta lisäisin, että suomalaistenkin avioliitoista yli puolet päätyy eroon. Niistä alle puolesta liitoista, jotka eivät päädy eroon, suuri osa on suhteellisen onnettomia.
Se on minusta luonnollista, että kiinalainen huolehtii vanhemmistaan. Ei sen pitäisi parisuhdetta syödä, jos alusta asti on tietoinen että niin tulee käymään. Kiinatar, joka kunnioittaa vanhempiaan niin paljon, että huolehtii heistä myös avustamalla rahallisesti, osoittaa olevansa hyväsydäminen ihminen. Hän vaikuttaa minusta paljon luotettavammalta ihmiseltä kuin ihminen joka ei kanna huolta vanhemmistaan. 50-100 euroa kuussa ei ole paljon pois suomalaiselta taloudelta, mutta Kiinassa se on melkoinen leivänjatke.
Itse käyn nyt ajatustenvaihtoa http://linkstochina.com/dating -sivustolta bongaamani kuvankauniin kiinattaren kanssa. Vielä ei voi puhua suhteesta, juttu on niin tuore, mutta tietyin toivein olen liikkeelläJossain olin kuulevinani että jopa 3/4 näistä sekakulttuurisuhteista päätyy avioeroon. Voi hyvinkin olla väärä huhu, mutta korkea se luku kuitenkin on. Todennäköisesti korkeampi kuin suomalaisten kesken solmitut avioliitot. Ja kuten sanottua, monia naimisiinmenoja olen kiinattaren ja länsimaalaisen miehen välillä nähnyt ja 99% niistä olen nähnyt johtavan avioeroon.
Mutta ei kai nuo tilastot paljoa kerro. Ei ainakaan onnellisuudesta. Itse olen tyytyväinen kiinalaisen naisen kanssa, onnellisuudesta en tiedä, sen kun huomaa yleensä vasta onnettomana.
Ei se välttämättä parisuhdetta syö kun kiinalainen huolehtii vanhemmistaan. Siihen kannattaa varautua, ja jopa siinä määrin että laittaa itsensä tärkeysjärjestykseen. Numero lienee ainakin vähintään No.2. Hyvä asia kaikenkaikkiaan että Kiinassa perhesuhteet vanhempiin ovat tärkeitä. Mutta hieman kärjistäen voisi sanoa että tärkeysjärjestys olisi seuraavanlainen:
1. Vanhemmat
2. Nainen itse
3. Kiina
4. Aviomies
Mitä tulee noihin nettideitteihin, niin toivotan vilpittömästi onnea. Siitä huolimatta suosittelen hieman varauksellista suhtautumista. Moni kiinalainen haluaa ulkomaille ja varsinkin Eurooppaan. Jos ei ole rahaa tai ura, toinen tapa on mies. Länsimaalainen mies voi yksinkertaisesti olla väline. Ja joskus väline unelmiin jotka ovat utopiaa.
Kannattaa myös olla varuillaan ettei kiinalainen pety. Moni kiinalainen kuvittelee että täällä on kaikki mallillaan ja omenapuussa kasvaa rahaa. Pettymykset iskevät kiinattarelle muutaman kuukauden jälkeen ja sitäkin enemmän koti-ikävä. Vaikka kalliit sormukset on ostettu.
Käyn muuten aina välillä lukemassa mitä kiinalaiset opiskelijat ovat mieltä Suomesta, heillä on oma webbisivu, eikä se aina ole niin positiivista luettavaa. Ennemmin poikkeus.
Mutta vaikka kirjoitukseni on kokonaisuudessaan hieman pessimistinen, niin toivotan onnea. Kyllä niitä onnellisiakin suhteita löytyy. Parhaiten suhde pysyy kasassa jos rakentaa toisen kodin Kiinaan. - Tian Li
Kiinatarta harkitseva kirjoitti:
Varmasti tiedät mistä puhut, mutta lisäisin, että suomalaistenkin avioliitoista yli puolet päätyy eroon. Niistä alle puolesta liitoista, jotka eivät päädy eroon, suuri osa on suhteellisen onnettomia.
Itse käyn nyt ajatustenvaihtoa http://linkstochina.com/dating -sivustolta bongaamani kuvankauniin kiinattaren kanssa. Vielä ei voi puhua suhteesta, juttu on niin tuore, mutta tietyin toivein olen liikkeelläKävin kattomassa linkin, ja tosiaan, monia kauniita naisiahan siellä on. Ai, ai.
Vielä sen verran että kiinalainen kulttuuri on erittäin avoin mitä tulee näihin sosiaalisiin suhteisiin. Deittipalstoille lähetetään kasoittain infoa ja valokuvia, eikä se ole mikään häpeä. Flirttaillaan ja pidetään hauskaa, ja niin edelleen.
Mutta varmaa on, että näiden kuvien joukossa on myös niitä, joille lähetetään matkarahaa, ja joista ei koskaan enää kuulu mitään. Ehkä he valitsivat sen amerikkalaisen.
Kylläpäs olen pessimistinen. Huomaatkos. - yäks
Tian Li kirjoitti:
Kävin kattomassa linkin, ja tosiaan, monia kauniita naisiahan siellä on. Ai, ai.
Vielä sen verran että kiinalainen kulttuuri on erittäin avoin mitä tulee näihin sosiaalisiin suhteisiin. Deittipalstoille lähetetään kasoittain infoa ja valokuvia, eikä se ole mikään häpeä. Flirttaillaan ja pidetään hauskaa, ja niin edelleen.
Mutta varmaa on, että näiden kuvien joukossa on myös niitä, joille lähetetään matkarahaa, ja joista ei koskaan enää kuulu mitään. Ehkä he valitsivat sen amerikkalaisen.
Kylläpäs olen pessimistinen. Huomaatkos.Olisit katsonut myös miesten puolen, siis miehet etsivät naisia. Vanhoja papparaisia, mustia miehiä ynnämuita yökötyksiä!
- Kiinalaisen mies
Itse olen naimisissa kiinalaisen naisen kanssa. Mielestäni meidän suhteemme toimii hyvin, mutta uskon ettei toimisi jos vaimoni olisi ns. keskiverto kiinalainen, ja ehkä itse en ole niin tyypillinen suomalainen. Ainakaan enää emme ole, ehkä se osin johtuu siitä että molemmat olemme joustaneet siitä mihin meidät on kasvatettu. Jos emme olisi, emme todennäköisesti olisi ikinä päässeet suhteessamme avioliittoon asti.
Tunnemme aika monia muita suomi-kiina pariskuntia, siis täällä Suomessa, ja yllättävän moni vaikuttaa onnellisilta. Sanoisin että suomi-kiina pariskunnilla molempien korkeahko koulutustaso parantaa pitkän parisuhteen mahdollisuuksia. Vaikka suomalainen ja kiinalainen kulttuuri ovatkin kuin vastakkaiset ääripäät!
Ns. oleskelulupa-morsiamia emme ole toistaiseksi tavanneet, vaikkakin olemme kuulleet muilta kyseisistä tapauksista. - Tian Li
Kiinalaisen mies kirjoitti:
Itse olen naimisissa kiinalaisen naisen kanssa. Mielestäni meidän suhteemme toimii hyvin, mutta uskon ettei toimisi jos vaimoni olisi ns. keskiverto kiinalainen, ja ehkä itse en ole niin tyypillinen suomalainen. Ainakaan enää emme ole, ehkä se osin johtuu siitä että molemmat olemme joustaneet siitä mihin meidät on kasvatettu. Jos emme olisi, emme todennäköisesti olisi ikinä päässeet suhteessamme avioliittoon asti.
Tunnemme aika monia muita suomi-kiina pariskuntia, siis täällä Suomessa, ja yllättävän moni vaikuttaa onnellisilta. Sanoisin että suomi-kiina pariskunnilla molempien korkeahko koulutustaso parantaa pitkän parisuhteen mahdollisuuksia. Vaikka suomalainen ja kiinalainen kulttuuri ovatkin kuin vastakkaiset ääripäät!
Ns. oleskelulupa-morsiamia emme ole toistaiseksi tavanneet, vaikkakin olemme kuulleet muilta kyseisistä tapauksista.Kuulostaa varsin loogiselta. Perussuomalainen ja peruskiinalainen ovat kyllä aikamoinen ääripää. Kyllä se varmaan niin on, että suhde vaatii molemmillta sitä joustavuutta.
Ja kuka onkaan sitten oleskelulupa morsian ja kuka ei. Kiinalaiset ovat fiksuja ihmisiä. Tuskin kukaan pelkästään oleskeluluvan saamista tai laiskuuttaan haluaa Suomessa olla. Mitkä sitten ovatkaan motiivit, ovat varmaan aika yksilöllisiä.
Esimerkiksi työkokemus ja koulutus länsimaissa on kyllä aika kova valttikortti Kiinassa.
Asuin 90 luvun lopulta viime vuoteen asti Kiinassa, ja kun palasin Suomeen niin olen huomannut suuren määrän ulkomaalaisia Suomessa. Onko lopulta tapahtumassa niin, että Suomikin on osaa maailmankarttaa. Hyvä juttu, kaiken kaikkiaan.
Jos joku on saanut vaikutelman että suhtaudun kriittisesti ulkomaalaisiin jotka ovat Suomessa, se ei pidä paikkansa. Mielestäni jotkut länsimaalaiset Kiinassa, ne vasta itsekkäitä ovatkin. - Pekkis
Tian Li kirjoitti:
Jossain olin kuulevinani että jopa 3/4 näistä sekakulttuurisuhteista päätyy avioeroon. Voi hyvinkin olla väärä huhu, mutta korkea se luku kuitenkin on. Todennäköisesti korkeampi kuin suomalaisten kesken solmitut avioliitot. Ja kuten sanottua, monia naimisiinmenoja olen kiinattaren ja länsimaalaisen miehen välillä nähnyt ja 99% niistä olen nähnyt johtavan avioeroon.
Mutta ei kai nuo tilastot paljoa kerro. Ei ainakaan onnellisuudesta. Itse olen tyytyväinen kiinalaisen naisen kanssa, onnellisuudesta en tiedä, sen kun huomaa yleensä vasta onnettomana.
Ei se välttämättä parisuhdetta syö kun kiinalainen huolehtii vanhemmistaan. Siihen kannattaa varautua, ja jopa siinä määrin että laittaa itsensä tärkeysjärjestykseen. Numero lienee ainakin vähintään No.2. Hyvä asia kaikenkaikkiaan että Kiinassa perhesuhteet vanhempiin ovat tärkeitä. Mutta hieman kärjistäen voisi sanoa että tärkeysjärjestys olisi seuraavanlainen:
1. Vanhemmat
2. Nainen itse
3. Kiina
4. Aviomies
Mitä tulee noihin nettideitteihin, niin toivotan vilpittömästi onnea. Siitä huolimatta suosittelen hieman varauksellista suhtautumista. Moni kiinalainen haluaa ulkomaille ja varsinkin Eurooppaan. Jos ei ole rahaa tai ura, toinen tapa on mies. Länsimaalainen mies voi yksinkertaisesti olla väline. Ja joskus väline unelmiin jotka ovat utopiaa.
Kannattaa myös olla varuillaan ettei kiinalainen pety. Moni kiinalainen kuvittelee että täällä on kaikki mallillaan ja omenapuussa kasvaa rahaa. Pettymykset iskevät kiinattarelle muutaman kuukauden jälkeen ja sitäkin enemmän koti-ikävä. Vaikka kalliit sormukset on ostettu.
Käyn muuten aina välillä lukemassa mitä kiinalaiset opiskelijat ovat mieltä Suomesta, heillä on oma webbisivu, eikä se aina ole niin positiivista luettavaa. Ennemmin poikkeus.
Mutta vaikka kirjoitukseni on kokonaisuudessaan hieman pessimistinen, niin toivotan onnea. Kyllä niitä onnellisiakin suhteita löytyy. Parhaiten suhde pysyy kasassa jos rakentaa toisen kodin Kiinaan.Mistäs sivulta luet niitä kiinalaisten kommentteja Suomesta? Kiinnostais lukea myös.
- Tian Li
Pekkis kirjoitti:
Mistäs sivulta luet niitä kiinalaisten kommentteja Suomesta? Kiinnostais lukea myös.
Ei nimittäin ole englanniksi. Täytyy vielä rekisteröityä että pääsee mielipidepalstalle. Kaikesta puhutaan. Koulutuksesta ruokaresepteihin ja Ivalosta Maarianhaminaan.
Kiinalainen vähemmistö Suomessa alkaa jo olla sitä luokkaa että varmaan löytynee jokin muu webbisivu. Itse olen tässä odotellut että milloin kiinalaiset onnistuvat valtaamaan suomalaisia markkinoita muuallakin kun kiinalaisen ruuan ravintola-alalla. Mutta eiköhän sekin aika vielä kohtapuolin koita. Vai onko jo koittamassa?
http://www.kina.cc - Kiinatarta harkitseva
Tian Li kirjoitti:
Jossain olin kuulevinani että jopa 3/4 näistä sekakulttuurisuhteista päätyy avioeroon. Voi hyvinkin olla väärä huhu, mutta korkea se luku kuitenkin on. Todennäköisesti korkeampi kuin suomalaisten kesken solmitut avioliitot. Ja kuten sanottua, monia naimisiinmenoja olen kiinattaren ja länsimaalaisen miehen välillä nähnyt ja 99% niistä olen nähnyt johtavan avioeroon.
1. Vanhemmat
2. Nainen itse
3. Kiina
4. Aviomies
Mutta vaikka kirjoitukseni on kokonaisuudessaan hieman pessimistinen, niin toivotan onnea. Kyllä niitä onnellisiakin suhteita löytyy. Parhaiten suhde pysyy kasassa jos rakentaa toisen kodin Kiinaan.Jokunen vuosi sitten näin lehtiartikkelin jossa kerrottiin tilastoja suomalaisten ja ulkomaalaisten välisten avioliittojen purkautumisista. En muista, että oliko kiinalaisista edes juttua kyseisessä artikkelissa. Artikkelissa todettiin, että avioeroprosentit vaihtelevat maakohtaisesti melkoisesti. Esimerkkinä suuresta avioeroprosentista oli avioliitot suomalaisten ja thaimaalaisten välillä. Filippiino-suomalaisavioliitot sen sijaan olivat erittäin kestäviä. Suurin avioeroprosentti kuitenkin oli suomalais-virolaisissa avioliitoissa tuona aikana.
Pessimistisyytesi lienee vain realismia. En aio olla sinisilmäinen. Mitään ei saa ilmaiseksi. Ehkä nuoren ja kauniin vaimon saadakseen ja varsinkin pitääkseen on pakko tehdä myönnytyksiä joka tapauksessa.
Mitä deittinettihuijareihin tulee, niin niitä on suomalaisissakin. Olisi jopa kummallista jos ei kiinalaisissakin olisi ihmisiä joka lähtöön. Mies, joka noin vain lähettää matkarahat naiselle jota ei ole ikinä tavannut, joutaakin tulla huijatuksi. Itse en edes haluaisi naista luokseni asumaan, kiinatar tai suomalainen, ennen kuin luulen tuntevani hänet tarpeeksi hyvin. - Pekkis
Tian Li kirjoitti:
Ei nimittäin ole englanniksi. Täytyy vielä rekisteröityä että pääsee mielipidepalstalle. Kaikesta puhutaan. Koulutuksesta ruokaresepteihin ja Ivalosta Maarianhaminaan.
Kiinalainen vähemmistö Suomessa alkaa jo olla sitä luokkaa että varmaan löytynee jokin muu webbisivu. Itse olen tässä odotellut että milloin kiinalaiset onnistuvat valtaamaan suomalaisia markkinoita muuallakin kun kiinalaisen ruuan ravintola-alalla. Mutta eiköhän sekin aika vielä kohtapuolin koita. Vai onko jo koittamassa?
http://www.kina.ccEn itse lue kiinaa, mutta parempi puolisko kylläkin. Kiitos vinkistä.
Mielenkiintoinen keskustelu kyllä käynnissä. Pitänee jossain vaiheessa kun ehdin kommentoida lisää...
- andré
siis miten upea on kiinalainen nainen! siro, pieni, puhtaat hoidetut, pitkät hiukset, Naisellinen, kohtelias, arvostaa ja kunnioittaa miestään, pukeutuu hyvin ym ym
miksen sitten voi? ensinnäkin siks kun minulla on iki-ihana pitkähiuksinen stay up Tatjana (russki), hänestä en koskaan luovu eikä kyllä hänkään minusta!- Tian Li
...kiinalainen nainen kunnioittaa miestaan, varsinkaan eri kulttuurista kuin Keskivaltakunnasta, jos ei miehella ole esimerkiksi oma firma, TJ, professori, ja hyvat tulot.
Homma ei muuten toimi, siita voin vaikka lyoda vetoa. Eri juttu nuo adoptiolapset. - andré
Tian Li kirjoitti:
...kiinalainen nainen kunnioittaa miestaan, varsinkaan eri kulttuurista kuin Keskivaltakunnasta, jos ei miehella ole esimerkiksi oma firma, TJ, professori, ja hyvat tulot.
Homma ei muuten toimi, siita voin vaikka lyoda vetoa. Eri juttu nuo adoptiolapset.... pidän Tatjanan korkeine korkoineen, kohta taas juomme vodkaa, hän laulaa minulle ja teemme kaikkea kivaa! Kerrotko Mr Tian Li, mikä se Keskivaltakunta on? Ja miksei kiinalainen nainen kunnioita miestään? miksei homma mielestäsi toimi?
- Tian Li
andré kirjoitti:
... pidän Tatjanan korkeine korkoineen, kohta taas juomme vodkaa, hän laulaa minulle ja teemme kaikkea kivaa! Kerrotko Mr Tian Li, mikä se Keskivaltakunta on? Ja miksei kiinalainen nainen kunnioita miestään? miksei homma mielestäsi toimi?
Mutta mitä muuta voikaan. Mutta tosiasia on että en kyllä montaa kiinalais/länsimaalais suhdetta ole nähnyt jotka kestää. Yhden hyvän rakkaustarinan muiden joukossa tiedän ja se on amerikkalainen kenraali Chennault ja hänen kiinalainen flikkansa.
Tiedätkös muuten että Tanskan kruuniprinssi ja hänen hongkongilainen prinsessansa on laittanut eropaperit tällä viikolla.
Pidä ihmeessä Tatjana. Sen verran vielä että kyllä kiinalaiset naiset ovat upeita ei siinä mitän, mutta kulttuuri on todella erilainen. Sitä kun ei heti ensi rakastumiseltaan kaikki huomaa.
Keskivaltakunta on Kiina. Mitään parempaa tai suurempaa ei ole olemassa.
Kyllä se kiinalainen vaimo kunnioittaa myös miestä, mutta miehen on kyllä ansaittava tuo kunnioitus. Tottakai sama täälläkin, mutta veikkaanpa vain että mies joka ei tuo tarpeeksi valuuttaa taloon ei sitä kunnioitusta helposti saa. - andré
Tian Li kirjoitti:
Mutta mitä muuta voikaan. Mutta tosiasia on että en kyllä montaa kiinalais/länsimaalais suhdetta ole nähnyt jotka kestää. Yhden hyvän rakkaustarinan muiden joukossa tiedän ja se on amerikkalainen kenraali Chennault ja hänen kiinalainen flikkansa.
Tiedätkös muuten että Tanskan kruuniprinssi ja hänen hongkongilainen prinsessansa on laittanut eropaperit tällä viikolla.
Pidä ihmeessä Tatjana. Sen verran vielä että kyllä kiinalaiset naiset ovat upeita ei siinä mitän, mutta kulttuuri on todella erilainen. Sitä kun ei heti ensi rakastumiseltaan kaikki huomaa.
Kyllä se kiinalainen vaimo kunnioittaa myös miestä, mutta miehen on kyllä ansaittava tuo kunnioitus. Tottakai sama täälläkin, mutta veikkaanpa vain että mies joka ei tuo tarpeeksi valuuttaa taloon ei sitä kunnioitusta helposti saa.näin se kai on, kiva kuulla kokemuksiasi. ei muuta kun tyytyväisenä Tatjanaani ihailemaan, Dasvidania, Mr. Tian Li!
- Joachim
Tian Li kirjoitti:
Kyllä se kiinalainen vaimo kunnioittaa myös miestä, mutta miehen on kyllä ansaittava tuo kunnioitus. Tottakai sama täälläkin, mutta veikkaanpa vain että mies joka ei tuo tarpeeksi valuuttaa taloon ei sitä kunnioitusta helposti saa.Ei kiinatar jaksanut kauaa kiinnostaa?
"Prinssi Joachim vikitteli lukiolaistyttöä
Tanskan prinssi Joachimista, 35, on tulossa hänen ja prinsessa Alexandran, 40, avioeron syntipukki.
Ruotsalaislehti Expressenin mukaan prinssi kuherteli kööpenhaminalaisessa yökerhossa toukokuun alussa tapaamansa lukiolaistytön kanssa. Anja -niminen tanskalaisneito oli tuolloin vasta 17-vuotias.
Anja kertoi, ettei hänen ja prinssin välillä tapahtunut tuona iltana mitään muuta. Prinssi antoi Anjalle kuitenkin puhelinnumeronsa toivoen kuulevansa vielä tästä. Anja lähetti Joachimille tekstiviestin kiittääkseen hauskasta illasta, jolloin prinssi soitti hänelle ja ehdotti tapaamista."
- Kalle
ihmeessä kumppanin valinta olisi kansallisuuskysymys? Jos siltä pohjalta kaveria etsitään, ei kait voi suuria odotuksia olla tai ei ainakaan olettaa niiden toteutuvan.
- Ottaisin
Olo kun on muutenkin että olen syntynyt vääräään maahan. Het kun sopiva kaunis (kaikki he kauniita) heikäläinen nainen olis tyrkyllä niin tottakai.
- Kiinalaisen
Pari vuotta Suomessa asunut Pekingiläinen tyttö tuntuu sen verran sopeutuneelta että mitään valtavaa kulttuurien yhteentörmäystä ole tullut vaikka hänen mielestään Mao Zetung oli hyvä johtaja ;) Ei tosin ole oltu yhdessä vielä kuin muutaman kuukauden.
- Tian Li
Kerrothan sitten mielipiteesi taas uudestaan kun olette päässeet niin pitkälle että uudella vaimolla on oleskelulupa. ;)
Vai onko jo jokin muu kuin opiskelijaviisumi? - Kiinalaisen poikakaveri
Tian Li kirjoitti:
Kerrothan sitten mielipiteesi taas uudestaan kun olette päässeet niin pitkälle että uudella vaimolla on oleskelulupa. ;)
Vai onko jo jokin muu kuin opiskelijaviisumi?Ei ole kai muuta kuin opiskelijaviisumi, mutta on kohta 2 korkeakoulututkintoa ja työkokemusta on Kiinasta, suurempi kynnys taitaa olla tänne jäädä kun valmistuu kun olisi joko opittava hyvä suomi tai vaihdettava ala teknisemmäksi, täältä ei muuten oman alan töitä löydy. No pidämme hauskaa kunnes täytyy päättää..
- nosferatu13
mitä vikaa kinuskeissa on?
kaipa nekin kelpaa jollekkin... - Kriittinen
Suomalainen mies, kirjoittaa hyvin suomea, mutta nimi on muka "Tian Li". :)
Kirjoitustyyli paljastaa, että sen takana on jonkinlaista katkeruutta. Asiasisältö on rakennettu niistä stereotypioista, joita ulkomaalaisia huonosti tuntevat päässään kantavat.
Itse tunnen melko paljon Suomessa asuvia aasialaisia ja suurin ongelma heillä on nykyinen ulkomaalaislakimme. Tiedän, että aasialainen nainen osaa ja voi todella rakastaa suomalaista miestä (vaurauteen katsomatta).- tu zi
Minäkin tunnen melko paljon Suomessa asuvia aasialaisia. Mikä ongelma heillä on ulkomaalaislakimme suhteen? Tänne on helppo päästä, kunhan on opiskelu- tai työpaikka.
Ja tuntien aasialaisia naisia, kyllä he paksu tilipussi on kaikkein tärkein asia.
Ei katkeruus välttämättä feikkausta tarkoita, on minustakin hieman katkera tullut katseltuani tätä touhua lukuisia vuosia. - Tian Li
Mutta mikä ajattelisit olevan "feikkaukseni" motiivi?
Motiivini miksi kirjoitin on yksinkertaisesti:
1. Omat kokemukset ja ajatukset
2. Ei asiat (aina) ole niin yksinkertaisia. Molemmille osapuolille.
Olen muuten suomenruotsalainen, joten ehkä sekin jotain selittää kirjoitustyylistäni. Kiinalainen nimeni on Tian Li. Kiinassa olen asunut vuosia. Ensi kuussa lähden taas liikematkalle Guangdongiin.
Hanki nyt ihmeessä sitten se kiinatar jos kiinnostaa. Muista vain kun lahetat matkarahaa etta olet hieman varuillasi. Toinen juttu on ehkä se, että olethan tietoinen ettei kiinatar aina niin helposti sopeudu Suomen kulttuuriin.
Sitten toinen juttu, että en ole niinkään varma jos voi puhua "aasialaisista", ja laittaa samaan sarjaan kiinalaisen, filippiinon, ja thaimaalaisen. Buddhalaisen, materialistin, kristityn...Onhan tuo alue kuitenkin aika suuri.
Mitä tulee kiinalaisiin, niin materiaalisempia ihmisiä voi mikroskoopilla etsiä. Ja vaikka näin sanonkin, niin olen kiinalaisten suuri ystävä. Mutta rahalla on kyllä Kiinassa erittäin suuri merkitys.
Ja jos rehellisiä ollaan, niin kyllähän se rahakin, ja helppo elämä merkitsee aika paljon kun Thaimaalaiset ja muut aasialaiset naiset menevät suomalaisen kanssa aviolöiittoon. Helppo elämä. Toki siinä voi rakkauttakin olla.
En ole ainoa joka on asunut Kiinassa ja nähnyt nämä avioliitot yksi toisensa jälkeen johtavan avioeroon. Joskus on ollut jopa vedonlyönti pystyssä että kuinka kauan kestää. Tiedän jopa niitä, jotka eivät ole nähnyt ainuttakaan avioliittoa ns. jatkuneen loppuun asti, kiinalaisen ja lansimaalaisen välillä. Toki näitä avioliittoja löytyy.
Mitä muuten tulee tuohon ulkomaalaislakiin, niin samoja ongelmia meilläkin. Tässä on jo mennyt 8 kuukautta, eikä mitään ole oleskeluluvasta kuulunut.
在见 - Tian Li
tu zi kirjoitti:
Minäkin tunnen melko paljon Suomessa asuvia aasialaisia. Mikä ongelma heillä on ulkomaalaislakimme suhteen? Tänne on helppo päästä, kunhan on opiskelu- tai työpaikka.
Ja tuntien aasialaisia naisia, kyllä he paksu tilipussi on kaikkein tärkein asia.
Ei katkeruus välttämättä feikkausta tarkoita, on minustakin hieman katkera tullut katseltuani tätä touhua lukuisia vuosia.Mutta onko se sitten katkeruutta. En minä ainakaan koe olevani katkera. Mistä ihmeestä sitten olisinkaan katkera. Ennemmin sitten vaikka puolipessimistinen realisti.
Itse en tunne ulkomaalaislakia tarkemmin. Mutta olemme kyllä kauan odottaneet sitä opiskelijaviisumin muuttumista B-viisumiksi.
Itse sain Kiinassa kiinalaisen oleskeluluvan, green cardin, 1 viikossa. Ja se on kuulemma "vaikea saada". Täällä on mennyt kohta vuosi. - wotitikuelaa
Tian Li kirjoitti:
Mutta mikä ajattelisit olevan "feikkaukseni" motiivi?
Motiivini miksi kirjoitin on yksinkertaisesti:
1. Omat kokemukset ja ajatukset
2. Ei asiat (aina) ole niin yksinkertaisia. Molemmille osapuolille.
Olen muuten suomenruotsalainen, joten ehkä sekin jotain selittää kirjoitustyylistäni. Kiinalainen nimeni on Tian Li. Kiinassa olen asunut vuosia. Ensi kuussa lähden taas liikematkalle Guangdongiin.
Hanki nyt ihmeessä sitten se kiinatar jos kiinnostaa. Muista vain kun lahetat matkarahaa etta olet hieman varuillasi. Toinen juttu on ehkä se, että olethan tietoinen ettei kiinatar aina niin helposti sopeudu Suomen kulttuuriin.
Sitten toinen juttu, että en ole niinkään varma jos voi puhua "aasialaisista", ja laittaa samaan sarjaan kiinalaisen, filippiinon, ja thaimaalaisen. Buddhalaisen, materialistin, kristityn...Onhan tuo alue kuitenkin aika suuri.
Mitä tulee kiinalaisiin, niin materiaalisempia ihmisiä voi mikroskoopilla etsiä. Ja vaikka näin sanonkin, niin olen kiinalaisten suuri ystävä. Mutta rahalla on kyllä Kiinassa erittäin suuri merkitys.
Ja jos rehellisiä ollaan, niin kyllähän se rahakin, ja helppo elämä merkitsee aika paljon kun Thaimaalaiset ja muut aasialaiset naiset menevät suomalaisen kanssa aviolöiittoon. Helppo elämä. Toki siinä voi rakkauttakin olla.
En ole ainoa joka on asunut Kiinassa ja nähnyt nämä avioliitot yksi toisensa jälkeen johtavan avioeroon. Joskus on ollut jopa vedonlyönti pystyssä että kuinka kauan kestää. Tiedän jopa niitä, jotka eivät ole nähnyt ainuttakaan avioliittoa ns. jatkuneen loppuun asti, kiinalaisen ja lansimaalaisen välillä. Toki näitä avioliittoja löytyy.
Mitä muuten tulee tuohon ulkomaalaislakiin, niin samoja ongelmia meilläkin. Tässä on jo mennyt 8 kuukautta, eikä mitään ole oleskeluluvasta kuulunut.
在见Moro,
Piti hypätä toiselle palstalle kun eivät uskaltaneet enää kommentoida kommenttejani.
Luin kaikki tähän asti kirjoitetut kommentit ja olen sitä mieltä että tässä nimim. Tian Li:n kirjoittelussa haisee pahasti kiinalaisen kaupungin sivukatujen peruspaska.
Tarkoitan että joko feikkaat rajusti ts. pelleilet niinkuin meistä moni luppoaikaa viettäen, tai sitten olet kaupallisen alan perusnörtti ja olet piilohomo.
Ni shi Zhong guo ren ma?
Ni shi fen lan ren?
Nin gui xing?
Wo shi Mading.
Tänään olin kahden tunnin kokovartalohieronnassa Shanghain Pudongin kaupunginosassa. Hieroja veti yhtäkkiä housut alas ja ehti kuin ehtikin ruutata rasvaa munille ja persevakoon.
Sanoin perkeleitä ilmaas että: du din lilla jävel du ska inte hipla mina bollar utan lov! Sano Oravais runkmotiv ja alkoi laskea kuukausittaiselle likvititeettikäyrälleen uusia pisteitä!
Kiinalaisesta naisesta kyyyllä saisi mukavan emännän. Aamuisin kun se hakisi lehden postilaatikosta se kykkisi pari tuntia kyykkypaska-asennossa ja jutustelisi naapurin juoruämmän kanssa päivän tärkeimmät.
Sitten se tulisi sisälle ja kaataisi jo kylmennyttä kahvetta isännälle ja aloittaisi taasen rentouttavan niskahieronnan.
No enpä tiedä, nyt alkaa jo tympimään tämä ajatusleikki suomalais-kiinalaisesta ihanuudesta. Eipä taida tulla mitään...
Suomaalaanen akka on sentäs kuitenki paree. Se osaa lyörä kirveelläki ja teräpuoleeel! - Tian Li
wotitikuelaa kirjoitti:
Moro,
Piti hypätä toiselle palstalle kun eivät uskaltaneet enää kommentoida kommenttejani.
Luin kaikki tähän asti kirjoitetut kommentit ja olen sitä mieltä että tässä nimim. Tian Li:n kirjoittelussa haisee pahasti kiinalaisen kaupungin sivukatujen peruspaska.
Tarkoitan että joko feikkaat rajusti ts. pelleilet niinkuin meistä moni luppoaikaa viettäen, tai sitten olet kaupallisen alan perusnörtti ja olet piilohomo.
Ni shi Zhong guo ren ma?
Ni shi fen lan ren?
Nin gui xing?
Wo shi Mading.
Tänään olin kahden tunnin kokovartalohieronnassa Shanghain Pudongin kaupunginosassa. Hieroja veti yhtäkkiä housut alas ja ehti kuin ehtikin ruutata rasvaa munille ja persevakoon.
Sanoin perkeleitä ilmaas että: du din lilla jävel du ska inte hipla mina bollar utan lov! Sano Oravais runkmotiv ja alkoi laskea kuukausittaiselle likvititeettikäyrälleen uusia pisteitä!
Kiinalaisesta naisesta kyyyllä saisi mukavan emännän. Aamuisin kun se hakisi lehden postilaatikosta se kykkisi pari tuntia kyykkypaska-asennossa ja jutustelisi naapurin juoruämmän kanssa päivän tärkeimmät.
Sitten se tulisi sisälle ja kaataisi jo kylmennyttä kahvetta isännälle ja aloittaisi taasen rentouttavan niskahieronnan.
No enpä tiedä, nyt alkaa jo tympimään tämä ajatusleikki suomalais-kiinalaisesta ihanuudesta. Eipä taida tulla mitään...
Suomaalaanen akka on sentäs kuitenki paree. Se osaa lyörä kirveelläki ja teräpuoleeel!Älä ole niin varma.
Kerro nyt vielä mikä tuntuu niin vaikealta uskoa? Onko asia niin vai, että haluat kiinalaisen eukon, ja tuntuu tympeältä kun joku kirjoittaa omia hieman "realistis-pessimistisempiä" mielipiteitä tämänkaltaisesta suhteesta, vai onko niin, että haluat kertoa että olet Shanghaissa ja jotenkin tämä tekisi mielipiteestäni epäuskottavamman? Heh
Tuossa vastaukset expertille:
我不是中国人
你不相信我妈
我的名字啊
哈哈
Mitäs olutta siellä Shanghaissa muuten litkit? Qingdaoa vai? Itse siirryn tummaan Zhujiangiin ensi kuussa. - Tian Li
wotitikuelaa kirjoitti:
Moro,
Ni shi Zhong guo ren ma?
Ni shi fen lan ren?
Nin gui xing?
Wo shi Mading.
Suomaalaanen akka on sentäs kuitenki paree. Se osaa lyörä kirveelläki ja teräpuoleeel!...ettet nyt vain ole sekoittanut kiinalaisen hyvän palvelun RAHAA VASTEN,----> avioliittoon. Poimi nyt vaan tuo hieroja sieltä saunasta mukaasi, ja katso vaikka kokeilumielessä kuinka paljon sitä niska- ja munahierontaa saat jos et maksa uudelle vaimolle kuukausipalkkaa. Heh.
Tuosta kirveestä vielä sen verran että minulla ainakin löytyy kokemuksia kun kiinalainen nainen on lyönyt kirveellä hotellioven rikki. Mutta kai siihen suomalainenkin nainen pystyy. Ja kerran paikallinen pikkumafia on tehnyt ninja sapelilla ja pistoolilla tuttavuutta. Tuota ei ole vielä tullut eteen Suomessa. He tosin olivat miehiä. - Pekkis
Tian Li kirjoitti:
Mutta onko se sitten katkeruutta. En minä ainakaan koe olevani katkera. Mistä ihmeestä sitten olisinkaan katkera. Ennemmin sitten vaikka puolipessimistinen realisti.
Itse en tunne ulkomaalaislakia tarkemmin. Mutta olemme kyllä kauan odottaneet sitä opiskelijaviisumin muuttumista B-viisumiksi.
Itse sain Kiinassa kiinalaisen oleskeluluvan, green cardin, 1 viikossa. Ja se on kuulemma "vaikea saada". Täällä on mennyt kohta vuosi.Se on totta että UVI:n ja paikallispoliisin menetelmät ovat aika mielenkiintoiset. Kun opiskeluviisumi vaihtuu vaikkapa perhesuhteiden takia haettavaksi viisumiksi, niin johan rupeaa kestämään. Opiskeluviisumi ainakin pääkaupunkiseudulla taitaa irrota jopa alle 6 kk:n, useimmiten menee kyllä enemmän, mutta mitenkäs kauan perhesuhdeviisumia saa odottaa. Saa nähdä, hakemus vireillä ja kohta on puoli vuotta täynnä. Lupailtiin jo, että pari viikkoa menee, sitten tuli kai jotain mutkia matkaan ja nyt pitäis odotella vielä pari kuukautta.
Ja turha ruveta viranomaista vastaan äkisemään, tulee vielä vain ongelmia. Esimerkiksi UVI:n asiakaspalvelu on yksi maan huonoimmista. Olisi luullut että suomalainen olis saanut puhelimitse ystävällistä palvelua, mutta aika tylyjä siellä ovat. No, ehkä se kuuluu heidän rooliinsa.
Opiskeluviisuminhan saa perhesuhteiden perusteella myönnetyksi viisumiksi jos on asunut yhdessä vähintään kaksi vuotta. Ja tuo on kai aika ehdoton minimivaatimus. Mihinköhän sekin perustuu? - wotitikuelaa
Tian Li kirjoitti:
...ettet nyt vain ole sekoittanut kiinalaisen hyvän palvelun RAHAA VASTEN,----> avioliittoon. Poimi nyt vaan tuo hieroja sieltä saunasta mukaasi, ja katso vaikka kokeilumielessä kuinka paljon sitä niska- ja munahierontaa saat jos et maksa uudelle vaimolle kuukausipalkkaa. Heh.
Tuosta kirveestä vielä sen verran että minulla ainakin löytyy kokemuksia kun kiinalainen nainen on lyönyt kirveellä hotellioven rikki. Mutta kai siihen suomalainenkin nainen pystyy. Ja kerran paikallinen pikkumafia on tehnyt ninja sapelilla ja pistoolilla tuttavuutta. Tuota ei ole vielä tullut eteen Suomessa. He tosin olivat miehiä.Moi,
Löytyihän sieltä se kuumaverinen suomalainen mies. Nyt keskustelun taso on sillä tasolla kuin minä haluankin sen olevan. Asiat asioina suoraan puhuttuna eikä mitään hienostelua että luulisi jonkun hintin siellä kirjoittavan.
Asiaan, minä en ole koskaan maksanut naisesta kuin joskus nuoruudessa kerran Saksassa ja sen lisäksi tarjosin eräälle rouvalle Esson Tavernassa wienin leikkeen-tyhmyyksissäni kun leikin herrasmiestä.
Minulle naiset on kertakäyttötavaraa, siinä ei sotke kuin joskus munansa ja ei sitäkään jos muistaa käyttää ilmapalloa.
Niska- ja munahieronnasta puheenollen minua kuvottaa ne aivan sairaasti. Sinä hienosorminen nörtti varmaankin nautit siitä paljonkin etteivät omat kätesi tarhaannu. Hieman hintahtavaa toimintaa?
Olen harrastanut itsepuolustuslajeja koko ikäni joten on sama vaikka eteen tulisi kiinalainen lajin taitaja saatikka suomalainen naispuolinen kirveenheiluttaja taikka kirjoittelusta suunniltaan oleva Nokian nörtti.
Sama tuo, toiselta otan kirveen pois,toinen putoaa ja kolmas juoksee karkuun. Vain yksi isku ja autuas pimeys turruttaa vastaan nousseen niin nopeasti ettei edes kipua tunnu. Haluatko kokeilla?
Jatka sinä Nokian hikinen nörtti avioliittoasi keltaisen naisen kanssa-minä jatkan omalla tyylilläni. Avioliittoon en koskaan mene, vapaus olkoon meidän tosimiesten motto.
Joka tapauksessa ryhdistäydy mies ja vaihda nimesi edes ruotsalaiseksi esim. Håkan! - Tian Li
wotitikuelaa kirjoitti:
Moi,
Löytyihän sieltä se kuumaverinen suomalainen mies. Nyt keskustelun taso on sillä tasolla kuin minä haluankin sen olevan. Asiat asioina suoraan puhuttuna eikä mitään hienostelua että luulisi jonkun hintin siellä kirjoittavan.
Asiaan, minä en ole koskaan maksanut naisesta kuin joskus nuoruudessa kerran Saksassa ja sen lisäksi tarjosin eräälle rouvalle Esson Tavernassa wienin leikkeen-tyhmyyksissäni kun leikin herrasmiestä.
Minulle naiset on kertakäyttötavaraa, siinä ei sotke kuin joskus munansa ja ei sitäkään jos muistaa käyttää ilmapalloa.
Niska- ja munahieronnasta puheenollen minua kuvottaa ne aivan sairaasti. Sinä hienosorminen nörtti varmaankin nautit siitä paljonkin etteivät omat kätesi tarhaannu. Hieman hintahtavaa toimintaa?
Olen harrastanut itsepuolustuslajeja koko ikäni joten on sama vaikka eteen tulisi kiinalainen lajin taitaja saatikka suomalainen naispuolinen kirveenheiluttaja taikka kirjoittelusta suunniltaan oleva Nokian nörtti.
Sama tuo, toiselta otan kirveen pois,toinen putoaa ja kolmas juoksee karkuun. Vain yksi isku ja autuas pimeys turruttaa vastaan nousseen niin nopeasti ettei edes kipua tunnu. Haluatko kokeilla?
Jatka sinä Nokian hikinen nörtti avioliittoasi keltaisen naisen kanssa-minä jatkan omalla tyylilläni. Avioliittoon en koskaan mene, vapaus olkoon meidän tosimiesten motto.
Joka tapauksessa ryhdistäydy mies ja vaihda nimesi edes ruotsalaiseksi esim. Håkan!Suomen oma poika Matti on päässyt urbaanilähiöstä isoon maailmaan ja on sen verran adrenaliinissä että kirjoitettu viesti on niin ristiriitainen että se on vähän sama kuin joisi sekottettuna kaljaa, maitoa, puuroa ja riisiviiniä.
Mitä nyt tuohon vielä sanoisi. Tsemppiä! Ja äiti odottaa kotona. - Huoli lähimmäisestä
wotitikuelaa kirjoitti:
Moi,
Joka tapauksessa ryhdistäydy mies ja vaihda nimesi edes ruotsalaiseksi esim. Håkan!wotitikuelaa
Oot mahtava! Seuraavaksi väität tieten olevasi ydinfyysikko, väitelly kosmisensäteilyn ominaisuuksista saksankielellä ja sitten olet vielä mestaripianisti, Rubensteinkin pyörii haudassa kateudesta naama vihertäen. Sitten osaat tieten puhua sujuvasti yli 20 eri kieltä, olet maailman vahvin mies kilpailun voittaja, itsepuolustuslajien suurin mestari kautta-aikojen.
Eiköhän sinullekkin tule vielä voittaja vastaan. Jos ei muuten niin aika hoitaa tehtävän, aika on julma!
Epäilempä että olet jossakin yksiössä asuva katkera juoppo, hiivoissa sekoileva teletappi, aivosi olet pilannu hormoneilla ja olet saanut liian monta tälliä kupoliisi. Taidat istuskella nurkassa pornolehti rullalla. Ja sitä ollaan niin kovaa jätkää, haukutaan muita ties miksikä. Taitaapa itelläs olla ongelmia seksin kanssa kun niin hanakasti puhut rasvoista ja hinteistä. No, fantasioi sinä mistä haluat, se on sun asia! - näppis
wotitikuelaa kirjoitti:
Moro,
Ni shi Zhong guo ren ma?
Ni shi fen lan ren?
Nin gui xing?
Wo shi Mading.
Suomaalaanen akka on sentäs kuitenki paree. Se osaa lyörä kirveelläki ja teräpuoleeel!''Ni shi Zhong guo ren ma?
Ni shi fen lan ren?
Nin gui xing?''
Et sitten viitsinyt merkeillä kirjoittaa?
Vai etkö saanut ulos kirjoitus järjestelmää? - Tian Li
wotitikuelaa kirjoitti:
Moi,
Joka tapauksessa ryhdistäydy mies ja vaihda nimesi edes ruotsalaiseksi esim. Håkan!Tylsyyttäni palstaa luin ja huomasin aikaisemmat viestisi joista monet saavat ainakin oman vilpittömän allekirjoitukseni. Siinä missä Masa ajattelit minun olevan Nokian piilohomonörtti, vai oliko motiivisi jonkinsortin vittuilu, niin ajattelin sinun olevan Tampereen oma maailmanmatkaaja joka on mennyt ihan yksin Kiinaan katselemaan formuloita.
Siitä huolimatta, yleensähän asia on niin, että kun suomalainen/länsimaalainen mies on ensimmäistä, toista, kertaa ihan yksin ulkomailla, ja varsinkin jos on huomannut että "selviää maailmalla yksin" ja tulee "ulkomaalaisten kanssa toimeen", ja "tuntee muita kulttuureja", niin sitä pitää näyttää muille kotosuomeen vähän samalla tapaa kuin pikkupoikana on näyttänyt isälle ekat itsenäiset kakat. Vittuileva asenne ja omahyväisyys on ennemmin sääntö kuin poikkeus. Varsinkin heidän keskuudessa jotka ovat olleet ulkomailla vuoden kaksi. Omahyväisyys pukkaa päälle jo siinä määrin että kaveri joka kuvittelee olevansa "kulttuurissa kulttuurin lailla" käyttäytyy epäsivistyneemmin kuin juopunut savolainen ruotsinlaivalla. Ja joillekin asenne jää päälle eikä tinnerillä irtoa. Toiset taas valitsevat sen rasismin. Poikkeuksia suuntaan kuin toiseen tietenkin löytyy. Mutta yllättävän suurella osalla ekspateista on oman kokemukseni mukaan varsin vittumainen ja ylimielinen persoonallisuus. Mistä sitten johtuukaan. Ehkä siinä sitten kompensoituu jotain.
Samapa tuo kuitenkin, eikä tuo nyt ollut se motiivi miksi kirjoitin. Olen nimittäin sattunut kuulemaan eräästä "Matista" joka on Lounas-Kiinassa onnistunut värkkäämään suomalaisille niin "hyvän" maineen, että vielä vuonna 2020 kun suomalainen menee juttelemaan Lounais-Kiinan expattien kanssa, niin hän on jo kansalaisuudeltaan stereotypoitunut savolaisen villikoiran, bodarin ja Niuvanniemen vuodeosaston risteytys.
Onko tässä nyt kyseessä sama "Matti" joka on kylvännyt Lounais-Kiinassa niin paljon mainetta ja kunniaa että ekspattien kanssa juttelemassa ei löydy ainuttakaan joka ei tälle pohjoiselle uhoavalle villikansalle naura? Vai menikö täysin huti? Tai mennä vai, mutta oli kuitenkin pakko kysyä. Kyseinen "Matti" oli myytin mukaan työkomennuksella oleva ronski puolialkoholisoitunut bodari. Ainakin sopii osittain, vai? - håkan från pargas
Tian Li kirjoitti:
Tylsyyttäni palstaa luin ja huomasin aikaisemmat viestisi joista monet saavat ainakin oman vilpittömän allekirjoitukseni. Siinä missä Masa ajattelit minun olevan Nokian piilohomonörtti, vai oliko motiivisi jonkinsortin vittuilu, niin ajattelin sinun olevan Tampereen oma maailmanmatkaaja joka on mennyt ihan yksin Kiinaan katselemaan formuloita.
Siitä huolimatta, yleensähän asia on niin, että kun suomalainen/länsimaalainen mies on ensimmäistä, toista, kertaa ihan yksin ulkomailla, ja varsinkin jos on huomannut että "selviää maailmalla yksin" ja tulee "ulkomaalaisten kanssa toimeen", ja "tuntee muita kulttuureja", niin sitä pitää näyttää muille kotosuomeen vähän samalla tapaa kuin pikkupoikana on näyttänyt isälle ekat itsenäiset kakat. Vittuileva asenne ja omahyväisyys on ennemmin sääntö kuin poikkeus. Varsinkin heidän keskuudessa jotka ovat olleet ulkomailla vuoden kaksi. Omahyväisyys pukkaa päälle jo siinä määrin että kaveri joka kuvittelee olevansa "kulttuurissa kulttuurin lailla" käyttäytyy epäsivistyneemmin kuin juopunut savolainen ruotsinlaivalla. Ja joillekin asenne jää päälle eikä tinnerillä irtoa. Toiset taas valitsevat sen rasismin. Poikkeuksia suuntaan kuin toiseen tietenkin löytyy. Mutta yllättävän suurella osalla ekspateista on oman kokemukseni mukaan varsin vittumainen ja ylimielinen persoonallisuus. Mistä sitten johtuukaan. Ehkä siinä sitten kompensoituu jotain.
Samapa tuo kuitenkin, eikä tuo nyt ollut se motiivi miksi kirjoitin. Olen nimittäin sattunut kuulemaan eräästä "Matista" joka on Lounas-Kiinassa onnistunut värkkäämään suomalaisille niin "hyvän" maineen, että vielä vuonna 2020 kun suomalainen menee juttelemaan Lounais-Kiinan expattien kanssa, niin hän on jo kansalaisuudeltaan stereotypoitunut savolaisen villikoiran, bodarin ja Niuvanniemen vuodeosaston risteytys.
Onko tässä nyt kyseessä sama "Matti" joka on kylvännyt Lounais-Kiinassa niin paljon mainetta ja kunniaa että ekspattien kanssa juttelemassa ei löydy ainuttakaan joka ei tälle pohjoiselle uhoavalle villikansalle naura? Vai menikö täysin huti? Tai mennä vai, mutta oli kuitenkin pakko kysyä. Kyseinen "Matti" oli myytin mukaan työkomennuksella oleva ronski puolialkoholisoitunut bodari. Ainakin sopii osittain, vai?Hejssan alla mina vänner!
Äntligen jag kommer från Pargas och jag har aldrig varit utomlands. Det är bara så. Förlåt mig om jag sårat eras själar med mina skrivningar. Jag är alkoholiserad för länge sen (20 år) och jag har varit arbetslös minst 15 år som nästan alla mänliga svensspråkiga brukar göra här i Finland.
Jag ber är åtminstone dig Tian Li att du kan glömma allting bort hur jag har sårat dig. Vi år ju av svenskt ursprung! Till och med jag år bög som vi alla svenskspråkiga år...
På något sätt jag har blivit förtjust av dig Tian Li. Du år primitiv!! Kan vi börja brevväxling tillsammans? Du år skön med dina kraftiga och manliga kommenter! - Tian Li
håkan från pargas kirjoitti:
Hejssan alla mina vänner!
Äntligen jag kommer från Pargas och jag har aldrig varit utomlands. Det är bara så. Förlåt mig om jag sårat eras själar med mina skrivningar. Jag är alkoholiserad för länge sen (20 år) och jag har varit arbetslös minst 15 år som nästan alla mänliga svensspråkiga brukar göra här i Finland.
Jag ber är åtminstone dig Tian Li att du kan glömma allting bort hur jag har sårat dig. Vi år ju av svenskt ursprung! Till och med jag år bög som vi alla svenskspråkiga år...
På något sätt jag har blivit förtjust av dig Tian Li. Du år primitiv!! Kan vi börja brevväxling tillsammans? Du år skön med dina kraftiga och manliga kommenter!Mutta saitpahan ainakin "keskustelun" käännettyä siihen mihin pyritkin---> vittuiluksi. Ja huti meni. Mutta mistäs nyt sitten jatketaan? Vedäppäs tuo homojuttu vielä kertaalleen, se kun kuitenkin oli aika hauska!
Ei toimi ruotsinkielikaan niin hyvin ei. Ei toimi hyvin kiinakaan! Heh. Eiköhän "todistusaineisto" jota halusit ole kohta pyydettävä ennemmin Håkanilta!
Tuolla kielitaidollako muuten olet näitä kielimiehiä?
Minäkin osaan Ranskaa!
Tu es dans Chinoix?
Est ce que tu es Finlande homme?
Je suis Tian Li!
Mutta asiaan. Niin, kiristääkö esinahka vai onko vittuilu erikoisala? - wotitikuelaa
Tian Li kirjoitti:
Mutta saitpahan ainakin "keskustelun" käännettyä siihen mihin pyritkin---> vittuiluksi. Ja huti meni. Mutta mistäs nyt sitten jatketaan? Vedäppäs tuo homojuttu vielä kertaalleen, se kun kuitenkin oli aika hauska!
Ei toimi ruotsinkielikaan niin hyvin ei. Ei toimi hyvin kiinakaan! Heh. Eiköhän "todistusaineisto" jota halusit ole kohta pyydettävä ennemmin Håkanilta!
Tuolla kielitaidollako muuten olet näitä kielimiehiä?
Minäkin osaan Ranskaa!
Tu es dans Chinoix?
Est ce que tu es Finlande homme?
Je suis Tian Li!
Mutta asiaan. Niin, kiristääkö esinahka vai onko vittuilu erikoisala?Olen sinun yläpuolellasi, Håkanin ystävä.
Sateentekijänä saan aikaiseksi riittoisan, kirvelevän sateen, joka aikaansaa värikkään sateenkaaren taivaalle. Ihmettelet pieni Tian Li mistä tuon sade tulee. Se tulee wotitikuelaan mahtavasta sukuelimestä. Minä heiluttelen letkuani kuin valtavaa paloletkua ja voitonriemu on sanoinkuvaamaton.
Pyörit ja pyörit, mutta kusta tulee silmiisi kuin Jeesuksella aikanaan hänen matkatessaan Emmauksen tiellä.
Lopulta sinun on mentävä piiloon kun et kykene nousemaan tasolleni. Pieni on vehkeesi, pienet ovat ajatuksesi. Parempi on tiimarikauppiaan (merkonomiretku) lähteä Etelä-Kiinaan purnukka/krääsämarkkinoille kuin ruveta taistelemaan tuulimyllyjä vastaan.
Häh-hähääääääääääääääääääääää! - wotitikuelaa
wotitikuelaa kirjoitti:
Olen sinun yläpuolellasi, Håkanin ystävä.
Sateentekijänä saan aikaiseksi riittoisan, kirvelevän sateen, joka aikaansaa värikkään sateenkaaren taivaalle. Ihmettelet pieni Tian Li mistä tuon sade tulee. Se tulee wotitikuelaan mahtavasta sukuelimestä. Minä heiluttelen letkuani kuin valtavaa paloletkua ja voitonriemu on sanoinkuvaamaton.
Pyörit ja pyörit, mutta kusta tulee silmiisi kuin Jeesuksella aikanaan hänen matkatessaan Emmauksen tiellä.
Lopulta sinun on mentävä piiloon kun et kykene nousemaan tasolleni. Pieni on vehkeesi, pienet ovat ajatuksesi. Parempi on tiimarikauppiaan (merkonomiretku) lähteä Etelä-Kiinaan purnukka/krääsämarkkinoille kuin ruveta taistelemaan tuulimyllyjä vastaan.
Häh-hähääääääääääääääääääääää!tekemään mieli naista ja nimenomaan sinun naistasi. Lähdenkin etsimään häntä,kurjaa joka on joutunut kärsimään pienikullisesta rantaruotsalaisesta. Annan hänelle autuuden koko paloruiskuni pituudelta.
- Tian Li
wotitikuelaa kirjoitti:
Häh-hähääääääääääääääääääääää!Taas meni arvaus väärin! Tuo muukin on woutikelan kuvitelmaa. Ehkä tässä pitäsisi osoittaa suurempaa kunnioitusta sillä ties vaikka kyseessä on Suomen oma Marco Polo kun puhuu muutaman lauseen vieraita kieliä ja selviää ihan itse isossa maailmassa! Heh.
Baaria muuten pyöritin Kiinassa. Paljon muutakin tuli siinä sivussa värkättyä. Mutta olen siirtynyt uuteen projektiin, joten ei tule keuhkosyöpää vielä muutamaan vuoteen. En ole koskaan ollut minkään muun firman lähettiläs kuin omani eikä minusta tulekaan. Ollaanko edes samassa sarjassa? KONE:n hissirakentajanako olet vai chattipalstaako siellä pyörittelet. Heh. Who cares.
Mutta oikeassa olet kyllä siinä, että siitä kaiketi oli sitten kysymys että sinun pitää tässä "olla yläpuolella". Heh. Who cares, mutta itse ketjun asiaan suhteutettuna voisi kysyä jos ei ylhäällä tuule, kun saa ketjun väännettyä runkkaukseksi ja homoiluksi.
Jatka vaikka sitä vittuiluasi varjosi kanssa. Painitte samassa sarjassa ja yläpuolella on helppo olla! - himmee
wotitikuelaa kirjoitti:
Häh-hähääääääääääääääääääääää!Kukaan ei varmaan halua "nousta" tasollesi. Tuntuu arvosi ja mielihalusi olevan semmoista tasoa. Haaveilet että saat vatkata letkuasi ja tuottaa sateenkaaria, pilkkaat Jeesusta, latelet rivouksia ja epäkohteliaisuuksia. Eikö sinua ole opetettu lapsena olemaan kohtelias? Eikö sinulle ole opetettu mitään tapoja?
Tulee mieleen että olet skitsofreeninen(siinä ei sinänsä ole mitään pahaa) mutta olet vielä ilkeä ja perverssi sairas. Toinen minäsi on se Håkan josta mielellään puhut, toinen on onneton hormoonihiiri. Hae apua kun vielä voit. Saathan sinä tietenkin unelmoida mistä haluat mutta jotenkin kuulostaa että olet kannenkiristyksen tarpeessa.
Mene terveyskeskukseen ja pyydä lähete vaikka Huutoniemeen! - wotitikuelaa
Tian Li kirjoitti:
Taas meni arvaus väärin! Tuo muukin on woutikelan kuvitelmaa. Ehkä tässä pitäsisi osoittaa suurempaa kunnioitusta sillä ties vaikka kyseessä on Suomen oma Marco Polo kun puhuu muutaman lauseen vieraita kieliä ja selviää ihan itse isossa maailmassa! Heh.
Baaria muuten pyöritin Kiinassa. Paljon muutakin tuli siinä sivussa värkättyä. Mutta olen siirtynyt uuteen projektiin, joten ei tule keuhkosyöpää vielä muutamaan vuoteen. En ole koskaan ollut minkään muun firman lähettiläs kuin omani eikä minusta tulekaan. Ollaanko edes samassa sarjassa? KONE:n hissirakentajanako olet vai chattipalstaako siellä pyörittelet. Heh. Who cares.
Mutta oikeassa olet kyllä siinä, että siitä kaiketi oli sitten kysymys että sinun pitää tässä "olla yläpuolella". Heh. Who cares, mutta itse ketjun asiaan suhteutettuna voisi kysyä jos ei ylhäällä tuule, kun saa ketjun väännettyä runkkaukseksi ja homoiluksi.
Jatka vaikka sitä vittuiluasi varjosi kanssa. Painitte samassa sarjassa ja yläpuolella on helppo olla!Hejssan,
Pieni vasenkätinen håkan. Nackar du lilla venska och knullar du bakifrån dina kompisar? Jah-hoo det gör du faktiskt.
Sinä itse olet suuri väärinkäsitys koko maailmankaikkeudessa.
Olen yhä korkeammalla. Et näe eikä ymmärryksesi riitä tajuamaan kuinka pieni olet. Olet kuin pieni muurahainen.
Iso Wotitikuelaa murskaa sinut kaikilla tasoilla.
Missä ja milloin? Kerro, håkan sinä suuri feikki? Anna kun minä kerron.
En enää lue edes viestejäsi. Aivan turha kirjoittaa mitään kommentteja. Odotan vain kun saavut areenalle kuin raivo härkänä. Heilutan punaista vaatetta.
Silloin Tian Li, pieni raivoruotsalainen härkä lähtee hyökkäämään, aikeenaan murskata suuri ja mahtava Wotitikuelaa. Pikku pikku jalat kuopivat maata. Tian Li on vihainen. Noh-noh, Tian Li ei saa!
Kokénut, monien taistelujen voittaja, wotitikuelaa odottaa mieli rauhaisana miekka kädessään, kunnes pieni mutta voitoriemuisa, täydessä raivossaan häntä kohti laukkaava Tian Li on iskuetäisyydellä.
Raivosta puhiseva pikku-härkä Tian Li lähestyy ja on iskemäisillään pikku sarvensa Suureen Vastustajaansa kun hän äkkiä tuntee kuolemantuskaa-wotitikuelaan miekka uppoaa läpi hänen heiveröisistä harteistaan suoraan sydämeensä yhdellä tarkkaan suunnatulla iskulla.
"Kuolema" armahtaa tiimari/ekonomi/merkonomiretkun juuri silloin kun hän luulee olevansa voittamattomin koko universaalissa. Hänen "akateemisen hienot, filosofiset ja kohtalokkaan hienot ajatuksensa" muista kaltaisistaan kokevat waterloonsa juuri silloin kun voiton maljan kuohuva viini on hänen janoisan suunsa ulottuvillaan.
Ei auta enää kirjasta suoraan kirjoitettu pätkä ranskaa. Ei auta tietokonenörtin pikku sutkautukset. Vielä vähemmän surkealla suomenkielellä kirjoitettu teksti.
Pieni ja lopuiltansa erittäin merkityksetön mies, pargashåkan, alkaa "hajoamaan" alkutekijöihinsä, takaisin "maaksi" josta hänkin, kirottu kaksijalkainen ja tragikoomisen pienimunainen mies on joskus alkunsa saanut.
Wotitikuelaa asettaa sanan miekkansa takaisin tuppeen ja häipyy ilmeenkään värähtämättä paikalta.
Voittajaksi synnytään mutta häviäjiksi kasvetaan.
Kiinalaiset naiset alkavat rukoilla suurella paatoksella kautta koko Kiinan Buddhaansa suurella kiitoksella siitä että hän ja hänen leppymätön sanasaattajansa Wotitikuelaa vapauttivat heidät pienikullisen, outoa vasenkätisten kieltä puhuneen ahdistelijan kirouksesta. - Tian Li
wotitikuelaa kirjoitti:
Hejssan,
Pieni vasenkätinen håkan. Nackar du lilla venska och knullar du bakifrån dina kompisar? Jah-hoo det gör du faktiskt.
Olen yhä korkeammalla. Et näe eikä ymmärryksesi riitä tajuamaan kuinka pieni olet. Olet kuin pieni muurahainen.
En enää lue edes viestejäsi. Aivan turha kirjoittaa mitään kommentteja. Odotan vain kun saavut areenalle kuin raivo härkänä. Heilutan punaista vaatetta.
Silloin Tian Li, pieni raivoruotsalainen härkä lähtee hyökkäämään, aikeenaan murskata suuri ja mahtava Wotitikuelaa. Pikku pikku jalat kuopivat maata. Tian Li on vihainen. Noh-noh, Tian Li ei saa!
Kokénut, monien taistelujen voittaja, wotitikuelaa odottaa mieli rauhaisana miekka kädessään, kunnes pieni mutta voitoriemuisa, täydessä raivossaan häntä kohti laukkaava Tian Li on iskuetäisyydellä.
Raivosta puhiseva pikku-härkä Tian Li lähestyy ja on iskemäisillään pikku sarvensa Suureen Vastustajaansa kun hän äkkiä tuntee kuolemantuskaa-wotitikuelaan miekka uppoaa läpi hänen heiveröisistä harteistaan suoraan sydämeensä yhdellä tarkkaan suunnatulla iskulla.
"Kuolema" armahtaa tiimari/ekonomi/merkonomiretkun juuri silloin kun hän luulee olevansa voittamattomin koko universaalissa. Hänen "akateemisen hienot, filosofiset ja kohtalokkaan hienot ajatuksensa" muista kaltaisistaan kokevat waterloonsa juuri silloin kun voiton maljan kuohuva viini on hänen janoisan suunsa ulottuvillaan.
Ei auta enää kirjasta suoraan kirjoitettu pätkä ranskaa. Ei auta tietokonenörtin pikku sutkautukset. Vielä vähemmän surkealla suomenkielellä kirjoitettu teksti.
Pieni ja lopuiltansa erittäin merkityksetön mies, pargashåkan, alkaa "hajoamaan" alkutekijöihinsä, takaisin "maaksi" josta hänkin, kirottu kaksijalkainen ja tragikoomisen pienimunainen mies on joskus alkunsa saanut.
Wotitikuelaa asettaa sanan miekkansa takaisin tuppeen ja häipyy ilmeenkään värähtämättä paikalta.
Kiinalaiset naiset alkavat rukoilla suurella paatoksella kautta koko Kiinan Buddhaansa suurella kiitoksella siitä että hän ja hänen leppymätön sanasaattajansa Wotitikuelaa vapauttivat heidät pienikullisen, outoa vasenkätisten kieltä puhuneen ahdistelijan kirouksesta.Teksti ja mielikuvituspisteitä kyllä saat paljon, jopa taiteellisesta sommitelmasta sun muusta, mutta koko tekstin punainenlankahan tekee sinusta luuserimaisen pikkupojan!
Jumalauta wotitikuelaa, en minä sinua sentään tuommoiseksi surkuttelijaksi kuvitellut vaikka kynän hallitset!
Miekasta kun tuossa ei ollut häivääkään.
Jatka sinä vaikka sitten sitä englanninkielenopettamista siellä Kiinassa ja kritisoi kiinalaisia paskoja sydämen kyllyydestäsi ja kritisoi suomalaisia paskoja sydämen kyllyydestäsi ja hiero sitä omaa munaasi ja omahyväisyyttäsi niin että kädet tahraantuu!
Voila! - Huolissaan lähimmäisestä
wotitikuelaa kirjoitti:
Hejssan,
Kiinalaiset naiset alkavat rukoilla suurella paatoksella kautta koko Kiinan Buddhaansa suurella kiitoksella siitä että hän ja hänen leppymätön sanasaattajansa Wotitikuelaa vapauttivat heidät pienikullisen, outoa vasenkätisten kieltä puhuneen ahdistelijan kirouksesta.ettei happi lopu ku nouset sinne sfääreihis vaikka eipä siitä vahinkoa maailmalle tule, olet muutenkin jo melkein aivokuollu. Kuset kuvitelmissasi ihmisten päälle korkeuksista. Kusta sulta epäilemättä riittäisi, sitä on sulla pää täynnä ja pieni venttiilisi ei kerkeä purkaa kaikkea lastia vaan osa tulee suustasikin ulos ja rusina-aivosi kelluvat rankinhajuisessa kusessasi!
Sopertelet sekavia houreitasi kiljun voimalla. Onneton tapaus. Tosiaankin Huutoniemi kamaa! - Pekkis
Tian Li kirjoitti:
Tylsyyttäni palstaa luin ja huomasin aikaisemmat viestisi joista monet saavat ainakin oman vilpittömän allekirjoitukseni. Siinä missä Masa ajattelit minun olevan Nokian piilohomonörtti, vai oliko motiivisi jonkinsortin vittuilu, niin ajattelin sinun olevan Tampereen oma maailmanmatkaaja joka on mennyt ihan yksin Kiinaan katselemaan formuloita.
Onko tässä nyt kyseessä sama "Matti" joka on kylvännyt Lounais-Kiinassa niin paljon mainetta ja kunniaa että ekspattien kanssa juttelemassa ei löydy ainuttakaan joka ei tälle pohjoiselle uhoavalle villikansalle naura? Vai menikö täysin huti? Tai mennä vai, mutta oli kuitenkin pakko kysyä. Kyseinen "Matti" oli myytin mukaan työkomennuksella oleva ronski puolialkoholisoitunut bodari. Ainakin sopii osittain, vai?Mä olen ihan samaa mieltä sun kanssa tuosta expattien oudosta asenteesta.
En voi oikein ymmärtää että hemmot muuttuvat niin paljon asuessaan Aasiassa muutaman vuoden. Onko se jonkinlainen kulttuurin hyljintäreaktio, paniikki johtuen kulttuurishokista vai mikä ihme. Vai voisko olla niin että expateiksi lähtee vain määrätynlaiset henkilöt. Tai sitten että valkonaamat jotenkin ottavat kannan, että ovat jotain yli-ihmisiä, paikalliset ovat "roskaa" tms. En voi todellakaan ymmärtää tällaista "käytöstä" (jos siitä voi käytös-sanaa edes käyttää, sikamaista toimintaa mielestäni).
Matista puheenollen, taidanpa tietää tapauksen. Uskomatonta tekstiä siltä kaverilta. Välillä tuntuu että siellä on yksi "savolainen ruotsinlaivalla". Huhheijaa. Sääli.
Vaikkei olekaan tarkoitus millään tavalla v*ttuilla, niin jää vain ihmetyttämään se että päässä rattaat heittävät joillakin aika pahasti. Eikä Matti ole ensimmäinen, muitakin on. Vaan onko se elämä niin rankkaa että metsäkansan edustajalla pultit sinkoavat paikaltaan ja isoratas rupeaa vipattamaan. Tästähän voisi joku saada hyvän päättötyöaiheen - vink-vink. - Tian Li
Pekkis kirjoitti:
Mä olen ihan samaa mieltä sun kanssa tuosta expattien oudosta asenteesta.
En voi oikein ymmärtää että hemmot muuttuvat niin paljon asuessaan Aasiassa muutaman vuoden. Onko se jonkinlainen kulttuurin hyljintäreaktio, paniikki johtuen kulttuurishokista vai mikä ihme. Vai voisko olla niin että expateiksi lähtee vain määrätynlaiset henkilöt. Tai sitten että valkonaamat jotenkin ottavat kannan, että ovat jotain yli-ihmisiä, paikalliset ovat "roskaa" tms. En voi todellakaan ymmärtää tällaista "käytöstä" (jos siitä voi käytös-sanaa edes käyttää, sikamaista toimintaa mielestäni).
Matista puheenollen, taidanpa tietää tapauksen. Uskomatonta tekstiä siltä kaverilta. Välillä tuntuu että siellä on yksi "savolainen ruotsinlaivalla". Huhheijaa. Sääli.
Vaikkei olekaan tarkoitus millään tavalla v*ttuilla, niin jää vain ihmetyttämään se että päässä rattaat heittävät joillakin aika pahasti. Eikä Matti ole ensimmäinen, muitakin on. Vaan onko se elämä niin rankkaa että metsäkansan edustajalla pultit sinkoavat paikaltaan ja isoratas rupeaa vipattamaan. Tästähän voisi joku saada hyvän päättötyöaiheen - vink-vink.Pari asiaa mitkä ovat, täytyy korostaa, omia mielipiteitäni ovat ne että kyllä Suomi loppujen lopuksi on aika helvetin juro maa. Tästä juroudesta kun vapautuu, niin sitä kyllä välillä halveksiikin. Ja monesti kyllä syystäkin. Silmät avautuu kun pääsee molemmilla jaloilla irti. Toinen juttu on kun pääsee irti luterilaisesta ja kristillisesta synnintunnosta ja muusta moraalipaskasta. Siinä alkaa persoona muuttumaan ja elämäkin monesti on elämää eikä esittämistä.
Mutta jotkut ekspatit jäävät infantiiliseen asteeseen kun ei aivoilla ole tarpeeksi kapasiteettiä. Tyyppillistä tälle roskasakille on se, että ulkomailla nauretaan paikallisille ja hehkutetaan mitä junttikansaa ne on, ja ollaan ainakin kilometri yläpuolella, mutta jostain ihmeellisestä syystä samaa paskaa syötetään sitten myös kotimaahan. Lopulta siinä on vaan se oma kyläbaari, ego ja oma kyrpä ne hyvät asiat.
Näille infantiili-ekspateille on myös tyypillistä olla mahdollisimman tunkeilevia ja röyhkeitä, jopa siinä määrin että ottavat vaikka minkälaisia oikeuksia itselleen ulkomailla, mitä paikallisilla ei ole. Se on heidän oma oikeus, ja koko homma on jonkinlainen infantiilinen itsesuojeluvaisto ja freudilaista kyrvänmittausta. Ja kun saa vielä paikallista pimppiä, niin oma muna on ainakin kymmenen kertaa isompi kuin naapurin.
Mutta se on kuitenkin sanottava että Kiinassa on qi:tä. Qi=energiaa. Sitä energiaa mitä Suomessa ei ole. Kyllä se saa monen pään kirkastumaan jos löytyy kapasiteettiä. Suomalaiset tosin ovat semmoista kansaa että ne kävelee mielummin ympäri ottamassa valokuvia eivätkä yleisesti mene sille qi-tasolle. Valitaan vakiobaari, vakioporukka, vakioalue, vakiosauna ja näppäillään kännykkään.
Tämä psykologis-metafyysinen analyysini olkoon sitten minunkin viimeinen. Ja tässä korostuu omahyväisyys, myönnettäköön.
- Ei ikinä
Siis en ikinä ottaisi kiinalaista, vaikka ilmaiseksi saisin...........
- yokotai
Periaatteessa mikä ettei, jos mukava, kunnioittaa naisia ja tasa-arvosta pystyy puhumaan. Varmaan joo.
- Kiinatarta harkitseva
Viimeisen parin päivän aikana en ole saanut maileja läpi kiinalaiselle mailikaverilleni. Välityspalvelin herjaa viesteillä joissa kerrotaan ettei mailia kyetä toimittamaan perille. Vastaukseksi ei käy, että mailikaverini olisi irtisanonut mailiosoitteensa. Siinä tapauksessa tulisi erilainen herja.
En ole myöskään vastaanottanut maileja Kiinasta tänä aikana.
Minusta tuntuu, että Kiinan viranomaiset harrastavat kansalaistensa "suojelua"!- havaintoja
Itse olen kirjotellu eräälle kiinattarelle jo vuosia. Semmosta on sattunu joskus että kun Kiinasta on lähetetty meiliä tänne Suomeen niin se meili on saattanu tulla monen tunnin viiveellä. Muistan viime vuoden keväällä kun Sars tilanne kiusasi Kiinaa ja menin kyselemään tilanteesta. Sain vastauksen kyllä melkein kaikkiin kysymyksiin mutta joistaki kohtaa lauseista tuntui kuin olisi puuttunut jotakin tai että joku muu olisi kirjoittanut siihen. Tunnen kiinattareni tyylin kirjoittaa jo aika hyvin ja huomaan aina jos jotakin on vialla.
Epäilisin siis että siellä saatetaan lukea semmoset meilit jossa puhutaan politiikasta, demokratiasta, kulkutaudeista, yms. Sensuurikoneistolla on omat hakukoneensa ja ne etsivät tiettyjä avainsanoja, luulisin niin. Sitten tiettyjen henkilöiden meilejä voidaan seurata jos epäillään jotakin joka vaarantaisi Kiinan mainetta.
Lähettämäni meilit ovat aina menneet kyllä perille paitsi silloin jos vaikka Hotmailissa on ollu jotakin ongelmia.
Me kiinattaren kanssa vältellään Kiinalle arkoja aiheita, en halua että hän joutuisi vaikeuksiin jos häntä kiusaisin Falun Gongilla, Taivaallisen aukion tapahtumilla, yms. En yhtään ihmettelis että siellä otetaan ihminen puhutteluun jos sen meilit käsittelee arkoja aiheita.
Missä päin Kiinaa kiinattaresi asuu? Meilaako hän internerkahvilasta, työpaikaltaan, opiskelupaikaltaan vai onko jopa kotona oma nettiyhteys? Mitä sähköpostia hän käyttää? Onko joku Yahoo-, Hotmailtyyppinen vai onko käytössä joku "talon oma" palvelu?
Oletko soittanut hänelle koskaan tai onko hän soittanut sinulle?
Tulee mieleen kun kiinatar soitti ensimmäistä kertaa minulle. Silloin mulle tuli puhelu jossa kysyttiin englanniksi että olenko minä Mr M.M? Vastasin että Yes, I'm. Sitten puhelin soi uudelleen 5 min päästä ja siellä oli kiinattareni. Puhelussa oli tosi pitkä viive, aina kun jotakin kysyi niin sai odottaa vastausta muutaman sekunnin. Signaali kulkee pitkän matkan ja erilaiset elektroniset vahvistimet yms laitteet aiheuttavat signaaliin viivettä. Tietenkin itse matka täältä Shanghaihin on jo sen verran pitkä että rajallisesta valonnopeudesta johtuen signaaliin tulee viivettä mutta pääsyynä on erilaiset signaalin käsittelyyn liittyvät laitteet. En kuitenkaan yhtään ihmettelis vaikka tuotakin puhelua olis joku salakuunnellu tai jotakin. Myöhemmin ollaan juteltu paljonkin puhelimessa ja olemme oppineet puhumaan rauhallisesti. Kannattaa kokeilla jos on tilaisuus.
Ymmärrän tuskasi kuitenkin varsin hyvin. Itsekkin olen ollu huolissani jos on jotakin tullu. Tosiaan Hotmail on joskus tökkiny pahasti mutta silloin on ollu muuhunkin suuntaan ongelmia joten tuo sun tilanne johtuu varmaan jostakin muusta.
Joskus kun on jonku meilin lähettäny kiinattarelle ja ei ole tullu vastausta normaalissa ajassa niin se aina huolestuttaa ja sitä miettii että mitähän on tapahtunu. Kannattaa odottaa vielä muutama päivä. Ei kannata ottaa liikaa stressiä. Odota vielä vähäsen. Eiköhän ne asiat järjesty jotenkin!
Tsemppiä vaan!
- Kyllä ottaisin
...
- Mies (se alkuperäinen)
Miksen voisi ottaa? Tottakai voisin. Ainakin minä herätän enemmän mielenkiintoa heissä kuin suomalaisissa. Toiseksi kunnioitan monia arvoja mitä he vaalivat. Tosi mielellä minä naista etsinkin jos nyt voin vaan koskaan etsiä. Moni feministi nyt varmaan luulee että etsin naista joka siivoaisi koiran paskan lattialta. En todellakaan. Minulla ei ole koiraa ja jos olisikin niin voin sen paskan lattialta siivota. Voin epäillä että nämä kiinan kaunottaret ovat sen verran tempperamenttisiä että heitä ei ihan niin vain komennella. Myöskin he ovat uskollisimpia kuin pettävät suomalaiset naiset.
- tu zi
Kiinnitin huomion tuohon höpinääsi kiinalaisten kaunottarien uskollisuudesta... ihan vain naisena ja kiinalaisten naisten kanssa "naisten juttuja" puhuttuani väittäisin toista. Osaavat vain peittää sen paremmin, suomalaisilla ei ole samanlaista pokkaa pettää.
- :)......
Minulla on jo.
- China Dragon
Vanha juttu nostettu pinnalle, joku näitä löytää kun oikein tonkii ajan kanssa.
Miksi täytyy miettiä minkämaalainen olisi se oikea?
EIHÄN TUOSSA OLE MITÄÄN JÄRKEÄ.
Ihmisten tulisi katsella avoimin silmin, kumppani voi löytyä hyvinkin läheltä tai sitten jopa kaukaa. Tärkeintä on se että tuntee ja ihastuu, syventää ihastumistaan vastapuolen reaktioista jos ne sattuu olemaan myönteisiä.
Idiootit ajattelevat kansalaisuutta, kansalaisuus ei tarkoita laatua tai yhtään mitään muutakaan parisuhteen adjektiivia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875