Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kuuluuko laihduttaessa olla nälkä?

heh3

anteeksi jos kysymykseni on tyhmä, mutta olen miettinyt tätä pitkään. miten on?

110

8216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nutraaja

      Omalla kohdalla ainakin kuuluu olla nälkä.Ihan sen takia että sitä joutuu syömään terveellisesti ja vähemmän kuin sitten kun dietti on ohi.Nyt varsinkin kärsin nälästä kun nutraan.Toi nälän tunne voi johtua siitäkin,mun mielestä,kun sitä alkaa syömään ykskaks vähemmän.Jos on pitkään syönyt epäterveellisesti niin kyllähän se kehossa tuntuu,kun ei voikkaan vaan syödä mitä huvittaa.Tämä on mun mielipide.Itse aloitin laihiksen sunnuntaina.Ja nälkä vaivaa,mutta jos se tuottaa tulosta niin sen kyllä kestää,Mutta en suosittele menemään nälkäisenä kauppaan.

      • terapeuttien

        mukaan saa syödä niin paljon kuin jaksaa kun vaan seuraa mitä syö"heidän mukaansa nälässä ei tartte olla


      • Kalorit ratkaisee
        terapeuttien kirjoitti:

        mukaan saa syödä niin paljon kuin jaksaa kun vaan seuraa mitä syö"heidän mukaansa nälässä ei tartte olla

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html
        painon suhteen on täysin riippuvainen kaloreista. Vähemmän kaloreita suuhun kuin kulutat ja painosi putoaa. On yhdentekevää kuinka monta kertaa päivässä ruokailet ja on täysin yhdentekevää mistä kyseiset kalorit tulevat.

        Jos haluat ruokailla paljon ruokaa suuri määrä painollisesti on nautittava pelkästään vähäkalorisia ruokia kuten tomaatti, kurkku, salaatinlehdet jne.

        Jos haluat ruokailla herkkuja kuten suklaa, sipsit, karkit jne. kaloreita tulee helposti paljon esim. sipsejä 100g on jo kaloreissa lähes 600kcal. Sipsien kanssa laihduttavan ei ole mahdollista kuin ahmia 200g sipsejä eikä kyseisenä päivänä kaloreita juuri muusta voi tulla yhtään.

        Laihduttaessa tulee siis olla miinuskalorit. Jos ruokailusi keskittyy korkeakalorisiin ruokiin olet varmasti lähes jatkuvasti nälkäinen. Jos taas miinuskalorit tulee ruuista kuten kurkku, tomaatti, porkkana jne. on lähes mahdotonta ahmia liikaa kaloreita.


      • hiihto-Niilo
        Kalorit ratkaisee kirjoitti:

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html
        painon suhteen on täysin riippuvainen kaloreista. Vähemmän kaloreita suuhun kuin kulutat ja painosi putoaa. On yhdentekevää kuinka monta kertaa päivässä ruokailet ja on täysin yhdentekevää mistä kyseiset kalorit tulevat.

        Jos haluat ruokailla paljon ruokaa suuri määrä painollisesti on nautittava pelkästään vähäkalorisia ruokia kuten tomaatti, kurkku, salaatinlehdet jne.

        Jos haluat ruokailla herkkuja kuten suklaa, sipsit, karkit jne. kaloreita tulee helposti paljon esim. sipsejä 100g on jo kaloreissa lähes 600kcal. Sipsien kanssa laihduttavan ei ole mahdollista kuin ahmia 200g sipsejä eikä kyseisenä päivänä kaloreita juuri muusta voi tulla yhtään.

        Laihduttaessa tulee siis olla miinuskalorit. Jos ruokailusi keskittyy korkeakalorisiin ruokiin olet varmasti lähes jatkuvasti nälkäinen. Jos taas miinuskalorit tulee ruuista kuten kurkku, tomaatti, porkkana jne. on lähes mahdotonta ahmia liikaa kaloreita.

        Jos liikkuu riitävästi, niin melkein saa syödä kuinka paljon tahansa, niin ei liho.
        Jos taas liikkuu riittävästi ja vähän katsoo mitä syö, niin laihtuu varmasti.


      • Old School
        hiihto-Niilo kirjoitti:

        Jos liikkuu riitävästi, niin melkein saa syödä kuinka paljon tahansa, niin ei liho.
        Jos taas liikkuu riittävästi ja vähän katsoo mitä syö, niin laihtuu varmasti.

        Tuo ruoan ja liikunnan suhde on hyvin yksilöllistä ja suuresti rippuvainen myös iästä. Kolmekymppisenä ei liho samalla ruoan ja liikunnan määrällä mistä viisikymppisenä kuitenkin tulee lisäkiloja. Ihminen kuluttaa vanhempana vähemmän.

        Joku ihminen voi syödä paljon enemmän harrastamatta liikuntaa ollenkaan kuin joku toinen, joka vaikka päivittäin liikkuu. Aineenvaihdunta on sekin yksilöllistä.

        Sanoisin omaan kokemukseeni perustuen (kuluneen vuoden aikana 30 kg laihduttaneena), että se mitä syöt, on ratkaisevaa. Varsinkin vanhemmiten. Liikunna paras puoli on se, että se antaa motivaatiota painon pudotukseen.

        Jos nyt vielä kerran pitäisi vastata tuttujen kysymykseen, eli miten minä onnistuin painonpudotuksessa, niin vastaus kuuluu: järkevällä ja kevyellä syömsellä, säännöllisellä liikunnalla (jääkiekko, hiihto, juoksu, uinti)...ja ennenkaikkea tahdonvoimalla.

        Suurin yksittäinen tekijä on tahdonvoima.


      • Jyväskylä

    • Syö oikein

      No. E I ! Syö vähän, ravitsevaa ja terveellistä oikeaa ruokaa ja / tai välipalaa kolmen - neljän (3 - 4) tunnin välein, niin tuloksia syntyy ilman nääntymistä. Miksi nälästä täytyisi kärsiä, kun tässä yhteiskunnassa ei podeta nälänhätää. Oikeat ja hyvät ruokailutavat ovat jutun juju.

      • biologi

        Laihdutti tai ei, kyllä ihmisellä nälkä kuuluu olla kun rupeaa syömään. Nälän tarkoitua on ilmoittaa, että nyt tarvitset ravintoa lisää. Niinkuin pissahätä ilmoittaa virtsaamisen tarpeesta. Nälän kokeminen hetkittäin ennen ruokailua, päivittäin on ihan normaalia, ei mikään nääntymyksen merkki.Toki jos nälkä on jatkuvaa ja nälkäiseltä tuntuu koko päivä, niin silloin todennäköisesti ruokailutavoissasi on jotain parantamisen varaa.


      • aina ollut hoikka
        biologi kirjoitti:

        Laihdutti tai ei, kyllä ihmisellä nälkä kuuluu olla kun rupeaa syömään. Nälän tarkoitua on ilmoittaa, että nyt tarvitset ravintoa lisää. Niinkuin pissahätä ilmoittaa virtsaamisen tarpeesta. Nälän kokeminen hetkittäin ennen ruokailua, päivittäin on ihan normaalia, ei mikään nääntymyksen merkki.Toki jos nälkä on jatkuvaa ja nälkäiseltä tuntuu koko päivä, niin silloin todennäköisesti ruokailutavoissasi on jotain parantamisen varaa.

        Hyvä biologi. Ylipainoisilla on juuri tuo ongelma, he eivät ole koskaan tunteneet nälkää ja luulevat kuolevansa siihen. Pikkunälkä kuitenkin on ok ja se ettei syö itseään täyteen, vaan jättää vähän varaa.


      • Enkäedesoobiolooki
        biologi kirjoitti:

        Laihdutti tai ei, kyllä ihmisellä nälkä kuuluu olla kun rupeaa syömään. Nälän tarkoitua on ilmoittaa, että nyt tarvitset ravintoa lisää. Niinkuin pissahätä ilmoittaa virtsaamisen tarpeesta. Nälän kokeminen hetkittäin ennen ruokailua, päivittäin on ihan normaalia, ei mikään nääntymyksen merkki.Toki jos nälkä on jatkuvaa ja nälkäiseltä tuntuu koko päivä, niin silloin todennäköisesti ruokailutavoissasi on jotain parantamisen varaa.

        Nälkä johtuu siitä, että vatsalaukku on tyhjä eikä siitä, että tarvitsisi ravintoa. Vähemmän syömällä vatsalaukku kutistuu ja nälkä ei tule yhtä helposti.


      • Yuukkis
        biologi kirjoitti:

        Laihdutti tai ei, kyllä ihmisellä nälkä kuuluu olla kun rupeaa syömään. Nälän tarkoitua on ilmoittaa, että nyt tarvitset ravintoa lisää. Niinkuin pissahätä ilmoittaa virtsaamisen tarpeesta. Nälän kokeminen hetkittäin ennen ruokailua, päivittäin on ihan normaalia, ei mikään nääntymyksen merkki.Toki jos nälkä on jatkuvaa ja nälkäiseltä tuntuu koko päivä, niin silloin todennäköisesti ruokailutavoissasi on jotain parantamisen varaa.

        Ei mene aina näin. Lihava ihminen voi tottua syömään tunninkin välein lautasellisen koska nälkä iskee niin nopeaa. Sokerikoukku on myös paha. Jos syöt pastaruokia, nälkä iskee takuuvarmasti kuin että söisit vaikkapa pihvin pelkän salaatin kanssa ilman perunoita/pastaa/riisiä/leipää. Toki välipalaksi voi ottaa pari ruisleipää leikkeleen/juuston ja salaatin kanssa, mutta yleisesti ottaen ihmiset puputtaa liikaa viljoja ja sokereita jos katsotaan koko päivän ruokailut.

        Itse olen laihtunut tämän avulla. http://www.healthyweightforum.org/eng/calculators/calories-required/

        Toinen asia on se, että on vain opeteltava ITSE laittamaan ruoka alusta asti. Punnitsen KAIKEN digitaalisen keittiövaa'an avulla. Nykyään tosin ei tarvitse punnita niin paljon kun muistan jo monia asioita ulkoa.

        Katson tuolta nettisivulta haluamani painon PERUSKULUTUKSEN eli paljonko kyseisellä painolla pitää syödä kaloreita ylläpitääkseen tuon painon. Sitten kirjoittelen ja kokeilen erilaisia reseptejä, joissa nipistän kaloreita vähiin vihanneksilla. Joskus tosin lisään luonnonmukaisia rasvoja kuten kookosmaitoa vermisellinuudelikeittoon. Olen itse kasvissyöjä, niin yhdestä kattilallisesta quorn kookoscurrynuudelikeittoa saan vain 450-500 kaloria. Ja kyseisen kattilan jaan sitten kahdeksi ateriaksi.

        Olen senverran lyhyt naisihminen, että painoindeksillä 21 elimistöni peruskulutus on n. 1450 kaloria. Teen näitä omia ruokiani ja syön niitä sitten jokaisella ateriakerralla ja kalorit pysyy kurissa. Ateriavälini ja vuorokausirytmini on:

        7.00 herätys ja 200-300 kalorin aamiainen. Ruispalan viipale, jonka päällä on jotain proteiinijuttua. Papuja tai paistettua ja maustettua quornia.

        12.00 lounas, 400-500 kaloria.

        18.00 päivällinen, loput kalorit 1300-1400 asti.

        Tällä menetelmällä olen laihtunut jo 10kg 4kk: ssa. BMI huitelehti tuolla 29 kunnes otin itseäni niskasta kiinni. Kaloreiden laskeminen vähenee sitä enemmän, mitä enemmän opettelee tuntemaan kehonsa taroeita eikä syö vain sokerikoukkuun tai tunteisiin.


      • Tsekkaa omat tapasi
        biologi kirjoitti:

        Laihdutti tai ei, kyllä ihmisellä nälkä kuuluu olla kun rupeaa syömään. Nälän tarkoitua on ilmoittaa, että nyt tarvitset ravintoa lisää. Niinkuin pissahätä ilmoittaa virtsaamisen tarpeesta. Nälän kokeminen hetkittäin ennen ruokailua, päivittäin on ihan normaalia, ei mikään nääntymyksen merkki.Toki jos nälkä on jatkuvaa ja nälkäiseltä tuntuu koko päivä, niin silloin todennäköisesti ruokailutavoissasi on jotain parantamisen varaa.

        No ei ihan. Juodakin täytyy jo ennen kuin alkaa janottamaan. Jos odottaa janon tunnetta, niin silloin aivot ovat alkaneet jo kuivua. Nälän tunne tulee eri ihmisille erilaisilla aikatauluilla, toisilla on nälkä muutaman tunnin välein, toiset pärjäävät vaikka kellon ympäri ja silloin ei pelitä enää verensokeritasapaino.

        Verensokeri on no. se pointsi tässä aiheessa. Jos aikoo ja haluaa laihtua, se kannattaa pitää tasaisena ja silloin tulee syödä pikkuisesti ja terveesti noin kolmen - neljän tunnin välein. Jotta päivitäpä tietosi, "biologi" tai sitten ei.


      • jeh..
        Enkäedesoobiolooki kirjoitti:

        Nälkä johtuu siitä, että vatsalaukku on tyhjä eikä siitä, että tarvitsisi ravintoa. Vähemmän syömällä vatsalaukku kutistuu ja nälkä ei tule yhtä helposti.

        Nälän tune johtuu siitä että verensokeripitoisuudet on alhaalla. Toiset ruoat pitävät verensokerin koholla pidempään kuin toiset. Näitä ruokia pitäisi pyrkiä syömään, hyvin proteiini tai kuitupitoiset ruoat esimerkiksi pitävät näläntunteen loitolla pitkään.
        Periaatteessa laihduttaessa ei saisi olla jatkuvasti nälkä. Mikä järki siinäkin on? Voi olla kylläinen myös syömällä vähäkalorisesti.


      • biafrasta p-koreaan
        Enkäedesoobiolooki kirjoitti:

        Nälkä johtuu siitä, että vatsalaukku on tyhjä eikä siitä, että tarvitsisi ravintoa. Vähemmän syömällä vatsalaukku kutistuu ja nälkä ei tule yhtä helposti.

        Tavallaan ymmärrän ylipainoisia, ikuisia laihduttajia,
        jotka ovat tottuneet tyydyttämään itseään jatkuvalla herkkujen syömisellä.
        On paljon muitakin tapoja hemmotella itseään, kuin ylensyöminen.

        Ravinto on ihmisen perustarpeita, mutta sitä ei tarvita koko ajan, joka tarpeeseen. Nälkä on ihan normaali tunne, siihen tottuu ja se menee ohi.
        Suosittelisin liikuntaa, raskasta ruumiillista työtä tai rakastelua, veden juomista, vaikka porkkanan pureskelua, jos tulee tarve saada jotain sisäänsä.


      • ruokaopas/ko
        Yuukkis kirjoitti:

        Ei mene aina näin. Lihava ihminen voi tottua syömään tunninkin välein lautasellisen koska nälkä iskee niin nopeaa. Sokerikoukku on myös paha. Jos syöt pastaruokia, nälkä iskee takuuvarmasti kuin että söisit vaikkapa pihvin pelkän salaatin kanssa ilman perunoita/pastaa/riisiä/leipää. Toki välipalaksi voi ottaa pari ruisleipää leikkeleen/juuston ja salaatin kanssa, mutta yleisesti ottaen ihmiset puputtaa liikaa viljoja ja sokereita jos katsotaan koko päivän ruokailut.

        Itse olen laihtunut tämän avulla. http://www.healthyweightforum.org/eng/calculators/calories-required/

        Toinen asia on se, että on vain opeteltava ITSE laittamaan ruoka alusta asti. Punnitsen KAIKEN digitaalisen keittiövaa'an avulla. Nykyään tosin ei tarvitse punnita niin paljon kun muistan jo monia asioita ulkoa.

        Katson tuolta nettisivulta haluamani painon PERUSKULUTUKSEN eli paljonko kyseisellä painolla pitää syödä kaloreita ylläpitääkseen tuon painon. Sitten kirjoittelen ja kokeilen erilaisia reseptejä, joissa nipistän kaloreita vähiin vihanneksilla. Joskus tosin lisään luonnonmukaisia rasvoja kuten kookosmaitoa vermisellinuudelikeittoon. Olen itse kasvissyöjä, niin yhdestä kattilallisesta quorn kookoscurrynuudelikeittoa saan vain 450-500 kaloria. Ja kyseisen kattilan jaan sitten kahdeksi ateriaksi.

        Olen senverran lyhyt naisihminen, että painoindeksillä 21 elimistöni peruskulutus on n. 1450 kaloria. Teen näitä omia ruokiani ja syön niitä sitten jokaisella ateriakerralla ja kalorit pysyy kurissa. Ateriavälini ja vuorokausirytmini on:

        7.00 herätys ja 200-300 kalorin aamiainen. Ruispalan viipale, jonka päällä on jotain proteiinijuttua. Papuja tai paistettua ja maustettua quornia.

        12.00 lounas, 400-500 kaloria.

        18.00 päivällinen, loput kalorit 1300-1400 asti.

        Tällä menetelmällä olen laihtunut jo 10kg 4kk: ssa. BMI huitelehti tuolla 29 kunnes otin itseäni niskasta kiinni. Kaloreiden laskeminen vähenee sitä enemmän, mitä enemmän opettelee tuntemaan kehonsa taroeita eikä syö vain sokerikoukkuun tai tunteisiin.

        Aika pitkät on ateriavälit valitsemallasi dieetillä...Aamiasen ja päiväruuan väli on viisi tuntia ja seuraava väli peräti kuusi tuntia.

        Itseasiassa ei hyvä tasaisen ravinnon saanin kannalta.
        Pidemmän päälle on huono tilanne noin pitkät ravinnottomat välit.

        Jossakin vaiheessa joudut lisäämään välipalat,eli hedelmiä ja proteiinia,jottet menetä liikaa lihasmassaa suhteessa kehosi painoon.Ja jottei sokerinpuute väsytä.

        Koska syönti 3xpäivässä on liian vähän toimiakseen hyvänä energianlähteenä.
        Noin harvoin syöminen johtaa ennemmin tai myöhemmin hallitsettomaan ahmimiseen,koska energiansaanti on liian vähäistä.

        Aterioiden väli olisi paremminkin 2-3 tunnin välein hedelmiä ja kasviksia/salaattia ja vain vähän proteiinia.


      • Verensokeritasapaino
        ruokaopas/ko kirjoitti:

        Aika pitkät on ateriavälit valitsemallasi dieetillä...Aamiasen ja päiväruuan väli on viisi tuntia ja seuraava väli peräti kuusi tuntia.

        Itseasiassa ei hyvä tasaisen ravinnon saanin kannalta.
        Pidemmän päälle on huono tilanne noin pitkät ravinnottomat välit.

        Jossakin vaiheessa joudut lisäämään välipalat,eli hedelmiä ja proteiinia,jottet menetä liikaa lihasmassaa suhteessa kehosi painoon.Ja jottei sokerinpuute väsytä.

        Koska syönti 3xpäivässä on liian vähän toimiakseen hyvänä energianlähteenä.
        Noin harvoin syöminen johtaa ennemmin tai myöhemmin hallitsettomaan ahmimiseen,koska energiansaanti on liian vähäistä.

        Aterioiden väli olisi paremminkin 2-3 tunnin välein hedelmiä ja kasviksia/salaattia ja vain vähän proteiinia.

        Sokerinpuute ei väsytä ketään, mutta verensokerin liian alhainen taso kyllä väsyttää ja aiheuttaa muunkinlaisia oireita. Verensokerin tasaisuuden takia pitäisi aterioiden / välipalojen välin olla tasainen 2 - 3 - 4 tuntia ja suuhunpantavan hyvää, terveellistä ja oikeanlaista, mutta ei sokeria.


    • 11+4

      Aloittelen tässä laihdutusta, ja sanoisin, että kyllä alkuun kuuluu nälkä vähän olla. Ainakin minulla se johtui luultavasti siitä, että annoskokoja täytyi pienentää. Nälkää oppii sietämään, ja hyvänä apuna ruokien suunnittelussa / tarkkailussa toimii kalorilaskuri.

    • Vanha Jojo

      Kyllä ja ei. Jatkuva näläntunne ei ole tervettä, liian niukalla syömisellä tulee helposti ahmimishimoja. Toisaalta moni on lihonut juuri siksi, ettei enää tunnista, milloin elimistö oikeasti kaipaa ravintoa. Säännöllisellä syömisellä pidetään näläntunne aisoissa ja toisaalta opitaan, milloin nälkä on "sopiva".

      Liian vähäisestä syömisestä ei ole kuin huonoja seurauksia: väsyttää, palelee, mikään ei kiinnosta, lihakset surkastuvat ja dieetin lopetettuaan lihoo entistä herkemmin, energiankulutus vähenee ja syömishäiriö uhkaa jne.

      Tässä Patrik Borgin ajatuksia asiasta:

      http://www.patrikborg.blogspot.fi/2011/09/laihdutus-pysyvasti-tehdaan-nain.html

    • nutraaja

      Itse en ole vielä todennut mitään huonoja seurauksia.Viidettä päivää nutraan ja olo on hyvä.Ei väsytä,ei palele (kun on vilu pidän villatakkia päällä ja pitäisin sitä vaikka söisin normaalisti),eikä ole mitään kiinnotuksen puutetta.Eli ihan yksilöllistä.Lihakset surkastuu mutta ainakin itse olen hyvissä sielun ja ruumiin voimissa.Joillekin voi kehittyä syömishäiriö.Itse lopetan kun saan painon 60 kiloon.Pituutta on 167 cm.Tolla painolla en ole lähelläkään alipainoa.

      • .....

        Sitten kun lopetat tuon nälkäkuurin, niin luuletko, ettei paino nouse siitä 60kg:stä?


    • Mylogic

      Kyse siitä, kuinka paljon olet syönyt ennen diettausta ja mitä elintarvikkeita; Oletko syönyt roskaruokaa? Vatsalaukku tunnetusti venyy, kun ihminen syö ruokaa joka turpoaa vatsalaukussa tai syö liikaa, uskoisin esimerkiksi hampurilaisten tai lihapiirakoiden venyttävän vtsalaukkua nopeasti. Syömishäiriöistä BED- Binge eating disorder on häiriö, jossa syödään paljon ruokaa, tappiin asti ja ei tunneta kylläisyyttä. Eli: Logiikkani on seuraavanlainen; Itse kun paastoan/ olen dietillä niin pieni nälkä on hyväksyttävää-Ylimääräinen tila vatsalaukussa pienenee--> Vatsalaukku pienenee ja siitä on hyvät lähtökohdat jatkossakin hallita nälkää ja tuntea nälkä sekä kyläisyyden tunne. Syödä täytyy, vanha sääntö on, että vatsa syödään 80% täyteen.

    • vanttera

      Mitä on nutraaminen? Valitettavasti sivistyksessäni on nutrauksen mentävä aukko. Pitäisi laihtua noin 15kg.

      • 6+2

        Olet varmasti kuullut ateriankorvikkeista? Nutrilett, Easydiet ym. Sana tulee tuosta ekasta dieetistä mun käsittääkseni.


      • ei näin
        6+2 kirjoitti:

        Olet varmasti kuullut ateriankorvikkeista? Nutrilett, Easydiet ym. Sana tulee tuosta ekasta dieetistä mun käsittääkseni.

        Tämmöisten käyttäjät lihovat nopeasti takaisin, parempi opetella syömään et nita easydiet juttua kuitenkaan aio syödä lopunelämääs juntit läskit.


      • anti-amerikkalainen
        6+2 kirjoitti:

        Olet varmasti kuullut ateriankorvikkeista? Nutrilett, Easydiet ym. Sana tulee tuosta ekasta dieetistä mun käsittääkseni.

        Nutrilett on rahastusta. ja koska kaloreita niin vähän, menee kroppa "säästöliekille". Ei toimi munuaiset, maksa 100% teholla. Onnea vaan.

        Tosimies (tai nainen) jos haluaa 10-15 kiloa pois niin perse ylös sohvalta, leipä ja pulla jätetään kauppaan ja ostetaan tilalle proteiinia, lihaa, kanaa au naturell. Sitten hölkkäämään pururadalle 3x viikossa ja talvella voi tehdä kävelyretkiä tai punnertaa kotona ja vääntää hauistankoa.

        Toisaalta. Paksuja on kiva katsella kun koittavat vaatteillaan lihojansa peitellä. Jos ei itsestään välitä, niin eipähän ole minun ongelmani.

        Jos haluatte muutosta, tehkää asioille jotain älkääkä vain ihmetelkö ja kummastelko. Jos kropan haluaa kuntoon, pitää sen asian eteen tehdä TÖI-TÄ. Siinä voi tulla jopa ihan hiki, hui olkoon. Ja ne salkkaritkin jää väliin....

        Hemmetti tätä hetimullekaikkitännenyt pullamössö-ihmettelyä. Missä on miehet ja naiset, ketkä on hoikkia tai normipainoisia??


      • 6+7
        ei näin kirjoitti:

        Tämmöisten käyttäjät lihovat nopeasti takaisin, parempi opetella syömään et nita easydiet juttua kuitenkaan aio syödä lopunelämääs juntit läskit.

        Kerroin vaan mitä nutraus on, kun sitä kysyttiin. En sanonut, että se olisi mitenkään hyvä vaihtoehto.

        Kirjoitusasustasi päätellen itse taidat kuulua junttien heimoon.


      • 3+8
        anti-amerikkalainen kirjoitti:

        Nutrilett on rahastusta. ja koska kaloreita niin vähän, menee kroppa "säästöliekille". Ei toimi munuaiset, maksa 100% teholla. Onnea vaan.

        Tosimies (tai nainen) jos haluaa 10-15 kiloa pois niin perse ylös sohvalta, leipä ja pulla jätetään kauppaan ja ostetaan tilalle proteiinia, lihaa, kanaa au naturell. Sitten hölkkäämään pururadalle 3x viikossa ja talvella voi tehdä kävelyretkiä tai punnertaa kotona ja vääntää hauistankoa.

        Toisaalta. Paksuja on kiva katsella kun koittavat vaatteillaan lihojansa peitellä. Jos ei itsestään välitä, niin eipähän ole minun ongelmani.

        Jos haluatte muutosta, tehkää asioille jotain älkääkä vain ihmetelkö ja kummastelko. Jos kropan haluaa kuntoon, pitää sen asian eteen tehdä TÖI-TÄ. Siinä voi tulla jopa ihan hiki, hui olkoon. Ja ne salkkaritkin jää väliin....

        Hemmetti tätä hetimullekaikkitännenyt pullamössö-ihmettelyä. Missä on miehet ja naiset, ketkä on hoikkia tai normipainoisia??

        Pässi. Itselläni laihduttamiseen on riittänyt syöminen ja punttitreeni 4krt viikossa. Eipä ole tarvinnut ravailla ympäri pururatoja.


    • nutraaja

      vanttera, itsellä ensimmäinen nutrilett viikko takana ja painoa lähti 3 kiloa.eli jos haluut hyvän alun niin kannattaa kokeilla nutrilettia.mun kohdalla se toimii hyvänä laihdutus starttina.

      • yhrtgews

        Hienoa. Olet siis saanut kolmisen litraa nestettä pois.
        Se palaa takaisin korkoineen kun lopetat nutrilettiesi syömisen.

        Vai aiotko kenties elää nutrileteilla koko loppuelämäsi?

        Laihduttaminen on muutenkin aivan väärä sana, eikä edes tavoiteltu tila. Elämäntapamuutos olisi parempi, siis ruokavaliomuutos ja liikuntatottumusten lisääminen alkuun. Pienempi rasvamäärä tulee kaupan päälle osana muutenkin parantunutta terveyttä.


    • punttaaja

      Ei kuulu. Syö proteiinia, ettei se vähäinenkin lihasmassa katoa. Muuten lähtee ensin nestettä, sitten surkastuu lihakset, ja sen takia peruskulutus laskee, koska lihasmassa kuluttaa kaloreita levossakin. Lopputuloksena voi helposti olla lihakseton, kuiva keho, jossa päällä löysä nahka (hyvin yleinen lopputulos pikadieeteissä).
      Ei ole myöskään hyvä olla miinuskaloreilla pitkiä aikoja putkeen, koska elimistö menee silloin säästöliekille, eli sopeutuu vähäiseen energiansaantiin. Hyvä jakso voisi olla 2 päivää miinuksella, 1 päivä kulutuksen mukaista syöntiä, ja sitten taas 2 miinuksella.
      Raskaalla punttitreenillä voi taistella lihaskatoa vastaan. Siinä voi käydä niin että vaakan mukaan paino nousee, mutta peili kertoo, että ihra katoaa. Tämä siksi, että lihas painaa reilusti enemmän kuin samankokoinen pala ihraa.

    • Laihduttanut

      Laihdutin 16kg sillä että korvasin yhden aterian päivässä hedelmillä. Olen myös pari kiloa laihtunut sillä että olen syönyt enemmän "vetisempää" keittoa. Ei ollut nälkä kummallakaan menetelmällä, olo oli energisempi.

    • lievästi läski

      Näläntunne ei ole mitenkään vaarallinen olotila, eikä edes ihan kauhean inhottava. Siihen tottuu nopeasti. Ihminen on vain opetellut siihen että aina kun tulee näläntunne, se syö lisää.

      Jouduin kesällä olemaan tilapäisen sairauden takia noin kaksi viikkoa syömättä, eikä tuokaan ollut vielä erityisen vaarallista. Lääkärinikin sanoi että kun muistaa että juoda joka päivä, niin kymmenenkin päivää voi olla syömättä ilman vaurioita. Painoa tippui tuona aikana pysyvästi 5 kg.

    • toimii

      Itse aloitin laihduttamisen syön kananmunia ,kurkkua,tomaattia salaattia,raejuustoa,juustoa paistamiseen käytän voita. jätin perunat,jauhot, sokerit ym missä on hiilihytraattia yli 5% paino tippunut kivasti nälkää en tunne ja olokin hyvä toki kyläillessä olen joskus ottanut pullan mut kilot on pysynyt pois ja toisinaan palkitsen itseni pizzalla

      • mies+-50

        Potentiaalinen uusi sepelvaltimotautipotilas. Karppaamismuodin tulokset tulee muutaman vuoden sisään sydäntautipiikkinä terveystilastoissa. Sen kun urputat - varma on kuitenkin varmaa!


      • Big (.)(.) Rocks
        mies+-50 kirjoitti:

        Potentiaalinen uusi sepelvaltimotautipotilas. Karppaamismuodin tulokset tulee muutaman vuoden sisään sydäntautipiikkinä terveystilastoissa. Sen kun urputat - varma on kuitenkin varmaa!

        Joopa joo, miksihän sitten ihmiset joilla on korkea kolesteroli elevät keskimäärin vanhemmiksi mitä ihmiset joilla on matala kolesteroli.

        Jutun kirjoittaja on "M.S. in Physiology from the University of Arizona" ja juttu tuossa:

        http://www.t-nation.com/article/most_recent/5_ways_to_boost_testosterone

        Tyydyttyneistä rasvoista on kirjoitettu niin paljon puuta-heinää että edelleen on ihmisiä jotka eivät ymmärrä niistä mitään. Tyydyttyneet rasvat eivät jää verenkiertoon mikäli elimistöllä ei ole "helpompaa" energian lähdettä (hiilareita) tarjolla yllinkyllin. kasvisruuan yhteydessä nautiti tyydyttyneet rasvat eivät aiheuta mitään terveyspiikkejä, vaan pullan, makaroonin ja perunan kanssa niitä ei kannata nauttia.

        Muutenkin on typerää syödä liian vähän hormoonitoiminnalle ja aivoille tärkeitä ja välttämättömiä rasvoja ja samalla pelätä että tulee sydäntauti ja tappaa.


      • oijoi7e46
        Big (.)(.) Rocks kirjoitti:

        Joopa joo, miksihän sitten ihmiset joilla on korkea kolesteroli elevät keskimäärin vanhemmiksi mitä ihmiset joilla on matala kolesteroli.

        Jutun kirjoittaja on "M.S. in Physiology from the University of Arizona" ja juttu tuossa:

        http://www.t-nation.com/article/most_recent/5_ways_to_boost_testosterone

        Tyydyttyneistä rasvoista on kirjoitettu niin paljon puuta-heinää että edelleen on ihmisiä jotka eivät ymmärrä niistä mitään. Tyydyttyneet rasvat eivät jää verenkiertoon mikäli elimistöllä ei ole "helpompaa" energian lähdettä (hiilareita) tarjolla yllinkyllin. kasvisruuan yhteydessä nautiti tyydyttyneet rasvat eivät aiheuta mitään terveyspiikkejä, vaan pullan, makaroonin ja perunan kanssa niitä ei kannata nauttia.

        Muutenkin on typerää syödä liian vähän hormoonitoiminnalle ja aivoille tärkeitä ja välttämättömiä rasvoja ja samalla pelätä että tulee sydäntauti ja tappaa.

        Välttämättömiä rasvoja juu.. Mutta kovista rasvoista ei saa mitään muuta kuin energiaa, ja paljon. Ja "kovetetut kasvirasvat" vasta typeryyttä ovatkin. Koska parhaassakin tapauksessa se on silti kovaa rasvaa, ja mikäli yhtään epäilyttää rasvan koostumuksen muuttelu á la kemianteollisuus, niin sitten pitäisi kovetettujen kasvirasvojenkin kuulostaa melko epäilyttäviltä. Jos on välttämättä saatava kovaa rasvaa, niin miksei sitten ihan oikeaa voita.

        Välttämättömiä rasvoja saat ihan tarpeeksi kun ruokiin käytetään kasvirasvoja ja syöt kalaruokia. Pihvit ja voi eivät ole mitään terveysruokaa, vaikka miten paino lähtisi. En silti kumpaakaan keneltäkään kiellä, jos ravinnosta saa myös niitä hyviä rasvoja, niin kohtuullisesti voi syödä muutakin. Ja kasviksethan kuuluvat kaikkiin suosituksiin joissa on edes joku järjen hiven. Välillä tuntuu että "karppausta" käytetään tekosyynä herkutella kovilla rasvoilla ja lihalla, ja unohdetaan että oikeaoppinen karppaus on loppujen lopuksi aika kasvispitoista.


    • Pete 47

      Laihdutin 10 kg . Puolitin annokset, enemmän kalaa, kanaa, ja vihreetä LIIKUNTAA! Itse kävelin ensin töihin ja takas yht:3 km Illalla sauvalenkki 4-5 km.
      Vkl:t otin rennommin. Vältin runsasta alkoholin käyttöä. Puolivuotta siihen meni ,eikä kilot ole tulleet takas. Ylensyöminen on kaikkein pahin lihoittaja ja olut . Lisäksi suomalaiset liikkuu liian vähän nykyään.

    • Harrastaa.

      Riittävästi joka pvä liikuntaa, ei vatsa kurni ja pysyy hoikkana, tai lihavat laihtuu. Huvittavaa kun kuulee ihmisten puhuvan, ei minulla perheellisellä ole aikaa harrastuksiin....mutta telkun katsomiseen löytyy aikaa suomalaisilta noin 3 tuntia vuorokaudessa....

    • mies38.

      Laihdutin joskus 30 kg ja ei mulla ollut nälkä koskaan. Söin 4-5 pientä ateriaa päivässä joten ei nälkää tullut. Aamupala kannattaa syödä aina jotta ei sitten päivällä syö liikaa. Jos jättää aterioita väliin niin jossain vaiheessa tulee kova nälkä ja silloin mielellään syö liikaa. Vettä kannattaa kans juoda pari litraa päivässä jos aikoo laihduttaa.

    • laiha 11

      kuuluu olla. Nälkä aina vieraannamme!

    • Juhuuhuu
    • Nälkä laihduttaa

      En ole vielä koskaan laihtunut ilman nälkää. Se, miten pitkään kestää nälkää, ratkaisee laihtumisen määrän.
      Noita nutreja en ole koskaan kokeillut. Jossain messuilla olen maistanut. Oli niin pahaa, että mieluummin syön sahanpurua.

      • Koko loppuelämäksi

        Olet väärässä. Jatkuva nälkä on paras tae siitä, että laihdutusyritys epäonnistuu. Eikä laihtuminen onnistu ikinä jollain hetken projektilla. Oikein laihduttaminen tarkoittaa elämäntapojen muuttamista oikeiksi eli terveiksi.


    • laihduttakaa

      No ei tarvitse olla! Sunhan pitäis syödä 3-4 tunnin välein terveellisesti ja liikut niin tadaa. Itse sillon kun alotin treenaamisen kunnolla (tosin en oo koskaan ollut läski enkä siis laihduttanut) tuntu että joutu vaan syömään koko ajan!

      Läskit vaan luulee ettei laihat syö. Tärkeintä on vaan kattoa mitä syö.

    • Johanna Tuksu
    • normaalipaino

      Minä kans oon korvannu yhden päivän aterian raakaravinnolla, se auttaa painonhallinnassa. Pitäs vielä kasvattaa tuoreiden/käsittelemättömien kasvisten määrää ruokavaliossa. Illalla jos tekee mieli suolasta niin kannattaa ostaa kaappiin pähkinöitä ja popkornia. Ne ei tee yhtä täyteläistä oloa kuin sipsit. Minulle on vaikeinta ollut olla ottamatta santsilautasta pääaterialla. olen tehnyt silleen että en syö joka päivä lämmintä ateriaa.

      • Hoikistuvanainen54v

        Minä taas syön päivässä kaksi lämmintä ruokaa (jossa kasvisproteiinia, hyviä tasoja ja ns. hitaita hiilareita) ja samassa yhteydessä reilun salaatin, eikä muuta, paitsi heraproteiinia ja/tai pieni hedelmäannos liikunnan yhteydessä. Leipää enkä muutakaan mussuta tai napostele. Juon vettä, vihreää ja yrityksestä vähän kahvia.


    • htgrefdws

      Ei. Ei todellakaan kuulu.

      Jos olet jatkuvasti nälissäsi, keho kääntää itsensä säästöliekille, koska huomaa, että ravintoa ei tule. Tällöin ei pala rasvakaan eikä jaksa tehdä mitään.

      Pieniä annoksia pitkin päivää niin, että nälkä pysyy poissa, mutta samalla kilokalorit alle kulutuksen.

      Lisäksi kohtuudella liikuntaa.

      Sillä palaa rasva ja on mahdollista päästä pysyvämpäänkin muutokseen ruokailutottumuksissa ja elämäntavassa muutenkin niin, että ei mene jojoiluksi.

    • näinn

      Kyllä kuuluu näläntunne, koska paljon kerralla syöneiden ihmisten mahalaukku on venynyt niin, ettei pienempi annos poista nälän tunnetta. Siksi täytyy syödä monta pienempää, terveellistä annosta päivittäin eikä korvaa niitä pullilla, kakuilla, karkeilla yms.

      • yhtgre

        Hohhoijaa. Ja mitään merkitystähän ei ole sillä mitä syö? Eri ruokalajithan eivät sisällä eri määrää energiaa, eivätkä vaikuta näläntunteeseen eri tavalla?

        Ei tarvitse olla nälissään, vaikka olisikin iso mahalaukku ja haluaisi pudottaa rasvaa.

        Sen lisäksi, että katsoo paljonko syö, pitää lisäksi katsoa mitä syö.

        Elimmistö toimii parhaiten kun se saa sopivan määrän ruokaa (=energiaa) tasaisin väliajoin, jolloin aineenvaihdunta pysyy sen osalta käynnissä ja suht. tasaisena.

        Sillä, meneekö kokonaisenergiamäärä per aikayksikkö yli vai alle tarpeen, määrää sen putoaako paino, pysyykö, vai meneekö ylöspäin. Liikunnalla pystyy lisäksi vaikuttamaan siihen mitä se paino on. Lähes kuollutta mäskiä, vai käyttökelpoista lihaa.


      • buster

        Ei se mahalaukku mitään veny.. Tuo on pelkkä myytti.

        Oikeasti se on enemmän ihmisen pään sisällä mihin tottuu.

        Ja kun aloittelee omaa elämäntaparemonttia, niin monelle se näläntunne voi olla tavallaan "epänormaalin tuntuinen", jos on ennen syönyt vähän väliä jo tavankin vuoksi, ennenkuin on ehtinyt edes tulla nälkä.

        Se on sitten eriasia jos on jatkuvasti nälkä.


    • Tyytyväinen

      Ei kuulu olla, ainakaan alituinen nälkä. Kokeillut olen erilaisia dieettejä, jotka sitten keskeytyivät kehon huutaessa kunnon ruokaa eikä niitä pussituotteita joihin kyllästyin nopeasti.

      Kolme vuotta sitten, kokeiluihini kyllästyneenä ja edelleen pyöreänä, 'karppasin' ja pudotin 13 kiloa. Enkä kärsinyt nälästä. Alkuun annokset olivat isompia, mutta kun kroppa tottui saamaan riittävästi mitä tarvitsi, niin annoskoot pienenivät ihan itestään.

      Tiedät varmaan että nälässä pidetty keho toimii kuin koira, jemmaa ylimääräisen energian -ympärillemme, sitten kun vähänkin enemmän sitä saa. Ja jojo on valmis. Ja hiilareita syödessä on kohta uusi nälkä...

      Ne on proteiinit jotka pitää nälän poissa. Keho tottuu siihen että sen ei tarvitse kytätä talteen laitettavaa, verensokerit pysyvät sopivalla tasolla jne.

      Saavutettu paino on pysynyt, syön edelleen säännöllisesti 4 tunnin välein. En syö valkoisia viljoja, sokereita enkä kevyttuotteita. Enkä laske kaloreita.

    • känätästä&kuupasta

      nälkä hellitää kun on ollut 10 päivää paastolla, juonut sitruunavaahterapalmusiiraappivettä.

      pisin paasto 18 päivää, mutta niin kauan ei pidä juoda tuota, vaan siirtyä 7 päivän jälkeen vedelle.

    • Jagdpanther

      Oikeavastaus ihmiset hyvät on Atkins. Eli hiilareiden välttelyä koko elämän ajan niin kallista ja hankalaa ku se onkin. Tieteellisesti todistettu.

      • Tuhtitar

        No hoh hoijaa, Atkins jäi auton alle ja painoi 122 kiloa.


    • Boss.

      No iteltä tippu aikoinaan ihan itsekseen 15kg parin vuoden aikana, ihan vain kovaa treenaamalla. Söin samanverran kuin aina ennenkin, tai jopa enemmän, normaalia ruokaa. Kummenen tuntia kun laittaa viikkoon menemään kunnon treeniä, eikä mitään vitun homostelua, niin jo on vittu, jossei ukko ala kiristymään.

      • Boss.

        Joo ja tosiaan, sitten oltiinkin jo 5% rasvoissa, et ei siihen paljon jääny sulateltavaa.


    • Entinen möhömaha

      Kaikkea kohtuudella.

      Ei kuulu olla nälkäinen. Ei laihduttamisen tarvitse olla epämiellyttävää. Vain kuurinomainen laihduttaminen voi olla nälässä olemista, mutta ne kilot palaavat takuuvarmasti, ja sellainen laihtuminen heikentää lihaksia.

      Onnistuakseen pitää olla kärsivällinen. Ei pidä pyrkiäkään suurempaan painonpudotukseen kuin 500 grammaan viikossa. Alussa pudotus on suurempaa, koska ensiksi poistuu vettä kehosta. Kun punnitsee itsensä kerran viikossa ja tekee painokäyrän, niin se pitää motivaatiota yllä siitä huolimatta, että jonakin viikkona ei paino putoakaan ja joskus jopa nousee. Sitten taas jonakin viikkona pudotus voi olla kaksi kiloa.

      Normaalia ruokaa syömällä laihtuu kunhan juo riittävästi, välttää liiallista sokeria, rasvaa ja öljyä. Normaali ruoka takaa riittävän suojaravinteiden saannin. Toki voi lisäksi ottaa vitamiini- ja kivennäispillereitä, jos on epävarma. Runsas vihannesten syöminen pitää kylläisenä. Kylläisyyden tunne takaa sen, ettei luovuta kesken. - Tällä pelillä olen laihtunut parikymmentä kiloa. Motivaatiota piti yllä hyväkuntoinen puku, joka oli kymmenen vuotta vanha. Halusin mahtua sen sisään. Missään vaiheessa en ollut nälässä enkä rääkännyt itseäni.

      On riskaabeleja ravintoaineita, joita ei aina huomaa varoa. Niitä ovat rasvaiset kasvisruoat, salaattikastikkeet, makeat juomat ja alkoholi. Sana ”kasvis” ei suinkaan merkitse aina kevyttä, ja kasvisrasva on rasvaa siinä kuin muukin rasva. Usein kasvisrasva tarkoittaa kookosrasvaa, joka ei ole terveellistä. ”Kevyt” ei läheskään aina ole kevyttä. Sen sijaan esimerkiksi leikkeleliha on.

      • BMI 19

        Ja tässä on kertakaikkiaan täydellinen vastaus jokaiselle laihduttajalle. Täyttä faktaa ja tällä onnistuu.


      • Jagdpanther
        BMI 19 kirjoitti:

        Ja tässä on kertakaikkiaan täydellinen vastaus jokaiselle laihduttajalle. Täyttä faktaa ja tällä onnistuu.

        Valitettavasti faktaa siinä oli varsin vähän. Tieteellisestikki on todistettu että hiilarit on pahempia energianlähteinä ku rasvat. Senkin lisäksi että hiilareita elimistö ei käytä mihinkään muuhun ku energian saantiin ja varastointiin.


    • Ooooppppsssssss

      Itsehän laihduin yli puolet painostani alkoholilla, ku sitä sai ilmateeks ja seura oli mukavaa. Sen jälkeen tuliki 2v. absolutistin elämää. Halusin vain näyttää että en ole alkoholisti. 2v. absolutistina ollessani, ainoa ruoka mahdollisuus oli koulun ruoka, muuten syömättä mitään. Viikonloppusin oli rahaa ruokaan n.0-5e. Nälkään alkoi tottua ja niukka ruokavalio on jäänyt pysyäkseen. Paino ei ole noussut, mutta ei myöskään laskenut. Opin myös tuona aikana paljonkin syömisestä A) Jos olet ollut yli viikon paastolla, elä syö ittees 'sammuksiin' C) Jos vaan on mahdollista, elä lähe paastoomiselle, sillä jooh, kyllähän sä laihdut ja tunnet nälkää, mut ku se voi viedä aikas huonoo tilaa.
      Mut mielestäni kyllä, välillä on hyvä tuntea nälkää ja sillo ku puhutaa nälän tunteesta, sillo on syötävä. Mutta jos puhutaan tyhjästä mahan tunteesta, sillo ei tartte syödä.

      • ylipainonen

        Minä laihdutin yli 50 kiloa liianki kovalla treenaamisella ja huonolla ravinnolla josta kärsi aineen vaihdunta ja polvi kulumat tuli sen vuoksi ,paino putosi vaan terveys meni ja lenkkeily piti lopettaa kun lihakset meni jäykiksi jaloissa ja kävelykään ei onnistunut ,ilmeisesti hiven aineet poistui hien mukana ja polvista tuli entiset ,nyt on paino noussut entiselleen vaan terveys ei ole palanut eikä ilmeisesti palaakaan .liikunta on pitänyt jättää kun selästä alsapäin ei jalat toimi ja selkä rasittuu niin että vähän väliä pitää istua onkohan parkkisonin alkua tämä sairaus ,olen miieluumin lihava kuin sairas ja laiha .


      • Entinen möhömaha

        Ymmärsin aloittajan kirjoituksen niin, että hän puhui nälän näkemisestä. Nälän tunne on normaali, yleensä miellyttävä tunne, joka mukavasti katoaa syödessä. Jatkuva nälässä eläminen on ikävä tunne, johon kaiketi voi tottua. Juominen auttaa siinä. Olen joskus paastonnut, mutta ei se minua juurikaan miellyttänyt.

        Jos syö runsaasti juureksia ja vihanneksia, niin ruokalasku jää suhteellisen pieneksi. Jokainen saa ruokaansa kulumaan rahaa niin paljon kuin hän haluaa siihen sijoittaa.

        Syöminen on myös ohjelmanumero, joka rytmittää päivää. Jos aikoo laihduttaa tällä minun tavallani, niin syöminen pitää järjestää niin, että oikeasti kattaa pöydän ja käyttää kunnon ruokailuvälineitä. Ja yhdessä toisten seurassa, jos se on mahdollista. Se, että tuntee myös muilla aisteilla syöneensä, on tärkeä juttu.

        Jotkut syövät seisaaltaan valmisruokaa mikron ääressä, ja silloin syömisestä jää pois syömisen nautinto.

        Mikään ravintoaine ei minun mielestäni ole kielletty, ei alkoholikaan. Mutta jos elää alkoholilla, niin se on pitkän päälle terveydelle vahingollista, ja sellaisessa elämäntavassa on kyllä ansoja.

        Olen kroonisesti sairas, joten olihan terveyskin minulle yksi motivaation lähde. Joka tapauksessa pääsin normaalipainooni, ja se on pysynyt samana.


      • Kaunokainen 62v
        ylipainonen kirjoitti:

        Minä laihdutin yli 50 kiloa liianki kovalla treenaamisella ja huonolla ravinnolla josta kärsi aineen vaihdunta ja polvi kulumat tuli sen vuoksi ,paino putosi vaan terveys meni ja lenkkeily piti lopettaa kun lihakset meni jäykiksi jaloissa ja kävelykään ei onnistunut ,ilmeisesti hiven aineet poistui hien mukana ja polvista tuli entiset ,nyt on paino noussut entiselleen vaan terveys ei ole palanut eikä ilmeisesti palaakaan .liikunta on pitänyt jättää kun selästä alsapäin ei jalat toimi ja selkä rasittuu niin että vähän väliä pitää istua onkohan parkkisonin alkua tämä sairaus ,olen miieluumin lihava kuin sairas ja laiha .

        Voi kulta pieni. Sie ehit vielä pelastamaan itses. Katso vaikka miun mallia http://keskustelu.suomi24.fi/node/11899731. Nyt on viime kesästä, siis huomenna 5 kk. Painoa on pudonnu 11,3 kg, tasaisen varmasti.


    • 18+20

      Jossain vaiheessa laihdutusta varmasti joutuu kokemaan vähän nälkää. Tottakai, kun siinä syödään vähemmän ruokaa.

      Tietysti laihdutuksen ydin on siinä, että on opeteltava syömään säännöllisesti oikeaa ruokaa. Suurin osa "laihduttajista" syö täyttä paskaa ja vieläpä epäsäännöllisesti. Sitten iskee nälkä ja on pakko ahmia maha täyteen.

      • Big (.)(.) Rocks

        Säännöllinen syönti pitää mielestäni yhdistää tietyillä nyrkkisäännöillä liikuntaan:

        Karkeat ohjesäännöt:
        - 30 min ennen liikuntaa kannattaa nauttia hiilareita joista suuri osa sokereina. Tällöin treeni kulkee paremmin ja voimmakkaammin, jolloin myös tulee enemmän tuloksia, lihakset kasvavat ja lihasten energian kulutus pitkässä juoksussa kasvaa.
        - Treenin jälkeen välittömästi nopeasti liukenevaa proteiiniä sekä treenin rankkuuden mukaan hiilareita. Nämä hiilarit eivät lihota lainkaan, koska ne menevät lihaksiin ja maksaan. Lisäksi hiilarit ja proteiini nopeuttavat palautumista ja kortisolin poistumista kehosta ja tostosterotin tulvimista takaisin kehoon.
        - Aamulla kuituja ja hitaita hiilaraita vähäinen määrä, lisäksi proteinia.
        - Luonaaksi kasviksia ja valkuista ja hiilareita energia tarpeen mukaan. Myös esim. leipää, jotta saa helposti kuituja.
        - Iltaruoka vasta treenin ja palautumisjuoman jälkeen. Mutta mitä pikemmin treenin jälkeen pystyy syömään sitä parempi, sillä on tutkittu että treenin jälkeen syöminen lataa lihasten ja maksan energia varastoja eikä insuliini pääse muodostomaan rasvaa niin helposti.


    • SyömälläOikein

      Itse olen laihduttanut syömällä oikein. En enää näännytä itseäni vaan syön terveellisesti.

      En käytä sokeria, syön täysjyvää ja jätin kovat rasvat pois. Hyvin yksinkertaista ja saa syödäkin. Minulta lähti vuodessa 12 centtiä vyötäröltä.

      Ei sillä itsensä näännyttämisellä kyllä laihdu. Tai kyllähän sitä painoa sitten lähtee, mutta tulokset näkyvät vasta pitkän ajan päästä ja olo on vain koko ajan helvetillinen. Minulla oli ennen älyttömiä yrityksiä laihduttaa ja saatoin paastota monta päivää tai elin vain pelkillä kasviksilla ja hedelmillä. Aika tuntui todella pitkältä, mutta tuloksia ei vain tullut. Paljon nopeammin alkoi tapahtua kun vain aloin syödä oikein. Ja kaikista parasta on ettei minun tarvitse näännyttää itseäni.

    • eisiinä

      voi herranjumala! kuntoile hyvä ihminen! ei oo tervettä näännyttää ittesä. kuntoilu ja hyvin terveellinen ruokavalio pistää kyllä sen läskin palamaan, jos on tarpeeksi halua vaan laihtua (toisin sanoen kuntoilee sitten kanssa oikeasti) ei siihen mitään ihmekikkoja ole.

    • Terveemmäks

      Enemmän vettä. Kasviksia aina kun alkaa nälkä tuntua. Se, joka sulta niiden vapaan käytön kieltää, käske painua kuuseen.

    • BMI 19

      Ei kuulu. Laihduttaessakaan ei kuulu syödä "liian vähän", vaan muuttaa ruokavaliota siten, että ruuan laatu on parempi. Parempilaatuinen ruoka täyttää paremmin ja pidemmäksi aikaa, kuin epäterveellinen ruoka (vrt. valkoinen vilja -> tumma vilja).

      Jos syöt liian vähän ja sinulle jää nälkä, automaattinen refleksi on syödä rasvaisempaa ruokaa ja vielä enemmän, kuin jos söisi "oikein".

      Tietysti oikeat laihdutustavat ovat hyvin henkilökohtaisia riippuen lähtötilanteesta ja muutoin ihmisen tottumuksista. Itse laihdutin vain ja ainoastaan ruokavaliomuutoksella -25kg, aikaa meni n. 2,5 vuotta. Nyt kaksi vuotta on paino pysynyt samana, eikä ole ongelmia painon suhteen muutoinkaan. Liikuntaa en siis koskaan ottanut elämäntavaksi, se ei vain sovi minulle.

      Alunperin söin vaaleita viljoja, kovia rasvoja ja join paljon sokerilimsoja. Nykyisin syön paljon kasviksia (pakastekasviksia, edelleen olen laiska), vähärasvaista lihaa ja täysjyväviljoja. Syön myös maustamatonta turkkilaista jugurttia sokerittoman myslin kanssa. Pähkinät kuivahedelmät (niitä myydään myös sokeroimattomina) ja tumma suklaa ovat hyviä makeannälän karkottajia. Koskaan en ole myöskään roskaruokaa itseltäni täysin kieltänyt, eikä tarvitsekaan. Kyse on pienistä, mutta pitkäaikaisista muutoksista.

      Pysyvä tulos vaatii pysyviä muutoksia. Älä syö mitään, jonka mausta et pidä, muutoin palaat lopulta entisiin tapoihisi.

    • 7+10

      Riippuu miten laihduttaa. Kaloreita rajoittamalla vai syömällä sitä mitä ihminen 2,5 miljoonan vuoden aikana on sopeutunut syömään.

      • Big (.)(.) Rocks

      • 2+10
        Big (.)(.) Rocks kirjoitti:

        Mikäli viittasit tuolla '2,5 miljoonalla vuodella' ns. luolamies- tai paleo-ruokavalioon, niin Dani Shugart kirjoitti siitä viime viikolla mielenkiintoisen artikkelin.

        http://www.t-nation.com/diet-fat-loss/paleo-the-good-bad-and-the-ugly

        Jos aihe kiinnostaa niin katso...
        Mark Sisson
        Doug McGuff
        Gary Taubes
        William Davis


    • Big (.)(.) Rocks

      Syö sellaisia ruokia jotka vähentävät nälän tunnetta ja lisäävät kylläisyyden tunnetta. Esim. kananmunia ja silakkaa. Laihdut varmasti.

    • LueTämä

      Ei todellakaan kuulu.
      Jos syöt oikeaa voita, kananmunia ja muita täyttäviä ruokia, nälkä ei pitäisi todellakaan kurnia vatsassa. Kylmäpuristettujen öljyjen ohella (oliivi, kookos ja hamppuöljy) eläinrasva on terveellisintä rasvaa, joten niitä voi syödä hyvällä omallatunnolla. Olemme syöneet näitä rasvoja tuhansia vuosia, joten ne ovat meille mitä luonnollisinta ja parhainta ravintoa. Rasva ei lihota, sen tulet näkemään jos rupeat niitä syömään (ellet jo syö). Korkeaa kolesterolia on turha pelätä, 99%:lla ihmisistä on normaali kolesteroli aina; vain noin 1%:lla ihmisistä on sairaus joka vaatii kolesterolilääkityksen. Lääkärissä kolesterolilääkkeitä tyrkytetään nykyään melkein kaikille, mutta ko. lääkkeet on pelkkää rahastusta ja ne aiheuttavat pelkästään terveysongelmia.

      Jos haluat laihtua, niin jätä viljojen ja sokereiden syönti ihan minimiin, niistä saa pelkkiä tyhjiä kaloreita. Itse tehty gluteeniton leipä (luontaisesti gluteenittomista viljoista!) on ihan ok laihduttajalle ja muuten terveellisesti syövälle. Suurimmalle osalle suomalaisista viljat eivät sovi (ruis, vehnä, ohra), sinä saatat olla yksi heistä. Jos koet olevasi leipäriippuvainen, viljat eivät todennäköisesti sovi sinulle. Itse olen entinen leipäriippuvainen, saatoin syödä 10 leipää päivässä, nykyään en syö yhtään ja voin valtavan paljon paremmin, vatsaa ei turvota ja olo on paljon energisempi. Jo muutama leipäpalanen päivässä on terveyden kannalta huono juttu, viljat ovat yksi erittäin suuri syy siihen, miksi suomalaiset ovat nykyään niin sairaita.

      • simppelisti paras

        Tarviiko niiden gluteeni viljojen tilalle jotain korviketta lainkaan, tattaria yms. vähemmän skeidaa? Minun mielestä se on vain "kainalosauva" addiktiossa roikkumiseen.

        En ole koskaan kuullut kenenkään syövän jauhoja sellaisenaan. Sanonpahan vaan, että jos jotain ei voi syödä lisäämättä siihen mitään kyytipojaksi niin ei se ole alunperinkään syötävää.


      • vilja on akanoita
        simppelisti paras kirjoitti:

        Tarviiko niiden gluteeni viljojen tilalle jotain korviketta lainkaan, tattaria yms. vähemmän skeidaa? Minun mielestä se on vain "kainalosauva" addiktiossa roikkumiseen.

        En ole koskaan kuullut kenenkään syövän jauhoja sellaisenaan. Sanonpahan vaan, että jos jotain ei voi syödä lisäämättä siihen mitään kyytipojaksi niin ei se ole alunperinkään syötävää.

        Ei tarvi. Viljat on täyttä roskaa. Gluteenittomat leivät keliaakikoille on pelkkää härskiä rahastusta.

        Vaikka mulla pitäisi olla laktoosi-intoleranssi, niin minun maha on alkanut sietää aika hyvin tavallisia jogurtteja ja piimiä sen jälkeen kun tiputti viljan ym. roskan vähemmälle.


      • Pitäisi ja pitäisi
        vilja on akanoita kirjoitti:

        Ei tarvi. Viljat on täyttä roskaa. Gluteenittomat leivät keliaakikoille on pelkkää härskiä rahastusta.

        Vaikka mulla pitäisi olla laktoosi-intoleranssi, niin minun maha on alkanut sietää aika hyvin tavallisia jogurtteja ja piimiä sen jälkeen kun tiputti viljan ym. roskan vähemmälle.

        Kommentistasi päätellen: ettet vain ole keliaakikko?


      • kerettiläinen

        Gluteenipitoisten viljojen ja maitotuotteiden poisjättämistä kannattaa kyllä kokeilla jos on aineenvaihduntaan liittyviä ongelmia tai nivelvaivoja. Sen huomaa jo viikossa parissa, hyödyttääkö jatkaa, kun tarpeettomasti ei tietenkään pidä mennä karsimaan ruokavaliota. Keliakia on sitten oma lukunsa erikseen, eikä kuulu tähän.


    • liha ei lihota

      Helppo vähätärkkelyksellinen dieetti: lihaa, kalaa, munia, jne. ja vihanneksia ja hedelmiä, muttei esim. banaaneja. Perunat, makaroonit, viljat jne. pois.

      Et voi välttää laihtumista, eikä vatsa kurni.

      • rasvoja tarvitaan

        Nopea muutos tuollaiseen ruokavalioon voi aiheuttaa muutaman päivän vieroitusoireita.
        Minulla oli noin viikon ajan ummetusta, jatkuvaa nälän tunnetta ja päänsärkyä mutta sen jälkeen ne katosivat sekä myös närästys, migreeni ja nivelkivut joista olen kärsinyt useita vuosia.


      • Kaunokainen 62v

    • 2+16

      Kekkosen keinoilla laihduttaminen on mahdollista ilman kipua. Hesarikin kirjoitti siitä. Elikkä joka päivä paino muistikirjaan: kolme numeroa. Käydään vessassa mahdollisimman usein, eli suomeksi: juodaan paljon. Syödään vain vähän.

      U. K. K. oli kova jätkä ja tiesi aina parhaat temput!

    • luonnollisuus

      Nälästä voi seurata laihtuminen mutta laihtumisesta ei tarvitse seurata nälkää. Kaikki on kiinni siitä mitä syö, liikunta on toissijainen asia. Liikuntaa kuitenkin kannattaa harrastaa, ei läskin vuoksi vaan lihasten vuoksi.

      • Liike on lääke

        Ja aineenvaihdunnan. Ja tuki- ja liikuntaelinten terveyden ja tasapainon hallinnan. Ja verenkierron, varsinkin sydämen terveyden ja kyvykkäänä pysymisen takia. Ja mielen terveyden. Ja ...


    • heh3

      oho oho, ompa tullu paljon vastauksia :D niitä vain sitten käymään lävitse.
      t. alottaja

    • nutraaja

      oon tässä kohta kaksi viikkoa nutrannut ja nälkä ei oo vaivannut kuin ekan viikon lopussa yhden päivän.Joten olen sopeutunut hyvin vähäisiin kaloreihin.Nutraamalla opin siihen että nautitaan ravintoa 5 kertaa päivässä.

    • PotiKuuva

      Nälkä on ihmisen luonnollinen tunne, joka kertoo milloin pitää syödä. Jos ei yhtään siedä ja kärsi nälkää, niin lihoo varmasti koko ajan.

      • Kaunokainen 62v

        Eipä pidä paikkaansa. Ei tartte olla nälkä, kun syö sellasta, mikä ravitsee, muttei lihota.


      • 19+11
        Kaunokainen 62v kirjoitti:

        Eipä pidä paikkaansa. Ei tartte olla nälkä, kun syö sellasta, mikä ravitsee, muttei lihota.

        Kyllä mulla on yleensä aina nälkä ennen ruokailua.


    • Ei todellakaan kuu-

      lu olla nälkä jos aiot pysyviin tuloksiin. Anna elimistöllesi oikeat "työkalut" niin laihdut BMI-kertoimilla 20-25, etkä koe nälkää ja jaksat touhuta!

      .................jatkuu. Meidän kaikkien yksimahaisten pitää saada vuorokauden energian(=Kcal)-määrä joka on:
      Esimerkiksi normaali-painosi=79kg, niin tarvitset:
      *) 1. Proteiinia(=79g/vrk) nimen’omaan rasvaisesta lehmänmaidosta,
      *) 2. Hiilihydraattia(=79g/vrk) nimen’omaan rasvaisesta lehmänmaidosta ja
      *) 3. Tyydyttynyttä rasvaa(=79g/vrk) nimen’omaan rasvaisesta lehmänmaidosta, josta saat myöskin L-a ja Bif hyötybakteerit!
      - Laske sitten energia(=Kcal)-tarpeesi/vrk. Huomaa, että esimerkeissä käytetään henkilön ikä=yli 20v, pituus 1,78m ja painoindeksiä 25(=BMI) joka on normaalipaino:
      *)1.=79g, *)2.=79g ja *)3.=79g. *)(=Katso yltä).
      >>>>>>>>Energia(=Kcal)-tarpeesi on (79 79 79)x10=2370Kcal/vrk. Tällä kalorimäärällä et koe näläntunnetta kun saat tyydyttyneen rasvan lehmänmaidosta(=Tärkeää!), etkä silloin repsahda turhaan herkutteluun(=hormonaalinen-järjestelmäsi)!
      Jatkuu...............
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-laihduta-itseasi-turvallisesti-tyydyttyneella-maitorasvallaoikein-seka-lihota-itseasi-turvallisesti-tyydyttyneella-maitorasvallaoikein-mita-lue-ja-yllaty/

    • Näläntunne on merkki

      siitä että 1.0.Immuunipuolustuksesi ja sekä 1.1.Hermostollinen-, että 1.2.HORMONAALINEN-järjestelmäsi on OK, eli et saa riittävästi silloin K-caloreita.
      Näläntunne Ei ole merkki "rasvan palamisesta"!
      Jos et koe nälkää esimerkiksi 800-900Kcal/vrk energian-saannilla, niin silloin 1.2.Hormonaalinen-järjestelmäsi Ei ole kunnossa ja silloin sinun pitää saada tyydyttynyttä-*)maitorasvaa ja 1.L-a*), 2.L-b ja 3.Bif*) hyötybakteereita joilla korjataan limakalvojesi vääristyneet h-bakteerikannat!
      a.Kehitin "mittarit" sille mikä vääristää(tuhoaa) limakalvojesi h-bakteeri kantoja ja
      b.Kuinka paljon h-bakteeri tuhoa on jo tapahtunut:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/

    • Kaunokainen 62v

      Hei, hieno kysymys. Kun syö terveellisesti, ei ole nälkä. Katso esim. mun tapaani http://keskustelu.suomi24.fi/node/11899731. Jos syön väärin, eli käyn juhlissa tai ulkona syömässä, tarjonta on sellaista, että se aiheuttaa nälän tunteen sen mättämisen jälkeen. Kun palaan taas omaan ruokavaliooni, nälkä häviää.

    • kananen

      Laihduttaminen ei onnistu kaloreita laskemalla vaan syömällä oikein.

      Syömällä ihminen laihtuu ja pysyy terveenä. Länsimainen tapa laskea kaloreita koituu monen laihduttajan sudenkuopaksi.

      Kiinnitetään huomiota siihen, miten ravinto toimii kehossa. Eri ruoka-aineilla on erilaisia vaikutuksia kehon sisäiseen toimintaan.

      Jos länsimaista ihmistä kehottaa esimerkiksi valitsemaan joko 100 kalorin rahkapurkin tai saman verran kaloreita sisältävän kasvislautasen, yleensä valitaan rahka. Tosi asiassa rahka kuitenkin turvottaa, väsyttää vatsan ja hidastaa aineenvaihduntaa. Ei ihminen silloin laihdu.

      Kasvikset sen sijaan kiihdyttävät aineenvaihduntaa.

      Laihduttajat väsyttävät aineenvaihduntansa syömällä mahdollisimman vähän kaloreita. Kun on sitten laihduttu vaikka 20 kiloa ja aletaan syödä toisenlaista ruokaa, turvotaan kaksinkertaisiksi.

      Tutkijat: Kaloreiden laskeminen ei kannata
      http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2013082217397495_lh.shtml

      Miksei liikunta laihduta?
      http://www.tiede.fi/artikkeli/1218/miksei_liikunta_laihduta_

      Rasvan polttamisessa eli laihdutuksessa ja/tai lihaskunnon kasvattamisessa ravinnon merkitys on jopa 80% tuloksesta ja loput on liikunta. Joten ei ole ihan sama mitä suuhunsa laittaa. Jos ei syö kunnon ruokaa ja saa kaikkia ravintoaineita (esim. D-vitamiinia, magnesiumia ja Omega-3 rasvahappoja pitää syödä purkista), niin ei laihdu, ei jaksa eikä lihakset kehity.

      Aikuisen perusruokavaliossa kuuluu olla n. 100 grammaa rasvaa ja proteiinia päivässä ja loput rehuja.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

      Ravinto on yksi olennainen asia, millä pystyy vaikuttamaan rasvanpolttoon. Pääsääntö on, että mitä enemmän syöt hiilihydraatteja sitä vähemmän rasva palaa. Kuten kerrottua, hiilihydraatit ovat rasvojen lisäksi kehon toinen pääasiallinen energianlähde. Suosi siis vähähiilihydraattista ruokavaliota.
      http://rasvanpolttajat.info/Rasvanpoltto-ruokavalio.php

      Monelle tavallinen ruoka on lisäainepitoisia eineksiä, viljaa eri muodoissaan, sokeria, keinotekoisia makeutusaineita, prosessoituja kasvisrasvoja (margariini, kasvisrasvakerma jne...), sokerisia muroja, sekä sokeririkkaita maustettuja maitotaloustuotteita. Sellainen ruoka ei riitä. Se sairastuttaa.

      Huonot ravintotottumukset hidastavat kuntoilijan kehitystä
      http://ruoka.ts.fi/jutut/huonot-ravintotottumukset-hidastavat-kuntoilijan-kehitysta/

    • Paleopatti

      Eiköhän nälän pitäisi ohjata ihmistä syömään sitä mitä kroppa tarvitsee rakennusaineikseen ja solujen uusitumiselle. Varmasti paleo-ruoka olisi lähellä sitä mitä alkujaan on syöty. Nykyään vaan elintarviketeollisuus vie einestuotannollaan väärään suuntaan ravitsemusta ja vaikuttaahan se terveyteenkin, kun kaikenmaailman lisäaineita lisätään ruokiin. Olisi jo aika perustaa paleoruokavalioon erikoistuneita kauppoja. Sieltä olisi poistettu kaikki einekset.

      Nyt valitettavasti elintarviketeollisuus ja media rummuttavat vain makuun ja erilaisiin aisteihin perustuvia tuotteita.

    • Liikuntaa 53 v

      Olen ollut laihdutuskuurilla nyt 2 kk, eikä ole ollut kertaakaan nälkä. Paino on pudonnut 7kg ja alan kohta olla normaalipainoinen. Laihdutan liikkumalla.

    • epämukava elli

      Kyllä kuuluu jossain määrin mutta ei KOKO ajan. Esim.osa-aika paastolla (vuoropäivä tai 5 2 dieetti) nälkä on väistämättä paastopäivinä (1-2 krt/vko) enemmän tai vähemmän. Sitä vaan pitää sietää ja sen oppii sietämään. Nälkä on semmoinen vieras, että kun sille ei heti anna periksi se menee itsekseen ohi. Näin on minulla ja monella muullakin kenen kanssa olen keskustellut.

      Ihminen on ammoisista ajoista joutunut ajoittain kokemaan ja kestämään nälän tunnetta pakosta. Ihminen on evoluution myötä myös sopeutunut ajoittaista nälkää kestämään, olemaan epämukavuusalueellaan, kroppa kestää sen hyvin ellei ole jotain sairautta.

      Nykyaikana ei tarvitse kestää nälän tunnetta, kun ruokaa on aina ja kaikkialla tarjolla ja sitä myös syödään melkein taukoamatta. Siksi elimistö ei ei edes tiedä mitä on nälän tunne, siitä on vieraannuttu. Sitten kun sen tuntee ei sitä ihan heti oikein siedäkään ennenkuin totuttaa itsensä tähän ihan luonnolliseen olotilaan mihin ihmisen elimistö on sopeutunut kautta aikain. Jatkuvaan kylläisyyteen se taas ei ole sopeutunut ja se onkin luonnotonta.

      Alleviivaan vielä, että ihmisen pitää (ainakin laihduttaessa) kestää ajoittaista nälkää ei jatkuvaa. On muutenkin hyvä mennä välillä epämukavuusalueelleen tässä yltäkylläisyyden ja mukavuuden yhteiskunnassa.

    • vähän nälkä

      Ennen syömistä on hyvä olla nälkä mutta ei syömisten välissä - jatkuva nälkä johtaa väistämättä ahmimiseen paitsi jos sinulla on mieletön itsehillintä (jos olet laihduttaja niin silloin sinulla ei sitä valitettavasti ole). Elimistö kestää nälkää jonkin verran mutta sitten tekee mieli syödä koko kylän edestä rasvaista ja suolaista ruokaa.

    • KylläLähtee

      Itse aloin laihtumaan kun personal trainer sanoi että nyt alat syömään 5 kertaa päivässä ja 3x viikossa salille. Järkevät ruokatavat ja -ajat ja liikunta, sillä laihtuu. Nälässä ei tarvitse eikä saakaan olla. Aineenvaihdunnan pitää pysyä käynnissä.

      • Twelve points

        Yeap. Ja verensokeriarvon tasasaisena.


    • minimi

      Ei kannata käydä kaupassa

    • rasvankaipaaja

      Minä joskus dieettasin, ja yritin tehdä sitä salaatilla ja proteiinilla. Nälkä oli kyllä järkyttävä. Tein usein aamulla kymmenen litran sankon salaattia. Sain sankon helposti syötyä, puputin sitä aamusta iltaan. Kanaakin meni kilo. Oli pakko yrittää liikkua ja käydä vetäsemässä välillä 2-3 h lenkkejä (välillä kävellen ja välillä juosten), jotta ei ajatellut ruokaa. Olin lähillä siis painoindeksin ylärajoilla.

      Kun dieetti päättyi, se oli ihanaa kun sai vain vetää rasvasen pitsan, joka suorastaan tirisi rasvaa lautaselle. Tosin juominen ja pizzat minua alkujaan olivat lihottaneetkin. Usein tuli juotua kolme kertaa viikossa pari pulloa punkkua ja syötyä niiden jälkeen kaksi pizzaa putkeen. Ainoa hyvä puoli siinä oli, että baariin tuli mentyä pyörällä ja liikuttua paljon aina illan aikana. Joskus vielä lisäksi aamulla saattoi syödä yhden pizzan lisää, kun ei jaksanut tehdä ruokaa.

      No juuh, nyt en oo enää niin kovasti baareillut ja oon ajatellut vähän yrittää tässä sivussa dieettailla. Joku suositteli keittoja. Pystyin kerralla vetasemaan litran keittoa ja sen jälkeenhän maha huusi nälkää aivan jumalattomasti. Oli kuin olisi vasta alkupalan saanut. En taas tiedä, kuinka tässä orientoisi itseään syömään vähemmän kuin kuluttaa. Lihaa voisin syödä kunnon kasan, ja salaatilla en huomaa mitään vaikutusta - söipä sitä kuinka paljon tahansa. Saa siitä ehkä jotenkin suolensa kipeäksi kun vetää monta litraa, mutta ei se nälkää poista.

    • veijo09309873

      Ei kuulu.

    • suu-ja-aivot-ei-muualla

      Eniten häiritsee suussa tuntuva koko aikainen tunne, nielemistä ja kostumista aiheuttava. Ei tule kaikille ja veden juonti auttaa.

      Voit syödä vaikka kerran päivässä ja sitten ruokailun jälkeen kestät nukahtamiseen asti ja sitten aamulla ei välttämättä ole suussa tunnetta. Syöt seuraavan päivän yhden aterian joko illalla tai päivällä. Syö vähemmän kerralla niin saat tuloksia nopeammin.

      Menet jääkaapille ja harkitset syömistä. Estä itseäsi ja mene tekemään jotain muuta, toista tätä.

    • terveellinendieetti

      Omasta mielestäni dieetissä ei tarvitse olla nälkä (riippuu myös kuinka reilusti on ylipainoa) mutta itse ainakin syön mahan täyteen terveellistä ruokaa ja urheilen paljon. Vinkkinä kannataa juoda paljon vettä, koska vesi täyttää mutta ei lihota. :)

    • eimullaainakaannälkä

      Ei minun mielestäni kuulu olla nälkä, jos laihduttaa. Lisää kasviksia ruokavalioosi riittävästi, raastettua porkkanaa ja salaattia, niin ei ole nälkä ja saat syödä. Pudotin itse painoa 22kg, kun vähensin normiannokset puoleen ja lisäsin vastaavasti porkkanaraastetta ja muita kasviksia.
      Siis söin aterialla aiemmin kaksi perunaa, jätin toisen perunan pois. Jos söin kaksi viipaletta leipää, jätin toisen pois jne. En joutunut jättämään mitään muuta pois, kuin sokerin. Sokerin jätin niin vähiin, kuin pystyin ja vältin ruokiin lisättyä sokeria. Korvasin kaikessa mahdollisessa sokerin makeutusjauheella.

    • efefe

      Nälkä vähenee 1-2 viikon jälkeen kun kroppa tottuu pienempään ruokamäärään. Eli alussa voi ja melkein pitääkin olla nälkä ettei syö liikaa, mutta se häviää ajan myötä kun tottuu.

      • Laihduttu

        Nälällä ei kannata laihduttaa vaan energian vähentämisellä ja liikunnan lisäämisellä. Ruoka kasvis ja hedelmä painotteiseksi laihtuu pakostakin.


    • Josondieetilla

      Vastaus: kuuluu

    • Mayjuli

      Kyllä ja ei. Tulee syödä silloin, kun on NÄLKÄ, eikä kelloajan mukaan.
      Kun syö, vaikka ei ole nälkää, ravinto varastoituu helpommin rasvaksi.
      Kun syö nälän kurniessa, keho polttaa sen ja antaa energiaa.
      Näin Dr. Deepak Chopra selittää asian ja uskoisin sen näin olevan.
      Energian tarve vaihtelee työn laadun mukaan. Kaikilla ei ole työaikoja.
      Sillä jolla suolet kurisevat, ei pitäisi olla vaaraa varastoida ravintoa läskiksi.
      Aineenvaihdunta vaihtelee.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe