Karaoke pois julkisilta paikoilta!

Kara Koo Joke

Kyllä kovasti ihmetyttää, kun tämä karaoke- niminen melusaaste sallitaan ravintoloissa ja myös kesä aikaan toreilla, ym, tapahtumissa.

Kyllä esim. tupakoitsijat on ajettu ahtaalle sauhuttelun vuoksi, metsänreunoihin tai ravintoloissa ilmastoituihin koppeihin. Miksi karaokea ei määrätä äänieristettyihin tiloihin? - Tupakansavu sentään ei käy hermojen päälle, niinkuin tämä kännisten ääliöiden korviaraastava ölinä, jota jotkut vielä kehtaavat lauluksi kutsua.

Tällainen äänieristetty koppi olisi hyvä ratkaisu, jossa itsekukin saisi karjua vaikka korvansa verille häiritsemättä muita. Tai sitten karjukoot kotonaan.

Ja kyllä!- Valitsen tosiaankin paikkani sen mukaan missä tätä kyseistä lajia ei harrasteta.

36

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en edes tupakoi

Ihan kiva provo. Ei tämmöseen kannata lähteä mitään kommentoimaan. Terkuin laulutaitoinen karaokeharrastaja, ei känninen ääliö :)

• P. Rovo

Määrittele laulutaitoinen ;)

• humppakyllikki

Oletko jo kenties itsellesi kysellyt mainitsemaasi pehmitettyä koppia, (Suosittelen)kuin nuin kovasti tuntuu ahdistavan? Ja kyllä, minäkin valitsen paikkani sieltä missä sinun kaltaisia ei näy. Ja minäkin olen onnellinen etten sinua tunne , sinä ahdasmielinen ihiminen.

• gkjgjl

Ei tuo avausviestin kirjoittaja kyllä mistään pehmitetystä kopista edes maininnut..

• Avara Kazeinen

Etpä tunnu olevan itsekään sen avarakatseisempi ihiminen.

• Hyvinvoi

Kannatan avausta siinä mielessä että ei se kyl mitään herkkua korville välttämättää ole. Muutenkin meteliä baareissa tarpeeksi.

• Kklaulaja

Tätä asiaa on puitu jo monta kertaa aiemminkin, jo vuosia sitten, eikä siitä kukaan tullut hullua hurskaammaksi :D Herkkuja on monenlaisia. Minusta ei ainakaan ole herkkua kuunnella humalaisten örinää ja mölinää. Kuuntelen paljon mieluummin karaokelaulajia, vaikkeivat aina niin osaisikaan, huomaa - jos eivät esiinny liian humalassa, niitä ei ole hauska kuunnella.
        Sitten jos verrataan ravintoloita/baareja, jotka sijaitsevat lähekkäin, niin taatusti karaokebaareissa on enempi väkeä kuin ns. tavallisissa juottolaissa. Olen pannut sen merkille monta kertaa. Siinä olisikin ideaa ravintoloille laittaa oma huoneisto karaokelaulajille, jossa myös pieni tanssilattia ja toinen osio niille, jotka haluavat vain juopotella tai sitten vain seurustella, jos seurustelukumppaneita löytyy. Tupakkahuoneethan jo useimmissa paikoissa on ja sinnehän ei karaoke kuulu ainakaan lujaa.
        Nykyään on karaokelaulajat, tarkoitan siis nimenomaan laulajia, ovat kehittyneet valtavasti ja menen tosiaan mieluummin sellaisiin paikkoihin, joissa lauletaan kunnon karaokea kuin yleisiin tanssipaikkoihin, joissa saa kuunnella vain yhtä orkesterin laulajaa. Tunnettuja laulajia saa kuunnella levyiltä, youtubesta ym., mutta mielenkiintoisia karaokelaulajia ei pääse kuuntelemaan kuin menemällä karaokepaikkoihin tai karaokekilpailuihin.
        Ketjun aloittelijalle sanoisin, että on vapaavalinta, mihin kapakkaan menee, mutta tiedän, että karaokesta tykkää suurin osa. Tupakansavukin saattaa käydä hermojen päälle (ainakin niille, jotka eivät polta) tai vielä pahempaa - terveyden päälle.
        Suvaitsevaisuutta toivoen, tontut jo kurkkii, hyviä pikkujouluja tv. KK

• Ainahop
        Kklaulaja kirjoitti:

Tätä asiaa on puitu jo monta kertaa aiemminkin, jo vuosia sitten, eikä siitä kukaan tullut hullua hurskaammaksi :D Herkkuja on monenlaisia. Minusta ei ainakaan ole herkkua kuunnella humalaisten örinää ja mölinää. Kuuntelen paljon mieluummin karaokelaulajia, vaikkeivat aina niin osaisikaan, huomaa - jos eivät esiinny liian humalassa, niitä ei ole hauska kuunnella.
        Sitten jos verrataan ravintoloita/baareja, jotka sijaitsevat lähekkäin, niin taatusti karaokebaareissa on enempi väkeä kuin ns. tavallisissa juottolaissa. Olen pannut sen merkille monta kertaa. Siinä olisikin ideaa ravintoloille laittaa oma huoneisto karaokelaulajille, jossa myös pieni tanssilattia ja toinen osio niille, jotka haluavat vain juopotella tai sitten vain seurustella, jos seurustelukumppaneita löytyy. Tupakkahuoneethan jo useimmissa paikoissa on ja sinnehän ei karaoke kuulu ainakaan lujaa.
        Nykyään on karaokelaulajat, tarkoitan siis nimenomaan laulajia, ovat kehittyneet valtavasti ja menen tosiaan mieluummin sellaisiin paikkoihin, joissa lauletaan kunnon karaokea kuin yleisiin tanssipaikkoihin, joissa saa kuunnella vain yhtä orkesterin laulajaa. Tunnettuja laulajia saa kuunnella levyiltä, youtubesta ym., mutta mielenkiintoisia karaokelaulajia ei pääse kuuntelemaan kuin menemällä karaokepaikkoihin tai karaokekilpailuihin.
        Ketjun aloittelijalle sanoisin, että on vapaavalinta, mihin kapakkaan menee, mutta tiedän, että karaokesta tykkää suurin osa. Tupakansavukin saattaa käydä hermojen päälle (ainakin niille, jotka eivät polta) tai vielä pahempaa - terveyden päälle.
        Suvaitsevaisuutta toivoen, tontut jo kurkkii, hyviä pikkujouluja tv. KK

Ainakin meidän kylillä jos haluaa mennä baariin, niin ei niissä kaikissa karaoke soi - eli kyllä löytyy paikkoja ei-harrastajillekin. Vielä vähemmän karaoke soi toreilla tai ulkona - ehkä jossain joskus kesäaikaan...? Että kyllä sitä helposti pakoon pääsee, jos niin haluaa. Kklaulajalta hyvä viesti, kiitos siitä.

• Hävetkää

joissa saa kuunnella vain yhtä orkesterin laulajaa. Tunnettuja laulajia saa kuunnella levyiltä, youtubesta ym.,

Minusta on hienoa kyllä kuunnella koko bändiä ja elävää musiikkia. Laulajakin on vain bändin jäsen.
      Jännä ajattelumalli tämä " laulajakeskeinen" ajattelu. Bändeissä on niin hienoja soittajia vaan silti tapitetaan vain silmät pitkällä sitä solistia.

• Kklaulaja

On tää jännää tää keskustelu täällä, miten itse kukin tulkitsee asioita. Täällä keskusteltiin nimenomaan laulamisesta ja laulajista ja halusin nostaa karaokelaulajien mainetta siihen sopivaan asteikkoon. Siis suurin osa karaokelaulajista on todella hyviä ja mielenkiintoisia.
        Jos menen kuuntelemaan ja tanssimaan orkesterin tahdittamana, niin ehdottomasti kuuntelen koko orkesteria, enkä koskaan mene töllöttämään yksinomaan laulajaa, mieluummin kuuntelen sitten useita karaokelaulajia.
        Jos haluan kuunnella yksinomaan jotain määrättyä laulajaa, niin silloin on nuo youtubet ym. hyviä. Viimeksi olen kuunnellut orkesteria 2 viikkoa sitten, enkä muista erikseen sen laulajaa, vaan muistan, miten hyviä soittajia siinä oli.
        Siis mitä minun pitää hävetä ( puhun vaan omasta puolestani, koska siis lainasit osion minun kirjoituksestani), sitäkö, että pidän enemmän karaokelaulajien kuuntelemisesta kuin yhden laulajan töllöttämisestä orkesterissa, siis juuri sitä, mitä nykyaikana suurin osa tekee, ettei aina mahdu edes tanssimaan. Hyvä orkesteri on ok ja nautin yleensä soitoista enemmän kuin solistista, paitsi jos laulaja "kalahtaa" sieluun, joskus käy niinkin.
        Hyvää itsenäisyyspäivää ilman häpeämistä.
        PS. niin ja tämähän on nimenomaan karaokepalsta, toisella palstalla keskustellaan enemmän livebändeistä ym.

• Suurin osa...
        Kklaulaja kirjoitti:

On tää jännää tää keskustelu täällä, miten itse kukin tulkitsee asioita. Täällä keskusteltiin nimenomaan laulamisesta ja laulajista ja halusin nostaa karaokelaulajien mainetta siihen sopivaan asteikkoon. Siis suurin osa karaokelaulajista on todella hyviä ja mielenkiintoisia.
        Jos menen kuuntelemaan ja tanssimaan orkesterin tahdittamana, niin ehdottomasti kuuntelen koko orkesteria, enkä koskaan mene töllöttämään yksinomaan laulajaa, mieluummin kuuntelen sitten useita karaokelaulajia.
        Jos haluan kuunnella yksinomaan jotain määrättyä laulajaa, niin silloin on nuo youtubet ym. hyviä. Viimeksi olen kuunnellut orkesteria 2 viikkoa sitten, enkä muista erikseen sen laulajaa, vaan muistan, miten hyviä soittajia siinä oli.
        Siis mitä minun pitää hävetä ( puhun vaan omasta puolestani, koska siis lainasit osion minun kirjoituksestani), sitäkö, että pidän enemmän karaokelaulajien kuuntelemisesta kuin yhden laulajan töllöttämisestä orkesterissa, siis juuri sitä, mitä nykyaikana suurin osa tekee, ettei aina mahdu edes tanssimaan. Hyvä orkesteri on ok ja nautin yleensä soitoista enemmän kuin solistista, paitsi jos laulaja "kalahtaa" sieluun, joskus käy niinkin.
        Hyvää itsenäisyyspäivää ilman häpeämistä.
        PS. niin ja tämähän on nimenomaan karaokepalsta, toisella palstalla keskustellaan enemmän livebändeistä ym.

"Siis suurin osa karaokelaulajista on todella hyviä ja mielenkiintoisia."

Lähiöni parissa karaokebaarissa suurin osa laulajista, noin 97 %, laulaa nuotin vierestä, eikä siinä minun mielestäni ole mitään mielenkiintoista. Noin kolmasosa lisäksi lähinnä huutaa, ei laula.

Mikään pakko minun ei tietenkään ole mennä kyseisiin baareihin!

• Jässänkänäkkä

Juonsin karaoke- iltoja aikoinaan ja pakko sanoa et ei niitä hyviä laulajia riitä edes joka illalle. Harvoin sattuu niitä jotka oikeesti jotain osaavat.
      Nostan hattua niille jotka sitäkin hommaa jaksavat tehdä.

• Kklaulaja

Ilmeisesti minä osaan valita oikeat karaokepaikat, siinähän se. Muutama vuosi sitten minäkin erehdyin paikkoihin, jotka olivat enemmän juottoloita kuin viihtyisiä karaokepaikkoja, ymmärrän hyvin tämänkin puolen ja ihmettelen vetäjiä, jotka jaksavat tällaisissa paikoissa, mutta he tekevät työtään ja ovat varmaan itse valinneet ammattinsa. Nostan heille olematonta hattuani. Kaikki on kiinni omista valinnoista ja varmasti kaikille löytyy mieluisia paikkoja, jos on halua etsiä sellaisia.
      Kiitän asiallisesta keskustelusta, nyt lähden pikkujouluun, jossa harvinaista kyllä on karaokea ja juonnan suurimmaksi osan iltaa. Oikein hyvää itsenäisyyspäivää myöskin.

• Suurin osa...

"Muutama vuosi sitten minäkin erehdyin paikkoihin, jotka olivat enemmän juottoloita kuin viihtyisiä karaokepaikkoja"

Jaa. En minä ole sellaisiin erehtynyt enkä ole huomannut kenenkään muunkaan mitään juottoloista maininneen tässä ketjussa.

• mitäpä muuta

Niin no ehkä hyvät karaokelaulajat osaavat jo valita paikat,missä laulavat. Känniörvellys on kamalaa kuultavaa - laululla tai ilman. Mutta löytyy hyviä, loistavia karaokelaulajia. Jollet usko, niin menepä siisteihin paikkoihin kuuntelemaan.

• Karaokemies

Nyt täytyy sanoa että idioottimaisin ehdotus taas pariin viikkoon mitä olen netistä lukenut. Sama asia kuin esimerkiksi kielletään naapureilta ruohonleikkaus kun se krapulainen naapuri aina ajaa joka aamu ruohoa ettei pysty nukkumaan. Nyt hoi joku järki käteen ja karaokessa ole mitään vikaa. Parhaimmillaan se auttaa tunteiden purussa ja pahanolon haihduttamisessa ja suosittelen kaikille mentaalipotilaille sitä. Lisäksi oman kehityksen huomaaminen tuo mielihyvää jne. Juuri mentaalipuolen takia karaoke on mainio harrastus ja ihan mielenkiintoisaa tuo on kuunnella kun ihmiset hoilaa suosikkejaan. Parhaimmillaan siitä saa huumoria ku joku on niin paska ja hyvää jutun juurta pöytään. En voi uskoa että on näin ahdas mielisiä ihmisiä ehdottelemassa aivan turhuuksia.

• Lipputangon nuppi

Että ihan mentaalipuolelle? Pakkoko sitä on toisten hermojen kustanuksella nuppiaan hoidattaa? Eikö ne ole psykiatrit siihen hommaan lukeneita?

• cghndghn

Mikäpä siinä, kunhan se vain tapahtuisi muita häiritsemättä, vaikka sitten äänieristetyissä tiloissa, siitähän tässä vaarmaankin oli alunperin kysymys.

• Karaoketar

Jos on NIIN heikot hermot, että häiriintyy jostain karaokelaulannasta, niin eikö heidän olisi parasta mennä psykiatrin puheille parantelemaan nuppiaan tai sitten alkaisivat itsekin laulaa, että paranisivat "taudistaan" :D Kyllä nämä kirjoittelut alkaa jo naurattamaan, pieniä on murheet. Mikäpäs siinä, jos tämä kirjoittelu ja morkkaaminen karaokelaulajia kohtaan helpottaa tuskaa, niin minulle se sopii, jos se vain tähän jää.

• kdlfvkjdf

"Jos on NIIN heikot hermot, että häiriintyy jostain karaokelaulannasta"

Minäpä tulen puhaltelemaan tupakansavua silmillesi, kun olet seuraavan kerran joikumassa nuotin vierestä, niin katsotaan kestääkö sulla psyyke.

Katsos, sama asia, kääntäen vain. Älysitkö? - Ai et. Arvasin.

• Karaoketar

kdlfvkjdf, vastaan sinulle, että kyllä minun psyykkeeni kestää sinun tupakansavutkin, vaikka harvoin laulankin nuotin vierestä, sillä opettelen laulut kotona ja menen sitten vasta esittämään julkisiin paikkoihin, toki joku kohta saattaa mennä hiukan viivaston vierestä, en kiellä, mutta en myöskään huuda, vaan tosiaankin laulan ja yleisö on aina tykännyt, jos saamiini kiitoksiin on luottamista (siis ihan outojenkin ihmisten, ei vain tuttujen). Silloin kun baareissa sai tupakoida, niin kyllä te polttajat savustivat meitä ihan silmille asti, enkä valittanut siitä silloinkaan, eikä psyykeeni kärsinyt. En pidä juoppojen örinöistäkään, tulevat jopa meikäläisen pöytiinkin örheltämään, vaikka olisi oma seuralainen paikalla, eivätkä usko, että paikka on varattu, niin säilytän malttini jopa silloin. Jos menee liiallisuuksiin, niin mieluimmin vaihdan itse paikkaa, näin olen muutaman kerran tehnyt. Jos sinä et kestä kuunnella karaokea, niin vaihda vaan kiltisti paikkaa, mitäpä turhaan täällä mötkötät.
        Niin, ja arvasit väärin, mun älyssäni ei ole mitään vikaa, mutta tuollaisessa kiusanteossa on todella vikaa (siis tullaan tahallaan puhaltamaan savua silmiin ja varsinkin kun on tultu baariin, jossa on karaokea) Älysitkö? en arvaile, mutta toivon.

• Koitappas

tulla puhaltelemaan minun silmille tupakansavua, olen sitten laulamassa tai en.
        Kannattaa kuitenkin vähän etukäteen varoitella ikeniäsi, etteivät vallan järkyty, jos huomavat hampaidesi kadonneen äkillisesti puhaltelusi jälkeen.
        Vai että oikein sama asia. Melkonen pelle olet kyllä!

• Raxu ;)

Älä rakas suutu :)

• Karaoketar

No en, en suutu, vaikka aihetta olisikin, kannustan vaan aina karaokelaulajia, myös kehittämään siinä taitojaan. Olihan tuo niin kauniisti pyydetty, ettei voi suuttua :D

• Raxu ;)
        Karaoketar kirjoitti:

No en, en suutu, vaikka aihetta olisikin, kannustan vaan aina karaokelaulajia, myös kehittämään siinä taitojaan. Olihan tuo niin kauniisti pyydetty, ettei voi suuttua :D

Enkä minä oikeesti polta, joten en voisi sinun kauniisiin simmukoihisi edes savua puhaltaakaan, oikeastaan uskon että noin nätti flikka vielä sjungaakin hyvin ;)

• Ekiset

Kannataisi keskustelun aloittajan kuunnella vaikkapa oheisessa linkissä esiintyvää karaokelaulajaa ennenkuin alkaa provoilemaan täällä. Jokaisessa lajissa on kaikki tasot niin jalkapallossa, bändeissä kuin karaokessakin. Ei jalkapalloakaan tuomita känniläisten puulaaki potkimisesta.
      https://www.youtube.com/watch?v=eP_4i9kWrK4

• lkkjhhggggggg

Tuo linkki liittyy aiheeseen yhtä vähän kuin isomummoni emalinen yöastia

• ..niinpä..
        lkkjhhggggggg kirjoitti:

Tuo linkki liittyy aiheeseen yhtä vähän kuin isomummoni emalinen yöastia

Mummosi yöastia ei asiaan liity, mutta oheisessa linkissä laulaja lauloi karaokea, jos et pissahädältäsi huomannut.

• Älysitkö
        ..niinpä.. kirjoitti:

Mummosi yöastia ei asiaan liity, mutta oheisessa linkissä laulaja lauloi karaokea, jos et pissahädältäsi huomannut.

Valuta tosiaan sinäkin se neste otsalohkostasi välillä pois, lue aloitus, mieti, jos siihen kykenet. Katsos, kun kokeissakin piti lukea se kysymys hyvin, ymmärtää se ja sitten vastata siihen kysymykseen.
        Edelleenkään tuo linkki ei liity aiheeseen, eikä liity sittenkään, vaikka linkittäisit jeesuksen laulamassa karaokea.

• Kutsuu mua kuusamo

Tuon kirjoittajan kosketus arkielämään on hämärtynyt jo kauan sitten. Lämpimikseen voi tutkia vaikka heinäsirkkojen vaikutusta kuunkiertoon. Ihan huuhaata.

• ihmettelen1
        Kutsuu mua kuusamo kirjoitti:

Tuon kirjoittajan kosketus arkielämään on hämärtynyt jo kauan sitten. Lämpimikseen voi tutkia vaikka heinäsirkkojen vaikutusta kuunkiertoon. Ihan huuhaata.

ja sinun totuutesi on ainut oikea???

• Miekii ihmettelen
        ihmettelen1 kirjoitti:

ja sinun totuutesi on ainut oikea???

Joku on aina oikeassa ja muut väärässä

• Kukkahattutäti

Nyt ei Kukkahattutätikään enää malta pitää sievää suutaan supussa eikä mölyjä mahassaan, niinkuin valtaosa seuraavan kannanoton luettuaan tulee tädille ehdottamaan. Asia on nähkääs niin, että eihän se karaoke suinkaan ole se, mikä tuossa ravintoloiden viihtyvyydessä hiertää vaan mahdollisuus nauttia alkoholia! Eikös niin??? Miettikääpä normaali ravintolaillan kulkua; heti avaamisen jälkeen kapakassa kuin kapakassa on ihan siedettävä meininki. Kaikki keskustelevat asiallisesti ja ravintolan henkilökuntakin kelpaa vielä ihmis-kastiin. Sitten otetaan alkoholia, sitä vartenhan sinne on tultu! Käytös muuttuu niin asiakkailla kuin henkiökunnallakin. Sitten tartutaan mikkiin ja aletaan laulaa. Kuka paremmin, kuka huonommin mutta kaikki kykyjensä mukaan. Ja kohta on vallalla ihan hirveä helvetti, ainkin jos tämän provon aloittajaa on uskominen. Mutta oliko syynä karaoke??? Ei suinkaan, vaan syypäänähän on nautittu alkoholi joka saa ihmisen uskottelemaan itselleen, että laulaa voi vaikkei laulutaitoa ole lainkaan. Ilman alkoholia tämä Punavuoren Pavarotti ei olisi koskaan tarttunut siihen mikkiin vaan olisi kiltisti pysynyt kotona murehtimassa niitä omia päällekaatuvia murheitaan. Ja olisi ollut osaltaan syytön tähän ravintoloita vaivaavaan viihtyvyysongelmaan. Eli...mitä opimme tästä kehäpäätelmästä? Opimmeko mitään? Ai niin, emmehän me tietenkään mitään opi, koska mehän tiedämme jo kaiken! Sanoohan sen jo keskustelupalstan nimikin: Suomi24 ja karaoke.

• Jaska Pönttinen

"Kukkahattutäti" on sikäli väärässä, että hän luulee nuotin vierestä "laulavien" nousevan lavalle vasta alkoholin nauttimisen jälkeen. Varmasti näitäkin tapauksia on paljon. Parissa lähibaarissani kuitenkin monet kiekuvat kovaa nuotin vierestä jo ennen kuin ovat ehtineet juoda ensimmäistäkään olutta.

Onhan siitä se hyöty, että nuotit eivät kulu! Jos yrittää keskittyä keskustelemaan kaverinsa kanssa, ympäristön äänet saattavat unohtua, ja hyvässä tapauksessa vain kaikkein kovimmalla äänellä raakkuvat häiritsevät kohtuuttomasti.

• jetsun

Haha, ja koko juttu sai alkunsa siitä, et Kara Joke oli eksynyt Iisalmelaiseen karaokepaikkaan, jossa oli ollut huono juontaja.. tai sieltä hän ainakin syttynsä tähän avautumiseen sai.. :D noniin, kielletään kaikki kiva!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe