Kestääkö asuntoauton katto kävellä,

kattokassinen

eli onko kuinka tukeva rakenne, pitäis tehdä huoltotöitä

84

6276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palstavahti Joksu

      Meinaatko muurata uuden piipun, vai uusia kattohuovat ?

    • SFC-123147

      Jos sinulla on Dethleffs T 7010 niin kestää 115kg. Muista en tiedä.

      • SFC-23/ / /

        Ohjekirjassa kielletään.Mulle vaihdettiin kattoluukku,pistettiin vanerilevy katolle työstöalustaksi.


    • teekat

      Eristeen rakene? Tutki sisältä rakenteet miten kokonaisuus on tuettu. Eli kaapistojen sijainnit ja tukipisteet. Osta hyvät taitttotikkaat, eli sellaiset jotka voi taitella moneen osaan. Minä käyn tuollaisilla taittotikkailla poistamassa lumet ja suorittamassa huoltohommat puolessa välissä kattoa sivusuunnasta. Jos katolle on pitänyt mennä esim saumaamaan niin kontaamalla (raksamiesten polvipehmusteista hyötyä) niitä kohtia pitkin missä on tuettua osuutta onistuu. Pääasia on se, ettei tule pistemäisesti painoa yhteen kohtaan liian paljoa. Keskelle kattoa älä kävele. Auton valmistustavasta riippuu katon kestävyys ja on mainittu varmasti asunto-osan käsikirjassa. Hymer kyllä kestää ainakin perus toimenpiteen mutta aina kannattaa kohdella sitä rakennetta kohtuudella.

    • SFC-96xx

      Jaa niin tuota? Itse olen omistanut ja kävelyt seuraavien katoilla eikä ongelmia ole ollut.

      Sprite
      Cavalier
      ACE
      Polar
      Solifer
      CD
      Adria
      Rapido
      Dethleffs

      Mutta eihän sielä passaa hyppiä. Niin ja kaverin Matkaajan katolla tuli vietetty aikaa ja sekin kesti.

    • Kestänee

      LMC:n vuosimalli 2002 kesti satakiloisen katolla kävelyt hyvin. Mutta kyllä kannattaa pitää periaatteena sitä, että katolle vain, jos on ihan pakko. Silloin on tuo edellä mainittu aluslevyn käyttö hyvä konsti. Taittotikkaita tulee meikäläinenkin käyttäneeksi pesu-, vahaus- ja lumihommissa.

    • Rohkeutta!

      Kestäähän jo yksiöinen jääkin kävellä, miksi sitten ei sitten muka nuo katot kestäisi?

      • Ihmettelijä

        Naapurin Pöslin päälle kaatui iso kuusi, eikä katto mennyt kuin hivenen lommolle. Siinä autossa oli ainakin vahva katto.


      • 3.03 öiseenaikaan
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Naapurin Pöslin päälle kaatui iso kuusi, eikä katto mennyt kuin hivenen lommolle. Siinä autossa oli ainakin vahva katto.

        Mietin asiaa,yöllä 3.03 voin ottaa kantaa,mutta muistakaa Rumatikillä ja Portapotti tyhjentää,ennennekuin nousee yläkertaan,sitten tyhjennys on vaikeaa.Minulla on Kuopiossa sisävessa.


      • Mitä!
        3.03 öiseenaikaan kirjoitti:

        Mietin asiaa,yöllä 3.03 voin ottaa kantaa,mutta muistakaa Rumatikillä ja Portapotti tyhjentää,ennennekuin nousee yläkertaan,sitten tyhjennys on vaikeaa.Minulla on Kuopiossa sisävessa.

        Mitäköhän reinokyllikki halusi tuossa sanoa?


    • hyvä neuvo

      Suosittelen kuitenkin ihan kävelyteitä ja metsänpolkuja paremmin kävelyyn sopiviksi.

      • neuvos

        Älä nyt hyvä "hyvä neuvo" vie vaunukorjaamoiden leipää.
        Alalle saattaa tulla ylikapasiteettiä jos matkailuvaunujen ja -autojen katoilla kävely vähenee!


    • Anselmi

      Kantsii laittaa vaunun sisälle lattiasta kattoon, vaikka kaksi sopivan mittaista kakkosnelosen pätkää hyvillä pehmusteilla tai jotain säädettäviä levynnostimia,niin eiköhän kestä paremmin katolla kulkemisen ja vaikka pitää yli talvenkin lumikuormien varalta .

      • 3.03 Joksu

        Mulla on tuo Reinoliitejuttu vänän tutumpi asja.3.03 Joksu.


    • † † † RISTUS † † †

      Miksi ei kestäisi, koska vetten päälläkin voi kävellä

      • Palstavahti Joksu

        Saat vastauksen 03.03 liitteen kanssa.


    • Ethän kävele

      Ei sinne kannata kävelemään mennä, ei ole suuniteltu niin suurelle pistekuormalle. Klomsuaa pellit niin prk. leesti kun kävelee ja alkaa sitten saumoista vuotamaan.

      • Rumatikki

        Pikkkaiset vuodot kuivaa aina kunnon puhallin ja se on Rummatikki.


    • Tuusanpaskana katto

      Joskus näin miljoonarokissa tuurissa,kun jotkut känniläiset jätkät hyppi ja tanssi asuntoauton katolla. Ei ilman vaurioita kyllä siitä selvinnyt.

      • Kumpi oli?

        Oliko kallimpi keskuslämpövärkki vai Rumatikkipeli?


      • Energiapihi
        Kumpi oli? kirjoitti:

        Oliko kallimpi keskuslämpövärkki vai Rumatikkipeli?

        Oltiin vaunulla toissatalvena Kälviällä,keitettin kolmelitraa vettä Aromipesäään piti pakkaskelillä vaunun lämpöisenä.Naapuri käytti kaasua ja puhalteli Rumatikillä.


    • Turha keskustella

      Hanurissas on aromipesä.

    • Kosteusvaurio

      Tuo joka oli kävellyt useamman vaunun katolla on varmaan vaunumyyjä.

      • Joksuko?

        Miksi palstavahti vastaa aina Joksulle tuleviin viesteihin?aika päivystäminen


    • Hyviäpelejä

      Italialaisissa kestää vaikka ripaskaa tanssia kuuden kasakan.

      Laatu kohillaan ja lujia.

    • Rummutikkiä

      On Italiassa Fiat ja Ferrakin. On samaa konsernia. Molemmat laatuvehkeitä kesällä.

      Niin kuin on rumatikki myös

      • Rummushittiä

        Mikäs laadun talveksi vie?

        Löytyy myös rillumarei


      • Joksu pihapiirissä
        Rummushittiä kirjoitti:

        Mikäs laadun talveksi vie?

        Löytyy myös rillumarei

        Miä kävelen vain tässää Sairaalan pihalla,mutta en öisin,eivät päästä ulos.T.Joksu.


      • Anonyymi

        Italian laatu on Italian laatu. Ei se makaroonin porauksessa ole niin tärkeää, sattuuko reikä keskelle vai ei. Muu tekniikka on sitten vain kalliitten raaka-aineitten tuhoamista. Samoin Tanskassa, malliesimerkkinä Danfossin termostaatit. Tehty hajoamaan melkein uutena.
        Tarkennus: On niissä Italian autoissa muutamia hyviäkin ominaisuuksia, mutta loppu > 80 % on sutta ja sekundaa aina suunnittelusta toteutukseen asti. Ei enää koskaan meille!


    • Duksu

      Kun viestiäsi katselen,lienet kirjoittanut. Kirjoittamisesta syntyy tekstiä, kävelemisestä jalanjälkiä.
      Kysäisepä hoitajalta lisää lääkkeitä.

      • Joksu pihalla

        Mulla on Tahvonkanssa sama lääkitys.Vieläkö ensiviikolla on Rumatikkikeliä?


    • Agmund

      Tuskinpa sinä pöpireinonyrkkikyllikijokinenraukka http://urly.fi/alO uskallat enää päivisinkään ulos!
      Kohta on jo niin pitkä tuo "lempinimesi" pöpireinonyrkkikyllikijokinenraukka http://urly.fi/alO, ettei muuta tekstiä näihin viesteihin pian mahdu!

    • Palstavahti Joksu

      Kädellä minäkin hoidan kaipuuta täällä Niuvassa klo 03.03 . Olenhan palstavahti Joksu

    • Uuvahti????

      Joko Palstavahti Joksu uuvahti?

      • Stefan

      • Maire Joksulta
        Stefan kirjoitti:

        No Moi taas pöpireinonyrkkikyllikijokinenraukka http://urly.fi/alO!

        Älä höpötä Joksu turhia,sinultahan kysyttiin oletko hetero?


      • Onko Reino
        Maire Joksulta kirjoitti:

        Älä höpötä Joksu turhia,sinultahan kysyttiin oletko hetero?

        Shemale?


      • Stefan
        Maire Joksulta kirjoitti:

        Älä höpötä Joksu turhia,sinultahan kysyttiin oletko hetero?

        No Moi taas pöpireinonyrkkikyllikijokinenraukka http://urly.fi/alO!


      • Maire Joksulle
        Stefan kirjoitti:

        No Moi taas pöpireinonyrkkikyllikijokinenraukka http://urly.fi/alO!

        Stefan jankuttaa Joksuna mutta ei vastaa minulle sukupuolisesta suuntautumisestaan.


      • Jörn D
        Maire Joksulle kirjoitti:

        Stefan jankuttaa Joksuna mutta ei vastaa minulle sukupuolisesta suuntautumisestaan.

        Vastaan: Kanada


      • Stefan
        Maire Joksulle kirjoitti:

        Stefan jankuttaa Joksuna mutta ei vastaa minulle sukupuolisesta suuntautumisestaan.

        Nuku hyvin pöpireinonyrkkikyllikijokinenraukka http://urly.fi/alO että olet taas huomenna iskussa!


      • Joksuillaan
        Stefan kirjoitti:

        Nuku hyvin pöpireinonyrkkikyllikijokinenraukka http://urly.fi/alO että olet taas huomenna iskussa!

        Saitko Pöhlökustaa Joksu yöllä Stevanilta ?


      • Stefan
        Joksuillaan kirjoitti:

        Saitko Pöhlökustaa Joksu yöllä Stevanilta ?

        Hyvää huomenta reinokyllikki!


      • Joksu/Stevan
        Stefan kirjoitti:

        Hyvää huomenta reinokyllikki!

        Kädellä minä ainakin kaipuuta lohduttelen itseäni, täällä Niuvassa.

        On taas uusi nimimerkki Stefan , ettei kukaan huomaa että olen Palstavahti Joksu.
        En nyt kirjoittanut klo 03.03 palstalle mitään, kun kaikki minulle nauravat yökirjoittelustani.


      • Stefan
        Joksu/Stevan kirjoitti:

        Kädellä minä ainakin kaipuuta lohduttelen itseäni, täällä Niuvassa.

        On taas uusi nimimerkki Stefan , ettei kukaan huomaa että olen Palstavahti Joksu.
        En nyt kirjoittanut klo 03.03 palstalle mitään, kun kaikki minulle nauravat yökirjoittelustani.

        Kiva kuulla reinokyllikki, jatka vain samaan malliin!


      • Joksuillaan
        Stefan kirjoitti:

        Kiva kuulla reinokyllikki, jatka vain samaan malliin!

        Älä vaan Joksu/Stefan nyt uuvahda, kun olet koko yön valvonut ABCllä vahtina.

        Viinakin voi tehdä sinulle temput ,jos aikasin aloitat viinan kanssa läträämään.

        Aloita vaikka laiskalla juomalla, älä heti nauti kireetä juomaa aamusella


      • Stefan
        Joksuillaan kirjoitti:

        Älä vaan Joksu/Stefan nyt uuvahda, kun olet koko yön valvonut ABCllä vahtina.

        Viinakin voi tehdä sinulle temput ,jos aikasin aloitat viinan kanssa läträämään.

        Aloita vaikka laiskalla juomalla, älä heti nauti kireetä juomaa aamusella

        Kiitos huolenpidostasi reinokyllikki!


      • Josuillaan
        Stefan kirjoitti:

        Kiitos huolenpidostasi reinokyllikki!

        Kaikki sinusta Joksu on huolissaan, me emme halua sinua menettää palstoilta, saammehan useita värikkäitä tarinoitasi lukea päivällä ,kun kirjoittelet niitä yöllä ja päivällä.
        Ympäri vuorokauden.
        Pidät todella meidän mieltä korkealla jutuillasi


      • Stefan
        Josuillaan kirjoitti:

        Kaikki sinusta Joksu on huolissaan, me emme halua sinua menettää palstoilta, saammehan useita värikkäitä tarinoitasi lukea päivällä ,kun kirjoittelet niitä yöllä ja päivällä.
        Ympäri vuorokauden.
        Pidät todella meidän mieltä korkealla jutuillasi

        Kuin myös reinokyllikki!


      • Stefan
        Stefan kirjoitti:

        Kuin myös reinokyllikki!

        Rumatikkiä pidetään ylivoimaisena puhaltimena,mutta kyllä Seijamyrsky vei voiton.


      • Stefan
        Stefan kirjoitti:

        Rumatikkiä pidetään ylivoimaisena puhaltimena,mutta kyllä Seijamyrsky vei voiton.

        Oikeassa olet reinokyllikki!


      • Palstavahti Joksu
        Stefan kirjoitti:

        Oikeassa olet reinokyllikki!

        Seijamyrsky puhaltelee lämpöisempää ilmaa ,kuin rumatikki.


      • Halvard
        Palstavahti Joksu kirjoitti:

        Seijamyrsky puhaltelee lämpöisempää ilmaa ,kuin rumatikki.

        Ei kai nyt sentään reinokyllikki?


      • Munaton Joksu
        Halvard kirjoitti:

        Ei kai nyt sentään reinokyllikki?

        Ikkunat auki autosta ,niin saa Fiattiinkin lämmintä sisälle.


      • Joakim
        Munaton Joksu kirjoitti:

        Ikkunat auki autosta ,niin saa Fiattiinkin lämmintä sisälle.

        Kaikki ikkunatko auki reinokyllikki?


      • Joksuillaan
        Joakim kirjoitti:

        Kaikki ikkunatko auki reinokyllikki?

        Jos vaan saat reuhusi ikkunoita avattua ,niin silloin tottakai avaat . Tosin et sinä talvella liiku, sinulla on rumatikki.
        On rumatikillä liian kylmää touhua, sairastut pian, eikä silloin ole ketään joka täällä vahtisi kirjoituksia.


      • Enrico
        Joksuillaan kirjoitti:

        Jos vaan saat reuhusi ikkunoita avattua ,niin silloin tottakai avaat . Tosin et sinä talvella liiku, sinulla on rumatikki.
        On rumatikillä liian kylmää touhua, sairastut pian, eikä silloin ole ketään joka täällä vahtisi kirjoituksia.

        Niinpä tietysti reinokyllikki!


      • Munaton Joksu
        Enrico kirjoitti:

        Niinpä tietysti reinokyllikki!

        Täällä uusi nimimerkki Enrico Joksu Niuvasta naisten osastolta


      • Felice
        Munaton Joksu kirjoitti:

        Täällä uusi nimimerkki Enrico Joksu Niuvasta naisten osastolta

        Kelpaapa sinun sitten reinokyllikki!


      • Joksu Lissu Felice
        Felice kirjoitti:

        Kelpaapa sinun sitten reinokyllikki!

        Sain muuten uudet näppylähanskat tänne Niuvaan, nyt ei ote lipsu ennen uuvahtamista.

        Joksu Ja Felice´ olen. Lissuski minua täällä kutsutaan, olenhan munaton naisten osastolla


      • Manuel
        Joksu Lissu Felice kirjoitti:

        Sain muuten uudet näppylähanskat tänne Niuvaan, nyt ei ote lipsu ennen uuvahtamista.

        Joksu Ja Felice´ olen. Lissuski minua täällä kutsutaan, olenhan munaton naisten osastolla

        No jopas sinulla nyt kävi hyvä tuuri reinokyllikki!


      • Joksu hakusessa
        Manuel kirjoitti:

        No jopas sinulla nyt kävi hyvä tuuri reinokyllikki!

        Tutkistelen itseäni,en tiedä enää mikä olen,olenko Manuel, Joksu vai joku muu tämänpäiväisistä.


      • Patrik
        Joksu hakusessa kirjoitti:

        Tutkistelen itseäni,en tiedä enää mikä olen,olenko Manuel, Joksu vai joku muu tämänpäiväisistä.

        Itsetutkiskelu se onkin kehittävää reinokyllikki!


      • Joksuillaan taas
        Patrik kirjoitti:

        Itsetutkiskelu se onkin kehittävää reinokyllikki!

        Olet varmaan sen Joksu todennut , klo 03.03 yöllä.

        Se rumatikki tekee kaikenlaista temppuja omistajan mielenrauhaan


      • Lennart
        Joksuillaan taas kirjoitti:

        Olet varmaan sen Joksu todennut , klo 03.03 yöllä.

        Se rumatikki tekee kaikenlaista temppuja omistajan mielenrauhaan

        Yöllä klo 03.03 onkin aika hyvä aika reinokyllikki!


      • Lennart
        Lennart kirjoitti:

        Yöllä klo 03.03 onkin aika hyvä aika reinokyllikki!

        Kyllä se vielä vöhän niinkin on että katton vaan vö hä näitten juttujenne perään.Mutta se kyllä on että jos puhaltamalla touhuu niin kyllä se on Rumatikillä,kyllä ne on poppakonsteja ne hiustenkuivaajat ja kympin sisätilanlämmittimet.Muista Joksu vastauksessa Reinokyllikki


      • Joksu
        Lennart kirjoitti:

        Kyllä se vielä vöhän niinkin on että katton vaan vö hä näitten juttujenne perään.Mutta se kyllä on että jos puhaltamalla touhuu niin kyllä se on Rumatikillä,kyllä ne on poppakonsteja ne hiustenkuivaajat ja kympin sisätilanlämmittimet.Muista Joksu vastauksessa Reinokyllikki

        No yöllä klo 03.03 nousen aina pomppinaan lämpimikseni.
        Rumatikki meilläkin on.


      • Vidar
        Joksu kirjoitti:

        No yöllä klo 03.03 nousen aina pomppinaan lämpimikseni.
        Rumatikki meilläkin on.

        Sehän onkin sinulle oikein oiva keino pysyä lämpimänä reinokyllikki!


      • Joksu
        Vidar kirjoitti:

        Sehän onkin sinulle oikein oiva keino pysyä lämpimänä reinokyllikki!

        Nyt olenkin Vidar illalla taas Mannerheim sotaleikeissämme , täällä Niuvassa.


    • Joksu

      Joksu uuvahti ,niin kuin Kuopissa sanotaan
      Olen Niuvan Ritke

    • ei kestänyt

      Kävin päisään vaunun katolla kävelemässä ja lommoille klomsahteli katto, kohta vuotaa, voi prkl.

    • Anonyymi

      Ei kestä. Nämä ei ole rakennuksia. Muutaman cm styroxlevy. En menis katolle.

      • Anonyymi

        Huollossa kattolukkuja vaihtaessa huoltomies meni katolle ja heitti katolle alleen vain pahvin.
        Itse kyllä laittaisin jonkun tukevamman levyn, sellaisen kumminkin missä kattoa vasten ensin jotain pehmeämpää, vaikka pahvi ja sen päälle vaneri.
        Nuo katothan on jo valmiiksi hieman lontollaan. Miksi niistä ei tehdä heti uutena hieman ylöspäin kaarevia. Ei tarvitsisi olla kuin puoli senttiä keskikohta koholla.


    • Anonyymi

      Minä tanssin Reinon kanssa poskivalssia auton katolla, hyvin kesti. Ainoastaan peruutuskamera sulake sökähti.

      • Anonyymi

        Olisko päävirtasulake sipannut?


    • Anonyymi

      On se tuo vajakki kaksoispersoona Joksu-Reino jaksanut... Kuinka kauan lie, tämän ketjun perusteella ainakin jo lähes 10 vuotta.
      Lopettaisit, sun tyhmät juttusi eivät kiinnosta, eivätkä naurata ketään 🎌

      • Anonyymi

        Sellaista se on kun mieli sairastuu.


      • Anonyymi

        Ei minun jutuille saakaan nauraa totista hommaa rumatikin rassaaminen ja pahviputkien oikoinen yöllä 0330


    • Anonyymi

      Varmaan pieni vika mutta kun sattuu olemaan päässä.

      • Anonyymi

        Eiköhän kyseisellä vaippapaviaanilla ole päässään kuitenkin paljon pientä suurempi vika?


      • Anonyymi

        Hovilan K-Market avautuu pian.


    • Anonyymi

      Minulla rumatikki viheltää taas yötä päivää. Palstavahti Joksu Kuopiosta

    • Anonyymi

      Minä en katolla kävelisi jos ei ole ihan pakko. Autolle ensi esim paksu pahvi ja sen päälle levy joka jakaa painoa ja levyn päällä polvillaan työskentely.

    • Anonyymi

      Katto kyllä kestää kun laitat rumatikin täysille puhaltamaan, lykkää sellaisen paineen että katto kestää..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe