Toinen nainen, selittäkää miehenlogiikalla...

ttt

Heips!
Eli myönnän, olen/olin se toinen nainen eräälle varatulle miehelle (hän ei ole kihloissa, ei yhteistä omaisuutta tai lapsia)...
Tunteet tulivat molemmille ja hiton vahvoina. Tiedän että olemme ns. sielunkumppaneita. Kemiat ja huumori jne osuu kohdilleen. Olemme ihannekumppanit toisillemme. MUTTA..
Molemmat halutaan olla periaatteellisia ihmisiä ja inhoamme pettämistä. Sovimme että emme sekoile enään mitään keskenään, koska se ei ole reilua ketään kohtaan. Jatkamme siis ystävinä, mutta en usko että tunteet häviävät mihinkään..

Mietin tuossa, kun tämä mies sanoi, että haluaa kääntää kaikki kortit oman kumppanin kanssa, ennen kuin hän edes eroaa tästä (on miettinyt jo eropäätöstä jo kesästä saakka, eli reippaasti ennen minun tuloa kuvioihin)....Silti hän antaa ymmärtää sanattomasti että "minä hoidan tämän ensiksi pois ja tulen sitten sinun ovellesi, niin aloitetaan puhtaalta pöydältä"..Mies on sanonut suoraan, että jos hän lemppaisi naisensa minun vuokseni pellolle ja hyppäisi samointein minun kanssani suhteeseen, niin se ei tulisi onnistumaan (näin psykologisesti ajateltuna)..tottahan se on, kyllähän itsellänikin kolkuttaisi kysymys, että voisiko häneen luottaa kumppanina jos oma suhde hänen kanssaan olisi alkanut tuollein.. Sen tiedän että hän on puun ja kuoren välissä ja puulla päähän lyöty, eikä halua tehdä mitään hätäisiä ratkaisuja minkään suhteen, kunnioitan hänen päätöstään.

Mun pitäisi koittaa siis jatkaa nyt normaalisti elämääni, ilman että odotan milloin hän kolkuttaa ovelleni.. Mun pitäis koittaa antaa muillekin miehille tilaa tutustua muhun, mutta eih, en päästä muita lähelleni silloin kun olen jostain tietystä ihmisestä kiinnostunut.
Mulla ei ole kiire seurustelemaan kenenkään kanssa, mutta en kykene yhdenillan juttuihin kun eniten hellyyttä kaipaan..saan vaan toiselle pahan mielen jos alkaisin hakee satunnaista hellyys ja seksiseuraa baarista, jos toisella miehellä olisikin enempiä toiveita minun suhteeni..

Kukahan viisaampi osaisi antaa ne ratkaisevat sanat mulle...?

32

1091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomioni herätti se, että sanot sielunkumppaniksesi miestä, joka kuitenkin haluaa vielä yrittää oman puolisonsa kanssa. Sinä olet siis hänelle vasta se kakkosvaihtoehto, mielestäni se ei täytä sielunkumppanuuden kriteereitä... Muutenhan mies olisi jo eronnut ja antaisi teille mahdollisuuden, vaikkakin hitaasti edeten eikä välittömästi uuteen suhteeseen rynnäten mutta silti. Hän tekee väärin sekä sinua, itseään että puolisoaan kohtaan. Sinua hän roikuttaa löyhässä hirressä, puolisonsa kanssa hän roikkuu kun ei osaa ilmeisesti irtikään päästää eikä anna näin ollen kummallekaan heistä mahdollisuutta aitoon onneen.

      Itse en jäisi sinuna elättelemään toiveita miehen suhteen. Tiedän kuulostavani jyrkältä, mutta jollei mies halua minua ja vain minua, niin hän saa puolestani mennä. En halua enää koskaan elää suhteessa, jossa en ole se todellinen ja ainoa vaihtoehto. Mieluummin olen yksin ja silittelen kissojani hellyydenpuutteessani.

      • Lisäisin vielä sen, että jotenkin ymmärtäisin miehen roikkumisen nykyisessä kumppanissaan, jos heillä olisi lapsia tms. Silloin todella on syytä kääntää kaikki kortit lasten takia, mutta loppujen lopuksi myös lastenkin takia tulisi uskaltaa nähdä milloin ero todella on ainoa vaihtoehto. Ei rakkaudettomassa kodissa ole kenenkään hyvä olla...


      • ghjmgjjmhjmh
        oasis79 kirjoitti:

        Lisäisin vielä sen, että jotenkin ymmärtäisin miehen roikkumisen nykyisessä kumppanissaan, jos heillä olisi lapsia tms. Silloin todella on syytä kääntää kaikki kortit lasten takia, mutta loppujen lopuksi myös lastenkin takia tulisi uskaltaa nähdä milloin ero todella on ainoa vaihtoehto. Ei rakkaudettomassa kodissa ole kenenkään hyvä olla...

        tulkintani on, että mies haluaa pitää vakisuhteensa, ja saada sivusuhteista piristystä arkeen silloin kun se sopi hänelle, ilman sitoumuksia.


    • sunriotat

      Taas sekosiveiden kukkahattujen kalkatusta......

      Keskim, nmaisella on SEITSEMÄN sexysuhdetta ennen avioitumista


      Oottako seurkunna duunissa , höynät?

    • Taas yksi osoitus miten älytöntä hurskastelua ja naiiviutta voi ihmissuhteisiin liittyä. Miten pettäminen on vähemmän väärin, jos pettäjällä ja vakituisella kumppanilla ei ole lapsia tai yhteistä omaisuutta? Erityisen naurettavaa on väittää että inhoamme pettämistä ja olemme periaatteellisia ihmisiä. Ettehän ole, jos toimitte juuri päinvastoin.

      Suosittelen lämpimästi aikaisempien suhteiden lopettamista, jos on voimakkaita tunteita ja peräti sielunkumppanuutta. Vain silloin voi kaikki kaunis toteutua.. Tarinan mies kuulostaa klassiselta vedättäjältä, joka ruokii uskomusta, että varmaan tässä erotaan vielä, mut ei nyt vielä, pitää kahtoo, selvittää. Kyllä hän eroaisi jos rakastaisi sinua. Kuten itsekin arvelet, luottamusta on enää tuossa tilanteessa vaikea rakentaa. Hän petti kanssani kumppaniaan; mikä estää tekemästä samoin uudestaan minun kohdallani...

    • ttt

      Heippa ja kiitti niistä kivoista viesteistänne!

      BravoBravi, en menisi vielä luokittelemaan rakkaudeksi kummankaan puolelta mutta syvä kaipaus ja ihastuminen on molemmilla tapahtunut.

      Mies ei halua satuttaa kumppaniaan ja rikkoa, mutta sanoinkin hänelle, että hän ei itse voi olla onnellinen koskaan jos ajattelee muita...lisäksi passittaisin miehen elämään hetken yksin mikäli eroaisivat... Ja ennen kun kukaan alkaa minulle moralisoimaan pettämisestä, niin tiedän kyllä..ja siksi puhallettiin heti kk jälkeen peli poikki koska tunsimme molemmat että teemme väärin...se on se omatunto joka kolkuttaa..sitten jos se ei kolkuttais, ni silloin mulle vois tulla moralisoimaan..

      Nyt heitin pa*kat fiilikset romukoppaan ja satsaan ystävyyteen, käytiin kaffeella ja höpöteltiin jonninjoutavia, mutta huomasin kuinka romuna se mies on nyt kun laitoin totaalisen stopin eilen...en vaan niinku ymmärrä mitä ihmettä se oikee kelaa päässä..reppana on päästään ihan sekaisin kun ei tiedä mitä tekisi...sanoin hälle että kunnioitan häntä ja hänen naistansa..pyysin selvittämään eka heidän sotkunsa ennen kuin voin avata hänelle uudelleen sydäntäni ja oveani...

      tiedän että helpompaa olisi vain kun iskisi vapaita miehiä mutta minkäs teet kun hän kolahti niin kolahti, ja minä häneen...ja elkee viittikö kutsuu häntä pleijeriksi, sitä hän ei ole...tunnen pleijerit liiankin hyvin, valitettavasti...

      vaikiaa tämä on...antaa ajan selvittää..

      • Normaali-ihmisellä omatunto puuttuu peliin ennen pettämistä, ei kuukauden jälkeen. Mutta onnea ja menestystä ihmissuhteiden kivikkoisella tiellä.


      • Monesti "Vaimon kanssa menee nyt huonosti ja siksi en voi häntä jättää juuri nyt" on puhdasta valetta. Aina löytyy uusi tekosyy miksi ei voi erota.

        "Haluan katsoa vaimon kanssa kaikki kortit, ennen eroa" ja niitä kortteja riittää. Kun yksi pakka loppuu, löytyy uusi.

        Nytkö mies ei saa seksiä vaimoltaan eikä sinulta? Mies ei ehkä laittanut välillenne seksistoppia vaan sinä. Ja kun kerroit päätöksestäsi, mies oli samaa mieltä kanssasi.

        Sielunkumppanuus, sinusta tuntuu siltä. Sitä taas et voi tietää miten tosissaan mies on. Sinulla on siitä hänen sanansa (mikäli on). Kun hän kerran osaa korttien avulla kertoa, että pysyy vaimonsa rinnalla.


    • Nyt jäitä hattuun,kun niitä ei näköjään aikaisemmin ole ollut.. :/

      Nyt katselisin vain miehen tekoja ja jättäisin kaikki liirumlaarum-puheet vähemmälle huomiolle. Sanot että mies ei ole ns. peluri ja ei ehkä olekaan. En tiedä mitä nimitystä tuollaisista väärällä tavalla "kilteistä" tallukoista voisi käyttää. Mutta sanoisin, että unohda tosiaan ne sanat. Aivan varmasti miehen vaimokin on hänelle "sielunkumppani" ja tietenkään hän ei halua loukata vaimoa, juu. Jos olisit kärpäsenä katossa, voisit yllättyä. Miehellä on nyt paha omatunto ja hän voi olla oikein rakastettava kumppani vaimollensa nyt kun on pettänyt häntä. Hän voi olla myös tietyllä tavalla vaimonsa tossunkin alla. Hänelle voi olla todella suuri kynnys paljastaa itsensä ja tekonsa vaimolle, joka luultavasti kuvittelee heillä menevän ihan hyvin. Veikkaan että mies vaikuttaa kaikin puolin moitteettomalta mieheltä vaimonsa silmin ja tätä kuvaa mies ei todellakaan halua vaimoltaan murskata.

      Totta kai hän nyt on puun ja kuoren välissä, kun sinä et haluakaan enää olla suhteessa hänen kanssaan. Nyt hän ei voikaan olla molempien kanssa vaan tyydyttävä vain toiseen. Jos hän valitsee sinut, hän joutuu paljastamaan pettävän, todellisen luonteensa vaimolleen. Mahtaako hän niin tehdä?

      Kai ymmärrät, että jos sanot, että olet pettämistä vastaan ja sinulla on huono omatunto, mies toistaa samat sanat papukaijana perässäsi? Ei kai hän niinkään voi sanoa, että "minusta pettäminen on ihan jees, jatketaan samaa rataa", vaikka hän sisimmältään näin ajattelisikin.

      Seuraapa kaikessa rauhassa tilannetta, etäältä, ja katso, eroaako hän vaimostaan. Jos mitään ei tapahdu, muuta kuin sanojen tasolla, niin ymmärrät kai, kumman hän on valinnut (kun ei saanut kerran molempia, mikä olisi ollut hänelle ideaali).

    • ttt

      lähinnä en hakenut teiltä moralisointia tai syypäätä, kyllähän minä hertsileijaa tiedän että minä ja se mies ollaan tehty väärin...

      mutta kuvitelkaa itsenne tuohon miehen rooliin..
      mitä ihmettä tekisitte tollasessa tilanteessa kun sanotaa että haluu hoitaa ensiks eron ennen ku tulee mun tykö..en ole pyytänyt kertaakaan häntä eroomaan mun vuokseni...jos jonkun syyn haluaa niin toivottavasti olen ainakin valaissut että tällaisiakin ihmisiä on olemassa...ei TARVITSE tyytyä epätyydyttävään suhteeseen missä ei olla samalla aaltopituudella... ja valitettavasti MONELLA on tuo ongelma...tai että ollaan parisuhteessa läheisriippuvaisuuden takia...voin kertoo, että luulin etten itse ole muista riippuvainen mutta silloin kun jouduin alkaa elää yksin ni olipa aika kova sysäys...mutta ei siitä sen enempää, siksi korostan jokaiselle yksinelämistä..

      ja kun en pysty ymmärtää että antaa ymmärtää että meidän juttu on fyysisellä tasolla finito, mut silti tänää oli niin pettyneen näköinen ku otin kaverillisen linjan...soitti uudelleen, että olisinko taas myöhemmin halunnut lähtee kahvilla käymää jossain, mut mulla oli menoa...sanoin että täällähän mä kotona olen jos keskustelemaan haluaa tulla poikkee..saas nähdä että tuleeko pyörähtää..

      lähinnä haluaisin miehelle sen olotilan ja järjen päähän että mun kanssa ei olla tuollein...että hänen henkinen parisuhde on mun luona mutta fyysinen mökö parisuhde muualla...ei käy vaa minulle...joten itse päätin että jään sivulle suosiolla, en haluu kenellekään mitään pahaa aiheuttaa..

      mutta..tämä tilanne auttaa itteeni ymmärtämään, että juurikin tällainen tapahtui itselleni vuosia sitten kun eräs nainen (nuori neiti) varasti silloisen mieheni itselleen...kokivat että ovat luotuja toisilleen...noh, olinhan minä vihanen silloin, mutta nykyisin olen onnellinen heidän puolestaan, ovat edelleen yhdessä (kohta 6,5v) ja lapsikin ilmestynyt...liekkö ovat jo naimisissakin..mutta olen silti onnellinen..

      hmm..

      • yb off..

        Mä en mielestäni ottanut mitään moraalista kantaa asiaan, mutta analysoin vain, minkälainen kuvio saattaa olla kyseessä kokonaisuudessaan. Sinä näet vain omasta näkökulmastasi asiat. Mutta teothan sitten kertovat miehen todelliset tunteet, joten toivottavasti ne tuovat selvennystä teidän tilanteeseen, sinun kannaltasi hyvään suuntaan.


      • 12+6

        mies on huoripukki ja sinä sen jalkavaimo.simppeliä.turha enään yrittää selitellä


    • ttt

      tuo on totta, ja siihen tuudittaudun.. teot kertovat enemmän ku tuhat sanaa..
      mutta..yritäpä tässä viilentää tunteita...ei oo helppoo ei...
      ja vannotin etten enää IKINÄ löydä itteeni tollasesta sopasta..voe voe..
      joko pleijeri tai muuten vaa sekava kuvio...

      • Tunteiden viilentäminen ei onnistu, mikäli pidätte edelleen yhteyttä toisiinne, kuten aikaisemmasta viestistäsi ymmärsin.

        Kunnon etäisyyden ottaminen toisiinne voisi antaa teille kummallekin uudenlaisen näkökulman koko tilanteeseen, mikä saattaisi selventää asioita mielessänne yllättävälläkin tavalla. Kun itse elää jonkin tilanteen keskellä tunnekuohuissaan, saattaa kadota kyky tehdä järkeviä päätöksiä. Vaikka kyse onkin tunneasioista, ei järkeäkään saa unohtaa.


    • tässä ne sanat

      mikähän syy siinä on ettei voi jättää nykyistään ja tehdä päätöstä.

      et voi koskaan luottaa tuohon mieheen

      se vain panee sua.

      siinä on ero mieheen joka valitsee todella sen toisen naisen, eikä esim. anna seksiä enää kotona olevalle vaan hoitaa itsensä vapaaksi tästä.

      puhut läheisriipuuvuudesta. ilmeisesti tarkoitat itseäsi kun et ymmärrä omaa parastasi etkä näe kuviota.

    • ttt

      kyllä se tyttöystävä antas piparia ja haluis selvittää ongelmat mut mies himmaa...
      ja kyllä, tajuan oman arvoni ja siks löin stopin hommalle..
      järki sanoo muuta ku sydän, sehän se täst tekee vaikeen..

      • hmmmm

        Niin..sinulla on vain miehen sana siitä, että hän himmaa. Totuus voi olla aivan toista, voipi olla että siellä rakastellaan kiihkeästi. Varsinkin kun miehellä omatunto painaa. Emäntää kohdellaan nyt kuin kukkaa kämmenellä.


    • > Mun pitäis koittaa antaa muillekin miehille tilaa tutustua muhun, mutta eih, en päästä muita lähelleni silloin kun olen jostain tietystä ihmisestä kiinnostunut.>

      Ei sun ole pakko olla muista kiinnostunut. Ei ole myöskään pakko yrittää elää toisten ihmisten parisuhteen ohessa.

      en sekaantuisi sinun tuohon juttuun. Myöhemmin parempi jos vielä kiinnostaa. Jos ei onnistu, niin et ainakaan tullut tehneeksi sellaista, mikä saa monet ihmiset vihaamaan sinua parisuhteen rikkojana.

    • ....

      En tiedä miksi toisille valintojen tekeminen on vaikeata. Mutta ei kovin hyvä, että suostuu jonkun räsynukeksi. No et taida enää suostua ja hyvä niin.

    • Rva Ratikka

      "Kukahan viisaampi osaisi antaa ne ratkaisevat sanat mulle...?"

      Rakastuneena et ole järkevä, ja jos toimit järkevästi, et voi olla rakastunut!

    • M40 +

      Hieman perspektiiviä tuodakseni kerron omakohtaisesti tilanteesta.

      Olen naimisissa, lapset jo isoja ja säännöllisin välein, n 2-3 vuoden välein vaimo ehdottaa eroa, mutta en ollut tähän mennessä halukas eromaan. Lähinnä syynä tuohon erohaluttomuuteen on ollut, että lapset olivat pieniä, arki kuitenkin sujuu ainakin siedettävissä ja toki - eroaminen on tosi kallista :(

      Mutta olen nyt alkanut katsemaan ympärilleni vakavasti. Ja jos sattuisi kohdalle nuori nainen, joka on kiinnostunut perustamaan perheen tälläisen miehen kanssa, niin tekisin samaan tyyliin kuin ap:n mies. En hyppäisi sänkyyn - sitä moraalini ei salli - vaan laittaisin hommat pakettiin tulevan ex-vaimon kanssa. Eli tuon väliajan toinen nainen olisi samaan tyyliin "parkissa" kuin ap.

      Miksi sitten mieluummin näin päin, että ensin uusi naiskandidaatti ja sitten vasta ero? Eroaminen tulee maksamaan minulle satoja tuhansia ja kuitenkin melko monimutkaista, että en mielellään ryhdy siihen ellei ole pakko tai selvästi parempaa tulevaisuutta näköpiirissä.

      • Kaikkien kivojen naisten puolesta toivon että eivät törmää sinuun. Ja vaimolle voimia erota sen kummempia kyselemättä.


      • M40+
        bravo.bravi kirjoitti:

        Kaikkien kivojen naisten puolesta toivon että eivät törmää sinuun. Ja vaimolle voimia erota sen kummempia kyselemättä.

        Voi se tietysti olla noinkin.

        Mutta toisaalta olen kestänyt vaimon on/off-ajatuksia ja sen mukanaan tuomaa epävarmuutta jo parikymmentä vuotta ja jossain vaiheessa vaan riittää. Eli nyt on lapset hoidettu kunnialla isoiksi ja elämässä voi ehkä kääntää uuden sivun.

        Kaikki on sisänsä hyvin: hyvä työ, mukavat harrastukset, mukavat lapset, hyvä asunto jne, vain oma todellinen pari puuttuu :(


      • Kypsyminen uunissa
        M40+ kirjoitti:

        Voi se tietysti olla noinkin.

        Mutta toisaalta olen kestänyt vaimon on/off-ajatuksia ja sen mukanaan tuomaa epävarmuutta jo parikymmentä vuotta ja jossain vaiheessa vaan riittää. Eli nyt on lapset hoidettu kunnialla isoiksi ja elämässä voi ehkä kääntää uuden sivun.

        Kaikki on sisänsä hyvin: hyvä työ, mukavat harrastukset, mukavat lapset, hyvä asunto jne, vain oma todellinen pari puuttuu :(

        Ole ystävällinen ja ilmoita se sille "kivalle nuorelle naiselle" - että hän on parkkipirkon hommassa ja että et ottaisi häntä....ellet olisi varma että taloudellinen panostuksesi kannattaa....`!`!`!

        Siis - niin kylmää ja typerää, etten sano.

        En ottaisi vastaeronnutta juuri mistään hinnasta. Se on lähes 100varmasti pelkkää roikotusta. Erosta sekopäinen mies, tappelee rahasta ja entinen perhe roikkuu päivittäisessä elämässä. Toisen uudet tavat (hammastahnatuubin puristelutym. ) eivät takuulla miellytä.

        No way. En tykkää rahasta niin paljon, eikä seksi voi olla sen arvoista.

        Te ihmiset (ap ja M40 ) kuulostatte moraalittomilta, sekopäisiltä ja laskelmoivilta ääliöiltä. Olkaa edes rehellisiä ahneudessanne.


      • M40+ kirjoitti:

        Voi se tietysti olla noinkin.

        Mutta toisaalta olen kestänyt vaimon on/off-ajatuksia ja sen mukanaan tuomaa epävarmuutta jo parikymmentä vuotta ja jossain vaiheessa vaan riittää. Eli nyt on lapset hoidettu kunnialla isoiksi ja elämässä voi ehkä kääntää uuden sivun.

        Kaikki on sisänsä hyvin: hyvä työ, mukavat harrastukset, mukavat lapset, hyvä asunto jne, vain oma todellinen pari puuttuu :(

        Itsesääli ja marttyyriasenne on huono lähtökohta, tulee tehtyä huonoja ratkaisuja. Ja lapset eivät ole mikään syy pysyä huonossa parisuhteessa, vaikka tietysti vaikeuttavat päätöksentekoa. Äkkiä siinä pari-kolme vuotta kuluukin, mutta 20 on jo liikaa. Moni ajattelee noin huomaamatta, että samalla syyllistävät lapset epätyydyttävästä elämästä... Onni on jokaisen omalla vastuulla. Se pitää ottaa omiin käsiin, mutta tavalla joka mahdollistaa kaikkien silmiin katsomisen, myös ex-vaimon. Joten rohkeutta nyt vaan päättää huono suhde kunniallisesti.


      • voi teitä
        Kypsyminen uunissa kirjoitti:

        Ole ystävällinen ja ilmoita se sille "kivalle nuorelle naiselle" - että hän on parkkipirkon hommassa ja että et ottaisi häntä....ellet olisi varma että taloudellinen panostuksesi kannattaa....`!`!`!

        Siis - niin kylmää ja typerää, etten sano.

        En ottaisi vastaeronnutta juuri mistään hinnasta. Se on lähes 100varmasti pelkkää roikotusta. Erosta sekopäinen mies, tappelee rahasta ja entinen perhe roikkuu päivittäisessä elämässä. Toisen uudet tavat (hammastahnatuubin puristelutym. ) eivät takuulla miellytä.

        No way. En tykkää rahasta niin paljon, eikä seksi voi olla sen arvoista.

        Te ihmiset (ap ja M40 ) kuulostatte moraalittomilta, sekopäisiltä ja laskelmoivilta ääliöiltä. Olkaa edes rehellisiä ahneudessanne.

        Itse asiassa. Kirjoitelkaa vaan tänne näitä vilpittömän moraalittomia pettämistarinoitanne. Tuntuu taas kerran siltä, etten ole menttänyt mitään näinä sinkkuvuosiana . Se etteivät suhteeni onnistuneet ( en sietänyt tuollaista soutamista) tarkoittaakin ehkä sitä, ettei vika ollut minussa.
        Ihmiset ova tuollaisia ja tuo on se kaava joka siitä tulee vuosien mittaan.
        Onnellisia suhteita ei ole olemassaankaan. Se on tv: ja kirjojen tuotetta.

        Minä en menettänyt muuta kuin mega-annoksen sydänsuruja ja pettymystä.
        Onnittelen itseäni.

        Jos toinen ei tuo mitään muuta kuin odotuksen petoksesta, niin miksi asua tai elää kenenkään kanssa?

        Hyvä, hyvä. Toleranssini oli matala mutta ehkä se kannatti.
        Te olette lusineet pakkoliitossanne ja sinä M40 mies olet saanut pakkoseksiä ja pakkolapsia ja pakko-omaisuutta, et suinkaan yksin vaan toisen avustuksella. Siitä kannattaa irtautua ja etsiä parempia laitumia......

        hehehehehhehe........saakelin tollot.


      • M40+ kirjoitti:

        Voi se tietysti olla noinkin.

        Mutta toisaalta olen kestänyt vaimon on/off-ajatuksia ja sen mukanaan tuomaa epävarmuutta jo parikymmentä vuotta ja jossain vaiheessa vaan riittää. Eli nyt on lapset hoidettu kunnialla isoiksi ja elämässä voi ehkä kääntää uuden sivun.

        Kaikki on sisänsä hyvin: hyvä työ, mukavat harrastukset, mukavat lapset, hyvä asunto jne, vain oma todellinen pari puuttuu :(

        Melko selkärangatonta.

        Tee itsellesi ja vaimollesi palvelus ja anna kummallekin teistä mahdollisuus aitoon onneen, mutta tee se kuten mies, äläkä kuten hiiri.

        Se, että rakentelee uutta elämää kumppaninsa selän takana, kertoo itsekkyydestä ja täydellisestä kyvyttömyydestä ottaa toinen ihminen huomioon. Vaikka suhteessa olisi kuinka onneton, ei se anna oikeutusta toimia petturimaisesti. Moni vetoaa juuri tuohon "kun meillä meni niin huonosti, eihän me enää aikoihin oltu oikea pari". Mitä sitten? Tekeekö se pettämisestä jotenkin vähemmän tuskallista petetylle osapuolelle?

        Jos tietää, että se oma todellinen kumppani on vielä löytymättä, eikö olisi kaikkien osapuolien kannalta reilua hoitaa asiat niin, että voi aidosti ja rehellisesti antaa sekä itselleen että entiselle kumppanilleen mahdollisuuden keskittyä onnen etsimiseen ilman, että tarvitsee siinä etsiessään satuttaa muita?


      • ....

        Tiedätkö mitä? Se on aina riski kun eroaa ja kun ryhtyy parisuhteeseen ettei enää löydäkään parempaa mistä luopui. Riskejä, valintoja. Roikuttaminen on kuitenkin raukkamaista. Jos eroaa niin kävi miten kävi.


    • Mitä tää on?

      Sielunkumppani mutta ei kuitenkaan rakkautta?
      Ennemmin " syvää kaipausta ja ihastusta..."

      Olet valmis rikkomaan suhteen (omasi ja hänen) sielunkumppanin kanssa jota et "vielä" rakasta?

      Tuo on silkaa panetusta ja pahantekemisen jännityksen viehätystä.
      Voittamista ja viettelyn onnistumista. Heitätte molemmat kalan takaisin veteen kun valloitus on varma.

      • buaaahaaa

        Varsinainen sielunkumppani, kun valitsee tyttöystävänsä! Kuvittelikohan ap nyt vähän liikoja...


    • aaaaaaaa2aaaa

      Kyllä se vaan aikuiselta mieheltä vaatii aikamoista pelurihenkeä jos omaisuutta on paljon ja lapsia hypätä toisen naisen kyytiin. "Rakkaudesta tekee mitä vaan"-asenne on sinänsä ihailtavaa, mutta siinä voi menettää aika paljon. Avioerot ovat usein riitaisia ja huvikseen niitä harva käy läpi.

      Vaikea on tarkalleen tietää mitä on luvassa vaikka olisi kuinka rakastunut

    • Kakkosenkaipuuta

      Niin tässäkin ukkomies joka selittää. Ois se jo eronnut jos jotain sinusta haluaa korkeintaan kakkosen hankkia. Miksi te kakkoset aina uskotte noita säälittäviä ukkomiehiä? Tuskin senkään puoliso edes tietää vaikeuksista. Unohtui varmaan kertoa että löytyy toinen nainen jonka kanssa pelehtiä. Sitten nuo ajatukset kuinka jatkaa niin miten se voisi olla sulle uskollinen jos aviossaan jo petti. Ei tule onnistumaan ja kun tapaa taas haluakaan Johan miestä viedään. Ihastumista ja rakastumista tulee myös varatuille sen ymmärtää. Nyt varoituksen sana Älä ala salasuhteeseen koska sen miehen on vaikeampi erota jos se puoliso saa tietää. Kärsii loppuelämän ja teidän suhde. Järki käteen ja ensin ero ja yksin asua jonkin aikaa siitä aloittaa niin suhteellakin mahdollisuus silloin. Muutoin saat pahan maineen varatun hämmentäjästä. Kyllä jos eron tulee yhteisymmärryksessä on uudella suhteella mahdollisuus. Jos taas toinen ei tiedä mitä mies puuhaa silloin ei hyvin asiat eivätkä tule hyviksi. Jos se toinen puoliso saa edes vihiä tuosta teidän jutusta on teidän tulevaisuus nolattu jo valmiiksi ei tule onnistumaan. Aina kannattaa aloittaa suhde vasta kun on eronnut täysin ja omillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe