miten saada pikaisesti hemoglobini taso alas?

parannusta

minulla se on liian korkea mutten voi luovuttaa vertakaan, jostain syystä käännytettiin pois migreeniä syynä käyttämällä.mitkä on nopeimmat keinot laskea hemoglobiini tasoa? mitä söisin? oon syönyt liiankin terveellisesti ja paljon kai ja toisekseen vettä en juo ku pari lasii päiväs maitoo/maitotuotteita en melkeen koskaan.olisi kiva saada hoidettua kotikeinoin hempparit alemmas.......oisko jollain neuvoja? aion vetää viikon paaston vaikka hitto soikoon! :( en tiiä mikä auttaa :( jotkut sanoo et paasto laskee hemppari tasoa mut pitäneekö paikkansa.....

17

9946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ll.

      Sukupuolesi? Ikä? Paljonko se Hb-arvo on?

      Juot aivan liian vähän.

    • Mulle kelpaa

      Anna mulle, mulla on aina liian matala, eikä mitään hajuakaan miksi.

    • verenpainetta.

      JUO VETTÄ OOT LIIAN KUIVA
      juon yön aikana litran vettä tyhjäänmahaan .

      B12vahva vitamiini taas nostaa veriarvot ylös.

    • Se auttaa

      Juo vettä.

    • ajan myötä

      Vettä ja vettä. Älä syö parsaa, veri-ja liharuokia. Maitotutotteiden pitäisi laskea kun niissä ei ole rautaa.

    • 2+2

      Nesteen tarve on 2-3 litraa päivässä.

      Ei maitoa vaan vettä.

      HB: viitearvot

      miehet 134 - 167 g/l
      naiset 117 - 155 g/l


      Hemoglobiinia voi olla myös liikaa. Syöpään verrattava punasolujen kontrolloimaton lisääntyminen ja eräät munuaiskasvaimet aiheuttavat hemoglobiinin liikatuotannon.

      Jos happea on saatavilla liian vähän, elimistö pyrkii tasapainottamaan tilanteen lisäämällä hemoglobiinin määrää. Näin käy oleskeltaessa esimerkiksi vuoriston ohuessa ilmassa sekä eräiden sydän- ja keuhkovikojen yhteydessä.

      Kohtuullinen hemoglobiinipitoisuuden suureneminen lisää kestävyyttä. Synnynnäinen liikahemoglobiinisuus on – muuhun urheilulahjakkuuteen liittyneenä – tuottanut Suomeen yhden huippuhiihtäjäsuvun.

      Hyvin korkea hemoglobiinipitoisuus on haitallinen, sillä veri tulee liian sakeaksi eikä kierrä kunnolla hiussuonissa.

      • 11+14

        Miten toi naisten viitearvo voi muka olla noin alhainen??? Minulla oli tuota luokkaa ku 117, niin piti alkaa nopeesti syömään rauhaa, ku sitä pidettiin ihan liian matalana. Mä luulin, et se olis 130.


      • 11+14
        11+14 kirjoitti:

        Miten toi naisten viitearvo voi muka olla noin alhainen??? Minulla oli tuota luokkaa ku 117, niin piti alkaa nopeesti syömään rauhaa, ku sitä pidettiin ihan liian matalana. Mä luulin, et se olis 130.

        siis rautaa...ei rauhaa...


    • parannusta

      no en söis lihaa ja maksaa oon lakto-ovo vege.noh...mitä kannattas SYÖDÄ et hemppari laskisi? eihän mun sinkki ja kalkki tabletit vaikuta niin et hemppari nousee liikaa?liikunta? oon harrastanut liikuntaa mut en tiiä laskeeko se hempparia niin väitetään.pitänee vaihtaa maito veteen.onko juusto ja jugurtti ok?
      oon 27 v nainen.

    • 139, nainen

      No paljonko se sinun hempparisi sitten on?

    • parannusta

      jotain siin 150 pintaan.....lisää vinkkei?

      • hyvin laski

        Minä olen polttanut tupakkaa ja silloin oli 150-160 hemoglobiini.
        Lopetin tupakoinnin melkein kolme vuotta sitten ja hemppa on nyt 130 pinnassa.


    • Terveydeksesi

      Juo vettä, 1-1,5litraa päivässä. Elimistön ollessa liian kuiva Hb nousee, tosin ei tuo Hb 150 huhakoilla ole liian korkea, eikä kertamittaus kerro edes koko totuutta.

    • 2+2

      150 on ihan ok.

      Voi olla myös mittavirhe.

      Mene uudestaan mittaukseen jos ihmetyttää.

      Ethän edes saa rautaa mistään ja kuukautisten kautta veri lähtee ja laskee HB:tä.

      En ymmärrä, mkä on ongelmasi?

    • parannusta

      mulla ei oo menkkoi :D hormonikierukka.........lääkäri sano et epänormaalia MULLE koska mulla on anemia, puolivuotta sitten 100 hempparit......uudet kokeet tehdäänkin 13.12....mut tahoisin päästä normitasolle...en alas en liian ylös....jos hemppa on tosi korkee sekään ei tee hyvää keholle.

    • 2+2
    • Anonyymi

      Mistä ihmeestä te olette keksineet jonkun "hempparin"? Typerää pelleilyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe