Käräjäoikeuden päätös lainvastainen

Käräjätuomari Väinö Ilveskoski äänesti päätöstä vastaan, perustelut alla. Tuomioon vaaditaan kiistattomat todisteet, muussa tapauksessa on päätös tehtävä syytetyn eduksi. Ei kai tuomioita sentään saa antaa arpomalla?



Käräjätuomari Väinö Ilveskoski hylkäsi Anneli Auerin syytteen. Tässä ovat tuomarin 10 perustetta.

1.Jukka Lahden tappaminen on aiheuttanut runsasta verenvuotoa ja veriroiskeita. Tappaminen ei ole ollut mahdollista ilman, että tappaja ja tappajan vaatteet eivät olisi runsaasti vereentyneitä. Ensipartion ottamat kuvat osoittavat, että Auerin vaatteet eikä Auer itse olleet verisiä.
2.Rikospaikkatutkinnassa ei ole löytynyt verisiä vaatteita.
3.Rikospaikalta on taltioitu kengänjälkiä, joiden alkuperä on yhä arvoitus.
4.Rikosteknisen laboratorion lausunnoissa ei ole löydetty tekopaikalta Auerin dna:ta tai muita jälkiä, vaikka niitä siellä pitäisi olla, mikäli tapahtumainkulku olisi syytteen mukainen.
5.Tekopaikalta taltioitujen ruskeankirjavien kuitujen alkuperä on arvoitus.
6.Toista tekovälinettä ei ole löytynyt.
7.Tekoaikaan 9-vuotias lapsi on kertonut havainneensa ulkopuolisen tekijän poistuvan paikalta.
8.Auer ei olisi käytettävissä olevassa ajassa ehtinyt tappaa Lahtea, hävittää toista tekovälinettä, hävittää vaatteita, peseytyä, kuivat hiukset ja kuivata pesupaikkaa.
9.Teolle ei ole motiivia.
10. Anneli Auerin vamma ja muiden vammojen puute.

18

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepulisjees

      Kyllä Anneli vielä murtuu ja tunnustaa Murhan

    • gg33gg3g3

      Eikös murha.infon sivuilla ollut kaikenlaista muuta tietoa tuohon myös että on ollut runsaasti aikaa tehdä murha, peseytyä yms? Pestyä verta vessan ovessa löytynyt, auerin hiukset pesun jäljiltä märät ja paitaa vaihdettu yms?
      Ja mitä se puhe on pakastimessa olevasta mysteerijutusta jonka aueri oli hakenut sossutätien kanssa myöhemmin ja kukaan ei tiedä mikä se on? Ehkä vaatteet ja toinen vekoväline?

      Mitkä kengänjäljet ovat arvoitus? Se 1 kpl veristä kengänjälkeä joka ilmeisesti on painettu siihen eikä astuttu? Onko jotain muitakin jälkiä?Teolle ei motiivia? Nettikirjoittelun perusteella olivat eroamassa ja isoissa riidoissa?

      Onko muuten tehty valheenpaljastustestiä annumamille?

      Vieläkö joku jaksa näitä spekuloida :D

      • von Lagerbom

        Ei tuollaisista väittämistäsi ole mitään faktatietoa olemassa. Sen sijaan olettaisi käräjätuomari Ilveskosken ilmoittamat asiat päätöksensä perusteeksi olevan tosiasioita. Veretön kengänjälki on löytynyt terassilla olleesta tuolista, elikä sopisi että murhaaja on mennyt siitä ikkunasta sisään seisoen tuolilla. Poistumisjälkiä on löytynyt, siis verisiä jalanjälkiä tai jälki terassiltakin. Minun muistamani mukaan kului aikaa ainoastaan kolme ja puoli minuuttia hälytyksestä kun poliisit olivat jo paikalla, mikäli oikein muistan, eikä tässä ajassa olisi ehtinyt piilottelemaan, lavastelemaan asioita. Oikeudessa on todettu ettei Auerin hiukset olleet märät poliisien tullessa paikalle. Tosiasiat ovat tosiasioita, eikä murha-infon spekulointeihin sovi luottaa. Itsekin olen asiassa tehnyt spekulointeja mutta murhatuomioon vaaditaan kiistattomat todisteet.


    • jepulisjees

      "Tunnustus" tyttärelle salainen

      "Tunnustuksiin" liittyy lisäksi viime viikolla käräjillä esitetty video, jolla Anneli Auer väitetysti tunnustaa tyttärelleen surmanneensa Jukka Lahden.

      - Täällä on todistettu sellaisia asioita, että ei siellä talossa ollut ketään muuta. Siel oli vaan minä ja isi, Auer sanoo videolla tyttärelleen.

      - Se, joka satutti mua, oli isi. Ja se, joka teki sen isille, oli minä.

      Kyseinen video on määrätty salaiseksi.

    • jepulisjees

      Tottahan on että Poliisit töppäsivät siinä että uskottiin alusta asti että tekiä on ulkopuolinen,jos oltaisiin tehty oikein niin pakastimesta olisi löytynyt hukassa olevat ruskea verinen paita,kengät ja toinen murhaase,näin se menee.

      Kyllä Anneli vielä tunnustaa muistakaa minun sanoneen.

      • von Lagerbom

        Käräjätuomari Ilveskosken päätöksensä perustelun neljäs kohta on mielestäni tärkein peruste osoittamaan, jos ei Auerin täydellistä syyttömyyttä, niin ainakin perustetta sille, ettei syylliseksi toteamiselle ollut riittäviä perusteita, vaan päätös olisi tullut tehdä syytetyn eduksi. Tuomareiden, oikeuslaitoksen uskottavuus kärsii tästä päätöksestä, jossa tuomio annetaan vaikka päätöksestä esitettiin eriävä mielipide. Kuka tuomareista siis pätevä virkaansa?


    • Epävarma

      Emme voi tietää 100% varmasti. Kaikki on mahdollista.

      Käräjäoikeuden ratkaisu oli sama kuin viime kerralla 2-1. Eivät uskaltaneet antaa vapauttavaa tuomiota yleisen mielipiteen takia. Siirsivät koko homman taas hovioikeuden riesaksi.

    • .poliisikorruptio-

      Jos siellä surmatalossa kerran poliisiradio rätisi ihan hätäpuhelun aikana niin ilmiselvästi surmaaja oli poliisi. Mutta mikä oli murha/surmamotiivi.

      Miksi Jukka S. Lahti piti käydä noin brutaalisti lahtaamassa keskellä yötä. Olisihan tämä surma voitu tehdä vaikka missä tahansa muualla kuin kotona keskellä yötä?

      Olen kuullut monia väitteitä, että Jukka S. Lahti olisi sekaantunut jollain tasolla johonkin poliisien korruptioon ja hämäräbisnekseen. Ilmankos hän soittikin ennen surmaansa Porvoon poliisilaitokselle 7 puhelua, joista jokainen kesti melkein 10 minuuttia.

      • motiivi

        Tuskin oli itse sekaantunut, mutta on voinut saada tietoonsa jotakin, josta syystä hänet sitten vaiennettiin?


    • sdflkjweroiusdf

      Mutta mikä osuus sitten oli tässä tapauksessa se, että Jukka S. Lahden armeijakaveri hukkui hieman jälkeen surman, vain muutama viikko sen jälkeen ja löytyi hukkuneena hietaniemen soutustadionin rannasta murhan jälkeen 2006 keväänä.

    • _Hämmästynyt_

      Mikä teitä Porilaisia oikein vaivaa, kun vielä noin vanhaa murhajuttua jaksatte täällä paapoa?

      • poliisikorruptio-

        Älähän nyt... Ulvila ei ole Poria alunperin ja en minäkään sielt ole. Vaik kuitengi opiskeluvuosina asuin siäl päin peräti kolme vuat. Tuanoinniin.


    • Ihmettelijä

      Poliisi kuvasi alkuun murhaa psykopaatin tekemäksi. Annelin mielentilatutkimus kuitenkin osoittaa hänet meleltään normaaliksi.

      Pysyisikö normaali ihminen tekemään tuollaisen murhan?

    • oikeusmurhapäivystäj

      Ilveskoski hyvä tuomari, Vaasan hovioikeuteen faktaa. A on syytön

    • hut1

      Jos murhasyyte menee hovissa läpi, kenestä tahansa voidaan vastaavilla näytöillä tehdä murhaaja. Ottamatta kantaa onko Auer ayyllinen tai syytön, näytöt eivät vain riitä.

      Porin käräjäoikeuden touhu on muutenkin varsin kyseenalaista, joten Auerin tuomitseminen sopii kuvioon.

      "6. Satakunnan käräjäoikeuden tuomiosta löytyy myös asianmukaisella tavalla laaditut seikkaperäiset ja ymmärrettävät perustelut, mutta tämä koskee yksinomaan tuomion lopputuloksen osalta eri mieltä olleen ja vähemmistöön jääneen käräjätuomarin perusteluja. Sen sijaan enemmistön muodostaneiden tuomareiden perustelut jättävät monessa suhteessa paljon toivomisen varaa ja herättävät perusteltujen vastausten sijasta enemmän vain kysymyksiä ja ihmettelyä."

      http://jyrkivirolainen.blogspot.fi/2013/12/810-ulvila-jutun-tuomion-tarkastelua.html

      "1.Ulvila-jutun oikeusprosessiin sisältyy monia erikoisia ja omalaatuisia piirteitä. Yksi erikoisuus on se, että korkeimman oikeuden 19.10.2012 antaman palautuspäätöksen jälkeen käräjäoikeus on ottanut kantaa samoihin todistusharkintaa ja näytön riittävyyttä koskeviin kysymyksiin kuin Vaasan hovioikeus tuomiossaan 1.7.2011.

      2. Erikoislaatuiseksi tilanteen tekee se, että käräjäoikeus ei ole noteerannut hovioikeuden kannanottoja millään tavalla, vaan on käsitellyt asian uudelleen ikään kuin täysin puhtaalta pöydältä, siis ikään kuin hovioikeuden tuomiota ei olisi olemassakaan. Onko tämä tarkoituksenmukainen tai edes oikea käsittelytapa? Olisiko käräjäoikeuden, joka on oikeusastejärjestyksessä hovioikeuden alapuolella, tullut huomioida omassa todistusharkinnassaan hovioikeuden näytön arviointia koskevia kannanottoja? Voisiko hovioikeuden mainituilla kannanotoilla olla jonkinasteinen todistusvaikutus käräjäoikeusprosessissa?"

      http://jyrkivirolainen.blogspot.fi/2013/12/811-ulvila-jutun-tarkastelua-ii.html

    • kysyn vain

      Ihan vain logiikan vuoksi:

      "Käräjätuomari Väinö Ilveskoski hylkäsi Anneli Auerin syytteen. Tässä ovat tuomarin 10 perustetta.

      1.Jukka Lahden tappaminen on aiheuttanut runsasta verenvuotoa ja veriroiskeita. Tappaminen ei ole ollut mahdollista ilman, että tappaja ja tappajan vaatteet eivät olisi runsaasti vereentyneitä. Ensipartion ottamat kuvat osoittavat, että Auerin vaatteet eikä Auer itse olleet verisiä.
      2.Rikospaikkatutkinnassa ei ole löytynyt verisiä vaatteita.

      ---Vaatteet pakastimessa jonka todistetusti myöhemmin tyhjensi tekijä itse?

      3.Rikospaikalta on taltioitu kengänjälkiä, joiden alkuperä on yhä arvoitus.

      ---lavastusta.kenkä kastettu vereen, sitten lattiaan.kenkä pakastimessa.


      4.Rikosteknisen laboratorion lausunnoissa ei ole löydetty tekopaikalta Auerin dna:ta tai muita jälkiä, vaikka niitä siellä pitäisi olla, mikäli tapahtumainkulku olisi syytteen mukainen.
      5.Tekopaikalta taltioitujen ruskeankirjavien kuitujen alkuperä on arvoitus.

      --ruskeat kuidut tekovaatteesta, jälleen, pakastimessa?

      6.Toista tekovälinettä ei ole löytynyt.

      ---Pakastin.
      7.Tekoaikaan 9-vuotias lapsi on kertonut havainneensa ulkopuolisen tekijän poistuvan paikalta.

      ----äitee hiukan opastanut lasta mitä poliisille pitää kertoa?


      8.Auer ei olisi käytettävissä olevassa ajassa ehtinyt tappaa Lahtea, hävittää toista tekovälinettä, hävittää vaatteita, peseytyä, kuivat hiukset ja kuivata pesupaikkaa.

      ----johan tutkinnassa kävi ilmi että teko on kestänyt 20 minuuttia ellen väärin muista.tässä ajassa kerkeää vaihtamaan vaatteet, ottamaan suihkun ja kuivailla mitä tahansa pesupaikkoja? wc:n ovestahan löytyi jotain verta ja auerin tukka oli märkä kun paikalle saavuttiin?

      9.Teolle ei ole motiivia.

      ----auerskan pedoilut joista on tuomiokin annettu jo? Perheriita? perheriidat hyvin yleisiä missä maapallon kolkassa tahansa.

      10. Anneli Auerin vamma ja muiden vammojen puute."

      ----lavastusvamma, ja nimenomaan lavastus kertoo myös muiden vammojen puutteesta.

      Helppoa ja täysin loogista.Miksei tätä nähdä vaan jankutetaan?

    • kallo1

      Nuo on sun luulojas. Ei niiden perusteella ketään voi tuomita.

      • syyllinen linnassa

        Ei myöskään vapauttaa sun luulojes perusteella.

        Sitäpaitsi nämä eivät ole minun luulojani vaan tuossa oli paljon asioita jotka ovat faktoja, kuten esimerkiksi se että auerska oli käynyt suihkussa kun paikalle saavuttiin ja veskin ovesta löytyi pestyjä veritippoja.
        Murhainfossa oli tietoa näistä ja ihan ilmeisesti alkuperäinen tieto suoraan rikospaikkatutkijoilta.

        myöskin pakastinepisodi on fakta.

        auerska haki nimenomaan pakastimesta jonkun sossumatamin kanssa jotain kasseja.Sossumatami ei tosin nähnyt mitä kasseissa oli.

        haava auerskassa vaikuttaa itsetehdyltä.Jälleen ei minun väittämäni tai luuloni.


        Käy murhainfossa itse tutustumassa.Aloituksen kohdat ovat pelkkää mässytystä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe