Ura vai perhe?

Vaikea valinta

Nyt kaipaan kokemuksia ja ajatuksia varmasti monille tutusta aihealueesta. Tämä aihe kuuluisi yhtä paljon perhe-palstalle kuin tännekin, mut kokeilen nyt ensin laittaa tämän tänne… Tilanteen taustat tulevat tässä:

Olemme miehen kanssa jo pitkään haaveilleet perheenlisäyksestä, yrityksistä huolimatta ei ole kuitenkaan tärpännyt. Olemme käyneet tutkimuksissa ja hoidoilla raskautumisessa olisi mahdollista onnistua. Nyt ollaan sitten siinä tilanteessa, että hoidot voitaisiin aloittaa.

Samaan aikaan olen tehnyt työelämässä määräaikaisissa työsuhteissa vähemmän mielekkäitä töitä jo vuosia. Nyt yhtäkkiä minulle tarjottiin mahdollisuutta aloittaa todella kiinostavassa työtehtävässä. Tämä työ on jotain aivan muuta kuin aiemmat tehtäväni. Työ on mielenkiintoista ja tarjoaa paljon hyviä mahdollisuuksia. Ainut miinuspuoli on, että tämäkin työ on määräaikanen. Tosin mahdollisuus vakinaistamiseen olisi kuitenkin kohtuullisen hyvä. Aion tottakai ottaa työn vastaan.

Nyt pitäisikin sitten tehdä kiperä valinta. Tartunko tilaisuuteen, jota olen kaivannut vuosia. Heittäydynkö luomaan upeaa uraa, kun siihen vihdoinkin vuosien odottamisen jälkeen on tilaisuus? Vai yritänkö uramahdollisuuden kustannuksella toteuttaa vauvahaaveen, kun nyt siihenkin näyttää olevan ns. "viimeinen tilaisuus", ennenkuin olen liian vanha/hedelmätön, jne… Auttakaa ihmiset, miten tehdä näin vaikea valinta? Miksi joudun valitsemaan toisen näistä, kun monet voivat saada myös molemmat?

5

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vauvaton

      Vanha ei voi saada vauvoja mutta vanha voi saada töitä.

      Itse äänestän vauvahaavetta. Uraa voi aina luoda myöhemminkin.

      Eikä sitä vielä kannata stressata, aloitat työn, aloitat hoidot, ja jos tärppää niin kerrot yrityksessä (vasta kun on pakko), että olet raskaana mutta haluaisit ehdottomasti palata samaan työhön uudelleen, kun tilanne sallii.

      • "nuori" vielä

        Vanha voi saada töitä, jos vanhuus määritetään niin, että ikä on alle 45 vuotta.


    • LapsiaPukkaa

      "Vanha voi saada töitä": joo tosiaan paino sanalla voi. Mutta joka tapauksessa parempi pyöräyttää ne lapset maailmalla jos final countdown jo menossa.

    • perhe

      Jos mies on töissä ja voi pitää perheen talouden pystyssä, niin helppo valinta. Yksi elämä tässä vain on elettävänä, ja jos lapsista haaveilee, niin ihan varmasti se jälkikäteen kaduttaa jos valitsi työn eikä lapsia.

      10 vuoden päästä kun asiaa mietit, on ihan sama mitä töitä aikoinaan teit. Ne ajat ovat siinä vaiheessa ollutta ja mennyttä, sen sijaan olet saanut kasvattaa lapsia ja rikastua henkisesti paljon enemmän kuin minkään työn avulla olisi mahdollista.

    • tunne

      Ottaisin molemmat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe