Niinistö: ”Kaikki työ on arvokasta”

Ikisinkku M

http://www.iltasanomat.fi/linnanjuhlat/art-1288629313945.html

Joopa joo, kutsuikohan Niinistö tuonne juhliinsa yhtään siivoojaa, mäkkärin myyjää, talkkaria tms. Jos ei kutsunut niin epäilen hänen oikean arvostuksensa ja puheidensa olevan ristiriidassa, hänen oikeassa arvomaailmassaan jotkut kelpaa juhliin ja toiset siivoamaan jäljet.

43

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesvm_1967

      No, Sauli onkin kokoomuslainen, esittää ainakin pehmeää linjaa mutta en kanssa tiedä. Oma isäukkoni oli Saulin intoutunut fani ja tukija aiemmin, jostain syystä on nyt muuttanut mieltään. Mutta faija onkin kovan luokan kokkare vaikka on puhdas duunaritausta. En tajua asiaa. Riita siitä kuitenkin kerran tuli kun en itse kallistu kokkareisiin.

      Eikös sen kuitenkin pitänyt olla niin että "kansa valitsee presidentin" eikä niin että "presidentti valitsee kansan"??

      Eli siinä mielessä hiton hyvä pointti, jos suomalaisessa demokratiassa kerran presidentin pitäisi edustaa koko kansaa niin vähintään puolet kutsuista pitäisi lähettää työn raskaan raatajille eli juurikin siivoijille, myyjille ja milloin nähdään ensimmäinen roskakuski eli nykyään jollakin hienommalla nimellä tunnettava duunari kuten "jätehuollon ammattilainen" noissa IP-juhlissa?

      Asialliset ja työlleen omistautuneet rividuunarit on unohdettua presidentin kanslian toimesta, muutama hassu pääsee jotka ovat syystä tai toisesta ylittäneet Iltalehden uutiskynnyksen. Loput ovatkin jotain melko turhia jokapäiväisessä puvussaan pyöriviä läskiperseitä, muutamaa urheilijaa lukuunottamatta.

      Sääntönä oli kait että ansioituneet kansalaiset pääsevät juhliin.. ilmeisesti ei ole ansioitunut ellei pääse uutiskynnyksen yli? Kuitenkin.. "koko kansan presidentti". Jotenkin ristiriitaista?

      • Ikisinkku M

        Nuo duunaritaustaiset kokkarit, minunkin yksi kaveri joka ihan duunarinhommia tekee on yrittäjä ja oli niin kokkaria ennen tajusi huijauksen, nykyään se on vähän hukassa kun ei oikein tiedä mitä olisi.

        Samaa mieltä, itsekin ajattelin että ainakin puolet siellä pitäisi olla työn raskaan raatajia, seitsemästä tai kahdeksasta neljään painavia työmyyriä niin sitten voisi uskoa että ihan oikeasti "herrat" arvostaa taviksia muinakin kuin kustannusten maksajina. Mitä tuossa syrjäsilmällä seurannut niin eipä tuolla ole näkynyt kun kullttuuriväkeä, julkkiksia, poliitikoita ja ehkä joitakin varakkaita jotka parhaansa mukaan kiertää veroja niin ettei niitä tarvitsisi yhteiseksi hyväksi maksaa, aikamoisia syöpäläisiä siis kaikki kun eivät juurikaan tuota yhteiskunnalle mutta ottavat runsain mitoin.


    • ....

      Jaa, kas kun en työtön kotiäiti kutsua saanut. Kotiäidit ei kai tee mtn arvokasta.

      • Ikisinkku M

        Noo, kyllä se varmaan jossain äitienpäiväpuheessa muistaa Sauli mainita arvostusta niin kuin nyt duunareille mutta tuskinpa tulee kutsua.


    • nimetönmerkki

      Miten edes sitä ihmettelet.Ylimistö on alimistosta kaukana.Rahvas tuhlaa aikaansa torilla kuivin suin,kun eliitti porukka juhlii hippelissä.Näin on ja aina ollutkin,eikä tule koskaan muuttumaan.Risaperseet ovat ylimistön riesana,rikkaita oksettaa katsella köyhiä joukossaan.Elliitit tuoksuvat ruusuilta,kun taas rahvas viemäriltä.Joku ero pitää olla yhteiskunnassa ?

      • Ikisinkku M

        En minä sitä ihmettele sen kummemmin enkä asiaa edes ajattelisi mutta nuo kaksinaamaiset pötypuheet avauksen linkissä ärsytti. Jos olisi sanonut että kansan työ p...aa ja me eliitti olemme parempia ihmisiä vaikkemme oikein mitään teekään olisi se sentään ollut rehellistä.


    • Kuuluihan noita tavallisia duunareita joukossa olevan. Ties mitä kotiseuruyhdistysten nokkamiehiä ja naisia.

      • Ikisinkku M

        Oikeastaan nuo lammasmaiset kätyrit ovat kansan kannalta pahempia kuin itse eliitti luodessaan mielikuvan tyytyväisestä kansasta.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Oikeastaan nuo lammasmaiset kätyrit ovat kansan kannalta pahempia kuin itse eliitti luodessaan mielikuvan tyytyväisestä kansasta.

        Suurin osa kansasta on tutkimusten mukaan tyytyväisiä elämäänsä, vaikka vähälukuisista, mutta sitäkin äänekkäämmistä ikinarisijoista se onkin vain suurta valhetta. Minäkin olne ihan tyytyväinen nykymenoon, vaikka velkaantuminen ja työttömyys huolettaakin.


      • Ikisinkku M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Suurin osa kansasta on tutkimusten mukaan tyytyväisiä elämäänsä, vaikka vähälukuisista, mutta sitäkin äänekkäämmistä ikinarisijoista se onkin vain suurta valhetta. Minäkin olne ihan tyytyväinen nykymenoon, vaikka velkaantuminen ja työttömyys huolettaakin.

        Niinpä niin, suurin osa kansasta onkin tyhmiä lampaita eivätkä ajattele ettenpäin, sitä perintöä mitä jätämme jälkipolville. Kyllä minkin henkilökohtaisella tasolla klaaraan mutta tuo velkaantuminen minua huolestutti jo silloin kun kreikkaan alettiin rahaa syytämään, suurin osa työkavereistani oli ihan samanlaisia kuin sinä "eihän se ole kuin pari tonnia" mutta kyllä siitä jälkipolvet maksaa useammankin. No minua ei hirveästi säälitä jos joutuvat kuseen jättiasuntolainoineen, minä en joudu.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Niinpä niin, suurin osa kansasta onkin tyhmiä lampaita eivätkä ajattele ettenpäin, sitä perintöä mitä jätämme jälkipolville. Kyllä minkin henkilökohtaisella tasolla klaaraan mutta tuo velkaantuminen minua huolestutti jo silloin kun kreikkaan alettiin rahaa syytämään, suurin osa työkavereistani oli ihan samanlaisia kuin sinä "eihän se ole kuin pari tonnia" mutta kyllä siitä jälkipolvet maksaa useammankin. No minua ei hirveästi säälitä jos joutuvat kuseen jättiasuntolainoineen, minä en joudu.

        Parempi maksaa työssä ollessaan jättiasuntolainaa kuin pienestä eläkkeestä jättivuokraa. Turha on sitten mummojen ja pappojen purnata leipäjonossa.


      • Ikisinkku M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Parempi maksaa työssä ollessaan jättiasuntolainaa kuin pienestä eläkkeestä jättivuokraa. Turha on sitten mummojen ja pappojen purnata leipäjonossa.

        Niinhän se on mutta nyt ne on niin jättejä ettei kestä yhtään korkoprosentin nousua joka brysselissä päätetään, siksipä meidän ei pitäisi kansakuntana velkaanuta mahdottomuuksiin kun se aina tietää lisää veroja.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Niinhän se on mutta nyt ne on niin jättejä ettei kestä yhtään korkoprosentin nousua joka brysselissä päätetään, siksipä meidän ei pitäisi kansakuntana velkaanuta mahdottomuuksiin kun se aina tietää lisää veroja.

        Velkaantuminen yksilötasolla on vähän eri juttu kuin kunta- tai valtiotasolla. Siksi toisekseen on eri asia, onko velka investointi- vai syömävelkaa. Sikäli asuntolaina on hyvä juttu, mutta vaikkapa lomamatkaan otettu kulutusluotto huono.


      • Ikisinkku M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Velkaantuminen yksilötasolla on vähän eri juttu kuin kunta- tai valtiotasolla. Siksi toisekseen on eri asia, onko velka investointi- vai syömävelkaa. Sikäli asuntolaina on hyvä juttu, mutta vaikkapa lomamatkaan otettu kulutusluotto huono.

        Niinhän sitä luulisi mutta tuon valtiontason velkaantumisen takia meidän eläkkeelle pääsy siirtyy ainakin sen pari vuotta, kyllä se minusta on väärin varsinkin kun ottaa huomioon että meidät siivotaan sitten kortistoon hyvissä ajoin ennen sitä siirtymisikää, ei päästä nauttimaan täyttä eläkettä niin kuin meidän vanhempien ikäluokka.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Niinhän sitä luulisi mutta tuon valtiontason velkaantumisen takia meidän eläkkeelle pääsy siirtyy ainakin sen pari vuotta, kyllä se minusta on väärin varsinkin kun ottaa huomioon että meidät siivotaan sitten kortistoon hyvissä ajoin ennen sitä siirtymisikää, ei päästä nauttimaan täyttä eläkettä niin kuin meidän vanhempien ikäluokka.

        Kaiken kaikkiaan eläkkeiden taso on noussut koko ajan ja nousee elinaikaleikkurista huolimattakin. Toisekseen kohoavasta eläkeiästä huolimatta ihmiset ovat aina vain pidempään eläkkeellä, koska elinikä pitenee nopeammin kuin eläkeikä nousee.

        Tuosta Kreikalle lainatusta rahasta vielä: Minustakaan rahaa ei olisi pitänyt lainata vaan Kreikka olisi pitänyt potkaista pois eurosta, koska se alun perinkin hyväksyttiin mukaan väärin perustein. Mutta lainatut rahat ovat yksi kullin luikaus verrattuna esimerkiksi sosiaalimenoihimme ja niihin otettuun valtionvelkaan verrattuna. Sikäli kärpäsestä on tehty härkänen, kun kansalla ei ole suhteellisuudentajua senkään vertaa kuin tyhmillä toimittajilla tai päättäjillä.


      • Ikisinkku M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Kaiken kaikkiaan eläkkeiden taso on noussut koko ajan ja nousee elinaikaleikkurista huolimattakin. Toisekseen kohoavasta eläkeiästä huolimatta ihmiset ovat aina vain pidempään eläkkeellä, koska elinikä pitenee nopeammin kuin eläkeikä nousee.

        Tuosta Kreikalle lainatusta rahasta vielä: Minustakaan rahaa ei olisi pitänyt lainata vaan Kreikka olisi pitänyt potkaista pois eurosta, koska se alun perinkin hyväksyttiin mukaan väärin perustein. Mutta lainatut rahat ovat yksi kullin luikaus verrattuna esimerkiksi sosiaalimenoihimme ja niihin otettuun valtionvelkaan verrattuna. Sikäli kärpäsestä on tehty härkänen, kun kansalla ei ole suhteellisuudentajua senkään vertaa kuin tyhmillä toimittajilla tai päättäjillä.

        Joopa joo, siksihän ne ovat nämä tämänpäivän eläkeläiset kun heillä oli maailman huippuluokkaa terveyspalvelut ym. arvaa onko meillä kun eu-syövän aikana on vain koko ajan alasajettu terveys- ym. palveluja ja samaan aikaan on sosiaalimenot vain kasvaneet. Mietihän sitä ja "itsenäisyyttä".


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Joopa joo, siksihän ne ovat nämä tämänpäivän eläkeläiset kun heillä oli maailman huippuluokkaa terveyspalvelut ym. arvaa onko meillä kun eu-syövän aikana on vain koko ajan alasajettu terveys- ym. palveluja ja samaan aikaan on sosiaalimenot vain kasvaneet. Mietihän sitä ja "itsenäisyyttä".

        No mietitään. Ylensä "itsenäiset" valtiot ovat köyhiä ja eristäytyneitä diktatuureja. Loput maat ovat enemmän tai vähemmän riippuvaisia ulkomaankaupasta eikä sitä voi käydä omilla säännöillä.

        Lääketiede kehittyy ja vie jatkuvasti enemmän rahaa. Nyt haikaillaan menneisyyteen, kun joka pitäjässä oli lääkäri, jolle ei tarvinnut jonottaa. Samalla unohdetaan, että lääkäri vain totesi syövän tai sydänvian ja lähetti potilaan kotiin kuolemaan, kun hoitokeinoja ei ollut. Sitäkö me haikailemme takaisin? Tai itsenäisyyttä Neuvostoliiton ikeen alla?


      • Ikisinkku M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        No mietitään. Ylensä "itsenäiset" valtiot ovat köyhiä ja eristäytyneitä diktatuureja. Loput maat ovat enemmän tai vähemmän riippuvaisia ulkomaankaupasta eikä sitä voi käydä omilla säännöillä.

        Lääketiede kehittyy ja vie jatkuvasti enemmän rahaa. Nyt haikaillaan menneisyyteen, kun joka pitäjässä oli lääkäri, jolle ei tarvinnut jonottaa. Samalla unohdetaan, että lääkäri vain totesi syövän tai sydänvian ja lähetti potilaan kotiin kuolemaan, kun hoitokeinoja ei ollut. Sitäkö me haikailemme takaisin? Tai itsenäisyyttä Neuvostoliiton ikeen alla?

        Minä ainakin ajattelen sitä itsenäisyyttä joka meillä oli ennen eu:ta joka on pilannut suunnilleen kaiken, nythän ollaan tilanteessa jossa ei se neuvostoliittokaan olisi huonompi vaihtoehto isäntänä.


    • Sinä, minä ja hentun liisa maksetaan itsenäisyyspäivien kutsuilla käytettyjen alkoholijuomien veron ja sen lisäksi maksamme aina kutsuvieraiden matkakulut. Mutta saamme sentään katsoa ne 200 eurolla.

      • miesvm_1967

        Hyvä modelli, tässä oli pointtia :D


    • herkistyy

      Legendaarinen lausahdus , että oikeen tulee silmään

    • //Mies//
    • miesvm_1967

      Jumalauta, sain idean!! Kasvatan tukkani perseeseen, pukeudun outoihin vaatteisiin, puhun outoja ja väännän savesta jonkun paskapökäleen jonka uunitan ja maalaan sateenkaaren väriseksi. Sitten väitän olevani taiteilija jolla on syvällinen näkemys yhteiskunnan sielulliseen nykyhetkeen, hektisiin arvoihimme ja teokseni (pökäleeni) edustaa yhteiskunnallista olemustamme, siitä miten arvomme ovat hukassa mutta tulevaisuus on positiivinen koska edustamme kansakuntaa, sivilisaatiota.

      Siinä voi Sauli puvussaan ja Jenni halkiopuvussaan sitten sitä ihastella, miten se puhuttelee tätä kansakuntaa henkisellä tasolla. Ministeritkin saa sanoa samaa koska en ole pinnallinen enkä ronkeli vierailijoista, tervetuloa myös Jykä! Tarjolla haaleaa vettä sekä jäniksenjälkipiiraita. Jos olen hövelillä tuulella, saa Jenni leikata näyttelyn vessapaperiaitauksen poikki tylsillä Fiskarsin saksilla.

      Eiköhän tuosta ala taiteilija-apurahat juoksemaan ja ehkä saan oman säätiön että voin kiduttaa ihmisiä merkillisillä jutuillani, seuraava voisi olla vaikka 3 ristiinhitsattua vanhaa polkupyörää, sen luulisi puhuttelevan kriitikoita ja poliitikoita vieläkin syvällisemmin? Voinkin siis lopetella päiväduunini aika leppoisissa merkeissä.

      Kyllä taiteilijat ovat neroja, noin hienoihin töihin on hyvä sijoittaa rahaa syöpälasten tms. sijaan, kuoleehan ne joka tapauksessa että hukkaan heitettyä rahaa olis. Paljon fiksumpaa maksaa 100 egen lippu mun kulttuurinäyttelyyn missä on savesta tehtyjä pökäleitä ja hitsattuja fillarinromuja, se elähdyttää, virkistää ja saa katsomaan kaikkeutta ihan uusin silmin. Vierailija saa uutta ulottuvuutta niin yhteiskunnallisesti kuin inhimillisesti ja omana itsenään.

      Nyt äkkiä saunaan hiomaan tätä uutta strategiaani!

      • Ikisinkku M

        Ei muuta kuin kullttuuritehdas pystyyn. Vähn kyllä epäilen että olet liian ongelmaton ja fiksu taiteilijaksi mutta aina kannattaa yrittää.


    • second

      Itse en haluaisi nostaa työntekoa mihinkään ingressiin.

      • Ikisinkku M

        Mutta kun ei ne poliitikot oikein muuta osaa, vaikeina aikoina ne aina kannustaa kansaa pikkuisen kehaisemalla entistä suurempiin ponnistuksiin.


      • second
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Mutta kun ei ne poliitikot oikein muuta osaa, vaikeina aikoina ne aina kannustaa kansaa pikkuisen kehaisemalla entistä suurempiin ponnistuksiin.

        Minä en valitettavasti oikein seuraa politiikkaa.


      • Ikisinkku M
        second kirjoitti:

        Minä en valitettavasti oikein seuraa politiikkaa.

        Se on oikein hyvä kun jos seuraa niin ei siitä saa kuin pahan mielen, en minäkään oikeastaa seuraa ja tänääkin kieltäydyin yhden kaverin kanssa keskustelemasta aiheesta ettei mene turhaan riitelyksi :)


      • second
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Se on oikein hyvä kun jos seuraa niin ei siitä saa kuin pahan mielen, en minäkään oikeastaa seuraa ja tänääkin kieltäydyin yhden kaverin kanssa keskustelemasta aiheesta ettei mene turhaan riitelyksi :)

        Jätän politiikan miehille. :) Olisin tänään muuten tarvinnut miehistä voimaa avukseni, mutta yhtään miestä ei näkynyt mailla, halmeilla.


      • Ikisinkku M
        second kirjoitti:

        Jätän politiikan miehille. :) Olisin tänään muuten tarvinnut miehistä voimaa avukseni, mutta yhtään miestä ei näkynyt mailla, halmeilla.

        Sekin on hyvä vaikka ei ne miehetkään oikein sitä osaa :) Sinun olis pitänyt vaikka jotain naapurin miestä käydä kysymässä avuksi, olisi varmaan mielellään singonnut pelastamaan neitoa pulasta.


      • second
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Sekin on hyvä vaikka ei ne miehetkään oikein sitä osaa :) Sinun olis pitänyt vaikka jotain naapurin miestä käydä kysymässä avuksi, olisi varmaan mielellään singonnut pelastamaan neitoa pulasta.

        Itseasiassa he olisivat juosseet karkuun, sillä minulla oli jotain, mitä he olisivat pelänneet. Sinä et varmaankaan pelkää mitään.


      • Ikisinkku M
        second kirjoitti:

        Itseasiassa he olisivat juosseet karkuun, sillä minulla oli jotain, mitä he olisivat pelänneet. Sinä et varmaankaan pelkää mitään.

        Mitähn lienee ollut? Kyllä minäkin joskus pelkään, vapaita naisia erityisesti saatan säikähtää, he kun voivat olla uhka helpolle sinkkuelolle :)


      • second
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Mitähn lienee ollut? Kyllä minäkin joskus pelkään, vapaita naisia erityisesti saatan säikähtää, he kun voivat olla uhka helpolle sinkkuelolle :)

        Voin kertoa, että olen aivan poikki. Hädin tuskin jaksan kirjoittaa.


      • Ikisinkku M
        second kirjoitti:

        Voin kertoa, että olen aivan poikki. Hädin tuskin jaksan kirjoittaa.

        No huh, lepäämään mee kiiruusti sitten, oikein hyvää yötä ja oikein kauniita unia toivottelen :)


      • second
        Ikisinkku M kirjoitti:

        No huh, lepäämään mee kiiruusti sitten, oikein hyvää yötä ja oikein kauniita unia toivottelen :)

        En voi, kun on velvollisuuksia... mutta hyvää yötä vain.


      • Ikisinkku M
        second kirjoitti:

        En voi, kun on velvollisuuksia... mutta hyvää yötä vain.

        Jaksamista sitten ainakin, harmillista kun joudut väsyneenä valvomaan. Kiitoksia, minähn jo toivottelinkin mutta vielä uudestaan :)


      • Ikisinkku M

        Yksittäistapaus, tottakai joku työmuurahainen nostetaan pallille jotta saadaan muut työmuurahaiset uurastamaan. Ongelma on siinä että niitä trukkikuskeja ym. pitäisi olla puolet porukasta vähintäänkin.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Yksittäistapaus, tottakai joku työmuurahainen nostetaan pallille jotta saadaan muut työmuurahaiset uurastamaan. Ongelma on siinä että niitä trukkikuskeja ym. pitäisi olla puolet porukasta vähintäänkin.

        Muuta Tanskaha.


    • Kyöstix

      Kansaa täytyy yrittää yhtenäistää näinä kansantalouden vaikeina aikoina edes puheissa.

      • Nasdaq

        Omituinen yhtälö: yhtenäistäminen luo uutta.


        (mene nyt edes johonkin opistoon - reps)


      • (reps)

    • Juhlapuheissa muistetaan aina hehkutta, kauniilla korulauseilla, hyväntahtoisuutta ja välittämistä. Toivottavasti ne sanat joskus konkretisoituisivat arkipäivän teoiksi, eikä vaan jäisi pelkäksi puheeksi.

      Luultavasti Sauli kirjoitti Itsenäisyyspäivän puheensa itse, ainakin toivon niin.
      Välttämättä kaikki puhujat eivät kirjoita omia puheitaan. Niillä on erikseen avustajat siihen hommaan. Siksi ne ei muista mitä milloinkin tuli sanottua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe