Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

15 kiloa kesään mennessä

kesäksi kuntoon

Tiedän että samanlaisia ketjunaloituksia on jo.Tavoitteena ois pudottaa 15 kiloa kesään mennessä.Nutraamalla ois tarkoitus laihduttaa näin aluksi.Tänään paino oli 76 kiloa ja tavoitteena on 60 kiloa.pituutta on 167 cm.Olen laihduttanut 30 kiloa,josta 15 kiloa tuli takaisin kolmessa kuukaudessa.Ihan järkyttävää.Repsahdin todella pahasti kun lopetin ruokapäiväkirjan pidon.

14

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäksi kuntoon!

      Laihduttamisen näköjään jo osaat, kerta olet saanut niinkin paljon pois kuin 30kiloa!! Onnea siitä! Tässä kesään mennessä sun täytyy opetella tapoja millä pitää paino kurissa kesällä ja kesän jälkeenkin. Kesällä varsinkin on hirveästi houkutuksia - grillijuhlia, alkoholia... Miten ajattelit pitää painon kurissa?

      Itse aloitin juuri viisi päivää sitten -10kg taipaleen ja aion myös saavuttaa sen kesään mennessä. :)

    • kesäksi kuntoon

      Joo.Laihduttamisen osaan,mutta juurikin niiden kilojen pitäminen jatkossa poissa on mulle se hankalin osuus.Mulle ei tuu olemaan lähestyvä joulu hankala,koska tiedossa ei ole mitään sukujoulua.Eli mitään pakkosyömistä ei ole luvassa.Niin mun ei tartte alottaa diettiä vasta joulun jälkeen.Viime kesänä tuli tehtyä lenkkejä lähes joka päivä,talvella en lenkkeilyä harrasta vaan luotan ruokavalioon.Olen ennenkin laihduttanut pelkällä ruokavaliolla kymmeniä kiloja.

      Kesäkään ei periaatteessa tuo vaikeuksia,koska grillaaminen on todella minimissä.Toisin sitä ei ole ollenkaan.Alkoholia en käytä ollenkaan.Joten nuo eivät ole ongelma painonhallinnassa.

      Mulla on nyt kyllä aikaa miettiä keinoja ,joilla sitten painon saa pidettyä poissa.olen huomannut että ruokapäiväkirjan pitäminen on todella avainasemassa ja kaloreiden laskeminen.Heti kun lopetan kirjaamisen niin sitä alkaa vaan syömään kaikenlaista.Tiedän kyllä mitä pitäisi syödä että paino pysyy sitten pois.

      Se mikä mut saa syömään eli ahmimaan herkkuja on tylsyys.Mulla ei ole mitään muuta syytä ahmia sokeria ja rasvaa kuin tylsistyminen.En ole työelämässä eli suurin aika menee kotona koneella ja sitä sit napostelee kaikkea siinä samalla.Eli energiankulutus on todella vähäistä.

      Olen muistaakseni aikasemmin pudottanut kaksi kertaa 30 kiloa ja molemmilla kerroilla kilot tuli takasin.Joten mä oppisin nyt tämän 15 kilon pudotuksen jälkeen jotain,ettei koko ajan tarttis taistella kilojen takia.

      • Kuulostaapa tutulta toi sun historia. Mä oon myös päästänyt kaikki kilot aina takaisin ja nimenomaan sen jälkeen kun oon lopettanut kalorien laskemisen. Nyt meneillään syömisen opettelu ilman jatkuvaa laskemista. Mulla on enemmän pudotettavaa, mut lähtisin mielelläni sun kanssa tsemppaamaan. Nimimerkin takaa löytyy s.postiosoite. :) Pistäs koodia jos tsemppi kelpaa.


    • kesäksi kuntoon

      Kyllä tässä laihdutuskaveri olisi hyväksi.Päivä kerrallaan tässä on mentävä.Yritän olla käymättä joka päivä vaa' alla.Nutrilett kuurin aikana mulla on ollut tapana käydä joka päivä katsoo paino.Nyt yritän odottaa muutaman päivän.Sunnuntaisin pidän aina ns. virallisen punnituspäivän ja kirjaan painon ylös.Mulla on nyt tavoitteena saada ensimmäisinä viikkoina pari kiloa aina pois ja sit kilon viikkovaudilla.Se pitäis riittää.Ja keväällä olla taas normaalipainossa.Mä painoin parhaimillani 56 kiloa viime kesänä.Mutta nyt olen tyytyväinen kun saavutan sen 60 kiloa.

    • Ratsastaja

      minulla painoa putosi 15 kg vuosi sitten ja kaikki tuli takaisin. painon sain tippumaan pelkällä liikunnalla. Liikuin vähintään 5 kertaa viikossa ja vähintään 3 tuntia kerrallaan. Kävin ratsastamassa (joka on oikeasti hyvää liikuntaa vaikka moni väittää muuta)tietenkin talli töihin kuluin muutama tunti mutta sekin on hyötyliikuntaa:)huomasin sen että turha napostelu jäi pois koskayksin kertaisesti ei ollut aikaa tylsistyä janaostella. Olen opiskelia joten päivät kului koululla ja illat tallilla. olen huomannut itsessäni samaa ongelmaa tysistyneenä tulee naposteltua jolloin kilot tulee takaisin. nyt ratsastus on jäänyt vähemmälle nii kilot tulivat hiljalleen takaisin.. minun mielestä hyvä ratkaisu ongelmaasi kehittele itsellesi jotai tekemistä taikivaharrastus jossa kuluu aikaa niin ei jää aikaa turhalle napostelulle

    • kesäksi kuntoon

      Mulla on nyt nutrilett pusseja kuukaudeksi.Sen jälkeen siirryn kiinteään ravintoon.Talvella ei tuu todellakaan liikuttua.Siksi haluan nyt hyvän startin tähän laihduttamiseen.Sunnuntaina kirjoittelen miten ensimmäinen viikko meni.Toiveissa on ainakin kahden kilon pudotus.Vaikkakin ne on nesteitä.

    • Hae tietoa

      Etkö sä vieläkään ole oppinut näännytysdieeteistä mitään? Ei niillä saa pysyvöö laihdutustulosta vaan kilot tulevat liki 100% varmuudella takaisin, useimmiten korkojen kera. Ensimmäisestä vähäkalorisella dieetillä tai paastolla pudotetusta viidestä kilosta vain 1kg on rasvaa, 3,5kg vettä ja 0,5kg LIHASTA! Siiitä eteenpäinkin rasvaa voi palaa vain 60% painonpudotuksesta. Hitaalla (1-2kg/kk) laihduttamisella voit polttaa rasvaa jopa 90-100%. Jokaisella näillä pikalaihdutuskierroksillasi olet muuttanut kehosi rasva-lihaskoostumusta epäedullisimmaksi. Joka kerran olet hävittänyt lihasmassaa, joka on se kudos, joka polttaa rasvaa. Näin olet heikentänyt mahdollisuuksiasi pitää paino tasapainossa ja lihot aina helpommin pienemmällä kalorimäärällä. Jojittelet ja päädyt lihavaksi. Tosi tyhmää!

      Ainoa laihdutustapa, jossa on mahdollisuus pysyviin tuloksiin, on muuttaa ruokailutottumuksia. Säännöllinen ateriarytmi on A ja O. Syö joka aamu aamiainen, lounas ja päivällinen sekä 2-3 välipalaa. Jokaisella aterialla tulisi olla proteiinia, rasvaa ja hyviä hitaita hiilihydraatteja. Rasvan poltto vaatii siis myös rasvaa. Jätä pois ruokavaliosta tai minimoi sokerit, valkoinen leipä, peruna, riisi, pasta, mehut, alkoholi. Lisää kasviksia ja proteiinia. Näin sinun ei tarvitse laskea kaloreita, verensokeri pysyy tasaisena, ei tule insuliinipiikkejä ja samalla pidät nälän ja makean himot poissa. Et enää kaipaa ennen rakastamiadi pizzoja ja suklaita. Voit nauttia herkkuja satunnaisesti ja silti laihdut, mutta hitaasti. Kumpi on tärkeämpää, laihdutuksen nopeus vai tuloksen pysyvyys ja terveys?

      Mene kirjakauppaan tai kirjastoon ja hanki luettavaksi ravitsemustutkija/terapeutti Patrik Borgin kirjoja esim. Vinha perä - Laihduttamisen myytit ja faktat. Paremmalla tiedolla et voisi vahingoittaa itseäsi niin kuin nyt olet tekemässä.

      • kesäksi kuntoon

        Joo.Mä tiedän.Älä sä ala mua neuvomaan.Jos mä haluun olla kuukauden näännytysdietillä niin se on mun oma asia.Ei sun kannata ottaa siitä itselles ongelmaa.Mulla on tavoitteena päästä normaalipainoon,ei hankki pyykkilautavatsaa.Kun menetän lihasmassaa niin sittenhän menetän.Emmä tee siitä itselleni ongelmaa.Itse mä omat kiloni kannan.Mulla on jatkossa tarkoitus pudottaa 0,5 kiloa viikossa.Mä haluun itse hyvän alun,koska se motivoi mua.Ja kun mä haluun laskea kaloreita niin miks sä teet siitä itselles ongelman,musta on mukava laskea ja kirjata ylös syömiset.Mulla ei oo ikinä ollut mitään terveysongelmia.Aina kaikki arvot olleet normaalit.


    • läskit veks

      Minäkin haluan kesäksi AINAKIN 15 kiloa pois. Ajattelin Jutan Go Fat Go -ohjelmalla. Nyt olen viikon syönyt melkein ohjeiden mukaan. Aamulla huomasin, että käyttämässäni Elovena pikapuurossa on sokeria. Sen vaihdan pois, vaikka onkin hyvää. Muuten olen tarkkaan noudattanut ohjetta. Kuntopyörällä puoli tuntia joka toinen päivä ja koiran kanssa tunnin reipas kävely joka päivä.

      Tammikuussa ajattelin ilmoittautua Superdieetti nettiryhmään.

    • %%@@##/7

      Alle 1500kcal ei saisi laihdutuksessa mennä ollenkaan. Jo sillä, että vähentää 500-1000kcal vuorokaudessa normaalikulutuksestaan, laihtuu. Liikunnan lisääminen tukee laihdutusta, mutta ruokavaliolla on 80% vaikutus laihdutukseen. Peruskulutuksen, joka riipppuu iästä, sukupuolesta, työn laadusta, liikunnallisesta aktiivisuuesta ja painosta, voi arvioida esim. Sydänliiton energialaskurilla.
      Nopeat hiilarit pois, hyvät hitaat on ok.

      • kesäksi kuntoon

        Mun peruskulutus on noin 1500 kcal,joten jos tosta otetaan 1000 pois niin jää 500.Mulla ei kulu energiaa vuorokaudessa lähellekkään 2000 kcal.Mä en käy töissä,joten energia jota kulutan menee siihen että pysyn ylipäänsä hengissä.


    • Energialaskin

      Täältä voit itse laskea oman energiantarpeesi eli peruskulutuksesi kaloreissa:
      http://www.sydanliitto.fi/energiantarve1

      Vaikka oletkin toimeton ja epäaktiivinen, kulutat pyöreästi 1700-2100kcal/vrk. Pienikin jatkuva vaje kalorien saannissa laihduttaa.

    • Energialaskin jatk.

      Nuo äskeiset luvut olivat naishenkilön, jolla on hidas aineenvaihdunta, sillä tavallisen kokoisesi passiivisen naisen peruskulutus 2097 kcal/vrk ja siinä on yksilökohtaisesti /- 20%:n hajonta. Peruskulutus voi siis olla jopa 2516 kcal/vrk. Vähän jos liikkuu, kulutusta saa ylöspäin ja saa kerättyä miinuskaloreita.

      • kesäksi kuntoon

        No sain tuloksen n. 1900 kcal.Ei millään pahalla mutta oletko kommentoinut muillekin nutraajille täällä netissä siitä miten pitäisi laihduttaa.Koska en todellakan ole ainut nutraaja tässä maassa.Jokainen laihduttaa tavallaan.Tää on nyt mun tapa.Jos saat iloa siitä että pääsette kertomaan mulle asioita jotka jo tiedän niin mikäs siinä.Sulla on iso työ kun alat jokaiselle nutraajalle neuvomaan siitä miten väärällä tavalla he laihduttavat.Korostan vielä että en todellakaan ole ainoa nutraaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe